Сабақ жоспары :: Қазақ тілі

Файл қосу

Жалаң және жайылма сөйлем .Сөйлемнің жалаң және жайылма түрлері туралы топтастырылған ұғым қалыптастыруға мүмкіндік жасау

Астана қаласы
№71 мектеп-лицейінің
Бастауыш сынып мұғалімі
Маратова Алтынгул Бакытбековна

Сабақтың тақырыбы: Жалаң және жайылма сөйлем.

Сабақтың мақсаты: Сөйлемнің жалаң және жайылма түрлері туралы топтастырылған ұғым қалыптастыруға мүмкіндік жасау; оқушылардың өз бетімен жұмыс істеуі арқылы теориялық ойлауын, сөйлеу тілін дамыту; ұйымшылдыққа, достыққа, адамгершілікке тәрбиелеу.
Сабақтың әдіс-тәсілдері: көрнекілік, сұрақ-жауап, талдау, жинақтау, топтау, рефлексия.
Сабақтың көрнекілігі: жеке суреттер, тірек-сызба, Венн диаграммасы, ойын құралдары.

Сабақтың барысы:
І.Мотивациялық-бағдарлау кезеңі.
Қызығушылықты ояту.
(Тақтаға <<сөйлем>> деген сөз жазылған парақты ілу).
-Сөйлем деген не?
(Оқушылардың жауабы).
Күн ретін жазғызу.
ІІ.Тақтамен жұмыс.
(Тақтаға <<Жазира биледі>>, <<Жазира әдемі биледі>> деп жазылған парақтарды ілу).
-Балалар, тақтаға қараңдаршы, мына қағаздарда не жазылған? (Сөйлемдер)
-Ендеше осы екі сөйлемді дәптерге 2 бағанға жазайық.

-Ал енді екі сөйлемді талдайық.
1-сөйлем.
-Жазира не істеді? (Биледі)
-Қандай сөйлем мүшесі?(Баяндауыш)
-Кім биледі? (Жазира)
-Қандай сөйлем мүшесі? (Бастауыш)
2-сөйлем.
-Жазира не істеді? (Биледі)
-Қандай сөйлем мүшесі?(Баяндауыш)
-Кім биледі? (Жазира)
-Қандай сөйлем мүшесі? (Бастауыш)
-Жазира қалай биледі? (Әдемі )
-Қандай сөйлем мүшелеріне жатады? (Тұрлаусыз сөйлем мүшесіне)
-Осы екі сөйлемнің ұқсастығы не?
(Екуі де сөйлем, екуінде де бастауыш пен баяндауыш бар)
-Ал, айырмашылығы неде?
(Тұрлаулы мүшелер (бастауыш пен баяндауыш) және тұрлаусыз мүшелер бар)
-Өте дұрыс! Ендеше, балалар, тек қана бастауыш пен баяндауыштан құралған жай сөйлемді жалаң сөйлем дейміз.
Тұрлаулы мүшелерден басқа тұрлаусыз мүшелері де бар сөйлемді жайылма сөйлем дейміз.

ІІІ. Трек-сызбамен жұмыс.
-Олай болса, мына трек-сызба бойынша жалаң және жайылма сөйлем туралы ой тұжырымдамасын шығарып көрейік.

Сөйлем

Тұрлаусыз мүшелер
баяндауыш

бастауыш

баяндауыш
бастауыш
Жалаң сөйлем
Жайылма сөйлем

(Ережені қорытындылау)
-Жақсы. Ендеше 2-3 жалаң сөйлем құрап көрейік.
(Оқушыларды тыңдау)
ІV.Оқулықпен жұмыс.
97-жаттығу. Сөздерден сөйлем құратып, оларды сөйлем мүшелеріне талдату.

Күн бұлттанды. Ұшақ биікке көтерілді. Мұғалім сыныпқа кірді. Түн ұзарды. Динара қуанды.
*Құраған жалаң, жайылма сөйлемдерін тиісті пойыз вагондарына орналастырып, бұл сөйлемдердің бір-бірінен ерекшелігі неде екенін айтады.

V.Топтық жұмыс. Дидактикалық материалмен жұмыс.
Тапсырма: Жалаң және жайылма сөйлемдер жаз.
Оқыту. Дұрыс жауаптарға қол шапалақтау.
VІ.Сегіту сәті. Қаражорға билету.
98-жаттығу. Сөйлемдерді көшіріп жаз. Жай сөйлемнің түрін анықта.
(Тақтаға әр сөйлемді бір баладан шығып жазады).
99-жаттығу. <<Жайылма сөйлемге айналдыр>> ойыны арқылы ұйымдастырылады.
-Қай топ бірінші болып құрастырады? (Қол шапалақтап мадақтау).
VІІ.Ойын <<Тиістісін тап>>.
Тақтаға <<Жалаң сөйлем>> және <<Жайылма сөйлем>> деп жазылған екі кәрзеңке ілу.
Жалаң және жайылма сөйлемдер жазылған карточкалар тарату.
-Сөйлемдерді оқыңдар. Оларды сөйлем түрлеріне ажыратып, тиісті кәрзеңкеге салыңдар.
VІІІ. Сабақты қорытындылау.
Венн диагаммасы.
-Балалар, бұл Венн диаграммасы екенін білесіңдер. Олай болса, жалаң сөйлем мен жайылма сөйлемнің ұқсастығы мен айырмашылығын тауып жазайық.
ІХ.Бағалау.
Х.Үйге тапсырма: 89 бет-100, 101 жаттығулар.

Ұқсас жұмыстар
Тақырыптық - күнтізбелік жоспар 3 - сынып
Жалаң және жайылма сөйлемдер. 8 сынып
Жалаң сөйлем
Жалаң сөйлемді жайылма сөйлемге айналдыр
Жалаң сөйлемдерді жайылма сөйлемге айналдыру
Жалаң сөйлемдер Жайылма сөйлемдер
Жайылма сөйлем
Тұрлаулы мүше
Жалаң және жайылма сөйлем туралы
Жалаң және жайылма сөйлемдер
Пәндер