Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Сабақтас құрмалас
Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі
Үш тілде оқытатын мамандандырылған дарынды балаларға арналған мектеп
Сабақтың тақырыбы: Сабақтас құрмалас сөйлемнің түрлері
Шартты бағыныңқылы сабақтас
Өткізген: Атамбекова Т.О.
Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі
Жамбыл облысы, Тараз қаласы
Қазақ тілі 8 сынып
Сабақтың тақырыбы: Сабақтас құрмалас сөйлемнің түрлері.
Шартты бағыныңқылы сабақтас
Сабақтың мақсаты: 1. Сабақтас құрмалас сөйлемнің түрлері және жасалу
жолдары ұғымын меңгерту.
2. Оқушылардың бұрыннан бар білімін
жаңа біліммен
байланыстыра алуына қажетті
логикалық ойлау
қабілеттерін қалыптастыру,
грамматикалық
сауаттылықты дамыту.
3. Жүйелі сөйлей білуге үйрету,
ғылымға деген
қызығушылығын ояту.
Сабақтың типі: жаңа білімді меңгерту
Сабақтың түрі: аралас
Сабақтың әдісі: түсіндіру, талдау, сұрақ-жауап, қарама-қайшы элемент,
РАФТ тәсілі, сатылай кешенді талдау
Сабақтың көрнекілігі: интерактивті тақта, кестелер
Пәнаралық байланыс: әдебиет, математика
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі
- сәлемдесу;
- сабаққа қатысуын тексеру;
- назарларын сабаққа аудару;
- сыныпты үш топқа бөлу.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру
1. «Ой жинақта талдаумен»
І топ. Сабақтас құрмалас сөйлемнің жасалу жолдары
ІІ топ. Көп бағыныңқылы сабақтас, оның түрлері
ІІІ топ. 121-жаттығудан сабақтас құрмалас сөйлемдерді табады
2. Қарама-қайшы элемент
|Салалас құрмалас |Сабақтас құрмалас |
|1. Баяндауыштары тиянақты болады |1. Баяндауыштары тиянақсыз болады |
|2. Жалғаулық шылаулар арқылы жасалады |2. Бағыныңқы, басыңқы сөйлемдерден |
|3. Құрамындағы жай сөйлемдер |тұрады |
|өзара тең дәрежеде байланысады |3. Белгілі бір грамматикалық тұлғалар|
| |арқылы байланысады |
3. Сөзжұмбақ «Сабақтас»
1. Шартты рай тұлғасына қойылатын сұрақ
2. Көп бағыныңқылы сабақтастың түрі
3. Салаластың түрі
4. Құрмаластың түрі
5. Баяндауышы тиянақсыз болатын құрмалас
6. Салаластың мағыналық түрлері нешеу?
7. Бағыныңқы сөйлемнің баяндауышы
8. Сабақтас құрмаластың екінші сыңары
ІІІ. Жаңа сабақ.
1. Түсіндіру (слайд арқылы)
2. Жаттығумен жұмыс
а) 123-жаттығу. Сатылай кешенді талдау
І топ. Сөз жүйесін тапса, мал иесін табар.
ІІ топ. Жарлы болар жігіт байталын атқа айырбастаса, жалғыз болар жігіт
ағайынын жатқа айырбастайды.
ІІІ топ. Жаңа жұмысшыларға техника қатерсіздігін ұғындырмайынша, шахтаға
жіберуге тыйым салған.
Тақтамен жұмыс: Бір оқушы тақтаға талдайды.
Бір елді бір ел жақсы білсе, жақсы өнегесін де алар.
- сөйлемде екі тыныс белгісі бар: үтір және нүкте
- айтылу сазы мен мазмұнына қарай: хабарлы сөйлем
- құрылысына қарай: құрмалас сөйлем
сабақтас құрмалас
шартты бағыныңқылы сабақтас
- шартты райдың -са, -се жұрнағы арқылы жасалған
- екінші жай сөйлемін сөйлем мүшесіне талдаймыз:
не істейді? – алар баяндауыш
нені алар? - өнегесін толықтауыш
қандай өнегесін? – жақсы анықтауыш
- байланысу түрі: өнегесін алар – меңгеру, етістікті тіркес
жақсы өнегесін – қабысу, есімді тіркес
ә) Топтық тапсырмалар.
І топ. 124-жаттығу.
Сөйлемдерді сызбаға түсіріп, жасалу жолдарын анықтау
1. ----------,---------- тигізбейінше,----------.
2. ---------- қарасаң,----------.
3. ---------- берілмесе,----------.
4. ---------- жарыспай,----------.
ІІ топ. 125-жаттығу. “Сызбаны сөйлет”
1. ---------- өтінсе,----------.
2. ----------алмай, ----------.
ІІІ топ. РАФТ әдісімен ойтолғау жазу.
Р- Тіл жанашырлары
А- халық
Ф- үндеу
Т- Ана тілі – ұрпақ тілі
б) Графикалық диктант
ІҮ. Сабақты бекіту.
І топ. Бағыныңқының баяндауышы шартты райдан болған сөйлем.
ІІ топ. Бағыныңқының баяндауышы көсемшеден болған сөйлем.
ІІІ топ. Бағыныңқының баяндауышы есімшеден болған сөйлем
Ү. Сабақты қорыту.
Білімдерін тексеру: дұрыс жауабын табады
- Сабақтас құрмаластың баяндауышы тиянақты бола ма?
- Сабақтас құрмалас сөйлемнің баяндауышы көсемше арқылы байланыса ма?
- Сабақтас құрмалас сөйлемнің басыңқысы бірінші тұра ма?
- Сабақтас құрмаластың баяндауышы тең дәрежеде байланыса ма?
Иә/Жоқ
ҮІ. Үйге тапсырма беру.
1. 126-жаттығу. Мәтіннен шартты бағыныңқы сабақтастарды тауып, жасалу
жолдарын түсіндіру.
2. Ереже жаттау.
ҮІІ. Оқушыларды бағалау.
Оқушылардың сабаққа белсенділігін ескеріп, біліміне қарай бағалау.
Үш тілде оқытатын мамандандырылған дарынды балаларға арналған мектеп
Сабақтың тақырыбы: Сабақтас құрмалас сөйлемнің түрлері
Шартты бағыныңқылы сабақтас
Өткізген: Атамбекова Т.О.
Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі
Жамбыл облысы, Тараз қаласы
Қазақ тілі 8 сынып
Сабақтың тақырыбы: Сабақтас құрмалас сөйлемнің түрлері.
Шартты бағыныңқылы сабақтас
Сабақтың мақсаты: 1. Сабақтас құрмалас сөйлемнің түрлері және жасалу
жолдары ұғымын меңгерту.
2. Оқушылардың бұрыннан бар білімін
жаңа біліммен
байланыстыра алуына қажетті
логикалық ойлау
қабілеттерін қалыптастыру,
грамматикалық
сауаттылықты дамыту.
3. Жүйелі сөйлей білуге үйрету,
ғылымға деген
қызығушылығын ояту.
Сабақтың типі: жаңа білімді меңгерту
Сабақтың түрі: аралас
Сабақтың әдісі: түсіндіру, талдау, сұрақ-жауап, қарама-қайшы элемент,
РАФТ тәсілі, сатылай кешенді талдау
Сабақтың көрнекілігі: интерактивті тақта, кестелер
Пәнаралық байланыс: әдебиет, математика
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі
- сәлемдесу;
- сабаққа қатысуын тексеру;
- назарларын сабаққа аудару;
- сыныпты үш топқа бөлу.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру
1. «Ой жинақта талдаумен»
І топ. Сабақтас құрмалас сөйлемнің жасалу жолдары
ІІ топ. Көп бағыныңқылы сабақтас, оның түрлері
ІІІ топ. 121-жаттығудан сабақтас құрмалас сөйлемдерді табады
2. Қарама-қайшы элемент
|Салалас құрмалас |Сабақтас құрмалас |
|1. Баяндауыштары тиянақты болады |1. Баяндауыштары тиянақсыз болады |
|2. Жалғаулық шылаулар арқылы жасалады |2. Бағыныңқы, басыңқы сөйлемдерден |
|3. Құрамындағы жай сөйлемдер |тұрады |
|өзара тең дәрежеде байланысады |3. Белгілі бір грамматикалық тұлғалар|
| |арқылы байланысады |
3. Сөзжұмбақ «Сабақтас»
1. Шартты рай тұлғасына қойылатын сұрақ
2. Көп бағыныңқылы сабақтастың түрі
3. Салаластың түрі
4. Құрмаластың түрі
5. Баяндауышы тиянақсыз болатын құрмалас
6. Салаластың мағыналық түрлері нешеу?
7. Бағыныңқы сөйлемнің баяндауышы
8. Сабақтас құрмаластың екінші сыңары
ІІІ. Жаңа сабақ.
1. Түсіндіру (слайд арқылы)
2. Жаттығумен жұмыс
а) 123-жаттығу. Сатылай кешенді талдау
І топ. Сөз жүйесін тапса, мал иесін табар.
ІІ топ. Жарлы болар жігіт байталын атқа айырбастаса, жалғыз болар жігіт
ағайынын жатқа айырбастайды.
ІІІ топ. Жаңа жұмысшыларға техника қатерсіздігін ұғындырмайынша, шахтаға
жіберуге тыйым салған.
Тақтамен жұмыс: Бір оқушы тақтаға талдайды.
Бір елді бір ел жақсы білсе, жақсы өнегесін де алар.
- сөйлемде екі тыныс белгісі бар: үтір және нүкте
- айтылу сазы мен мазмұнына қарай: хабарлы сөйлем
- құрылысына қарай: құрмалас сөйлем
сабақтас құрмалас
шартты бағыныңқылы сабақтас
- шартты райдың -са, -се жұрнағы арқылы жасалған
- екінші жай сөйлемін сөйлем мүшесіне талдаймыз:
не істейді? – алар баяндауыш
нені алар? - өнегесін толықтауыш
қандай өнегесін? – жақсы анықтауыш
- байланысу түрі: өнегесін алар – меңгеру, етістікті тіркес
жақсы өнегесін – қабысу, есімді тіркес
ә) Топтық тапсырмалар.
І топ. 124-жаттығу.
Сөйлемдерді сызбаға түсіріп, жасалу жолдарын анықтау
1. ----------,---------- тигізбейінше,----------.
2. ---------- қарасаң,----------.
3. ---------- берілмесе,----------.
4. ---------- жарыспай,----------.
ІІ топ. 125-жаттығу. “Сызбаны сөйлет”
1. ---------- өтінсе,----------.
2. ----------алмай, ----------.
ІІІ топ. РАФТ әдісімен ойтолғау жазу.
Р- Тіл жанашырлары
А- халық
Ф- үндеу
Т- Ана тілі – ұрпақ тілі
б) Графикалық диктант
ІҮ. Сабақты бекіту.
І топ. Бағыныңқының баяндауышы шартты райдан болған сөйлем.
ІІ топ. Бағыныңқының баяндауышы көсемшеден болған сөйлем.
ІІІ топ. Бағыныңқының баяндауышы есімшеден болған сөйлем
Ү. Сабақты қорыту.
Білімдерін тексеру: дұрыс жауабын табады
- Сабақтас құрмаластың баяндауышы тиянақты бола ма?
- Сабақтас құрмалас сөйлемнің баяндауышы көсемше арқылы байланыса ма?
- Сабақтас құрмалас сөйлемнің басыңқысы бірінші тұра ма?
- Сабақтас құрмаластың баяндауышы тең дәрежеде байланыса ма?
Иә/Жоқ
ҮІ. Үйге тапсырма беру.
1. 126-жаттығу. Мәтіннен шартты бағыныңқы сабақтастарды тауып, жасалу
жолдарын түсіндіру.
2. Ереже жаттау.
ҮІІ. Оқушыларды бағалау.
Оқушылардың сабаққа белсенділігін ескеріп, біліміне қарай бағалау.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz