Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Көпмүшені көпмүшеге көбейту
Қандық негізгі орта мектебі
Тақырыбы:
Сыныбы: 7
Мұғалімі: Сапарова Б. М
Қандық-2011ж
Сабақтың тақырыбы: Көпмүшені көбейткіштерге жіктеу
Сабақтың мақсаты:
1. Тақырып бойынша алған білімдерін жүйелеу, жіктеудің
тәсілдеріне тоқтап, сол тәсілдерді пайдалану
2. Оқушыларды жүйелік түрде жұмыс істеуге дағдыландыру
3. Білік дағдыларын жетілдіру, өз бетімен ойлау қабілетін дамыту
Сабақтың көрнекілігі: Кубизм, схема, бағалау парағы
Сабақтың түрі: Сыни тұрғыдан ойлау
Сабақтың әдісі: СТО стратегиясы
І. Қызығушылықты ояту
1. Бірмүше дегеніміз не? (Санды және әріпті көбейткіштермен олардың
дәрежелерінің көбейтіндісі бірмүше деп аталады.)
2. Ұқсас мүшелер дегеніміз не? (Ортақ әріпті бөлігі бар және бір-бірінен
айырмашылығы тек қана коэффициентте болатын бірмүшелер ұқсас бірмүшелер деп
аталады)
3. Бірмүшелерге мысалдар келтіріңдер (2ху; а5; 3х2; 3а2х3у; авс)
4. Көпмүше деп нені айтамыз? (Бірнеше бірмүшелердің алгебралық қосындысын
көпмүше деп атаймыз)
5. Көпмүшені біріктіру дегеніміз не? (Көпмүшелерді қосу арқылы оның барлық
мүшелерін өз таңбаларымен тізбектеп жазып, ұқсас мүшелерді біріктіру)
6. Көпмүшені бірмүшеге көбейту дегеніміз не? (Көпмүшені бірмүшеге көбейту
үшін бірмүшені көпмүшенің әрбір мүшесіне көбейтіп, шыққан көбейтінділерді
қосу керек)
7. Көпмүшені көпмүшеге көбейту деген не? (Көпмүшені көпмүшеге көбейту үшін
бір көпмүшенің әрбір мүшесін екінші көпмүшенің әрбір мүшесіне көбейтіп
шыққан көбейтіндіні қосу керек)
8. Көпмүшені бірмүшеге бөлу дегеніміз не? (Көпмүшені бірмүшеге бөлу үшін
көпмүшенің әрбір мүшесін берілген бірмүшеге бөліп шыққан нәтижелерді қосу
керек)
ІІ. Мағынаны тану.
|٧ |+ |- |? |
|Бұрыннан білемін |Мен үшін жаңалық |Келіспеймін |Түсініксіз |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
Сабақта оқушылар осы кестемен жұмыстанды және тақырыптағы қажетті жіктеудің
түрлерін анықтады. Олар топтау тәсілі, ортақ көбейткішті жақша сыртына
шығаруды және қосымша мүшелер енгізу тәсілдері қолданылатынын білді.
Оқушылар көпмүшені көбейткіштерге жіктеу тақырыбын біле отырып, ондағы
мысалдардың шығарылуын да қарастырды.
Мысалдар: 1. 2ху-3хz+px
x=10; y=5; z=3; p=2
2xy-3xz+px=x(2y-3z+p)=10(2·5-3·3+2)=10·3=30
2. 12a-24b=12(a-2b)
3. 5mn2+4np=n(5mn+4p)
4. 10ab+5b-30bc=5b(2a+1-6c)
5. x(a-5)+(5-a)-a(5-a)=x(a-5)-(a-5)+a(a-5)=(a-5)(x-1+a)
6. 9a(b-a)-27a2(a-b)=9a(b-a)+27a2(b-a)=(b-a)(9a+27a2)=9a(b-a)(1+3a)
7. 1) x2-2x=0 2) 3x(1-x)2-x2(1-x)=0
x(x-2)=0 x(1-x)(3(1-x)-x)=0
x=0, x-2=0 x(1-x)(3-3x-x)=0
x=2 x(1-x)(3-4x)=0
x=0, 1-x=0, 3-4x=0
x=1, -4x=-3
x=
№137
1) (а+9)2+2а(а+9)=(a+9)(a+9)+2a(a+9)=(a+9)(a+9+2a)=(a+9)(3a+9)
2) 30x80+80x30=2x30(15x50+40)
3) x2(b-2)+y(2-b)=x2(b-2)-y(b-2)=(b-2)(x2-y)
ІІІ. Толғаныс, ой-толғаныс.
1. Бірмүше мен көпмүше,
Бірігеді амалмен.
Сол амалдың соңында,
Жақша тұрар қамал боп.
2. Амалдарды қолданып,
Көпмүшені жіктейміз.
Жақша сыртына шығарып,
Ортақ санды тауып біз.
Орындаймыз қызығып,
Тәсілдердің бірін біз.
3. Есептеуді қолға алып,
Ой-сананы қозғап біз,
Шығарамыз әрдайым,
Есептеудің түрлерін.
Оқушыларды бағалау парағы
|р/с|АЖТ |Үй |Сұрақ-|Сынып |Қосымша |Қорытынд|
| | |тапсырмасы |жауап |жұмысы |тапсырма|ы баға |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
Үйге тапсырма: Тақырыпты оқу, №132
Күтілетін нәтиже:
1. Оқушылар сұраққа жауап береді, есептің шығарылу жолдарын
түсінеді.
2. Ойлау қабілеттерін дамытады.
3. жұмыс істейді, бірін-бірін сыйлайды, сөйлеу қабілеттері
жақсарады
-----------------------
Бірмүшені көпмүшеге көбейту
Бірмүшені бірмүшеге қосу, азайту
Бірмүше
Стандарт түрдегі бірмүше
Бірмүшені дәрежеге шығару
3а2х3у
а5
3х2
Көпмүшені бірмүшеге қосу, азайту
Көпмүшені біріктіру
Көпмүшені стандарт түрде жазу
Көпмүше
Көпмүшені көпмүшеге көбейту
Көпмүшені бірмүшеге көбейту, бөлу
Көпмүшенің дәрежесі
Ортақ көбейткішті жақша сыртына шығару тәсілі
Көпмүшені көбейткіштерге жіктеу
Топтау тәсілі
Айнымалыны енгізу тәсілі
Тақырыбы:
Сыныбы: 7
Мұғалімі: Сапарова Б. М
Қандық-2011ж
Сабақтың тақырыбы: Көпмүшені көбейткіштерге жіктеу
Сабақтың мақсаты:
1. Тақырып бойынша алған білімдерін жүйелеу, жіктеудің
тәсілдеріне тоқтап, сол тәсілдерді пайдалану
2. Оқушыларды жүйелік түрде жұмыс істеуге дағдыландыру
3. Білік дағдыларын жетілдіру, өз бетімен ойлау қабілетін дамыту
Сабақтың көрнекілігі: Кубизм, схема, бағалау парағы
Сабақтың түрі: Сыни тұрғыдан ойлау
Сабақтың әдісі: СТО стратегиясы
І. Қызығушылықты ояту
1. Бірмүше дегеніміз не? (Санды және әріпті көбейткіштермен олардың
дәрежелерінің көбейтіндісі бірмүше деп аталады.)
2. Ұқсас мүшелер дегеніміз не? (Ортақ әріпті бөлігі бар және бір-бірінен
айырмашылығы тек қана коэффициентте болатын бірмүшелер ұқсас бірмүшелер деп
аталады)
3. Бірмүшелерге мысалдар келтіріңдер (2ху; а5; 3х2; 3а2х3у; авс)
4. Көпмүше деп нені айтамыз? (Бірнеше бірмүшелердің алгебралық қосындысын
көпмүше деп атаймыз)
5. Көпмүшені біріктіру дегеніміз не? (Көпмүшелерді қосу арқылы оның барлық
мүшелерін өз таңбаларымен тізбектеп жазып, ұқсас мүшелерді біріктіру)
6. Көпмүшені бірмүшеге көбейту дегеніміз не? (Көпмүшені бірмүшеге көбейту
үшін бірмүшені көпмүшенің әрбір мүшесіне көбейтіп, шыққан көбейтінділерді
қосу керек)
7. Көпмүшені көпмүшеге көбейту деген не? (Көпмүшені көпмүшеге көбейту үшін
бір көпмүшенің әрбір мүшесін екінші көпмүшенің әрбір мүшесіне көбейтіп
шыққан көбейтіндіні қосу керек)
8. Көпмүшені бірмүшеге бөлу дегеніміз не? (Көпмүшені бірмүшеге бөлу үшін
көпмүшенің әрбір мүшесін берілген бірмүшеге бөліп шыққан нәтижелерді қосу
керек)
ІІ. Мағынаны тану.
|٧ |+ |- |? |
|Бұрыннан білемін |Мен үшін жаңалық |Келіспеймін |Түсініксіз |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
Сабақта оқушылар осы кестемен жұмыстанды және тақырыптағы қажетті жіктеудің
түрлерін анықтады. Олар топтау тәсілі, ортақ көбейткішті жақша сыртына
шығаруды және қосымша мүшелер енгізу тәсілдері қолданылатынын білді.
Оқушылар көпмүшені көбейткіштерге жіктеу тақырыбын біле отырып, ондағы
мысалдардың шығарылуын да қарастырды.
Мысалдар: 1. 2ху-3хz+px
x=10; y=5; z=3; p=2
2xy-3xz+px=x(2y-3z+p)=10(2·5-3·3+2)=10·3=30
2. 12a-24b=12(a-2b)
3. 5mn2+4np=n(5mn+4p)
4. 10ab+5b-30bc=5b(2a+1-6c)
5. x(a-5)+(5-a)-a(5-a)=x(a-5)-(a-5)+a(a-5)=(a-5)(x-1+a)
6. 9a(b-a)-27a2(a-b)=9a(b-a)+27a2(b-a)=(b-a)(9a+27a2)=9a(b-a)(1+3a)
7. 1) x2-2x=0 2) 3x(1-x)2-x2(1-x)=0
x(x-2)=0 x(1-x)(3(1-x)-x)=0
x=0, x-2=0 x(1-x)(3-3x-x)=0
x=2 x(1-x)(3-4x)=0
x=0, 1-x=0, 3-4x=0
x=1, -4x=-3
x=
№137
1) (а+9)2+2а(а+9)=(a+9)(a+9)+2a(a+9)=(a+9)(a+9+2a)=(a+9)(3a+9)
2) 30x80+80x30=2x30(15x50+40)
3) x2(b-2)+y(2-b)=x2(b-2)-y(b-2)=(b-2)(x2-y)
ІІІ. Толғаныс, ой-толғаныс.
1. Бірмүше мен көпмүше,
Бірігеді амалмен.
Сол амалдың соңында,
Жақша тұрар қамал боп.
2. Амалдарды қолданып,
Көпмүшені жіктейміз.
Жақша сыртына шығарып,
Ортақ санды тауып біз.
Орындаймыз қызығып,
Тәсілдердің бірін біз.
3. Есептеуді қолға алып,
Ой-сананы қозғап біз,
Шығарамыз әрдайым,
Есептеудің түрлерін.
Оқушыларды бағалау парағы
|р/с|АЖТ |Үй |Сұрақ-|Сынып |Қосымша |Қорытынд|
| | |тапсырмасы |жауап |жұмысы |тапсырма|ы баға |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
Үйге тапсырма: Тақырыпты оқу, №132
Күтілетін нәтиже:
1. Оқушылар сұраққа жауап береді, есептің шығарылу жолдарын
түсінеді.
2. Ойлау қабілеттерін дамытады.
3. жұмыс істейді, бірін-бірін сыйлайды, сөйлеу қабілеттері
жақсарады
-----------------------
Бірмүшені көпмүшеге көбейту
Бірмүшені бірмүшеге қосу, азайту
Бірмүше
Стандарт түрдегі бірмүше
Бірмүшені дәрежеге шығару
3а2х3у
а5
3х2
Көпмүшені бірмүшеге қосу, азайту
Көпмүшені біріктіру
Көпмүшені стандарт түрде жазу
Көпмүше
Көпмүшені көпмүшеге көбейту
Көпмүшені бірмүшеге көбейту, бөлу
Көпмүшенің дәрежесі
Ортақ көбейткішті жақша сыртына шығару тәсілі
Көпмүшені көбейткіштерге жіктеу
Топтау тәсілі
Айнымалыны енгізу тәсілі
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz