Файл қосу

Тілдік мақсаттар

Пән: Әртүрлі
Қысқа мерзімді сабақ жоспары
Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:
Абайды оқы, таңырқа!
Мектеп:
Күні:
Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 6
Қатысқан оқушылар саны:
Қатыспағандар:
Сабақтың тақырыбы
А.Құнанбайұлы <<Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін>> өлеңі
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары
6.1.4.1. Көркем шығармалардан орта көлемді үзінділерді мәнерлеп оқу, жатқа айту.
6.2.3.1. Шығармадағы көркем ауыстыруларды (троптарды: метафора, кейіптеу, метонимия, гипербола, литота, аллегория, антитеза, градация, арнау) анықтау.
Сабақтың мақсаттары
Бaрлық oқушылaр oрындaй aлaды:
Көркем шығармаларды оқи алады.

Oқушылaрдың көпшiлiгi oрындaй aлaды:
Шығарманы мәнерлеп оқиды, жаттай алады, көркем ауыстыруларды таба алады.

Кeйбiр oқушылaр oрындaй aлaды:
Шығармалардағы көркем ауыстыруларды анықтай алады.
Бағалау критерийлері
Үзінділерді мәнерлеп жатқа айтады.
Шығармадағы көркемдегіш құралдарды анықтайды.
Ойлау дағдыларының деңгейі: қолдану
Тілдік мақсаттар
Оқушылар орындай алады:
Өлеңді жатқа айтады, өлеңдегі көркем ауыстыруларды табады, ажыратады.
Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер:
Тасыр, бәңгі, тілі орамды, қызыл тіл, өлең, көңілінің көзі ашық, ертегі, терең сөз, меңзеу, синекдоха, арнау, барымташы, қызшыл да қызықшыл да әуре жан ғой.
Диалог құруға (шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер:)
Қалай ойлайсың, не себепті, сенің ойыңша
Талқылауға арналған сұрақтар:
1. Берілген өлеңде қандай ауыстырулар кездеседі?
2. Абай <<Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін>> өлеңін кімдерге арнап жазды?
3. Өлеңде кездесетін көнерген сөздерді табыңдар.
4. Оқу мен мәнерлеп оқудың айырмашылығы неде?

Сабақта қамтылатын құндылықтар
Өлеңді мәнерлеп оқыту арқылы мәдениет пен тілдің біртұтастығын ұғындыру.
Пәнаралық байланыс
Қазақ тілі, әдебиет теориясы, өмір құндылықтары.
АКТ қолдану дағдылары
Интербелсенді тақта
Осыған дейін меңгерілген білім
Абай Құнанбайұлының өлеңдерінен хабары бар. Мәнерлеп оқуды, жаттауды біледі. Көркем ауыстырулардан хабары бар.
Жоспар
Жоспарланатын уақыт
Жоспар бойынша орындалуы тиіс іс-әрекеттер
Дереккөздер
4 минут

3 минут

5 минут

Ұйымдастыру кезеңі:
<<Шаттық шеңбері>> әдісі арқылы сыныпта ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру.

Топқа біріктіру. <<Мозайка>> әдісі
Абай өлеңдері, қарасөздері жазылған қағаз қиындыларын біріктіру арқылы топқа бөлу.
I топ: Ғылым таппай мақтанба.
II топ: Бірінші қарасөзі.
ІІІ топ: Отыз бірінші қарасөзі.
Үй тапсырмасын <<Бір минуттық эссе>> әдісі арқылы сұраймын.
(Бағалау: Ауызша кері байланыс беремін.)

Оқушыларды сабақтың тақырыбымен, оқу мақсатымен, бағалау критерийлерімен таныстырамын.

Қима қағаздар

Сабақтың ортасы
10 минут

10 минут
1-тапсырма
<<Уақыт шеңбері>> әдісі. (Әр топ шеңбер болып отырады. Өлең шумақтарын оқушының деңгейіне қарай бөліп беремін. Оқушыларға өлең шумақтарын мәнерлеп оқуға және жатқа айтуға тапсырма беремін)
Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін
Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін,
Жоқ-барды, ертегіні термек үшін.
Көкірегі сезімді, тілі орамды
Жаздым үлгі жастарға бермек үшін.
Бұл сөзді тасыр ұқпас, талапты ұғар,
Көңілінің көзі ашық, сергек үшін.

Түзу кел, қисық-қыңыр қырын келмей,
Сыртын танып іс бітпес, сырын көрмей.
Шу дегенде құлағың тосаңсиды,
Өскен соң мұндай сөзді бұрын көрмей.
Таң қаламын алдыңғы айтқанды ұқпай,
Және айта бер дейді жұрт тыным бермей.

Сөз айттым Әзірет Әлі, айдаһарсыз,
Мұнда жоқ алтын иек, сары-ала қыз.
Кәрілікті жамандап өлім тілеп,
Болсын деген жерім жоқ жігіт арсыз,
Әсіресе қызыл емес деп, жиренбеңіз,
Түбі терең сөз артық, бір байқарсыз.

Батырдан барымташы туар даңғой,
Қызшыл да, қызықшыл да әуре жан ғой.
Арсыз, малсыз, ақылсыз, шаруасыз,
Елірмелі маскүнем байқалған ғой.
Бес-алты мисыз бәңгі күлсе мәз боп,
Қиналмай, қызыл тілім, кел, тілді ал, қой!
С.Өлеңді мәнерлеп оқиды.
В.Өлеңді мәнерлеп оқып, жаттайды.
А.Өлеңдегі көркем ауыстыруларды анықтайды.
Дескриптор:
oo Өлеңді мәнерлеп оқып, жатқа айтады.
(Бағалау: <<Сөйлесу үлгілері>> әдісі арқылы үдеріс кезінде оқушыларға кері байланыс беріп отырамын).
2-тапсырма.
<<Үш жақты күнделік>> әдісі.
Өлең шумақтарынан көркем ауыстыруларды табыңыз.

Көркемдегіш құралдар
Мысалдар
Қолданысы

Дескриптор:
- Үзіндідегі көркемдегіш құралдарды табады.
- Көркемдегіш құралдардың қолданылу ерекшелігін анықтайды.
(Бағалау:Оқушыларға дұрыс жауапты ұсынамын, берілген жауаптармен өзін-өзі бағалау арқылы кері байланыс береді.)
Суреттер

Соңы
5 минут

1 минут
Сабақты бекіту: <<Төрт сөйлем>> әдісі. Оқушылар тақырып туралы пікірлерін білдіреді:
Пікір. Тыңдаған мәтін бойынша өзіндік пікірлеріңді бір сөйлеммен айтыңдар немесе жазыңдар.
Дәлел. Пікірлеріңді бір сөйлеммен дәлелдеңдер.
Мысал. Пікірлеріңді өмірмен байланыстырып, мысалдар келтіріңдер.
Қорытынды. Мәтін мазмұны бойынша қорытынды шығарыңдар.

Дескриптор:
1. Пікір айтады, дәлелдейді.
2. Пікірлерін өмірмен байланыстырып, мысал келтіреді.
3. Қорытынды шығарады.

Бағалау: <<Қолтаңба>> әдісі арқылы бағалаймын. Дескриптор арқылы оқушыларға кері байланыс беремін.

Үйге тапсырма:
1-топ: Көне түркі жазбаларына байланысты қосымша мәліметтер дайындау.
2-топ:
3-топ:

Рефлексия: <<Сабақ мазмұны бойынша ойыңды білдір>>

Сабақ мазмұны бойынша ойыңды білдір
Қандай жаңа білім алдың?
Алған біліміңді қолдана аласың ба?
Саған қиындық тудырған түсініктер

Интербелсенді әдістер жинағы

Кеспе қағаздары

Стикерлер

Интернет желісі

Қосымша ақпарат
Саралау - сіз оқушыларға көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырма беруді көздеп отырсыз?
Бағалау - Оқушылардың ақпаратты қаншалықты меңгергенін қалай тексересіз?
Пәнаралық байланыс
Қауіпсіздік ережелері
АКТ-мен байланыс
Құндылықтармен байланыс (тәрбиелік элемент)
<<Саралау>> әдісі
Көмекті қажет ететін оқушыларға тапсырма барысында қолдау көрсету.
Оқушыларға әр түрлі деңгейдегі сұрақтар беру.
Жоғары деңгейлі оқушыларға өмірмен байланыстыра отырып мәтін жазуға тапсырма беру.

Кері байланыс
<<Екі жұлдыз, бір тілек>>
<<Температураны өлшеу>>
<<Сөйлесу үлгілері>>
Тарих, әдебиет Қауіпсіздік ережесі сақталады
Интербелсенді тақта Мәтіндегі астарлы ойды анықтау арқылы тарихымыз бен жазуымызға (тілімізге) құрметпен қарау.
Ойлану
Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары жүзеге асырымды болды ма?
Бүгін оқушылар нені үйренді? Сыныптағы оқу атмосферасы қандай болды? Дифференциацияны жүзеге асыру қолымнан келді ме? Мен жоспарланған уақытымды ұстандым ба? Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім және неліктен?
Төменде берілген бөлімді осы сабақ туралы ойларыңызды жазу үшін пайдаланыңыз. Сол жақ бағанда берілген сабағыңызға қатысты ең маңызды сұрақтарға жауап беріңіз.

Жалпы баға

Сәтті өткен екі нәрсені атап көрсетіңіз (сабақ беру және оқытуға қатысты)?
1:

2:

Қандай екі нәрсе сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді (сабақ беру және оқытуға қатысты)?
1:

2:

Осы сабақ барысында сынып немесе жеке оқушылар туралы менің келесі сабағыма дайындалу үшін қажет болуы мүмкін қандай ақпарат алдым?

Аннотация, аңдатпа (лат.annotatіo - ескерту, аңдату) кітаптың, топтама жинақтың, қолжазбаның мазмұнын оқырманға қысқаша баяндау. Ол - кітаптың, мақаланың мазмұнын, саяси-идеялық бағытын, құндылығын түсіндіретін қысқаша сипаттама, алайда бұл жанр туралы да әртүрлі тұжырымдар бар. Мысалы, профессор Т.Кәкішев <<Аннотация белгілі бір шығарманың негізгі мән-маңызын қысқаша түйіндейді>> десе, екінші біреулер <<Аннотация - шығарманың қысқаша мазмұны>> деген сипаттаманы ұсынады. Аннотация, әдетте, кітапқа жазылатын еңбектің бірінші бетінде берілетін өте шағын жазба түрінде және баспасөзде басылатын шығарманың қысқаша мазмұнымен бірге қосымша пікір, үгіт-насихат жасауға құштар авторлардың мақаласында кездеседі. Аннотацияға қойылатын талаптардың өзіндік ерекшелігіне қарай, кітаптың алғашқы бетіне берілетін аннотация мен баспасөз беттеріндегі аннотацияның өзара айырмашылығы бар. Баспасөз беттерінде жүретін аннотациялар көп жағдайда көпшілікке арналып, кейде рецензияға айналып кетіп жатады. Аннотацияда шығармаға баға беріп, автор туралы мәліметтер келтіруі, кітаптың немесе жекелеген мақаланың жазылу тарихын қамтуы, әдебиеттерге және тағы басқа деректерге сілтеме жасауы да мүмкін. Оқырман аннотацияға сүйене отырып, өзіне қажетті әдебиетті таңдай алады.



Ұқсас жұмыстар
Тілдік норма ауызша баяндау, суретпен жеткізу
Сөз құрамына талдау
Сақтардың шаруашылығы мен тұрмысы
Шығармашылық қабілет деңгейін анықтау
Есімдіктерді қайталау
Сабақ тақырыбы Шексіз кемімелі прогрессияның қосындысы
Жетістік критерийлері
Бұқаралық ақпарат құралдарындағы хабарламалар
Қажымұқанның қалада
Диктанттар мен мазмұндамалар жинағы
Пәндер