Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Кедей ұқсастығы

Күні:
Сабақ: әдебиет
Сабақтың тақыры: С. Торайғыров << Кедей>>
Сабақтың мақсаты: С.Торайғыровтың <<Кедей>> өлеңін мәнерлеп оқу арқылы, өлеңнің мазмұнын ашады. Өлеңдегі оқиғаны өз түсінігімен жеткізе білуге дағдыландырып, тіл байлықтарын арттырып, сөздік қорын молайту. Оқушыларды еңбек сүйгіштікке, мейрімділікке тәрбиелеу.
Түрі: жаңа сабақ
Әдісі: топпен жұмыс
Қолданылатын стратегиялар: Венн диаграммасы, 5 жол өлең, кесте, тірек сызба
Сабақ барысы:

1.Психологиялық дайындық. Қызығушылықты ояту.
Қара достым жан-жаққа,
Дайынсың ба сабаққа?
Кітап, дәптер, қалам да,
Бәрі-бәрі орнында...
2. Үй тапсырмасын тексеру.
1,2,3 сандарын қайталату арқылы топқа бөлу
I - топ: Б.Майлиннің "Күлпаш"әңгімесінің мазмұнын сұрау
Сұрақтар:
-Бұл әңгімеде оқиға қандай кезеңде болған?
(Ашаршылық кезеңде болған)
oo Қали мен Күлпаш Мақтымның келгенін неге асыға күтеді?
(Әкесі Мақтым тамақ әкеле ме деп күтеді)
oo Мақтым мен Күлпаш неге жылады?
(Жылаған себебі тамағы жоқ, сол кезде ашаршылықтан қатты қиналды.Жоқшылық жандарына батады, сондықтан жылады)
II - топ: Б.Майлин өмірі мен шығармашылығы туралы мәлімет
1894 ж Қостанай обл,Таран ауданында дүниеге келген. Қазақтың көрнекті жазушысы , қазақ әдебиетінің қалыптастырушылардың бірі, ақын, драматург. 1 жасқа толмай жатып әкесінен, алты ға шығарда шешесінен айырылған. Жетім қалған ол байларға жалданады.Ауыл молдасынан сауат ашып, хат таниды.1915 ж << Садақ>> қолжазба журналы шықты. Ол 1911-1915 жыл Уфадағы << Ғалия>> медресесінде оқыған. 1938 жылы жалған атмен дүниеден өтті.
III - топ: Қазақ халқының аштыққа душар болуының себебі неде?
Қазақ халқының аштыққа душар болуының себебі, бірінші ашаршылық Ресейдегі азаматтық соғыстың кесірінен болса, екінші табиғи апат , қолайсыз ауа райының салдарынан орын алған ашаршылық. 1930-1932 жылдардағы ашаршылық қазақ халқының түгелдей дерлік босып шет елдерге өтіп, жете алмағандары жалда қалып, қаншама қазақ атамекенінде құрылып қалды.
3. Үй тапсырмасын қорытындылау.
Тест сұрақтары:

1.Б.Майлиннің "Күлпаш" әңгімесінде ел басынан өткен қандай кезең суреттелген?
А. соғыс жылдары
Б. ашаршылық жылдары
В. жоңғар шапқыншылығы
2.Ашаршылық қай жылдары болған?
А. 1941-1945 жылдары
Б. 1936 жылы
В. 1930-1932 жылдары
3.Жырлағаным - кедейдің жыры,
Сырлағаным-кедейдің сыры.
Сырым да бір, жырым да бір-
Мен дағы сол кедейдің бірі.
Бұл кімнің сөзі?
А. Б.Майлин
Б. Қабанбай батыр
В. Б.Соқпақбаев
4. Ой қозғау Тест тапсырмасының 3-ші сұрағындағы өлең шумағында қайталанып тұрған қандай сөз?
-Кедей..
-Олай болса, << кедей>> сөзін естігенде көз алдымызға кімдер елестейді?

кедей
кедей

5. Мағынаны тану.
Автор туралы мәлімен

Оқулықпен жұмыс
Өлеңді оқып, түсіндіреді.
2.Іштей оқу
Топтық жұмыс.
І топ: 1 шумақты оқиды. Тірек сөздер жазады. Осы сөздер арқылы өлеңнің мазмұнын ашады.
ІІ топ: 2 шумақты оқиды. Тірек сөздер жазып, өлеңнің мазмұнын айтады.

ІІІ топ: 2 мәтінде қандай жыл мезгілдері берілген. Тақырыпта сәйкестік бар бар?
І шумақ тірек сөздер: күзгі түн, ызғар, құрау, бұлт, қараңғы ел ұйқыда т.б
ІІ шумақта: ұзақ түн, иттен басқа, жаурау, талай жасқа т.б
ІІІ топ: І-ші әңгімеде қыс қатаң кедей өмірі
ІІ-ші әңгімеде күз ызғарлы ,с әйкестік кедей
2. Тапсырма: осы өлеңнің түртіп алу стратегиясы бойынша түсініксіз сөздерді қарындаштарыңмен түртіп алған сөздерінді INSERT стратегиясы бойынша
толтырыңдар.
V. Білемін
- Білмеймін
? Үйренгім келеді.

3.Алдын ала таратылып берілген қағаздардағы +, v,? Белгілерін соғып, не
білетіндіктерін және не білмейтіндерін анықтайды.
4.Топтарда толтырған кестелер арқылы пікір алысу.
5.Ұжым ішіндегі түсініксіз ұғымдарды , ақпараттарды бірлесе анықтау, талдау.
6. Сергіту сәті.
7.Ой толғаныс.
Әр топ өздеріне берілген тапсырманы кестеге толтырады.Ойды дәлеледеп, өмірден мысал келтіреді.

I топ
II топ
III топ
Қазіргі кезде кедей адамдар бар
Қазіргі кезде кедей адамдар бар
Қазір кедей адам жоқ.
Қазір кедей адам жоқ.
Аштық,кедейлік болмас үшін не істеуге болады деп ойлайсың?
Аштық,кедейлік болмас үшін не істеуге болады деп ойлайсың?

- Әр топтың жауаптары тыңдалып болғаннан кейін, өзім толықтырамын:
- Иә, балалар қазіргі кезде кедей адамдар бар, жоқ деп айтуға болмайды, неге олай, қазіргі кездегі кедей адамдар жалқаулықтан, еріншектен, бос жүруден, жұмыссыздықтан болады.
8.Бейнесюжеттер көру. Ашаршылық кезеңдердегі адамдардың тірлігі, кескін- келбеті. Мақалмәтелдер айту
Тауда туған құлынның
Екі көзі таста болар,
Ашаршылықта туған баланың,
Екі көзі аста болар...
9. Венн диаграммасы.
І топ: << Күлпаш>> пен << Кедей>> әңгіме мен өлеңін салыстыру.
ІІ топ: Авторларды салыстыру.
ІІІ топ: 5 жолды өлең құрастыру.

С.Торайғыров

С.Торайғыров

Ұқсатығы
"Күлпаш"
"Күлпаш"

"Кедей"
"Кедей"
ұқсастығы

Б.Майлин

Б.Майлин

10. Бекіту. Бес жолды өлең
1.Кім?-Кедей
2.Қандай?- Аянышты, жұпыны,
3.Не істеді?-Қой бақты.
4.Не үшін?- Күнін көру үшін.
5.Жалпы ойды түйіндеу-жоқшылық-түріндегі өлең шықты.
11.Қорытынды.
12.Бағалау. Бағалау парағы бойынша топ мүшелері бағаланады.
13.Үйге тапсырма: С.Торайғыров <<Кедей>> өлеңін жаттау.

<<№19жалпы білім беретін орта мектебі>> КММ

Ашық сабақ
Тақырыбы:
С. Торайғыров <<Кедей >>

Сынып жетекшісі: Шотыбасова А.А.

2013-2014 оқу жылы

Ұқсас жұмыстар
Суреттер топтамасын пайдаланып Сұлтанмахмұт Торайғыров өмірімен танысу
Оқшау сөздердің тыныс белгілері
Б.майлин “күлпаш”. с.торайғыров “кедей”
Әбділда Тәжібаев Толағай әдеби ертегісі
Қазақ даласындағы ашаршылық
Қожа Ахмет Йасауи Диуани хикмет
Күлпаш Б.Майлин
Әңгіменің мазмұнын түсіндіру
Ертегі деген керемет қой
Мамандықтың бәрі жақсы ,қалауыңша таңдап ал 9сынып
Пәндер