Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Сабақтың түрі. Сабақтың тақырыбы
№ 1 САБАҚТЫҢ ТЕХНОЛОГИЯЛЫҚ КАРТАСЫ
І БЛОК «Мақсаттылық»
|Пәні: |Мамандығы: |Тобы: |Күні: |
|Өзін-өзі тану | | | |
|Сабақтың тақырыбы: |Табиғатпен табиғи байланысым |
|Сабақтың типі: |Аралас сабақ |
|Сабақтың түрі: |Лабораториялық |
|Сабақтың |Білімділік: |Табиғатты, қоршаған ортаны бағалау, қорғау, қастерлеуге |
|мақсаты: | |баулу; Адамның өз әрекеті үшін жауапкершілік сезімін |
| | |қалыптастыру; Адам мен табиғаттың бөлінбейтін бірлігін |
| | |түсінуіне әсер ету. |
| |Тәрбиелік: |Аймақтың экологиялық мәселелерін шешуде өз үлесін қосуға |
| | |даяр болу сезімін дамыту; Келер ұрпақ үшін табиғатты |
| | |сақтап қалуға ұмтылысын дамыту; өз ойын дәйектей алуға, ой|
| | |қорытындысын жасауға дағдыландыру; |
| |Дамытушылық: |Оқушылардың жан-жақты рухани, адамгершілік дамуын дамыту, |
| | |өз ойы, сөзі мен ісіне жауапты болудағы қасиеттерін |
| | |қалыптастыру; коммуникативті құзіреттілігі мен қайтарымды |
| | |байланыстарды ұштастыру, өзгені тыңдай білу, сыйлау |
| | |дағдыларына тәрбиелеу. |
| |Кәсібилік |Кәсіби интегративтік қасиеттерін және іс-әрекеттерін |
| | |мәдени түрде көрсете білу мүмкіншілігіне үйрету; |
| | |әдістемелік шеберліктерін шыңдау, шығармашылық |
| | |ізденістерін дамыту; интеллектуалды-педагогикалық |
| | |құзіреттілік дағдыларын дамыту. |
|Күтілетін|Базалық: |«Табиғат», «қоршаған орта» ұғымдарының анықтамасын, |
|нәтижелер| |құндылықтарын; |
|: | |Адам мен табиғаттың бөлінбейтін бірлігі туралы түсінікті; |
| | |Даналық, ұлағатты сөздердің мәнін аша біледі; |
| | |Күрделі жағдаяттарда жауапты шешім қабылдай алуды, |
| | |азаматтық ұстанымын көрсете алады. |
| |Кәсіптік: |Жеке тұлғаның рухани деңгейін көтеру, мінез-құлқын |
| | |толықтыру, түзету жолдарын біледі; |
| | |Тәжірибе жинақтау барысында тақырып бойынша өз ойын |
| | |өмірмен байланыстырып, дәйектей алады; |
|Пәнаралық байланыс: |Психология, тәрбие жұмысының әдістемесі, экология |
| |негіздерімен т.б |
| |
|ІІ БЛОК «Сабақтың жабдықталуы» |
|Көрнекі құралдар |Қазақстанның табиғатын бейнелейтін суреттер, слайдтар, |
| |мәтіндер жинағы, әңгімелер, өлеңдер, аудио, видеотаспалар |
| |т.б. |
|Таратпа материалдар |№1-10 таратпа материалдар, №1-15педагогикалық жағдаяттар,|
| |тапсырмалар жинағы т.б. |
|Оқытудың техникалық |Интерактивті тақта, магниттік тақта, теледидар, т.б. |
|құралдары | |
|Ақпараттық қор |№4 ОӘК |
|Негізгі: (әдебиеттер)|Әдебиеттер тізімі |
| |«Өзін-өзі тану» пәнінің Қазақстан Республикасы жалпы орта |
| |білім беру мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты. |
| |28.08.2006ж; |
| |«Өзін-өзі тану» пәнінің оқу бағдарламасы 1 – 11 сыныптар. |
| |2010 ж; |
| |Өзін-өзі тану. Колледж оқытушыларына арналған әдістемелік |
| |құрал. Алматы, 2010 ж; |
| |Өзін-өзі тану. Колледж студенттеріне арналған оқу құралы. |
| |Алматы, 2010 ж; |
| |«Мен - Адаммын» Жеке тұлғаның рухани-адамгершілігін |
| |дамытуға арналған әдістемелік құрал. Алматы-2000 ж; |
|Қосымша: (әдебиеттер) |№4 ОӘК |
| |Әдебиеттер тізімі |
| |Успанова «Өзін-өзі бағалау және «Мен» тұжырымдамасы». |
| |«Тұмар» баспасы, 2009 ж; |
| |«Адам әлемі және әлемдегі адам: өзін-өзі тану теориясы мен|
| |практикасы» Алматы, 2007 ж; |
| |Ф.Оңғарсынова «Дауа» Өлеңдер Алматы: Атамұра, 2002 ж-288|
| |бет |
| |Мақсымталапқызы Ұ. Экология және ұлт тағдыры «Қазақстан - |
| |Zaman» 04.05.07ж |
| |Ұ.Асылов. Даналардан шыққан сөз: нақылдар жинағы. Алматы: |
| |Мектеп, 1987.-383 бет |
|Негізгі терминдер мен |Проблемалық ситуация (жағдаят), өзін-өзі ұстау, өзін-өзі |
|ұғымдар |реттеу, өзін-өзі бағалау, өзіндік сана, образ (бейне), |
| |креативтілік, міндет, мақсат, имитациялық ойын, жалпылау, |
| |дүниетаным, әсемдік, әрекет т.б. |
|Сабақтың технологиясы мен |Дамыта оқыту, өзін-өзі тану технологиясы, сұрақ-жауап |
|әдістері: |әдісі, баяндау әдісі, СТО әдістерін пайдалану, ақпарат |
| |құралдарынан жинақталған мәліметтер, интерактивті әдістер:|
| |түсіндіре-баяндау, миға шабуыл, ой қозғау, салыстыру, |
| |талдау, ақпарат беру, сөздік әдістері; |
|Оқу - әдістемелік кешен |№4 Оқу әдістемелік кешен «Адам өмірінің жарасымы» №16 |
| |тақырып |
ІІІ БЛОК «Сабақ мазмұны»
|Сабақтың кезеңдері |Оқыту әдістері |Орындалатын жұмыс мазмұны |
|І. Ұйымдастыру |Жылы лебіз айту |- оқушылардың назарын сабаққа аудару; |
|кезеңі | |- сабақтың тақырыбын хабарлау, |
| | |мақсат-міндеттерін қою |
|ІІ.Қызығушылықты |Шаттық шеңбері |О, Табиғат! Сыйыңды алып үлгердім, |
|ояту | |Қадарымша мен де өзіңе тіл бердім. |
| |Т.Көпбайдың |Мәңгі өлмейтін музыканың тілінде, |
| |туған өлке |Сен сөйледің, сырыңды айттың, түрлендің. |
| |табиғаты мен | |
| |тынысын |Сыңғырлады қайыңдардың сырғасы, |
| |мүсіндеген өлең |Тебіренді теңіздердің тұнбасы. |
| |жолдарынан |Бала бұлақ күліп ақты еңісте, |
| |үзінді. |Күрсінді тау-ғасырлардың құрдасы. |
| | | |
| | |Секілденіп ойлы жырдың шумағы, |
| | |Ормандарым күнге ұмтылып шулады. |
| | |Бар табиғат ұлы күйге үн қосып, |
| | |Өмір-өзен арнасында тулады. |
| | | |
| | |О, табиғат, сенсің менің жан анам, |
| | |Бар тіршілік бір өзіңе қараған. |
| | |Өзіңе ұқсап туған едім о баста, |
| | |Қалай етсем өзіңе ұқсап қала алам. |
| | | |
| | | |
| | | |
|ІІІ. Мағынаны тану |Тақырып бойынша |Оқытушы «табиғат», «қоршаған орта» ұғымының |
| |ой қорыту |мәнін ашу мақсатында оқушылардың өз ойы, |
| | |пікірлерін еркін айтып, талдауына көңіл |
| | |аударады. |
| | |(оқушылар өздерінің осы сабақтан не күтетіндерін|
| | |жапырақшаларға жазып, тақтадағы үлкен ағаштың |
| | |түп тамырына жапсырады.) |
| | | |
| | |Оқулықпен жұмыс: |
| | |(Оқытушы студенттерге оқу құралында келтірілген|
| | |«Дүниенің иесі мен жанашыры», «Бақыр басты |
| | |бала», «Экология және ұлт тағдыры», «Туған жер»,|
| | |«Найзағайлы түн» деген көркем шығарма |
| | |үзінділерімен танысу арқылы табиғаттың |
| | |қайталанбас сұлулығын, адамзат тіршілігінің |
| | |негізі болып табылатын Күн ана, жер ана, ауа мен|
| | |судың құдіретін сезініп, адамның өзін табиғаттың|
| | |бір бөлшегі ретінде қабылдайтынымызды, ХХІ |
| | |ғасырда біздің табиғатқа қарым қатынасымыз |
| |Дәйексөз |қандай, оны қалай қабылдайтынымыз туралы ой, |
| | |пікірлерін ортаға салу ұсынылады). |
| | | |
| |Әңгімелесу |Видеопроектордан «Адам өзінің керемет |
| | |түстерінде де табиғаттан әсем еш нәрсені көре |
| | |алмайды» деген ұлағатты сөзі көрсетіледі. Ол |
| | |сабақтың дәйексөзі ретінде талдаумен |
| | |жалғастырылады. Берілген дәйексөзді тақырып етіп|
| | |алынып, өзара пікір алысу ұйымдастырылады. |
|ІV. Ой толғаныс |Шығармашылық |«Табиғат поэзиясы» |
|кезеңі |әрекет |Оқу құралында берілген мәтіндер мазмұны бойынша |
| | |әр бөлімге қандай атау берер едіңіздер? |
| |1-тапсырма |(О.Бөкей, В.Ф.Михайлов, Ж.Нәжімеденов т.б.) |
| | |Ойланып көріңіздер. |
| | | |
| |2-тапсырма |Әрбір студентке синквейн өлең жазу тапсырылады. |
| | |Өлеңде табиғаттың әсемдігі мен өзіңіздің көңіл |
| | |күйіңізді білдіріңіздер. |
| | |Тапсырманың мақсаты: өлең жолдары арқылы |
| | |студенттердің көркем, бейнелі ойлау |
| | |іскерліктерін қалыптастыру, |
| | |Оқытушы «Синквейн» жанрына түсінік береді. |
| | |«Синквейн» деген сөз француз тіліндн «бес жол» |
| | |дегенді білдіреді. Бұл өлеңді жазудың өзіне тән |
| | |ерекшеліктері бар: |
| | |Бірінші жолда бір сөз болады, ол әдетте зат есім|
| | |немесе есімдік және ол сөз әңгіме болатын объект|
| | |немесе затты білдіруі тиіс. |
| | |Екінші жолда екі сөз болады, олар синквейн үшін |
| | |алынған затты немесе объектіні сипаттайтын сын |
| | |есім болады. |
| | |Үшінші жолда объектіге немесе затқа тән қимылды,|
| | |әрекетті білдіретін үш етістік болуы тиіс. |
| | |Төртінші жолда синквейндегі объект немесе затқа |
| | |автордың өзінің қарым қатынасын білдіретін төрт |
| | |сөз болуы керек. |
| | |Ал бесінші жолда сол объектінің мәнін, маңызын |
| | |сипаттайтын жалғыз ғана сөз болады. |
| | |Мысалы: Қайың |
| | |Аппақ, нәзік |
| | |Билейді, мойнын созып |
| | |Тәрізді мұнарланған ақша бұлттар |
| | |Арманым |
| |Сергіту жаттығуы|«Шөп сияқты...» |
| | |Студенттер шеңбер жасап отырады. Студентердің |
| | |біреуі өз тілегі бойынша шеңберден шығады да, |
| | |басқалардың даыстары естілмейтіндей жерге барып |
| | |тұрады. Бұл кезде топ қай студентті жасыратынын |
| | |келіседі де, алғашқы студент шеңберге қайтадан |
| | |келіп қосылады. |
| | |Шеңбердегі студенттердің міндеті жасырылған |
| | |студентті кезекпен сипаттап шығуы керек. Ал |
| | |сипаттама поэтикалық болуы, астарлы мәнді болуы |
| | |тиіс. Салыстыру үшін, мысалы өздерін қоршаған |
| | |табиғаттағы нәрселерді, құбылыстарды алуға |
| | |болады. Сипаттамалар адамның мінез құлқына, |
| | |сырт келбетіне, киіміне ұқсас болуы керек. |
| | |«Жасырылған» адамның өзі де өзіне сипаттама |
| | |береді, бірақ алғашқы студенттке білдірмеуі |
| | |тиіс. Жұмбақтың шешімі табылған соң, ол |
| | |шеңберден шығады, ал топ жаңа бір ойыншыны |
| | |жасырады. |
| |Рефлексия |- оқушылардың пікірі, алған әсерлері туралы ой |
| | |бөліседі |
| | |- оқушылар өздерінің осы сабақтан не |
| | |күтетіндерін жазған жапырақшаларын алып, |
| | |тақтадағы үлкен ағаштың бөрікбасына жапсырады |
| | | |
| |Педагогикалық |«Жандандырылған суреттер» ойыны арқылы |
| |жағдаят |экологиялық мәселені шешу жолдарын табу, |
| | |анықтау. |
| | |І кезең: «Мәселені қою». Әрбір студент қағазға |
| | |бір өзекті экологиялық мәселені жазады. Барлық |
| | |қағаздар жиналады. |
| | |ІІ кезең: «Кадр жасау». Жиналған қағаздардың |
| | |ішінен таңдамай біреуі алынады. Мысалы, бұл |
| | |қағазда көтерілген мәселе ағаштарды орынсыз |
| | |кесу, отау болсын делік. Оқытушы студенттерден |
| | |мүлгіп тыныш тұрған тоғай картинасын бенелеуді |
| | |сұрайды. Топтағы барлық ойыншыға да рөл жетеді, |
| | |біреуі ағашты, екіншісі бұтақтар, бұта шөп, |
| | |өсімдіктерді, аңдарды, құстарды жәндіктерді |
| | |т.с.с. бейнелейді. Одан кейін топтың ағаштарды |
| | |кесіп тастағаннан кейінгі қандай күйде болатынын|
| | |бейнелеуді сұрайды. |
| | |ІІІ кезең: «Мәселені шешудің жолдары». Мысалы, |
| | |кесілген әрбір ағаштың орнына екі ағаш отырғызу,|
| | |ағашты заңсыз кескені үшін айыппұл салу т.б. |
|V. Қорытынды |Оқытушының |Адам мен табиғаттың өмір сүруі бір біріне тығыз |
| |қорытынды |байланысты, Жер жаһанның жеке адамға қарағанда |
| |әңгімесі |мейлінше қомақты, ғұмыр жасы мәңгілік, біртұтас |
| | |байтақ дүниені құрайды. Ал, адам осы дүние |
| | |кеңістігінің кішкентай ғана бөлшегі |
| | |болғандықтан, оның өмірі, тыныс тіршілігі |
| | |табиғатпен өзара байланысты, тәуелді екен. |
| | | |
| | |Оқушылар сабақтан алған әсерлерін ортаға сала |
| | |отырып, өзімізде табиғат сезімін оятуымыз |
| | |қажет, табиғатпен эмоционалдық байланысты |
| | |қалпына келтіріп, оған сүйіспеншілікпен қарап, |
| | |аялай білуге үйренуіміз керек деген тілектерін |
| | |Ф. Оңғарсынованың «Жарқыра, Күн!» атты өлең |
| | |жолдарымен арнайды. |
| |Жүректен-жүрекке|Жарқыра, Күн! |
| | |Мен бүгінде көктеммін, таң тұрағым! |
| | |Бұл әлемде жабырқап жүргендерге |
| | |Бір жақсылық етсем деп талпынамын. |
| | |Жүректе сүйікті елес, |
| | |Мәңгілік Күн жанымда, биікте емес. |
| | |Бұл әлемде ең биік Адам ғана, |
| | |Мұңдануға ешкім де тиіс емесІ |
|VІ. Үйге тапсырма, |Белсене қатысқан|Өз қаламыздың әсем жерлеріне саяхатқа шығып, |
|бағалау |студенттерді, |қоршаған ортаның сұлулығынан фотоальбом жасап |
| |топтық жұмыс |келу; |
| |бойынша өзін өзі|Табиғат көріністері туралы көркем әдебиет, |
| |бағалау парағы |кинотуындыларын жинақтау. |
| |арқылы бағалау | |
І БЛОК «Мақсаттылық»
|Пәні: |Мамандығы: |Тобы: |Күні: |
|Өзін-өзі тану | | | |
|Сабақтың тақырыбы: |Табиғатпен табиғи байланысым |
|Сабақтың типі: |Аралас сабақ |
|Сабақтың түрі: |Лабораториялық |
|Сабақтың |Білімділік: |Табиғатты, қоршаған ортаны бағалау, қорғау, қастерлеуге |
|мақсаты: | |баулу; Адамның өз әрекеті үшін жауапкершілік сезімін |
| | |қалыптастыру; Адам мен табиғаттың бөлінбейтін бірлігін |
| | |түсінуіне әсер ету. |
| |Тәрбиелік: |Аймақтың экологиялық мәселелерін шешуде өз үлесін қосуға |
| | |даяр болу сезімін дамыту; Келер ұрпақ үшін табиғатты |
| | |сақтап қалуға ұмтылысын дамыту; өз ойын дәйектей алуға, ой|
| | |қорытындысын жасауға дағдыландыру; |
| |Дамытушылық: |Оқушылардың жан-жақты рухани, адамгершілік дамуын дамыту, |
| | |өз ойы, сөзі мен ісіне жауапты болудағы қасиеттерін |
| | |қалыптастыру; коммуникативті құзіреттілігі мен қайтарымды |
| | |байланыстарды ұштастыру, өзгені тыңдай білу, сыйлау |
| | |дағдыларына тәрбиелеу. |
| |Кәсібилік |Кәсіби интегративтік қасиеттерін және іс-әрекеттерін |
| | |мәдени түрде көрсете білу мүмкіншілігіне үйрету; |
| | |әдістемелік шеберліктерін шыңдау, шығармашылық |
| | |ізденістерін дамыту; интеллектуалды-педагогикалық |
| | |құзіреттілік дағдыларын дамыту. |
|Күтілетін|Базалық: |«Табиғат», «қоршаған орта» ұғымдарының анықтамасын, |
|нәтижелер| |құндылықтарын; |
|: | |Адам мен табиғаттың бөлінбейтін бірлігі туралы түсінікті; |
| | |Даналық, ұлағатты сөздердің мәнін аша біледі; |
| | |Күрделі жағдаяттарда жауапты шешім қабылдай алуды, |
| | |азаматтық ұстанымын көрсете алады. |
| |Кәсіптік: |Жеке тұлғаның рухани деңгейін көтеру, мінез-құлқын |
| | |толықтыру, түзету жолдарын біледі; |
| | |Тәжірибе жинақтау барысында тақырып бойынша өз ойын |
| | |өмірмен байланыстырып, дәйектей алады; |
|Пәнаралық байланыс: |Психология, тәрбие жұмысының әдістемесі, экология |
| |негіздерімен т.б |
| |
|ІІ БЛОК «Сабақтың жабдықталуы» |
|Көрнекі құралдар |Қазақстанның табиғатын бейнелейтін суреттер, слайдтар, |
| |мәтіндер жинағы, әңгімелер, өлеңдер, аудио, видеотаспалар |
| |т.б. |
|Таратпа материалдар |№1-10 таратпа материалдар, №1-15педагогикалық жағдаяттар,|
| |тапсырмалар жинағы т.б. |
|Оқытудың техникалық |Интерактивті тақта, магниттік тақта, теледидар, т.б. |
|құралдары | |
|Ақпараттық қор |№4 ОӘК |
|Негізгі: (әдебиеттер)|Әдебиеттер тізімі |
| |«Өзін-өзі тану» пәнінің Қазақстан Республикасы жалпы орта |
| |білім беру мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты. |
| |28.08.2006ж; |
| |«Өзін-өзі тану» пәнінің оқу бағдарламасы 1 – 11 сыныптар. |
| |2010 ж; |
| |Өзін-өзі тану. Колледж оқытушыларына арналған әдістемелік |
| |құрал. Алматы, 2010 ж; |
| |Өзін-өзі тану. Колледж студенттеріне арналған оқу құралы. |
| |Алматы, 2010 ж; |
| |«Мен - Адаммын» Жеке тұлғаның рухани-адамгершілігін |
| |дамытуға арналған әдістемелік құрал. Алматы-2000 ж; |
|Қосымша: (әдебиеттер) |№4 ОӘК |
| |Әдебиеттер тізімі |
| |Успанова «Өзін-өзі бағалау және «Мен» тұжырымдамасы». |
| |«Тұмар» баспасы, 2009 ж; |
| |«Адам әлемі және әлемдегі адам: өзін-өзі тану теориясы мен|
| |практикасы» Алматы, 2007 ж; |
| |Ф.Оңғарсынова «Дауа» Өлеңдер Алматы: Атамұра, 2002 ж-288|
| |бет |
| |Мақсымталапқызы Ұ. Экология және ұлт тағдыры «Қазақстан - |
| |Zaman» 04.05.07ж |
| |Ұ.Асылов. Даналардан шыққан сөз: нақылдар жинағы. Алматы: |
| |Мектеп, 1987.-383 бет |
|Негізгі терминдер мен |Проблемалық ситуация (жағдаят), өзін-өзі ұстау, өзін-өзі |
|ұғымдар |реттеу, өзін-өзі бағалау, өзіндік сана, образ (бейне), |
| |креативтілік, міндет, мақсат, имитациялық ойын, жалпылау, |
| |дүниетаным, әсемдік, әрекет т.б. |
|Сабақтың технологиясы мен |Дамыта оқыту, өзін-өзі тану технологиясы, сұрақ-жауап |
|әдістері: |әдісі, баяндау әдісі, СТО әдістерін пайдалану, ақпарат |
| |құралдарынан жинақталған мәліметтер, интерактивті әдістер:|
| |түсіндіре-баяндау, миға шабуыл, ой қозғау, салыстыру, |
| |талдау, ақпарат беру, сөздік әдістері; |
|Оқу - әдістемелік кешен |№4 Оқу әдістемелік кешен «Адам өмірінің жарасымы» №16 |
| |тақырып |
ІІІ БЛОК «Сабақ мазмұны»
|Сабақтың кезеңдері |Оқыту әдістері |Орындалатын жұмыс мазмұны |
|І. Ұйымдастыру |Жылы лебіз айту |- оқушылардың назарын сабаққа аудару; |
|кезеңі | |- сабақтың тақырыбын хабарлау, |
| | |мақсат-міндеттерін қою |
|ІІ.Қызығушылықты |Шаттық шеңбері |О, Табиғат! Сыйыңды алып үлгердім, |
|ояту | |Қадарымша мен де өзіңе тіл бердім. |
| |Т.Көпбайдың |Мәңгі өлмейтін музыканың тілінде, |
| |туған өлке |Сен сөйледің, сырыңды айттың, түрлендің. |
| |табиғаты мен | |
| |тынысын |Сыңғырлады қайыңдардың сырғасы, |
| |мүсіндеген өлең |Тебіренді теңіздердің тұнбасы. |
| |жолдарынан |Бала бұлақ күліп ақты еңісте, |
| |үзінді. |Күрсінді тау-ғасырлардың құрдасы. |
| | | |
| | |Секілденіп ойлы жырдың шумағы, |
| | |Ормандарым күнге ұмтылып шулады. |
| | |Бар табиғат ұлы күйге үн қосып, |
| | |Өмір-өзен арнасында тулады. |
| | | |
| | |О, табиғат, сенсің менің жан анам, |
| | |Бар тіршілік бір өзіңе қараған. |
| | |Өзіңе ұқсап туған едім о баста, |
| | |Қалай етсем өзіңе ұқсап қала алам. |
| | | |
| | | |
| | | |
|ІІІ. Мағынаны тану |Тақырып бойынша |Оқытушы «табиғат», «қоршаған орта» ұғымының |
| |ой қорыту |мәнін ашу мақсатында оқушылардың өз ойы, |
| | |пікірлерін еркін айтып, талдауына көңіл |
| | |аударады. |
| | |(оқушылар өздерінің осы сабақтан не күтетіндерін|
| | |жапырақшаларға жазып, тақтадағы үлкен ағаштың |
| | |түп тамырына жапсырады.) |
| | | |
| | |Оқулықпен жұмыс: |
| | |(Оқытушы студенттерге оқу құралында келтірілген|
| | |«Дүниенің иесі мен жанашыры», «Бақыр басты |
| | |бала», «Экология және ұлт тағдыры», «Туған жер»,|
| | |«Найзағайлы түн» деген көркем шығарма |
| | |үзінділерімен танысу арқылы табиғаттың |
| | |қайталанбас сұлулығын, адамзат тіршілігінің |
| | |негізі болып табылатын Күн ана, жер ана, ауа мен|
| | |судың құдіретін сезініп, адамның өзін табиғаттың|
| | |бір бөлшегі ретінде қабылдайтынымызды, ХХІ |
| | |ғасырда біздің табиғатқа қарым қатынасымыз |
| |Дәйексөз |қандай, оны қалай қабылдайтынымыз туралы ой, |
| | |пікірлерін ортаға салу ұсынылады). |
| | | |
| |Әңгімелесу |Видеопроектордан «Адам өзінің керемет |
| | |түстерінде де табиғаттан әсем еш нәрсені көре |
| | |алмайды» деген ұлағатты сөзі көрсетіледі. Ол |
| | |сабақтың дәйексөзі ретінде талдаумен |
| | |жалғастырылады. Берілген дәйексөзді тақырып етіп|
| | |алынып, өзара пікір алысу ұйымдастырылады. |
|ІV. Ой толғаныс |Шығармашылық |«Табиғат поэзиясы» |
|кезеңі |әрекет |Оқу құралында берілген мәтіндер мазмұны бойынша |
| | |әр бөлімге қандай атау берер едіңіздер? |
| |1-тапсырма |(О.Бөкей, В.Ф.Михайлов, Ж.Нәжімеденов т.б.) |
| | |Ойланып көріңіздер. |
| | | |
| |2-тапсырма |Әрбір студентке синквейн өлең жазу тапсырылады. |
| | |Өлеңде табиғаттың әсемдігі мен өзіңіздің көңіл |
| | |күйіңізді білдіріңіздер. |
| | |Тапсырманың мақсаты: өлең жолдары арқылы |
| | |студенттердің көркем, бейнелі ойлау |
| | |іскерліктерін қалыптастыру, |
| | |Оқытушы «Синквейн» жанрына түсінік береді. |
| | |«Синквейн» деген сөз француз тіліндн «бес жол» |
| | |дегенді білдіреді. Бұл өлеңді жазудың өзіне тән |
| | |ерекшеліктері бар: |
| | |Бірінші жолда бір сөз болады, ол әдетте зат есім|
| | |немесе есімдік және ол сөз әңгіме болатын объект|
| | |немесе затты білдіруі тиіс. |
| | |Екінші жолда екі сөз болады, олар синквейн үшін |
| | |алынған затты немесе объектіні сипаттайтын сын |
| | |есім болады. |
| | |Үшінші жолда объектіге немесе затқа тән қимылды,|
| | |әрекетті білдіретін үш етістік болуы тиіс. |
| | |Төртінші жолда синквейндегі объект немесе затқа |
| | |автордың өзінің қарым қатынасын білдіретін төрт |
| | |сөз болуы керек. |
| | |Ал бесінші жолда сол объектінің мәнін, маңызын |
| | |сипаттайтын жалғыз ғана сөз болады. |
| | |Мысалы: Қайың |
| | |Аппақ, нәзік |
| | |Билейді, мойнын созып |
| | |Тәрізді мұнарланған ақша бұлттар |
| | |Арманым |
| |Сергіту жаттығуы|«Шөп сияқты...» |
| | |Студенттер шеңбер жасап отырады. Студентердің |
| | |біреуі өз тілегі бойынша шеңберден шығады да, |
| | |басқалардың даыстары естілмейтіндей жерге барып |
| | |тұрады. Бұл кезде топ қай студентті жасыратынын |
| | |келіседі де, алғашқы студент шеңберге қайтадан |
| | |келіп қосылады. |
| | |Шеңбердегі студенттердің міндеті жасырылған |
| | |студентті кезекпен сипаттап шығуы керек. Ал |
| | |сипаттама поэтикалық болуы, астарлы мәнді болуы |
| | |тиіс. Салыстыру үшін, мысалы өздерін қоршаған |
| | |табиғаттағы нәрселерді, құбылыстарды алуға |
| | |болады. Сипаттамалар адамның мінез құлқына, |
| | |сырт келбетіне, киіміне ұқсас болуы керек. |
| | |«Жасырылған» адамның өзі де өзіне сипаттама |
| | |береді, бірақ алғашқы студенттке білдірмеуі |
| | |тиіс. Жұмбақтың шешімі табылған соң, ол |
| | |шеңберден шығады, ал топ жаңа бір ойыншыны |
| | |жасырады. |
| |Рефлексия |- оқушылардың пікірі, алған әсерлері туралы ой |
| | |бөліседі |
| | |- оқушылар өздерінің осы сабақтан не |
| | |күтетіндерін жазған жапырақшаларын алып, |
| | |тақтадағы үлкен ағаштың бөрікбасына жапсырады |
| | | |
| |Педагогикалық |«Жандандырылған суреттер» ойыны арқылы |
| |жағдаят |экологиялық мәселені шешу жолдарын табу, |
| | |анықтау. |
| | |І кезең: «Мәселені қою». Әрбір студент қағазға |
| | |бір өзекті экологиялық мәселені жазады. Барлық |
| | |қағаздар жиналады. |
| | |ІІ кезең: «Кадр жасау». Жиналған қағаздардың |
| | |ішінен таңдамай біреуі алынады. Мысалы, бұл |
| | |қағазда көтерілген мәселе ағаштарды орынсыз |
| | |кесу, отау болсын делік. Оқытушы студенттерден |
| | |мүлгіп тыныш тұрған тоғай картинасын бенелеуді |
| | |сұрайды. Топтағы барлық ойыншыға да рөл жетеді, |
| | |біреуі ағашты, екіншісі бұтақтар, бұта шөп, |
| | |өсімдіктерді, аңдарды, құстарды жәндіктерді |
| | |т.с.с. бейнелейді. Одан кейін топтың ағаштарды |
| | |кесіп тастағаннан кейінгі қандай күйде болатынын|
| | |бейнелеуді сұрайды. |
| | |ІІІ кезең: «Мәселені шешудің жолдары». Мысалы, |
| | |кесілген әрбір ағаштың орнына екі ағаш отырғызу,|
| | |ағашты заңсыз кескені үшін айыппұл салу т.б. |
|V. Қорытынды |Оқытушының |Адам мен табиғаттың өмір сүруі бір біріне тығыз |
| |қорытынды |байланысты, Жер жаһанның жеке адамға қарағанда |
| |әңгімесі |мейлінше қомақты, ғұмыр жасы мәңгілік, біртұтас |
| | |байтақ дүниені құрайды. Ал, адам осы дүние |
| | |кеңістігінің кішкентай ғана бөлшегі |
| | |болғандықтан, оның өмірі, тыныс тіршілігі |
| | |табиғатпен өзара байланысты, тәуелді екен. |
| | | |
| | |Оқушылар сабақтан алған әсерлерін ортаға сала |
| | |отырып, өзімізде табиғат сезімін оятуымыз |
| | |қажет, табиғатпен эмоционалдық байланысты |
| | |қалпына келтіріп, оған сүйіспеншілікпен қарап, |
| | |аялай білуге үйренуіміз керек деген тілектерін |
| | |Ф. Оңғарсынованың «Жарқыра, Күн!» атты өлең |
| | |жолдарымен арнайды. |
| |Жүректен-жүрекке|Жарқыра, Күн! |
| | |Мен бүгінде көктеммін, таң тұрағым! |
| | |Бұл әлемде жабырқап жүргендерге |
| | |Бір жақсылық етсем деп талпынамын. |
| | |Жүректе сүйікті елес, |
| | |Мәңгілік Күн жанымда, биікте емес. |
| | |Бұл әлемде ең биік Адам ғана, |
| | |Мұңдануға ешкім де тиіс емесІ |
|VІ. Үйге тапсырма, |Белсене қатысқан|Өз қаламыздың әсем жерлеріне саяхатқа шығып, |
|бағалау |студенттерді, |қоршаған ортаның сұлулығынан фотоальбом жасап |
| |топтық жұмыс |келу; |
| |бойынша өзін өзі|Табиғат көріністері туралы көркем әдебиет, |
| |бағалау парағы |кинотуындыларын жинақтау. |
| |арқылы бағалау | |
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz