Delphi тілінің негізгі компоненттері

Лабораторлық жұмыс №1

Delphi тілінің негізгі компоненттері

Мақсаты: Delphi7 программалау ортасынмен және программалаудың негізгі түсініктерімен танысу, компоненттердің қасиеттері мен оқиғаларын басқаруды үйрену.

Қарапайым программаларды құру

І. Терезе тақырыбы және фондық түсі бар қарапайым Windows-қосымшасын жасау

  1. Delphi7 программалау ортасын іске қосыңыз:Пуск/Программы/Borland Delphi7/Delphi7
  2. Форма терезесінің тақырыбын өзгерту керек: Form1-ден Привет сөзіне. Объектілер инспекторы (Object Inspector) терезесініңProperties(қасиет) үшінПриветсөзін енгізіңіз.
  3. Форма түсін өзгерту үшін объектілер инспекторы мәнінclAquaдеп өзгертіңіз.
  4. Қосымшаны орындаңыз: Run мәзірінен Run командасын орындаңыз немесе F9 батырмасын басыңыз.
  5. Ашылған қосымша терезесінің өлшемін өзгертіп көріңіз.
  6. Орап қою, бастапқы қалпына келтіру батырмаларымен жұмыс істеңіз.
  7. Қосымша терезесін жабыңыз.
  8. Форма мен проектіні дискіде сақтаңыз:File/Save Allкомандасын орындаңыз да өзіңіздің бумаңыздаProg1. pasжәнеProg1. dpr.

ІІ. "Моя первая программа!" мәтіні және мәтін шрифтінің өлшемі мен мәтіннің орналасуын өзгертетін батырмалары бар Windows қосымшасын жасау.

  1. Формаға«Standard»беттіненLabel объектісін орналастырыңыз.
  2. Label1объектісін форманың қажетті жеріне жылжытыңыз.
  3. Label1:объектісінің қасиетін өзгертіңіз. Object Inspector терезесінде объект қасиеттері үшін келесі мәндерді орнатыңыз:
Объект
Свойство
Значение
Объект: Label1
Свойство: Caption
Значение: Моя первая программа!
Объект: Font
Свойство: 12 p., қызыл
Объект: Alignment
Свойство: taCenter
Объект: Color
Свойство: сары (Yellow)
Объект: AutoSize
Свойство: False
  1. Программаны орындаңыз:Run/Run немесе F9.
  2. Форма мен проектіні сақтаңыз.
  3. Form1 терезесінеButton(командалық батырма) объектісін орнатып, оның өлшемін өзгертіңіз.
  4. Button1 объектісінің Caption қасиеті үшін"Увеличение" мәнін енгізіңіз.
  5. Button1 объектісінің Click оқиғасы үшін программалық код тжазыңыз:

Формадағы Button1 объектісін екі рет шертіп, программалық код терезесінде Begin және End сөздерінің арасына келесі кодты жазыңыз:

Label1. Font. Size := Label1. Font. Size+2;

  1. Программаны орындаңыз. "Увеличение" батырмасын басқанда мәтін қандай өзгеріске ұшырайтынына назар аударыңыз.
  2. Форма мен проектіні дискіде сақтаңыз: File/Save.
  3. Мәтіннің шрифтін кішірейтетін "командалық батырма" объектісін жасаңыз.
  4. Мәтінді жылжыту үшін "командалық батырма" объектісін жасаңыз:

Label1. Left:=Label1. Left+10;

Label1. Top :=Label1. Top +10;

  1. Мәтінді жасыру үшін "командалық батырма" объектісін жасаңыз: Label1. visible:=false;
  2. Программаны жабу үшін "командалық батырма" объектісін жасаңыз: Close;
  3. Форма мен проектіні дискіде сақтаңыз.

Бақылау тапсырмалары

  1. Мәтін түсін қызыл, көк, жасыл түстерге циклді түрде өзгертетін батырманы формаға қосыңыз.
  2. Формаға Edit өрісін қосыңыз. Өріске сан енгізілгенде мәтін осы санға сәйкес жылжуы керек:

Label1. Left:=Label1. Left+StrToInt(Edit1. Text) ;

Label1. Top:=Label1. Top+StrToInt(Edit1. Text) ;

  1. Мәтінді вертикаль және горизонталь бойынша жылжытуға мүмкіндік беретін екі батырма жасаңыз.

ІІІ. Түс атауы бар радио-батырманы басқанда бағдаршамда сәйкес түс жанатын Windows-қосымшасын жасау.

  1. Жаңа қосымша құрыңыз:File/New/Application.
  2. Формаға Label, Panel, GroupBox, RadioButton (Standard бетінен) орналастырыңыз.
  3. Объектілер инстпекторын пайдаланып олардың келесі қасиеттерін орнатыңыз:
Объект: Объект
Қасиеті: Қасиеті
Мәні:

Мәні

Объект: Label1
Қасиеті: Caption
Мәні:

Светофор

Объект: Panel1
Қасиеті: Caption
Мәні:

Стойте

Объект: Panel2
Қасиеті: Caption
Мәні:

Готовьтесь

Объект: Panel3
Қасиеті: Caption
Мәні:

Идите

Объект: GroupBox1
Қасиеті: Caption
Мәні:

Цвет

Объект: RadioButton1
Қасиеті: Caption
Мәні:

Красный

Объект: RadioButton2
Қасиеті: Caption
Мәні:

Желтый

Объект: RadioButton3
Қасиеті: Caption
Мәні:

Зеленый

  1. RadioButton1 объектісінің Click (щелчок мыши) оқиғасын өңдеу процедурасы үшін келесі кодты жазыңыз:

procedure TForm1. RadioButton1Click(Sender:TObject) ;

begin

Panel1. Color:=clRed;

Panel2. Color:=clWhite;

Panel3. Color:=clWhite;

end ;

  1. TForm1. RadioButton2Click және TForm1. RadioButton3Click процедуралары үшін өздерін код жазыңыз.
  2. Өлшемі 12п, сызылуы қалың (fsBold), түсі ақ (clwhite) болатын "Стойте", "Внимание", "Идите" сөздерінің жазылуын қосыңыз.

Бақылау тапсырмалары

  1. Панельдердің қасиеттерін форма ашылғанда көрінбейтін етіп өзгертіңіз. Ал жазулар жанған кезде олар көрінуі керек.

ПРАКТИКАЛЫҚ ЖҰМЫС №2

"Формада объект басқаруды құру және бұл объектілердің қасиет мәндерін орнату.

1. Жаңа проект құрыңыз.

2. Формаға суретте көрсетілген компоненттерді орналастырыңыз.

3. Программа кодын және проектіні Unit2. pas и Pr2. dpr деген тапен сақтаңыз.

4. Келесі әрекеттерді орында:

Объект
Object Inspector терезесінің бөлімі
Қасиет/ Оқиға
Мәні/Әрекет
Объект: Form1
Object Inspector терезесінің бөлімі: Properties
Қасиет/ Оқиға: Caption
Мәні/Әрекет: Диалог
Объект: BitBtn1
Object Inspector терезесінің бөлімі: Properties
Қасиет/ Оқиға: Caption
Мәні/Әрекет: &Выход
Объект: Kind
Object Inspector терезесінің бөлімі: bkClose
Объект: Label1
Object Inspector терезесінің бөлімі: Properties
Қасиет/ Оқиға: Caption
Мәні/Әрекет: Введи свое имя и нажми Enter
Объект: Edit1
Object Inspector терезесінің бөлімі: Events
Қасиет/ Оқиға: OnKeyPress
Мәні/Әрекет:

If key=#13 then

begin

Label2. Caption:=Edit1. Text+’, ты любишь читать?’;

End;

Объект: Button1
Object Inspector терезесінің бөлімі: Properties
Қасиет/ Оқиға: Caption
Мәні/Әрекет: Да
Объект: Events
Object Inspector терезесінің бөлімі: OnClick
Қасиет/ Оқиға: Label3. Caption:=’Молодец!’;
Объект: Button2
Object Inspector терезесінің бөлімі: Properties
Қасиет/ Оқиға: Caption
Мәні/Әрекет: Нет
Объект: Events
Object Inspector терезесінің бөлімі: OnClick
Қасиет/ Оқиға: Label3. Caption:=’Почему же? Надо читать. ’;
Объект: Label2
Object Inspector терезесінің бөлімі: Properties
Қасиет/ Оқиға: Caption
Мәні/Әрекет: Объект атауын өшіріңіз
Объект: Label3
Object Inspector терезесінің бөлімі: Properties
Қасиет/ Оқиға: Caption
Мәні/Әрекет: Объект атауын өшіріңіз

5. Проектіні сақтап, орындаңыз (F9) .

Өздік жұмыс

Тапсырма
Көмек
№: 1
Тапсырма: Да және Нет батырмаларын адам атын енгізгеннен кейін белсенді болатындай етіп өзгертіңіз.
Көмек:

Да және Нет батырмаларының Enabled қасиеті үшін False мәнің орнатыңыз.

Edit1KeyPress процедурасын келесі жолдармен толықтырыңыз:

Button1. Enabled:=true;

Button2. Enabled:=true;

№: 2
Тапсырма: Сұхбатты қайалау үшін Edit1, Label2, Label3 атауларын өшірілетін болсын.
Көмек:

Формаға BitBtn компонентін орналастырып, оның қасиеттерін өзгертіңіз: Kind-bkRetry, Caption-&Повторить.

Басу оқиғасына келесі кодты жазыңыз:

Label2. Caption:=’ ’;

Label3. Caption:=’ ’;

Edit1. Text:=’ ’;

№: 3
Тапсырма: Сұхбатты қайталау кезінде енгізу жолы белсенді болсын.
Көмек:

BitBtn2Click оқиғасына келесі кодты епгізіңіз:

Form1. ActiveControl:=Edit1;

№2 программа листингі

var

Form1: TForm1;

implementation

{$R *. DFM}

procedure TForm1. Edit1KeyPress(Sender: TObject; var Key: Char) ;

begin

If key=#13 then begin

Label2. Caption:=Edit1. Text+', ты любишь читать?';

Button1. Enabled:=true;

Button2. Enabled:=true;

end;

end;

procedure TForm1. Button1Click(Sender: TObject) ;

begin

Label3. Caption:='Молодец !';

end;

procedure TForm1. Button2Click(Sender: TObject) ;

begin

Label3. Caption:='Почему же? Надо читать. ';

end;

procedure TForm1. BitBtn2Click(Sender: TObject) ;

begin

Edit1. Text:='';

Label2. Caption:='';

Label3. Caption:='';

Button1. Enabled:=false;

Button2. Enabled:=false;

Form1. ActiveControl:=Edit1;

end;

end.

ПРАКТИКАЛЫҚ ЖҰМЫС №3

Сіздің салмағыңыз жобасы

Мақсаты :

Айнымалылар типін қолдану - бүтін және нақты (integer және real) ;

Жолдық деректерді сандарға және сандарды жолдық қатарларға ауыстыру үшін StrToInt; StrToFloat, IntToStr FloatToStr ; Format() функцияларын қолдану;

Хабарламаны жеке терезеде шығару үшін ShowMessage процедурасын пайдалану.

Тапсырма

Адамның оптимальді салмағы есептеу үшін адам бойынан 100 алып тастау керек. Егер адамның нақты салмағы оптимальді салмақтан үлкен болса онда адам толық, егер кем болса арық болып саналады.

1. Жаңа проект құрыңыз

2. Формаға суретте көрсетілген компоненттерді орналастырыңыз.

Edit1 - салмақ, Edit2-ге - бойының ұзындығы (см) енгізіледі .

3. Программа кодын және проектіні Unit2. pas и Pr3. dpr деген тапен сақтаңыз.

4. Программа коды терезесінің VAR бөліміне нақты салмақты (faktW), оптимальді салмақты (optW), бойының мәнін (Rost) және оптимальді салмақ пен нақты салмақ айырмасын (Delta) сақтайтын айнымалыларды енгізіңіз. VAR factW, optW, Rost, Delta : integer;

5. Button1 батырмасын шерту процедурасына келесі кодты жазыңыз:

Объект
Object Inspector терезесінің бөлімі
Қасиет/Оқиға
Мәні/Әрекет
Объект: Button
Object Inspector терезесінің бөлімі: Events
Қасиет/Оқиға: OnClick
Мәні/Әрекет:

factW := StrToInt(Edit1. text) ;

Rost := StrToInt(Edit2. Text) ;

OptW :=Rost - 100;

Delta := abs(factW - OptW) ;

if OptW = factW then

Label3. caption := 'Ваш вес идеален!'

else

if OptW > factW then

Label3. caption := 'Вам надо поправиться на '+IntToStr(Delta) +' кг. '

else

Label3. caption := 'Вам надо похудеть на '+IntToStr(Delta) +' кг. '

Түсініктеме:

StrToInt функциясы жолды бүтін санға аударады, IntToStr функциясы керісінше - бүтін санды жолға ауыстырады.

6. Программаға кез келген ондық сандар енгізу үшін айнымалылардың типін нақты типке - Real өзгертеміз: VAR factW, optW, Rost, Delta : real;

Жолды нақты типке және нақты сандарды жолға ауыстыру үшін FloatToStr және StrToFloat функциялары қолданылады. Button1 компонентінің OnClick оқиғасына сәйкес өзгертулер енгізіңіз.

7. Проектіні сақтап, орындаңыз.

Өздік жұмыс

Тапсырма
Көмек
№: 1
Тапсырма: Нақты сандарды форматтау және ауыстыру үшін FloatToStr() функциясының орнына Format(‘ %f ’, [айнымалы] ) функциясын қолданыңыз. Мысалы, Format(‘%f ‘, [Delta] )
Көмек:
№: 2
Тапсырма:

Форматтау және ауыстыру үшін Format функциясын келесі түрде қолданыңыз: Format(‘Строка %f’, [айнымалы] ) .

Мысалы, Format(‘Вам надо похудеть %f', [Delta] ) .

Көмек:
№: 3
Тапсырма:

Жобаны жақсарыңыз:

Программа тақырыбын жазыңыз;

Шығарылатын хабар мәтінінің қарпін (шрифт) өзгертіңіз (түсін, өлшемін) ;

Программадан шығу батырмасын қойыңыз;

Программаны қайта орындау жағдайын жасаңыз (Сұхбат жобасын қараңыз) .

Көмек:
№: 4
Тапсырма: Салмақ және бойының ұзындығы мәні ретінде теріс сан қабылданбайтын етіп өзгертіңіз.
Көмек: ShowMessage('Ошибочная запись числа: ' + Edit1. Text) ;

Ұқсас жұмыстар
Standard панелі компоненттерімен қолданба әзірлеу
Delphi ортасында main menu және popup menu компоненттері
Bde- дегі мәліметтер қоры қосымшасын құру компоненттері
Интеграцияланған өңдеу ортасы. lazarus бағдарламасы. бағдарлама интерфейсі. 10 сынып,
Талаптыға нұр жауар туралы ақпарат
Айнымалы типтер. 7 сынып, қмж
Жаңа заманға сай сапалы білім
Қасиеттер терезесі
Дауыстың бұзылуы
Студенттердің ғылыми шығармашылық жұмыстарының түрлері
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz