Сабақ жоспары :: Қазақ әдебиеті

Файл қосу

Шандор Петефи Ұлт өлеңі

Cабақ жоспары:
Тақырыбы: Шандор Петефи «Ұлт» өлеңі
65-сабақ.
Сынып: 7А
Сынып бөлмесі: №2
Күні: 17.05.2012
Уақыты: 10.00-10.45
Қолданылған модуль: «Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету», «Білім беру мен алудағы
жаңа тәсілдер»
Оқытудың әдіс-тәсілдері: «Ой қозғау», «Миға шабуыл», «Диалог құру»,
«Синквейн», «ДЖИГСО» тәсілі.

|Уақыты |Мұғалімнің іс-әрекеті:|Оқушының іс-әрекеті: |Ресурстар: осы |
| |Не істеймін? | |іс-әрекет үшін |
| | | |қандай құралдар,|
| | | |кітаптар, |
| | | |компьютерлік |
| | | |жабдық және т.б|
| | | |қажет? |
|2 |Оқу мақсатын алға қою |Оқушы мақсатын қосты. | |
| |сұралды. |Бұл өлеңнің мазмұнын | |
| |Шандор Петефи өмірі |ашу. Мәнерлеп оқуды | |
| |мен «Ұлт» өлеңінің |үйрену керек. | |
| |негізгі ойын ашуда, |Болашақта ұлттық | |
| |оқушыларды сыни |құндылықтарды бойыңа | |
| |ойлауға, сұхбат құруға|сіңірген ұрпақ қатарын | |
| |тарту. |көбейтуге өз үлесімізді | |
| | |қосу. | |
| | | | |
| | |Оқушылар бір-бірімен | |
| | |жақсы қарым-қатынасты | |
| |Ынтымақтастық пен |құрады. | |
| |сенім атмосферасын | | |
| |құру. Мұғалім | | |
| |сәлемдесті, ауа-райын,| | |
| |көңілдерін сұрады. | | |
|2 |Топқа бөлу. Оқушыларға|Оқушылар суреттегі |Суреттер |
| |күрескер ақындарды |азаткер ақыгдарды |(азаткер, |
| |нақыштайтын сурет |реттеп, өз сыңарларын |күрескер |
| |қиындылары таратылады,|тауып, топтасады. |ақындар) |
| |тақырыпқа негізделген | | |
| |суреттеу бойынша 3 | | |
| |топқа бөлінеді. | | |
| |Топтарға күрескерлер, | | |
| |азаткерлер, жыршылар | | |
| |деген топ аттары | | |
| |беріледі. | | |
|5 |Тұсаукесер. |Ойларын жинақтайды, |Power Point |
| |Шандор Петефи. |ортаға салып, талдайды. |«Шандор Петефи» |
| |Күрескер ақын туралы | | |
| |тұсаукесер | | |
| |көрсетіледі. Бұл | | |
| |тұсаукесер арқылы | | |
| |оқушылардың бойынан | | |
| |патриоттық сезімді | | |
| |оятып, өз елінің, | | |
| |ұлтының адал азаматы | | |
| |болуына сенімдерін | | |
| |күшейту. | | |
|3 |Ой қозғау (түрткі |Оқушылар жеке, жұпта, |Парақшалар |
| |сұрақтар)сұрақтары |топта ойды жинақтайды, | |
| |ұсынылады. |пікірлерін айтады, | |
| |Шандор Петерфи кім? |сұрақтарға жауап береді.| |
| |Ақын қай ғасырда өмір | | |
| |сүрді? | | |
| |Ақынның поэзиясы, | | |
| |өмірі қазақ халқының | | |
| |қай ақындарымен үндес | | |
| |деп ойлайсыңдар? | | |
|5 |Өткен сабақпен |Оқушылар А.С.Пушкин | |
| |байланыс: |шығармашылығы бойынша өз| |
| |Үш оқушымен кеңес |білгендерін, оқығандарын| |
| |(диалог, әңгімелесу). |сұрап, жауап берді, ал | |
| | |жазушы жазып отырды. | |
| |Өткен сабақты қайталау|Жұмыс тәртібі: | |
| |мақсатында үш оқушымен|А-сұрақ қоюшы | |
| |кеңес тапсырмасы |В-жауап беруші | |
| |беріледі. |С-жазып алушы әрекетіне | |
| | |түсіп, сұхбаттасу | |
| | |үлгісін көрсетті. | |
|7 |«Миға шабуыл» тәсілі, |Ортақ ойды кластерге |Шағын |
| |берілген плакатарға |түсірді және жұмыстарын |таныстырылым |
| |Петефи, ақын туралы |қорғайды. | |
| |білетіндерін, кластер | | |
| |арқылы толықтырады. | | |
| |Шандор Петерфиді кім | | |
| |деп білеміз? | | |
| |Қандай шығармалары бар| | |
| |екен? | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|5 |Синквейн тәсілі. |Оқушылар жеке-жеке жұмыс| |
| |Күрескер, жыршы, |жасайды,өлең шығарып | |
| |азаткер деген сөздерге|топта ақылдасады, ең | |
| |5 жол өлең жазу керек.|үздігін плакатқа жазып | |
| |Бес жол өлең |таныстырады. | |
| |құрастыру. | | |
| |1 не? | | |
| |2 қандай? | | |
| |3 не істеді? | | |
| |4 не үшін? | | |
| |5 жалпы ойды түйіндеу | | |
|3 |Сергіту сәті: Сын |Оқушылар ой қозғайды, |Мезеттік |
| |тұрғысынан ойлау |саралайды, сыни тұрғыдан|таныстырылым |
| |стратегиясының бір |ойланады, бір-біріне | |
| |түрі. «Егер өмірге |көтеріңкі көңіл күй | |
| |адам болып келмесем, |сыйлайды. | |
| |гүл болып келер едім, | | |
| |себебі гүл өмірдің | | |
| |сәні – тазалық | | |
| |кепілі». | | |
| |Оқушыларға тоқылған | | |
| |жіп беріледі, соны | | |
| |бір-біріне лақтырып, | | |
| |сыни тұрғыдан | | |
| |ойланады. Соңында сол| | |
| |жіптен бір бейнеленген| | |
| |математикалық фигура | | |
| |шығады. | | |
|8 |Шағын топта өлеңді |Өлеңді жеке оқу. Әр |Шандор Петефи |
| |талдау, мағынасын ашу.|топтан бір лидер екінші |шығармалар |
| |Дәлел келтіру, қорғау |топқа барып өлеңде не |жинағы. |
| |(оте жақсы |туралы айтылғанын | |
| |жетістіктерге жеткісі |қысқаша түсінгенін айтып| |
| |келетін оқушы немесе |берді. Оқушылар ортақ | |
| |топ лидері) |ойды шағын топта | |
| |Ақын ұлтын неге |қорғайды. | |
| |шақырады? | | |
| |Азаматтық лирика | | |
| |дегеніміз не? Осы өлең| | |
| |арқылы Петефидің | | |
| |азамат ақын екендігін | | |
| |дәлелдеңіздер? | | |
|2 |Қорытындылау | | |
| |а) Бағалау: сабақтың |Бағалау парағына өз |Бағалау парағына|
| |әр бағыты жазылған |еңбегінің қалыптастырушы| |
| |бағалау парағы арқылы |бағалауын жүргізеді. | |
| |оқушылар өз-өздерін | | |
| |бағалайды. |Келесі сабақта «Ұлт» | |
| | |өлеңін жаттау. | |
| |ә) үй тапсырмасы: |Қосымша О.Генридің өмірі| |
| | |мен шығармашылығы жайлы | |
| | |интернеттен мағлұмат | |
| | |қарастырып, презентация | |
| | |дайындап келу | |
| | |қажеттілілігін түсінді. | |
| | | | |
|3 |Рефлексия |Не ұнады? Ұсынысым? |Стикерлер |
| |Мұғалім стикерлер | | |
| |таратады. | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | |Оқушылар сабақ барысында| |
| | |не ұнады, ұсыныс, | |
| | |пікірлерін жазады. | |

Сабақты бағалау
Күні: 17.05.2012
Сыныбы: 7 «А»
Қай уақытта: 10.00-10.45
Сабақ қалай өтті?
Cабақ жоспарымда Шандор Петефидің «Ұлт» өлеңі бойынша тақырып өткіздім.
«Күрескерлер», «Азаткерлер», «Жыршылар» болып қима қағаздарын біріктіру
бойынша үш топқа бөлдім. Сыныпта тәртіп ережелері мен нормалары жақсы
деңгейде сақталған. Сонда ынтымақтастық пен сенім атмосферасын
қалыптастыруда мен оқушылар арасында ұйымдастыру ойынын, яғни «Өз-өзін,
досын мадақтау» ойынын пайдаландым. Осы жаттығу нәтижесінде оқушылар осы
ақпаратты өте жақсы қабылдады. «Мадақтау өте жақсы екен», «Көңіл-күйіміз
көтерілді», «Өзара қарым-қатынасты нығайтқан сияқтымыз» деген сияқты
ойларымен бөлісті.
Ой қозғау (түрткі сұрақтар), оқушының оқытуда диалог рөлін арттыру
мақсатында әзірленген іс-әрекет кезінде талқылауға қатысуы негізінде
«Шандор Петефи кім?Ақын қай ғасырда өмір сүрді? Ақынның поэзиясы, өмірі
қазақ халқының қай ақындарымен үндес деп ойлайсыңдар?» сынды сұрақтар
қойдым. «Шандор Петефи ел үшін, азаттық үшін күрескен ақын», «ХІХ ғасыр
ақыны», «Шандор Петефидің өлеңінің мазмұн жағынан қазақтың күрескер, ақиық
ақыны Махамбет Өтемісұлының шығармасымен үндеседі.» деген оқушы тарапынан
жауаптар болды. Өткен сабақпен байланыс орнатуда
үш оқушымен кеңес (диалог, әңгімелесу) сұхбаттасу жүргіздім. Оқушылар
А.С.Пушкин шығармашылығы бойынша өз білгендерін, оқығандарын сұрап, жауап
берді, жазды.
Сабақ барысында оқушылар «Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету» модулінің бір
тәсілі ментальдік картамен жұмыс жасады. Яғни шағын топтар ватманға Петефи
туралы білімдерін топтастыру іс-әрекетін асырды. Осы тұста оқушылардың
топта талқылауға ұсынған жұмысты орындауды ұнататындығын, өз пікірін
білдірудің маңызды екенін сезінуде қуанатыны көздерінен бірден байқадым.
Оқушылар берілген негіздерді басшылыққа ала отырып, алдымен жеке-жеке
ойланып, одан кейін жұптасып,топтасып пікір алмасып ақын жайлы өз
білгендерін салып, тіпті тың ойлар да көрініс тауып жатты.
«Синквейн тәсілі» де оқушылардың көңілінен шықты. Қатысушы балалар
күрескер, жыршы, азаткер деген сөздерге 5 жол өлең жазу тапсырамсы берілді.
Яғни: «1 кім? не? 2 қандай? 3 не істеді? 4 не үшін? 5 жалпы ойды түйіндеу».

«Шандор Петефи
Батыр
Елі үшін күресті
Азаттық үшін
Елі үшін, азаттық үшін күрескен ақын» (Видеотаспа 0044 mp4)
Оқушылар бір-бірімен қызу талқылауға түсіп, сыныпта жұмыс шуы естілді.
Оқушылар өздерінің ойларын дәлелдеп, білімдерін көрсетті. Топпен жұмыстан
кейін сергіту сәтін ұйымдастырдым. Яғни оқушылар ой жалғастырады. «Егер
өмірге адам болып келмесем, гүл болып келер едім, себебі гүл өмірдің сәні –
тазалық кепілі» деп басталатын тренингке оқушылар белсене ат салысты. Осы
тұста зерттеуге алған енжар оқушы – Есенгелді өзінің егер өмірге адам болып
келмесе, ағаш болып келгісі келетіндігі айтты. Есенгелдіден осы тренингті
өткізу кезінде көңіл-күйінің көтеріліп қалғандығын байқадым. Өте қызықты
өткен тернингте оқушылар ой қозғады, саралады, сыни тұрғыдан ойлау
қабілеттері дамыды, бір-біріне көтеріңкі көңіл-күй сыйлады.
Келесі іс-әрекет шағын топта өлеңді талдау, мағынасын ашу болды.
«ДЖИГСО» тәсілін қолдандым. Бұл стратегияны жүзеге асырауда Бибәтима, Асыл,
Аружан баяндамашының іс-әрекетін атқарды. Әдісті қолдануда оқушылар
жылдамдық танытты, бірден ұғынып алып, келесі топқа баяндап, талдай жұмысын
жасауда да қапы қалмады, оқушылар өте белсенді түрде жұмыс жасады.
(Бейнетаспа 0047 mp4)
Менің байқағаным, жеке, сыныпта, барлықтары сыныптастарымен әңгіме
құруға асық, диалогтік қарым-қатынасқа түсу оларға ұнайды. Сыныптастарымен
оқу барысында оларға көбірек шығармашылық бағыттағы тапсырмалар,өз бетінше
жұмыс жасау ұнады.
Қорытынды бөлігінде оқушыларды бағалау сәтінде сабақтың әр бағыты
жазылған бағалау парағы арқылы оқушылар өз-өздерін бағалады.

Бағалау парағы

|Оқушының |тыңдалым |айтылым |жазылым |оқылым |Жалпы |
|аты-жөні | | | | |баға |
| | | | | | |

Бағалау парағына өз еңбегінің қалыптастырушы бағалауын жүргізеді.

Сабақта не сәтті өтті?
• Өзара ынтымақтастық атмосферасы жақсы қалыптасты.
• Сыни тұрғыдан ойлау оқушылардың бойында қалыптасып қалды.
• Бір-бірімен диалогтік қарым-қатынас дамыды.
• Бағалау сәті оң нәтиже берді.
Нені дамыта аласыз? 7 модульдің түрлерін пайдалана отырып, оқушыны
нәтижелі білімге бағыттайтын басқа да сабақ түрлерін өткізіп,
әріптестеріммен ой бөлісу. Сабақтарымда ақпараттық-коммуникативтік
технологияны қолдану, пайдалану.

Ұқсас жұмыстар
Аян қай шығарманың кейіпкері
Ерлік пен елдік - махамбет ұраны
«мен жастарға сенемін» - ұлтжандылықтың ұраны
Көздегені көк аспан
Мұқағали мақатаевтың поэзиясы
М.өтемісұлы "атадан туған ардақты ер"
Тарланым өлеңін жаттау
Ана тілі туралы сөз өлеңі
Жыр мұхитының жүрдек кемесі. поэзия кеші
Ыбырай алтынсарин "өзен" өлеңі
Пәндер