Дауыссыз дыбыстардың түрлері жайлы

Сабақтың тақырыбы: Дауыссыз дыбыстардың түрлері.
Сабақтың мақсаты: Оқушылардың өткен дауыссыз дыбыс туралы
білімдерін қорытып, игерген білімдерін толықтыру,
оның түрлері туралы жаңа білім қалыптастыру,
сөздерді талдау, сауатты жазуға төселдіру, ой-
өрістерін, есте сақтау, шығармашылық қабілеттерін
дамыту, құстарға қамқорлық жасауға, оларды аялауға
тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Сабақтың әдісі: сұрақ- жауап, түсіндіру, талдау, жинақтау, тест,
шығармашылық
Пәнаралық байланыс: дүниетану, бейнелеу өнері, әдебиеттік оқу
Көрнекілігі: тест, электронды оқулық, грамматикалық,
дидактикалық ойындар, интерактивті тақта, бағалау
картасы.
С а б а қ т ы ң б а р ы с ы :
1. Ұйымдастыру бөлімі.
2. Өткен материалды еске түсіру:
Тест жұмысы ( интерактивті тақтада жазулы )
- У дыбысы жуан айтылған сөзді тап:
а) таулар ә) уәде б) әуе
2. У дыбысы дауысты болып тұрған сөзді тап:
а) бауырсақ ә) жауынгер б) қуыршақ
3. Алдынан ү дыбысы естілетін сөз:
а) қарау ә) тігу б) санау
4. Көп нүктенің орнына тиісті әріпті қой:
. . . т, к . . . ім, т . . . ын
а) й ә) у б) и
5. Буынға дұрыс бөлінген сөзді тап:
а) алм- а ә) ақ- қу б) а- ст- ық
Жауаптары интерактивті тақтаға шығады, оқушы көршісін бағалап, бағалау картасындағы « үй тапсырмасы » деген бағанға тиісті бағасын қояды.
3. Жаңа сабақты түсіндіру:
« Дыбыстар патшалығы» ертегісін айту
Әлдеқандай патшалықта емес, әлдеқандай мемлекетте емес, тура өзіңнің аузыңның ішінде дыбыстар тұрып жатыр. Ал олардың үйлері, міне, қандай әдемі ( аузыңды көрсетші, аша ғой, қане) . Үйдің төбесі бар ( тіліңді тигізіп көр, өзіңнің үйіңнің төбесін ізде, таптың ба?) . Еден дегеніміз-төменгі таңдай, есік - еріндер. Есік бекем болу үшін қойылған сүйек шарбақтар да бар( тістерін көрсетсін) .
Бәрі жақсы болар ма еді, қайтер еді, бірақ үй ішіне бір айдаһар кіріп орнығып алды( тілдің ұшын қимылдатыңыз) .
. . . Сөйтіп, ол өзінің зұлымдық істерін жасай бастады. Кей дыбыстарды ол емін- еркін өткізіп жіберді, міне, былай, менен кейін қайталаңдар: [а], [ә], [о], [ы ], [и] . . . Бұл дыбыстар еріннен, яғни есіктен еркін өтіп жатты және олардың киіп алған мынадай қызыл көйлектері бар еді( оқушылар қызыл текшені көрсетеді) . Ал басқа дыбыстардың жолына айдаһар түрлі кедергілер тұрғызады немесе есікті жауып қояды [м-м-м], ал [т] дыбысын төбеге итеріп, жасырып қояды. Айдаһар дыбыстарды біресе ысылдап шырылдауға [ш], пысқырынуға [ф], ысқыруға [с] , қырылдауға [х] мәжбүр етеді. Біресе дыбыстарды құйрығымен ұрады [р] ( айтып көріндерші, тіл діріл қағып тұр ма?) . Сондықтан бұл дыбыстар ауыздан емін - еркін шыға алмайды, олар мынадай көк көйлек киіп алған.
Бүгін біз осы көк көйлекті дыбыстар туралы айтпақпыз, сонымен, тілдің түрлі кедергілеріне ұшырап шығатын дыбыстарды дауыссыз дыбыстар деп атаймыз. Дауыссыз дыбыстар 3 үлкен топқа бөлінеді. (тақтаға дауыссыз дыбыстар, олардың түрлері туралы кесте ілінеді, сол арқылы сабақты түсіндіремін. )
Оқулықтағы ережені оқыту.
Оқулықпен жұмыс :
1-жаттығу ( өз бетімен жұмыс)
« Артық сөз »ойыны . Сөздерді көшіріп жазып, дауыссыз дыбыстардың астын сыз.
Тырна, қырғауыл, бүркіт, бөдене, сұңқар, шүрегей, тауық, сауысқан.
Артық сөзді тап.
2-жаттығу( интерактивті тақтада жазулы тұрады)
1-2 оқушыға оқыту
Қою жазумен берілген сөздердегі дауыссыз дыбыстарды топтап жаз (орындарынан) .
Балапан, жасайды, тұрғызады.
Қатаң: п, с, т.
Ұяң: б, ж, д, ғ, з.
Үнді: л, н, й, р.
Деңгейлік тапсырмалар. Ой толғау
- Қай дыбыс екі топқа да ортақ? ( У )
У дыбысы дауыссыз болатын сөздер жаз.
Тура оқысақ та, кері оқысақ та бір сөз болатын 4 сөз жазу. Осы сөздердегі дауыссыз дыбыстардың астын сызу.
Әрбір сөзі бірдей дыбыстан басталатын сөйлем құрастыру.
Ж ж ж ж .
Б б б б .
С с с с .
Сергіту сәті
Бір, екі, үш Бойға жинап күш
Әдемі етіп жазамыз Күнде бестік аламыз.
3-жаттығуды ауызша оқыту
-Аққу, қанат, суық сөздеріне дыбыстық талдау жасату
- Күзгі құстардың тіршілігі туралы әңгімелеу:
Күн салқындап, шөп қурап, құстардың жемі азая бастайды. Бұрынғыдай айналада қаптап жүрген шыбын- шіркей, құрт- құмырсқалар да көріне қоймайды. Жемнің азаюы- құстардың жылы жаққа қайтуының басты себебі. Біртіндеп құстар топтала бастайды. Соңынан лек- легімен жылы жаққа қайта бастағаны байқалады. Алдымен ұсақ бунақденелілерді қорек ететін құстар қайтады. Бұлардан кейін өсімдіктердің жемістерін, тұқымдарын қорек ететін құстар қайтады. Су құстары- үйрек, қаз, тырна, аққулар барлығынан кейін, су салқындап қатысымен қайта бастайды. Жыл мезгіліне байланысты қоныс аударатын құстарды жыл құстары деп атайды.
- Қарлығаш, қараторғай, көкек туралы оқушыға қысқаша әңгімелету. (интерактивті тақтада осы құстардың суреттері көрсетіліп тұрады )
- Құстар туралы мақалдар сұрау.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz