Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Кітап - шебер ұстаз, тілсіз мұғалім
Тақырыбы: Кітап - білім бұлағы.
Кластың кең де жарық бөлмесі ұлы адамдардың кітаптың рухани
қазына,білім бастауы екендігі туралы айтқан дана сөздерімен, мақал-
мәтелдерімен безендірілген «Оқы, оқы және оқы» (Ы.Алтынсарин), «Кітапты
сүйіңдер,ол өміріңді нұрландырады» (А.М.Горький), «Кітап-заманымыздың өмірі
ол кәріге де, жасқа да қажет» (В.Г.Белинский)сияқты нақыл сөздер мен «Кітап-
білім бұлағы» «Кітап -көзі жұмыққа арзан, көзі ашыққа маржан»,т.б. сияқты
мақал -мәтелдер жазылған плакаттар ілінген. Тақта төрінде ақын-
жазушылармен қатар, қазіргі көрнекті балалар әдебиетінің өкілдерінің
портреттері де бар. Бүгінгі кешке орай ұйымдастырылған көрмеде балаларға
арналған көркем шығармалар, ұқыпты, таза ұсталған класс оқушыларының
оқулықтары көз тартады. Терезе алдына, бөлме ішінде өсірілген неше түрлі
гүлдер класс ішін жайната түскендей.
Мұғалім:-Кітап қайда басылып шығады?
-Кітапты баспадан шығару үшін ең алдымен не керек?
-Кітапты кімдер баптап, түптейді?-деген сұрақтарға балалар жауап берген
соң. Бастаушы:
-Кітапты шығару үшін көптеген адамдардың еңбегі сіңеді екен. Біз оны
қалай ұстауымыз керек?-деді.
1-оқушы:-кітапты жыртпай, кірлетпей, бүлдірмей таза ұстап, оқыған кезде
мәнерлеп, дұрыс оқу керек.
-Кітаптың қажеттілігі, оны күтіп ұстаудың дұрыстығы туралы біз
көптеген өлеңдер оқыдық.Кім сол өлеңдердің бірін жатқа айтып береді?
2-оқушы.
Білім алар көп адам,
Жақсы нәрсе жоқ одан.
Қызыға кеп оқимын,
Кітап көрсем жаңадан.
Кітап маған ұнайды,
Кітап-білім бұлағы.
3-оқушы:
Кетпейді ешбір жадымнан,
Мектепке бардық күз айы.
Тастамай сені жанымнан,
Қолтықтап жүрдім ұдайы.
4-оқушы:
Достарға толы маңайым,
Татулық тәтті бәрінен.
Ерекше сені санаймын,
Құшақтап жүрмін әлі мен
Бұдан соң мұғалім балаларға жұмбақ жасырады.
Ұсынған қойнынан,
Білімнің үлесін.
Шықпайды ойыңнан,
Досың ғой білесін.
Бұл не? (Кітап)
Содан кейін бастаушының айтуы бойынша 3 қатардан 3 тазалықшы шығып,
оқушылардың кітаптарын тексеріп, оның күтімі жөнінде мәлімет берді. Олар
кітаптары жыртылған сызылған бірен-саран оқушыларды атады.
Кітаптары қапталған, өте таза, ұқыпты ұстайтын көптеген оұушылардың аты
аталып, мадақталды. Бір қыз бала кітапты ұқыпты ұстаудың сыры туралы
әңгімелесе, екіншісі салақ оқушы туралы «Жыртық кітап жылады» деген өлеңді
мәнерлеп оқып берді.
5-оқушы:-«Граматика»,-«Өнер алды-қызыл тіл» дейді ғой халық. Сол өнердің
де, білімнің де алды, адамдар қарым-қатынасының басты құралы болып
табылатын тілде талай-талай қызық бар. Пайымдай қарасақ, ана тіліміздің
сөздік қоры бай, оралымды тіл екенін көреміз.
6-оқушы: -«Ана тілі»
-Мені қалың елім- қазақ баласы сүйеді, құрметтейді. Мен олардың ұрпақтан-
ұрпаққа қастерлеп жеткізер қасиетті мұрасымын. Мен де ондай ұрпағымның асыл
арманы, қуанышы мен қызығы үшін қызмет етемін.
Мұғалім: Енді ұлы адамдардың кітап туралы айтқандарын еске түсірелік.
7-оқушы:
«Мектепте оқу керек, ал мектептен шыққан соң, онан да көп оқу керек!»-
дейді белгілі ғалым, сыншы Д.Писарев.
8-оқушы: «Ана тілі- халықтың ұлы ақылгөйі»,- деді орыс халқының педагогы
К.Д. Ушинский.
9-оқушы:
«Кітапсыз өткізілген бір күн, орны толмай бос кеткен күн, көркем
әдебиеттерді таңдап оқи білуде үлкен өнер. Ол үшін оқырманды жас кезінен
бастап өмір бойы оқи білуге баулу керек»,-дейді А.И.Маркушевич.
10-оқушы:
Ұлы Маркске қызы Лаура: «Сіздің ең жақсы көретін қызметіңіз не?»-
дегенде,ол: «Кітап ақтару»,-деп жауап берген екен.
Мұғалім:Біз бұдан ұлы адамдардың кітапты аса жоғары бағалағанын
білеміз.Бұдан соң бастауыш класс оқушыларына: Қандай жазушыларды
білесіңдер?Қандай балалар жазушысын ерекше ұнатасыңдар? Октябр
революциясынан бұрын қазақ даласына мектеп салған, қазақ балаларына
арнап тұңғыш «Әліппе» жазған кім?Оның балаларға арналған өлеңін кім
оқиды? деген сұрақтар қойдым. Бір оқушы Ы.Алтынсариннің «Кел, балалар,
оқылық» өлеңін жатқа оқып берді.Онан әрі балалар хормен Б.Байқадамовтың
«Біз-Отанның бөбегі» әнін орындады. Әннің соңынан тағы да оқушылар кітап
жайлы тақпақ, жұмбақтар айтты.
11-оқушы:
Оқу-білім қазығы,
Білім өмір азығы.
12-оқушы: Кітап-шебер ұстаз, тілсіз мұғалім. Кітап-адал пейіл, асыл дос,
қойған жеріңде жатады, қолыңа алсаң, өзіңе тіл қатады
Мұғалім:
Бір қойым бар,қаны жоқ,
Қанатының саны жоқ.
Адаммен сөйлесер,
Ақылы бар,жаны жоқ
Тілі барда,үні жоқ,
Өзін адам түсінген
Жүрегі бар,қаны жоқ,
Сөйлей туған ішінен
(кітап)
13-оқушы:
Бірінші әріп-көзде бар, мұрнында жоқ.
Екінші әріп-тісте бар, бұрымда жоқ
Үшіншісі әріп-бетте бар, білекте жоқ,
Төртінші әріп-құлақта бар, жүректе жоқ
Бесінші әріп П әрпі –ақырғысы,
Жұмбақ шешкен-баланың ақылдысы.
(кітап)
Барлық балалар қосылып хормен И.Нүсіпбаевтің «Отан» (өлеңін жазған
Н.Әлімқұлов)әнін орындады.
Ашық тәрбие сағатының 2—бөлімі класс оқушыларының көңілді биіне,шырқата
салған әніне ұласты.
Кластың кең де жарық бөлмесі ұлы адамдардың кітаптың рухани
қазына,білім бастауы екендігі туралы айтқан дана сөздерімен, мақал-
мәтелдерімен безендірілген «Оқы, оқы және оқы» (Ы.Алтынсарин), «Кітапты
сүйіңдер,ол өміріңді нұрландырады» (А.М.Горький), «Кітап-заманымыздың өмірі
ол кәріге де, жасқа да қажет» (В.Г.Белинский)сияқты нақыл сөздер мен «Кітап-
білім бұлағы» «Кітап -көзі жұмыққа арзан, көзі ашыққа маржан»,т.б. сияқты
мақал -мәтелдер жазылған плакаттар ілінген. Тақта төрінде ақын-
жазушылармен қатар, қазіргі көрнекті балалар әдебиетінің өкілдерінің
портреттері де бар. Бүгінгі кешке орай ұйымдастырылған көрмеде балаларға
арналған көркем шығармалар, ұқыпты, таза ұсталған класс оқушыларының
оқулықтары көз тартады. Терезе алдына, бөлме ішінде өсірілген неше түрлі
гүлдер класс ішін жайната түскендей.
Мұғалім:-Кітап қайда басылып шығады?
-Кітапты баспадан шығару үшін ең алдымен не керек?
-Кітапты кімдер баптап, түптейді?-деген сұрақтарға балалар жауап берген
соң. Бастаушы:
-Кітапты шығару үшін көптеген адамдардың еңбегі сіңеді екен. Біз оны
қалай ұстауымыз керек?-деді.
1-оқушы:-кітапты жыртпай, кірлетпей, бүлдірмей таза ұстап, оқыған кезде
мәнерлеп, дұрыс оқу керек.
-Кітаптың қажеттілігі, оны күтіп ұстаудың дұрыстығы туралы біз
көптеген өлеңдер оқыдық.Кім сол өлеңдердің бірін жатқа айтып береді?
2-оқушы.
Білім алар көп адам,
Жақсы нәрсе жоқ одан.
Қызыға кеп оқимын,
Кітап көрсем жаңадан.
Кітап маған ұнайды,
Кітап-білім бұлағы.
3-оқушы:
Кетпейді ешбір жадымнан,
Мектепке бардық күз айы.
Тастамай сені жанымнан,
Қолтықтап жүрдім ұдайы.
4-оқушы:
Достарға толы маңайым,
Татулық тәтті бәрінен.
Ерекше сені санаймын,
Құшақтап жүрмін әлі мен
Бұдан соң мұғалім балаларға жұмбақ жасырады.
Ұсынған қойнынан,
Білімнің үлесін.
Шықпайды ойыңнан,
Досың ғой білесін.
Бұл не? (Кітап)
Содан кейін бастаушының айтуы бойынша 3 қатардан 3 тазалықшы шығып,
оқушылардың кітаптарын тексеріп, оның күтімі жөнінде мәлімет берді. Олар
кітаптары жыртылған сызылған бірен-саран оқушыларды атады.
Кітаптары қапталған, өте таза, ұқыпты ұстайтын көптеген оұушылардың аты
аталып, мадақталды. Бір қыз бала кітапты ұқыпты ұстаудың сыры туралы
әңгімелесе, екіншісі салақ оқушы туралы «Жыртық кітап жылады» деген өлеңді
мәнерлеп оқып берді.
5-оқушы:-«Граматика»,-«Өнер алды-қызыл тіл» дейді ғой халық. Сол өнердің
де, білімнің де алды, адамдар қарым-қатынасының басты құралы болып
табылатын тілде талай-талай қызық бар. Пайымдай қарасақ, ана тіліміздің
сөздік қоры бай, оралымды тіл екенін көреміз.
6-оқушы: -«Ана тілі»
-Мені қалың елім- қазақ баласы сүйеді, құрметтейді. Мен олардың ұрпақтан-
ұрпаққа қастерлеп жеткізер қасиетті мұрасымын. Мен де ондай ұрпағымның асыл
арманы, қуанышы мен қызығы үшін қызмет етемін.
Мұғалім: Енді ұлы адамдардың кітап туралы айтқандарын еске түсірелік.
7-оқушы:
«Мектепте оқу керек, ал мектептен шыққан соң, онан да көп оқу керек!»-
дейді белгілі ғалым, сыншы Д.Писарев.
8-оқушы: «Ана тілі- халықтың ұлы ақылгөйі»,- деді орыс халқының педагогы
К.Д. Ушинский.
9-оқушы:
«Кітапсыз өткізілген бір күн, орны толмай бос кеткен күн, көркем
әдебиеттерді таңдап оқи білуде үлкен өнер. Ол үшін оқырманды жас кезінен
бастап өмір бойы оқи білуге баулу керек»,-дейді А.И.Маркушевич.
10-оқушы:
Ұлы Маркске қызы Лаура: «Сіздің ең жақсы көретін қызметіңіз не?»-
дегенде,ол: «Кітап ақтару»,-деп жауап берген екен.
Мұғалім:Біз бұдан ұлы адамдардың кітапты аса жоғары бағалағанын
білеміз.Бұдан соң бастауыш класс оқушыларына: Қандай жазушыларды
білесіңдер?Қандай балалар жазушысын ерекше ұнатасыңдар? Октябр
революциясынан бұрын қазақ даласына мектеп салған, қазақ балаларына
арнап тұңғыш «Әліппе» жазған кім?Оның балаларға арналған өлеңін кім
оқиды? деген сұрақтар қойдым. Бір оқушы Ы.Алтынсариннің «Кел, балалар,
оқылық» өлеңін жатқа оқып берді.Онан әрі балалар хормен Б.Байқадамовтың
«Біз-Отанның бөбегі» әнін орындады. Әннің соңынан тағы да оқушылар кітап
жайлы тақпақ, жұмбақтар айтты.
11-оқушы:
Оқу-білім қазығы,
Білім өмір азығы.
12-оқушы: Кітап-шебер ұстаз, тілсіз мұғалім. Кітап-адал пейіл, асыл дос,
қойған жеріңде жатады, қолыңа алсаң, өзіңе тіл қатады
Мұғалім:
Бір қойым бар,қаны жоқ,
Қанатының саны жоқ.
Адаммен сөйлесер,
Ақылы бар,жаны жоқ
Тілі барда,үні жоқ,
Өзін адам түсінген
Жүрегі бар,қаны жоқ,
Сөйлей туған ішінен
(кітап)
13-оқушы:
Бірінші әріп-көзде бар, мұрнында жоқ.
Екінші әріп-тісте бар, бұрымда жоқ
Үшіншісі әріп-бетте бар, білекте жоқ,
Төртінші әріп-құлақта бар, жүректе жоқ
Бесінші әріп П әрпі –ақырғысы,
Жұмбақ шешкен-баланың ақылдысы.
(кітап)
Барлық балалар қосылып хормен И.Нүсіпбаевтің «Отан» (өлеңін жазған
Н.Әлімқұлов)әнін орындады.
Ашық тәрбие сағатының 2—бөлімі класс оқушыларының көңілді биіне,шырқата
салған әніне ұласты.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz