Сабақ жоспары :: Дене тәрбиесі
Файл қосу
30,40, 60 м қашықтыққа жүгіруді үйрету
Дене тәрбиесі
Сабақтың тақырыбы: 30,40, 60 м қашықтыққа жүгіруді үйрету.
1. Оқушыларға жеңіл атлетика жаттығуларының адам өміріне қажеттілігін түсіндіру.
2. Жеңіл атлетика жаттығуларының түрлерін, әдіс-тәсілдерін,техникасын үйрету.
3. оқушылардың жылдамдық, күш, икемділік т.б. қасиеттерін дамыту.
Саймандар: Жалауша, уақыт өлшеуіш
Сабақ
бөл-рі
Мазмұны
Мөлшері
Методикалық
нұсқау
І
10 мин
5 мин
Кіріспе бөлім:
Оқушыларды сапқа тұрғызу.
Кезекшінің мәліметі, сәлемдесу.
Жаңа сабақтың тақырыбы мен мақсатын түсіндіру
Жалпы дене жаттығулары.
Саппен жүру қолды жоғары үстап,
аяқтың ұшымен жүру;
Қолды жанға ұстап, өкшемен жүру;
Қолды алға ұстап, тізеден бүгіліп жүру;
Жүрелеп отырып жүру.
Арнайы жүгіру жаттығулары.
Тізені көтеріп жүгіру;
Қол белде, аяқты алға тастай жүгіру;
Қолды артқа қойып, аяқты тигізіп жүгіру;
Қол белде аяқты екі жаққа тастай жүгіру;
Қолды желкеге қойып, аяқы артқа тастап
жүгіру
Шапшаң жүгіру;
Арнайы секіру жаттығулары.
Оң және сол жақпен секіре жүгіру;
Әр адымға секіріп қолды алға (артқа)
айналдыру;
Адымдап жүру демалуды бір қалыпт-дыру;
Арнайы бір орында жасалатын жаттығулар.
1
1
1
25м
Оқушылардың спорттық киімдерін тексеру.
Жаңа сабақтың тақырыбын көңіл бөліп тыңдау.
Қолды түзу ұстап жаттығуды дұрыс орындалуына көңіл бөлу.
Денені тік ұстап отырып жүру.
Оқушылардың жаттығуларды дұрыс жасап қол аяқтарын тік ұстап орындауларын қадағалау.
Қолды шынтақ буынынан бүкпей тіке ұстау.
І І
25 мин
Негізгі бөлім:
Сөреге тұруды және 30 м қашықтыққа жүгіруді жетілдіру.
Жеңіл атлетика 60 м қашықтыққа жүгіруді үйрету. Қысқа қашықтыққа жүгіру тәсілін үйрену. 20 м қашықтықты 3-4 рет екпіндей жүгіріп өтуден басталады. Әрбір екпіндей жүгіру аралығында 3-5 минут үзіліс жасалады. Осыдан кейін осы қашықтықты демалу уақытын 2 минутқа дейін азайтып, жүгіріп өту санын 5-7 ретке дейін жеткізу қажет.
60 м қашықтыққа төменгі сөреден жүгіреді. Қысқа қашықтыққа жүгіру қозғалыстың шапшаңдығын арттырады.
Қысқа қашықтыққа жүгірудің ерекшелігі - жүгіруші жүгірер алдында түрегеліп тұрмай, бір тізесін жерге тигізіп отыру қалпында болады. 60 м қашықтыққа жүгірер алдында жерге бір тізерлеп, екі қолын сөре сызығына тіреп отырады.
Сөреге тұруды және 30 м қашықтыққа жүгіруді жетілдіру.
7-8мин
Қысқа қашықтық-қа жүгіру кезінде денені дұрыс және еркін ұстаған жөн.
Сөреден шыққанд-ағы алғашқы ады-мдар өте кең бол-май,оның есесіне өте тез болғаны жөн.
ІІІ
5 мин
Қорытынды бөлім:
Сабақты қортындылау.
Үйге тапсырма беру.
2мин
3мин
Дене тәрбиесі
Тақырыбы: Ұлттық ойындар. Ақ сүйек .
Сабақтың мақсаты:
Халқымыздың аса құнды мәдени игіліктерінің бірі ұлттық ойындар жөнінде оқушыларға түсінік беру.
ә) Ойынға зер салып, ой жүгіртіп қарасақ, содан үлкен де мәнді мағыналы істер туып жатқанын оқушыларға түсіндіру. Қазақ халқының ұлттық ойындары елдің өмірімен тығыз
байланысты екенін түсіндіру.
б) Оқушыларды жылдамдыққа, төзімділікке, икемділікке, ептілікке тәрбиелеу.
Сабақтың әдісі: баяндау,түсіндіру
Сабақтың мазмұны
1 Дайындық бөлімі
1.Сапқа тұрғызу.Амандасу
Сабақтың тақырыбын түсіндіру
2.Саптық жаттығулар:
Оңға,солға,кері бұрылыстар
3.Жүру.-аяқтың ұшымен,қол жоғарыда
-қол желкеде,өкшемен жүру
Ойын шартымен таныстыру.
Ақсүйек
Ақсүйек - жігіттер мен қыздар жиналып, жаздың айлы түнінде ашық далада ойнайтын қазақтың ұлттық ойыны. Ойынға ұзақ уақыт күн көзінде жатып әбден қураған мал сүйегі не қабығы аршылған, ұстауға ыңғайлы ақ таяқша пайдаланылады. Ойыншылар екі топқа бөлініп, арнайы сызылған шеңбер бойына орналасады. Жеребе бойынша ойынды бастау кезегі кімге тисе, сол сүйекті алысқа лақтырады. Қалған ойыншылар теріс айналып тұрады. Содан соң олар ақ сүйекті іздеуге кіріседі. Тапқан адам <<Ак сүйек! Ақ сүйек!>> деп алдын ала белгіленген мәреге жүгіре жөнеледі. Қарсыластары қуып жетіп, қолы тиіп үлгергенше келесі ойыншыға ақ сүйекті лақтырып үлгеруге немесе қолындағы сүйекті беруге міндетті. Осылай ақсүйекті бір-біріне лақтырып, қол жалғап, мәреге жеткізген топ кажетті ұпайды алады да, лақтыру кезегіне ие болады. Қанша ұпай жинағанша ойнайтындары алдын ала келісіледі.
Екінші түрі. Ойын кезінде екі топтың ойыншылары бір-бір киімін не болмаса заттарын (қамшы, орамал, белдік, аяқ киім, т.б.) бір орынға жинайды. Осы жер <<сал>> (қазына) деп аталады. Әрбір ұтыс сайын жеңілген топ өз <<қазынасының>> біреуін беріп отырады. Ойын бір топтың <<салы>> таусылғанша созылады. Соңында ұтылғандар ән шырқап, би билеп немесе әзіл айту аркылы өз заттарын қайтарып алады.
Ойын барысында қауіпсіздік ережесін сақтау.
Жеңімпаздарды атап өту
Қорытынды бөлім.
Сапқа тұру, сабақ барысын қорытындылау, бағалау, үйге тапсырма беру.
Дене тәрбиесі
Сабақтың тақырыбы: " Ұлттық және балалар билерінің элементтері"
Сабақтың мақсаты: Қазақ халқының ұлттық нақышын айқындайтын би өрнектерін үйрету.
Дамытушылық: Есте сақтау қабілетін арттыру, шығармашылығын дамыту.
Тәрбиелік: Би өнерінің сырларын ұғынуға, әдепті болуға тәрбиелеу.
Сабақтың әдісі: Қазақ биінің қол элементтерімен жұмыс жасау.
Сабақ барысы:
Ұйымдастыру: Оқушыларды түгендеу, сәлемдесу.
Жаңа сабақ: I.Қазақ биі туралы түсінік беру.
II.Орындалу техникасымен таныстыру.
I.Қазақ биі туралы түсінік беру;
Би - ежелден келе жатқан өнер түрі. Би өнері адам өмірінде ерекше орын алады, адамның жан-жақты дамуының бөлінбес, алынбас бөлігі және баланы жеке тұлға ретінде дамытуда ерекше рөль атқарады. Бұл балалардың дұрыс әрі әдемі қозғалуына, іс-әрекеттердің этикалық мазмұнына жауап береді. Дененің бұлшық еттерін шынықтырып, баланың денсаулығына әсер етеді. Би өнері адамды тәрбиелеу жұмысында маңызы зор. Қазіргі заманда балабақшадан бастап жоғарғы оқу орындарында би ұжымдары ашылуда. Осы ұжымдардың шығармашылығының арқасында халық билері жаңа белеске көтеріліп, жас ұрпақтар этикалық тәрбие алып, рухани байлығы көтерілді. Би тек қана әсемдік үшін ғана емес сонымен қатар, бұлшық еттерінің қаңқа сүйектерінің жетіліп дамуына көп әсерін тигізеді, денеге икемдік сымбат береді.
Әр халықтың ұлттық ерекшелігіне орай би өнерінің көркемдік бейнелеу құралдары мен мазмұны да әр түрлі болып келеді. Қазақ биі негізінен қол, бас, мойын, көз, иық секілді түрлі дене мүшелерінің қимылдарымен биленеді. Ал оны біз қиюын тауып, үйлестіре білсек, қазақтың ұлттық биінің өз ерекшелігі танылады. Қазақ биінің алғашқы болып іргетасын қалаған - Шара Жиенқұлова. Ол - туған халқының мол мәдени мұрасын болашаққа ұсынып кеткен ұлы ұстаз. Ұлы ұстаз Ш. Жиенқұлова күнделікті тіршіліктегі қимыл - қозғалыстарды би қимылдарына айналдырған.
Осы қимылдарды қазіргі таңға дейін қолданып келеміз. Қазақ биі - халықтың тұрмыс-салтының айнасы. "Сырға", "Толқын", "Тұмарша", "Айна", "Білезік", "Буын" осы қол элементтері қыздың нәзіктігін бейнелейді. Қазақ биінің қимылы мен әуені де, өте әсем, ырғағы жігерлі, мазмұны бай болып келеді.
II.Орындалу техникасымен таныстыру; Қазақ биі үстінде қолды қалай ұстаудың негізгі алты түрі (қалыптары) бар.
I. "Сәлем" деп аталады. Екі қолын алға созып, саусақ бастарын жоғары қаратады, алақаны ашық, шынтағы сәл бүгулі ұсталады.
II. "Құс қанаты" деп аталады. Екі қолын екі жаққа жая, шынтағы сәл бүгулі, алақанын төмен қаратып, саусақтарын бос ұстайды.
III. "Қос мүйіз" деп аталады. Екі қолын басынан асыра көтеріп, ортаңғы саусағын бас киіміне тигізеді, екі шынтағын бүгеді.
IV. "Сәукеле" деп аталады. Сәукеле- қыздар үшін, ат үстінде- ерлер үшін. Оң қолын жоғары асыра басына көтеріп, сол қолын шынтақтан бүгіп көкірек тұсына иеді. Қолдың алақаны ашық болады. Ерлер қолдың алақанын жұмып, ат үстінде тізгін ұстағанды бейнелейді.
V. "Сыңар мүйіз" деп аталады. Оң қолын жоғары көтеріп, сол қолын солға созады. Алақаны ашық болады.
VI. "Белбеу" деп аталады (ерлер үшін). Екі қолын шынтақтан бүгіп, белдіктен ұстайды.
Аяқтың қазақ биі үстінде байқалатын алты түрі бар. Жүру әдістері. I. Табан жүріс. Екі аяқтың көмегімен еденді алма- кезек нық басып жүру.
II. Өкше жүріс. Екі аяқтың өкшесімен кезек басып жүру. Екі аяқтың ұшымен кезек басып жүру.
III. Қос табан. Оң аяқпен алға екі табан басу, сол аяқ оң аяқтың артынан ілеседі. Дәл осыны керсінше қайталайды.
IV. Тоқылдақ. Екі аяқтың табанымен еденді кезек- кезек тебеді. Сырғанақ тоқылдақ оң аяқпен еденді бір теуіп алға сырғанайды да, сол аяқпен қайталайды.
V. Секіртпе. Екі аяқпен алма- кезек секіреді. Қос аяқпен бір мезгілде секіреді, бір аяқпен секіреді.
VI. Айналма. Бір аяқтың ұшымен айналады. Айналма шеңбер жасайды. Ұршықтай шыр айналады.
Би элементтерін әуенмен орындау.
Қорытынды бөлім.
Сапқа тұру, сабақ барысын қорытындылау, бағалау, үйге тапсырма би элементтерін әуенмен орындау.
Дене тәрбиесі
Сабақ тақырыбы: Баскетбол. Баскетбол ойынының жалпы ережелері.
Сабақтың мақсаты:1. Оқушыларға баскетбол ойынының элементтерін үйрету.
2. Ойын арқылы оқушының ептілік, икемділік, күш және т. б. қасиеттерін дамыту.
3. Оқушыларды ұжымдылыққа, достыққа, ұйымшылдыққа тәрбиелеу.
Сабақтың көрнекілігі: Баскетбол добы, кедергі
Сабақтың мазмұны Әдістемелік нұсқау
I. Ұйымдастыру бөлімі Оқушыларды сапқа тұрғызу. Спорт секторынан мәлімдеме қабылдау. Сәлемдесу. Журнал бойынша тексеру. Бір қалыпты жәй жүгіру. Бой жазу жаттығулар. Үй тапсырмасын тексеру.
Дайындық бөлімі
1. Б. Қ. Аяқ иық көлемінде қол белде басты оңға екі рет, солға екі рет айналдырамыз.
2. Б. Қ. Аяқ иық көлемінде қолды иыққа қою. Бір, екі иықты алға айналдыру. Үш, төрт артқа айналдыру.
3. Б. Қ. Аяқ иық көлемінде оң қол жоғарыда, сол қол төменде. Бір, екі алға. Үш, төрт артқа қолды ауыстыра сілтеу.
4. Б. Қ. Аяқ иық көлемінде оң қол жоғарыда сол қол белде. Бір, екі солға иілу.
5. Б. Қ. Қолды белге қойып секірудің әр түрлі әдістерін жасаңыз.
II. Негізгі бөлім.
Жаңа сабақтың тақырыбы:<<Баскетбол. Баскетбол ойынының жалпы ережелері>>
1. Баскетбол ойынының ережесін түсіндіру.
2. Қауіпсіздік ережелерімен таныстыру.
3. Ойын элементтерін үйрету.
- бір орында тұрып оң және сол қолмен допты жерге соғып, ыршытып жаттығу.
- допты бір қолмен жетелеп жүріп, жерге соғып ыршыту.
- екі қарама - қарсы тұрып, допты екі қолмен кезек жерге соғып ыршытып тоқтамай бір - біріне кеуде тұстан лақтырып жаттығу.
Эстафеталық ойындар.
Оқушыларды екі топқа баскетбол элементтері бар эстафеталық ойын ойнату.
- кедергінің арасынан допты соғып алып өту
- допты жоғарыдан беру
- допты төменнен беру
- жерге қатар қойылған 5, 6 шығыршықтың ішіне соғып келе жатқан допты дәл түсіре ыршыту
- бірден алаңның ортасынан баскетбол қалқанына қарай допты ыршытып келіп, қалқанға жақындағанда тоқтай қалып, допты шығыршыққа екі қолмен лақтырып түсіруге тырысу.
III. Қорытынды бөлім:
Сыныпты сапқа тұрғызу. Бағалау. Мадақтау.
Үйге тапсырма беру:
Баскетбол добымен жаттығулар орындау.
Дене тәрбиесі
Сабақтың тақырыбы: Кросс дайындығы.
Сабақтың міндеті мен мақсаты:
1. Кросс жүгіру техникасын үйрету.
2. Төзімділікті және күшті дамыту.
3. Топтық, қоғамдық және жолдастық сезімдерге тәрбиелеу.
Құрал жабдықтар: Фишкалар, ысқырық және сағат.
Кіріспе бөлімі.
Оқушыларды сапқа тұрғызу.
Кезекшіден мәлімет қабылдау. Сәлемдесу. Оқушыларды түгендеу. Сабақтың мақсатымен таныстыру. Сапта тұрып сап эле-менттерін қайталау
Дайындық бөлімі.
Фишкалармен үлкен төрт бұрыш жасап, әр түрлі жылдамдықтармен жүгірту:
Спорттық жүріспен. (Қолды кеуде тұсына ұстап, табанды өкшеден аяқтың ұшына дейін тигізіп жылдам жүру).
Жеңіл жүгіру. (Аяқтың ұшымен жеңіл және бір қалыпты жүгіру).
Оң жақпен сол жақпен секіреміз. (Тіркелмелі адыммен биік секіру, қолды белге қойып немесе айналдыру).
Артпен жүгіру. (Аяқтың ұшымен және сол жақпен қарап жүгіру).
Тізені жоғары көтеріп жүгіру. (Қолды алға созып, тізені алақанға тигізіп жүгіру).
Өкшені артқа тигізіп жүгіру. (Қолды артқа қойып, өкшені алақанға тигізіп жүгіру).
Аяқты алға сермеп (қайшылап) жүгіру.
Негізгі бөлім.
Кросс дайындығы, жүгіру техникасын үйрету.
Жүгірген кезде қолды кеуде тұсына ұстап, табанды өкшеден аяқтың ұшына дейін тигізіп жүгіру керек. Жүгірген кезде мұрынмен демалып, бір-біріне кедергі жасамай, әр оқушы өз күшіне қарай, бір
қалыпты жүгіру керек. Кроссты стадионның сыртымен немесе ойлы-қыратты жерлермен жүгірту керек.
Кросс жүгірту.
Стадиондағы снарядтармен айналмалы жаттығулар жасату.
Эстафета жүгірту.
Жүгіру және етбетінен жетып денені көтеру.
Жүгіру және шалқасынан жатып денені көтеру
Жүгіру және отырып тұру.
Оң және сол ақпен секіру.
Отырып секіру.
Қорытынды бөлім.
Оқушыларды сапқа тұрғызып. Организмді бастапқы қалыпқа келтіруге арналған, жаттығулар жасату.
Сабақты қорытындылау және бағалау.
Үйге тапсырма. Жүгіру, кермеге тартылу, денені көтеру, секіру және дене жаттығулары.
Дене тәрбиесі
Сабақтың тақырыбы: Жүгіріп келіп, ұзындыққа секіру
Сабақтың мақсаты: 1) білімділік: оқушыларға жүгіріп келіп, ұзындыққа секіру тәсілін үйрету, көрсеткіштерімен таныстыру.
2) дамытушылық: оқушылардың аяқ бұлшық еттерін дамыту, шапшаң қимылдауға, ептілікке,
сергек болуға дағдыландыру, спортқа қызығушылығын ояту.
3) тәрбиелік: шымыр болуға, спортты сүюге, тәрбилеу, ерік-жігер қасиеттерін дамыту.
Сабақтың түрі: дәстүрлі
Сабақтың типі: аралас
Сабақтың әдісі: түсіндіру, тәсілдерді көрсету арқылы үйрету
Қолданылатын құрал - жабдықтар: ысқырық, метрлік өлшем
Бөлімі
Сабақтың мазмұны
Уақыт
Әдістемелік нұсқаулар
I
Дайындық бөлімі
1.Сапқа тұру, сәлемдесу, ақпар беру, түгелдеу,
сабақтың мақсатын түсіндіру, техника
қауіпсіздік ережелерімен таныстыру;
2. Жүру үстінде орындалатын жаттығулар:
а) қолды жоғары ұстап, аяқтың ұшымен
жүру;
ә) қолды белге таянып, өкшемен жүру.
3. Жүгіру үстіндегі жаттығулар:
а) тізені жоғары сермей жүгіру;
ә) аяқты артқа сермей жүгіру;
б) аяқты алға сермей жүгіру;
в) оң және сол жанымен секіру;
г) жартылай отырып жүру;
д) жартылай отырып секіру;
е) дем басу.
4. Бір орнында тұрып жасалатын жаттығулар:
а) денені түзу ұстаймыз, қол белде аяқты
иық көлемінде бірдей алшақ қоямыз, санақ
бойынша 1-4 оңға,1-4 солға басты айналдыру;
ә) оң қол жоғарыда, сол қол төменде, санақ
бойынша 1-2 қолды артқа жазамыз, 3-4
ауыстырамыз;
б) денені тік ұстап қолды алдыға созып
қайшылаймыз;
в) оң қолды жоғары көтереміз сол қол белде
екі жаққа иілеміз;
г) қолды белге қойып, оңға 2 рет солға 2 рет
белді айналдырамыз;
д) қолды тізеге қойып, тізе буынын ішке қарай
2 рет сыртқа қарай 2 рет айналдырамыз;
е) қолды алдыға созып оң аяққа және сол
аяққа отыру жаттығулары;
ж) орнымызда тұрып терең демаламыз.
10 минут
3-4 рет
3-4 рет
3-4 рет
3-4 рет
ара қашықтықты
сақтау
денені тік ұстау
кеудені тік ұстау
қол белде, тізені
бүкпеу, ара
қашықтықты
сақтау
көздің ашық болуын,
басты толық
айналуын қадағалау
аяқты түзу
ұстау, тізені
бүкпеу
белдін, тізенің толық айналуын қадағалау
II
Негізгі бөлім
1. Жаңа сабақтың тақырыбымен таныстыру
Бүгінгі сабақтың тақырыбы: <<Жүгіріп келіп, ұзындыққа секіру>>
Жүгіріп келіп, ұзындыққа секіру техникасын, белгіленген сызықтан тез жылдамдық алу техникасын, құмға секірерде екпін алу техникасын, құмға түскенде қолданылатын техникасын үйрету.
Ұзындыққа екпіндеп секіру төрт сатыға бөлінеді:
Екпін. Екпін керекті жылдамдықты жинап алу үшін қажет. Екпін алғаннан кейін секіруші жүгіріп жылдамдық алады. Мұндағы жүгіру адымдық жүгіру деп аталады. Секіруші өзінің әр жүгіру адымын, қозғалысын қадағалау керек және жүіріп келе жатып оң, солға қозғалмай түзу жүгіру керек, адымы өте кең болу керек.
Итерілу. Итерілуге жақындағанда секіруші соңғы 3-4 адымдық жылдамдығын көбейту керек. Белгіленген сызыққа келгенде секіруші сызықтан аспай бар екпінмен жерге түсу үшін ұшады.
Ұшу. Секіруші белгіленген сызықтан екпін алып секіргеннен кейін ұшу кезеңі басталады. Ұшу кезінде секіруші өзін бір қалыпта ұстап, мүмкіндігінше алысқа жерге түсудің тәсілдерін орындайды.
Ұшу кезеңінде тәсілдерді үш түрге бөліп қарауға болады:
ұшу кезінде бір аяқты бүгу
2) ұшу кезінде екі аяқтыбүгу
3) ұшу кезінде екі аяқты қайшыландыру, яғни ұшып бара жатқанда екі аяқты ауада кезек-кезек сермеу
Ұшу кезіндегі тәсілдер -секірушінің қаншалықты ұзындыққа секіретінін көрсететін шешуші тәсілдер.
1. Жерге түсу. Бұл секірудегі соңғы тәсіл, секірушінің қанша ұзындыққа секіргенін көрсетеді. Жерге түсу кезінде екі аяқтың тізесін жазады, иықты, кеудені алдыға қарай бүгіп, екі қолды төмен немесе алға жібереді.
2. Оқушылар жаңа тақырыпты практика жүзінде көрсетеді.Оқушылар 2 топқа бөлінеді. Топқа футболшылар мен олимпиада чемпиондарының суреттерін топтастыру арқылы бөлінеді. 1-топ ұзындыққа секіру тәсілдерін үйреніп жатқанда, 2-топ секіртпе жіппен секіреді.
3. Эстафета. <<Кім алысқа секіреді?>>
Шарты: 2 топ оқушылары кезекпе-кезек бір орында тұрып, ұзындыққа секіреді. Әр оқушының секірген ұзындықтарын бормен белгілеп, соңғы оқушы секіргеннен кейін әр топтағы барлық оқушының ұзындыққа секірген өлшемдері қосылады. Қай топтың ұзындыққа секірген өлшемі көп, сол топ жеңіске жетеді.
4. Диалогтік әдіс. <<Жетістікке қалай жетті? Әр топқа үш қарғып секіруден Олимпиада чемпионы Ольга Рыпакованың суреті жабыстырылған плакат беріледі. Белгіленген уақытта плакатқа Ольга Рыпакова жетістікке қалай жеткендігі туралы өз ойларын сатылап жазып шығады.
20 минут
5
минут
жаңа тақырыпты мұқият тыңдауын қадағалау
жүгіріп келіп, ұзындыққа секіру тәсіл- дерін дұрыс орындауын қадағалау
қаупсіздік ережелерін сақтауын бақылау
III
Қорытынды бөлім
1. Сапқа тұрғызу, оқушылардың жетістіктерін
және кемшіліктерін айтып түсіндіру
2. Оқушыларды бағалау
4-5
минут
сапта түзу тұру;
нақты бағалау;
үйге тапсырма
беру.
Дене тәрбиесі
Сабақтың тақырыбы: Кросс.Белгіленген жер
Сабақтың міндеті мен мақсаты:
1. Кросс жүгіру техникасын үйрету.
2. Төзімділікті және күшті дамыту.
3. Топтық, қоғамдық және жолдастық сезімдерге тәрбиелеу.
Құрал жабдықтар: Фишкалар, ысқырық және сағат.
Кіріспе бөлімі.
Оқушыларды сапқа тұрғызу.
Кезекшіден мәлімет қабылдау. Сәлемдесу. Оқушыларды түгендеу. Сабақтың мақсатымен таныстыру. Сапта тұрып сап эле-менттерін қайталау
Дайындық бөлімі.
Фишкалармен үлкен төрт бұрыш жасап, әр түрлі жылдамдықтармен жүгірту:
Спорттық жүріспен. (Қолды кеуде тұсына ұстап, табанды өкшеден аяқтың ұшына дейін тигізіп жылдам жүру).
Жеңіл жүгіру. (Аяқтың ұшымен жеңіл және бір қалыпты жүгіру).
Оң жақпен сол жақпен секіреміз. (Тіркелмелі адыммен биік секіру, қолды белге қойып немесе айналдыру).
Артпен жүгіру. (Аяқтың ұшымен және сол жақпен қарап жүгіру).
Тізені жоғары көтеріп жүгіру. (Қолды алға созып, тізені алақанға тигізіп жүгіру).
Өкшені артқа тигізіп жүгіру. (Қолды артқа қойып, өкшені алақанға тигізіп жүгіру).
Аяқты алға сермеп (қайшылап) жүгіру.
Негізгі бөлім.
Кросс дайындығы, жүгіру техникасын үйрету.
Жүгірген кезде қолды кеуде тұсына ұстап, табанды өкшеден аяқтың ұшына дейін тигізіп жүгіру керек. Жүгірген кезде мұрынмен демалып, бір-біріне кедергі жасамай, әр оқушы өз күшіне қарай, бір
қалыпты жүгіру керек. Кроссты стадионның сыртымен немесе ойлы-қыратты жерлермен жүгірту керек.
Кросс жүгірту.
Стадиондағы снарядтармен айналмалы жаттығулар жасату.
Эстафета жүгірту.
Жүгіру және етбетінен жетып денені көтеру.
Жүгіру және шалқасынан жатып денені көтеру
Жүгіру және отырып тұру.
Оң және сол ақпен секіру.
Отырып секіру.
Қорытынды бөлім.
Оқушыларды сапқа тұрғызып. Организмді бастапқы қалыпқа келтіруге арналған, жаттығулар жасату.
Сабақты қорытындылау және бағалау.
Үйге тапсырма. Жүгіру, кермеге тартылу, денені көтеру, секіру және дене жаттығулары.
Дене тәрбиесі
Сабақтың тақырыбы: Бес тас ойыны.
Сабақтың мақсаты: Оқушыларға бес тас ойынының ойналу ережесін түсіндіру. Міндеттері: 1.Икемділігін арттыру.2.ой - өрісін дамыту. 3. Ептілікке тәрбиелеу
Керекті құралдар: бестас
№
Сабақтың мазмұны
Уақыты
Әдістемелік нұсқаулар
1
1
2
3
4
2
3
ДАЙЫНДЫҚ БӨЛІМІ
Оқушыларды сапқа тұрғызу.
Спорт секторының рапорты.
Қауіпсіздік ережесіне шолу жасау.
Сабақтың мақсатын түсіндіру.
Саптық жаттығулар,Сап түзе,тік тұр Еркін тұр.Аяқтың ұшын түзету.
Солға бұрылу,Оңға бұрылу,Кері айналу.
Реттік санмен саналу,1-2ге саналу.
Бастаушының соңынан ара қашықтық сақтап жүру.Жай жүгіріс.
Жай жүгіріс кезіндегі жаттығулар.
Сол ж\е Оң жақ бүйірге биік секіріп жүгіру.
Тізені алақанға тигізіп жүгіру.
НЕГІЗГІ БӨЛІМ
Бұл ойынды ойнаушылардың санына шек қойылмайды. Ойынның шарты бой- ын ша, ойнаушылар ең алдымен кім-кім- нен кейін ойнайтындығын бес тасты лақ- тырып, қолдың сыртына түсіріп, содан қақшып алу арқылы кезек алысады, ең көп қақшығаны бірінші, одан азы екінші, та ғысын тағы... Бірінші кезек алған ойыншы бес тасты ойынның шарты бұзылғанға дейін қаға береді, одан кейін екінші кезектегі ой- найды, сөйтіп ойын жалғаса береді. Ойын бірліктен басталады. Бес тасты иір геннен соң біреуін қақпа тас етіп алып, қалған төрт таста жеке-жеке бір-бірлеп 2 -- 8163 Қазақ ұлттық ойындары 18 қағып алады. Екінші рет иіріп, екілікті ой- найды, онда жердегі төрт тасты екі-екі- ден қағып алады. Үшінші рет иіріп, үш тасты бірге, бір тасты бөлек қағып алады. Төрттікте қақпа тасты лақтырып төрт тасты жерге қойып, тағы лақтырып төртеуін жерден қайта алуы керек. Бесінші кезек - <<жалақ>>. Мұнда үш жалақ немесе бес жалақ болады. Қақпа тасты лақтырып жі- беріп, сұқ саусағымен жерді үш рет неме- се бес рет жалау керек. Үш яки бес рет жалау ойыншылардың өзара келісімдері бойынша белгіленеді. Алтыншы кезек - <<ала қан>>. Қақпа тасты жоғары лақтырған сәтте, қалған төрт тасты екінші қолдың алақанына жинап үлгеру қажет. Жетінші - <<төрт бұрыш>>. Төрт тасты төрт жерге қой- ып, яғни төртбұрыш жасап, сосын қақпа тасты биіктете лақтырып жіберіп, жердегі төрт тасты жинап алуы тиіс. Сегізінші - <<арттан тастау>>. Бұл ойында жерден бірінші тасты қағып, екінші тасты жерден алғанда бірінші тасты қолдың артынан жерге та- стау керек,сосын үшінші тасты алғанда екінші тасты арттан тастауы керек, сөйтіп бәрін тастап болғаннан кейін жерден бә- рін жинап қағып алуы тиіс. Тоғызыншы - <<үндемес>>. Мұнда қақпа тасты қағып ал ғанда, қолдағы таспен жерден алған тас ты соғыстырмау керек. <<Үндеместі>>
ҚОРТЫНДЫЛАУ БӨЛІМІ
Оқушыларды сапқа тұрғызу.Оқушыларды бағалау.
Үйге тапсырма беру.
10-12м
30с
1м
3м
1м
2м 30с
2м
30с
3-4 рет
3-4 рет
3-4 рет
3-4 рет
23-25 м
30с
Оқушылардың тәртібіне, спорттық киіміне
назар аудару.
Саптық жаттығуларды бір келкі орындауын ескеру.
Ара қашықтықты дұрыс сақтап жүруін бақылау.
Сол ж\е оң жақ бүйірге секіріп жүгіргенде қолды алдыға,артқа айналдыруын ескерту.
Жай жүріс кезіндегі жаттығуларды орындағанда басты,қолды,аяқты,кеудені тік ұстап жүруін ескерту.
Дем алу жаттығуларын дұрыс орындауына назар салу
Жалпы дамыту жаттығуларын қателеспей орындауын қадағалау.
Бір келкі орындауларын қадағалау
Оқушылардың дұрыс саналып,дұрыс бөлінуін ескерту
Оқушылардың асықпен бес тас ойынының ойналу ережесін мұхят тыңдап ойынды дұрыс ойнауын екерту
Оқушылардың асықпен бес тас ойынын ойнауға қызығушылығын артқанын бақылау.
Сабақ барысындағы тәртібін қадағалау.
Оқушылардың сабақ барысындағы тәртібін ескерту.жақсы ойнаған оқушыларды мадақтап,қызығушылығын ояту.
Сабақтың тақырыбы: 30,40, 60 м қашықтыққа жүгіруді үйрету.
1. Оқушыларға жеңіл атлетика жаттығуларының адам өміріне қажеттілігін түсіндіру.
2. Жеңіл атлетика жаттығуларының түрлерін, әдіс-тәсілдерін,техникасын үйрету.
3. оқушылардың жылдамдық, күш, икемділік т.б. қасиеттерін дамыту.
Саймандар: Жалауша, уақыт өлшеуіш
Сабақ
бөл-рі
Мазмұны
Мөлшері
Методикалық
нұсқау
І
10 мин
5 мин
Кіріспе бөлім:
Оқушыларды сапқа тұрғызу.
Кезекшінің мәліметі, сәлемдесу.
Жаңа сабақтың тақырыбы мен мақсатын түсіндіру
Жалпы дене жаттығулары.
Саппен жүру қолды жоғары үстап,
аяқтың ұшымен жүру;
Қолды жанға ұстап, өкшемен жүру;
Қолды алға ұстап, тізеден бүгіліп жүру;
Жүрелеп отырып жүру.
Арнайы жүгіру жаттығулары.
Тізені көтеріп жүгіру;
Қол белде, аяқты алға тастай жүгіру;
Қолды артқа қойып, аяқты тигізіп жүгіру;
Қол белде аяқты екі жаққа тастай жүгіру;
Қолды желкеге қойып, аяқы артқа тастап
жүгіру
Шапшаң жүгіру;
Арнайы секіру жаттығулары.
Оң және сол жақпен секіре жүгіру;
Әр адымға секіріп қолды алға (артқа)
айналдыру;
Адымдап жүру демалуды бір қалыпт-дыру;
Арнайы бір орында жасалатын жаттығулар.
1
1
1
25м
Оқушылардың спорттық киімдерін тексеру.
Жаңа сабақтың тақырыбын көңіл бөліп тыңдау.
Қолды түзу ұстап жаттығуды дұрыс орындалуына көңіл бөлу.
Денені тік ұстап отырып жүру.
Оқушылардың жаттығуларды дұрыс жасап қол аяқтарын тік ұстап орындауларын қадағалау.
Қолды шынтақ буынынан бүкпей тіке ұстау.
І І
25 мин
Негізгі бөлім:
Сөреге тұруды және 30 м қашықтыққа жүгіруді жетілдіру.
Жеңіл атлетика 60 м қашықтыққа жүгіруді үйрету. Қысқа қашықтыққа жүгіру тәсілін үйрену. 20 м қашықтықты 3-4 рет екпіндей жүгіріп өтуден басталады. Әрбір екпіндей жүгіру аралығында 3-5 минут үзіліс жасалады. Осыдан кейін осы қашықтықты демалу уақытын 2 минутқа дейін азайтып, жүгіріп өту санын 5-7 ретке дейін жеткізу қажет.
60 м қашықтыққа төменгі сөреден жүгіреді. Қысқа қашықтыққа жүгіру қозғалыстың шапшаңдығын арттырады.
Қысқа қашықтыққа жүгірудің ерекшелігі - жүгіруші жүгірер алдында түрегеліп тұрмай, бір тізесін жерге тигізіп отыру қалпында болады. 60 м қашықтыққа жүгірер алдында жерге бір тізерлеп, екі қолын сөре сызығына тіреп отырады.
Сөреге тұруды және 30 м қашықтыққа жүгіруді жетілдіру.
7-8мин
Қысқа қашықтық-қа жүгіру кезінде денені дұрыс және еркін ұстаған жөн.
Сөреден шыққанд-ағы алғашқы ады-мдар өте кең бол-май,оның есесіне өте тез болғаны жөн.
ІІІ
5 мин
Қорытынды бөлім:
Сабақты қортындылау.
Үйге тапсырма беру.
2мин
3мин
Дене тәрбиесі
Тақырыбы: Ұлттық ойындар. Ақ сүйек .
Сабақтың мақсаты:
Халқымыздың аса құнды мәдени игіліктерінің бірі ұлттық ойындар жөнінде оқушыларға түсінік беру.
ә) Ойынға зер салып, ой жүгіртіп қарасақ, содан үлкен де мәнді мағыналы істер туып жатқанын оқушыларға түсіндіру. Қазақ халқының ұлттық ойындары елдің өмірімен тығыз
байланысты екенін түсіндіру.
б) Оқушыларды жылдамдыққа, төзімділікке, икемділікке, ептілікке тәрбиелеу.
Сабақтың әдісі: баяндау,түсіндіру
Сабақтың мазмұны
1 Дайындық бөлімі
1.Сапқа тұрғызу.Амандасу
Сабақтың тақырыбын түсіндіру
2.Саптық жаттығулар:
Оңға,солға,кері бұрылыстар
3.Жүру.-аяқтың ұшымен,қол жоғарыда
-қол желкеде,өкшемен жүру
Ойын шартымен таныстыру.
Ақсүйек
Ақсүйек - жігіттер мен қыздар жиналып, жаздың айлы түнінде ашық далада ойнайтын қазақтың ұлттық ойыны. Ойынға ұзақ уақыт күн көзінде жатып әбден қураған мал сүйегі не қабығы аршылған, ұстауға ыңғайлы ақ таяқша пайдаланылады. Ойыншылар екі топқа бөлініп, арнайы сызылған шеңбер бойына орналасады. Жеребе бойынша ойынды бастау кезегі кімге тисе, сол сүйекті алысқа лақтырады. Қалған ойыншылар теріс айналып тұрады. Содан соң олар ақ сүйекті іздеуге кіріседі. Тапқан адам <<Ак сүйек! Ақ сүйек!>> деп алдын ала белгіленген мәреге жүгіре жөнеледі. Қарсыластары қуып жетіп, қолы тиіп үлгергенше келесі ойыншыға ақ сүйекті лақтырып үлгеруге немесе қолындағы сүйекті беруге міндетті. Осылай ақсүйекті бір-біріне лақтырып, қол жалғап, мәреге жеткізген топ кажетті ұпайды алады да, лақтыру кезегіне ие болады. Қанша ұпай жинағанша ойнайтындары алдын ала келісіледі.
Екінші түрі. Ойын кезінде екі топтың ойыншылары бір-бір киімін не болмаса заттарын (қамшы, орамал, белдік, аяқ киім, т.б.) бір орынға жинайды. Осы жер <<сал>> (қазына) деп аталады. Әрбір ұтыс сайын жеңілген топ өз <<қазынасының>> біреуін беріп отырады. Ойын бір топтың <<салы>> таусылғанша созылады. Соңында ұтылғандар ән шырқап, би билеп немесе әзіл айту аркылы өз заттарын қайтарып алады.
Ойын барысында қауіпсіздік ережесін сақтау.
Жеңімпаздарды атап өту
Қорытынды бөлім.
Сапқа тұру, сабақ барысын қорытындылау, бағалау, үйге тапсырма беру.
Дене тәрбиесі
Сабақтың тақырыбы: " Ұлттық және балалар билерінің элементтері"
Сабақтың мақсаты: Қазақ халқының ұлттық нақышын айқындайтын би өрнектерін үйрету.
Дамытушылық: Есте сақтау қабілетін арттыру, шығармашылығын дамыту.
Тәрбиелік: Би өнерінің сырларын ұғынуға, әдепті болуға тәрбиелеу.
Сабақтың әдісі: Қазақ биінің қол элементтерімен жұмыс жасау.
Сабақ барысы:
Ұйымдастыру: Оқушыларды түгендеу, сәлемдесу.
Жаңа сабақ: I.Қазақ биі туралы түсінік беру.
II.Орындалу техникасымен таныстыру.
I.Қазақ биі туралы түсінік беру;
Би - ежелден келе жатқан өнер түрі. Би өнері адам өмірінде ерекше орын алады, адамның жан-жақты дамуының бөлінбес, алынбас бөлігі және баланы жеке тұлға ретінде дамытуда ерекше рөль атқарады. Бұл балалардың дұрыс әрі әдемі қозғалуына, іс-әрекеттердің этикалық мазмұнына жауап береді. Дененің бұлшық еттерін шынықтырып, баланың денсаулығына әсер етеді. Би өнері адамды тәрбиелеу жұмысында маңызы зор. Қазіргі заманда балабақшадан бастап жоғарғы оқу орындарында би ұжымдары ашылуда. Осы ұжымдардың шығармашылығының арқасында халық билері жаңа белеске көтеріліп, жас ұрпақтар этикалық тәрбие алып, рухани байлығы көтерілді. Би тек қана әсемдік үшін ғана емес сонымен қатар, бұлшық еттерінің қаңқа сүйектерінің жетіліп дамуына көп әсерін тигізеді, денеге икемдік сымбат береді.
Әр халықтың ұлттық ерекшелігіне орай би өнерінің көркемдік бейнелеу құралдары мен мазмұны да әр түрлі болып келеді. Қазақ биі негізінен қол, бас, мойын, көз, иық секілді түрлі дене мүшелерінің қимылдарымен биленеді. Ал оны біз қиюын тауып, үйлестіре білсек, қазақтың ұлттық биінің өз ерекшелігі танылады. Қазақ биінің алғашқы болып іргетасын қалаған - Шара Жиенқұлова. Ол - туған халқының мол мәдени мұрасын болашаққа ұсынып кеткен ұлы ұстаз. Ұлы ұстаз Ш. Жиенқұлова күнделікті тіршіліктегі қимыл - қозғалыстарды би қимылдарына айналдырған.
Осы қимылдарды қазіргі таңға дейін қолданып келеміз. Қазақ биі - халықтың тұрмыс-салтының айнасы. "Сырға", "Толқын", "Тұмарша", "Айна", "Білезік", "Буын" осы қол элементтері қыздың нәзіктігін бейнелейді. Қазақ биінің қимылы мен әуені де, өте әсем, ырғағы жігерлі, мазмұны бай болып келеді.
II.Орындалу техникасымен таныстыру; Қазақ биі үстінде қолды қалай ұстаудың негізгі алты түрі (қалыптары) бар.
I. "Сәлем" деп аталады. Екі қолын алға созып, саусақ бастарын жоғары қаратады, алақаны ашық, шынтағы сәл бүгулі ұсталады.
II. "Құс қанаты" деп аталады. Екі қолын екі жаққа жая, шынтағы сәл бүгулі, алақанын төмен қаратып, саусақтарын бос ұстайды.
III. "Қос мүйіз" деп аталады. Екі қолын басынан асыра көтеріп, ортаңғы саусағын бас киіміне тигізеді, екі шынтағын бүгеді.
IV. "Сәукеле" деп аталады. Сәукеле- қыздар үшін, ат үстінде- ерлер үшін. Оң қолын жоғары асыра басына көтеріп, сол қолын шынтақтан бүгіп көкірек тұсына иеді. Қолдың алақаны ашық болады. Ерлер қолдың алақанын жұмып, ат үстінде тізгін ұстағанды бейнелейді.
V. "Сыңар мүйіз" деп аталады. Оң қолын жоғары көтеріп, сол қолын солға созады. Алақаны ашық болады.
VI. "Белбеу" деп аталады (ерлер үшін). Екі қолын шынтақтан бүгіп, белдіктен ұстайды.
Аяқтың қазақ биі үстінде байқалатын алты түрі бар. Жүру әдістері. I. Табан жүріс. Екі аяқтың көмегімен еденді алма- кезек нық басып жүру.
II. Өкше жүріс. Екі аяқтың өкшесімен кезек басып жүру. Екі аяқтың ұшымен кезек басып жүру.
III. Қос табан. Оң аяқпен алға екі табан басу, сол аяқ оң аяқтың артынан ілеседі. Дәл осыны керсінше қайталайды.
IV. Тоқылдақ. Екі аяқтың табанымен еденді кезек- кезек тебеді. Сырғанақ тоқылдақ оң аяқпен еденді бір теуіп алға сырғанайды да, сол аяқпен қайталайды.
V. Секіртпе. Екі аяқпен алма- кезек секіреді. Қос аяқпен бір мезгілде секіреді, бір аяқпен секіреді.
VI. Айналма. Бір аяқтың ұшымен айналады. Айналма шеңбер жасайды. Ұршықтай шыр айналады.
Би элементтерін әуенмен орындау.
Қорытынды бөлім.
Сапқа тұру, сабақ барысын қорытындылау, бағалау, үйге тапсырма би элементтерін әуенмен орындау.
Дене тәрбиесі
Сабақ тақырыбы: Баскетбол. Баскетбол ойынының жалпы ережелері.
Сабақтың мақсаты:1. Оқушыларға баскетбол ойынының элементтерін үйрету.
2. Ойын арқылы оқушының ептілік, икемділік, күш және т. б. қасиеттерін дамыту.
3. Оқушыларды ұжымдылыққа, достыққа, ұйымшылдыққа тәрбиелеу.
Сабақтың көрнекілігі: Баскетбол добы, кедергі
Сабақтың мазмұны Әдістемелік нұсқау
I. Ұйымдастыру бөлімі Оқушыларды сапқа тұрғызу. Спорт секторынан мәлімдеме қабылдау. Сәлемдесу. Журнал бойынша тексеру. Бір қалыпты жәй жүгіру. Бой жазу жаттығулар. Үй тапсырмасын тексеру.
Дайындық бөлімі
1. Б. Қ. Аяқ иық көлемінде қол белде басты оңға екі рет, солға екі рет айналдырамыз.
2. Б. Қ. Аяқ иық көлемінде қолды иыққа қою. Бір, екі иықты алға айналдыру. Үш, төрт артқа айналдыру.
3. Б. Қ. Аяқ иық көлемінде оң қол жоғарыда, сол қол төменде. Бір, екі алға. Үш, төрт артқа қолды ауыстыра сілтеу.
4. Б. Қ. Аяқ иық көлемінде оң қол жоғарыда сол қол белде. Бір, екі солға иілу.
5. Б. Қ. Қолды белге қойып секірудің әр түрлі әдістерін жасаңыз.
II. Негізгі бөлім.
Жаңа сабақтың тақырыбы:<<Баскетбол. Баскетбол ойынының жалпы ережелері>>
1. Баскетбол ойынының ережесін түсіндіру.
2. Қауіпсіздік ережелерімен таныстыру.
3. Ойын элементтерін үйрету.
- бір орында тұрып оң және сол қолмен допты жерге соғып, ыршытып жаттығу.
- допты бір қолмен жетелеп жүріп, жерге соғып ыршыту.
- екі қарама - қарсы тұрып, допты екі қолмен кезек жерге соғып ыршытып тоқтамай бір - біріне кеуде тұстан лақтырып жаттығу.
Эстафеталық ойындар.
Оқушыларды екі топқа баскетбол элементтері бар эстафеталық ойын ойнату.
- кедергінің арасынан допты соғып алып өту
- допты жоғарыдан беру
- допты төменнен беру
- жерге қатар қойылған 5, 6 шығыршықтың ішіне соғып келе жатқан допты дәл түсіре ыршыту
- бірден алаңның ортасынан баскетбол қалқанына қарай допты ыршытып келіп, қалқанға жақындағанда тоқтай қалып, допты шығыршыққа екі қолмен лақтырып түсіруге тырысу.
III. Қорытынды бөлім:
Сыныпты сапқа тұрғызу. Бағалау. Мадақтау.
Үйге тапсырма беру:
Баскетбол добымен жаттығулар орындау.
Дене тәрбиесі
Сабақтың тақырыбы: Кросс дайындығы.
Сабақтың міндеті мен мақсаты:
1. Кросс жүгіру техникасын үйрету.
2. Төзімділікті және күшті дамыту.
3. Топтық, қоғамдық және жолдастық сезімдерге тәрбиелеу.
Құрал жабдықтар: Фишкалар, ысқырық және сағат.
Кіріспе бөлімі.
Оқушыларды сапқа тұрғызу.
Кезекшіден мәлімет қабылдау. Сәлемдесу. Оқушыларды түгендеу. Сабақтың мақсатымен таныстыру. Сапта тұрып сап эле-менттерін қайталау
Дайындық бөлімі.
Фишкалармен үлкен төрт бұрыш жасап, әр түрлі жылдамдықтармен жүгірту:
Спорттық жүріспен. (Қолды кеуде тұсына ұстап, табанды өкшеден аяқтың ұшына дейін тигізіп жылдам жүру).
Жеңіл жүгіру. (Аяқтың ұшымен жеңіл және бір қалыпты жүгіру).
Оң жақпен сол жақпен секіреміз. (Тіркелмелі адыммен биік секіру, қолды белге қойып немесе айналдыру).
Артпен жүгіру. (Аяқтың ұшымен және сол жақпен қарап жүгіру).
Тізені жоғары көтеріп жүгіру. (Қолды алға созып, тізені алақанға тигізіп жүгіру).
Өкшені артқа тигізіп жүгіру. (Қолды артқа қойып, өкшені алақанға тигізіп жүгіру).
Аяқты алға сермеп (қайшылап) жүгіру.
Негізгі бөлім.
Кросс дайындығы, жүгіру техникасын үйрету.
Жүгірген кезде қолды кеуде тұсына ұстап, табанды өкшеден аяқтың ұшына дейін тигізіп жүгіру керек. Жүгірген кезде мұрынмен демалып, бір-біріне кедергі жасамай, әр оқушы өз күшіне қарай, бір
қалыпты жүгіру керек. Кроссты стадионның сыртымен немесе ойлы-қыратты жерлермен жүгірту керек.
Кросс жүгірту.
Стадиондағы снарядтармен айналмалы жаттығулар жасату.
Эстафета жүгірту.
Жүгіру және етбетінен жетып денені көтеру.
Жүгіру және шалқасынан жатып денені көтеру
Жүгіру және отырып тұру.
Оң және сол ақпен секіру.
Отырып секіру.
Қорытынды бөлім.
Оқушыларды сапқа тұрғызып. Организмді бастапқы қалыпқа келтіруге арналған, жаттығулар жасату.
Сабақты қорытындылау және бағалау.
Үйге тапсырма. Жүгіру, кермеге тартылу, денені көтеру, секіру және дене жаттығулары.
Дене тәрбиесі
Сабақтың тақырыбы: Жүгіріп келіп, ұзындыққа секіру
Сабақтың мақсаты: 1) білімділік: оқушыларға жүгіріп келіп, ұзындыққа секіру тәсілін үйрету, көрсеткіштерімен таныстыру.
2) дамытушылық: оқушылардың аяқ бұлшық еттерін дамыту, шапшаң қимылдауға, ептілікке,
сергек болуға дағдыландыру, спортқа қызығушылығын ояту.
3) тәрбиелік: шымыр болуға, спортты сүюге, тәрбилеу, ерік-жігер қасиеттерін дамыту.
Сабақтың түрі: дәстүрлі
Сабақтың типі: аралас
Сабақтың әдісі: түсіндіру, тәсілдерді көрсету арқылы үйрету
Қолданылатын құрал - жабдықтар: ысқырық, метрлік өлшем
Бөлімі
Сабақтың мазмұны
Уақыт
Әдістемелік нұсқаулар
I
Дайындық бөлімі
1.Сапқа тұру, сәлемдесу, ақпар беру, түгелдеу,
сабақтың мақсатын түсіндіру, техника
қауіпсіздік ережелерімен таныстыру;
2. Жүру үстінде орындалатын жаттығулар:
а) қолды жоғары ұстап, аяқтың ұшымен
жүру;
ә) қолды белге таянып, өкшемен жүру.
3. Жүгіру үстіндегі жаттығулар:
а) тізені жоғары сермей жүгіру;
ә) аяқты артқа сермей жүгіру;
б) аяқты алға сермей жүгіру;
в) оң және сол жанымен секіру;
г) жартылай отырып жүру;
д) жартылай отырып секіру;
е) дем басу.
4. Бір орнында тұрып жасалатын жаттығулар:
а) денені түзу ұстаймыз, қол белде аяқты
иық көлемінде бірдей алшақ қоямыз, санақ
бойынша 1-4 оңға,1-4 солға басты айналдыру;
ә) оң қол жоғарыда, сол қол төменде, санақ
бойынша 1-2 қолды артқа жазамыз, 3-4
ауыстырамыз;
б) денені тік ұстап қолды алдыға созып
қайшылаймыз;
в) оң қолды жоғары көтереміз сол қол белде
екі жаққа иілеміз;
г) қолды белге қойып, оңға 2 рет солға 2 рет
белді айналдырамыз;
д) қолды тізеге қойып, тізе буынын ішке қарай
2 рет сыртқа қарай 2 рет айналдырамыз;
е) қолды алдыға созып оң аяққа және сол
аяққа отыру жаттығулары;
ж) орнымызда тұрып терең демаламыз.
10 минут
3-4 рет
3-4 рет
3-4 рет
3-4 рет
ара қашықтықты
сақтау
денені тік ұстау
кеудені тік ұстау
қол белде, тізені
бүкпеу, ара
қашықтықты
сақтау
көздің ашық болуын,
басты толық
айналуын қадағалау
аяқты түзу
ұстау, тізені
бүкпеу
белдін, тізенің толық айналуын қадағалау
II
Негізгі бөлім
1. Жаңа сабақтың тақырыбымен таныстыру
Бүгінгі сабақтың тақырыбы: <<Жүгіріп келіп, ұзындыққа секіру>>
Жүгіріп келіп, ұзындыққа секіру техникасын, белгіленген сызықтан тез жылдамдық алу техникасын, құмға секірерде екпін алу техникасын, құмға түскенде қолданылатын техникасын үйрету.
Ұзындыққа екпіндеп секіру төрт сатыға бөлінеді:
Екпін. Екпін керекті жылдамдықты жинап алу үшін қажет. Екпін алғаннан кейін секіруші жүгіріп жылдамдық алады. Мұндағы жүгіру адымдық жүгіру деп аталады. Секіруші өзінің әр жүгіру адымын, қозғалысын қадағалау керек және жүіріп келе жатып оң, солға қозғалмай түзу жүгіру керек, адымы өте кең болу керек.
Итерілу. Итерілуге жақындағанда секіруші соңғы 3-4 адымдық жылдамдығын көбейту керек. Белгіленген сызыққа келгенде секіруші сызықтан аспай бар екпінмен жерге түсу үшін ұшады.
Ұшу. Секіруші белгіленген сызықтан екпін алып секіргеннен кейін ұшу кезеңі басталады. Ұшу кезінде секіруші өзін бір қалыпта ұстап, мүмкіндігінше алысқа жерге түсудің тәсілдерін орындайды.
Ұшу кезеңінде тәсілдерді үш түрге бөліп қарауға болады:
ұшу кезінде бір аяқты бүгу
2) ұшу кезінде екі аяқтыбүгу
3) ұшу кезінде екі аяқты қайшыландыру, яғни ұшып бара жатқанда екі аяқты ауада кезек-кезек сермеу
Ұшу кезіндегі тәсілдер -секірушінің қаншалықты ұзындыққа секіретінін көрсететін шешуші тәсілдер.
1. Жерге түсу. Бұл секірудегі соңғы тәсіл, секірушінің қанша ұзындыққа секіргенін көрсетеді. Жерге түсу кезінде екі аяқтың тізесін жазады, иықты, кеудені алдыға қарай бүгіп, екі қолды төмен немесе алға жібереді.
2. Оқушылар жаңа тақырыпты практика жүзінде көрсетеді.Оқушылар 2 топқа бөлінеді. Топқа футболшылар мен олимпиада чемпиондарының суреттерін топтастыру арқылы бөлінеді. 1-топ ұзындыққа секіру тәсілдерін үйреніп жатқанда, 2-топ секіртпе жіппен секіреді.
3. Эстафета. <<Кім алысқа секіреді?>>
Шарты: 2 топ оқушылары кезекпе-кезек бір орында тұрып, ұзындыққа секіреді. Әр оқушының секірген ұзындықтарын бормен белгілеп, соңғы оқушы секіргеннен кейін әр топтағы барлық оқушының ұзындыққа секірген өлшемдері қосылады. Қай топтың ұзындыққа секірген өлшемі көп, сол топ жеңіске жетеді.
4. Диалогтік әдіс. <<Жетістікке қалай жетті? Әр топқа үш қарғып секіруден Олимпиада чемпионы Ольга Рыпакованың суреті жабыстырылған плакат беріледі. Белгіленген уақытта плакатқа Ольга Рыпакова жетістікке қалай жеткендігі туралы өз ойларын сатылап жазып шығады.
20 минут
5
минут
жаңа тақырыпты мұқият тыңдауын қадағалау
жүгіріп келіп, ұзындыққа секіру тәсіл- дерін дұрыс орындауын қадағалау
қаупсіздік ережелерін сақтауын бақылау
III
Қорытынды бөлім
1. Сапқа тұрғызу, оқушылардың жетістіктерін
және кемшіліктерін айтып түсіндіру
2. Оқушыларды бағалау
4-5
минут
сапта түзу тұру;
нақты бағалау;
үйге тапсырма
беру.
Дене тәрбиесі
Сабақтың тақырыбы: Кросс.Белгіленген жер
Сабақтың міндеті мен мақсаты:
1. Кросс жүгіру техникасын үйрету.
2. Төзімділікті және күшті дамыту.
3. Топтық, қоғамдық және жолдастық сезімдерге тәрбиелеу.
Құрал жабдықтар: Фишкалар, ысқырық және сағат.
Кіріспе бөлімі.
Оқушыларды сапқа тұрғызу.
Кезекшіден мәлімет қабылдау. Сәлемдесу. Оқушыларды түгендеу. Сабақтың мақсатымен таныстыру. Сапта тұрып сап эле-менттерін қайталау
Дайындық бөлімі.
Фишкалармен үлкен төрт бұрыш жасап, әр түрлі жылдамдықтармен жүгірту:
Спорттық жүріспен. (Қолды кеуде тұсына ұстап, табанды өкшеден аяқтың ұшына дейін тигізіп жылдам жүру).
Жеңіл жүгіру. (Аяқтың ұшымен жеңіл және бір қалыпты жүгіру).
Оң жақпен сол жақпен секіреміз. (Тіркелмелі адыммен биік секіру, қолды белге қойып немесе айналдыру).
Артпен жүгіру. (Аяқтың ұшымен және сол жақпен қарап жүгіру).
Тізені жоғары көтеріп жүгіру. (Қолды алға созып, тізені алақанға тигізіп жүгіру).
Өкшені артқа тигізіп жүгіру. (Қолды артқа қойып, өкшені алақанға тигізіп жүгіру).
Аяқты алға сермеп (қайшылап) жүгіру.
Негізгі бөлім.
Кросс дайындығы, жүгіру техникасын үйрету.
Жүгірген кезде қолды кеуде тұсына ұстап, табанды өкшеден аяқтың ұшына дейін тигізіп жүгіру керек. Жүгірген кезде мұрынмен демалып, бір-біріне кедергі жасамай, әр оқушы өз күшіне қарай, бір
қалыпты жүгіру керек. Кроссты стадионның сыртымен немесе ойлы-қыратты жерлермен жүгірту керек.
Кросс жүгірту.
Стадиондағы снарядтармен айналмалы жаттығулар жасату.
Эстафета жүгірту.
Жүгіру және етбетінен жетып денені көтеру.
Жүгіру және шалқасынан жатып денені көтеру
Жүгіру және отырып тұру.
Оң және сол ақпен секіру.
Отырып секіру.
Қорытынды бөлім.
Оқушыларды сапқа тұрғызып. Организмді бастапқы қалыпқа келтіруге арналған, жаттығулар жасату.
Сабақты қорытындылау және бағалау.
Үйге тапсырма. Жүгіру, кермеге тартылу, денені көтеру, секіру және дене жаттығулары.
Дене тәрбиесі
Сабақтың тақырыбы: Бес тас ойыны.
Сабақтың мақсаты: Оқушыларға бес тас ойынының ойналу ережесін түсіндіру. Міндеттері: 1.Икемділігін арттыру.2.ой - өрісін дамыту. 3. Ептілікке тәрбиелеу
Керекті құралдар: бестас
№
Сабақтың мазмұны
Уақыты
Әдістемелік нұсқаулар
1
1
2
3
4
2
3
ДАЙЫНДЫҚ БӨЛІМІ
Оқушыларды сапқа тұрғызу.
Спорт секторының рапорты.
Қауіпсіздік ережесіне шолу жасау.
Сабақтың мақсатын түсіндіру.
Саптық жаттығулар,Сап түзе,тік тұр Еркін тұр.Аяқтың ұшын түзету.
Солға бұрылу,Оңға бұрылу,Кері айналу.
Реттік санмен саналу,1-2ге саналу.
Бастаушының соңынан ара қашықтық сақтап жүру.Жай жүгіріс.
Жай жүгіріс кезіндегі жаттығулар.
Сол ж\е Оң жақ бүйірге биік секіріп жүгіру.
Тізені алақанға тигізіп жүгіру.
НЕГІЗГІ БӨЛІМ
Бұл ойынды ойнаушылардың санына шек қойылмайды. Ойынның шарты бой- ын ша, ойнаушылар ең алдымен кім-кім- нен кейін ойнайтындығын бес тасты лақ- тырып, қолдың сыртына түсіріп, содан қақшып алу арқылы кезек алысады, ең көп қақшығаны бірінші, одан азы екінші, та ғысын тағы... Бірінші кезек алған ойыншы бес тасты ойынның шарты бұзылғанға дейін қаға береді, одан кейін екінші кезектегі ой- найды, сөйтіп ойын жалғаса береді. Ойын бірліктен басталады. Бес тасты иір геннен соң біреуін қақпа тас етіп алып, қалған төрт таста жеке-жеке бір-бірлеп 2 -- 8163 Қазақ ұлттық ойындары 18 қағып алады. Екінші рет иіріп, екілікті ой- найды, онда жердегі төрт тасты екі-екі- ден қағып алады. Үшінші рет иіріп, үш тасты бірге, бір тасты бөлек қағып алады. Төрттікте қақпа тасты лақтырып төрт тасты жерге қойып, тағы лақтырып төртеуін жерден қайта алуы керек. Бесінші кезек - <<жалақ>>. Мұнда үш жалақ немесе бес жалақ болады. Қақпа тасты лақтырып жі- беріп, сұқ саусағымен жерді үш рет неме- се бес рет жалау керек. Үш яки бес рет жалау ойыншылардың өзара келісімдері бойынша белгіленеді. Алтыншы кезек - <<ала қан>>. Қақпа тасты жоғары лақтырған сәтте, қалған төрт тасты екінші қолдың алақанына жинап үлгеру қажет. Жетінші - <<төрт бұрыш>>. Төрт тасты төрт жерге қой- ып, яғни төртбұрыш жасап, сосын қақпа тасты биіктете лақтырып жіберіп, жердегі төрт тасты жинап алуы тиіс. Сегізінші - <<арттан тастау>>. Бұл ойында жерден бірінші тасты қағып, екінші тасты жерден алғанда бірінші тасты қолдың артынан жерге та- стау керек,сосын үшінші тасты алғанда екінші тасты арттан тастауы керек, сөйтіп бәрін тастап болғаннан кейін жерден бә- рін жинап қағып алуы тиіс. Тоғызыншы - <<үндемес>>. Мұнда қақпа тасты қағып ал ғанда, қолдағы таспен жерден алған тас ты соғыстырмау керек. <<Үндеместі>>
ҚОРТЫНДЫЛАУ БӨЛІМІ
Оқушыларды сапқа тұрғызу.Оқушыларды бағалау.
Үйге тапсырма беру.
10-12м
30с
1м
3м
1м
2м 30с
2м
30с
3-4 рет
3-4 рет
3-4 рет
3-4 рет
23-25 м
30с
Оқушылардың тәртібіне, спорттық киіміне
назар аудару.
Саптық жаттығуларды бір келкі орындауын ескеру.
Ара қашықтықты дұрыс сақтап жүруін бақылау.
Сол ж\е оң жақ бүйірге секіріп жүгіргенде қолды алдыға,артқа айналдыруын ескерту.
Жай жүріс кезіндегі жаттығуларды орындағанда басты,қолды,аяқты,кеудені тік ұстап жүруін ескерту.
Дем алу жаттығуларын дұрыс орындауына назар салу
Жалпы дамыту жаттығуларын қателеспей орындауын қадағалау.
Бір келкі орындауларын қадағалау
Оқушылардың дұрыс саналып,дұрыс бөлінуін ескерту
Оқушылардың асықпен бес тас ойынының ойналу ережесін мұхят тыңдап ойынды дұрыс ойнауын екерту
Оқушылардың асықпен бес тас ойынын ойнауға қызығушылығын артқанын бақылау.
Сабақ барысындағы тәртібін қадағалау.
Оқушылардың сабақ барысындағы тәртібін ескерту.жақсы ойнаған оқушыларды мадақтап,қызығушылығын ояту.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz