Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Әдептілік - әдеміліктің белгісі (баяндама)
Әдептілік - әдеміліктің белгісі
(баяндама)
Халқымызда үлкенді сыйлауды сыпайы сөйлеушімен ғана емес, ырымдар мен пайымдар өзара қарым - қатынас, тіпті алдын кеспеу сияқты басқа халықтарда жоқ әдеттер арқылы да білдіреді. Дастарқан басында отырғанда үйдің ең үлкені бата жасап, тамақты бірінші ауыз тиеді. Үлкеннің батасын алса дәулетімізге дәулет қосылады деген ұғым қалыптасқан. Қазақта үлкенді сыйлауға қаншалықты үлкен талап қойылса, кішіге қамқор болу жөнінде сондай талап қойылады. Мысалы,
<<Қыз қонақ>>, <<Жиенді ұрма, қолың қалтырайды>>, <<Ер баланы теппе>>
Қыз ақылды ескермес,
Ана үлгісін көрмесе,
Ұл жарқылқап ас бермес,
Әке үлгісін көрмесе, - деп Қорқыт бабамыз айтқан екен Өмір тәжрибелерінде байқап, осылайша даналықпен ой түйіндеген. Қазіргі бала тек ата - анасына емес ортасынан, ұстазынан әдептілікті үйренеді. Мына заманда адамгершілікті аттап өтіп, бәрін ақшаға саудаға салатын болдық. Бұрындар қолдан келген көмегіңді ақшаға сатпай жасайтынбыз. Артық затымыз болса. Сатпай - ақ беретінбіз. Қазір бала қолындағысын бекер емес, айырбастап қана алатын көріп жүрміз.
Қазіргі балалардың киім мен, байлыққа қарап, адамшылықты бағалауынан, эгоизм аңғарылып тұрады. Көбіміз өзімізді шәкірттен жоғары сатыға қоямыз. Мұғалімнің айтқанын орындамаған баланы жер - жебіріне жетіп ұрсысамыз. Болмаса жаман баға қоямыз, тіпті суық көзқарастан қараймыз. Бауыржан атамыз: <<Тәрбиелеудегі бірінші мақсат - даналық, бұл - ең басты мәселе. Ал мәжбүр етушілік қосалқы тәртіп ережесі болмақ. Көбінесе бас июшілікке тәрбиелеу, бұл шын мәнінде, адамды имандылық жағынан толық езіп жаншу деген сөз. Көнбістік - асқақ адамның ойнына тұсау>>- деген екен.
Балалары ренжісе, басын төмен салып, бір ауыз қатпайды ғой. Бұл балаларды бірте - бірте енжарлыққа апарады. Бастауыш сыныптан келгенде бір - бірінің тәртіп бұзғанын да, ненің ұнамайтынын нені түсінбегенін ашық айта беретін бала 5 - 6 сыныптан - ақ көнбістікке үйреніп - ақ қалады. Сұрақ қоймайды, содан келіп шығарма, әңгіме жазғанда өз ойын жаза алмай, шорқақ сөз, жаттанды сөйлемімен жазып құтылатынын тәжірибемде көріп жүрмін. Даналық сөзде балаңды бес жасқа жеткенше патшаңдай сыйла, он бес жасқа дейін құлыңдай сыйла, он бес жасқа келгенде құрбыңдай сыйлас>>- деген бар. Алдымыздағы баламен сырлас болу үшін не істеу керек?
Оқушы жауабын дұрыс тыңдамасаң, ол бірте - бірте мұғалімнің енжарлығына сәйкес, тұра - бара дайындықсыз келуге әдеттенеді. Ал алдындағы шәкірт ойын дұрыс айтпаса, соншама ренжуге бола ма? Жоқ, қайта түсіндір де, ескертпе айт. Күндегі ұрыстан анда - санда айтқан ескертуің ұтымды. Кейде бала өз айтқанының дұрыстығы дәлелдеуге тырысады., қойған бағаңа риза болмайды. Ол кезде сабақтың мақсатына сәйкес баға критерийіне сай талдау жасап көзін жеткізуге тырыс. Педагог психолог болғандықтан, баланың сабақтағы көңіл күйіне көңіл бөледі.
(баяндама)
Халқымызда үлкенді сыйлауды сыпайы сөйлеушімен ғана емес, ырымдар мен пайымдар өзара қарым - қатынас, тіпті алдын кеспеу сияқты басқа халықтарда жоқ әдеттер арқылы да білдіреді. Дастарқан басында отырғанда үйдің ең үлкені бата жасап, тамақты бірінші ауыз тиеді. Үлкеннің батасын алса дәулетімізге дәулет қосылады деген ұғым қалыптасқан. Қазақта үлкенді сыйлауға қаншалықты үлкен талап қойылса, кішіге қамқор болу жөнінде сондай талап қойылады. Мысалы,
<<Қыз қонақ>>, <<Жиенді ұрма, қолың қалтырайды>>, <<Ер баланы теппе>>
Қыз ақылды ескермес,
Ана үлгісін көрмесе,
Ұл жарқылқап ас бермес,
Әке үлгісін көрмесе, - деп Қорқыт бабамыз айтқан екен Өмір тәжрибелерінде байқап, осылайша даналықпен ой түйіндеген. Қазіргі бала тек ата - анасына емес ортасынан, ұстазынан әдептілікті үйренеді. Мына заманда адамгершілікті аттап өтіп, бәрін ақшаға саудаға салатын болдық. Бұрындар қолдан келген көмегіңді ақшаға сатпай жасайтынбыз. Артық затымыз болса. Сатпай - ақ беретінбіз. Қазір бала қолындағысын бекер емес, айырбастап қана алатын көріп жүрміз.
Қазіргі балалардың киім мен, байлыққа қарап, адамшылықты бағалауынан, эгоизм аңғарылып тұрады. Көбіміз өзімізді шәкірттен жоғары сатыға қоямыз. Мұғалімнің айтқанын орындамаған баланы жер - жебіріне жетіп ұрсысамыз. Болмаса жаман баға қоямыз, тіпті суық көзқарастан қараймыз. Бауыржан атамыз: <<Тәрбиелеудегі бірінші мақсат - даналық, бұл - ең басты мәселе. Ал мәжбүр етушілік қосалқы тәртіп ережесі болмақ. Көбінесе бас июшілікке тәрбиелеу, бұл шын мәнінде, адамды имандылық жағынан толық езіп жаншу деген сөз. Көнбістік - асқақ адамның ойнына тұсау>>- деген екен.
Балалары ренжісе, басын төмен салып, бір ауыз қатпайды ғой. Бұл балаларды бірте - бірте енжарлыққа апарады. Бастауыш сыныптан келгенде бір - бірінің тәртіп бұзғанын да, ненің ұнамайтынын нені түсінбегенін ашық айта беретін бала 5 - 6 сыныптан - ақ көнбістікке үйреніп - ақ қалады. Сұрақ қоймайды, содан келіп шығарма, әңгіме жазғанда өз ойын жаза алмай, шорқақ сөз, жаттанды сөйлемімен жазып құтылатынын тәжірибемде көріп жүрмін. Даналық сөзде балаңды бес жасқа жеткенше патшаңдай сыйла, он бес жасқа дейін құлыңдай сыйла, он бес жасқа келгенде құрбыңдай сыйлас>>- деген бар. Алдымыздағы баламен сырлас болу үшін не істеу керек?
Оқушы жауабын дұрыс тыңдамасаң, ол бірте - бірте мұғалімнің енжарлығына сәйкес, тұра - бара дайындықсыз келуге әдеттенеді. Ал алдындағы шәкірт ойын дұрыс айтпаса, соншама ренжуге бола ма? Жоқ, қайта түсіндір де, ескертпе айт. Күндегі ұрыстан анда - санда айтқан ескертуің ұтымды. Кейде бала өз айтқанының дұрыстығы дәлелдеуге тырысады., қойған бағаңа риза болмайды. Ол кезде сабақтың мақсатына сәйкес баға критерийіне сай талдау жасап көзін жеткізуге тырыс. Педагог психолог болғандықтан, баланың сабақтағы көңіл күйіне көңіл бөледі.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz