Айнымалы ток

11-сынып
Сабақ тақырыбы: §2. 1. Айнымалы ток.
Айнымалы ток тізбегіндегі активті кедергі.
Ақбаева Алмакүл Садырқызы. Физика пәні мұғалімі
Қызылорда обл. Жаңақорған ауданы, №3 мектеп-интернат
Тел:8776700768
Балалар, төмендегі бос орындарға жауап жазыңдар.
(асты сызылған курсив сөздердердің орнында оқушы дәптерінде бос орын қалдырылады)
I-кезең.
Бос орынға қажетті сөздерді жаз
1) Айнымалы ток дегеніміз не?
Ж:Тізбекте орныққан . . . электромагниттік тербелістерді айнымалы ток деп атайды.
2) Айнымалы ток қандай заңға сүйенеді?
Ж: . . . және . . . заңдарына.
3) Квазистационар ток деп қандай токты атайды?
Ж:Берілген уақыт мезетінде өткізгіштің кез-келген қимасындағы ток күшінің мәні . . . мәні тең болатын токты айтады.
4) Квазистационар ток Ом заңына бағынады ма?
Ж:Квазистационар ток үшін Ом заңы орындалады:
Ii= . . . / R
5. Айнымалы ток қосылған тізбектегі ток күші мен кернеу тербелісінің теңдеуі қалай өрнектеледі?
Ж: i= . . . sinwt, u= . . . coswt
1-қадам: теория бойынша «Білу»
үшін тақырып мазмұнынан кім?не?
қандай? қалай?нені? қашан?не істеді сияқты сұрақтарға жауап беретін толық ақпарат іріктеліну керек.
Төмендегі анықтамалар қалай тұжырымдалады?
1) Актив кедергі дегеніміз не?
Ж: . . . мен жалғағыш сымдардан тұратын қарапайым тізбектің кедергісі едәуір . . . болатын R кедергіні актив кедергі деп атайды.
2) Ток күші мен кернеудің лездік мәні неге тең?
Ж: i= u/R= . . . coswt/R= . . . coswt;
3) Лездік қуаттың мәні:
Ж: Р = . . . R
4) Актив кедергісі бар тізбектегі айнымалы токтың орташа мәні неге тең?
Ж: Р= . . . R/2
5) А йнымалы ток күшінің әсерлік мәні дегеніміз не?
Ж:Бірдей уақыт ішінде актив кедергіде айнымалы ток жүргенде бөлініп шығатын . . . тең жылу . . . бөліп шығаратын тұрақты . . . күшіне тең шаманы айтады.
2-қадам: теорияны «Түсіну» үшін
неге? неліктен? себебі? не үшін? сұрақтары оқушының жоғарыда берген жауаптарына қойылады (оларды тереңдету үшін
Себебін анықта.
1 ) Айнымалы ток көзіне қосылған актив кедергісі бар тізбектегі ток күші Ом заңына бағынады ма?
Ж:Бағынады, дегенмен айнымалы ток болғандықтан ток күшінің . . . ,
әсерлік, . . . мәндері арқылы өрнектеледі.
2) Ток күші мен кернеу тербелістерінде фазалық айырмашылық бар ма?
Ж: Актив кедергісі бар тізбекте ток күші мен кернеу тербелістерінде фазалық айырмашылық . . . -ге тең.
i=Imcosωt-ток күшінің тербеліс теңдеуі,
u= . . . cosωt-кернеу тербелісі.
3) Тізбекте актив кедергіден басқа сыйымдылық, индуктивтілік кедергілер болуы мүмкін. Қайсысында жылу көбірек бөлінеді?
Ж:Жылу эгнергиясы тек . . . кедергіде бөлінеді, өйткені тек . . . кедергісі бар жүктеме ғана генератордан алынған энергияны жұтады.
3-қадам: теорияны «Талдау» үшін
1. Салыстыр,
2. Айырмашылы-
ғы неде?
3. Ұқсастығы неде?
4. Тақырыптың басты идеясын жаз деген тапсырмалар болу керек. Немесе 1-3 тапсырмаларды
Венн диаграммасы арқылы қамтуға болады.
5-қадам : практика жүзінде «Қолдану» (оқулықпен жұмыс жүргізу барысында тек қарапайым тапсырмалар-
мен бекіту жүргізіледі
№2. 2. 1
Айнымалы ток тізбегіндегі кернеудің амплитудалық мәні Um=10B;
Кернеудің t=T/4 мезетіндегі мәнін анықтаңдар:
БЕР: Um=10B; Шешуі:
t= T/4 u= . . . cosωt= . . . cos2Пt/Т
Т/К:u=? u=10 cos2ПT/ . . . = . . . B;
Жауабы: . . . В-қа тең
Неліктен тұрмыста айнымалы токты пайдаланғанда орташа қуат мәнін қолданамыз?
Ж: Өйткені үйімізге жарық беретін электр желісінде, заводтар мен фабрикалардағы электр желісіндегі, заводтар мен фабрикалардағы айнымалы токтың жиілігі . . . Гц. Электр шамы секундына 100рет жыпылықтайды, тек біз мұны көрмейміз. Бізге үздіксіз жанып тұрғандай болады. Сондықтанда қуаттың орташа мәнін аламыз.
2) Айныма ток тізбегіндігі Ом заңы бойынша актив кедергі қандай шамаларға тәуелді?
Ж: R= . . . /Im-өрнегі бойынша кернеу мен ток күшінің . . . мәндеріне тәуелді.
ІІІ кезең: Деңгейлік тапсырмаларды орындап, балл жинау
ІІІ кезең (кері байланыс - бағалау кезеңі) : Жеке жұмыс. Жоғарыда меңгерген мазмұнды үш деңгейге іріктеп (әр деңгейдің білімділік, біліктілік, яғни құзыреттілік деңгейін анықтайтын тапсырмалар) оларды біртіндеп орындату арқылы балл жинату барысында оқушының құзіреттілік деңгейін анықтап, әділ бағалау жүзеге асырылады. Бұл тапсырмаларды оқушылар сабақтың соңына дейін қалған 15 минуттың 12 минутында орындайды + 3 минут қортынды жасалады. Қалған тапсырмаларлы үйде аяқтап келеді. Қортынды балл саны дәстүрлі бағаға айналдырылып, келесі сабақтың басында сынып журналына қойылады, мониторингке тіркеледі.
1-қадам: теория бойынша «Білу»
үшін тақырып мазмұнынан кім?не?
қандай? қалай?нені? қашан?не істеді сияқты сұрақтарға жауап беретін толық ақпарат іріктеліну керек
Тест сұрақтарына жауап бер:
1) Актив кедергісі бар сызбаны көрсет:
А)
В)
С)
Д)
2) Резистор мен . . . сымдардан тұратын қарапайым тізбектің кедергісі едәуір үлкен болатын кедергіні қалай деп аталады?
А) актив В) индуктивтілік
С) сыйымдылық Д) толық
3) Лездік қуаттың мәні:
А) р =i 2 R В) Р=Im 2 R/2
С) Р=Im 2 R/ Д) р =I 2 R
4) Актив кедергісі бар тізбектегі айнымалы токтың орташа мәні неге тең?
А) р =i 2 R В) Р=Im 2 R/2
С) Р=Im 2 R Д) р =I 2 R
5) Бірдей уақыт ішінде актив кедергіде айнымалы ток жүргенде бөлініп шығатын жылуға тең жылу мөлшерін бөліп шығаратын тұрақты ток күшіне тең шаманы не деп атайды?
А) амплитудалық В) лездік
С) әсерлік Д) активтік
2-қадам : практика жүзінде «Қолдану» (оқулықпен жұмыс.
ІІ кезең, 5-қадамдағы қарапайым тапсырмалар үлгісіндегі тапсырмалар орындалады)
2. 2. 2
Актив кедергісі R=400Oм айнымалы ток тізбегінде кернеу Um=220cos100Пt заңдылығымен өзгереді. Осы тізбектегі ток тербелісінің теңдеуін жазыңдар. Ток күші t=T/4уақыт мезетіндегі мәнін табыңдар.
2. 2. 3
Акктивті кедергісі R=50Ом айнымалы ток тізбегіндегі кернеу амплитудалық мәні Um=100B, тербеліс жиілігі v=100Гц. Осы тізбек бөлігіндегі ток тербелісінің теңдеуін жазыңдар.
Жауабы:
i=0. 55cos100Пt; 0
i=2cos200Пt
1-аралық нәтиже:
Бірінші деңгейде қалыптасқан құзіреттілік (білім, біліктілік) деңгейінің сапалық өлшемі ( бірінші аралық өлшемі ) : - «дұрыс», «толық» деген білім сапасының түрлерімен сипатталады (Ю. К. Бабанский) . Оқушының бұл алғашқы қадам нәтижесінің сандық өлшемі - бес балл = «сынақтан өтті» = «қанағаттандырарлық» білім деңгейінің өлшемі = «3» журналға қойылады, егер келесі деңгей тапсырмаларын меңгере алмаса.
3а-қадам: теорияны «Түсіну» үшін
неге? неліктен? себебі? не үшін? сұрақтары оқушының жоғарыда берген жауаптарына қойылады (оларды тереңдету үшін)
Тек актив кедергісі бар тізбектегі айнымалы токтың бір периоды ішіндегі орташа қуаты қалай өрнектеледі?
Ж:Айнымалы токтың лездік қуаты р = . . . формуласымен анықталады. Осы өрнекке i=Imcoswt қойсақ, онда p=Im 2 cos 2 wt, ал cos 2 wt=1+coswt/2-ға тең. Осыдан p= Im 2 R/2+ Im 2 R/2cos 2 wt, ал косинустың ең үлкен мәні . . . -ге, ал ең кіші мәні . . . -ге тең. Сондықтан орташа қуат тек бірінші қосылғышқа тең: p= . . .
3б-қадам: теорияны «Талдау» үшін
1. Салыстыр,
2. Айырмашылығы неде?
3. Ұқсастығы неде?
4. Тақырыптың басты идеясын жаз деген тапсырмалар болу керек. ІІ кезеңде Венн диаграммасы арқылы орындалған тапсырманы кесте түрінде беріп, баланың білімін тексеруге болады.
Төменде графиктердің қайсысында актив кедергісі бар сызба кескінделген және ұқсастығы мен айырмашылығы неде?
Ж: Ұқсастығы үшеуінде де ток күші мен кернеу тербелісі бейнеленген.
Актив кедергісі бар графикте ток күші мен кернеу тербелісінің арасындағы фазалық айырмашылық . . . , сыйымдылық кедергі мен индуктивті кедергісі бар графикте ток күші мен кернеу тербелісі арасындағы фазалық айырмашылық . . . -ге тең.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz