Сфералық айнаның түрі

Қысқа мерзімді жоспар
- 1. Сфералық айнаның анықтамасын және сфералық айна түрлерінің өмірде қолдануын білу
- 2. Кескін алу үшін сфералық айнада сәуленің жолын кескіндеу
- 3. Сфералық айнаның екі түрінде алынған кескіндерді сипаттау.
- 1. Сфералық айнаның анықтамасын және сфералық айна түрлерінің өмірде қолдануына мысал келтіреді.
- 2. Кескін алу үшін сфералық айнада сәуленің жолын салады.
- 3. Сфералық айнада алынған кескінді сипаттайды.
Пәндік лексика мен термин сөздер : сфералық айна, дөңес, ойыс, оптика, айна фокусы, фокаль жазықтық, сәуле.
Диалог пен оқыту үшін тілдік мақсаттар :
Шағылдырғыш беті сфераның бөлігі болып табылатын айна сфералық айна деп аталады.
Егер жарық сфераның ішкі бетінен шағылса сфералық айна ойыс деп, ал егер сфераның сыртқы бетінен шағылса дөңес деп аталады. Ойыс айна жарықты жинақтайды.
Бұл айнаның фокусы нақты деп аталады, себебі онда айнадан шағылған сәулелер жинақталады. Дөңес айна жарықты ша-
шыратады. Дөңес айнаның фокусы жалған деп аталады, себебі онда айнадан шағылған сәулелердің созындылары жинақталады.
Сәуле жүрістерін кескіндеу кезінде геометриямен байланыстырады.
Есептеу кезінде математикалық білімдерін қолданады.
Лупа, дүрбі, көзәйнек туралы өмірден біледі
7 сынып физикадан телескоп жайында, 8 сыныпта шағылу заңдары туралы білімі бар.
Сабақтың барысы
Сабақтың басы
5 минут
Ұйымдастыру кезеңі: Сәлемдесу. Шаттық шеңберін құру «Жүректен -жүрекке» бір-біріне жылы лебіз айту арқылы сыныпта жағымды ахуал орнату
Альфавит әріптері бойынша оқушыларды топқа бөлу.
Оқушыларды А, В, С, Д тобына бөлу.
1-топ: «А» тобы
2-топ: «В» тобы
3-топ: «С» тобы
4-топ: «Д» тобы
Мақсаты-топпен жұмыс істей отырып, өзгенің пікірін тыңдауға, бір-бірінен үйренуге, үйретуге, еркін өз пікірін айтуға сөздік қорын толықтыруға дағдыланады.
Үй тапсырмасын тексеру:
W «Серпілген сауал» әдісі арқылы сұралады.
- Жарықтың шағылуы дегеніміз не?
- Айналық және бұлыңғыр беттің бір -бірінен айырмашылығы неде?
- Шашыраңқы шағылу қай кезде болады?
- Айналық шағылу дегеніміз не?
- Жазық айна дегеніміз не?
- Егер жазық айнаны 20°-қа бұрса, одан шағылған сәуле қанша бұрышқа бұрылады?
- Сәуленің түсу бұрышы 60°. Түскен сәуле мен шағылған сәуленің арасындағы бұрышты табыңдар?
Дескриптор:
- Жарықтың шағылуының анықтамасын біледі.
- Айналық және бұлыңғыр беттің бір -бірінен айырмашылығын түсінеді.
- Шашыраңқы шағылуды сипаттай алады.
- Айналық шағылудың анықтамасын біледі.
- Жазық айнада қандай кескін беретінін сипаттайды.
- Егер жазық айнаны 20°-қа бұрса, одан шағылған сәуленің 400бұрылатынын біледі.
- Сәуленің түсу бұрышы 60°. Түскен сәуле мен шағылған сәуленің арасындағы бұрыш 1200екенін біледі.
Стикерлер
слайдтар
Сабақтың ортасы
(Білу, түсіну қолдану)
Тыңдалым
Айтылым
30 минут
W. «Кинометафора» әдісі - Бейнематериал арқылы жаңа сабақтың тақырыбын ашу https://bilimland. kz/kk/courses/physics-kk/optika/ . . . /ai-nalar
1- Тапсырма:
«Джигсо» әдісі бойынша оқушыларға тапсырма беру.
№ 1. Сфералық айна, түрлері
№ 2. Ойыс айна көмегімен кескін алу
№ 3. Дөңес айна көмегімен кескін алу
№ 4. Сфералық айналардың практикада қолданылуы атты тақырыптарда талдау жасаңдар.
Тақырыпты талдап болған соң, біріншілер «1-ші» топқа, екіншілер «2-ші» топқа, үшіншілер «3- ші» топқа, төртіншілер «4-ші» топқа араласып отырады.
1-топ: «А1, В1, С1, Д1» тобы
2-топ: «А2, В2, С2, Д2» тобы
3-топ: «А3, В3, С3, Д3» тобы
4-топ: «А4, В4, С4, Д4» тобы
«Айырмашылығы неде?» әдісін пайдалану арқылы жазық айна мен сфералық айнаның айырмашылығы, дөңес айна мен ойыс айнаның мағынасы ашылады.
Сфералық айналардың қолданылатын жерлерін атайды тапсырма бойынша түйген ойларын түсіндіреді. (Сын тұрғысынан ойлау, есте сақтау, іздену, оқушы- оқушы, мұғалім-оқушы қарым-қатынас дағдылары қалыптасады, оқылым, айтылым, тыңдалым дағдылары дамиды. )
Дескриптор:
- Сфералық айнаның анықтамасын біледі.
- Қандай сфералық айна жарықты шашыратады, ал қандай айна өзіне түскен параллель жарық шоғын бір нүктеге жинақтайтынын түсінеді,
- Түрлерін ажыратады.
- Ойыс айнаның өзіне түскен параллель жарық шоғын бір нүктеге жинақтайтынын түсінеді.
- Сфералық айнаның қайсысының фокусы жалған, қайсысы нақты екенін айта алады.
- Сфералық айнада кескін салуға мүмкіндік беретін үш тамаша сәулелерді атайды.
- Өздеріне белгілі жазық, сфералық айналарына өмірде қолдану мысалдарын келтіреді.
Топтар өзара бағалауды «Басбармақ» әдісі арқылы бағалайды
2 тапсырма Конверттегі тапсырма: G
А -тобы
- Нәрсе фокус пен айнаның ортасында орналасқан. Нәрсенің кескінін салып сипаттаңдар.
В- тобы
- Нәрсе фокуста орналасқан. Нәрсенің кескінін салып сипаттаңдар.
С- тобы
- Нәрсе сфераның центрінде орналасқан. Нәрсенің кескінін салып сипаттаңдар.
Д- тобы
- Нәрсе айнаның сыртында орналасқан. Нәрсенің кескінін салып сипаттаңдар.
Дескриптор:
1. Нәрсенің кескінін фокус жазықтығының әр түрлі нүктелерінде салады, сипаттайды
2. Сәуле жолдарын көрсетеді.
Бейнеролик,
Bilim land kz
сайты
8 сынып оқулық
Конверттегі тапсырма, флипчарт маркер сызғыш
Сабақтың соңы
5 минут
Қорытынды: Графикалық органайзер «Галерея» әдісінде оқушыларға сфералық айнада әр түрлі кескін алынған суреттер көрсетіледі. Оқушылар берілген кескіндерді ажыратып, кескінге сипаттамаларды жаза алды.
Дескриптор:
- Сфералық айнаның түрін ажыратады.
- Нәрсенін фокус жазықтығында орналасуына қарай, оның кескініне сипаттама бере алады.
- Пайда болған кескіннің ерекшеліктерін атай алады.

Суретте нәрсе ретінде алынған майшам
сфераның центрі С нүктесінің
артында орналасқан.
. Бұл нақты, кері, кішірейтілген кескін.

Нәрсе сфераның центрі мен фокустың арасында орналасқан. Бұл жағдайда
нәрсенің кескіні центрдің артында пайда болады. Бұл нақты, кері, үлкейтілген
кескін


Нәрсе фокус пен айнаның арасында орналасқан кескін айнаның артында пайда болады. Бұл тура (төңкерілмеген),
ұлғайтылған және жалған кескін. Себебі, айнаның артында шағылған сәулелер
емес, олардың созындылары қиылысады.

Кескін тек айнаның
арт жағында пайда болады.
Дөңес айнадағы кескін - тура (төңке-
рілмеген), жалған, кішірейтілген . Ол
айнаның артында пайда болады.
А -4 парағы
Үлестірме материалдар әрбір оқушыға
- кесте
«Жетістік баспалдағы » әдісі арқылы кері байланыс
Үйге тапсырма: Сфералық айналар, сфералық айна көмегімен кескін алу.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz