Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Теңдеу тақырыбы


Қалжанов Бауыржан Аманбекұлы
Қызылорда облысы, Жалағаш ауданы,
№34 Ә.Бердаулетов атындағы орта мектебінің математика пәні мұғалімі

|Пәні: |Күні: |Сынып: 5 |
|Математика | | |
|Сабақтың |Теңдеу |
|тақырыбы | |
|Сабақтың |Санды теңдік негізінде теңдеу құрастыра білу; |
|мақсаты: |Әріптің теңдеуді тура санды теңдікке айналдыратын мәнін түсіну; |
| |Теңдеу түбірін табу немесе оның бірде бір түбірі болмайтындығына |
| |көз жеткізу; |
| |Теңдеу құрауыштарын ажырата алу. |
|Оқытуда |«Лездеме», «Жаңа білімге көпір салу», АКТ пайдалану, |
|қолданылатын |«Топтардағы өзара бағалау», «Өзіндік мысал» |
|әдіс - тәсілдер | |
|Оқыту нәтижесі: |Санды теңдік негізінде теңдеу құрастыра білетін болады; |
| |Әріптің теңдеуді тура санды теңдікке айналдыратын мәнін |
| |түсінетін болады; |
| |Теңдеу түбірін табу немесе оның бірде бір түбірі болмайтындығына |
| |көз жеткізеді; |
| |Теңдеу құрауыштарын ажырата алатын болады. |
|Негізгі идеялар |Теңдеу, теңдеу шешу, теңдеудің түбірі, тура теңдік, теңдеу |
| |құрауыштары. |
|Негізгі дерек |Математика: Жалпы білім беретін мектептің 5-сыныбына арналған |
|көздері, |оқулық/ А. Алдамұратова, Е.Байшоланов.-Алматы: |
|көрнекіліктер |Атамұра, 2005. |
| |Электронды оқулық, 5-сынып, Суреттер, плакат, стикер, оқушылардан|
| |кеңес алу таратпалары |
|Сабақтың барысы |
|Сабақтың |Мұғалімнің іс - әрекеті |Оқушының іс – әрекеті |
|кезеңдері | | |
| | Оқушылармен сәлемдесу, | |
| |ынтымақтастық атмосферасын | |
| |орнату. | |
|І.Ұйымдастыру |Мұғалім бастап шеңбері бойымен|Оқушылар шеңбер бойымен |
| |математикалық термин сөздерді |математикалық термин сөздерді |
|2 мин |айтады. |кезектесіп айтады. |
| |Топқа бөлу – әртүрлі |Оқушылар шеңбер бойымен айнала |
| |геометриялық фигуралар арқылы |отырып ұшбұрыш, төртбұрыш, |
| |бөледі. |бесбұрыштарды алып топтарға |
| | |бөлінеді. |
| |Оқушыларға бірлесіп топтық | |
| |жұмыс жасайтындығын айтады. |Топ басшысы сайланып, өзге топ |
| | |мүшелерінің қызметі анықталады. |
|ІІ. Өтілген | |70-есепке үш топтан бір-бір |
|материалды | |оқушыдан тақтаға шығып, өрнектің |
|жинақтау, |Көбейтудің үлестірімділік |мәнін табады. |
|жүйелеу |қасиетін пайдаланып, |8(2х+5)+4(6+7х), мұндағы х=3; |
| |өрнектерді ықшамдау |Жауабы: 196 |
| |тақырыбындағы 70-есептің |12(3х+8)+5(2х-1), мұндағы х=2; |
| |шығарылуын тексеру. |Жауабы: 183 |
| | |24(х+2)+6(5х-2), мұндағы х=1; |
| | |Жауабы: 90 |
| | |Оқушыларды геометриялық фигуралар |
|8 мин | |арқылы бағаланады. |
| |«Лездеме» әдісі арқылы | |
| |интерактивті тақтаға әр түрлі | |
| |деңгейдегі сұрақтар беріледі, | |
| |топ мүшелері кезекпен жауап | |
| |беруі сұралады | |
| |10 10 10 | |
| | | |
| |20 20 20 | |
| | | |
| |30 30 30 | |
| | | |
| | | |
| |Бағалау үшін : | |
| | | |
| | | |
| |береді. | |
| | |Оқушылар интерактивті тақтадан |
| | |топқа берілген ұяшықты таңдайды |
| | |да,топ мүшелері кезектесіп жауап |
| | |береді. |
| | |10 – үшбұрыштың периметрін ата? |
| | |10 – төртбұрыштың периметрін ата? |
| | |10 – шаршының периметрін ата? |
| | |20 – натурал сандар дегеніміз не? |
| | |20–Санды өрнек дегеніміз не? |
| | |20 –Әріпті өрнек дегеніміз не ? |
| | |30–Қосудың ауыстырымдылық |
| | |қасиетіне мысал келтір. |
| | |30–Қосудың терімділік қасиетіне |
| | |мысал келтір. |
| | |30 - Көбейтудің ауыстырымдылық |
| | |қасиетіне мысал келтір. |
|ІІІ.Тұсаукесер. | «Жаңа білімге көпір салу» |Оқушылар сурет бойынша асқабақтың |
| |әдісі арқылы «теңдеу» ұғымын |массасын анықтайды. |
|3 мин |қалыптастыру. Суретпен жұмыс. |Жеке жұмыс |
| | |Топтық жұмыс |
| |Асқабақтың массасын табыңдар. |Әр топ өз жауаптарын тақтаға іліп,|
| | |оқиды. |
| | |Мадақтау, жылы шырай арқылы |
| | |бағалау |
|IV. Жаңа |Электрондық оқулық арқылы |Оқушылар алдымен жеке талдайды, |
|материал |«теңдеу» ұғымына анықтама |кейін жұппен ақылдасады, |
|10 мин |беремін. |қабылданған шешімді топта |
| | |талқылап, топтық шешім қабылдап |
| |Жаңа тақырыпты «Топтардағы |топ баяндамашысы постерде |
| |өзара бағалау» (2-стратегия) |қорғайды. |
| |арқылы жүргіземін. |І топ |
| |І топ: 1-мысал |1-мысал |
| |ІІ топ: 2-мысал |ІІ топ |
| |ІІІ топ: 3-мысал |2-мысал |
| |Оқушылар жұмыстарын қорғап |ІІІ топ |
| |болған соң мен өзім ережелерді|3-мысал |
| |қайталап түсіндіріп өтемін. | |
| | |(45-х)*3=93 |
| | |Шешуі: |
| | |45-х=93:3 |
| | |45-х=31 |
| | |х=45-31 |
| | |х=14 |
| | |Теңдеудің түбірі |
| | |14-ке тең |
| | |(х-13):7=2 |
| | |Шешуі: |
| | |х-13=2*7 |
| | |х-13=14 |
| | |х=14+13 |
| | |х=27 |
| | |Теңдеудің түбірі |
| | |27-ге тең |
| | |72:(х+12) =4 |
| | |Шешуі: |
| | |х+12 =72:4 |
| | |х+12 =18 |
| | |х=18-12 |
| | |х=6 |
| | |Теңдеудің түбірі |
| | |6-ға тең |
| | | |
| | | |
| | |№ |
| | |Критерий |
| | |балл |
| | | |
| | |І |
| | |Амалдардың реті |
| | |3 |
| | | |
| | |ІІ |
| | |Белгісізді табу |
| | |3 |
| | | |
| | |ІІІ |
| | |Тексеру |
| | |3 |
| | | |
| | |Оқушылар критерий арқылы өзге |
| | |топтың жұмысын бағалайды. |
|V. Сергіту сәті |Физминутка «Cute Froggy Dance»|Оқушылар би билеу арқылы дене |
|1 мин | |жаттығуын жасап сергиді. |
|VІ.Білімді | «Артық білім кітапта» | |
|жинақтау және |Әр топқа оқулықтан деңгейлік | |
|жүйелеу |тапсырмалар беріледі. | |
|15 | | |
|мин | | |
| |«А» деңгейі |Бағалау парағы |
| |І топ №73 (1,4) | |
| |ІІ топ №74 (2,5) |«А» деңгейі |
| |ІІІ топ №75 (3,6) |«В» |
| | |деңгейі |
| |«В» деңгейі |«С» |
| |І топ №83 (1,2) |деңгейі |
| |ІІ топ №84 (1,2) | |
| |ІІІ топ №85 (1,2) |балл |
| |«С» деңгейіне мәселе есеп | |
| |беремін. |1 |
| |Есептің шешімдері 1-қосымшада |2 |
| |көрсетілген. |3 |
| | |4 |
| | |5 |
| | |6 |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | |Есеп дұрыс шығарылса – 2 ұпай |
| | |Есепте қателіктер жіберілсе – 1 |
| | |ұпай |
| | |Есеп шығарылмаса – 0 ұпай |
|VІІ . «Өзіндік | «Өзіндік мысал» әдісі арқылы |Теңдеу тақырыбына оқушылар өз |
|мысал» |теңдеу тақырыбына мысал |мысалдарын келтіріп, өз |
|3 мин |келтіріңдер. |тапсырмалары мен жорамалдарын |
| | |дайындайды. |
| | |Оқушылар стикер арқылы өз |
| | |мысалдарын тақтаға іледі. |
|Рефлекция |Оқушылардан кеңес алу таратпалары арқылы сабақ бойынша кері |
|2 мин |байланыс жасау |
|Үйге оқып |№ 76, №82, №86 |
|үйренуге |22 беттегі сұрақтарға жауап жазу |
|1 мин | |

1-қосымша
73-есеп. Белгісіз қосылғышты табыңдар.
1. х+23=41 3. 85+z=97 4. х+16=19+5 6. 35+z=66-18
х=41-23 z=97-85 х=24-16 z=48-35
х=18 z=12 x=8
z=13
74-есеп. Белгісіз көбейткішті табыңдар.
1. 12x=60 2. 33y=132 4. 2*17x=102 5. 6*15y=450
х=60:12 y=132:33 х=102:34 y=450:90
х=5 y=4 x=3
y=5
75-есеп. Теңдеуді шешіңдер:
2. 38-х=15 3. 132-z=84 4. 7y-25=45 6. 130-4x=70
х=38-15 z=132-84 7y=45+25 4x=130-70
х=13 z=48 y=70:7
x=60:4
y=10 x=15
«В» деңгейі
83-есеп. Теңдеуді шешіңдер: 84-есеп.
Теңдеуді шешіңдер:
1. 29x-15x+16=100 2. 11y+32y-127=45 1. 272:x=102-85
2. 477:x=465-412
14x=100-16 43y=127+45 x=272:17 x=477:53
x=84:14 y=172:43 x=16 x=9
x=6 y=4
85-есеп. Теңдеуді шешіңдер:
1. 49m-343=343 2. 94m-78=110
49m=343+343 94m=110+78
m= 686:49 m=188:94
m= 14 m= 2
«C» деңгейі
Аулада тауықтар мен қозылар жайылып жүр. Қозылар тауықтардан 3 есе кем.
Қозылар мен тауықтардың аяқтарының саны 40. Аулада неше қозы, неше тауық
жайылып жүр.
Шешуі: 3*2х+4х=40 Қозыда 4 аяқ, ал тауықта 2 аяқ.

10х=40 Аяқтарының саны 4x=4*4 =16
Жауабы: 4 қозы, 12 тауық
х=40:10 6x=6*4 = 24
x=4

Ұқсас жұмыстар
Теңдеу шығару
Толымсыз квадрат теңдеу
Квадрат теңдеу түбірлерінің формулалары. 8 сынып
Теңдеу, оны шешу. жанама түрде тұжырымдалған есептерді теңдеу арқылы шығару
Екі айнымалысы бар сызықтық теңдеу
Квадрат теңдеу түбірлерінің формуласы
Дифференциалдық теңдеулер
Квадрат теңдеу түбірлерінің формулалары. Сабақтың тақырыбы
Квадрат теңдеуді шешу
Квадрат теңдеу 8сынып алгебра
Пәндер