Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Серпімділік күші, Гук заңы

Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы: 2.2. Денелердің өзара әрекеттесуі (8 сағ)
Мектеп: Сьянов атындағы Әулиекөл орта мектебі
Күні: ___________
Мұғалімнің аты-жөні:
Кидралин Наурыз Камшибаевич
Сынып: 7 <>
Қатысқандар: 12
Қатыспағандар: -
Сабақтың тақырыбы
Серпімділік күші, Гук заңы
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)
7.2.2.5 - Гук заңының формуласы бойынша серпімділік күшін есептеу
Сабақтың мақсаты

Барлығы: Гук заңының формуласын қолданып серпімділік күшін есептеп шығара алады

Көпшілігі: Гук заңына формулаларды түрлендіріп есеп шығарады

Кейбіреуі: Өлшем бірлігін ХБЖ-де жаза алады Гук заңы, Серпімділік күшінің сипаттайтын тәжірибелерді түсіндіреді, айырмашылықтарын ажыратады
Бағалау критерийі
Гук заңының ережесін біледі
Гук заңының формуласы бойынша серпімділік күшін есептей алады.
Гук заңына формулаларды түрлендіріп есеп шығарады.
Өлшем бірлігін ХБЖ-де жаза алады Гук заңы, Серпімділік күшінің сипаттайтын тәжірибелерді түсіндіреді, айырмашылықтарын ажыратады.
Өзін және құрбыларын бағалай алады.
Тілдік мақсаттар

Оқушылар:
Сабаққа қатысты жаңа терминдерді үш тілде (қазақ, орыс, ағылшын) айта алады.
Қазақша
Орысша
Ағылшынша
Серпімділік
Гук заңы
Күш
Упругость
Закон Гука
Сила
Elasticity
Hooke's law
Force

Сабаққа қажет құрал - жабдықтар:
Компьтер, проектор, видео-ролик, қатаңдығы әртүрлі серіппелер, жүктер, штатив, үлестірме қағаздар, сызғыш,
Құндылықтарға баулу

ЖММОБС 3б. 28т.
4) еңбек пен шығармашылық - топтық жұмыс кезінде
6) өмір бойы білім - сабақты меңгеру кезінде
Пәнаралық байланыс
Математика - есептер шығару, алгоритм қолдану
Тақырып бойынша алдыңғы білім
Серпімді және пластикалық деформацияларды ажырату, мысалдар келтіру
Сабақтың барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері, уақыты
Әдіс-тәсілдер
Сабаққа жоспарланған жаттығулары
Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті
Ресурстар
Сабақтың басы

Ұйымдастыру-шы кезең
(3 мин)

Амандасу, отырғызу, түгендеу.

Топқа бөлу
І-топ. Зертханалық динамометр
ІІ-топ. Қол динамометрі
ІІІ-топ. Тарту динамометрі

Мұғалім оқушылармен амандасады

Топқа бөлуді ұйымдастырады. Оқушыларға , зертханалық динамометр, қол динамометрі, тарту динамометр суреттері үлестіріп береді.
Динамометрдің түрлері көрсетілген суреттер арқылы топқа бірігеді.

Қосымша 1

Жағымды психологиялық ахуал туғызу
(5 мин)
Шеңбер бойынша тұрғызу
Оқушыларға қағаз таратылады.
Оқушылар өздерін қандай жануарға теңейтіні туралы қағазға сурет салып. Неліктен осы тандағаның басқалармен бөліседі.
Таза қағаз, қалам, түрлі түсті қарандаш
Үй жұмысын тексеру
(5 мин)

Алдынғы сабақта берілген үй жұмысын тексеру

Үй жұмысын тексереді
Оқушылар орындайды
"Ат қосшы мен ат арба" әдісі (стикер)
Сабақтың ортасы
Жаңа сабақты мазмұнын, мағынасын ашу
(3 мин)
Сабақтың тақырыбын анықтау:
<<Стоп кадр>> әдісі
§18 бойынша
3 бөлімі

Компьютер арқылы
Видео қосып. Видеоны тоқтатып отырып сұрақ қояды.

Топтар сабақтың тақырыбына сұраққа жауап беру арқылы келеді.

Компьютер, проектор, видео-ролик
2 мин
Сабақтың мақсатын анықтау: <<Мюнстенберг>> әдісі
Таратпа дайын жазылған қағаздарды таратады.

Оқушылар қажетті сөздерді тауып, сабақтың мақсатын анықтайды.
Қосымша 2
Жаңа сабақты бекіту

(6 мин)
(7 мин)

1. Топтық жұмыс: <<Ойлан, тап>>
2. <<Кім жылдам?>>
3. Есептер
4. Тәжірибе
Дескриптор:
Білім алушы
Есептер шығаруда:
- Гук заңының формуласын есептер шығаруда қолданады;
- өлшем бірліктерді
ХБЖ-нде жазады.
-Формуланы түрлендіреді.
Тәжірибе жасауда:
- Нақты дәлелдеме-лермен түсіндіре алады.
- Дененің серпімділік қасиетін анықтай алады.
Тапсырманы 3 топқа бөліп береді

Әр топ өз тапсырмаларын орындайды
қатаңдығы әртүрлі серіппелер, үлестірме қағаздар, сызғыш
Қосымша 3

4 мин
ІІ. Жеке жұмыс:
5. <<Формулалар сөйлейді>> әдісі.
Оқушыларға кестені таратады
Оқушылар кестені толтырады
Қосымша 4
Сабақтың соңы
Үй тапсырмасы
(2 мин)
§18. 16-жаттығуы. 99 бет

Үй жұмысына түсініктеме береді
Үй жұмысын жазып алады
Н.А. Закирова,
Р.Р. Аширов, <<Физика>>
7 сынып
Рефлексия
(3 мин)
<<Дейін - кейін>> кестесі
Кестені таратады
Кестеге сабақтан бұрын және кейін алған білімдері туралы жазады
<<дейін-кейін>> кестесі
Саралау - Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?
Бағалау - Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?
Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау

Топтық жұмыстар арқылы оқушыларға өзара қолдау, көмек көрсету жүзеге асырылады.
Барлық оқушылар серпімділік күшінің ережесін, Гук заңын біледі.
Қабілетті оқушыларға қолдау ретінде есептер арасында деңгейлік есептер, яғни сыни ойлауды қажет ететін есептер беріледі.
Қабілеті төменірек оқушыларға сабақ кезінде сұрақтары туындағанда жәрдем көрсетіледі.
Қабілетті оқушылармен бірге есептердің шешулерін талқылайды. Эксперимент арқылы дененің серпімділік қасиетін анықтайды.
Дескриптор арқылы бағалау:
1.Оқушылардың қажетті білімдерін білу мақсатында болжау әдісі беріледі.
2. <<Мюнстенберг>> әдісі көмегімен оқушылардың өз шешу жолдарын, жауаптарын салыстырып, дұрыс жауаппен тексереді.
3. Топтық жұмыс арқылы оқушылардың бірлескен әрекетін бақылап,
тапсырма орындау кезіндегі оқушылардың жұмысын бақылаймын.
3. Әр оқушының оқу мақсатына жеткендігін анықтау үшін бағалау критерийлері мен дескриптор қолдану.
4. Рефлексия <<Дейін - кейін>> кестесі кезінде оқушылар өзін-өзі бағалайды, оқушылар қандай есептерде қиналғандарын байқаймын

Осы сабақта қолданылатын
Қауіпсіздік техникасы ережелерінің тармақтары: физика кабинетіндегі тәртіп ережелері, тазалық сақтау.

Қорытынды бағамдау

Қандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да оқуды да ескеріңіз)?

1. Оқу және сабақ мақсатында сәйкес оқушылардың топ бойынша мақсат құрастыруы ішкі сезімдерін оятты.(оқуға қатысты)
2. Мұғалімнің ұйымдастырушылық қызметінің басым болуы сабақ құрылымындағы құндылықтардың дамуына әсерін тигізеді.(оқуға қатысты)
Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да оқуды да ескеріңіз)?

1. Белсенді оқытудағы топтық жұмыстар
2. Жеке тапсырмаларды орындаудағы оқушылар белсенділігі.

Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім?

1.Мақсатқа сай оқушылардың жұмысы жоғары деңгейде жүру жетістіктері бар.
2.Оқушылардың белсенді іс әрекетіне басым уақыт бөлу

Қосымша 1

Қосымша 2

Cабақтың мақсаты:
Рпопрпмловпсьгукавксркудьльшклегукзаңыныңлтрсклорлсукшгцуштскипвлопформуласыпиуцктнгкстпгоуцклртспглукропгекбойыншаотршцуколцтспкуглонтцьпауцлосерпімділіктопуцоркпиуцротпаоуцктрпаоуцкткүшінаикпывамрптиаролркапмесептеуаиропртголполи.

Cабақтың мақсаты:
Рпопрпмловпсьгукавксркудьльшклегукзаңыныңлтрсклорлсукшгцуштскипвлопформуласыпиуцктнгкстпгоуцклртспглукропгекбойыншаотршцуколцтспкуглонтцьпауцлосерпімділіктопуцоркпиуцротпаоуцктрпаоуцкткүшінаикпывамрптиаролркапмесептеуаиропртголполи.

Cабақтың мақсаты:
Рпопрпмловпсьгукавксркудьльшклегукзаңыныңлтрсклорлсукшгцуштскипвлопформуласыпиуцктнгкстпгоуцклртспглукропгекбойыншаотршцуколцтспкуглонтцьпауцлосерпімділіктопуцоркпиуцротпаоуцктрпаоуцкткүшінаикпывамрптиаролркапмесептеуаиропртголполи.

Қосымша 3
Есептер
№1. Қатаңдығы 1 кН/м серіппе қандай күштің әрекетінен 4 см сығылады?

№2. Егер массасы 10 кг жүк серіппені 10 см-ге созса, онда серіппенің қа - таңдығы қандай болғаны?

№3. Массасы 3 кг жүк серіппені 4 см-ге созады. Серіппені тағы да 8 см-ге соза - тын жүктің массасы қандай болуы тиіс?

Эксперименттік тапсырма
Серіппені штативке іліп, оған массасы белгілі жүктерді іліп созылуын бақылаймыз. Әрбір жүкті ілген сайын созылуын сызғышпен өлшеп, белгілеп алып отырамыз.
Қорытынды:<<Серіппеге неғұрлым көбірек жүк ілсек ол көбірек созылады.>> Серпімділік күші дененің абсалют ұзаруына (созылуына) тура пропорциональ

Қатаңдығы басқа серіппені штативке іліп, оған алдыңғы серіппеге ілген жүктерді ретімен іліп созылуын бақылаймыз. Әрбір жүкті ілген сайын созылуын сызғышпен өлшеп, белгілеп алып отырамыз. Алдыңғы серіппенің ұзаруымен салыстырып қорытынды жасаймыз.
Қорытынды: <<Серіп-пенің созылуы оның жасалған материалына тәуелді>>. Серпімділік күші дененің жасалған материалының қатаңдығына тура пропорциональ

Қосымша 4

Физикалық шамасы
Белгіленуі
Өлшем бірлігі
Есептеу формуласы

F

k

x

Ұқсас жұмыстар
Деформация түрлері
Күш тақырыбына
Оқушылар хабарламасы
Ауырлық күші
Инерциялық санақ жүйелері
Деформация. гук заңы. динамометр
Гук заңы. динамометр
Денеге бір түзудің бойымен әрекет ететін күштерді қосу
Массалардың төменде
Оқушыларды түгендеп, сабаққа зейінін аудару
Пәндер