Өзін-өзі танудағы мониторингтің жүйесі

«БӨБЕК» ҰЛТТЫҚ ҒЫЛЫМИ ПРАКТИКАЛЫҚ БІЛІМ БЕРУ ЖӘНЕ САУЫҚТЫРУ ОРТАЛЫҒЫ
Адамның үйлесімді дамуы институты
«Өзін-өзі тану» пәні бойынша мониторинг жүргізудің әдістемелік нұсқаулары
4 сынып
Алматы 2008 жыл
«Өзін - өзі тану» пәні бойынша мониторинг жүргізудің
әдістемелік нұсқаулары
4 сынып
Өзін-өзі танудағы мониторингтің жүйесі
Мониторинг оқу жүйесі жайлы ақпараттарды жинау, өңдеу, сақтау және тарату немесе оның жеке элементтерін басқаруды ақпараттармен қамтамасыз етуге бағытталған. Ол кез-келген уақытта объектінің жағдайы туралы ақпарат беріп, дамуы туралы болжамдармен қамтамасыз ете алады.
Мониторинг тұтастай:
- оқу үрдісінің тиімділігін жақсарту үшін басқару шешімдерін қабылдау;
- өзін-өзі тану бойынша білім стандарттары мен оқу-әдістемелік кешендерді жетілдіру және дамыту.
- оқушының рухани-адамгершілік қалыптасуына «Өзін-өзі тану» пәнінің ықпалының дәрежесін анықтау.
Жүргізілген өлшеулер өзін-өзі тану пәні оқытылатын оқушылар (эксперименталдық сыныптар) мен оқытылмайтын оқушылардың (бақылау сыныптары) арасындағы рухани-адамгершілік қатынастардың мазмұнын тани білу іскерліктері мен бағалауларын анықтау үшін керек.
Диагностика жүргізу тәртібі
Рухани-адамгершілік білім берудің (РАББ) нәтижелерінің диагностикасы оқушыларға оқу жылының аяғында жүргізіледі:
- оқу жылының аяғында (бастауыш сынып оқушыларына арналған сауалнама. 4 сынып ) .
Бақылау сыныптарын анықтау облыстық білім департаментімен жүзеге асырылады. Эксперименталды және бақылау сыныптар төмендегі параметрлер бойынша сипатталады: оқушылардың саны, оқытудың қай тілде жүргізілетіндігі, оқытылу жағдайлары.
Мониторингтің мақсаты: оқушының рухани-адамгершілік қалыптасуына «Өзін-өзі тану» пәнінің әсерінің деңгейлерін анықтау.
«Өзін-өзі тану» пәнінің оқу-әдістемелік қамтамасыз етілуі
Эксперименттік жұмысты жүргізу үшін төмендегідей материалдар болуы қажет:
- Байқау оқулығы. 4 сынып (2006ж. басылым) ;
- Мұғалімге арналған әдістемелік құрал. 4 сынып (2006ж. басылым) ;
- Оқушы дәптері. 4 сынып (2006ж. басылым) ;
- Дидактикалық және үлестірме материал (2006ж. басылым) ;
- Бастауыш сынып оқушыларына арналған қорытынды сауалнамалар
(4 сынып) ;
- Бастауыш сынып оқушыларына арналған қорытынды сауалнаманы өңдеу әдістемесі (4 сынып) ;
- Өзін-өзі тану пәнінің мониторингін жүргізудің әдістемелік нұсқаулары (2008 ж. )
Мониторингті жүргізу тәртібі
Өзін-өзі тану пәні мұғалімі:
- сауалнама жүргізудің ережелерімен мұқият танысуы;
- сауалнаманың құрылымын меңгеріп, алғашқы диагностикасын жүргізуі;
- алынған мәліметтерді өз біліктілік деңгейінде өңдеуі;
- мониторинг нәтижелерін мектеп директорының орынбасарына беруі керек.
Мектеп директорының орынбасары мектеп бойынша жалпы есеп беруді құрып, мониторинг нәтижелерімен директорды таныстыруы керек.
Директор мониторингтің жүргізілу барысын қадағалайды және алынған мәліметтерді білім беруді басқару департаментіне (ББД), Балалардың құқықтарын қорғау департаменті немесе облыстық білім жетілдіру институтына (ОБЖИ) ұсынады.
Облыстық БЖИ, облыстық БББД мамандары, Балалардың құқықтарын қорғау департаменті мониторинг нәтижелері бойынша талдау есебін құрастырып өзін-өзі тануды енгізуді ұйымдастыру мен бақылаудың облыстық кеңесіне тапсырады. Бір данасы «Бөбек» ҰҒПББСО-на өткізіледі.
Мониторингтің 4 сыныпқа арналған диагностикалық жиынтығы
Диагностикалық жиынтық:
- балалардың түсіну және ұғыну мөлшерлерін анықтауға;
- түсініктерді меңгеру деңгейлерін анықтауға;
- дайындықтың теориялық деңгейін анықтауға (айыра білу және өз пікірін айта білу) ;
- балалардың проблемалық жағдаятқа қатынасын бағалауға (талдау және интерпретация) мүмкіндік береді.
- «Жоғалған қолғап» әңгімесінің талдауы.
Әрекетті бағалау критериі
Әңгіме үш параметр бойынша талданады:
- жағдаятты бағдарлай алмайды
- қиындықпен бағдарлайды
- еркін бағдарлайды.
Талдаудың осындай жіктелуінде мәселені нақты анықтауға болады. Егер, 4-сыныптың барлық қатарларында талдаудың үш кезеңінде 75% төмен, жоғары емес көрсеткіштер алынса, онда ОӘК-нің кейбір қағидаларының жеткіліксіз болғандығынан болуы мүмкін.
Егерде жоғары емес көрсеткіштер тек бір қатарда ғана айқындалса, онда бұл мұғалімнің жұмысындағы кемшіліктен болуы мүмкін.
Егер оқушылар салыстыру арқылы құндылықтарды табу кезеңінде қиындықтарға тап болса, олар салыстырмалы талдауды да жасай алмайды.
Кесте № 1. 1
Жеке көрсеткіштер кестесін толтыру үлгісі
«Жоғалған қолғап» әңгімесінің талдауы
(мұғалім толтырады)
(мәтіннің мазмұны жайлы қарапайым түсінік)
II кезең
Салыстыру
(құндылықтарды субъектілердің іс-әрекеттерін салыстыру
арқылы табады
Сынып
Мұғалім
Барлық оқушылар
Қиындықпен
бағдарлайды
Қиындықпен
бағдарлайды
III кезең
Пікір айту
(субъектілердің іс-әрекетін салыстыру негізінде талдайды)
Сынып
Мұғалім
Барлық оқушылар
Қиындықпен
бағдарлайды
Қиындықпен
бағдарлайды
Кесте № 1. 2
Сыныптың жалпы кестесін толтыру үлгісі
«Жоғалған қолғап» әңгімесінің талдауы
(директордың орынбасарына беріледі)
Мұғалім
Барлық оқушылар
II кезең
Салыстыру (құндылықтарды субъектінің іс-әрекеттерін салыстыру арқылы табады)
Қиындықпен
бағдарлайды
III кезең
Өз пікірін айту (субъектілердің іс-әрекеттерін салыстыру негізінде талдайды)
Қиындықпен
бағдарлайды
(кесте барлық 4 параллель сыныптарға толтырылады)
Кесте № 1. 3
Мектептің жалпы кестесін толтыру үлгісі
«Жоғалған қолғап» әңгімесінің талдауы
(мектеп директорына беріледі)
Мектеп (гимназия)
Мектеп директоры
4 сыныптардағы барлық оқушылар саны:
Сыныптар,
оқушылар саны
Қиындықпен
бағдарлайды
Сыныптар,
оқушылар саны
Қиындықпен
бағдарлайды
(1. 3 кестесі Облыстық БЖИ-на, ББД-не,
Балалардың құқықтарын қорғау департаментіне беріледі)
Кесте № 1. 4
Облыстың жалпы кестесін толтыру үлгісі
«Жоғалған қолғап» әңгімесінің талдауы
(Облыстық БЖИ-ты, ББД-ті,
Балалардың құқықтарын қорғау департаменті толтырады)
II кезең
Салыстыру (құндылықтарды субъектілердің іс-әрекетін салыстыру арқылы табады)
Облыс
4 сыныптардағы барлық оқушылар саны:
Сыныптар,
Оқушылар саны
Қиындықпен
бағдарлайды
Сыныптар,
Оқушылар саны
Қиындықпен
бағдарлайды
(№ 1. 4 кестесі Өзін-өзі тануды ендіруді бақылау және координациялау Кеңесіне және «Бөбек» ҰҒПББСО-на беріледі) .
2., 3. «Батыл әрі ержүрек адам», «ұят» сөздерінің түсініктерінің теориялық деңгейі
Оқушыларға берілген тапсырма олар осындай тапсырмалармен таныс болғандықтан көп қиындықтар тудырмау керек. Оқушылардың түсіну деңгейі 75% төмен болса онда құндылықтарды тани алмайды деуге болады. Осының әсерінен олар өз ойларын айтып жеткізе алмайды. Мұндай нәтиже ОӘК-інде берілген материалдарды жетілдіріп, өңдеуді қажет етеді. Егер төменгі деңгейді кейбір жеке сыныптар ғана көрсетсе, онда осы проблемаға мұғалімнің жеткіліксіз көңіл бөлгендігінен болуы мүмкін.
Кесте № 2. 1
Жеке көрсеткіштер кестесін толтыру үлгісі
Оқушылардың «ұят» сөзінің түсінігінің теориялық деңгейі.
(мұғалім толтырады)
Сынып
Мұғалім
Барлық оқушылар
Оқушылардың фамилиясы,
аты-жөні
Кесте № 3. 1
Жеке көрсеткіштер кестесін толтыру үлгісі
Оқушылардың «Батыл әрі ержүрек адам» сөзінің түсінігінің
теориялық деңгейі
(мұғалім толтырады)
Сынып
Мұғалім
Барлық оқушылар
Оқушылардың фамилиясы,
аты-жөні
Кесте № 2. 2, 3. 2
Сыныптың жалпы кестесін толтыру үлгісі
Оқушылардың «Батыл әрі ержүрек адам», «ұят» сөздерінің түсініктерінің теориялық деңгейі
(директордың орынбасарына беріледі)
Мұғалім
Барлық оқушылар
(кесте барлық 4 параллель сыныптарға толтырылады)
Кесте № 2. 3, 3. 3
Мектептің жалпы кестесін толтыру үлгісі
Оқушылардың «Батыл әрі ержүрек адам», «ұят» сөздерінің түсініктерінің теориялық деңгейі
(мектеп директорына беріледі)
Мектеп (гимназия)
Мектеп директоры
4 сыныптардағы барлық оқушылар саны:
Сыныптар,
оқушылар саны
(№ 3. 3 кестесі Облыстық БЖИ-на, ББД-не,
Балалардың құқықтарын қорғау департаментіне беріледі)
Кесте № 2. 4, 3. 4
Облыстың жалпы кестесін толтыру үлгісі
Оқушылардың «Батыл әрі ержүрек адам», «ұят» сөздерінің түсініктерінің теориялық деңгейі
(Облыстық БЖИ-ты, ББД-ті,
Балалардың құқықтарын қорғау департаменті толтырады)
Облыс
4 сыныптардағы барлық оқушылар саны:
Сыныптар,
оқушылар саны
(№2. 4, 3. 4 кестесі Өзін-өзі тануды ендіруді бақылау және координациялау Кеңесіне және «Бөбек» ҰҒПББСО-на беріледі) .
4. Проблемалық жағдаятты түсіну және оқушының жеке тәжірибесі
Түсінуден біз айырып тану, өз пікірін айту сияқты ойларды тұспалдаймыз. «Ұят» немесе «ұялу» сөздерін толықтырып жазу арқылы оқушылар өздерінің жағдаятты түсінгендігін көрсетеді.
Егер оқушы өзінің жеке тәжірибесімен бөліспесе, бұл оның өз ойын айтқысы келмегендігінен емес, бұл психологиялық қысымды көрсетеді. Бұндай жағдайда оқушыларды қарым-қатынас жасай білуге, тез тіл табыса білуге үйрету керек.
Өзінің жеке жағдаятын айту, яғни өзінің ісін ашық жариялай алуы оқушының батылдығын көрсетеді.
Жазылған жағдаят көпшілігіне таныс болғандықтан тапсырманың бірінші жартысын 90%-ы орындай алуы керек.
Тапсырманың екінші жартысын орындау қиынырақ болады, себебі бұнда адамгершілік өсу деңгейі қажет. Оқушылардың 75%-і өзінің тәжірибесімен бөліссе онда тапсырманы орындалды деп айтуға болады. Бұл сыныптағы психологиялық теңдікті, оқушылардың жақсы тіл табыса алатындығын көрсетеді.
Кесте № 4. 1
Жеке көрсеткіштер кестесін толтыру үлгісі
I Критерий
Проблемалық жағдаятты түсіну
(мұғалім толтырады)
Сынып
Мұғалім
Барлық оқушылар
Оқушылардың фамилиясы,
аты-жөні
Кесте № 4. 1
Жеке көрсеткіштер кестесін толтыру үлгісі
II Критерий
Оқушының жеке тәжірибесі
(мұғалім толтырады)
Сынып
Мұғалім
Барлық оқушылар
Оқушылардың фамилиясы,
аты-жөні
Кесте № 4. 2
Сыныптың жалпы кестесін толтыру үлгісі
I Критерий
Проблемалық жағдаятты түсіну
(директордың орынбасарына беріледі)
Мұғалім
Барлық оқушылар
(кесте барлық 4 параллель сыныптарға толтырылады)
Кесте № 4. 2
Сыныптың жалпы кестесін толтыру үлгісі
II Критерий
Оқушының жеке тәжірибесі
(директордың орынбасарына беріледі)
Мұғалім
Барлық оқушылар
(кесте барлық 4 параллель сыныптарға толтырылады)
Кесте № 4. 3
Мектептің жалпы кестесін толтыру үлгісі
I Критерий
Проблемалық жағдаятты түсіну
(мектеп директорына беріледі)
Мектеп (гимназия) Мектеп директоры
4 сыныптардағы барлық оқушылар саны:
Сыныптар,
оқушылар саны
( №4. 3 кестесі Облыстық БЖИ-на, ББД-не,
Балалардың құқықтарын қорғау департаментіне беріледі)
Кесте № 4. 3
Мектептің жалпы кестесін толтыру үлгісі
II Критерий
Оқушының жеке тәжірибесі
(мектеп директорына беріледі)
Мектеп (гимназия) Мектеп директоры
4 сыныптардағы барлық оқушылар саны:
Сыныптар,
оқушылар саны
(№ 4. 3 кестесі Облыстық БЖИ-на, ББД-не,
Балалардың құқықтарын қорғау департаментіне беріледі)
Кесте № 4. 4
Облыстың жалпы кестесін толтыру үлгісі
I Критерий
Проблемалық жағдаятты түсіну
(Облыстық БЖИ-ты, ББД-ті,
Балалардың құқықтарын қорғау департаменті толтырады)
Облыс
4 сыныптардағы барлық оқушылар саны:
Сыныптар,
оқушылар саны
(№ 4. 4 кестесі Өзін-өзі тануды ендіруді бақылау және координациялау Кеңесіне және «Бөбек» ҰҒПББСО-на беріледі) .
Кесте № 4. 4
Облыстың жалпы кестесін толтыру үлгісі
II Критерий
Оқушының жеке тәжірибесі
(Облыстық БЖИ-ты, ББД-ті,
Балалардың құқықтарын қорғау департаменті толтырады)
Облыс
4 сыныптардағы барлық оқушылар саны:
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz