Жай бөлшектерді ортақ бөлімге келтіру, жәй бөлшектерді, аралас сандарды салыстыру

№ 41 саб а қ
Тақырыбы: Жай бөлшектерді ортақ бөлімге келтіру, жәй бөлшектерді, аралас сандарды салыстыру
Сұрақтарға жауап бер:
Үлестер дегеніміз не?
Жауабы: Тұтас бір дене тең бөліктерге бөлінсе, бөлікер үлестер деп аталады .
Жай бөлшектер қалай жазылады?
Жауабы:
a- жай бөлшектің алымы, b - бөлімі , а жазылуы
b
Бөлшекті қысқарту дегеніміз не?
Жауабы:
Бөлшектің алымын да , бөлімін де олардың 1-ден өзге ортақ бөлгішіне бөлуді бөлшекті қысқарту деп атайды
Қысқартылайтын бөлшектер дегеніміз не?
Жауабы:
Алымы мен бөлімі өзара жай сандар болатын бөлшектер қысқартылмайтын бөлшектер деп аталады.
Бос орынға қажетті сөздерді жазып, сөйлемді толықтыр .
- Жай сандардеп1-гежәнеөзіне ғанабөлінетін сандарды айтады
- Үлестердептұтас бірдене айтады
- Жай бөлшектіңалымын да, бөлімін де бірдейнатурал санғакөбейткеннен немесе бөлгеннен жай бөлшекөзгермейді
- Егербөлшектіңалымы бөліміненкішіболса, онда бөлшекдұрысбөлшек деп аталады.
- Егер оданүлкенболса, онда бөлшекбұрысбөлшек деп аталды.
- Бүтінбөліктен жәнебөлшекбөліктен тұратын санаралас сандеп аталады.
- Бұрыс бөлщекті аралас санмен жазу үшін:
- Толымсызбөліндіаралас санныңбүтінбөлігі болады
- Қалдық(егер ол болса) бөлшек бөліктіңалымы, албөлгішбөлім болады.
- Аралас санды бұрыс бөлшек түрінде жазу үшін:
- Аралассанныңбүтін бөлігінбөлшек бөлігінің бөлімінекөбейтукерек;
- Шыққан алымынқосып, алым ету керек;
- Бөлшектің бөлімінөзгертпей, бөлім етіпқалдырукерек;
Себебін түсіндіріп жаз:
Егер бөлшектің алымы бөлімінен кіші болса, онда бөлшек дұрыс бөлшек деп аталады.
Жауабы:
2 , 4, 3 , 7 - дұрыс бөлшектер , өйткені 2<3, 4<9, 3<10, 7<8
3 9 10 8
Егер бөлшектің алымы бөліміне тең немесе одан үлкен болса, онда бөлшек бұрыс бөлшек деп аталды.
Жауабы:
5, 11 , 12, 10 , 36 - бұрыс бөлшектер, өйткені 5=5, 11>6, 12>7, 10=10, 36>35
5 6 7 10 35
Бүтін бөліктен және бөлшек бөліктен тұратын сан аралас сан деп аталады
Венн диаграммасын толтыр:
дұрыс бөлшектер аралас сан бұрыс бөлшектер
Тақырыптың басты идеясын жаз:
Жай бөлшектің алымы бөлімінен кіші болуы мүмкін, оған тең болуы немесе бөлімінен үлкен болуы мүмкін.
А) 1 , 5, 9 , 3 , 25 , 71 , 80 , 99 бөлшектерінің қайсысы дұрыс бөлшек, қайсысы бұрыс
3 4 9 10 26 71 9 36
бөлшек?
Жауабы:
Дұрыс бөлшек; 1 , 3 , 25 , бұрыс бөлшектер; 9 , 5 , 71 , 80 , 99
3 10 26 9 4 71 9 36
Б) Бұрыс бөлшектерді аралас сан түрінде жаз;
25 , 38 , 50 , 48 ,
6 9 20 7 Жауабы:
4 1 = 6*4+1 = 25 , 4 2 = 4*9+2 = 38 , 2 10 = 2*20+10 = 50, 6 6 = 6*7+6 = 48
6 6 6 9 9 9 20 20 20 7 7 7
Сұраққа жауап бер:
Дұрыс бөлшек дегеніміз не?
жауабы: Егер бөлшектің алымы бөлімінен кіші болса, онда бөлшек дұрыс бөлшек деп аталады.
Бұрыс бөлшек дегеніміз не?
жауабы: Егер бөлшектің алымы бөліміне тең немесе одан үлкен болса, онда бөлшек бұрыс бөлшек деп аталды.
Аралас сан дегеніміз не?
жауабы: Бүтін бөліктен және бөлшек бөліктен тұратын сан аралас сан деп аталады.
Сұрақтарға жауап бер:
3 - дұрыс бөлшек неге?
4
Себебі: алымы бөлімінен кіші ( 3< 4 )
5 , 6=6 - бұрыс бөлшек неге?
4
Себебі: алымы бөлімінен үлкен (5>4) немесе алымы мен бөлімі тең
№ 472
1 , 6 , 7 , 11 , 3 , 23 , 7 , 88 , 33 , 81 бөлшектерінен дұрыс бөлшектерді және бұрыс
4 5 7 9 11 15 15 88 95 100
бөлшектерді жеке-жеке теріп жазыңдар.
Жауабы:
Дұрыс бөлшектер: 1 , 3 , 7 , 33 , 81
4 11 15 95 100
Бұрыс бөлшектер: 6 , 7 , 11 , 23 , 88 ,
5 7 9 15 88
2) бөліндіні тауып жаз:
24 = ? 9 =? 64 =? 33 =? 51 =? 48 =? 54 =? 111 =?
3 3 8 3 17 3 27 3
Жауабы:
24 =6 9 =3 64 =8 33 =11 51 =3 48 =16 54 =2 111 =37
3 3 8 3 17 3 27 3
1) Бұрыс бөлшекті аралас сан түрінде жазуға болады. Себебі?
Жауабы:
Бұрыс бөлшектің бүтін бөлігін бөліп алу үшін алымын бөліміне бөлу керек. Сонда шыққан бөлінді - бүтін бөлік, қалдық -алымы бөлгіш бөлімі болады.
2) Аралас санды бұрыс бөлшекке қалай айналдырады?
Жауабы:
- Аралассанныңбүтін бөлігінбөлшек бөлігінің бөлімінекөбейтукерек;
- Шыққан алымынқосып, алым ету керек;
- Бөлшектің бөлімінөзгертпей, бөлім етіпқалдырукерек;
Бес алманы тең етіп екі балаға бөліп берсе, олардың әрқайсысы қанша алмадан алады?
Себебі:
5:2= 5 = 2 1
2 2
Тақырыптың басты идеясын жаз:
Бес алманы тең етіп екі балаға екі жарым алмадан беруге болады.
Практикасы: «ҚОЛДАНУ » (2- кезең қарапайым тапсырмаларының өзгертілген жағдайдағы
нұсқалары орындалады)
№ 490 Бос орындарды толықтырып жазыңдар:
- 17=3?; 20=?6; 45=4?; 60=?5
5 5 7 7 10 10 11 11
- 12=?; 33=?; 53=?; 91=?
3 3 4 4 10 10 5 5
Жауабы:
- 17=32; 20=26; 45=45; 60=55
5 5 7 7 10 10 11 11
- 12=5; 33=15; 53=53; 91=46
3 3 4 4 10 10 5 5
Теориясы:
«ЖИНАҚТАУ» (қорытынды шығаруға бағытталған: Мазмұнды жүйеле, анықтама бер, кесте, сызба толтыр, сөзжұмбақ, ребус шеш сияқты
т. б. сөздер тапсырма шартарында болу керек. )
78:36; 70:42;
125:55;
99: 44
84:24
78 ; 70 ; 125 ; 99 ; 84
36 42 55 44 24
78 = 39 ; 70 = 35
36 18 42 21
125 = 25 99 = 9
55 11 44 4
84 = 7
24 2
39 = 2 3 ; 1 14
18 18 21
25 = 2 3 9 = 2 1
11 11 4 4
7 = 3 1
2 2
Сұраққа жауап бере отырып түсіндір:
Сен қалай ойлайсың ? Математика бізге керек бе?
Жауабы:
Менің ойымша
Сыныбы: 9
Пәні: __ алгебра Мерзімі:_05. 11. 2018
Бір айнымалысы бар теңсіздіктердің шешу жолдарын пайдалана отырып, теңсіздіктердің екі айнымалылы түрін шығара білу дағдыларын қалыптастыру, өз бетінше есептер шығара білуге машықтану
- Теңсіздіктерді шешу жолдарын біледі;
- Теңсіздіктердің шешімдерін таба біледі;
- Бір айнымалысы бар теңсіздіктермен салыстыра отырып, екі айнымалысы бар теңсіздіктердің шешу жолдарын біледі және шеше алады;
Мұғалімнің
іс-әрекеті
Оқушының
іс-әрекеті
Жаңа сабаққа шолу
Екі айнымалысы бар теңсіздіктердің шешу жолдарын қарастыру
Тақтамен жұмыс.
«Бағдаршам» бағалау стратегиясы
Логикалық сұрақ.
Тордағы қояндардың саны -45. Олардың саны әртүрлі болатындай етіп, 9 торға қалай орналастыруға болады?
Ж: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 - 45
Стикер,
Бағалау парағы
Оқу ісі орынбасары:
Сабақ № 26
Тақырыбы: Функция ұғымы
Мақсаты:
- y=аx2функциясына анықтама беру, оның графигін тұрғыза білуге үйрету, оның қасиеттерін талдау, бізді қоршаған ортамен байланысына тоқталу;
- көру, есте сақтау, кеңістікті қабылдауын, логикалық ойлау қабілеттерін дамыту;
- өз бетімен жұмыстануға, ұқыптылыққа, жауапкершілікке тәрбиелеу.
Сабақ жоспары:
- Ұйымдастыру бөлімі.
- Үй тапсырмасын тексеру.
- Ауызша жаттығулар
- Жаңа сабақ
- Сабақты бекіту
- Сабақты қорытындылау
- Үйге тапсырма.
- Бағалау.
САБАҚ БАРЫСЫ
І. Ұйымдастыру бөлімі : Сабақ мақсаты мен жоспарын хабарлау.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру. №357№358
ІII. Ауызша жаттығулар
- Есептеңдер:52, (-7) 2, 0, 42, (-0, 5) 2, 172, 292.
- Дұрыс теңсіздіктерді атаңдар:
ІV. Жаңа сабақ. Алдымен жаңа сабаққа қажет ұғымдар пысықталады.
- Функция деген не?
- Функцияның анықталу облысы деген не?
- Функцияның мәндерінің облысы деген не?
- Сіздер қандай функциямен таныссыздыр? (у = кх + b; у = кх; )
- у = кх + bфункциясының графигі не?, оны салу үшін неше нүкте қажет (түзу сызық) .
- Функцияның графигін салуды орындамай -ақ төмендегі формула арқылы берілген графиктер қалай орналасқаны туралы айтамыз:
а ) у = Зх + 2; у = 3х ; у = 3х - 5; ә ) у = -2х - 7; у = 2х; у = -2х + 5
у = х 2 функциясының графигімен танысу және оны салу. .
Енді кесте бойынша у = х
2
және у = 3х
2
, у = (1/3) х
2
функциясының графиктерін салып, салыстырайық
Графиктерді түрлі түсті қарындаштармен салу ұсынылады, графиктер салыстырылып, y=аx 2 функциясының қасиеттерін туралы айтылады. (а=1, а>1, а<0, 0<а<1)
V. Сабақты бекіту. №63(барлығына ортақ тапсырма) ; №61, 62, (жұп нөмірлі)
VІ. Сабақты қорытындылау. Тақырып бойынша теориялық білімді жүйелеу.
VІІ. Үйге тапсырма № 61, 62 (тақ нөмірлі)
VІІІ. Бағалау.
Сыныбы: __10_
Пәні: __ алгебра Мерзімі:_05. 11. 2018
Ұйымдастыру кезеңі
Тренинг
Оқушыларды сапқа тұрғызып, 1-4 дейін санау арқылы топқа бөлу
Алтын ереже құру қажеттігі туралы айту.
Әр топқа бағалау парағын таратып беру.
Фигуралармен бағалау әдісімен бағалау үшін фигуралар таратып беру
«Сандарды бейнеле» ойыны
арқылы психологиялық ахуалды жақсарту
Оқушылар топқа бөлініп, өз топбасшыларын сайлайды.
Топ ішінде тәртіп ережелері талданып, сол арқылы сыныптың алтын ережесін құрады.
Бағалау парағы арқылы топбасшылар өз топ мүшелерін бағалап отырады.
Фигуралар арқылы топтар өзара бағалайды.
Әртоп өздеріне берілген сандарды дене мүшелерімен, қимылымен бейнелеу.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz