Сөздер ағылшын тілінде

Федоровка қазақ жалпы орта білім беретін мектебі.

Ағылшын тілі пәнінен факультатив сабағының

күнтізбелік -тақырыптық жоспары

(Федоровка қазақ жалпы орта білім беретін мектебінің

ағылшын тілі пәні мұғалімі

А. С. Брекееваның іс-тәжірибесінен )

Федоровка, 2013 жыл

Федоровка қазақ жалпы орта білім беретін мектебінің шет тілі пәндер бірлестігі отырысында қаралып, аудандық білім бөліміне ұсынылды.

Хаттама № 1 23. 08. 2013жыл

Құрастырушы:

Брекеева А. С. - Федоровка қазақ жалпы орта білім беретін

мектебінің ағылшын тілі пәні мұғалімі

Рецензет :

Құрматова Г. Б . - Федоровка қазақ жалпы орта білім беретін

мектебінің жоғары санатты ағылшын тілі пәні мұғалімі.

Ұсынылған бағдарлама Enjoy English ” Part 1, авторлары Биболетова М. З., Денисенко О. А., оқулығы бойынша құрылған. Бағдарламаның басты мақсаты - бастауыш сынып оқушыларын ағылшын тілінде сөйлей білуге үйрету, сөздік қорын дамыту, ағылшын тіліне тән дыбыстарды дұрыс айтуға жаттықтыру, өзіне берілген сұрақты тыңдап, түсініп, қысқа жауап беруге белгілі бір дәрежеде жүйелі сөйлей білуге, диалог түрінде әңгімелесе білуге үйрету.

Кіріспе сөз

« Қазақстан бүкіл әлемдегі халқы үш тілді пайдаланатын,

мәдениетті елі ретінде танылуға тиіс.

Бұлар: қазақ тілі-мемлекеттік тіл, орыс тілі-ұлтаралық

қатынас тілі, ағылшын тілі-жаhандық экономикаға

ойдағыдай кіру тілі»

Н. Ә. Назарбаев

Ағылшын тілі - XXI ғасырдың тілі. Бұл тіл қазақты дүниеге танытатын, әлемдік деңгейге шығаратын тіл. Еліміздің шет елдермен қарым-қатынасымыз күшейіп отырған қазіргі заманда оқушылардың шет тіліне қызығуын, білімге құштарлығын ояту, танымдық белсенділігін арттыру басты міндет. Демек, оқушыларымыздың ағылшын тілін білуі - уақыт талабы. Шетел тілі қазіргі кезде заман талабына сай көптеген мектептерде 1 сыныптан бастап жүргізілуде. Бұл оқушы бойында ерте кезеңнен бастап ұлтаралық, мәдениетаралық бірлестікке дайындықтың қалыптасуына тікелей ықпал етеді. Шетел тілін бастауыш мектептен бастап оқытудың артықшылығы әрбір балаға психологиялық ойлауына, шет тілі сөзіне көңіл аударуына, түсінуіне оң әсер ететіндігі, содан соң негізгі мектепте білімін берік нығайтуын, білім сапасын арттыруға мүмкіндік беретіндігінде.

Түсінік хат.

  1. Оқу пәнінің жалпы мақсаттары.

Оқушының жеке тұлға болып қалыптасуына және оның тұтастай дамуына ықпал ету, сөйлеу қызметінің негізгі түрлеріндегі қарапайым шеттілдік коммуникативтік құзыреттің қалыптасуы, төменгі сынып оқушыларының эмоционалдық, шығармашылық, әлеуметтік, когнитивтік және тілдік қабілеттерін дамуы, ағылшын тілінде қарым-қатынас жасай алу негіздерін меңгеруі

  1. 3-сыныпта «Шетел тілі» (ағылшын тілі) оқу пәнінің міндеттері:
  • . шет тілінде сөйлейтін/жазатын адамдармен өзара түсіністік орнатуға мүмкіндік беретін қарым-қатынас құралы ретіндегі шет тілі туралы түсінік қалыптастыру, дыбысталатын және жазбаша мәтіндер арқылы жаңаны танып білу;
  • төменгі сынып оқушыларының лингвистикалық ой-өрістерін кеңейту; төменгі сынып оқушыларына қолжетімді және қарапайым деңгейде шет тілінде ауызша және жазбаша сөйлеуді игеруге қажетті қарапайым лингвистикалық түсініктерді меңгеру;
  • болашақта психологиялық кедергіні жеңу үшін жаңа тілдік әлемге төменгі сынып оқушыларының коммуникативтік-психологиялық бейімделуін және шет тілін қарым-қатынас құралы ретінде пайдалануды қамтамасыз ету;
  • рольдік ойындар арқылы оқушының тұлғалық сапасын, оның түсінігін, ойын және қиялын дамыту;
  • оқушыға рухани-адамгершілік тәрбие беру;

Сөйлесімнің фонетикалық, лексикалық сипаты .

Лексикалық қордағы тұрақты сөз тіркестері, түрлі репликалар, қарым-қатынасты қамтамасыз етудің тілдік этикеттің элементері болып есептеледі. Лексикалық минимумның орфографиясы.

Күтілетін нәтиже:

Төменгі сынып оқушыларының лингвистикалық ой-өрістерін кеңейуі; төменгі сынып оқушыларына қолжетімді және қарапайым деңгейде шет тілінде ауызша және жазбаша сөйлеуді игеруге қажетті қарапайым лингвистикалық түсініктерді меңгеруі;

психологиялық кедергіні жеңу үшін жаңа тілдік әлемге төменгі сынып оқушыларының коммуникативтік-психологиялық бейімделуі

шет тілін пайдалану арқылы, үйрететін ойындар, оқу қойылымдары процестерінде балалардың эмоционалдық саласын дамуы.

Пән бойынша оқу жүктемесі: Аптасына 1 сағ. жылына 34 сағ.

Бақылау жұмысы жылына 2 рет

Date
Theme
Hours
The content of the lesson
Type of a lesson
Language material
Materials
Phonetics
Lexics
Grammar
№: 1
Date:
Theme: Hello, English!
Hours: 1
The content of the lesson:

to teach greеt each other, to get acquainted and say goodbye in English;

- to acquaint pupils with the English alphabet;

- to learn understand simple expressions

Type of a lesson: Formation of lexical and grammatical skills
Language material: Pronunciation and intonation of new phrases
Materials: Hello Hi!, Good morning!, my your, name, goodbye, What is your name? My name is…;

pictures,

Video

http://www. youtube. com/watch?

Activity book #1

№: 2
Date:
Theme: The letter Aa
Hours: 1
The content of the lesson:

to develop skills in oral speech;

to conduct dialogue inquiry with question

Who are you ? and answer

I am …:

- to acquaint with English names of boys and girls;

- to acquaint with the letter Aa

Type of a lesson: Formation of lexical and grammatical skills
Language material: Аа [ei]
Materials:

I, you, who, a dog, a cat, a crocodile, a fox, an elephant, a tiger, Who are you? I am…, yes, no

I am a boy\girl

Toys, pictures,

Cards with ABC and with sounds,

Felt-tip pen, stickers

№: 3
Date:
Theme: The letter Bb
Hours: 1
The content of the lesson:

skills of oral speech: to conduct dialogue inquiry, using the question How old are you? and answer

I am 6 …;

to tell about yourself using offers with a link-verb with a support on model;

- to acquaint with the letter Bb

Type of a lesson: Improvement of speech skills
Language material: ВЬ [b]
Materials:

How old are you?

I am 6 (7, 8)

I am the dog. My name is Jack/ I am Jack.

Number, one, two, three, four, five

Cards with numbers, activeboard

Video from internet

http://my. mail. ru/video/mail/zmeshalkina/6081/7549. html

№: 4
Date:
Theme: The letter Cc
Hours: 1
The content of the lesson:

to develop skills of oral speech: to conduct dialogue inquiry, using questions: What is your name? Who are you? How old are you?:

to tell about yourself, using offers with a link-verb; completely to understand orally the text constructed on a familiar language material, with a support on the picture.

- to acquaint with the letter Cc.

Type of a lesson: Development of skills in speech and audition
Language material: Сс [s] [k]
Materials:

And, six, seven, eight, nine, ten

What is your name? Who are you? How old are you

Cards with ABC and with sounds,

Felt-tip pen, stickers

audiodisk

№: 5
Date:
Theme: The letter Cc
Hours: 1
The content of the lesson: to develop skills of oral speech: to learn to tell about yourself, leaning on models; to learn to understand the short text constructed on a familiar language material, with a support on the picture; to learn to express a request
Type of a lesson: Development of skills in monological speech and audition
Language material: Dd [d}
Materials:

A parrot, jump, run, fly, skip, sit, swim, he, she, can, I can…

Please, run!

drawings with animals with animals,

cards with ABC

№: 6
Date:
Theme: The letter Dd
Hours: 1
The content of the lesson:

to develop skills in oral speech: to learn to tell about yourself, using speech sample

1I can …: to learn to request information, using a question

Can you …? and to answer it

Yes, I can, No, I can’t:

to learn to express a request: Please, run! : completely to understand aurally the short text constructed on a familiar language material, with a support on the picture.

- to acquaint with the letter Ee

Type of a lesson: Development of skills of oral speech
Language material: Ee {e}, {i:}
Materials: I can…: Can you…? Yes, I can, No, I can’t, Please, run!:

Cards with expressions

, with AbC and sounds

activeboard

№: 7
Date:
Theme: The letter Ee
Hours: 1
The content of the lesson:

to develop skills of oral speech: to learn to tell about yourself, using a speech sample I can…:

to learn to request information, using the question Can you …? and to answer it

Yes, I can, No, I can’t: to learn to express a request: Please, run! : completely to understand orally the short text constructed on a familiar language material, with a support on the picture.

- to acquaint with the letter Ff.

Type of a lesson: Development of skills of monological and dialogical speech and audition
Language material: Ff {f}
Materials:

A lion, a monkey, sing, dance, Can you…? Yes, I can, No, I can’t:

I can skip.

drawings with animals with animals,

cards with ABC,

№: 8
Date:
Theme: The letter Ff
Hours: 1
The content of the lesson:

to develop skills of oral speech: to learn to tell about itself, using speech sample I can …, I can't: to learn to request information, using the question Can you …? and to answer it to Yes, I can, No, I can’t: to learn to express a request: Please, run! : completely to understand orally the short text constructed on a familiar language material, with a support on the picture.

- to acquaint with the letter Gg

Type of a lesson: Development of skills of oral speech and audition
Language material: Gg [d3]
Materials:

A cockerel Can you…?

I can skip, dance and sing.

Yes, I can, No, I can’t:

Please, run!:

Toys, pictures,

Cards with ABC and with sounds,

Felt-tip pen, stickers

estimation card

№: 9
Date:
Theme: The letter Gg
Hours: 1
The content of the lesson:

to develop skills of oral speech: to learn to tell about yourself, using speech sample I can …, I can't:

to learn to request information, using the question

What is your name?

How old are you?

Can you …? and to answer them: to learn to express a request: Please, run! : completely to understand orally the short text constructed on a familiar language material, with a support on the picture.

- to acquaint with the letter Hh

Type of a lesson: Development of skills of oral speech and audition
Language material: Hh [h]
Materials:

His, her

His name is…

Her name is…

drawings with animals with animals,

cards with ABC, activeboard

№: 10
Date:
Theme: The letter Ii
Hours: 1
The content of the lesson:

to develop skills of oral speech: to learn to tell about yourself, using speech sample I can …, I can't: to learn to request information, using the question What is your name? How old are you? Can you …? and to answer them: to learn to tell about the schoolmate, using a speech sample: He/She can …, He/She can't …: to understand aurally the short text constructed on a familiar language material:

to acquaint with the letter Ii.

Type of a lesson: Development of skills of monological and dialogical speech and audition
Language material:

Ii

[ai] [i]

Materials:

Count, read, write, draw

I can…, I can't

What is your name? How old are you? Can you…?

He/She can…, He/She cannot

cutting alphabet,

, Power

Point Presentation

№: 11
Date:
Theme: The letter Jj
Hours: 1
The content of the lesson:

to develop skills of oral speech: to learn to tell about itself, using speech sample I can …: to learn to request information, using the question What is your name? How old are you? Can you …? and to answer them: to learn to make orders, to express requests of Please, run! ; to learn to express approval to that others made, using expressions: to understand orally the short text constructed on a familiar language material:

to acquaint with the letter Jj

Type of a lesson: Development of skills of monological and dialogical speech and audition
Language material: Jj [J]
Materials:

A fish, Fine! Well done! OK!

I can…,

What is your name? How old are you? Can you…?

Please, run

Activeboard, cards with words and letters

Flipcharts,

audiodisk

№: 12
Date:
Theme: The letter Kk
Hours: 1
The content of the lesson:

to develop skills of oral speech: to learn to tell about someone, using a speech sample of

She (He) can … She(he) can’t: to learn to make orders, to express requests of Please, run! ; to learn to express approval to that others made, using expressions: to understand orally the short text, with a support on an illustration;

to acquaint with the letter Kk.

Type of a lesson: Development of skills of oral speech and audition
Language material: Kk [k]
Materials:

Walk

She (He) can… She(he) can’t, :

Please, run

Activeboard, cards with words and letters

Power Point Presentation

Video

№: 13
Date:
Theme: The letter Ll
Hours: 1
The content of the lesson:

to develop skills of oral speech: to learn to tell that you have, using a speech sample of I have got …; to learn to make orders, to express council: Take a pen, please! ; to learn to understand aurally the short text, with a support on an illustration;

to acquaint with the letter Ll

Type of a lesson: Formation of lexical and grammatical skills
Language material: Ll {l}
Materials:

A pen, a pencil, a pencil box, a bag, a textbook, a workbook, a rubber, have

got,

Take a pen, please!

I have got

cards for lexicon training;

situational pictures

№: 14
Date:
Theme: The letter Mm
Hours: 1
The content of the lesson:

to develop skills of oral speech: to learn to tell that you have, using a speech sample of I have got …; to learn to tell that people around are able to do; to learn to understand aurally the short text, with a support on an illustration;

to acquaint with the letter Mm

Type of a lesson: Improvement of speech skills
Language material: Mm {m}
Materials: I have got…

Flipcharts for creation of projects;

. list of paper for each pupil,

AUDIO DISK

№: 15
Date:
Theme: The letter Nn
Hours: 1
The content of the lesson:

to develop skills of oral speech: to learn to tell that you have, using a speech sample of I have got …;

to learn to describe subjects, calling their color; to learn to understand aurally the short text, with a support on an illustration;

to acquaint with the letter Nn.

Type of a lesson: Formation of lexical and grammatical skills
Language material: Nn {n}
Materials:

Red, blue, green, yellow, orange, black What colour is it?

Sample : I have got…;

Cards with ABC and with sounds,

Felt-tip pen, stickers

estimation card

№: 16
Date:
Theme: Revision of the covered material
Hours: 1
The content of the lesson:
Type of a lesson:
Language material:
Materials:

Ұқсас жұмыстар
"Интеллектуалды олимпиада"
Ағылшын тіліндегі зат есім
Ормандар мен шөл өсімдіктері, шөлейт және шөл
My flat
Эссені бағалау
Сәйкестендіру тапсырмасын топ ішінде орындау
Оқушыларды топтарға бөлу. Сын тұрғысынан ойлау
Шетел тілі пәні мұғалімі
Would you like some more tea
Архимед күші тақырыбына есептер шығару. 7 сынып
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz