Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Тәуке хан
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
КРАСНОАРМЕЙКА ОРТА ЖАЛПЫ БІЛІМ БЕРУ МЕКТЕБІ
Ашық сабақ
Сынып: 5 «А»
Тақырыбы: «Қазақ билері»
Мұғалім: Мырзабекова Д.Е.
Сабақ жоспары.
Сынып: 5 «А» Пән: Қазақстан
тарихынан әңгімелер
Мерзімі:
Мұғалім: Мырзабекова Д.Е.
Тақырыбы: §30. Қазақ билері.
Мақсаты: оқушылардың би түсінігін, олардың қазақ қоғамындағы орны мен
атқарған қызметін, Тәуке хан және оның «Жеті Жарғысының» Қазақ хандығында
алған орнын түсінуіне жағдай жасау.
Міндеттері:
а) білімділік: Оқушыларды қазақ халқының бұрынғы сот төрелігі, билік айту
жүйесімен таныстыру, қазақ билерінің өмірі, олардың тарихта алатын орны,
өнегелі істері жайында мәлімет беру.
ә)дамытушылық: Өткен ғасырлардағы қазақ елінің сот жүйесі төрелік ету
дәстүрімен таныстыра отырып мемлекет, билік жайында мәліметтерін кеңейту,
құқықтық түсініктерін дамыту.
б)тәрбиелік: Қара қылды қақ жарған әділ билік айтқан билер өмірін мысалға
келтіре отырып әділдікке, адамгершілікке, адалдыққа тәрбиелеу, құқықтық
тәрбие беру.
Сабақтың типі: жаңа білімдерді меңгеріп бастапқы бекіту сабағы.
Сабақтың түрі: аралас сабақ.
Әдіс-тәсілдері: ауызша баяндау, көрнекілік, өзіндік жұмыс, сұрақ-жауап,
топтық жұмыс әдістері.
Сабақтың көрнекілігі: суреттер, слайдтар, карточкалар, оқулық, жұмыс
дәптері.
Техникалық оқыту құралдары: интербелсенді тақта.
Пәнаралық байланыс: әдебиет.
Ұйымдастыру формасы: топтық.
Ұйымдастыру кезеңі: а) Сәлемдесу, оқушыларды түгендеу, назарын сабаққа
аудару. Сабақтың психологиялық көңіл-күйін қалыптастыру.
ә) үй тапсырмасын тексеру. Өткен тақырып бойынша тест беріледі. Орындап
болған соң өткен тақырып қорытындыланады.
Оқушыларды үш топқа бөліп отырғызады.
Жаңа сабақты оқытуға дайындау. Проблемалық жағдай туғызу. Мұғалім:
қымбатты балалар, бүгінгі өтетін тақырыбымыз «Қазақ билері» деп аталады.
Қалай ойлайсыңдар, осы сабақты оқуда біз алдымызға қандай мақсат қоямыз?
Оқушылар мүмкін болатын жауаптарын айтқан соң, мұғалім сабақтың-
міндеттерімен таныстырып, жоспарын айтып, сұрақтар береді.
1) Би деген кім?
2) Билер қазақ қоғамында қандай рөл атқарды?
3) Қандай адамдар би бола алатын еді?
4) Қандай билерді білесіңдер?
Жаңа сабақты оқыту. Содан соң мұғалім қазақ хандығында би сайланудың
тәртібі, билерге қойылатын талаптар туралы қысқаша мәлімет береді. Болған
соң қазақтың үш биіне жеке – жеке тоқталып өтеді. Үйге берілген тапсырма
билер туралы қосымша мәлімет оқып келу болатын. Мұғалім әр топтың
дайындығын тексереді. Оқушылар билер туралы әңгімелеп болған соң, жоспардың
келесі бөлігіне көшеді.
Тәуке хан. Мұғалім Тәуке хан туралы өзі қысқаша әңгімелеп өтеді де, оның
билермен бірлесе отырып құрастырған қазақтың көне ел билеу құқығы – «Жеті
Жарғы» туралы айтады. Тақтадағы «Жеті Жарғының» құрылымын көрсетіп, оның
қазақ қоғамындағы рөлін атап өтеді.
Оқушылардың өздік жұмысын ұйымдастыру. Оқушыларға үш түрлі тапсырма
беріледі. Тақтада көрсетілген семантикалық картаны мұғалім әр оқушыға
үлестіріп береді. Орындап болған соң бірлесіп тексереді. Келесі тапсырма
билердің айтқан нақыл сөздері бойынша «Сөз кімдікі?» сәйкестендіру
тапсырмасы. Үшінші тапсырманы орындау үшін мұғалім «Жеті Жарғының» мәтінін
әр топтың алдына үлестіріп береді. Бұл тапсырманы орындау үшін басқаларына
қарағанда көбірек уақыт кетеді.
Жаңа сабақты бекіту. Бекіту үшін төмендегідей тапсырмалар ұсынылады.
1) «Тарихи портрет» тапсырмасы. Тақтада берілген анықтамалар бойынша
оқушылар тарихи тұлғаны тануы тиіс.
2) «Жеті Жарғы» бойынша тест.
Тапсырмалар орындалып болған соң мұғалім бекіту сұрақтарын қояды.
1) Билер қазақ қоғамында қандай қызмет атқарды?
2) Қазақтың қандай атақты билерін білесіңдер?
3) Олар қандай істерімен тарихта із қалдырды?
4) «Жеті Жарғы» заңдар жинағының қандай маңызы болды?
Рефлексия: оқушылар нені білу керек?
а) би сайлануға қойылатын талаптарды;
ә) билердің атқарған қызметін;
б) көрнекті қазақ билерін, олардың өмірі мен қызметін;
в) Тәуке ханның билігінің тарихи маңызын;
г) «Жеті Жарғының» негізгі мазмұнын.
Үй тапсырмасын беру. §30. Мазмұндау, жұмыс дәптеріндегі тапсырмаларды
орындау.
Бағалау.
КРАСНОАРМЕЙКА ОРТА ЖАЛПЫ БІЛІМ БЕРУ МЕКТЕБІ
Ашық сабақ
Сынып: 5 «А»
Тақырыбы: «Қазақ билері»
Мұғалім: Мырзабекова Д.Е.
Сабақ жоспары.
Сынып: 5 «А» Пән: Қазақстан
тарихынан әңгімелер
Мерзімі:
Мұғалім: Мырзабекова Д.Е.
Тақырыбы: §30. Қазақ билері.
Мақсаты: оқушылардың би түсінігін, олардың қазақ қоғамындағы орны мен
атқарған қызметін, Тәуке хан және оның «Жеті Жарғысының» Қазақ хандығында
алған орнын түсінуіне жағдай жасау.
Міндеттері:
а) білімділік: Оқушыларды қазақ халқының бұрынғы сот төрелігі, билік айту
жүйесімен таныстыру, қазақ билерінің өмірі, олардың тарихта алатын орны,
өнегелі істері жайында мәлімет беру.
ә)дамытушылық: Өткен ғасырлардағы қазақ елінің сот жүйесі төрелік ету
дәстүрімен таныстыра отырып мемлекет, билік жайында мәліметтерін кеңейту,
құқықтық түсініктерін дамыту.
б)тәрбиелік: Қара қылды қақ жарған әділ билік айтқан билер өмірін мысалға
келтіре отырып әділдікке, адамгершілікке, адалдыққа тәрбиелеу, құқықтық
тәрбие беру.
Сабақтың типі: жаңа білімдерді меңгеріп бастапқы бекіту сабағы.
Сабақтың түрі: аралас сабақ.
Әдіс-тәсілдері: ауызша баяндау, көрнекілік, өзіндік жұмыс, сұрақ-жауап,
топтық жұмыс әдістері.
Сабақтың көрнекілігі: суреттер, слайдтар, карточкалар, оқулық, жұмыс
дәптері.
Техникалық оқыту құралдары: интербелсенді тақта.
Пәнаралық байланыс: әдебиет.
Ұйымдастыру формасы: топтық.
Ұйымдастыру кезеңі: а) Сәлемдесу, оқушыларды түгендеу, назарын сабаққа
аудару. Сабақтың психологиялық көңіл-күйін қалыптастыру.
ә) үй тапсырмасын тексеру. Өткен тақырып бойынша тест беріледі. Орындап
болған соң өткен тақырып қорытындыланады.
Оқушыларды үш топқа бөліп отырғызады.
Жаңа сабақты оқытуға дайындау. Проблемалық жағдай туғызу. Мұғалім:
қымбатты балалар, бүгінгі өтетін тақырыбымыз «Қазақ билері» деп аталады.
Қалай ойлайсыңдар, осы сабақты оқуда біз алдымызға қандай мақсат қоямыз?
Оқушылар мүмкін болатын жауаптарын айтқан соң, мұғалім сабақтың-
міндеттерімен таныстырып, жоспарын айтып, сұрақтар береді.
1) Би деген кім?
2) Билер қазақ қоғамында қандай рөл атқарды?
3) Қандай адамдар би бола алатын еді?
4) Қандай билерді білесіңдер?
Жаңа сабақты оқыту. Содан соң мұғалім қазақ хандығында би сайланудың
тәртібі, билерге қойылатын талаптар туралы қысқаша мәлімет береді. Болған
соң қазақтың үш биіне жеке – жеке тоқталып өтеді. Үйге берілген тапсырма
билер туралы қосымша мәлімет оқып келу болатын. Мұғалім әр топтың
дайындығын тексереді. Оқушылар билер туралы әңгімелеп болған соң, жоспардың
келесі бөлігіне көшеді.
Тәуке хан. Мұғалім Тәуке хан туралы өзі қысқаша әңгімелеп өтеді де, оның
билермен бірлесе отырып құрастырған қазақтың көне ел билеу құқығы – «Жеті
Жарғы» туралы айтады. Тақтадағы «Жеті Жарғының» құрылымын көрсетіп, оның
қазақ қоғамындағы рөлін атап өтеді.
Оқушылардың өздік жұмысын ұйымдастыру. Оқушыларға үш түрлі тапсырма
беріледі. Тақтада көрсетілген семантикалық картаны мұғалім әр оқушыға
үлестіріп береді. Орындап болған соң бірлесіп тексереді. Келесі тапсырма
билердің айтқан нақыл сөздері бойынша «Сөз кімдікі?» сәйкестендіру
тапсырмасы. Үшінші тапсырманы орындау үшін мұғалім «Жеті Жарғының» мәтінін
әр топтың алдына үлестіріп береді. Бұл тапсырманы орындау үшін басқаларына
қарағанда көбірек уақыт кетеді.
Жаңа сабақты бекіту. Бекіту үшін төмендегідей тапсырмалар ұсынылады.
1) «Тарихи портрет» тапсырмасы. Тақтада берілген анықтамалар бойынша
оқушылар тарихи тұлғаны тануы тиіс.
2) «Жеті Жарғы» бойынша тест.
Тапсырмалар орындалып болған соң мұғалім бекіту сұрақтарын қояды.
1) Билер қазақ қоғамында қандай қызмет атқарды?
2) Қазақтың қандай атақты билерін білесіңдер?
3) Олар қандай істерімен тарихта із қалдырды?
4) «Жеті Жарғы» заңдар жинағының қандай маңызы болды?
Рефлексия: оқушылар нені білу керек?
а) би сайлануға қойылатын талаптарды;
ә) билердің атқарған қызметін;
б) көрнекті қазақ билерін, олардың өмірі мен қызметін;
в) Тәуке ханның билігінің тарихи маңызын;
г) «Жеті Жарғының» негізгі мазмұнын.
Үй тапсырмасын беру. §30. Мазмұндау, жұмыс дәптеріндегі тапсырмаларды
орындау.
Бағалау.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz