Файл қосу

Дәрілік өсімдіктер жайлы

Пән: Әртүрлі
«М.Горький атындағы орта мектеп» ММ-сі

Кіріктірілген сабақ

Тақырыбы: Дәрілік өсімдіктер тақырыбын оқытуда WordPad мәтіндік
редакторының қосымша мүмкіндіктерін пайдалану.

7 «А» класс

Мұғалімдер: Сапаева Назым Даулетхановна
Бидашева Альмира Толеухановна

Мекен жайы: ШҚО, Үржар ауданы
Үржар ауылы
Панкратова 14
тел: 2 – 12 – 55
e-mail: Nazym.Sapaeva@rambler.ru

Тақырып: Дәрілік өсімдіктер тақырыбын оқытуда WordPad мәтіндік
редакторының қосымша мүмкіндіктерін пайдалану.
Сабақтың түрі: Кіріктірілген сабақ. Биология, информатика
Сабақтың әдісі: Көрнекілік, сұрақ-жауап, зертханалық, иллюстрациялық,
түсіндірмелі- практикалық, тест.
Сабақтың көрнекілігі: Кеппешөп, Үржар ауданының дәрілік өсімдіктерінің
сұлбасы, слайд.
Сабақтың мақсаты: Биология сабағын информатика сабағымен біріктіре
отырып, дәрілік өсімдіктерді оқытып үйретуде мәтіндік редактордың
көмегімен тапсырмалар орындау.
Оқушылар үшін әлемнің біртұтастығы, пәндердің байланыстылығы
жайлы ұғымды қалыптастыру.

|Мақсат, міндеттері |Биология |Информатика |
|Тәрбиелік |Туған жерге, табиғатқа |Оқушыларды компьютермен |
| |сүйіспеншілігін арттыру;|жұмыс істеу кезінде |
| |Дәрілік өсімдіктердің |қауіпсіздік ережесін |
| |күннен-күнге жойылып |сақтай білуге үйрету; |
| |бара жатқанын ұмытпау | |
| |керек! | |
|Дамытушылық |Жергілікті дәрілік |Оқушылардың өз |
| |өсімдіктердің түрлерімен|білімдерін, практикада |
| |танысу, іздену арқылы |қолдана білу дағдыларын |
| |логикалық ойлауымен |дамыту. |
| |шығармашылыққа жетелеу. | |
|Білімділік |Дәрілік өсімдіктер жайлы|WordPad мәтіндік |
| |толық мағлұмат алу, |редакторының қосымша |
| |олардың тұқымдасын, |мүмкіндіктерін биология |
| |қолданылуын, кездесуін, |пәнінің тапсырмаларын |
| |құрылысын оқып үйрену. |орындау кезінде |
| | |пайдалану. Алмасу |
| | |буферімен жұмыс істеуді,|
| | |мәтінге графикалық |
| | |объектілерді енгізуді |
| | |қолдану. |

Өткізілген уақыты: 04.03.2009ж.
Пәндер: Биология, информатика
Класс: 7 «А»
Уақыты: 3 сабақ
Мұғалімдер: Бидашева Альмира Толеухановна І санатты биология пәнінің
мұғалімі.
Сапаева Назым Даулетхановна ІІ санатты информатика пәнінің
мұғалімі.

Сабақтың барысы:

|Сабақ кезеңі |Мұғалімнің іс-әрекеті |Оқушының іс-әрекеті |
|І Ұйымдастыру |Сабақтың мақсаты мен |Оқушыларды сабақ кезеңдерімен |
|сәті. |міндетін қою. |таныстыру. |
|Сабақ бойы |Мақсаты: 1. Дәрілік |ІІ Жаңа тақырыпты меңгеру. |
|класты |өсімдіктермен танысу |Дәрілік өсімдікке жалпы |
|ұйымдастыру, |арқылы түрлерін, |сипаттама. |
|оқушылардың |құрылысын, қызметін, |Дәрілік өсімдікті қолданылуына |
|сабаққа |қолданылуын анықтай білу. |топтастыру. |
|даярлығы, |Үржар ауданында кездесетін|Үржарда кездесетін дәрілік |
|тәртіп. |дәрілік өсімдіктер жайлы |өсімдіктерге сипаттама. |
|Оқушылармен |ізденуі, халық |Оқушылардың дәрілік өсімдіктер |
|амандасып, |медицицинасында |жайлы жинаған мағлұматтарын |
|оқушыларды |қолданылуы. |WordPad мәтіндік редакторында |
|кезекшінің |2. Оқушылардың дәрілік |жазу, көркемдеу. |
|көмегімен |өсімдіктер жайлы жинаған |Сәйкестендіру тесті. |
|түгендеу. |мағлұматтарын WordPad |Венн диаграммасы. |
| |мәтіндік редакторының |Зертханалық жұмыс. |
| |қосымша мүмкіндіктерін |Жұмбақ шешу. |
| |пайдалана отырып шағын |VipTest тестілеу бағдарламасының|
| |кітапша жасау; |көмегімен тест шешу. |
| |Компьютердің |Бағалау парағымен оқушылардың |
| |мүмкіндіктерін пайдалана |білімін бағалау. |
| |отырып биология пәнінің | |
| |тапсырмаларын орындау; | |
| |Тест тапсырмасын VipTest | |
| |тестілеу бағдарламасының | |
| |көмегімен орындау. | |
|ІІ Жаңа |Биология мұғалімі: Дәрілік|Құрамында адам ағзасына қажетті |
|білімді игеру.|өсімдік деп қандай |дәрумендері бар, белгілі бір ауру|
| |өсімдікті атаймыз? |түрлеріне қолданатын өсімдікті |
| | |айтамыз. |
| |Қазақстанда 6000-нан астам| |
| |өсімдіктің түрлері болса, | |
| |оның 500 түрі дәрілік | |
| |өсімдіктерге жатады. | |
| |Дәрілік өсімдіктермен | |
| |емдеуді фитотерапия деп | |
| |атайды. | |
| |Дәрілік өсімдіктерді | |
| |қолданылуына қарай мынадай| |
| |топтарға бөлуге болады. | |
| |Қолданылуы | |
| |Дәрілік шөптер | |
| | | |
| |І жүрек, қантамыр | |
| |Долана, сасық шөп, қазоты,| |
| |шүйін-шөп (валериана), | |
| |жалбыз | |
| | | |
| |ІІ тері ауруы | |
| |Жалбыз, түймедақ, жөке, | |
| |қырықбуын, арша, | |
| |жолжелкен, мыңжапырақ | |
| | | |
| |ІІІ зәр айдайтын | |
| |Қырықбуын, бидайық, арша, | |
| |бақ-бақ, қайың, зығыр | |
| | | |
| |IV өтке арналған | |
| |Шашыратқы, қырықбуын, | |
| |шайқурай, мыңжапырақ, | |
| |итмұрын, бидайық, қалақай,| |
| |жалбыз | |
| | | |
| |V бауыр мен бүйректегі тас| |
| |түсіретін | |
| |Лобия, шоңайна, шашыратқы,| |
| |қалақай, андыз | |
| | | |
| |VI қақырық түсіретін | |
| |Емен, жөке, тал, өгейшөп, | |
| |қызылмия, жолжелкен | |
| | | |
| |VII паразит құрттардан | |
| |емдейтін | |
| |Дәрмене, сарымсақ | |
| | | |
| |VIII қант ауруын емдейтін | |
| |Топинамбур (жералмұрт) | |
| | | |
| | | |
| |Дәрілік шөптерден жүрек | |
| |ауруын емдейтін дәрінің 78| |
| |%, ішек қарын, бауыр 75%, | |
| |жатыр жыныс мүшелері | |
| |ауруларының 80%, қақырық | |
| |түсіретін дәрілердің 80%, | |
| |қан тиятын дәрілердің 65% | |
| |жасалады. | |
| |Үржар ауданында дәрілік | |
| |өсімдіктің 450 түрі | |
| |кездеседі. Біздің | |
| |мектептің оқушылары | |
| |«Ізденімпаздар» тобын | |
| |құрып, Үржарда кездесетін | |
| |дәрілік өсімдіктер жайлы | |
| |мағлұмат жинақтап дәрілік | |
| |өсімдіктердің таралуы | |
| |жөнінде сұлба жасады, | |
| |кесте құрды. «Әсер – ал» | |
| |деген серіктестікпен | |
| |кездесу жүргізіп, олардың | |
| |шығаратын дәрілік | |
| |шөптерінің түрімен, | |
| |қолданылуымен танысты. | |
| |Мектеп үлескісінде де | |
| |Үржарда кездесетін дәрілік| |
| |өсімдіктердің кейбір | |
| |түрлері өсіріледі және оны| |
| |оқушылар бақылап отырады. |Жауап: Үржар ауданында мынадай |
| |Сұрақ: Үржарда өсетін |дәрілік өсімдіктер кездеседі: |
| |қандай дәрілік |адыраспан, бойқалақай, дәріарша, |
| |өсімдіктердің түрлерін |жалбыз, жолжелкен, жұмыршақ, |
| |білесіңдер? Әрбір оқушыға |алтын тамыр, қазтабан, қарандыз, |
| |жекеленген дәрілік өсімдік|өгейшөп, т.б. |
| |туралы мағлұмат дайындау |Мысалы: Дәрмене |
| |тапсырылған. | |
| |Информатика мұғалімі: |Дәрмене (Artemisia cina) – |
| |Тапсырма №1. Барлығымыз |күрделі гүлділер тұқымдасының |
| |WordPad мәтіндік |жусан туысына жататын көп жылдық |
| |редакторын іске қосамыз. |шала бұта. Сирек кездесетін, |
| |Әр оқушы өзіне тапсырылған|таралу аймағы тарылып бара |
| |дәрілік өсімдіктің суретін|жатқан, құрып кету қаупі бар түр.|
| |Жұмыс үстелінде орналасқан|Биіктігі 18 - 30 см. Көп сабақты,|
| |«Дәрілік өсімдіктер» атты |бұтақтары тік орналасқан, төменгі|
| |папкадан тауып алып, |жапырақтары сағақты, ерте солады.|
| |алмасу буфері арқылы |Гүлшоғыры шашақ тұқымнан |
| |суретті мәтіндік редактор |көбейеді. Тамыз - қыркүйекте |
| |терезесіне |гүлдеп, қазанда жеміс береді. |
| |орналастырамыз. Өсімдік |Құрамында ішек құрттар түсіретін|
| |жайлы мағлұматты мәтіндік |сантонин бар. Парфюмерияда эфир |
| |редактордың көмегімен |майы мен дарминол алу үшін |
| |тереміз. |қолданады. |
| |Биология мұғалімі: Әр | |
| |оқушы өзінің өсімдігі | |
| |жайлы мағлұмат беріп, | |
| |Үржардың дәрілік | |
| |өсімдіктер сұлбасынан | |
| |көрсетуі қажет. | |
| |Информатика мұғалімі: | |
| |Дәрілік өсімдіктер жайлы | |
| |алған білімдерді | |
| |информатика пәнімен | |
| |ұштастырып мына | |
| |сәйкестендіру тестін | |
| |орындаймыз. Тапсырманы | |
| |орындау үшін жұмыс | |
| |үстелінде орналасқан | |
| |Биология-информатика | |
| |папкасынан Тапсырма.xls | |
| |файлын ашып, Сәйкес тесті | |
| |бетін ашып, енгізу | |
| |ұяшығына дәрілік | |
| |өсімдікті қолданылуына | |
| |тиісті 1,2,…,8 цифрды | |
| |жаз. | |
| |/Тапсырма №2. | |
| |Сәйкестендіру тесті. | |
| |Microsoft Excel | |
| |электрондық кестесінде | |
| |дайындалған/ | |
| | | |
| |Биология мұғалімі: Венн | |
| |диаграммасына екі | |
| |өсімдікті салыстыр. | |
| |(Бақ-бақ, итмұрын) | |
| |ұқсастығы мен | |
| |айырмашылығын тап. | |
| |Информатика мұғалімі: |Бақ-бақ Ұқсастығы Итмұрын |
| |Жұмыс үстелінде орналасқан| |
| |Биология-информатика | |
| |папкасынан Венн диаграмма | |
| |көрмесін ашамыз. Маустың | |
| |оң жақ батырмасын басып, | |
| |контекстік менюден | |
| |Указатель(Фломастер | |
| |тізбегін орындап, жауабын | |
| |жазамыз. Тапсырма | |
| |толығымен орындалғанда | |
| |маустың оң жақ батырмасын | |
| |басып, контекстік менюден | |
| |Завершить показ слайдов | |
| |командасын таңдап, қолмен | |
| |жазылған ескертуді | |
| |сақтаймыз. | |
| | | |
| |Бақ-бақ Ұқсастығы | |
| |Итмұрын | |
| | | |
| | |Жауабы: (Бақбақ) |
| |Биология мұғалімі: | |
| |Зертханалық жұмыс. Дәрілік|Жауабы: 1. Дәрілік өсімдіктерді |
| |өсімдіктерді анықтап, |сыртқы құрылысына қарап тани |
| |танып білу. |білу; |
| |Тапсырма: Дәрілік |2. өсетін жерін білу; |
| |өсімдіктердің бір топ |3. дәріге өсімдіктің қай мүшесін |
| |кеппе шөбін алып, |алуды білу; |
| |жапырағын, сабағын, |4. кептіру әдісін білу; |
| |тамырын, бір-бірімен |5. сақтау ережесін білу. |
| |салыстыру және оларды | |
| |ажырата білу. Қай | |
| |тұқымдасқа жататынын | |
| |анықтау. | |
| |Кеппешөпті пайдалана | |
| |отырып, семантикалық карта| |
| |құру. | |
| |Информатика мұғалімі: | |
| |Тапсырма №3. /Microsoft | |
| |Excel электрондық | |
| |кестесінде дайындалған/ |Жауабы: |
| |Бұл тапсырманы орындау |Б |
| |үшін жұмыс үстелінде |В |
| |орналасқан |Г |
| |Биология-информатика |В |
| |папкасынан Тапсырма.xls |В |
| |файлын ашып, семантикалық |Г |
| |карта бетін ашып, |Г |
| |өсімдіктің дұрыс |Б |
| |сипатталуын «*» таңбасымен|Б |
| |белгіле. |А |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |Биология мұғалімі: Жұмбақ | |
| |шешу. | |
| |Өзіне шап-шақ | |
| |Киген қалпағы аппақ, | |
|IV Жаңа |Балалар тұр қаптап. | |
|сабақты | | |
|бекіту. | | |
| |Сұрақ: Дәрілік | |
| |өсімдіктерді жинау үшін | |
| |қандай ережелерді білген | |
| |жөн? | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |Тест. | |
| |Информатика мұғалімі: Жаңа| |
| |сабақты бекіту үшін тест | |
| |тапсырмасын орындаймыз. | |
| |Жұмыс үстелінде VipTest | |
| |тестілеу бағдарламасын | |
| |іске қосамыз. Биология | |
| |пәнін таңдап, сұрақтардың | |
| |дұрыс нұсқасын сәйкесінше | |
| |белгілеңдер. | |
| |1. Шипалы бұта | |
| |Құртқашаш | |
| |Итмұрын | |
| |Лиана | |
| |Қарандыз | |
| |2. Дәрілік өсімдікпен | |
| |емдеу ғылымы ... | |
| |Экология | |
| |Физиология | |
| |Фитотерапия | |
| |Герпетология | |
| |3. Үржар ауданында қанша | |
| |дәрілік өсімдіктің түрі | |
| |кездеседі? | |
| |500 | |
| |580 | |
| |200 | |
| |450 | |
| |4. Паразит құрттарды | |
| |түсіретін өсімдік | |
| |Пия | |
| |Қарақат | |
| |Сарымсақ | |
| |Қызанақ | |
| |5. Қант диабеті ауруында | |
| |қолданатын өсімдік | |
| |Қандыағаш | |
| |Қаражидек | |
| |Жералмұрты | |
| |Арамшытыр | |
| |6. Қызыл кітапқа енген | |
| |дәрілік өсімдік | |
| |Бөденешөп | |
| |Кәріқыз | |
| |Бойқалақай | |
|VI Оқушылардың|Алтын тамыр | |
|білімін |7. Дәрілік өсімдіктің қай | |
|бағалау. |мүшесі емдік мақсатта | |
| |қолданылады? | |
| |Тамыр | |
| |Сабақ | |
| |Жеміс | |
| |Емдік қасиеті бар барлық | |
|VII Үйге |мүшесі | |
|тапсырма |8. Дәрілік өсімдікті қалай| |
| |кептіру керек? | |
| |Күнге | |
| |Көлеңкеге | |
| |Ылғалға | |
| |Суыққа | |
| |9. Құрамында С дәрумені | |
| |бар өсімдік | |
| |Орамжапырақ | |
| |Пияз | |
| |Қияр | |
| |Шомыр | |
| |10. Шпинат қай тұқымдасқа | |
| |жатады? | |
| |Алабота | |
| |Құлқайыр | |
| |Күрделігүл | |
| |Көкнәр | |
| | | |
| |Биология мұғалімі: | |
| |Алдарыңдағы жауап парағына| |
| |белгілеген әрбір | |
| |тапсырманың ұпайын қосып, | |
| |жалпы ұпайды шығару. | |
| |Бағалау көрсеткіші | |
| |49 – 44 – «5» | |
| |44 – 38 – «4» | |
| |38 – 32 – «3» | |
| |31 – төмен – «2» | |
| |Бағалау парағының | |
| |көрсеткіші бойынша | |
| |оқушылар биология және | |
| |информатика пәнінен | |
| |бағаланды. | |
| |Тапсырма: Дәрілік | |
| |өсімдіктер жайлы қосымша | |
| |материал жинақтау. Дәрілік| |
| |өсімдіктер жайлы | |
| |мақал-мәтел жазып келу. | |



Ұқсас жұмыстар
Дәрлік өсімдіктердің сырлары
Жергілікті жердегі дәрілік өсімдіктер
Дәрілік өсімдіктер
§ 39. Техникалық, талшықты, дақылдар мен дәрілік өсімдіктер
Техникалық талшықты дақылдар және дәрілік өсімдіктер
Күрделігүлділер тұқымдасы
Фитонцид - пияз құрамындағы ұшпа зат
Мәдени және жабайы, біржылдық және көп жылдық, дәрілік және әсемдік өсімдіктер. Өсімдіктердің тіршілік формалары ағаштар, бұталар, бұташықтар, шөптесін өсімдіктер
Өсімдіктерді қорғау, адамдардың парызы
Өсімдіктерді қорғау жолдары
Пәндер