Жазық фигуралар

Күні:

11-сынып. Алгебра және анализ бастамалары.

11-сабақ.

Тақырып: Анықталған интегралдың көмегімен жазық фигуралардың ауданын есептеу.

Сабақтың мақсаты: Жазық фигуралар туралы түсінік беріп және олардың ауданын табуды оқып-үйрену.

Оқыту мен тәрбиелеудің міндеттері:

  • Білімділік:Оқушыларға жазық фигуралар, олардың аудандары туралы

ұғым беріп, жазық фигуралардың аудандарын табу бойынша білім, біліктілік дағды-ларын қалыптастыру.

  • Дамытушылық:Күрделі функциялардың алғашқы функцияларын табу тәсілдерін терең меңгеру, анықталған интегралды есептеуді жете білу біліктілігін дамыту.
  • Тәрбиелік:Оқушыларды еңбексүйгіштікке, ізденімпаздыққа, ұқыптылыққа баули отырып, математика пәніне деген қызығушылығын арттыру.

Сабақтың көрнектілігі: PowerPoint - презентациялық бағдарлама, интерактивті тақта, таблица-схемалар, оқушы баяндауы, сызба аспаптары.

Сабақ түрі: Аралас сабақ

Оқыту әдіс-тәсілі: Бөлшектеп іздену.

Сабақ барысы:

  1. Ұйымдастыру:(2 минут)
  • Сәлемдесу.
  • Журналмен жүмыс.
  • Оқушылардың сабаққа даярлығын тексеру.
  • Сабаққа мақсат қою.
  1. Өткен материалды пысықтау(7 минут) .
  1. Оқушы баяндамасы:Презентация -Қисықсызықты трапеция(1-слайд)
  • Қисық сызықты трапеция

Қисықсызықты трапеция деп - жоғарыдан үзіліссіз, y=f(x) (f(x) >0) функция-сының графигімен, бүйір жақтарынан x=a, x=b және төменнен y=0 түзулерімен шектелген жазық фигураны атайды. Мұндағы абсцисса осінің [ a ; b ] \lbrack a; b\rbrack кесіндісін - қисықсызықты трапецияның табаны дейді.

  • Қисық сызықты трапецияның ауданы(флипчарт1)

Қисықсызықты трапецияның ауданын есептеу үшін S=F(b) -F(a) формуласын қолданады.

Қисықсызықты трапецияның ауданы төмендегідей алгоритм бойынша есептелінеді:

1. Бір координаталық жазықтықта берілген сызықтардың графиктерін салу;

2. Фигураны OX осі бйымен шектелген кесіндісінің шеткі нүктелерін, яғни a және b-ның мәндерін анықтау;

3. f(x) функциясының алғашқы функциясын табу;

4. S=F(b) -F(a) формуласы бойынша қисықсызықты трапецияның ауданын есеп-теу.

  • Анықталған интеграл. Ньютон-Лейбниц формуласы

F(b) - F(a) айырымын y=f(x) үзіліссіз функциясының [ a ; b ] \lbrack a; b\rbrack кесіндісіндегі анықталған интегралы деп атайды да, оны былай 𝐚 𝐛 𝐟 ( 𝐱 ) 𝐝 𝐱 \int_{\mathbf{a}}^{\mathbf{b}}{\mathbf{f}\left( \mathbf{x} \right) \mathbf{dx\ \ }} белгілейді. Мұнда-ғы a-ны интегралдың төменгі, ал b-ны жоғарғы шегі дейді, ал f ( x ) d x f(x) dx\ \ - интеграл таңбасының астындағы өрнек, x - интегралдау айнымалысы делінеді.

Анықтама бойынша: 𝐚 𝐛 𝐟 ( 𝐱 ) 𝐝 𝐱 = 𝐅 ( 𝐛 ) 𝐅 ( 𝐚 ) . \int_{\mathbf{a}}^{\mathbf{b}}{\mathbf{f}\left( \mathbf{x} \right) \mathbf{dx\ \ }}\mathbf{= F}\left( \mathbf{b} \right) \mathbf{- \ F}\left( \mathbf{a} \right) \mathbf{. \ } Бұл формула - Ньютон-Лейбниц формуласы деп аталады.

2. Алғашқы функция(анықталмаған интеграл) табу формулалары. (флипчарт2)

  1. Жаңа материалды баяндау:(12 минут)
  • Жазық фигуралар:Презентация, интерактивті тақта.

Жазық фигуралардың әртүрлі орналасу жағдайлары: (флипчарт-жф1)

y

y

o x o x

y y

o x o x

  • Жазық фигураның ауданын интегралмен есептеу.

y (флипчарт-жф2)

y=f(x)

SS

y=g(x)

О a b X

s = a b f ( x ) d x a b g ( x ) d x = a b ( f ( x ) g ( x ) ) d x ; С о н ы м е н s = \int_{a}^{b}{f(x) {dx} -}\int_{a}^{b}{g(x) {dx} = {\int_{a}^{b}\left( f(x) - g(x) \right) dx}}; \ \ Сонымен

𝐬 = 𝐚 𝐛 ( 𝐟 ( 𝐱 ) 𝐠 ( 𝐱 ) ) 𝐝 𝐱 ; \mathbf{s =}\int_{\mathbf{a}}^{\mathbf{b}}\left( \mathbf{f}\mathbf{(}\mathbf{x}\mathbf{) }\mathbf{-}\mathbf{g}\mathbf{(}\mathbf{x}\mathbf{) } \right) \mathbf{dx; } (1)

1-мысал. y=x 2 -2x+4 және y=4 сызықтарымен шектелген фигураның ауданын табайық. (флипчарт-жф3)

y y=x 2 -2x+4 (флипчарт-жф3)

A B Y=4

D

O 1 2 X

x 2 -2x+4=4 теңдеуін шешу арқылы графиктердің қиылысу нүктелерінің абсциссаларын табамыз. Олар: x 1 =0, x 2 =2. Демек, интегралдау шектері a=0 және b=2.

Штрихталған жазық фигураның ауданын есептеудің екі тәсілін қарастырайық, мұнда f(x) =4 және g(x) = x 2 -2x+47

1-тәсіл.

𝐬 = 𝟎 𝟐 ( 𝟒 𝐱 𝟐 + 𝟐 𝐱 𝟒 ) 𝐝 𝐱 = 𝟎 𝟐 ( 𝟐 𝐱 𝐱 𝟐 ) 𝐝 𝐱 = ( 𝐱 𝟐 𝐱 𝟑 𝟑 ) { 𝟐 𝟎 = 𝟒 𝟑 ( к в . б і р л . ) \mathbf{s =}\int_{\mathbf{0}}^{\mathbf{2}}{\mathbf{(}\mathbf{4}\mathbf{-}\mathbf{x}^{\mathbf{2}}\mathbf{+}\mathbf{2}\mathbf{x}\mathbf{-}\mathbf{4}\mathbf{) }{\mathbf{dx}\mathbf{=}}}\int_{\mathbf{0}}^{\mathbf{2}}{\mathbf{(}\mathbf{2}\mathbf{x}\mathbf{-}\mathbf{x}^{\mathbf{2}}\mathbf{) }{\mathbf{dx}\mathbf{=}}}\left( \mathbf{x}^{\mathbf{2}}\mathbf{-}\left. \ \frac{\mathbf{x}^{\mathbf{3}}}{\mathbf{3}} \right) \right. \ \left\{ \begin{array}{r} \mathbf{2} \\ \mathbf{0} \end{array} \right. \ \mathbf{=}\frac{\mathbf{4}}{\mathbf{3}}\mathbf{(кв. бірл. ) }

2-тәсіл . OABC тіктөртбұрышының ауданынан OADBC қисықсызықты трапецияның ауданын аламыз: S Ф =S OABC -S OADBC , S OABC =AB*BC=2*4=8.

𝐒 қ . т р . = 𝟎 𝟐 ( 𝐱 𝟐 𝟐 𝐱 + 𝟒 ) 𝐝 𝐱 = ( 𝐱 𝟑 𝟑 𝐱 𝟐 + 𝟒 𝐱 ) { 𝟐 𝟎 \mathbf{S}_{\mathbf{қ. тр. }}\mathbf{=}\int_{\mathbf{0}}^{\mathbf{2}}{\mathbf{(}\mathbf{x}^{\mathbf{2}}\mathbf{-}\mathbf{2}\mathbf{x}\mathbf{+}\mathbf{4}\mathbf{) }{\mathbf{dx}\mathbf{=}}}\left( \frac{\mathbf{x}^{\mathbf{3}}}{\mathbf{3}} \right. \ \mathbf{-}\mathbf{x}^{\mathbf{2}}\mathbf{+}\left. \ \mathbf{4}\mathbf{x} \right) \left\{ \begin{array}{r} \mathbf{2}\mathbf{\ } \\ \mathbf{0} \end{array} \right. \ = 𝟐𝟎 𝟑 \mathbf{\ }\frac{\mathbf{20}}{\mathbf{3}} . Сонда S Ф =8 - 𝟐𝟎 𝟑 = 𝟒 𝟑 ( к в . б і р л . ) \frac{\mathbf{20}}{\mathbf{3}}\mathbf{=}\frac{\mathbf{4}}{\mathbf{3}}\mathbf{(кв. бірл. ) }


Ұқсас жұмыстар
Қисық сызық
11 класс қысқа мерзімді жоспар
Негізгі геометриялық фигуралар
Геометриялық фигуралар. Сабақтың тақырыбы
Тіктөртбұрышты параллелепипед және текше. санның кубы
Ежелгі Египеттің сурет үлгісі
Математикалық поезд сайысы
Аксонометриялық проекциялар саны
Тік бұрышты параллелепипедтің және текшенің көлемі
Тақырып Геометриялық денелерді жазықтықпен қию
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz