Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Адамгершілік деген ұлы сөз
Адамгершілік асыл қасиет
Мақсаты:
1. тақырып бойынша өз пікірін айтып, шешім қабылдауына, салыстыруға түрлі
тапсырмалар орындату, топпен қалай жұмыс істейтіндерін зерттеп ,
бақылау.
2. Балалардың бойында ең маңызды адамдық қасиеттерді- адамгершілікті,
аяушылықты, төзімділікті, мейірбандықты, шыншылдықты, ар, ұятты,
намысты, азаматтық парызды және басқа асыл қаситтерді дамыту.
3. Балалардың рухани адамгершілігі мол жеке тұлға болып қалыптасуына
көмектесу, ойлау әрекетін шыңдауға, шешен сөйлеуге, ой түйіндеуге, өз
ойын айтуға, көзқарасын қорғауға, дәлелдеуге тәрбиелеу.
Сабақтың әдіс-тәсілі: дөңгелек үстел әдісі, ой толғаныс, топтастыру
әдісі, Венн диаграммасы.
Пайдаланған көрнекіліктер: плакатка жазылған қанаты сөздер, гүл, шар,
сюжетті сурет, компьютер, теледидар, музыкалық асапап, түрлі түсті мата.
Түрі: пікірталас.
Сабақтың барысы
1.Ұйымдастыру кезеңі.
2 ‘’ Адамгершілік деген не?’’ көрініс.
Мұғалім:
- Сәлеметсіздер ме, құрметті қонақтар және балалар!
- Қап, мына қыздардың кешігуін-ай! Қонақтардың бәрі келіп қойды. Сонда
бұлар қайда жүр?
Жүгіре басып Нұргүл келеді.
- Ой, апай кешігіп қалдым ба?
- Сәлемет пе? Шолпан қайда?
- Апай Шолпан ұятқа қалды. Ол бұл тәрбие сағатына келе алмайды.
- Иә, не боп қалды, оған тағы?
- Онымен Роза апай сөйлесіп жатыр.
- Сөйлескені несі тағы?
- Мен қой десем, Шолпан болмай өсіп тұрған шыршаның екі бұтағын сындырып
алды.
- Міне қараңызшы өзіңіз.
- Иә, өсіп ауламыздың сәнін келтіріп тұрған ағашты сындыру адамгершілікке
жатпайды. Оның үстіне табиғатты қорғау біздің азаматтық борышымыз емес
пе?
- Шолпан бүгінгі кештен қалатын болдым деп...
- Нұрүл, сен адамгершіліктің не екенін білесің бе?
- Адам не істесе, соның бәрі адамгершілік.
- Ал Роза апайдың Шолпанды ұстап қалуы, адамгершілік емес,меніңше.
- Нұргүл сен олай келте ойлама. Роза апайыңды бекерге кінәләма.
- Адамгершілік деген сол ма? Бір тал үшін жас қызды сонша жасытып...
- Адам жақсылық істеуі керек. Ал Шолпан бәрін бүлдіріпті.
- Роза апайдың жақсылығы сол ма, жылатып Шолпанды бүгінгі кешінен
қалдырды.
- Оған кінәлі Шолпанның өзі.
- Егер түсіндіріп, ескерсе, бұдан былай ағашты сындырмайтын еді ғой.
- Роза Қыдырбайқызы Шолпанды жаман әдеттен тыйды. Оның үстіне ол жалпы
адамның игілігіне өсірілген ағашты қорғап қалды.
- Мен де досымды жоқтап, қорғап тұрғаным ғой...
- Достық та адамгершілік. Бірақ достың кінәсін, мінін жасыру, оның
қылмысын қолдау адамгершілік емес.
- Адамгершілік деген не? Мен Шолпанның кінәсін қолдап тұрған жоқпын.
Оған:’’Ойбай, сындырма көпшіліктің ризығы! ‘’Деп шыр-шыр еттім. Бірақ
ол менің сөзімді құлағына ілді ме?
- Халықта бұлай тіл алмауды, тілазарлық, кесірлік, қырсық мінезділік деп
атайды.
- Шолпан ақ жарқын жақсы дос қой, бірақ... Балалық істеп ұяттау болды.
- Иә, халық балалықты кешіреді. Сөйте тұра адамгершілікке жатпайтын жаман
әдеттен, теріс мінезден сақтандырып, жақсылыққа тәрбиелейді.
Адал достың мінін түзеу үшін, оны қатты сынап, қадірлей көмектесу қажет.
Мұғалім: осы күнделікті өмірден орын алып жататын көріністен кейін
балаларға ой тастап, Адамгершілік –асыл қасиет тақырыбында ой өрбітіп,өз
ойын еркін тайтуға, көзқарасын қоғауға, дәлелдеуге тырысып көрмекшіміз.
Бүгінгі Адамгершілік – Асыл қасиет тақырыбында өтілетін ой пікір, яғни
пікірталас арқылы балалардың бойына ең маңызды адагершіліктің асыл
қасиеттерін дамыта отырып, руқани адамгершіілгі мол жеке тұлға болып
қалыптасуына ықпал етеді.
Ендеше ортаға балаларды шқырайық. Балалар бірінің артына бірі тұрып, бір-
бірінің шынтағынан ұстайды, пойыхз сияты шеңбер бойымен жылжып, гүлді
жазық далаға келіп тоқтайды, әрқайсысы бір гүлді үзіп алады. Сөтіп топ
түске қарай ажырап, топтасады.
Түске мінездеме
Сары түс – молшылықтың , байлықтың құт берекесінің белгісі. Сары түсті
таңдаған балалар күн сәулесі сияқты жан-жаққа нұрын шашып тұратын
мейрімді, үлкенді сыйлауға, кішіге қамқор көрсетуге бейім тұратын елегзек
балаалар. Бұндай балалардың мінез- құлықтары бір-біріне қатты ұқсас
келеді, ойлары да бір жерден шығады.
Ақ түс-достықтың , адалдықтың, пәктіктің белгісі. Ақ түтсті таңдаған
балалар достыққа берік, адалдықтың туын биік ұстайтын балалар. Ақ көңіл,
қызу істің адамдары. Жүз теңгем болғанша, жүз досым болсын дейтін
адамдар тобынан.
Көк түс- бейбітшіліктің, тыныштықтың, жарқын болашақтың және ашық аспанның
белгісі. Бұл түстегі балалар боллашаққа сеніммен қарайтын, тыныштықты жаны
сүйетін, қандай істің болмасын тыныштықпен бітуін қалайтын балалар.
Мінезлері ашық, кешіл емес. Жақсының ашуй, шәй орамал кепкенше деген
сөздің балалары.
- Балалар, адамгершілік катогорияларының бірі- парыз. Соны қалай
түсінесіңдер?
Нүрила:
Парыз дегеннің адамның тыныс-тіршілігімен орын алатын сезім. Бұл адамның
өзіне , ата –анасына, Отанына, мектебіне жүрген ортасына қатынасын
білдіретін терең көңіл күй.
Әсел:
Мен Нүриланың пікіріне қосыламын. Парыз- халықтың жарқын болашағы үшін
күрес, халыққа қызмет ету, адам өзі қай әлеуметтік тиопқа жатса сол топтың
алдындағы міндеттерін санамен түсінуі жатады.
Ғазиза:
-Адамгершілік деген ұлы сөз. Адамның игі іс-әрекеті, еңбек, достық,
татулық осының бәрі адамның адамгершілік қасиеті.
Нәзира:
Әдеп сақтап әманда
Әрбір адал адамға.
Жасасаң бір жақсылық
Қайтарады саған да.
Қорытынды:
Бүгінгі Адамгершілік- асыл қасиет тақырыбында өтілген пікірталас
аяқталып келеді. Ой бөлісіп пікір айтқандарыңа ризашылығымызды білдіремін.
Адамгершілік деген ұлы сөз. Барлығыңның бойыңнан адамгершіліктің
асыл қасиеттері: ар. ұят, намыс, адалдық, татулық, мейрімділік, сыйластық,
шыншылдық, сенімдіоік бола беруіне тілектеспін.
Адамгершілік деген сөздің әрбір әріпінде өзіндік мағына бар
сияқты. Егер осы сөзді талдап көрсек адам обйындағы асыл қасиеттер әрбір
әрпәнен күн сәулесіндей шуақ шашып тұрғандай. Мен сендердің бойларыңда осы
қасиеттердің боллуын тілер едім.
Мақсаты:
1. тақырып бойынша өз пікірін айтып, шешім қабылдауына, салыстыруға түрлі
тапсырмалар орындату, топпен қалай жұмыс істейтіндерін зерттеп ,
бақылау.
2. Балалардың бойында ең маңызды адамдық қасиеттерді- адамгершілікті,
аяушылықты, төзімділікті, мейірбандықты, шыншылдықты, ар, ұятты,
намысты, азаматтық парызды және басқа асыл қаситтерді дамыту.
3. Балалардың рухани адамгершілігі мол жеке тұлға болып қалыптасуына
көмектесу, ойлау әрекетін шыңдауға, шешен сөйлеуге, ой түйіндеуге, өз
ойын айтуға, көзқарасын қорғауға, дәлелдеуге тәрбиелеу.
Сабақтың әдіс-тәсілі: дөңгелек үстел әдісі, ой толғаныс, топтастыру
әдісі, Венн диаграммасы.
Пайдаланған көрнекіліктер: плакатка жазылған қанаты сөздер, гүл, шар,
сюжетті сурет, компьютер, теледидар, музыкалық асапап, түрлі түсті мата.
Түрі: пікірталас.
Сабақтың барысы
1.Ұйымдастыру кезеңі.
2 ‘’ Адамгершілік деген не?’’ көрініс.
Мұғалім:
- Сәлеметсіздер ме, құрметті қонақтар және балалар!
- Қап, мына қыздардың кешігуін-ай! Қонақтардың бәрі келіп қойды. Сонда
бұлар қайда жүр?
Жүгіре басып Нұргүл келеді.
- Ой, апай кешігіп қалдым ба?
- Сәлемет пе? Шолпан қайда?
- Апай Шолпан ұятқа қалды. Ол бұл тәрбие сағатына келе алмайды.
- Иә, не боп қалды, оған тағы?
- Онымен Роза апай сөйлесіп жатыр.
- Сөйлескені несі тағы?
- Мен қой десем, Шолпан болмай өсіп тұрған шыршаның екі бұтағын сындырып
алды.
- Міне қараңызшы өзіңіз.
- Иә, өсіп ауламыздың сәнін келтіріп тұрған ағашты сындыру адамгершілікке
жатпайды. Оның үстіне табиғатты қорғау біздің азаматтық борышымыз емес
пе?
- Шолпан бүгінгі кештен қалатын болдым деп...
- Нұрүл, сен адамгершіліктің не екенін білесің бе?
- Адам не істесе, соның бәрі адамгершілік.
- Ал Роза апайдың Шолпанды ұстап қалуы, адамгершілік емес,меніңше.
- Нұргүл сен олай келте ойлама. Роза апайыңды бекерге кінәләма.
- Адамгершілік деген сол ма? Бір тал үшін жас қызды сонша жасытып...
- Адам жақсылық істеуі керек. Ал Шолпан бәрін бүлдіріпті.
- Роза апайдың жақсылығы сол ма, жылатып Шолпанды бүгінгі кешінен
қалдырды.
- Оған кінәлі Шолпанның өзі.
- Егер түсіндіріп, ескерсе, бұдан былай ағашты сындырмайтын еді ғой.
- Роза Қыдырбайқызы Шолпанды жаман әдеттен тыйды. Оның үстіне ол жалпы
адамның игілігіне өсірілген ағашты қорғап қалды.
- Мен де досымды жоқтап, қорғап тұрғаным ғой...
- Достық та адамгершілік. Бірақ достың кінәсін, мінін жасыру, оның
қылмысын қолдау адамгершілік емес.
- Адамгершілік деген не? Мен Шолпанның кінәсін қолдап тұрған жоқпын.
Оған:’’Ойбай, сындырма көпшіліктің ризығы! ‘’Деп шыр-шыр еттім. Бірақ
ол менің сөзімді құлағына ілді ме?
- Халықта бұлай тіл алмауды, тілазарлық, кесірлік, қырсық мінезділік деп
атайды.
- Шолпан ақ жарқын жақсы дос қой, бірақ... Балалық істеп ұяттау болды.
- Иә, халық балалықты кешіреді. Сөйте тұра адамгершілікке жатпайтын жаман
әдеттен, теріс мінезден сақтандырып, жақсылыққа тәрбиелейді.
Адал достың мінін түзеу үшін, оны қатты сынап, қадірлей көмектесу қажет.
Мұғалім: осы күнделікті өмірден орын алып жататын көріністен кейін
балаларға ой тастап, Адамгершілік –асыл қасиет тақырыбында ой өрбітіп,өз
ойын еркін тайтуға, көзқарасын қоғауға, дәлелдеуге тырысып көрмекшіміз.
Бүгінгі Адамгершілік – Асыл қасиет тақырыбында өтілетін ой пікір, яғни
пікірталас арқылы балалардың бойына ең маңызды адагершіліктің асыл
қасиеттерін дамыта отырып, руқани адамгершіілгі мол жеке тұлға болып
қалыптасуына ықпал етеді.
Ендеше ортаға балаларды шқырайық. Балалар бірінің артына бірі тұрып, бір-
бірінің шынтағынан ұстайды, пойыхз сияты шеңбер бойымен жылжып, гүлді
жазық далаға келіп тоқтайды, әрқайсысы бір гүлді үзіп алады. Сөтіп топ
түске қарай ажырап, топтасады.
Түске мінездеме
Сары түс – молшылықтың , байлықтың құт берекесінің белгісі. Сары түсті
таңдаған балалар күн сәулесі сияқты жан-жаққа нұрын шашып тұратын
мейрімді, үлкенді сыйлауға, кішіге қамқор көрсетуге бейім тұратын елегзек
балаалар. Бұндай балалардың мінез- құлықтары бір-біріне қатты ұқсас
келеді, ойлары да бір жерден шығады.
Ақ түс-достықтың , адалдықтың, пәктіктің белгісі. Ақ түтсті таңдаған
балалар достыққа берік, адалдықтың туын биік ұстайтын балалар. Ақ көңіл,
қызу істің адамдары. Жүз теңгем болғанша, жүз досым болсын дейтін
адамдар тобынан.
Көк түс- бейбітшіліктің, тыныштықтың, жарқын болашақтың және ашық аспанның
белгісі. Бұл түстегі балалар боллашаққа сеніммен қарайтын, тыныштықты жаны
сүйетін, қандай істің болмасын тыныштықпен бітуін қалайтын балалар.
Мінезлері ашық, кешіл емес. Жақсының ашуй, шәй орамал кепкенше деген
сөздің балалары.
- Балалар, адамгершілік катогорияларының бірі- парыз. Соны қалай
түсінесіңдер?
Нүрила:
Парыз дегеннің адамның тыныс-тіршілігімен орын алатын сезім. Бұл адамның
өзіне , ата –анасына, Отанына, мектебіне жүрген ортасына қатынасын
білдіретін терең көңіл күй.
Әсел:
Мен Нүриланың пікіріне қосыламын. Парыз- халықтың жарқын болашағы үшін
күрес, халыққа қызмет ету, адам өзі қай әлеуметтік тиопқа жатса сол топтың
алдындағы міндеттерін санамен түсінуі жатады.
Ғазиза:
-Адамгершілік деген ұлы сөз. Адамның игі іс-әрекеті, еңбек, достық,
татулық осының бәрі адамның адамгершілік қасиеті.
Нәзира:
Әдеп сақтап әманда
Әрбір адал адамға.
Жасасаң бір жақсылық
Қайтарады саған да.
Қорытынды:
Бүгінгі Адамгершілік- асыл қасиет тақырыбында өтілген пікірталас
аяқталып келеді. Ой бөлісіп пікір айтқандарыңа ризашылығымызды білдіремін.
Адамгершілік деген ұлы сөз. Барлығыңның бойыңнан адамгершіліктің
асыл қасиеттері: ар. ұят, намыс, адалдық, татулық, мейрімділік, сыйластық,
шыншылдық, сенімдіоік бола беруіне тілектеспін.
Адамгершілік деген сөздің әрбір әріпінде өзіндік мағына бар
сияқты. Егер осы сөзді талдап көрсек адам обйындағы асыл қасиеттер әрбір
әрпәнен күн сәулесіндей шуақ шашып тұрғандай. Мен сендердің бойларыңда осы
қасиеттердің боллуын тілер едім.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz