11-сынып: Анықталған интеграл арқылы жазық фигуралардың ауданын есептеу

Күні:

11-сынып. Алгебра және анализ бастамалары.

11-сабақ.

Тақырып: Анықталған интегралдың көмегімен жазық фигуралардың ауданын есептеу.

Сабақтың мақсаты: Жазық фигуралар туралы түсінік беріп және олардың ауданын табуды оқып-үйрену.

Оқыту мен тәрбиелеудің міндеттері:

  • Білімділік:Оқушыларға жазық фигуралар, олардың аудандары туралы

ұғым беріп, жазық фигуралардың аудандарын табу бойынша білім, біліктілік дағды-ларын қалыптастыру.

  • Дамытушылық:Күрделі функциялардың алғашқы функцияларын табу тәсілдерін терең меңгеру, анықталған интегралды есептеуді жете білу біліктілігін дамыту.
  • Тәрбиелік:Оқушыларды еңбексүйгіштікке, ізденімпаздыққа, ұқыптылыққа баули отырып, математика пәніне деген қызығушылығын арттыру.

Сабақтың көрнектілігі: PowerPoint - презентациялық бағдарлама, интерактивті тақта, таблица-схемалар, оқушы баяндауы, сызба аспаптары.

Сабақ түрі: Аралас сабақ

Оқыту әдіс-тәсілі: Бөлшектеп іздену.

Сабақ барысы:

  1. Ұйымдастыру:(2 минут)
  • Сәлемдесу.
  • Журналмен жүмыс.
  • Оқушылардың сабаққа даярлығын тексеру.
  • Сабаққа мақсат қою.
  1. Өткен материалды пысықтау(7 минут) .
  1. Оқушы баяндамасы:Презентация -Қисықсызықты трапеция(1-слайд)
  • Қисық сызықты трапеция

Қисықсызықты трапеция деп - жоғарыдан үзіліссіз, y=f(x) (f(x) >0) функция-сының графигімен, бүйір жақтарынан x=a, x=b және төменнен y=0 түзулерімен шектелген жазық фигураны атайды. Мұндағы абсцисса осінің [ a ; b ] \lbrack a; b\rbrack кесіндісін - қисықсызықты трапецияның табаны дейді.

  • Қисық сызықты трапецияның ауданы(флипчарт1)

Қисықсызықты трапецияның ауданын есептеу үшін S=F(b) -F(a) формуласын қолданады.

Қисықсызықты трапецияның ауданы төмендегідей алгоритм бойынша есептелінеді:

1. Бір координаталық жазықтықта берілген сызықтардың графиктерін салу;

2. Фигураны OX осі бйымен шектелген кесіндісінің шеткі нүктелерін, яғни a және b-ның мәндерін анықтау;

3. f(x) функциясының алғашқы функциясын табу;

4. S=F(b) -F(a) формуласы бойынша қисықсызықты трапецияның ауданын есеп-теу.

  • Анықталған интеграл. Ньютон-Лейбниц формуласы

F(b) - F(a) айырымын y=f(x) үзіліссіз функциясының [ a ; b ] \lbrack a; b\rbrack кесіндісіндегі анықталған интегралы деп атайды да, оны былай 𝐚 𝐛 𝐟 ( 𝐱 ) 𝐝 𝐱 \int_{\mathbf{a}}^{\mathbf{b}}{\mathbf{f}\left( \mathbf{x} \right) \mathbf{dx\ \ }} белгілейді. Мұнда-ғы a-ны интегралдың төменгі, ал b-ны жоғарғы шегі дейді, ал f ( x ) d x f(x) dx\ \ - интеграл таңбасының астындағы өрнек, x - интегралдау айнымалысы делінеді.

Анықтама бойынша: 𝐚 𝐛 𝐟 ( 𝐱 ) 𝐝 𝐱 = 𝐅 ( 𝐛 ) 𝐅 ( 𝐚 ) . \int_{\mathbf{a}}^{\mathbf{b}}{\mathbf{f}\left( \mathbf{x} \right) \mathbf{dx\ \ }}\mathbf{= F}\left( \mathbf{b} \right) \mathbf{- \ F}\left( \mathbf{a} \right) \mathbf{. \ } Бұл формула - Ньютон-Лейбниц формуласы деп аталады.

2. Алғашқы функция(анықталмаған интеграл) табу формулалары. (флипчарт2)

  1. Жаңа материалды баяндау:(12 минут)
  • Жазық фигуралар:Презентация, интерактивті тақта.

Жазық фигуралардың әртүрлі орналасу жағдайлары: (флипчарт-жф1)

y

y

o x o x

y y

o x o x

  • Жазық фигураның ауданын интегралмен есептеу.

y (флипчарт-жф2)

y=f(x)

SS

y=g(x)

О a b X

s = a b f ( x ) d x a b g ( x ) d x = a b ( f ( x ) g ( x ) ) d x ; С о н ы м е н s = \int_{a}^{b}{f(x) {dx} -}\int_{a}^{b}{g(x) {dx} = {\int_{a}^{b}\left( f(x) - g(x) \right) dx}}; \ \ Сонымен

𝐬 = 𝐚 𝐛 ( 𝐟 ( 𝐱 ) 𝐠 ( 𝐱 ) ) 𝐝 𝐱 ; \mathbf{s =}\int_{\mathbf{a}}^{\mathbf{b}}\left( \mathbf{f}\mathbf{(}\mathbf{x}\mathbf{) }\mathbf{-}\mathbf{g}\mathbf{(}\mathbf{x}\mathbf{) } \right) \mathbf{dx; } (1)

1-мысал. y=x 2 -2x+4 және y=4 сызықтарымен шектелген фигураның ауданын табайық. (флипчарт-жф3)

y y=x 2 -2x+4 (флипчарт-жф3)

A B Y=4

D

O 1 2 X

x 2 -2x+4=4 теңдеуін шешу арқылы графиктердің қиылысу нүктелерінің абсциссаларын табамыз. Олар: x 1 =0, x 2 =2. Демек, интегралдау шектері a=0 және b=2.

Штрихталған жазық фигураның ауданын есептеудің екі тәсілін қарастырайық, мұнда f(x) =4 және g(x) = x 2 -2x+47

1-тәсіл.

𝐬 = 𝟎 𝟐 ( 𝟒 𝐱 𝟐 + 𝟐 𝐱 𝟒 ) 𝐝 𝐱 = 𝟎 𝟐 ( 𝟐 𝐱 𝐱 𝟐 ) 𝐝 𝐱 = ( 𝐱 𝟐 𝐱 𝟑 𝟑 ) { 𝟐 𝟎 = 𝟒 𝟑 ( к в . б і р л . ) \mathbf{s =}\int_{\mathbf{0}}^{\mathbf{2}}{\mathbf{(}\mathbf{4}\mathbf{-}\mathbf{x}^{\mathbf{2}}\mathbf{+}\mathbf{2}\mathbf{x}\mathbf{-}\mathbf{4}\mathbf{) }{\mathbf{dx}\mathbf{=}}}\int_{\mathbf{0}}^{\mathbf{2}}{\mathbf{(}\mathbf{2}\mathbf{x}\mathbf{-}\mathbf{x}^{\mathbf{2}}\mathbf{) }{\mathbf{dx}\mathbf{=}}}\left( \mathbf{x}^{\mathbf{2}}\mathbf{-}\left. \ \frac{\mathbf{x}^{\mathbf{3}}}{\mathbf{3}} \right) \right. \ \left\{ \begin{array}{r} \mathbf{2} \\ \mathbf{0} \end{array} \right. \ \mathbf{=}\frac{\mathbf{4}}{\mathbf{3}}\mathbf{(кв. бірл. ) }

2-тәсіл . OABC тіктөртбұрышының ауданынан OADBC қисықсызықты трапецияның ауданын аламыз: S Ф =S OABC -S OADBC , S OABC =AB*BC=2*4=8.

𝐒 қ . т р . = 𝟎 𝟐 ( 𝐱 𝟐 𝟐 𝐱 + 𝟒 ) 𝐝 𝐱 = ( 𝐱 𝟑 𝟑 𝐱 𝟐 + 𝟒 𝐱 ) { 𝟐 𝟎 \mathbf{S}_{\mathbf{қ. тр. }}\mathbf{=}\int_{\mathbf{0}}^{\mathbf{2}}{\mathbf{(}\mathbf{x}^{\mathbf{2}}\mathbf{-}\mathbf{2}\mathbf{x}\mathbf{+}\mathbf{4}\mathbf{) }{\mathbf{dx}\mathbf{=}}}\left( \frac{\mathbf{x}^{\mathbf{3}}}{\mathbf{3}} \right. \ \mathbf{-}\mathbf{x}^{\mathbf{2}}\mathbf{+}\left. \ \mathbf{4}\mathbf{x} \right) \left\{ \begin{array}{r} \mathbf{2}\mathbf{\ } \\ \mathbf{0} \end{array} \right. \ = 𝟐𝟎 𝟑 \mathbf{\ }\frac{\mathbf{20}}{\mathbf{3}} . Сонда S Ф =8 - 𝟐𝟎 𝟑 = 𝟒 𝟑 ( к в . б і р л . ) \frac{\mathbf{20}}{\mathbf{3}}\mathbf{=}\frac{\mathbf{4}}{\mathbf{3}}\mathbf{(кв. бірл. ) }


Ұқсас жұмыстар
11-сынып (ә) Анықталған интеграл көмегімен жазық фигуралардың ауданын есептеу
11-сынып математика сабағы: интеграл көмегімен фигуралардың ауданын және айналу денелерінің көлемін есептеу
11-сынып математика сабақ жоспары: интегралды есептеу арқылы қисықпен шектелген фигуралардың ауданын табу
Анықталған интеграл және Ньютон-Лейбниц формуласы: 11-сынып сабақ жоспары
11-сынып: Қысқа мерзімді сабақ жоспары - Анықталған интеграл. Ньютон-Лейбниц формуласы
Алғашқы функция және интеграл: қисық сызықпен шектелген фигуралардың ауданын есептеуге арналған практикалық сабақ жоспары
11-сынып геометриясы: интеграл арқылы айналу денелерінің көлемдерін есептеу
Анықталған интегралдар және оларды есептеу: 11-сынып ашық сабақ жоспары
11-сынып, жаратылыстану-математика бағыты: Анықталған интеграл және Ньютон-Лейбниц формуласы - ашық сабақ (Құдабаева Н.С.)
3-сынып математика сабағы: геометриялық фигуралардың ауданын көзбен және беттестіру арқылы анықтау
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz