Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Жай бөлшектерді ортақ бөлімге келтіру, жәй бөлшектерді, аралас сандарды салыстыру

№ 41 сабақ
Тақырыбы: Жай бөлшектерді ортақ бөлімге келтіру, жәй бөлшектерді, аралас сандарды салыстыру

1 кезең:
<<КӨПІР>> тапсырмалары (оқушылар үйде орындап, бүгінгі сабаққа дайындалып келеді)
Сұрақтарға жауап бер:
Үлестер дегеніміз не?
Жауабы: Тұтас бір дене тең бөліктерге бөлінсе, бөлікер үлестер деп аталады.
Жай бөлшектер қалай жазылады?
Жауабы:
a- жай бөлшектің алымы, b - бөлімі, а жазылуы
b
Бөлшекті қысқарту дегеніміз не?
Жауабы:
Бөлшектің алымын да, бөлімін де олардың 1-ден өзге ортақ бөлгішіне бөлуді бөлшекті қысқарту деп атайды
Қысқартылайтын бөлшектер дегеніміз не?
Жауабы:
Алымы мен бөлімі өзара жай сандар болатын бөлшектер қысқартылмайтын бөлшектер деп аталады.
11 кезең: жаңа тақырып бойынша тапсырмалар
Теориясы: <<БІЛУ>> (Кім? Не? Нені? Қашан? Қандай? Қалай? Не істеді?)
Бос орынға қажетті сөздерді жазып, сөйлемді толықтыр .
1) Жай сандар деп 1-ге және өзіне ғана бөлінетін сандарды айтады
2) Үлестер деп тұтас бір дене тең бөліктерге бөлінгенді айтады
3) Жай бөлшектің алымын да, бөлімін де бірдей натурал санға көбейткеннен немесе бөлгеннен жай бөлшек өзгермейді
4) Егер бөлшектің алымы бөлімінен кіші болса, онда бөлшек дұрыс бөлшек деп аталады.
5) Егер бөлшектің алымы бөліміне тең немесе одан үлкен болса, онда бөлшек бұрыс бөлшек деп аталды.
6) Бүтін бөліктен және бөлшек бөліктен тұратын сан аралас сан деп аталады.
7) Бұрыс бөлщекті аралас санмен жазу үшін:
* Бөлшектің алымын бөліміне бөлу керек
* Толымсыз бөлінді аралас санның бүтін бөлігі болады
* Қалдық (егер ол болса) бөлшек бөліктің алымы , ал бөлгіш бөлім болады.
8) Аралас санды бұрыс бөлшек түрінде жазу үшін:
* Аралас санның бүтін бөлігін бөлшек бөлігінің бөліміне көбейту керек;
* Шыққан көбейтіндіге бөлшек бөлігінің алымын қосып, алым ету керек;
* Бөлшектің бөлімін өзгертпей, бөлім етіп қалдыру керек;
Теориясы: <<ТҮСІНУ>> (Неге? Неліктен? Себебі? Не үшін?)
Себебін түсіндіріп жаз:
Егер бөлшектің алымы бөлімінен кіші болса, онда бөлшек дұрыс бөлшек деп аталады.
Жауабы:
2, 4, 3 , 7 - дұрыс бөлшектер, өйткені 2<3, 4<9, 3<10, 7<8
3 9 10 8
Егер бөлшектің алымы бөліміне тең немесе одан үлкен болса, онда бөлшек бұрыс бөлшек деп аталды.
Жауабы:
5, 11, 12, 10, 36 - бұрыс бөлшектер, өйткені 5=5, 11>6, 12>7,10=10,36>35
5 6 7 10 35
Бүтін бөліктен және бөлшек бөліктен тұратын сан аралас сан деп аталады
Теориясы: <<ТАЛДАУ>> (Салыстыр, Айырмашылығы неде? Ұқсатығы неде? Тақырыптың басты идеясын жаз, деген болу керек)

Венн диаграммасын толтыр:
дұрыс бөлшектер аралас сан бұрыс бөлшектер
6 , 15 - бұрыс
3 7 бөлшектер

5 3 - аралас сандар
8

5 , 8 , -дұрыс
8 10 бөлшектер

Тақырыптың басты идеясын жаз:
Жай бөлшектің алымы бөлімінен кіші болуы мүмкін, оған тең болуы немесе бөлімінен үлкен болуы мүмкін.
Теориясы <<ЖИНАҚТАУ>> (қорытынды шығар , анықтама бер, Мазмұнды жүйелі кесте, сызба, т. Б. түрінде)

Жазықты, нүкте ұғымдарын жинақта:
Дұрыс және бұрыс бөлшектер. Аралас сандар

Егер бөлшектің алымы бөліміне тең немесе одан үлкен болса, онда бөлшек бұрыс бөлшек деп аталды.

Бүтін бөліктен және бөлшек бөліктен тұратын сан аралас сан деп аталады.
Егер бөлшектің алымы бөлімінен кіші болса, онда бөлшек дұрыс бөлшек деп аталады.


Практикасы: <<ҚОЛДАНУ>> (қарапайым тапсырмалар)
А)1, 5 , 9 , 3 , 25 , 71 , 80 , 99 бөлшектерінің қайсысы дұрыс бөлшек, қайсысы бұрыс
3 4 9 10 26 71 9 36
бөлшек?
Жауабы:
Дұрыс бөлшек; 1 , 3 , 25 , бұрыс бөлшектер; 9 , 5 , 71 , 80 , 99
3 10 26 9 4 71 9 36
Б)Бұрыс бөлшектерді аралас сан түрінде жаз;
25 , 38 , 50 , 48 ,
6 9 20 7 Жауабы:
4 1 = 6*4+1 = 25 , 4 2 = 4*9+2= 38 , 210 = 2*20+10=50, 6 6 = 6*7+6 = 48
6 6 6 9 9 9 20 20 20 7 7 7
Практикасы : <<БАҒА БЕРУ>> (Сен қалай ойлайсың? Не істер едің)
Сұраққа жауап бер:
Дұрыс бөлшек дегеніміз не?
жауабы: Егер бөлшектің алымы бөлімінен кіші болса, онда бөлшек дұрыс бөлшек деп аталады.
Бұрыс бөлшек дегеніміз не?
жауабы: Егер бөлшектің алымы бөліміне тең немесе одан үлкен болса, онда бөлшек бұрыс бөлшек деп аталды.
Аралас сан дегеніміз не?
жауабы: Бүтін бөліктен және бөлшек бөліктен тұратын сан аралас сан деп аталады.
111 кезең: Деңгейлік тапсырмаларды орындап, балл жинау
1 деңгей (5 балл) <<Тас қақпа>>
Теориясы: <<БІЛУ>> (Кім? Не? Қашан? Қандай? Қалай? Не істеді?)
Сұрақтарға жауап бер:
3 - дұрыс бөлшек неге?
4
Себебі: алымы бөлімінен кіші (3< 4)
5 , 6=6 - бұрыс бөлшек неге?
4
Себебі: алымы бөлімінен үлкен (5>4) немесе алымы мен бөлімі тең
Практикасы <<ҚОЛДАНУ>> (қарапайым тапсырма)
№ 472
1 , 6 , 7 , 11, 3 , 23, 7 , 88 , 33, 81 бөлшектерінен дұрыс бөлшектерді және бұрыс
4 5 7 9 11 15 15 88 95 100
бөлшектерді жеке-жеке теріп жазыңдар.
Жауабы:
Дұрыс бөлшектер: 1 , 3 , 7 , 33, 81
4 11 15 95 100
Бұрыс бөлшектер: 6 , 7 , 11, 23, 88 ,
5 7 9 15 88
2) бөліндіні тауып жаз:
24= ? 9=? 64=? 33=? 51=? 48 =? 54 =? 111 =?
3 3 8 3 17 3 27 3
Жауабы:
24=6 9=3 64=8 33=11 51=3 48 =16 54 =2 111 =37
3 3 8 3 17 3 27 3
11 деңгей (5 балл + 4 балл= 9 балл) <<Күміс қақпа>>
Теориясы: <<ТҮСІНУ>> (Неліктен? Себебі? Не үшін? Неге?)
1)Бұрыс бөлшекті аралас сан түрінде жазуға болады. Себебі?
Жауабы:
Бұрыс бөлшектің бүтін бөлігін бөліп алу үшін алымын бөліміне бөлу керек. Сонда шыққан бөлінді - бүтін бөлік, қалдық-алымы бөлгіш бөлімі болады.
2)Аралас санды бұрыс бөлшекке қалай айналдырады?
Жауабы:
* Аралас санның бүтін бөлігін бөлшек бөлігінің бөліміне көбейту керек;
* Шыққан көбейтіндіге бөлшек бөлігінің алымын қосып, алым ету керек;
* Бөлшектің бөлімін өзгертпей, бөлім етіп қалдыру керек;
Теориясы: <<ТАЛДАУ>> 1. Салыстыр.2. Айырмашылығы неде? 3. Ұқсатығы неде? 4. тақырыптың басты идеясын жаз, деген тапсырмалар болу керек. Немесе 1-3 тапсырмаларды Венн диаграммасы арқылы қамтуға болады.
Бес алманы тең етіп екі балаға бөліп берсе, олардың әрқайсысы қанша алмадан алады?

Себебі:
5:2= 5 = 2 1
2 2

Тақырыптың басты идеясын жаз:
Бес алманы тең етіп екі балаға екі жарым алмадан беруге болады.
Практикасы: <<ҚОЛДАНУ>> (2- кезең қарапайым тапсырмаларының өзгертілген жағдайдағы
нұсқалары орындалады)
№ 490 Бос орындарды толықтырып жазыңдар:
1) 17= 3 ? ; 20= ? 6 ; 45 = 4 ? ; 60 = ? 5
5 5 7 7 10 10 11 11
2) 12=? ; 33 = ? ; 5 3 = ? ; 91 = ?
3 3 4 4 10 10 5 5
Жауабы:
1) 17= 3 2 ; 20= 2 6 ; 45 = 4 5 ; 60 = 5 5
5 5 7 7 10 10 11 11
2) 12=5 ; 33 = 15 ; 5 3 = 53 ; 91 = 46
3 3 4 4 10 10 5 5
111 деңгей; (5 балл+ 4 балл+ 3 балл= 12 балл) <<Алтын қақпа>>
Теориясы:
<<ЖИНАҚТАУ>> (қорытынды шығаруға бағытталған: Мазмұнды жүйеле, анықтама бер, кесте, сызба толтыр, сөзжұмбақ, ребус шеш сияқты
т.б. сөздер тапсырма шартарында болу керек.)

Бөлінділер :
Бұрыс бөлшектер түрінде жазыңдар
Бөлінділерді қысқарту
Қысқартылған бұрыс бөлшектерді аралас санға айналдыру
78:36; 70:42;
125:55;
99: 44
84:24
78 ; 70 ; 125 ; 99 ; 84
36 42 55 44 24
78 = 39 ; 70 = 35
36 18 42 21
125 = 25 99 =9
55 11 44 4
84 = 7
24 2
39= 2 3 ; 1 14
18 18 21
25=2 3 9 = 2 1
11 11 4 4
7 = 3 1
2 2

Практикасы: <<БАҒА БЕРУ>> (сен қалай ойласың? Не істер едің? )
Сұраққа жауап бере отырып түсіндір:
Сен қалай ойлайсың ? Математика бізге керек бе?
Жауабы:
Менің ойымша -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Сыныбы: ____9_________

Пәні: __алгебра_______ Мерзімі:_05.11.2018____

Сабақ тақырыбы:
Екі айнымалысы бар теңсіздік.

Сабақ мақсаты:
Бір айнымалысы бар теңсіздіктердің шешу жолдарын пайдалана отырып, теңсіздіктердің екі айнымалылы түрін шығара білу дағдыларын қалыптастыру, өз бетінше есептер шығара білуге машықтану
Табыс критерийлері:
Теңсіздіктерді шешу жолдарын біледі;
Теңсіздіктердің шешімдерін таба біледі;
Бір айнымалысы бар теңсіздіктермен салыстыра отырып, екі айнымалысы бар теңсіздіктердің шешу жолдарын біледі және шеше алады;
Сабақ түрі:
Дағды мен білікті машықтындыру сабағы

Уақыт
Мұғалімнің
іс-әрекеті
Оқушының
іс-әрекеті
Керекті жабдықтар
5 мин

Кері байланыс
Өткен тақырып бойынша түйген ойлары мен түсінбеген сұрақтарына байланысты пікірлерін айтады, ортаға салып, түсініктерін тереңдетеді.

2 мин
Топқа бөлу
Таратылған кеспе қағаздар арқылы топтарға бөлінеді
Кеспе қағаздар
5 мин
Жаңа сабаққа шолу
Екі айнымалысы бар теңсіздіктердің шешу жолдарын қарастыру
Екі айнымалысы бар теңсіздіктерді шешуге байланысты қасиеттері мен ережелерді жазады;
Оқулық, формулалар
23 мин

Тақтамен жұмыс.
<<Бағдаршам>> бағалау стратегиясы
Екі айнымалысы бар теңсіздіктерді шешуге берілген есептерді шығару және оқулықтан №131-140 аралығындағы есептерді шығарады, топтағы оқушылар бірін біріне көмек береді. <<Бағдаршам>> бағалау стратегиясы арқылы жұмыс жасайды.
Пазлдар, геометрия-лық фигура-лар
7 мин

Логикалық сұрақ.
Тордағы қояндардың саны -45. Олардың саны әртүрлі болатындай етіп, 9 торға қалай орналастыруға болады?
Ж: 1,2,3,4,5,6,7,8,9 - 45
Логикалық сұраққа жауап береді, логикалық ойлай білуі мен сыни көзқарасы таныта білу дағдылары қалыптасады.
Логикалыө сұрақ

3 мин

Рефлексия
Бүгінгі сабақтан түйген ойлары мен тұжырымдарына байланысты кері байланыс жасайды.
Стикер,
Бағалау парағы
Не сәтті өтті?

Не сәтсіз болды?

Нені дамыта алар едім?

Оқу ісі орынбасары:__________________________________

Сабақ № 26
Тақырыбы: Функция ұғымы
Мақсаты:
* y=аx2 функциясына анықтама беру, оның графигін тұрғыза білуге үйрету, оның қасиеттерін талдау, бізді қоршаған ортамен байланысына тоқталу;
* көру, есте сақтау, кеңістікті қабылдауын, логикалық ойлау қабілеттерін дамыту;
* өз бетімен жұмыстануға, ұқыптылыққа, жауапкершілікке тәрбиелеу.
Сабақ жоспары:
1. Ұйымдастыру бөлімі.
2. Үй тапсырмасын тексеру.
3. Ауызша жаттығулар
4. Жаңа сабақ
5. Сабақты бекіту
6. Сабақты қорытындылау
7. Үйге тапсырма.
8. Бағалау.
САБАҚ БАРЫСЫ
І. Ұйымдастыру бөлімі: Сабақ мақсаты мен жоспарын хабарлау.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру. №357№358
ІII. Ауызша жаттығулар
1. Есептеңдер: 5[2,] (-7)[2], 0,4[2], (-0,5)[2], 17[2], 29[2].
2. Дұрыс теңсіздіктерді атаңдар:

а) (-4,8)2 < (-4,8)[3]
а) (-7.6)[5] < 0
б) (-6)4 < 0
б) (-4,9)[7] < (-4,9)[4]
в) (-3,5)4 = -3,5[4]
в) (-5.3)[10] < -5,3[8]
г) (-8,5)3 = -8,5[3]
г) (-9)12 = -9[12]
д) 0 < (-5)[7]
д) 0 < (-3.7)[6]
е) (-5,1)[4] > (-5,1)[7]
е) -1,43 = (-1,4)[3]
ІV. Жаңа сабақ. Алдымен жаңа сабаққа қажет ұғымдар пысықталады.
1. Функция деген не?
2. Функцияның анықталу облысы деген не?
3. Функцияның мәндерінің облысы деген не?
4. Сіздер қандай функциямен таныссыздыр? ( у = кх + b; у = кх; )
5. у = кх + b функциясының графигі не ? , оны салу үшін неше нүкте қажет (түзу сызық).
6. Функцияның графигін салуды орындамай - ақ төмендегі формула арқылы берілген графиктер қалай орналасқаны туралы айтамыз:
а) у = Зх + 2; у = 3х ; у = 3х - 5; ә) у = -2х - 7; у = 2х; у = -2х + 5
у = х[2] функциясының графигімен танысу және оны салу. .
Енді кесте бойынша у = х[2] және у = 3х[2] , у = (1/3)х[2] функциясының графиктерін салып, салыстырайық
X
-3
-2
-1
0
1
2
3
у = х[2]
9
4
1
0
1
4
9
у = 3х2
27
12
3
0
3
12
27
у =(1/3) х[2]
3
4/3
1/3
0
1/3
4/3
3
у = -х[2]

у =-3 х[2]

у = (-1/3)х[2]

Графиктерді түрлі түсті қарындаштармен салу ұсынылады, графиктер салыстырылып, y=аx2 функциясының қасиеттерін туралы айтылады. (а=1, а>1, а<0, 0<а<1)
V. Сабақты бекіту. №63(барлығына ортақ тапсырма); №61,62, (жұп нөмірлі)

VІ. Сабақты қорытындылау. Тақырып бойынша теориялық білімді жүйелеу.

VІІ. Үйге тапсырма № 61, 62 (тақ нөмірлі)

VІІІ. Бағалау.

Сыныбы: __10_
Пәні: __алгебра_______ Мерзімі:_05.11.2018____

Тақырыбы 25
Тригонометриялық функциялардың қасиеттері мен графиктері.
Мақсаты
Тригонометриялық функциялардың қасиеттері мен графиктер дің көмегімен шығару арқылы түсініктерін дамытады есеп шығаруда топпен жұмыс істеу қалыптастыды

Жалпы мақсат
Тақырыпты түсініп оқи білуге баулу. Тілін, сөздік қорларын дамыту арқылы сабаққа деген қызығушылығын арттыру
Күтілетін нәтиже
Топтық жұмыс негізінде ынтымақтаста жұмыс жасап, өзгелерді оқыту арқылы есте сақтау қабілеті дамиды.

7 модульдің қолданылуы
АКТ", "Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер", "Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау", "Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету", "Оқытуды басқару және көшбасшылық".

Қолданылатын әдіс-тәсілдер
Кім шапшаң, Жигсо,Инсерт , <<Автобустық аялдама>> әдісі,Ойлан тап
Қолданылатын ресурстар
Флипчарт, маркерлер, портреттер, тақта, стикерлер, ноутбук
Ұйымдастыру кезеңі

Тренинг
Оқушыларды сапқа тұрғызып, 1-4 дейін санау арқылы топқа бөлу
Алтын ереже құру қажеттігі туралы айту.
Әр топқа бағалау парағын таратып беру.
Фигуралармен бағалау әдісімен бағалау үшін фигуралар таратып беру
<<Сандарды бейнеле>> ойыны
арқылы психологиялық ахуалды жақсарту
Оқушылар топқа бөлініп, өз топбасшыларын сайлайды.
Топ ішінде тәртіп ережелері талданып , сол арқылы сыныптың алтын ережесін құрады.
Бағалау парағы арқылы топбасшылар өз топ мүшелерін бағалап отырады.
Фигуралар арқылы топтар өзара бағалайды.
Әртоп өздеріне берілген сандарды дене мүшелерімен,қимылымен бейнелеу.
Сабақ кезеңдері
Тапсырма
Мұғалімнің іс-әрекеті
Оқушылардың іс-әрекеті
Білім

Қызығушылық
тарын ояту
Өткен тақырықа қатысты сұрақ- жауап
Кім шапшаң әдісі бойынга
Үйге берілген тапсырманы сұрақ-жауап арқылы диалогқа түсіру
Слайдта берілген сұрақтарға жауап беру, топпен тапсырманы орындау
Оқушылардың мұндағы мақсаты топтасу санау арқылы өз жұптарын тауып, бір топ болып құралу
Түсіну
Жигсо>> әдісі бойынша<<Тригонометриялық функция>> тақарыбын өздері талқылап, өздері қайталау масатында қосымша тапсырмалар таратылады жаңа тақырыпқа қадам басу үшін
Оқушылар көлемді мәтінді әрқайсысы жеке-жеке топ ішінде оқып шығып топпен талқылайды, сосын топтар құрамы өзгертіліп, құрамында әр бастапқы топтан бір белсенді оқушы бар жаңа (сарапшылар тобы) топтар құрылды.Құрылған сарапшы топ берілген тапсырмаларды біріге талқылап орындайды Осыдан кейін олар өз топтарына қайта оралып, өздерінің бұрынғы топтағы достарына кезекпен өз жанұяларында түсінген материалдарын тиянақты түрде жеткізіп, үйрет керек

Оқушылардың мұндағы мақсаты берілген тапсырманы өздері талқылап , өз ой-пікірлерімен санаса білу
Топпен жұмыс жасау
Қолдану
Жаңа тақырып төңірегінде тапсырмалар пайддалану үшін <<Автобустық аялдама>> әдісін пайдалану
Оқушылардың қабілеттеріне сай "Автобустық аялдама" әдісі бойынша әр топтың алдына сұрақ жазылған парақ беру. Олар жауап жазып келесі топқа жіберіп отырды.

Оқушылар тапсырма мен сұрақтарды орындап келесі топқа береді, олар сұрақ пен тапсырманың дұрыстығын тескеріп пікір аласады
Сергіту сәті
<<Балапандар биі>> атты жаттығу жасау
Оқушылармен бірге сергіту сәтін жасау
Интербелсеңді тақтадағы бейнероиктегідей жаттығулар жасайды.
Талдау
Сұрақ-жауап кезеңі
Ойлан тап әдісін пайдалану
Тақырыпты оқып шығуға уақыт беру
Әр топ сұрақтар дайындайды
Бір-біріне сұрақтар қоя отырыптақырыптың негізгі идеясы мен мазмұнын ашу
Жинақтау
Топпен жұмыс <<Инсерт әдісі>> арқылы жалпы бүгінгі сабақта не үйренгендерін тексеру арқылы тақырыпты жинақтау

Берілген әдіс бойынша оқушылар бүгінгі сабақтан не үйренгендігін білу үшін оқушылар өз ойларын айтады.

Берілген тапсырманы уақытылы орындау, сұрақтарға нақты жауап беру, өзара пікір алмасады, топпен, жек дара тапсырмаларды орындайды
Бағалау
Өзін-өзі бағалау (2 мин)
Бағдарша, бағалау парақшалары
Бағалау парақтарын таратады
Бір-* бірін бақғалауды қадағалау
Топты бағалау
Өзін өзі бағалау
Рефлексия
Оқушылар бүгінгі сабаққа деген ойынын стикерге жазып, тақтаға іледі (2 мин)
ББҮ кестесін толтыру
Оқушыларға стикер толтыруды ұсыну
Ұсынылған стикерді толтыру

Ұқсас жұмыстар
Бөлшектер ережесін есептер шығаруда тиімді қолдана білу дағдыларын қалыптастыру
5 класс емтихан сұрақтары
Жай бөлшектерді ең кіші ортақ бөлімге келтіру
5-сынып математика пәнінен орта мерзімді жоспар
Үшбұрыштың периметрінің формуласы
Кіріспе. Cан, санның түрлері, сандармен орындалатын амалдар
Жай бөлшектерге есептер шығару
Ондық бөлшекті натурал санға бөлу
Жай бөлшектерді қосу
Жай бөлшектерді ортақ бөлімге келтіру
Пәндер