Өткен шақ және оның түрлері

Білімділік: Оқушыларға өткен шақ және оның түрлері, жасалу жолдары туралы түсінік беру. Өткен шақтың мағыналық түрлерін бір-бірінен ажырата білуге үйрету, түрлі тапсырмалар беру арқылы өтілген тақырыпты бекіту.
Дамытушылық: Танымдық қабілеттерін, қайта жаңғыртып есте сақтау қабілетін, сөйлеу тілін, сөздік қорын, шығармашылық қабілеттерін дамыту.
Тәрбиелік: Ұйымшылдыққа, мейрімділікке, кішіпейілдікке, топпен жұмыстана білуге тәрбиелеу.
Мұғалімнің іс-әрекеті
- Ұйымдастыру
- Топқа бөлу
- Қызығушылықты ояту
- Мағынаны таныту
- Жаңа тақырыпты өз беттерімен меңгерту
- Сергіту сәті
- Ой толғау
- Бекіту жаттығулары
- Бағалау
Оқушының іс-әрекеті
1) Сұрақ-жауап
2) Жұптық жұмыс
3) Топпен жұмыс
4) Жаңа материалды өз бетімен меңгереді
5) Талдайды
6) Түсінеді
7) Практикада қолдана алады
8) Шығармашылықпен жұмыстанады
Ұйымдастыру бөлімі
1) Сынып оқушыларын түгелдеу, оқушылардың назарын сабаққа аудару.
2) Сыныпты топқа бөлу: 12 оқушыға 3 шақтағы (осы, келер, өткен) сөйлемдерді жазып оқушыларға суырту арқылы. Оқушылар қағаз қиындыларындағы сөйлемдерді суырып қай шақта тұрғанын анықтайды және де шақтарға бөліну арқылы топтасып отырады.
3) Өткен сабақты пысықтау. (сұрақ-жауап арқылы)
Жаңа сабақты түсіндіру
І Қызығушылықты ояту
Интерактивті тақтаға оқушыларға өткен шақта тұрған 3 сөйлем беріледі. Оқушылар 3 сөйлемнің үшеуі де өткен шақта тұрағнымен де олардың арасында айырмашылық, ерекшелік барын табуы қажет. Бірінші сөйлемдегі іс-әрекет жуық арда болғандығын, екінші сөйлемдегі іс-әрекеттің әлдеқайда бұрынырақ болғандығын, келесі сөйлем бір жағынан өткен шақтық, бір жағынан келер шақтық мағына беріп тұрғанын тауып айтады. Осы сөйлемдердегі ерекшеліктерді байқай отырып өткен шақтың да өз ішінен үш түрге бөлінетіндігін айтып жаңа сабақты осы үш шаққа берілген сөйлемдерді талдау арқылы оқушылардың өз беттерімен меңгерту.
Мағынаны тану кезеңі. Жаңа сабақты түсіну.
Оқушылар шақ түрлеріне берілген сөйлемдерді топтарында талдай, талқылай отырып өткен шақ түрлерінің жасалу жолдары бойынша ереже қорытып шығаруы керек. Мысалы: І топта отырған оқушылар жедел өткен шақтың жасалу жолы, ІІ топ оқушылары бұрынғы, ІІІ топ оқушылары ауыспалы өткен шақтың жасалу жолын түсіндіріп, бүгінгі тақырыпты өз беттерімен меңгеруге дағдыланады.
2) Оқушыларға тапсырма.
Топ мүшелеріне 3 түрлі мәтін таратылып беріледі.
Тапсырма: 1. Берілген мәтіндерді өз беттерімен оқу жұпта, топта талқылап келесі топ мүшелеріне түсіндіру.
2. Мәтінде берілген етістіктерді тауып, шақ түрлеріне өткен шақ түрлеріне ажыратып көрсету, жасалу жолын түсіндіру.
3. Мәтінде берілген сөйлемдерге грамматикалық (морфологиялық ) талдау жасау.
Сергіту сәті. Оқушыларды ортаға шығарып, шақ түрлерін мысалға ала отырып түрлі дене жаттығуларын орындау. Мысалы осы шақ дегенде оқушы қолын алға созады, келер шақ дегенде қолдарын жоғары көтереді, өткен шақ дегенде қоларын түсіреді. Осы бағытта оқушылар тез тез қимылдау қажет. Шатасқан оқушы ойыннан шығады.
Ой толғаныс кезеңі. Шығармашылықпен жұмыс.
Оқушылар «Баяғы өткен заманда . . . » деп басталатын сөйлемді жалғастырып өз ойларынан ертегі, әңгіме құруы керек.
Бағалау.
Сабақтың басында топтарға бағалау парақшалары таратылып берілген болатын және де бағалау критерилері түсіндірілген болатын. Сабақтың барысында оқушының сабаққа қатысына қарай отырып топ мүшелерін таңдап алған топ басышысы бағалауы қажет. Сабақтың соңында бағалау парақшалары жиналып алынады. Сол бойынша оқушылар
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz