Ананы аққудың киесі ұруы

Аққудың басқа құстардан өзіндік ерекшелігін, қасиетін, киелі құс екендігін суреттеудегі ақынның шынайы сезімін таныту.
А) Оқушылармен амандасу.
Ә) Оқушылардың сабаққа қатысуын тексеру, түгендеу, дайындығын қадағалау.
Психологиялық ахуал қалыптастыру:
Қобдиша ішіндегі жүрек
ІІІ. Жаңа сабақ
Сабақтың басы:
Әр ақынның өлең-өнер болмысында бір қасиеті өзгелерінен басымырақ болады. Мысалы: Абайда - ой, Мағжанда - махаббат, Қасымда - от, Мұқағалида - тазалық (қасиет деген ұғым) басымырақ болады.
Иә, табиғат ананың бір бөлшегі болған Мұқағали былай дейді.
Табиғат
Жанымды алсаң,
Алшы менің,
Бір түйір жерге түскен, тамшың едім.
Мұқағали жоғалса қайтер дейсің.
Артымда қалсын жерім,
Қалсын елім.
Мұқағали барлық өлеңін бойындағы сезімнің ағынымен тасқындата жазды. Бүгін біз сөз еткелі отырған шығарма “Аққулар ұйықтағанда» - ғажап поэма. Бір түнде, бір деммен, табиғат пен ақын сезімінің үндесуінен туған дүние.
Осы поэма жөнінде Тұманбай Молдағалиев ағаларың былай дейді :
Cендерге де, маған да бұл поэма мұң тарту етеді. Бірақ бір бастап оқығаннан кейін тастай алмай соңына дейін бір-ақ оқисың. Бейне бір басқа күй кешесің. Көкірегіңде ән ұялап, жырмен тербелесің. Көз алдыңа Жетімкөлдің ерке аққуы, баласы үшін дүниенің тыныштығын, кереметін бұзып, қасиетке оқ атқан ана бейнесі, ең соңында екі бірдей асылынан қасиетінен айырылған сорлы, зарлы ана елестеп, сен де аһ ұрасың- деген еді.
Ендеше экранға назар аударайық: Экранда М. Мақатаев «Аққулар ұйықтағанда» слайд көрсетіледі.
Шынында да балалар сіздерде поэманы оқып отырып осындай сезімді бастан кешірді деп ойлаймын.
Өткен сабақта поэмамен танысып, үйден оқып келуге тапсырма берілген.
Ендеше
1-тапсырма. Сәйкестендіру әдісі : Поэманы композициялық- сюжеттік құрылысына қарай талдау:
1-топ Оқиғаның басталуы
Оқиғаның шиеленісуі
2-топ Оқиғаның байланысы
Оқиғаның шешімі
3-топ Оиғаның дамуы
Оқиғаның шарықтау шегі
Аққулардың оралмай кетуі
2-тапсырма.
Поэманың өн бойында экологиялық яғни, табиғатқа байланысты оқиғалар және адам психологиясына байланысты оқиғалар да кездесіп отырды.
Олай болса осы мәселелерді
әдебиет сыншылары, экологиялық сарапшылар, психологиялық сарапшылар болып
«Фила» кестесіне салып
талқылап көрейікші.
«Фила» кестесін толтыру
1-топ:Әдебиет сыншылары
2-топ:Экологиялық сарапшылар
3-топ:Психологиялық сарапшылар
(http://ikitap. kz/index. php/catalog/audio/5575-
А. Үлкенбаева «Аққу» күйін тыңдау, слайд көрсетіледі) .
«5-тапсырма.
Жапырақ жүрек, жас қайың,
Жанымды айырбастайын.
Сен… бола бастасаң,
Мен қайың бола бастайын (адам, человек, people) -пюпл
Жетімкөлдің басында… жатқан,
Дөңге шығып, қарт тұрған… баққан (жылқы, лошад, lorse) хоз
. . . - мойын, сүмбе- қанат,
Алаңсыз тарануда күнге қарап. (аққу, лебед, swam) шоум
«Аққу» тобына
Аласұрып, қан ойнап тамырында,
. . . -жүрек тыпыршып қабынуда,
Не қыларын біле алмай жабығуда. (ана, мать, mother) мазе
Туындайтын
сұрақтар
6-тапсырма
«Пікірлер сызығы» әдісі
Жалпы, қазақ халқы ырым, наным-сенімге сенетін халық. Сол себепті қазақ аққуды киелі санайды. Аққуды ежелден қастерлеп, бақыттың бастамасы, жақсылықтың жаршысы, пәктіктің, сұлулықтың белгісі деп ұғады әрі оған ешқашан оқ атпаған. Ал, ананың балаға деген махаббаты бәрінен де күштірек. Бұл жырда пақыр ана өз баласы үшін қасиетке оқ атады. Ананы бұған итермелеген - баласына деген асыл махаббаты. Тәуіптің сөзіне сенген ана, ақыр соңында, перзентінен де айырылып, есі ауып кетеді. Енді, балалар, жырдағы ана әрекетінің дұрыс-бұрыстығын талқыға салмақпыз:
Стоп кадрәдісі:
Ал енді құрметті оқушылар, бүгінгі сабағымыз аққулар мен ана махаббаты жайында болғандықтан қане, бәріміз орнымыздан тұрып анаға деген махаббат, досқа деген махаббат, екі жастың арасындағы махаббат сезімдерін әдемі, ерекше символмен көрсетейікші.
Керемет!
Қорытынды сөз:
Құрметті шәкірттерім, ақын Ф. Оңғарсынова “Мұқағалидай ақыны бар халық-- бақытты халық” деген екен. Олай болса, сыршыл ақынның өміршең шығармасымен танысқан сендер сол бақытты халықтың бақытты ұрпағысыңдар!
1. «Жетім көл аққулары» - эссе жазу.
2. «Аққуға атылған оқ» әңгіме диалог құру
Оқушылардың білімін бағалау .
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz