Файл қосу

Металдардың жемірілуі және онымен күресу жолдары

|Пәні: Химия |9 -сынып |
|Тақырыбы: |“Металдардың жемірілуі және онымен күресу |
| |жолдары ” |
|Мақсаты: |Металдардың жемірілуі туралы ақпарат алу. |
| |Металдардың жемірілуімен күресу жолдарын білу. |
|Күтілетін нәтиже: |Металдардың жемірілуі туралы біледі. Жемірілумен |
| |күресу жолдарын үйренеді. Өз еркімен жұмыс жасай |
| |алады |
|Керекті жабдықтар: | Cу, темір шеге, ас тұзы ерітіндісі, натрий |
| |гидроксиді ерітіндісі,мырыш, мыс сыммен оралған |
| |темір шеге,сынауықтар, постер, маркер, фломастер,|
| |стикерлер, бағалау парағы. |
|Сабақ кезеңдері |Мұғалім әрекеті |Оқушы әрекеті |
|Кіріспе. |1.Оқушылармен амандасады. |Мұғаліммен |
| |2. Психологиялық әдіс; « Отбасылық сурет» |амандасады. |
| |3. Сыныпты темір кендері: магнетит, пирит |Топтарға |
| |бойынша 2 топқа бөледі. |бөлінеді. |
| |4.Топ басшыларына бағалау парақтары береді.| |
| |5. Өткен тақырып бойынша оқушылардың |Топ басшылары |
| |білімін тексеру. |бағалау |
| |І кезең « Бәйге » бойынша сұрақтарға жауап |парақтарын |
| |берген топ бір кірпіштен алады , ал жауап |толтырады. |
| |бере алмаса кірпіш алмайды. Осылай үй | |
| |тұрғызылады. | |
| |Сұрақтар | |
| |1.Ерекше қасиеті бар металл ?     (Магнит) | |
| |2.Темір қандай температурада балқиды ?(1539| |
| |ºC) | |
| |3.Ең қиын балқитын металл неше градуста | |
| |балқиды       (Вольфрам 3416 ºС) | |
| |4.Металл түрлерін ата       | |
| |  (Қара,түрлі–түсті,бейметалл) | |
| |5.Ауыр металдарға не жатады     | |
| |(Мыс,қорғасын,мырыш) | |
| |6.Алюминийдің балқу температурасы    (660 | |
| |ºC) | |
| |7.Оңай балқитын металдар        | |
| |(Қалайы-232ºС,қорғасын-327ºС,мырыш-419ºС,ал| |
| |юминий-660ºС) | |
| |8.Металдардың физикалық қасиеттеріне не | |
| |жатады ?   (Түсі,тығыздығы ,балқу | |
| |температурасы,жылу өткіздігіштігі электр | |
| |кедергісі.) |Оқушылар |
| |9.Металдардың химиялық қасиетіне не жатады |бір-бірін |
| |?     (Коррозияға қарсы тұра бүлуі) |тексереді, |
| |10.Металдардың механикалық қасиеттеріне не |балл қояды. |
| |жатады? (Беріктігі, серпімділігі, | |
| |иілгіштігі, қаттылығы, төзімділігі) | |
| |11.Шойын түрлері қандай ? (Ақ шойын,сұр | |
| |шойын) | |
| |12.Металл қорытуға арналған пеш ?    | |
| |(Домна) | |
| |13.Ең алғаш пайдаланылған металл түрі      | |
| |(Мыс) | |
| |14.Алюминийден не жасалады ?    | |
| |(Сымдар,ыдыстар) | |
| |15.Күмістен не жасалады ?     | |
| |(Сымдар,ыдыстар,зергерлік бұйымдар) | |
| |16.Алтынан не жасалады ?    (Зергерлік | |
| |бұйымдар,әшекейлер) | |
| |17.Бей металға не жатады ?   | |
| |(Ағаш,керамиика,резина,шыны,пластмасса,қыш)| |
| |18.Болат қорытушы кім ?    (Металлург) | |
| |ІІ кезең « Мың бір мақал, жүз бір жұмбақ »| |
| |Бұл кезеңде оқушылар металдар туралы мақал| |
| |мен жұмбақ айтудан жарысады. | |
|Тұсаукесер | Металдар мен құймалар қоршаған ортада | |
| |ненің әсерінен бүлінеді? |Сабақтың |
| |. Сабақтың тақырыбы: “Металдар және оның |тақырыбын |
| |құймаларының жемірілуі ”. |дәптерлеріне |
| | |жазады. |
| |Топтарға жаңа тақырыпты ашу үшін тапсырма | |
| |беріледі. | |
| |1-топ. Металдардың жемірілуі деген не? | |
| |Оның қандай түрлері бар? Тұрмыстағы |Оқушылар |
|Негізгі бөлім. |металдың жемірілуіне мысалдар келтіріңдер. |оқулықпен |
| |2-топ . Химиялық жемірілу ненің әсерінен |жұмыс жасайды,|
| |болады? Мысал келтіріңдер.Металдар мен |постер |
| |олардың құймаларын жемірілуден сақтаудың |дайындап, |
| |жолдарын көрсетіңдер |қорғайды, |
| |Сонымен,металдар коррозиясы деген не? Ол |қойылған |
| |ненің әсерінен болады? Металдар коррозиясы |сұрақтарға |
| |қандай заттардың әсерінен күшейеді? Оны |жауап береді. |
| |болдырмау үшін қандай шаралар жүзеге | |
| |асырылады? Күнделікті өмірден мысал | |
| |келтіріңдер. | |
| |ІІІ – кезең. Топтарға деңгейлік тапсырма | |
| |береді. | |
| |Айналымды жүзеге асырыңдар: | |
| |Fe2O3 → Fe → FeCl2 → Fe(OH)2 | |
| |↓ ↓ | |
| |FeO FeO | |
| |2) Құрамында 8 % қоспасы бар 300кг әктасты | |
| |өртегенде алынатын сөндірілмеген әктің | |
| |массасын есептеңдер. | |
| |Тақтада 2 оқушы тапсырма орындайды. | |
| |1-тапсырма. Мүмкін болатын реакция | |
| |теңдеулерін аяқта: | |
| |Fe + HCl → | |
| |Cu + HCl→ | |
| |Zn + Pb(NO3)2 → | |
| |Al + CuSO4 → | |
| |Fe + HNO3 конц. | |
| |Hg + CuCl2 → | |
| |2-тапсырма | |
| |Массасы 15,2 г хром оксидін алюмениймен | |
| |тотықсыздандырғанда 9 г хром түзіледі. | |
| |Хромның теориялықпен салыстырғандағы | |
| |шығымын процентпен көрсетіңдер? | |
| |ІІІ кезең « Ширату »                      | |
| |                                           | |
| |       | |
| |Бұл кезеңде топ басшылары   металл | |
| |атауларынан сөз құрастырады.Кімнін сөз қоры| |
| |бай екенін білеміз. | |
| |Мысалы: | |
| |1 – топ. Металлургия | |
| |2 - топ. Жемірілу | |
| | | |
| |ІV кезең . Тәжірибе жасау «Жанартау» | |
| | | |
| |Рефлекция | |
| |Оқушыларға шар беріп, әр үпірген сайын |Топ басшыла-ры|
| |бүгінгі сабақтан алған әсерлерін айтады. |топ мүше-лерін|
| |Оқушылар білімін бағалау. |бағалай-ды.Әр |
| | |оқушы |
| |Үйге тапсырма беру. |стикерлерге |
| | |рефлексия |
| | |жазып, өздерін|
| | |бағалайды. |
| | |Қабырғадағы |
| | |кестеге |
| | |стикерлерін |
|Қорытынды. | |өздерінің жаңа|
| | |тақырыпты |
| | |түсіну |
| | |деңгей-леріне |
| | |қарай |
| | |жапсырады. |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |

Ұқсас жұмыстар
Металдардың қолданылуы
Сабақтың көрнекіліктері
Табиғаттағы металдар. Қазақстанда кендерден металл алу. Металдардың маңызы
Металдың коррозиясы
Реакция теңдеуін жазыңдар
Қалқаншаға доп лақтыру және онымен күресу
Периодтық жүйе
Атом құрылысындағы ерекшелік
Компьютерлік және биологиялық вирустар
Өткізгіштің кедергісінің температураға тәуелділігі
Пәндер