Сабақ жоспары :: Дене тәрбиесі

Файл қосу

Ақ сандық, көк сандық — ұлттық ойын

Дене шынықтыру
Тақырыбы: <<Ақ сандық, көк сандық>> -- ұлттық ойын.
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Оқушыларға қазақтың ұлттық ойындары арқылы түсінік бере отырып онда кездесетін қазақ тіліне тән дыбыстарын айтылу мен жазылуына көңіл аударту Сауатты жаза білуге үйрету
Дамытушылық: Қазақтың ұлттық ойындарын жүргізу арқылы оқушылардың ойлау қабілеттерін дамыту Ойын арқылы сабаққа деген қызығушылықтарын ояту
Тәрбиелік: Қазақтың ұлттық ойындарын жүргізу арқылы оқушыларды басқа ұлттың салт дәстүрін, әдет ғұрпын, туған елге, жерге, өз отанына деген сүйіспеншілік сезімінің қалыптасуына ықпал ету, ұлттық ойындар ерекшелігін ұқтыру
Сабақтың түрі: Біріккен сабақ
Сабақтың әдісі: Ойын элементтері
Сабақтың көрнекілігі: суреттер, кітаптар, тірек сызба
Сабақтың барысы: Ұйымдастыру кезеңі Кезекшімен диалог
Сабақтың мақсатын барысын айту
Сап түзел!
Тік тұр!
Реттік сан бойынша саналамыз.
Бірінші, екінші, үшінші.... санақ аяқталды
Солға бұрыл! Залмен алға қарай қадам бас!
Бақайдың ұшымен қолымызды көтереміз.
Өкшемен, қолымызды желкеге қоямыз.
Ойынның мақсаты: екі - екіден тұрып, бір - бірімен күштерін салыстыруға үйрету.
Мазмұны: ойыншылар санау арқылы екі - екіден бөлініп, ойын алаңында шашырап тұрады.
Мұғалімнің берген белгісінен кейін, олар бір - біріне теріс қарап тұрып, қарсыласын арқасына көтеріп алуға тырысады. Кімде - кім бірінші қарсыласын көтеріп алса, сол қарсыласын арқасында ұстап тұрып, сұрақ сұрай бастайды:
<<Аты - жөнің кім?>>, <<Не көрдің, не білдің?>>, <<Қандай кітап оқыдың?>>, <<Қандай тақпақ білесің?>>, <<Менің жұмбағымды шеше аласың ба?>> деген сияқты бірнеше сұрақ беріп, оларға жауап алуы қажет. Жауап алған соң барып ол арқасындағы баланы жерге түсіреді.
Екінші жолы күш сынаспай - ақ кезекті екінші ойыншыға береді. Ол да бірінші ойыншы сияқты сұрақтарына тез, дұрыс жауап алуға тырысады.
Ойын мұғалімнің қалауы бойынша тоқтатылады. Ойынның соңында мұғалім қарсыласын көпке дейін шаршамай арқасында ұстаған, көп сұрақ қойған <<күштілерді>> ерекше атап өтеді.
Ойынның ережесі:
1. Күштері бір - бірімен теңдес балалар өзара жұп құрады.
2. Арқаға көтеру әдісі барлық ойыншы үшін бірдей болуға тиіс.
3. Арқадағы бала аяғын жоғары көтермеуі керек.
4. Сұрақ, жауапты әр жұп өздері ойларынан шығарады.
Әдістемелік нұсқаулар: Ойын қызықты өту үшін мұғалім алдын ала дайындық жүргізеді.
Оқушылар дене шынықтыру сабақтарында жалпы дамыту жаттығуларын орындайды.
Ойынның педагогикалық маңызы: оқушылар қимыл - қозғалыс әрекеттерімен бірге ақыл - ойларын жетілдіруге жақсы мүмкіндік алады. Олардың тіл байлығы артып, қоршаған дүние туралы түсініктері жетіле түседі. Күш - қайраты дамып, қимылы сапаланып, жақсарады.
Қорытындылау. Қалыпқа келтіру
Сапқа тұрғызу
Бағалау, үйге тапсырма беру.

Дене шынықтыру
Сабақтың тақырыбы: <<Аңшылар мен үйректер>> ойыны
Сабақтың мақсаты:Оқушылардың ептілігін жетілдіру.
Сабақтың міндеті: 1.Шымыр болуға бейімдеу.
2.шапшаңдыққа бейімдеу.
3.Жүгіру ептілігін арттыру.
Сабақты өткізген: Абдирова Н.Т.
Сабақтың өтетін орны:Спорт зал
Спорт жабдықтары:, ысқырық, уақыт өлшегіш.
Сабақтың бөлімдері.
Сабақтың мазмұны
Уақыт мөлшері
Ұйымдастыру және Әдістемелік нұсқаулар
Дайыдық бөлім Кіріспе бөлім
Оқушыларды сапқа тұрғызып, кезекшіден мәлімет алу,рапорт қабылдау, сәлемдесу. Сабақтың тақырыбы мен мақсатын айтып түсіндіру. Оңға, солға бұрылу арқылы оқушылардың дайындығын тексеру. Спорт алаңының немесе квадраттың бойымен жүру жаттығуын жасату.
1.Қол жоғарыда аяқтың ұшымен жүру.
1.Қол иықта аяқтың өкшесімен жүру
1.Қол белде аяқтың сыртқы қырымен жүру
1.Қол артта аяқтың ішкі қырымен жүру
1.Спорттық қадаммен жүру
1-2рет
Оқушылардың сапқа дұрыс тұруын қадағалау. Сабақты уақытында ұйымдастыру
Қолдың ұшына қарап созылу.
Денені тік ұстап жүру.
Жаттығуды дұрыс орындауын қадағалау
Қолды барынша кең айландыру
Арақашықтық сақтау бөлу. Барынша шалқаю
Көзді жұмбау.Иықты кең айналдыру.
Жаттығудв дұрыс жасауын қадағалау
Барынша биік секіру
Берілген жаттығуды дұрыс орындауын қадағалау.
Негізгі бөлім
<<Аңшылар мен үйректер>>
Ойын ережесі.Оқушыларды екі немесе үш топқа бөліп ойын ережесі мен таныстыру.
Ойның ережежесі бір оқушы допты алып жүгіріп жүріп бір оқушының атын айтып допты жоғары лақтырып жібереді.
Аты аталған оқушы допты қағып алу керек.
Доп жерге түссе сол оқушы сол орнынан қозғалмай тұруы керек.
Бұл ойын оқушыларды жүгіруге секіруге бейімдеу және сабаққа қызығушылығын арттыру.
30 мин1-2 ретОйын кезінде қәуіпсіздік ережелеін сақтауын ескерту.
Бірінің артынан бірі жүрмеуін қадағалау.
Құлап қалмауын ескеру.
Қорытынды бөлім
Оқушыларға қозғалыста демалыс жаттығу жасатып, сапқа тұрғызып,сабақты жіберген кемшіліктері мен жеткен жетістіктерін айтып бағалау.
Қорытынды бөлім
Оқушыларға қозғалыста демалыс жаттығу жасатып, сапқа тұрғызып,сабақты жіберген кемшіліктері мен жеткен жетістіктерін айтып бағалау.

Сабақтың тақырыбы: <<Көрші>>, <<Қызыл ту>> ойыны
Сабақтың мақсаты:Оқушылардың ептілігін жетілдіру.
Сабақтың міндеті: 1.Шымыр болуға бейімдеу.
2.шапшаңдыққа бейімдеу.
3.Жүгіру ептілігін арттыру.
Спорт жабдықтары:уақыт өлшегіш.
Сабақтың бөлімдері.
Сабақтың мазмұны
Уақыт мөлшері
Ұйымдастыру және Әдістемелік нұсқаулар
Дайыдық бөлім Кіріспе бөлім
Оқушыларды сапқа тұрғызып, кезекшіден мәлімет алу,рапорт қабылдау, сәлемдесу. Сабақтың тақырыбы мен мақсатын айтып түсіндіру. Оңға, солға бұрылу арқылы оқушылардың дайындығын тексеру. Спорт алаңының немесе квадраттың бойымен жүру жаттығуын жасату.
1.Қол жоғарыда аяқтың ұшымен жүру.
1.Қол иықта аяқтың өкшесімен жүру
1.Қол белде аяқтың сыртқы қырымен жүру
1.Қол артта аяқтың ішкі қырымен жүру
1.Спорттық қадаммен жүру
1-2рет
Оқушылардың сапқа дұрыс тұруын қадағалау. Сабақты уақытында ұйымдастыру
Қолдың ұшына қарап созылу.
Денені тік ұстап жүру.
Жаттығуды дұрыс орындауын қадағалау
Көрші ойынын үлкен бөлмеде, көгалды таза ауада өткізуге болады. Ойыншылар саны 10-нан 30-ға дейін болуы керек. Ойыншылар дөңгеленіп, екі-екіден шеңбер құрып отырады. Тағы бір адам ортаға шығып, жұп болып отырған ойыншылардың бір жұбына келіп, <<Көршіңмен татусың ба?>> -- деп сұрайды. Егер сұрақ қойған жұптың біреуі <<Көршіммен аразбын>> десе, онда сұрақ қоюшы адам оның қасындағы көршісін орнынан тұрғызып, соның орнына өзі отырады. Орнынан тұрған адам ортаға шығып басқа бір жұптан ілгерідегідей <<Көршіңмен татусың ба?>> деп сұрап, ойынды соза береді. Ал егер ойыншы көршісімен <<татумын>> деп, қасында жұп болып отырған серігін жібергісі келмеді онда сұрақ қоюшы адам оны жазалайды. Ол ән салады, би билейді, болмаса әңгімеден, поэмадан үзінді айтып береді. Осылай етіп, ол көршісін алып қалады. Егер ойыншы бұл тапсырманы орындай алмаса, өз орнын сұрақ қоюшы адамға береді де өзі соның міндетін атқаруға кірісіп ойынды қайтадан бастайды. Сөйтіп, ойын осылайша созыла береді.

Қызыл ту ойыны. Ойынның басты шарты: қарсылас жақ шекараға өтіп барып, сол жақтың адамдарының бірін түртіп, кері қайтып кету. Ұсталып қалған жағдайда немесе қарсыластың қолы бірінші тиген болса, онда арғы бетке ұпай беріледі.

Дене шынықтыру
Тақырыбы: <<Көңілді старт>> спорттық жарыс
Мақсаты: Оқушылардың жылдамдыққа, ептілікке, шыдамдылыққа, ұйымшылдыққа үйрету, денсаулықтарының шымыр да мықты болуына ықпал ету, салауатты өмір салтына тәрбиелеу. Тапсырмаларды көңілді, барынша ережемен орындауға, спортқа деген қызығушылықтарын жетілдіре арттыру.
Түрі: <<Көңілді старт>> спорттық жарыс
Қажетті спорт құрал-жабдықтары: Доп, секіртпе, шелек, әр түрлі фигуралар, үлкен доп
Жарыстың барысы:
(Балаларды сапқа тұрғызып, саптық санақ бойынша екі топқа бөліп алу, спорттық тақырыпта әр топтың атауын белгілеу).
Бүгінгі жарыс 6 кезеңнен тұрады.
Тапсырмаларды дұрыс орындаған және бірінші келген команда жеңімпаз атанады. Барлық кезең 1 ұпаймен бағаланады.
1.Балалар қолымызды бірге жоғары көтеріп, бір-біріне доп беру арқылы жарысады.
2. Аяқтың арасынан допты бір-біріне беру арқылы жарысады.
3.Допты оң жақ
және сол жақ бүйірмен беру арқылы жарысу.
Картоп егу және жинау. (қажетті фигураларды қолдану арқылы)
5.Үлкен резеңкі доптың үстіне отырып, белгіленген жерге дейін секіріп жарысу.
Паравоз ойыны (бір-бірінің белінен ұстап, белгіленген жерге дейін жүріп, қайту)
Секіртпемен белгіленген жерге дейін және қайта жүгіріп келу.
Ойын барысында ескерілетін мәселелер: екі команданың ұпайын есептеп, жеңген команданы анықтау. Әр ойынның қорытындысын уақытымен айту.
ІІІ. Қорытындылау кезең
Оқушыларға қозғалыста демалыс жаттығу жасатып, сапқа тұрғызып,сабақты жіберген кемшіліктері мен жеткен жетістіктерін айтып бағалау.

Дене шынықтыру
Сабақтың тақырыбы: <<Өз орныңды тап>> ойыны.
Сабақтың мақсаты.
Оқушыларға <<Өз орныңды тап>> ойыны түсіндіру.
Мақсаты: Оқушылардың жылдамдыққа, ептілікке, шыдамдылыққа, ұйымшылдыққа үйрету, денсаулықтарының шымыр да мықты болуына ықпал ету, салауатты өмір салтына тәрбиелеу. Тапсырмаларды көңілді, барынша ережемен орындауға, спортқа деген қызығушылықтарын жетілдіре арттыру.
Сабақ түрі. Жаңа сабақ
Сабақтың әдіс-тәсілдері: Сұрақ-жауап, әңгіме, ойын
Сабақтың барысы І. Ұйымдастыру кезеңі.
Оқушылардың оқу құралдарын түгендеу . Сыныпты сабаққа дайындау
Жаңа сабақ.
Оқушыларды сапқа тұрғызып, кезекшіден мәлімет алу,рапорт қабылдау, сәлемдесу. Сабақтың тақырыбы мен мақсатын айтып түсіндіру. Оңға, солға бұрылу арқылы оқушылардың дайындығын тексеру. Спорт алаңының немесе квадраттың бойымен жүру жаттығуын жасату.
1.Қол жоғарыда аяқтың ұшымен жүру.
1.Қол иықта аяқтың өкшесімен жүру
1.Қол белде аяқтың сыртқы қырымен жүру
1.Қол артта аяқтың ішкі қырымен жүру
1.Спорттық қадаммен жүру1-2рет
Ойынның шарты:
Бұл көп халықтарға кеңінен тараған балалар ойыны. Оны кейде "Үшінші - артық" деп те атап жатады.Ойынның ережесін еске түсірейік.Ойынға қатысушылар санамақ арқылы, әйтпесе, жеребе тастау жолымен жұптарға бөлініп, содан кейін екі-екіден, бірінің сыртына бірі үлкен шеңбер жасап орналасады. Жұп пен жұптың арасы екі-үш қадам болғаны мақұл.Ойынды жеребе бойынша сайланған жүргізуші мен сыңарсыз ойыншы бастайды. Жүргізуші: "Өз орныңды тап!" - деп команда берген кезде, "артық" ойыншы қашып, жүргізуші соның соңынан қуа жөнеледі. "Артық" ойыншы өашып бара жатып, кез келген жұптың алдын тұра қалуы тиіс. Егер жүргізуші оны өуып жетіп, қолын тигізе алмай қалса, енді осы жұптағы үшінші ойыншы "артық" болып саналады да, қаша жөнеледі. Мұндайда, жүргізуші өз міндетін одан әрі атқара беруге мәжбүр. Ал жүргізуші "артық" ойыншыны бірден ұстап алған жағдайда, екеуі өз міндеттерін алмасады. Ал, қане, шапшаң болсаң, епшіл болсаң, "Өз орныңды тап!".
Сабақты қорыту
-Бүгін біз сендермен қандай ойынмен таныс болдық.?
Үйге тапсырма: қайталау . Бағалау:

Дене шынықтыру
Сабақтың тақырыбы: Спорттық элемменттері бар гимнастика.
Сабақтың мақсаты:
Саптағы гимнастикалық жаттығуларды түсіндіру. Алға, артқа домалауды жетілдіру. Шапшандық, икемділік және күш сапаларын дамыту.
Сабақтағы жүктемесін дұрыс орындау, тәртіпке тарту.
Қолданатын спорт құралдары: секіртпе.
Сабақ барысы 1. Кіріспе бөлімі
Сапқа тұрғызу. Рапорт қабылдау.
Сабақтың мақсатын түсіндіру.
Саптағы жаттығулар:
Оңға, солға айналып бұрылу.
Жүру жаттығулары:
- аяқтың ұшымен қол жоғарыда.
- қол желкеде, өкшемен жүру.
- қол белде табанның сыртымен жүру.
Назар аудару жаттығулары:
- жүріс
- жүгіріс
Спорт жүрісі
Жүгіру жаттығулары:
- Түзу аяқты алға көтеріп жұгіру.
- Түзу аяқты артқа лақтырып жүгіру.
- Түзу аяқты жан - жаққа лақтырып жүгіру.
Жалпы дамыту жаттығуларын бір орында жасау:
- Ж. Б: Аяқтың ашып қол белде.
1 - 4 басты оң жаққа айналдыру.
1 - 4 басты сол жаққа айналдыру.
- Ж. Б: Аяқтың ашып қол белде.
1, 2 денені оң жаққа бұру.
3, 4 денені сол жаққа бұру.
- Ж. Б: Аяқты аласа ашып қол белде.
1 - оң аяққа еңкею.
2 - ортаға еңкею.
3 - сол аяққа еңкею.
4 - Ж. Б.
- Ж. Б: Н. Т.
1 - 4: оң аяқта секіру.
1 - 4: сол аяқта секіру.
1 - 4: екі аяқта секіру.
2. Негізгі бөлім
Оқушыларды саптағы гимнастикалық жаттығуларды бағалау:
Бір орында.
- Бір қатардан екі қатарға тұру.
- Екі қатардан бір қатарға тұру.
3. Қорытынды бөлім
1. Сапқа тұрғызу.
2. Сабақтың қорытындысын жасап бағалау.
3. Үйге тапсырма " Саптық бұрылулар "
Бағалау

Дене шынықтыру
Сабақтың тақырыбы: Тактикалық тәсілдер
Сабақтың мақсаты: Оқушыларға тактикалық тәсілдер, жаттығуларды түсіндіру. Алға, артқа домалауды жетілдіру. Шапшандық, икемділік және күш сапаларын дамыту.
Сабақтағы жүктемесін дұрыс орындау, тәртіпке тарту.
Қолданатын спорт құралдары: секіртпе.
Сабақ барысы 1. Кіріспе бөлімі
Сапқа тұрғызу. Рапорт қабылдау.
Сабақтың мақсатын түсіндіру.
Саптағы жаттығулар:
Оңға, солға айналып бұрылу.
Жүру жаттығулары:
- аяқтың ұшымен қол жоғарыда.
- қол желкеде, өкшемен жүру.
- қол белде табанның сыртымен жүру.
Назар аудару жаттығулары:
- жүріс
- жүгіріс
Спорт жүрісі
Жүгіру жаттығулары:
- Түзу аяқты алға көтеріп жұгіру.
- Түзу аяқты артқа лақтырып жүгіру.
- Түзу аяқты жан - жаққа лақтырып жүгіру.
Жалпы дамыту жаттығуларын бір орында жасау:
- Ж. Б: Аяқтың ашып қол белде.
1 - 4 басты оң жаққа айналдыру.
1 - 4 басты сол жаққа айналдыру.
- Ж. Б: Аяқтың ашып қол белде.
1, 2 денені оң жаққа бұру.
3, 4 денені сол жаққа бұру.
- Ж. Б: Аяқты аласа ашып қол белде.
1 - оң аяққа еңкею.
2 - ортаға еңкею.
3 - сол аяққа еңкею.
4 - Ж. Б.
- Ж. Б: Н. Т.
2. Негізгі бөлім
Оқушыларды саптағы гимнастикалық жаттығуларды бағалау:
Бір орында.
- Бір қатардан екі қатарға тұру.
- Екі қатардан бір қатарға тұру.
3. Қорытынды бөлім
1. Сапқа тұрғызу.
2. Сабақтың қорытындысын жасап бағалау.
3. Үйге тапсырма: қайталау
Бағалау

Дене шынықтыру
Тақырыбы: << Кедергілер арқылы жүру>>
Мақсаты: Балалардың төзімділік, шапшандық дағдыларын қалыптыра отырып жүру жаттығуларын үйрету. Арнайы жаттығулар жасатуарқылы денені
шынықтыруға ықпал жасау. Спортқа қызығушылықтарын арттыру. Қимыл-қозғалыстарындағы оң мен солды ажырата білуін дамыту. Сабақта орындалатын жаттығулар негізінде шапшандық, ептілік қасиеттері арқылы салауатты өмір
салтына тәрбиелеу.
Керекті құрал-жабдықтар: көрсеткіштер
Сабақ барысы: . Дайындық бөлімі
Жоспар:
1. Саптағы жаттығуларды орындау.
2. Дамыту жаттығуларын жасау.
3. Жүру жаттығуларын орындау.
4. Кіші доппен жаттығулар орындау.
1. Саптағы жаттығуларды орындау.
-Оңға бұрыл, солға бұрыл, кері бұрыл!
-Оңға бұрыл жәй жүріспен жүгіру.
-Тыныс алу жаттығуларын орындау.
-Тоқта!
- Солға бұрыл!
-Біз не істедік?
-Біз жалпы дамыту жаттығуларын жасадық.
II . Негізгі бөлім .
Жүру жаттығулары.
- Қолды жоғары көтеріп аяқтың ұшымен жүру.
-Қол желкеде өкшемен жүру.
-Қол белде аяқтың қырымен жүру.
-Қол белде оң қапталмен жүру.
-Қол белде сол қапталмен жүру.
-Қол белде ирен жасап жүру.
-Қол белде баңыша секіріп жүру.
-Қолды жерге тіреп жүру.
-Әр аяққа еңкейіп, алға жүру.
4. Саппен жүру.
-Саппен бір қатармен жүру.
-Екі қатармен жүру.
-Үш қатармен жүру.
-Төрт қатармен жүру.
-Сапқа тұру.
III . Қорытынды.
-Сапқа тұрыңдар!
-Біз саптық жаттығуларды орындадық.
-Біз жалпы дамыту жаттығулар жасадық.
-Біз жүру жаттығуларын орындадық
Бағалау

Дене шынықтыру

Сабақтың тақырыбы: Жалпы дамыту жаттығулары
Сабақтың мақсаты:а) Әр түрлі тәсілмен жасалатын жаттығуларды жетілдіру.
Ә) Акробатикалық тепе - теңдік жаттығуларын дамыта үйрету.
Б) Күштілік ептілік икемділік қасиеттерін дамыту.
Сабаққа керекті құралдар - жабдықтар:

Сабақтың әдісі: Жаппай, топпен.
Сабақтың мазмұны :
І Дайындық бөлім 15 мин
1. Сапқа тұрғызу, сәлемдесу. Сабаққа қатысқан оқушыларды түгендеу. Қауіпсіздік ережелерін еске түсіру. Сабақтың мақсатын таныстыру. Саптағы <<Оңға!>>, <<Солға!>>, <<Кері айнал!>> <<Алаңды айналып алға бас!>> жаттығулары 2 мин
Арнайы киімдеріне сабаққа даярлығына және берілген бұйрықтың орындалуына назар аудару. Ара қашықтықты сақтау.
2. Жүру бағытында орындалатын жаттығулар
Алға жүру:
1. Екі қолды жоғары көтеріп, аяқтың ұшымен жүру
2. Қол белде өкшемен жүру.
3. Қол желкеде жартылай отыр жүру.
4. Қол тізеде, отырып жүру, секіру. 2 мин
Қолды бүкпеу, денені тік ұстау.
Кеудені тік ұстау.
Кеуде тік, басты көтеріп ұстау.
Жоғары секіру.
3. Жүгіру бағытында орындалатын жаттығулары:
1. Жеңіл жүгіріс
2. Тізені алға көтеріп жүгіру.
3. Қолды артқа қойып, аяқты артқа сермей жүгіру.
4. Аяқтың басын алға сілтей жүгіру.
5. Оң қапталмен қолды алға айналдыру.
6. Сол қапталмен қолды артқа айналдыру. 3 мин
Ара - қашықтық сақтау.
Тізені алақанға тигізу.
Аяқты алақанға жеткізу.
Барынша жоғары секіріп, қолды толық айналдыру.
4. Тыныс алу жаттығулары, сапқа 2 қатарға тұрғызу.

ІІ. Негізгі бөлім.
Жалпы дамыту жаттығулары (26 мин)
1. Қол ұстасып, бір - біріне қарама - қарсы тұру. Бір қолды екі жаны арқылы жоғары көтеру, сол аяқты артта ұстау.
2. Екінші аяқпенен де осылай жасау. 4 - 6 рет Барлық оқушылардың бірдей жасауын қадағалау.
3. қолдарын төмен ұстап, бір - біріне арқаларын беріп тұрады.
4. Сол аяғын ұшымен жанға қояды, оң қолды жоғары көтеріп, солға еңкейеді.
5. Екінші жаққа да осылай жасау. 6 - 8 рет Аяқты бүкпей түзу жасауын қадағалау.
6. Бір - бірінің иықтарынан ұстап, алға еңкейіп, қарама - қарсы тұрады. Аяқтардың арасы алшақ ұсталады.
7. Алға қарай серіппелі түрде еңкею
8 Солға бұрылу. Екінші жаққа бұрылыс жасай, осылай істеу. 6 - 8 рет Аяқты бүкпеу керек.
9. қолдарын жоғары көтеріп ұстап, бір - біріне арқаларын беріп тұрады.
10. Сол аяқпен ілгері аттау, артқа шалқаю.
Қолдарын жібермеуін қадағалау.
1. Жартылай отыру.
3. Қайталау. 6 - 8 рет Бір жаққа құламай қолдарын басынан ұстауын қадағалау.

ІІІ Қорытынды бөлім -4 мин
7 Оқушыларды сапқа тұрғызып.,сабақты қорытындылау. Мадақтау. Бағалау. Қателік жіберген оқушыларға ескертіп түзеу.

Үйге тапсырма беру.
Дене шынықтыру

Дене шынықтыру
Сабақтың тақырыбы: Спорттық элемменттері бар гимнастика.
Сабақтың мақсаты:
Саптағы гимнастикалық жаттығуларды түсіндіру. Алға, артқа домалауды жетілдіру. Шапшандық, икемділік және күш сапаларын дамыту.
Сабақтағы жүктемесін дұрыс орындау, тәртіпке тарту.
Қолданатын спорт құралдары: секіртпе.
Сабақ барысы 1. Кіріспе бөлімі
Сапқа тұрғызу. Рапорт қабылдау.
Сабақтың мақсатын түсіндіру.
Саптағы жаттығулар:
Оңға, солға айналып бұрылу.
Жүру жаттығулары:
- аяқтың ұшымен қол жоғарыда.
- қол желкеде, өкшемен жүру.
- қол белде табанның сыртымен жүру.
Назар аудару жаттығулары:
- жүріс
- жүгіріс
Спорт жүрісі
Жүгіру жаттығулары:
- Түзу аяқты алға көтеріп жұгіру.
- Түзу аяқты артқа лақтырып жүгіру.
- Түзу аяқты жан - жаққа лақтырып жүгіру.
Жалпы дамыту жаттығуларын бір орында жасау:
- Ж. Б: Аяқтың ашып қол белде.
1 - 4 басты оң жаққа айналдыру.
1 - 4 басты сол жаққа айналдыру.
- Ж. Б: Аяқтың ашып қол белде.
1, 2 денені оң жаққа бұру.
3, 4 денені сол жаққа бұру.
- Ж. Б: Аяқты аласа ашып қол белде.
1 - оң аяққа еңкею.
2 - ортаға еңкею.
3 - сол аяққа еңкею.
4 - Ж. Б.
1 - 4: оң аяқта секіру.
1 - 4: сол аяқта секіру.
1 - 4: екі аяқта секіру.
2. Негізгі бөлім
Оқушыларды саптағы гимнастикалық жаттығуларды бағалау:
Бір орында.
- Бір қатардан екі қатарға тұру.
- Екі қатардан бір қатарға тұру.
3. Қорытынды бөлім
1. Сапқа тұрғызу.
2. Сабақтың қорытындысын жасап бағалау.
3. Үйге тапсырма " Саптық бұрылулар "
Бағалау

Дене шынықтыру
Сабақтың тақырыбы: Арқанға өрмелеу.
Мақсаты мен міндеті: Салауатты өмір салтын насихаттау.
Жетілдіру: Ептілікке, күштілікке баулу.Оқыту, үйрету:Сабақты меңгерту.
Көрнекілігі: Секундомер,сағат, гимнастикалық арқан,
гимнастикалық төсеніш, өлшеуіш.
Сабақтың мазмұны Жаңа сабақты баяндау
Жүгіру:
-тіркеме адыммен сол жақпен
-тіркеме адыммен оң жақпен
-тізені жоғары көтеріп
-аяқты түзу артқа сілтеп
-аяқты түзу алға сілтеп
-екпінмен жүгіру
Қозғалыс кезіндегі жалпы дамыту жаттығулары
Б.қ негізгі жүріс
1-түзу қолды алға созамыз
2-жоғары көтереміз
3-екі жанға созамыз
Жаңа сабақ:
Өрмелеп шығу жаттығулары.
Аралас түрде асылу, яғни аяқ пен қолдың көмегімен асылып тұру.
Қарапайым түрде асылу, яғни бір қолмен асылып тұру.
Бір жабдықтан екінші жабдыққа асып түсу.
Арқанға <<байланып тұру>>, яғни өрмелеп бара жатып тоқтау.
Бірінші тәсіл- аяқты бүгіп асылып тұрып, тізені кеудеге жақындата арқанды не табанымен, не аяқтың үстімен немесе тіземен қысып ұстау.
Екінші тәсіл-қолды шынтақ буыннан бүгіп, арқанды аяқпен қысып ұстау арқылы қолмен бірден жоғары тартылу.
Үшінші тәсіл- арқанды аяқпен ұстауды сақтай отырып, екі қолды кезекпен ауыстырып, арқанның жоғарғы жағынан ұстау.
Арқанға өрмелеу.Арқанға үш тәсілмен өрмелеу.Аяқ пен қолдың көмегімен өрмелеу.
Тіземен қысып өрмелеу.Аяқтың көмегінсіз өрмелеу.Арқанға аяқ пен қолдың көмегімен
өрмелеу.
Сабақта не ұнады,не ұнамады?
Не үйрендім?
Қатарға тұру
Демді қалыпқа келтіру
Сабақты қортындылау
Үйге тапсырма. Гимнастикалық жатттығулар жасау
Оқушыларды бағалау.

Дене шынықтыру
Сабақтың тақырыбы: Тепе-теңдік сақтау жаттығулары
Сабақтың мақсаты мен міндеттері:
1.Білімділік: Гимнастикалық тепе-теңдік сақтау жаттығуларын орындау.
2.Дамытушылық:Ептілікті,қимыл-қозғалыс әрекетін дамыту.
3.Тәрбиелік: Төзімділікке,өзара достыққа,сыйластыққа тәрбиелеу.
Сабақтың әдісі: түсіндіру,көрсету.
Көрнекілігі: доп,таяқша.
Сабақтың мазмұны 1 Дайындық бөлімі
1.Сапқа тұрғызу Амандасу Мәлімет қабылдау.Сабақтың тақырыбын түсіндіру
2.Саптық жаттығулар:
Оңға,солға,кері бұрылыстар 3.Жүру.
-аяқтың ұшымен,қол жоғарыда
-қол желкеде,өкшемен жүру
-отырып жүру 4.Жүгіру.
-баяу жүгіріс
-сол жақ иықтан секіре жүгіру
-оң жақ иықтан секіре жүгіру
-қиылысты жүгіріс,жылан жүгіріс
5.Жалпы дамыту жаттығулары.
Б.қ. қол белде,аяқ иық көлемінде,басты 1-2алға артқа,3-4оңға солға бұру
Б.қ. негізгі тұрыс,қолды алға созып айқастыру,1-2оңға,3-4солға
Б.қ.жұдырық түйюлі қолды 1-2жоғары,3-4төмен
Техника қауіпсіздігі.
Сабақ кезіндегі тәртіпті қатаң сақтау:
:: бойды қыздыру кезіндегі бірін-бірін қорғау және бірінші көмек көрсету
:: спорттық форманы қарау
Мұғалімнің санауы бойынша.
Бәрі бірдей жасауын қадағалау,
Дененің тік болуын және тепе-тендікті ұстауды қадағалау; тізенің бүгіліп кетпеуін қадағалау.
Қаттырақ бұрылу тізені бүкпей
2 Негізгі бөлім.
Тепе-теңдікті сақтауға арналған жаттығулар бөрененің немесе гимнастикалық орындықтың үстінде орындалады.
-бөрененің үстінен қолды екі жаққа соза алға,артқа жүріп өту;
-сол аяқпен бір адым ілгері аттап,екі қолды екі жаққа соза қарлығаш бейнесін жасау;
-оң аяқпен бір адым ілгері аттап,сол аяқты алға соза тізені бүгіп отыру және екі қолды екі жаққа созу;
-екі оқушы <<қыл көпірдің>> (гимнастикалық бөрененің) үстінде қарама-қарсы келе жатып екеуі де құлап қалмай өтіп кетуі үшін, қарсы келген екі оқушы бір-бірін иығынан немесе белінен ұстап, оң аяқтарын бөрене үстіне қарама-қарсы қойып,оңға айнала бұрылып,сол аяқтарымен әркім өз бағытына қарай жүріп кете беру.Допты жоғары лақтыру,тұрып қалмай жүріп өту.Жүгіріс үстінде абай болу,қол екі жанға созулы
3 Қорытынды бөлім
1.Сапқа тұру 2.Бағалау 3.Үйге тапсырма Бой жазу жаттығуларын орындау

Дене шынықтыру
Тақырыбы: Белтемірге тартылу.
Сабақтың мақсаты:
1. Оқушыларға жалпы дамыту жаттығуларын өз бетімен орындауды үйрету.
2. Гимнастика жаттығуларының түрлерін, әдіс-тәсілдерін,техникасын үйрету.
3. Оқушыларды төзімділікке,өзара достыққа,сыйластыққа тәрбиелеу.
Сабақ бөлімі
Ұйымдастыру кезеңі
- Сапқа тұру. Сәлемдесу.
- Түзел! Тік тұр!
- Оңға, солға, кері айнал!
- Сабақтың тақырыбын айтып мақсатымен таныстыру
- Алаңды айналып жүру
Жүру жаттығулары:
1. Қолымыз жоғарыда аяқтың ұшымен жүру
2. Қолда аяғымызға тигізіп жүру
3. Қол алда жартылай отырып жүру
4. Қол белде толық отырып жүру
5. Қол белде отырып екі жанға секіріп жүру
Жүгіру жаттығулары:
Қол белде аяқты артқа лақтырып жүгіру
Қол белде аяқты алға лақтырып жүру
Қол алда тіземізді жоғары көтеріп жүру
Қол жанда аяқты екі жанға лақтырып жүгіру
Қол белде жанымызбен жүгіру
Негізгі бөлім
1.Балалар бөрене немесе гимнастикалық орындықтың үстімен жылжып журу.
2.Бөрененің үстімде әдеттегідей жүру,еңкейіп жүру,тоқтап және бұрылып жүру,бір тізерлеп отырып және қайта тұрып жүру.
3.Бір-біріне қарама-қарсы жүріп,өтіп кету.
- Сапқа тұрғызу.
- Сабақты қортындылау.
- Жақсы қатысқан оқушыларды бағалау.
- Оқушылардың тыныс алуын қалпына келтіру
- Үйге тапсырма беру.Жаттығу жасау

Дене шынықтыру
Тақырыбы: Белтемірге тартылу.
Сабақтың мақсаты:
1. Оқушыларға жалпы дамыту жаттығуларын өз бетімен орындауды үйрету.
2. Гимнастика жаттығуларының түрлерін, әдіс-тәсілдерін,техникасын үйрету.
3. Оқушыларды төзімділікке,өзара достыққа,сыйластыққа тәрбиелеу.
Сабақ бөлімі
Ұйымдастыру кезеңі
- Сапқа тұру. Сәлемдесу.
- Түзел! Тік тұр!
- Оңға, солға, кері айнал!
- Сабақтың тақырыбын айтып мақсатымен таныстыру
- Алаңды айналып жүру
Жүру жаттығулары:
1. Қолымыз жоғарыда аяқтың ұшымен жүру
2. Қолда аяғымызға тигізіп жүру
3. Қол алда жартылай отырып жүру
4. Қол белде толық отырып жүру
5. Қол белде отырып екі жанға секіріп жүру
Жүгіру жаттығулары:
Қол белде аяқты артқа лақтырып жүгіру
Қол белде аяқты алға лақтырып жүру
Қол алда тіземізді жоғары көтеріп жүру
Қол жанда аяқты екі жанға лақтырып жүгіру
Қол белде жанымызбен жүгіру
Негізгі бөлім
1.Балалар бөрене немесе гимнастикалық орындықтың үстімен жылжып журу.
2.Бөрененің үстімде әдеттегідей жүру,еңкейіп жүру,тоқтап және бұрылып жүру,бір тізерлеп отырып және қайта тұрып жүру.
3.Бір-біріне қарама-қарсы жүріп,өтіп кету.
- Сапқа тұрғызу.
- Сабақты қортындылау.
- Жақсы қатысқан оқушыларды бағалау.
- Оқушылардың тыныс алуын қалпына келтіру
- Үйге тапсырма беру.Жаттығу жасау

Дене шынықтыру
Тақырыбы: Тұздық құру.
Мақсаты:
Білімділік: Оқушыларға ұлттық ойынның тарихын таныстыра отырып, негізгі ережелерін үйрету.
Оқушыларға тоғызқұмалақтың негізгі шарттарын түсіндіру арқылы логикалық ойлау қабілетін, ой - өрісін толық дамыту және компьютерлік сауаттылықа, ұқыптылыққа, дайын бағдарламамен өз бетімен жұмыс жасауға дағдыландыру.
Оқушыларды ұйымшылдыққа, достық қарым - қатынасқа, ұжымдылыққа тәрбиелеу.
Керекті құрал - жабдықтар: 1. Тоғызқұмалақ тақталары
Сабақтың типі: Оқу үйрену сабағы.
Сабақтың жоспары:1. Ұйымдастыру кезеңі
2. Үй тапсырмасын сұрау.
3. Тоғызқұмлақ ойыны қашан пайда болды? Неліктен "Қойшылар алгебрасы" деп атаған? Қазақ өкілдерінен кімдер ойнаған?
II. Негізгі бөлім:
Жана сабақ " Тоғызқұмалақ ойыны қазақтың барлық ойынының ішіндегі ең қиыны, ойнаған адамның миы істеп, есепшілігі артып, тез тапқыштық жағы күшеймек"
Тоғызқұмалақ ойынының негізгі терминдері:
:: Құмалақ :: Қазан :: Отау :: Бастаушы :: Қостаушы :: Тұздық :: Атсырау
Тоғызқұмалақ ойыны арнайы тақтада екі адам арасында ойналады. Ойын тақтасы 2 қазан, 18 отау, 162 құмалақтан тұрады. Ойын басында әр ойыншыға бір қазан, тоғыз отауға тоғыз - тоғыздан салынған 81 құмалақ тиесілі. Алғашқы жүріс жасаған ойыншыны бастаушы, екінші жүріс жасаған ойыншыны қостаушы деп атайды.
Тоғызқұмалақ ойынында бекітілген ережеден ауытқитын жағдай бар, міне осыларды ойын ерекшеліктері деп атайды.
Жүріс жасау ережесі
Құмалақ ұту ережесі
Тұздық алу ережесі
Атсырау ережесі
Бірінші ерекшелік - ойын барысында кез келген отауда бір ғана құмалақ қалғандай болса ол құмалақты алып келесі отауға жүруге болады, ал отау бос қалады. Мысалы үшін төмендегі № 1 диаграммаға назар аударалық:
Екінші ерекшелік - <<тұздық>> деп аталады. <<Тұздық>> алу үшін соңғы құмалақ қарсыластың екі құмалағы бар отауларының біріне (9 - шы отаудан басқасына) түсіп, ондағы құмалақтар санын алғаш рет үшке толтыруы керек. Мысалға жоғарыдағы № 6 диаграммадағы жағыдайды жалғастыралық. Ойынды бастаушы 1 - ші отаудан жүріп, қостаушының 2 - ші отауынан 12 құмалақ ұтып алды делік.
Қорытынды
Тоғызқұмалақ ойыны қазақ ұлттық ойын түріне кіре ме? Тоғызқұмалақ тақтасы неше бөлікке бөлінген? Әр бөлікте неше отау, неше қазандық бар? Тұздық ашуға болама және оны қалай ашамыз? Тоғызқұмалақ терминдерін ата? Отаулардың аттарын білесің бе? Бірінші ойынды бастаған ойыншыны қалай атаймыз? Жұп, тақ сандар дегеніміз не?
Бағалау

Ұқсас жұмыстар
«тіл дамыту» арнайы курс бағдарламасы
Кел, білейік,үйренейік
"Ұлттық ойын - халық мұрасы"
Балаларды даярлау
Білімді тиянақтау. математика. 4 сынып
Керегеге бекиді
«ұлттық мәдениеттану негіздері» курсы бағдарламасы
Біз қай топтың балаларымыз
Қазақтың ұлттық киімдерін ата
Теңге - тәуелсіздік символы
Пәндер