Қос сөз, қайталама қос сөз

Сабақтың тақырыбы: Қос сөз, қайталама қос сөз.
Сабақтың мақсаты: білімділік - қос сөз, қайталама қос сөз туралы түсінік беру;
Тәрбиелік мәні: тілді құрметтеуге сүюге, белсенділік пен қызығушылыққа тәрбиелеу:
Дамытушылық: Оқушыларға қазақ тілін оқыту арқылы ой - өрісін, таным - қабілетін, сөзжасам туралы түсініктерін дамыту.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ.
Әдіс - тәсілдері: Проблемалық әдісті қолдана отырып түсіндіру, деңгейлік тапсырмалар беру, сұрақ - жауап, жаттығу жұмыстары.
Көрнекілігі: жаңа сабақ туралы кесте, плакат, үлестірмелі қағаз.
Сабақтың барысы:
І Ұйымдастыру кезеңі
А) Оқушылармен сәлемдесу
ә) Оқушылардың сабаққа қатысуын, даярлығын тексеру:
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру: 87 жаттығу.
Өздерің оқып жүрген көркем әдебиеттен біріккен, кіріккен сөздерге байланысты жазып келген бес сөйлемін тексеремін.
Мынадай сұрақтар қоямын.
- Күрделі сөз дегеніміз не?
- Біріккен сөзө дегеніміз не?
- Жасалу жолына қарай нешеге бөлінеді?
- Біріккен сөздер қалай жазылады?
Жаңа сабақ
Сөдердің қосарланып немесе қайталанып айтылуынан жасалған сөздерді қос сөздер дейміз. Қос сөздер екіге бөлінеді
- Қайталама қос сөздер
- Қосарлана қос сөздер.
Бір түбірдің екі рет қайталануынан жасалған қос сөздер қайталама қос сөздер деп аталады.
Қайталама қос сөздердің жасалу жолдары:
- Қосымшалы, қосымшасыз түбірдің өзгеріссіз қайталануы:Өркеш - өркеш, ұзын - ұзын, сөйлей - сөйлей, көре - көре.
- Бір сыңары қосымшалы бір сыңары қосымшасыз түбірлердің қайталануынан:Үй - үйге, қолма - қол, бес - бестен,
- Алғашқы сыңары өз қалпын сақтап, екінші сыңарының алғашқы дыбысы өзгеруінен:Жігіт - мігіт, ет - мет, шай - пай, ат - мат.
- Еліктеуіш сөздің екінші сыңары кейбір дыбыстық өзгеріске ұшырап қосарлануынан:Тарс - тұрс, жалт - жұлт, жарқ - жұрқ,
- Түбірдің алдынанан күшейткіш буын қосылу арқылы:Жап - жвақын, үп - үлкен, ап - анық, қып - қызыл.
Көрнекіліктер:
- Туған тілім - анам тілі өз тілім!
- Туған тілде сыры терең жаным бар,
Туған тілде мың - мың ыстық қаным бар,
Туған тілде әнім менен сәнім бар.
Осы өлең жолдарынан қайталама қос сөздерді табамыз.
«Кім жылдам»?
Кітаппен жұмыс.
Деңгейлік тапсырма. І. Деңгейлік тапсырма.
88 - жаттығуды ауызша орындау.
ІІ. Деңгейлік тапсырма. 89-тапсырма. Суретке қарап мәтін құрау. Заттарға сипаттама бергенде қос сөздерді пайдаланып сол қос сөздердің қалай жасалып тұрғанын түсіндіріңдер.
ІІІ. Деңгейлік тапсырма. 90 - жаттығу. Қайталама қос сөздермен мағыналық жағынан байланысатын сөздерді тауып сөз тіркесі етіп жазыңдар.
Перфокартамен жұмыс
ет
ет - мет
малшы
биыл
аппақ
үйдей - үйдей
Қима қағазбен жұмыс (нашар оқитын оқушылармен жұмыс)
Жаңа сабақты қорытындылау
Венн диаграммасы.
Ортақ белгі
- Біріккен сөз дегеніміз не?
- Қос сөз дегеніміз не?
- Қайталама қос сөздее дегеніміз не?
Бағалау:
Үйге тапсырма: 91 - жаттығу. Қос сөздерді қатыстырып сөйлем құрау.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz