Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Repeat операторының қызыметі
Сабақтың тақырыбы: Қайтадау операторы. Repeat операторы.
Сабақтың мақсаты: Оқушыларды циклдің түрлерімен таныстырып, оларды
ұйымдастыруға қолданылатын оператордың жазылу ережесін түсіндіріп, циклдік
алгоритмді программалауды үйрету. Қайталау операторы көмегімен программа
құру, командаларының жазылу ретін, өрнектелуін үйрету.
Білімділік: Оқушылардың алған білімін пракутикада қолдана білу, программа
құруға дағдыландыру, күнделікті реттілікке бейімдеу. Оқушылардың білімін
тереңдету.
Дамытушылық: Оқушылардың ойлау қабілетін, логикасын, мәдениеттілігін
дамыту. Оқушылардың өз бетімен жұмыс істеуге дағдыландыру.
Тәрбиелілік: Оқушыларды ұқыптылыққа, тианақтылыққа, жүйелілікке тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Жаңа сабақты түсіндіру.
Сабақта қолданылатын көрнекі құралдар: компьютер, тақта, жұмыс дәптері.
Сабақтың барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі.
2. Үй тапсырмасын сұрау.
3. Жаңа тақырыпты түсіндіру.
4. Сабақты бекіту.
5. Үйге тапсырма беру.
Білім мен білікке қойылатын талаптар:
- Циклдік алгоритмді программалау;
- Repeat операторының қызыметі;
- Repeat операторының синтаксистік диаграммасы қандай болады;
- Қайталау операторы қандай міндет атқарады;
- Ішкі, сыртқы циклдер дегеніміз не? Оларға қандай талап қойылады?
Жаңа түсініктер
REPEAT операторы. REPEAT қайталау операторы WHILE операторына ұқсас,
айырмашылығы – қайталану шарты цикл соңында тексеріледі, сондықтан ол кем
дегенде бір рет орындалатын болады. Екінші өзгешілігі – цикл тұлғасы шарт
жалған болғанда қайталанып, ол ақиқат болған кезде циклді орындау
доғарылады ( while операторында керсінше болатын).
Бұл оператор REPEAT (оқылуы: репит, қайталау болып аударылады) және UNTIL
(оқылуы:антил, дейін, шейін болып аударылады) түйінді сөздерін пайдаланып
орындалады. Оператор repeat сөзінен тұратын оның тақырыбынан, цикл
тұлғасынан және қайталау шартынан құрастырылады да, синтаксистік
диаграммасы кескінделеді:
Бұл жерде операторлар REPEAT және UNTIL сөздерінің арасына
орналасатындықтан, мұнда Begin және End сөздері жазылмайды.
REPEAT операторының циклі ішінде оның орындалу шартына әсер ететін
кем дегенде бір оператор болуы тиіс, әйтпесе ол шексіз қайталана беруі
мүмкін. Егер қайталау кезінде цикл ішінде көшу операторы болып, ол
басқаруды цикл сыртындағы операторғаберсе, онда циклдің орындалуы әрі қарай
жалғаспайды.
Цикл тұлғасы болып келген опертор жай немесе құрама опертор бола
береді.
Бұл оперторды да WHILE оперторын пайдаланған есептерде қолдануға
болады, қай оперторды қолдану әркімнің өз еркіне байланысты шешіледі. WHILE
оперторы көмегімен шығарылған есепті енді REPEAT операторымен шығарайық.
PROGRAM EYOB;
VAR n, m, x, e, y : INTEGER;
BEGIN
WRITE (‘m,n сандарын енгізіңдер:’);
REDELN (m,n);
X:=m; y:=n;
REPEAT
IF x>y THEN x:=x-y ELSE y:=y-x
UNTIL x=y; e:=x;
WRITELN (‘Ең үлкен ортақ бөлгіш=’,e);
END.
1-мысал. x=2, 2.2, 2.4, 2.6, …, 4.0 болған жағдайда y=x2
теңдеуінің мәндерін табуға арналғанпрограмма құру керек.
PROGRAM EYOB;
VAR x, y :REAL;
BEGIN
WRITELN (‘_____________________’);
WRITELN (‘X Y’);
WRITELN (‘_____________________’);
x:=2.0;
REPEAT
y:=x*x;
WRITELN (‘ ’, x:4:1, ‘ ’,y:8:3);
x:=x+0.2;
UNTIL x=4;
WRITELN (‘______________’);
END.
Бұл программада цикл х-тің мәні 4-ке тең болғанша (яғни х=4 өрнегі
оқиқат болғанша) қайталанады. Нәтиже кесте түрінде беріледі.
Үйге тапсырма: Оқулықтың 93-96 беттер аралығын оқу. 102 беттегі тапсырманы
орнындау.
Сабақты бекіту: Программа құру біздің мақсатымыз, Repeat операторы
қайталану операторының бір түрі болып табылады.
Сабақты қорыту: Repeat операторында циклден шығу шарты соңында тексеріледі,
сондықтан да цикл денесі, шартқа тәуелсіз, ең аз дегенде бір рет
орындалады.
-----------------------
;
шарт
repeat
оператор
until
Сабақтың мақсаты: Оқушыларды циклдің түрлерімен таныстырып, оларды
ұйымдастыруға қолданылатын оператордың жазылу ережесін түсіндіріп, циклдік
алгоритмді программалауды үйрету. Қайталау операторы көмегімен программа
құру, командаларының жазылу ретін, өрнектелуін үйрету.
Білімділік: Оқушылардың алған білімін пракутикада қолдана білу, программа
құруға дағдыландыру, күнделікті реттілікке бейімдеу. Оқушылардың білімін
тереңдету.
Дамытушылық: Оқушылардың ойлау қабілетін, логикасын, мәдениеттілігін
дамыту. Оқушылардың өз бетімен жұмыс істеуге дағдыландыру.
Тәрбиелілік: Оқушыларды ұқыптылыққа, тианақтылыққа, жүйелілікке тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Жаңа сабақты түсіндіру.
Сабақта қолданылатын көрнекі құралдар: компьютер, тақта, жұмыс дәптері.
Сабақтың барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі.
2. Үй тапсырмасын сұрау.
3. Жаңа тақырыпты түсіндіру.
4. Сабақты бекіту.
5. Үйге тапсырма беру.
Білім мен білікке қойылатын талаптар:
- Циклдік алгоритмді программалау;
- Repeat операторының қызыметі;
- Repeat операторының синтаксистік диаграммасы қандай болады;
- Қайталау операторы қандай міндет атқарады;
- Ішкі, сыртқы циклдер дегеніміз не? Оларға қандай талап қойылады?
Жаңа түсініктер
REPEAT операторы. REPEAT қайталау операторы WHILE операторына ұқсас,
айырмашылығы – қайталану шарты цикл соңында тексеріледі, сондықтан ол кем
дегенде бір рет орындалатын болады. Екінші өзгешілігі – цикл тұлғасы шарт
жалған болғанда қайталанып, ол ақиқат болған кезде циклді орындау
доғарылады ( while операторында керсінше болатын).
Бұл оператор REPEAT (оқылуы: репит, қайталау болып аударылады) және UNTIL
(оқылуы:антил, дейін, шейін болып аударылады) түйінді сөздерін пайдаланып
орындалады. Оператор repeat сөзінен тұратын оның тақырыбынан, цикл
тұлғасынан және қайталау шартынан құрастырылады да, синтаксистік
диаграммасы кескінделеді:
Бұл жерде операторлар REPEAT және UNTIL сөздерінің арасына
орналасатындықтан, мұнда Begin және End сөздері жазылмайды.
REPEAT операторының циклі ішінде оның орындалу шартына әсер ететін
кем дегенде бір оператор болуы тиіс, әйтпесе ол шексіз қайталана беруі
мүмкін. Егер қайталау кезінде цикл ішінде көшу операторы болып, ол
басқаруды цикл сыртындағы операторғаберсе, онда циклдің орындалуы әрі қарай
жалғаспайды.
Цикл тұлғасы болып келген опертор жай немесе құрама опертор бола
береді.
Бұл оперторды да WHILE оперторын пайдаланған есептерде қолдануға
болады, қай оперторды қолдану әркімнің өз еркіне байланысты шешіледі. WHILE
оперторы көмегімен шығарылған есепті енді REPEAT операторымен шығарайық.
PROGRAM EYOB;
VAR n, m, x, e, y : INTEGER;
BEGIN
WRITE (‘m,n сандарын енгізіңдер:’);
REDELN (m,n);
X:=m; y:=n;
REPEAT
IF x>y THEN x:=x-y ELSE y:=y-x
UNTIL x=y; e:=x;
WRITELN (‘Ең үлкен ортақ бөлгіш=’,e);
END.
1-мысал. x=2, 2.2, 2.4, 2.6, …, 4.0 болған жағдайда y=x2
теңдеуінің мәндерін табуға арналғанпрограмма құру керек.
PROGRAM EYOB;
VAR x, y :REAL;
BEGIN
WRITELN (‘_____________________’);
WRITELN (‘X Y’);
WRITELN (‘_____________________’);
x:=2.0;
REPEAT
y:=x*x;
WRITELN (‘ ’, x:4:1, ‘ ’,y:8:3);
x:=x+0.2;
UNTIL x=4;
WRITELN (‘______________’);
END.
Бұл программада цикл х-тің мәні 4-ке тең болғанша (яғни х=4 өрнегі
оқиқат болғанша) қайталанады. Нәтиже кесте түрінде беріледі.
Үйге тапсырма: Оқулықтың 93-96 беттер аралығын оқу. 102 беттегі тапсырманы
орнындау.
Сабақты бекіту: Программа құру біздің мақсатымыз, Repeat операторы
қайталану операторының бір түрі болып табылады.
Сабақты қорыту: Repeat операторында циклден шығу шарты соңында тексеріледі,
сондықтан да цикл денесі, шартқа тәуелсіз, ең аз дегенде бір рет
орындалады.
-----------------------
;
шарт
repeat
оператор
until
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz