Сабақ жоспары :: Информатика
Файл қосу
Есептеуіш техниканың даму тарихы. Есептеуіш техникасының тарихы туралы
7 сынып Информатика пәні
Сабақтың тақырыбы: Есептеуіш техниканың даму тарихы
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Есептеуіш техникасының тарихы туралы мағлұмат беру, ұлы
тұлғалардың жаңалықтарымен таныстыру, тарихи деректер арқылы ақпарат
құралдарына қызығушылығын қалыптастыру.
Тәрбиелік: Жеткіншектерді еңбекке баулу, білімді, бәсекеге қабілетті
іскер ұрпақ тәрбиелеу.
Дамытушылық: Оқушыларды зерттеу жұмысын жүргізе білуге бағыттау,
шығармашылық қабілеттерін дамыту, ақпарат құралдарымен жұмыс жасай білуге
баулу.
Сабақтың түрi: жоба қорғау сабағы
Әдіс-тәсілдері: Жоба дайындау, оны қорғау, дәлелдеу, салыстыру, талдау,
зерттеу.
Сабақтың көрнекiлiктерi:
интерактивті тақта, слайдтар, буклет, үлестiрмелi карточкалар
Оқыту түрі: топпен жұмыс.
Сабақтың өту барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі. (Оқушылардың екі топ бойынша сабаққа дайындығы.
Сабақ тақырыбы мен түрі, мақсатын айқындау.)
Кіріспе сөз: Бүгінгі сабағымыздың түрі - жоба қорғау сабағы.
Жобамыздың жалпы тақырыбы-есептеуіш техниканың даму тарихы. Жоба
қорғауға дайындық барысында бірнеше кезең бойынша ізденіс, зерттеу
жұмыстарын жүргізіп, ақпарат құралдарын пайдаландыңдар. Оның нәтижесін
бүгінгі күнгі жоба қорғау сабағында ортаға салмақпыз.
Сонымен, бүгінгі жоба қорғау сабағымыздың мақсаты - есептеуіш техникасының
тарихы туралы мағлұмат беру, ұлы тұлғалардың жаңалықтарымен таныстыру,
тарихи деректер арқылы ақпарат құралдарына қызығушылығын қалыптастыру.
Осы мақсатты жүзеге асыру барысында әр топқа алдын – ала жобалау
тақырыптары ұсынылған болатын. Арнайы жобалау әрекеті жоспары және
технологиялық карта негізінде, әр топ тақырыбы анықталып, зерттеу жұмыстары
жүргізілді, бағыт- бағдар айқындалды.
Соның нәтижесінде бүгінгі сабақта мынадай бағыттар бойынша жоба
қорғаймыз:
1 топ: « Алғашқы есептеуіш машиналардың пайда болуы»
2 топ: « ЭЕМ буындары»
Осы тақырыптар төңірегінде өз жобасын қорғауы үшін, әр топқа сөз береміз.
(15 мин . уақыт беріледі).
ІІ. Жаңа сабақ
І топ. ---------------------------------------------------(өз тобымен
жобасын қорғайды).
1. Қол - б.э. дейінгі елуінші мыңжылдықтан бастап.
2. Механикалық құралдардың даму кезеңі.
3. Электр механикалық құралдардың даму кезеңі.
4. Электрондық құралдардың даму кезеңі.
Мұғалімнің сөзі: І топтар өз жобаларын қорғады. Енді бірінші топқа
сұрақтары бар ма? Екен?
І топ: бірінші ЭЕМ қалай аталған? Ол қай жылы жасалған? (Марк -1,1944
жылы)
ІІ топ: Электрондық құралдардың дамуы кезеңі. «ЭЕМ буындары».
(топ жетекшісі -----------------------------------------).
І.ЭЕМ-нің бірінші буыны (1940-1955).
ІІ.ЭЕМ-нің екінші буыны (1955-1965).
ІІІ.ЭЕМ-нің үшінші буыны (1965-1980).
IV.ЭЕМ-нің төртінші буыны (1970- ).
І.ЭЕМ-нің бірінші буыны (1940-1955).
➢ электронды шамдармен жұмыс істеді
➢ есептеу жылдамдығы секундына 10-20 мың операция
➢ әр машинаның өз тілі болды
➢ операциялық жүйелер болған жоқ
➢ енгізу және шығару: перфоленталар,перфокарталар, магнитті таспалар
ІІ.ЭЕМ-нің екінші буыны (1955-1965).
➢ жартылай өткізгіш элементтер – транзисторлар
(1948, Дж. Бардин, У. Брэттейн и У. Шокли)
➢ жылдамдығы секундына 10-200 мың операция
➢ алғашқы операциялық жүйелер
➢ алғашқы программалау тілдері: Фортран (1957), Алгол (1959)
➢ мәліметтерді сақтау құралдары: магниттік барабандар, магниттік
дискілер
➢ интегралды микросхемалар
(1958, Дж. Килби)
ІІІ.ЭЕМ-нің үшінші буыны (1965-1980).
➢ есептеу жылдамдығы секундына 1 млн. операцияға дейін
➢ жедел жад – жүздеген мың байт
➢ операциялық жүйелер – жадты,құрылғыларды, процессор уақытын
басқару
IV.ЭЕМ-нің төртінші буыны (1970- ).
➢ үлкен және аса үлкен интегралды схемалардан
(ҮИС, АҮИС) тұратын компьютерлер
➢ дербес компьютерлер
➢ қарапайым пайдаланушылардың пайда болуы, графикалық интерфейстің
қажеттілігі
➢ әрекет ету жылдамдығы секундына 1 млрд. операциядан жоғары
➢ оперативті жад – бірнеше гигабайт
➢ көппроцессорлық жүйе
➢ компьютерлік желілер
➢ мультимедиа мүмкіндіктері (графика, анимация, дыбыс)
Мұғалімнің сөзі ІІ топ өз жобаларын қорғады. Енді екі топқа сұрақтары
бар ма? Екен?
ІІ топ: «Марк -1»машинасы қандай элементтерге негізделген?(Релелік
және механикалық элементтерге негізделген.)
ІІІ.Тапсырма
1. Не? Қайда? Қашан? Кестені толтыру.
|№ |Не? |Қайда? |Қашан? |
|1 | |Барлық жерде? | |
|2 | | |2000-5000 жыл бұрын |
|3 |Паскаль машинасы | | |
|4 | | |1694 ж |
|5 |Логарифмдік сызғыш| | |
|6 | |Англия Чарльз Бәббидж | |
|7 |Бәббидждің | | |
| |машинасына | | |
| |арналған | | |
| |бағдарлама | | |
|8 | |Герман Холлерит Америка| |
|9 |«Марк-1»электро-ме| | |
| |ханикалық машинасы| | |
Жауабы:
|№ |Не? |Қайда? |Қашан? |
|1 |Қол саусақтары, |Барлық жерде? |Көне заманда |
| |тастар, | | |
| |белгілеулер,түйіншік| | |
| |тер | | |
|2 |Абак |Ежелгі қытай н/е |2000-5000 жыл бұрын |
| | |Египетте | |
|3 |Паскаль машинасы |Франция |1642ж |
| | |Блез Паскаль | |
|4 |Арифмометр |Германия |1694 ж |
| | |Лейбниц | |
|5 |Логарифмдік сызғыш |Англия |1761ж |
| | |Робертсон | |
|6 |Аналитикалық машина |Англия |1833ж |
| | |Чарльз Бәббидж | |
|7 |Бәббидждің |Англия |1846ж |
| |машинасына арналған |Ада Лавлейс | |
| |бағдарлама | | |
|8 |Есепші |Герман Холлерит |ХІХ ғасырдың аяғы |
| |–перфорациялық |Америка | |
| |машина | | |
|9 |«Марк-1»электро-меха|Америка |1944ж |
| |никалық машинасы |Говард Айкен | |
2. Сәйкестендіру тапсырмасы
(ЭЕМ –ның негізгі элементтік базасына қандай негізгі сипаттама сәйкес
келетінін көрсет).
Жауабы:
3.Сөзжұмабақ шешу.
|1 | | |
|2 | | | |
|3 | | | | |
|4 | | | | | | |
|5 | | | | | | | |
|6 | | |
|А |Б |А |К |
|E |N |I |A |C |
|П |А |С |К |А |Л |Ь |
|Х |О |Л |Л |Е |Р |И |Т |
Т |Р |А |Н |З |И |С |Т |О |Р | |
4. Бекіту сұрақтары:
1. 1642 жылы дүние жүзіне бірінші рет қосу машинасы деген атпен белгілі,
жетектер мен дөңгелектерден тұратын механикалық есептеу машинасын
құрастырған француз матиматигінің есімі? Жауабы:(Блез Паскаль)
2. ЭЕМ төртінші буынының негізгі элементтік базасы: Жауабы:( үлкен
интегралдық схема)
3.БИС (біріктірілген интегралдықсхема) ұғымынқалай түсінуге болады.
Жауабы:(он мыңнан бастап жүздеген мыңдарға дейінгі логикалық элементтер
саны орналасқан кремний кристалы).
4.Қазіргі әр оқушының қалтасында жүрген калькулятордың негізін салған кім?
Қай жылы құрастырды? Жауабы: (1694 жылы неміс математигі Лейбниц).
ІV. Оқушыларды бағалау:
V. Үйге тапсырма:
1) реферат «әр түрлі қызмет саласы үшін компьютерді қолдану», бейне
сөз жасап келу.
2 )2- бөлім. Компьютердің аппараттық құралдары бойынша оқып келу.
Сабақ аяқталды.
Сау болыңыздар.
-----------------------
Өлшемі кішірек, элетроэнергиясын азырақ жұмсайды,жылдамдығы-секундына
мыңдаған операция.
Электрондық шамдар
Үлкен жад, жоғары жылдамдық, өлшемі шағын, жоғары деңгейдегі бағдарлама
тілдер.
Жылдамдығы төмен, абажадай, енгізу үшін перфокарталар қолданылған
бағдарламалар машина командаларының тілінде құрылған, санау жылдамдығы
секундына 20000
Микро-процессорлар
Интегралдық схемалар
Жартылай өткізгіштер,транзисторлар
Үлкен жад, жылдамдығы секундына мыңдаған операция,магниттік дискілер
Үлкен жад, жылдамдығы секундына мыңдаған операция,магниттік дискілер
Жартылай өткізгіштер,транзисторлар
Интегралдық схемалар
Микро-процессорлар
Жылдамдығы төмен, абажадай, енгізу үшін перфокарталар қолданылған
бағдарламалар машина командаларының тілінде құрылған, санау жылдамдығы
секундына 20000 операция.
Үлкен жад, жоғары жылдамдық, өлшемі шағын, жоғары деңгейдегі бағдарлама
тілдер.
Электрондық шамдар
Өлшемі кішірек, элетроэнергиясын азырақ жұмсайды,жылдамдығы-секундына
мыңдаған операция.
Сабақтың тақырыбы: Есептеуіш техниканың даму тарихы
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Есептеуіш техникасының тарихы туралы мағлұмат беру, ұлы
тұлғалардың жаңалықтарымен таныстыру, тарихи деректер арқылы ақпарат
құралдарына қызығушылығын қалыптастыру.
Тәрбиелік: Жеткіншектерді еңбекке баулу, білімді, бәсекеге қабілетті
іскер ұрпақ тәрбиелеу.
Дамытушылық: Оқушыларды зерттеу жұмысын жүргізе білуге бағыттау,
шығармашылық қабілеттерін дамыту, ақпарат құралдарымен жұмыс жасай білуге
баулу.
Сабақтың түрi: жоба қорғау сабағы
Әдіс-тәсілдері: Жоба дайындау, оны қорғау, дәлелдеу, салыстыру, талдау,
зерттеу.
Сабақтың көрнекiлiктерi:
интерактивті тақта, слайдтар, буклет, үлестiрмелi карточкалар
Оқыту түрі: топпен жұмыс.
Сабақтың өту барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі. (Оқушылардың екі топ бойынша сабаққа дайындығы.
Сабақ тақырыбы мен түрі, мақсатын айқындау.)
Кіріспе сөз: Бүгінгі сабағымыздың түрі - жоба қорғау сабағы.
Жобамыздың жалпы тақырыбы-есептеуіш техниканың даму тарихы. Жоба
қорғауға дайындық барысында бірнеше кезең бойынша ізденіс, зерттеу
жұмыстарын жүргізіп, ақпарат құралдарын пайдаландыңдар. Оның нәтижесін
бүгінгі күнгі жоба қорғау сабағында ортаға салмақпыз.
Сонымен, бүгінгі жоба қорғау сабағымыздың мақсаты - есептеуіш техникасының
тарихы туралы мағлұмат беру, ұлы тұлғалардың жаңалықтарымен таныстыру,
тарихи деректер арқылы ақпарат құралдарына қызығушылығын қалыптастыру.
Осы мақсатты жүзеге асыру барысында әр топқа алдын – ала жобалау
тақырыптары ұсынылған болатын. Арнайы жобалау әрекеті жоспары және
технологиялық карта негізінде, әр топ тақырыбы анықталып, зерттеу жұмыстары
жүргізілді, бағыт- бағдар айқындалды.
Соның нәтижесінде бүгінгі сабақта мынадай бағыттар бойынша жоба
қорғаймыз:
1 топ: « Алғашқы есептеуіш машиналардың пайда болуы»
2 топ: « ЭЕМ буындары»
Осы тақырыптар төңірегінде өз жобасын қорғауы үшін, әр топқа сөз береміз.
(15 мин . уақыт беріледі).
ІІ. Жаңа сабақ
І топ. ---------------------------------------------------(өз тобымен
жобасын қорғайды).
1. Қол - б.э. дейінгі елуінші мыңжылдықтан бастап.
2. Механикалық құралдардың даму кезеңі.
3. Электр механикалық құралдардың даму кезеңі.
4. Электрондық құралдардың даму кезеңі.
Мұғалімнің сөзі: І топтар өз жобаларын қорғады. Енді бірінші топқа
сұрақтары бар ма? Екен?
І топ: бірінші ЭЕМ қалай аталған? Ол қай жылы жасалған? (Марк -1,1944
жылы)
ІІ топ: Электрондық құралдардың дамуы кезеңі. «ЭЕМ буындары».
(топ жетекшісі -----------------------------------------).
І.ЭЕМ-нің бірінші буыны (1940-1955).
ІІ.ЭЕМ-нің екінші буыны (1955-1965).
ІІІ.ЭЕМ-нің үшінші буыны (1965-1980).
IV.ЭЕМ-нің төртінші буыны (1970- ).
І.ЭЕМ-нің бірінші буыны (1940-1955).
➢ электронды шамдармен жұмыс істеді
➢ есептеу жылдамдығы секундына 10-20 мың операция
➢ әр машинаның өз тілі болды
➢ операциялық жүйелер болған жоқ
➢ енгізу және шығару: перфоленталар,перфокарталар, магнитті таспалар
ІІ.ЭЕМ-нің екінші буыны (1955-1965).
➢ жартылай өткізгіш элементтер – транзисторлар
(1948, Дж. Бардин, У. Брэттейн и У. Шокли)
➢ жылдамдығы секундына 10-200 мың операция
➢ алғашқы операциялық жүйелер
➢ алғашқы программалау тілдері: Фортран (1957), Алгол (1959)
➢ мәліметтерді сақтау құралдары: магниттік барабандар, магниттік
дискілер
➢ интегралды микросхемалар
(1958, Дж. Килби)
ІІІ.ЭЕМ-нің үшінші буыны (1965-1980).
➢ есептеу жылдамдығы секундына 1 млн. операцияға дейін
➢ жедел жад – жүздеген мың байт
➢ операциялық жүйелер – жадты,құрылғыларды, процессор уақытын
басқару
IV.ЭЕМ-нің төртінші буыны (1970- ).
➢ үлкен және аса үлкен интегралды схемалардан
(ҮИС, АҮИС) тұратын компьютерлер
➢ дербес компьютерлер
➢ қарапайым пайдаланушылардың пайда болуы, графикалық интерфейстің
қажеттілігі
➢ әрекет ету жылдамдығы секундына 1 млрд. операциядан жоғары
➢ оперативті жад – бірнеше гигабайт
➢ көппроцессорлық жүйе
➢ компьютерлік желілер
➢ мультимедиа мүмкіндіктері (графика, анимация, дыбыс)
Мұғалімнің сөзі ІІ топ өз жобаларын қорғады. Енді екі топқа сұрақтары
бар ма? Екен?
ІІ топ: «Марк -1»машинасы қандай элементтерге негізделген?(Релелік
және механикалық элементтерге негізделген.)
ІІІ.Тапсырма
1. Не? Қайда? Қашан? Кестені толтыру.
|№ |Не? |Қайда? |Қашан? |
|1 | |Барлық жерде? | |
|2 | | |2000-5000 жыл бұрын |
|3 |Паскаль машинасы | | |
|4 | | |1694 ж |
|5 |Логарифмдік сызғыш| | |
|6 | |Англия Чарльз Бәббидж | |
|7 |Бәббидждің | | |
| |машинасына | | |
| |арналған | | |
| |бағдарлама | | |
|8 | |Герман Холлерит Америка| |
|9 |«Марк-1»электро-ме| | |
| |ханикалық машинасы| | |
Жауабы:
|№ |Не? |Қайда? |Қашан? |
|1 |Қол саусақтары, |Барлық жерде? |Көне заманда |
| |тастар, | | |
| |белгілеулер,түйіншік| | |
| |тер | | |
|2 |Абак |Ежелгі қытай н/е |2000-5000 жыл бұрын |
| | |Египетте | |
|3 |Паскаль машинасы |Франция |1642ж |
| | |Блез Паскаль | |
|4 |Арифмометр |Германия |1694 ж |
| | |Лейбниц | |
|5 |Логарифмдік сызғыш |Англия |1761ж |
| | |Робертсон | |
|6 |Аналитикалық машина |Англия |1833ж |
| | |Чарльз Бәббидж | |
|7 |Бәббидждің |Англия |1846ж |
| |машинасына арналған |Ада Лавлейс | |
| |бағдарлама | | |
|8 |Есепші |Герман Холлерит |ХІХ ғасырдың аяғы |
| |–перфорациялық |Америка | |
| |машина | | |
|9 |«Марк-1»электро-меха|Америка |1944ж |
| |никалық машинасы |Говард Айкен | |
2. Сәйкестендіру тапсырмасы
(ЭЕМ –ның негізгі элементтік базасына қандай негізгі сипаттама сәйкес
келетінін көрсет).
Жауабы:
3.Сөзжұмабақ шешу.
|1 | | |
|2 | | | |
|3 | | | | |
|4 | | | | | | |
|5 | | | | | | | |
|6 | | |
|А |Б |А |К |
|E |N |I |A |C |
|П |А |С |К |А |Л |Ь |
|Х |О |Л |Л |Е |Р |И |Т |
Т |Р |А |Н |З |И |С |Т |О |Р | |
4. Бекіту сұрақтары:
1. 1642 жылы дүние жүзіне бірінші рет қосу машинасы деген атпен белгілі,
жетектер мен дөңгелектерден тұратын механикалық есептеу машинасын
құрастырған француз матиматигінің есімі? Жауабы:(Блез Паскаль)
2. ЭЕМ төртінші буынының негізгі элементтік базасы: Жауабы:( үлкен
интегралдық схема)
3.БИС (біріктірілген интегралдықсхема) ұғымынқалай түсінуге болады.
Жауабы:(он мыңнан бастап жүздеген мыңдарға дейінгі логикалық элементтер
саны орналасқан кремний кристалы).
4.Қазіргі әр оқушының қалтасында жүрген калькулятордың негізін салған кім?
Қай жылы құрастырды? Жауабы: (1694 жылы неміс математигі Лейбниц).
ІV. Оқушыларды бағалау:
V. Үйге тапсырма:
1) реферат «әр түрлі қызмет саласы үшін компьютерді қолдану», бейне
сөз жасап келу.
2 )2- бөлім. Компьютердің аппараттық құралдары бойынша оқып келу.
Сабақ аяқталды.
Сау болыңыздар.
-----------------------
Өлшемі кішірек, элетроэнергиясын азырақ жұмсайды,жылдамдығы-секундына
мыңдаған операция.
Электрондық шамдар
Үлкен жад, жоғары жылдамдық, өлшемі шағын, жоғары деңгейдегі бағдарлама
тілдер.
Жылдамдығы төмен, абажадай, енгізу үшін перфокарталар қолданылған
бағдарламалар машина командаларының тілінде құрылған, санау жылдамдығы
секундына 20000
Микро-процессорлар
Интегралдық схемалар
Жартылай өткізгіштер,транзисторлар
Үлкен жад, жылдамдығы секундына мыңдаған операция,магниттік дискілер
Үлкен жад, жылдамдығы секундына мыңдаған операция,магниттік дискілер
Жартылай өткізгіштер,транзисторлар
Интегралдық схемалар
Микро-процессорлар
Жылдамдығы төмен, абажадай, енгізу үшін перфокарталар қолданылған
бағдарламалар машина командаларының тілінде құрылған, санау жылдамдығы
секундына 20000 операция.
Үлкен жад, жоғары жылдамдық, өлшемі шағын, жоғары деңгейдегі бағдарлама
тілдер.
Электрондық шамдар
Өлшемі кішірек, элетроэнергиясын азырақ жұмсайды,жылдамдығы-секундына
мыңдаған операция.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz