Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Абзац сұхбаттық терезесі
Бекітемін:
Күні: 21.01.2015ж
Сыныбы: 6ә;б
Сабақтың тақырыбы:Абзацтар,шегіністер және интервалдар.
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Мәтінмен жұмыс барысында абзацтар, шегіністер, интервал
ұғымымен, батырмаларымен таныса отырып жұмыс жасап үйрену.
Дамытушылық: Оқушылардың білімін арттыру, заман талабына сай жаңа
технологияларды меңгерте отырып құзыреттілігі терең оқушыларды дайындау.
Тәрбиелік: Еңбекқорлыққа, жауапкершілікке тәрбиелеу.
Пән аралық байланыс: Қазақ тілі, орыс тілі, ағылшын тілі.
Сабақтың көрнекілігі: Интерактивті тақта, оқулық, презентация, үлестірме
қағаздар.
Сабақтың барысы:
1. Үйымдастыру.
2. Үй тапсырмасын тексеру.
3. Үй тапсырмасын пысықтау.
4. Тақырыпты ашу.
5. Жаңа сабақ.
6. Жаңа сабақты бекіту.
7. Оқушыларды бағалау.
7. Үйге тапсырма беру.
1.Ұйымдастыру: Оқушыларды түгендеп, сабақ құралдарын тексеру.
2. Үй тапсырмасын тексеру: Тест жұмысы арқылы тексеру.
1. Кегль- ол
А)қаріптің сырт пішімі
В)қаріптің мөлшері
С)абзацтың элементі
Д)пішімдеу сызғышындағы маркер
2. Символдар тізімдемесін, оның ішінде пернетақтада жоқтарында, экранда
көрсетуді келесі бұйрықтар немесе сұхбаттық терезелер көмегімен жүзеге
асыруға болады.
А)Кірістіру-Символ бұйрығы
В) Тіркеме парақ жолағының
С) Абзац сұхбаттық терезесі
Д) Қаріп сұхбаттық терезесі
3. Сендер мәтінді экранаға қарамай тердің делік. Біраз уақыттан кейін
CapsLock пернесінің басулы тұрғанын көріп қалдыңдар. Ары қарай қандай
әрекет жасайсыңдар?
А) Мәтінді қайта тереміз
В) Емле қателерін тексеруді қолданамыз
С)Регистр батырмасының көмегімен бас және жай әріптердің кезектесіп
орналасуын ретін «Сөйлемдегідей» тәртібіне өзгертеміз
Д) Басты- Қаріп сұхбаттық терезесінде Регистр ажыратып қосқышын жалғаймыз.
4. Сиректетіп теру үшін не істеу керек?
А)Абзац сұхбаттық терезесін шақырып, Қосымша тіркеме парағына ауысамыз және
«Интервал» тізімінен «сиректетілген» параметірн таңдамыз
В) жолақтың Басты-Қаріп тіркеме парағында тиісті батырманы қосамыз
С) Символдарды арасына бос орын қосып тереміз
Д) Қаріп сұхбаттық терезесін шақырып, Қосымша тіркеме парағына ауысамыз
және «Интервал» тізімінен «сиректетілген» параметрін таңдаймыз
5. «Х2» мәтінін теру үшін қандай батырманы басу керек?
А) жоласты белгісін
В)жолүсті белгісін
С) форматты тазалау
Д) Кірістіру-Символ-Басқа символдар бұйрығын.
6. Артығын таңдаңдар:
А)WordPad
В)MicrosoftWord
С)Paint
Д)Блокнот
7. Ашық құжаттағы беттердің санын қалай анықтауға болады?
А)жолақтың бетті белгілеу тіркеме парағында
В)жолақтың басты тіркеме парағында
С)терезенің тақырып жолында
Д)қалып күй жолында
8. Құжаттардың қарап шығу масштабын өзгертуге болады:
А)жолақтың бетті белгілеу бөлімінде
В) жолақтың басты бөлімінде
С) терезенің тақырып жолында
Д) қалып күй жолында
9. Жанама мәзірді қалай шақырады?
А) құжаттардың қажетті элементін тінтуірдің оң батырмасын шерту арқылы
В) құжаттардың қажетті элементін тінтуірдің сол батырмасын шерту арқылы
С) құжаттардың қажетті элементін тінтуірдің оң батырмасын екі рет шерту
арқылы
Д) құжаттардың қажетті элементін тінтуірдің сол батырмасын екі рет шерту
арқылы
10. Құжаттың сақтау бұйрығы қайда орналасқан?
А) жолақтың басты тіркеме парағында
В)файл мәзірінде
С)Office батырмасының мәзірінде
Д)тек пернетақтадан қол жетімді
3Үй тапсырмасын пысықтау: Қосымша сұрақтар қою арқылы пысықтап сұрау:
1. Пернетақтада жоқ символды кірістіруге көмектесетін бұрық қандай?
2. Қаріптің қандай баптауларын өзгертуге болады?
3. Ерекшеленген фрагменттегі кіші әріптерді бас әріптерге қалай өзгертуге
болады?
4. Кегль деген не?
5. Қаріптің тізімде жоқ мөлшерін қалай орналастырамыз?
6.Символаралық интервал деген не?
7. Мәтінді қалай түрлі түсті етуге болады?
8. Қаріптің жоғарғы және төменгі регистрлері не үшін керек?
9. Меңзерді жылжытуға арналған пернелер комбинацияларын атаңдар?
10. Мәтінді сауатты теру үшін қандай ережелерді алған жөн?
11. Мәтіннің фрагменттерін ерекшелеудің қандай тәсілдерін білесіңдер?
4. Тақырыпты ашу:
5.Жаңа сабақ: Абзацтар, шегіністер және интервалдар.
Пішімдеу ағымындағы абзацқа немесе мәтіннің ерекшелеген фрагментіне
қолданылады. Мәтінді пішімдеу сызғышымен, жолақтың басты-абзац немесе Абзац
бұрығы сұхбат терезесінің мәзірі бұрықтарының көмегімен пішімдеуге болады.
-Тізімдер құру туралы басқа сабақтарда айтылады.
-ағымдағы абзацта мәтінді түзету: солжақ шеті бойынша, ортасы
бойынша, оң жақ шеті бойынша, екі жақ шеті бойынша.
-абзацтағы шегіністі азайту(ұлғайту).
Жолақтың басты-абзац тіркеме парағындағы бұйрықтардың көмегімен кез келген
мәтіндеегі түзеу мен шегіністерді өзгертіңдер. Шегіністерді өзгерткенде
пішімдеу сызғышына назар аударыңдар.
Абзацтың ішіндегі жоларалық интервалды баптау. Тура сол баптаулар Абзац
бұрығының сұхбат теерезесінде бар. Екі интервал орнатқанда жолдардың
арасындағы тағыда бір жол тұтастай сыйып кетеді. Интервалды абзацтың
алдында да және абзацтан кейінде орнатуға болады. Бұл функция үшін
Алдындағы интервал және соңындағы интервал өрістері жауап береді.
Пішімдеу сызғышын экраннан алыптастауға және қайта қоюға болады. Пішімдеу
сызғышын экранда көрсетуге Түр-Көрсету немесе жасыру-сызғыш бұйрығы
жауапты.
Қорытынды.
Түйін:
• мәтінді пішімдеу сызғышымен, жолақтың Басты- Абзац тіркеме парағы
немесе Абзац бұйрығы сұхбат терезесінің мәзірі бұйрықтарының көмегімен
пішімдеуге болады.
• Жолдардың аралығы интервалдармен реттеледі.
• Пішімдеу сызғышын экранда бейнелеу үшін Түр-Көрсету немесе жасыру-
Сызғыш бұйрығы жауап береді.
6. Жаңа сабақты бекіту:
1)Сұрақтар:
1. Пішімдеу сызғышы не үшін керек?
2. Мәтіндік процессордың терзесіндегі пішімдеу сызғышын қалай қосып өшіруге
болады?
3. Пішімдеу деген не?
4. Абзацты пішімдееудің сұхбаттық терезесін қалай шақырамыз?
5. Абзацтағы мәтінді түзетудің қандай түрлерін білесіңдер?
6. Абзацтың ішіндегі толтыру түсін қалай өзгертеді?
7.Ерекшеленген мәтінді қоршау сызғыштарын қалай атаймыз?
8. Жолдар арасындағы қашықтықты қалай өзгертеміз?
9. Жол аралық интервалды өзгертуге болатын бұйрық?
10. Экранда пішімдеу сызғышы жоқ болса оны қалай қосамыз?
11. Пішімдеу сызғышының қызыметі?
12. Мәтіннің атауын жолдың ортасына қалай орналастырамыз?
13.Егер бетті оң жағынанда, сол жағынанда түзету үшін нені таңдаймыз?
14.Жол аралық интервалды өзгерту үшін жауапты батырма?
15. Абзацтағы шегіністі ұлғайту үшін жауапты батырма?
16. Тізім құратын батырма?
17.Абзацтың түсін өзгертетін батырма?
18. Пішімдеу сызғышында бірінші жол шегінісі үшін жауапты?
Компьютермен тәжірибелік жұмыс ретінде үлестірме қағазбен жұмыс жасау:
Мәтінді теріңдер:
Бурабай-Көкшетау облысы аймағында теңіз деңгейінен 320,9 м жоғары
биіктікте орналасқан көл. Көлдің суы мөлдір, ең терең жерінде ( 7м) түбі
көрініп жатады. судың бетінде жиырма метрлік биіктіке көтерілген құз
жартасты "Жұмбақтас" аралы асқақтатып тұр.
Көл жағалауы көктеп жарып шыққан қарағайлы және қайыңды орманымен
көмкерілген. Таулардың қылқан жапырақты орман мен көлдердің бірге,
үйлесімді қатар орналасуы шатқалды ерекше климматтық жағдай тудырады.
1.Мәтінді абзацтарға бөліңдер
2. Мәтінге атау беріңдер
3.Әр абзацты түрлі түске бояңдар
4. Құжатты менің құжаттарым бумасында өздерің берген атаумен сақтаңдар
5. Азат жол шегінісін баптаңдар:
1абзац-1см; 2абзац-2см
6. 1абзац-Arial; 2абзацты- Times New Roman; 3-абзацты; Arial Вlack
қарпімен ерекшелеңдер.
7.Мәтінді қоршау сызықтарға алыңдар.
8.Мәтінің бар бөлігіне 1,5 см азат жолды тағайындаңдар
9. Абзацтардың арасындағы қашықтықтарды ұлғайтыңдар
7. Оқушыларды бағалау.
8. Үйге тапсырма: Тақырыпты оқу, 106- беттегі бақылау сұрақтарымен
тапсырмаларын орындау.
Бекітемін:
Күні: 18.02.2015ж
Сыныбы: 6б;
Сабақтың тақырыбы: Кестелер, кестелер құру
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Мәтінмен жұмыс барысында кесте ұғымымен, батырмаларымен таныса
отырып жұмыс жасап үйрену. Оқушыларды кесте жасауға, ұяшықтарды қосуға,
алып тастауға және біріктіруге үйрету, кестелерді қоршауды, жиектеуді
үйрету.
Дамытушылық: Оқушылардың білімін арттыру, заман талабына сай жаңа
технологияларды меңгерте отырып құзыреттілігі терең оқушыларды дайындау,
есте сақтау және зейіндік қабілеттерін дамыту, пәнге деген қызығушылығын
арттыру
Тәрбиелік: Еңбекқорлыққа, жауапкершілікке тәрбиелеу. Оқушылардың техника
қауіпсіздік ережелерін сақтауға, уақытты тиімді пайдалануға, жүйелі
ойлауға, ұқыптылыққа, компьютерлік сауаттылыққа тәрбиелеу.
Пән аралық байланыс: Орыс тілі, ағылшын тілі, сурет, сызу.
Сабақтың көрнекілігі: Интерактивті тақта, оқулық, презентация, үлестірме
қағаздар, электронды оқулық.
Сабақтың барысы:
1. Үйымдастыру.
2. Үй тапсырмасын тексеру.
3. Үй тапсырмасын пысықтау.
4. Тақырыпты ашу.
5. Жаңа сабақ.
6. Жаңа сабақты бекіту.
7. Оқушыларды бағалау.
7. Үйге тапсырма беру.
1.Ұйымдастыру: Оқушыларды түгендеп, сабақ құралдарын тексеру.
2. Үй тапсырмасын тексеру: Тест жұмысы арқылы тексеру.
1. Беттің өлшемдерін қандай бұйрықтармен баптайды?
А) жолақтың Бетті белгілеу→Беттің өлшемдері бұйрығымен
В) Веб құжаттың терезесінде
С)Жолақтың Түр→ Беттің өлшемдері бұйрығымен
Д) Жолақтың Басты→ Беттің өлшемдері бұйрығымен
2. Жиекжолақтарды баптайды:
А)Құжатты басып шығарған кезде
В) Жолақтың Түр → Масштаб тіркеме парағында
С) Жолақтың Бетті белгілеу → Беттің өлшемдері тіркеме парағында
Д) Жолақтың Беттің өлшемдері тіркеме парағында
3. Беттің альбомдық теру бағытында
А) Биіктігі енінен үлкен
В) Мөлшері бойынша жиек жолақтары тең
С) ені биіктігінен үлкен
Д) енімен биіктігі тең.
4. Беттің альбомдық теру бағытында
А) Биіктігі енінен үлкен
В) Мөлшері бойынша жиек жолақтары тең
С) ені биіктігінен үлкен
Д) енімен биіктігі тең.
5. Айналық жиек жолақтарды пайдалану керек болатын жағдайлар
А) парақтың екі жақ бетіне басып шығару
В) парақтың бір жақ бетіне басып шығару
С) құжатты тарауларға бөлу
Д) құжатты тең екі бөлікке бөлу
6. F7 пернетақтасының қызметі
А) қаріптің кеглін өзгертеді
В) емле қателерін тексереді
С) жоларалық интервалды баптайды
Д) бетті жаңартады
7. Құжатты Алдын ала қарау және басып шығару бұйрықтары қайда орналасқан
А) Office батырмасының мәзірінде
В) жолақтың Басты тіркеме парағында
С) Office →Басып шығару батырмасының мәзірінде
Д) жолақтың Түр тіркеме парағында
8. Тез басып шығару және басып шығару бұйрықтарының айырмашылығын
көрсетіңдер
А) Тез басып шығару үнсіз келісім бойынша қолданылатын принтерге бірден
жібереді, ал Басып шығару, басып шығару параметрлерін баптаудың сұхбаттық
терезесін шығарады
В) Басып шығару үнсіз келісім бойынша қолданылатын принтерге бірден
жібереді ал тез басып шығару, басып шығару параметрлерін баптаудың
сұхбаттық терезесін шығарады
С) екі бұйрықта басып шығару сұхбаттық терезесін шығарады тек тез басып
шығарғанда алдын ала қарауды пайдалануға болмайды
Д) екі бұйрықта басып шығару сұхбаттық терезесін шығарады тек басып
шығарғанда алдын ала қарауды пайдалануға болмайды
9. Алдын ала қарау терезесінде не істеуге болады?
А) жиек жолдарды теру бағытын мөлшерлерді қарау масштабын баптауға
В) жиек жолдарды теру бағытын мөлшерлерді қарау масштабын баптауға құжатты
басып шығару үшін жөнелтуге
С) жиек жолдарды теру бағытын мөлшерлерді қарау масштабын баптауға құжатты
түзетіп шығаруға
Д) құжатты тек қарап шығуға
10. Басып шығару беттерінің диапазонын тағайындау үшін қолданылатын
белгілер
А) нүкте, үтір және дефис
В) үтір
С) дефис
Д) үтір және дефис
3. Үй тапсырмасын пысықтау: Қосымша сұрақтар қою арқылы пысықтап сұрау:
1. Жолақтың Бетті белгілеу → Беттің өлшемдері тіркеме парағының бұйрықтарын
атаңдар?
2. Өздерің білетін жиекжолақтардың түрлерін атаңдар.
3. Айналық жиекжолақтар өлшемдерін не үшін қолданады?
4. Беттің теру бағыты деген не?
5. Беттің теру бағытын қалай өзгертеміз?
6. Басып шығару үшін әдетте қағаздың қандай мөлшерін қолданамыз?
7. Құжаттың емле қателерін қалай тексереміз?
8. Мәтінде қателер орын алғанын мәтіндік процессор бізге қалай көрсетеді?
9. Құжатты қағазға басып шығару кезеңдерін атаңдар.
10. Алдын ала қарау бұйрығы не үшін керек? Ол қайда орналасқан?
4. Тақырыпты ашу: Сөз жұмбақ арқылы.
5.Жаңа сабақ: Кестелер, кестелер құру
Кестелер мәтіндер мен бейнелер орналасатын жолдардан, бағандардан,
ұяшықтардан тұрады. Әдетте кестелер деректерді реттеу және бейнелеп көрсету
үшін пайдаланылады.
МS Word әртүрлі құрылымдағы - саны әртүрлі жолдар мен бағандардан,
біріктірілген ұяшықтардан тұратын - кестелер тұрғызуға мүмкіндік береді.
Кестелер ұяшықтарының шекаралары түрі ( пунктирлі, біртұтас, қосақталған
және т.б), жуандығы және түсі әртүрлі қоршау сызықтарымен сызылуы мүмкін.
Кесте құру батырмасы жолақтың Кірістіру тіркеме парағында орналасқан. Осы
батырманы басқанда төмен қарай жайылатын терезе ашылып, онда тінтуірмен
жаңадан құрылатын кесте ұяшықтарының қажетті санын бояйды.
Кестелерді кірістіру және салу
Жаңа кесте құру үшін Кірістіру→Кесте →Кестені кірістіру бұйрығын
пайдалануға болады. Бұл жағдайда пайда болған терезеде жаңа кестенің
жолдары мен бағандарының қажет сандарын көрсету керек. Кестелермен әрі
қарай жұмыс істеу үдерісі барысында жолдар мен бағандар оңай жойылады және
қосылады, сондықтан құру кезінде жолдар мен бағандардың дәл санын көрсету
міндетті емес. жолдар мен бағандардың бастапқы бірнешеуін көрсету
жеткілікті.
Егер сендер сурет салуды жақсы көрсеңдер, онда кестені жай
қарындашпен салып, керек емес сызықтарды өшіргішпен (ластик) өшіруге де
болады. Кестенің суретін сызу үщін жолақтың Кесте тіркеме парағында
Қарындаш батырмасын қосады. Одан кейін тінтуірдің сілтемесі сендер
графикалық процессорда тікбұрыштар салған сияқты кестелер салуға болатын
қарындаштың түрін қабылдайды. Өшіргіш жолақтың Конструктор→Шекаралар сызу
тіркеме парағында орналасқан.
Кесте құру үшін бірінші немесе екінші тәсілді қолданған ыңғайлы. Ал
артық сызықтарды жоюды немесе олардың жаңаларын қосуды қарындашпен және
өшіргішпен орындаған дұрыс. Әрине сендер тек бұйрықтарды немесе сурет салу
режимін пайдалана аласыңдар. Кез келген программадағы сияқты, сендерге
өздерің жақсы көретін тәсілді таңдауға болады.
Экспресс-кестелер бұйрығы кестелердің дайын шаблондарын қосады. Бұл
кестелер әрленіп қойған, тек мазмұнын өзгерту ғана жетіспейді.
Деректерді енгізу және кестелердің бойымен жылжу
Кестелерді толтырғанда ұяшықтар бойымен тінтуірдің немесе меңзерді
басқару пернелері - сілтемелер көмегімен жылжиды. Сонымен қатар ұяшықтан
ұяшыққа ауысу үшін Таb пернесі қолданылады. Бұл перне меңзерді келесі
ұяшығына ауыстырады. Одан басқа егер осы пернені меңзер кестенің соңғы
ұяшығына орналасқан кезде басатын болсақ, онда кестеге жаңа жол қосылатын
болады. Бұл функцияны көбіне кестені ұяшықтан-ұяшыққа Таb пернесі көмегімен
жылжып отырып толтырғанда қолданады. Меңзерді алдындағы ұяшыққа ауыстыру
үшін Shift+Tab пернесін басады.
Қорытынды.
Түйін:
Жаңа кестені жолақтың Кірістіру → кесте тіркеме парағының бұйрықтары
көмегімен құрады. Кестенің ұяшықтарын дайын шаблон бойынша әдемілеп әрлеу
үшін Кірістіру → Кестелер → Экспресс кестелер бұйрығын пайдаланады. Кесте
ұяшықтары бойымен тінтуірдің немесе меңзердің басқару пернелері көмегімен
жылжиды. Таb пернесі ұяшықтар бойымен жылжу және жаңа жол қалыптастыру үшін
қолданылады. Меңзерді алдындағы ұяшыққа ауыстыру үшін Shift+Tab пернесін
басады.
6. Жаңа сабақты бекіту:
Компьютермен тәжірибелік жұмыс.
А деңгейі
1. Өздеріңнің апталық сабақ кестелеріңді кесте түрінде басып шығыңдар.
Жолдарға сабақтардың нөмірін, ал бағандарға дүйсенбіден сенбіге дейінгі
апта күндерін орналастырыңдар.
2. Кестені "Сабақ кестесі" деген атаумен сақтаңдар.
В деңгейі
1. Өздеріңнің достарың туралы анықталған мәліметтерден тұратын мынадай
түрдегі кесте құрыңдар:
|№ |Аты-жөні |Телефон |Е-mail |Мекен жайы |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
2. Кестені толтырыңдар
3. Кестені "Оқушылар" деген атпен сақтаңдар
С деңгейі
1.
|a |b |c |ab |ac |bc |(ab) ^ |(ab) (ac) (bc) |
| | | | | | |(ac) | |
|+ |+ |+ |+ |+ |+ |+ |+ |
|+ |- |+ |+ |+ |- |+ |+ |
|- |+ |+ |+ |+ |+ |+ |+ |
|+ |+ |- |+ |+ |- |+ |+ |
|- |- |- |- |- |- |- |- |
|- |+ |+ |+ |- |- |- |- |
|+ |- |+ |+ |+ |- |+ |+ |
|- |- |- |- |+ |- |- |+ |
Бақылау сұрақтары мен тапсырмалар:
1. Кестелермен жұмыс істегенде Microsoft Word терезесінің қандай
элементтерін пайдаланады?
2. Кестені құжатқа қандай тәсілдермен кірістіруге болады?
3. Кестені қалай салуға болады?
4. Алдымен кестені кірістіріп алып, элементтерді одан кейін салып
толықтыруға бола ма?
5. Кестенің бойымен қалай жылжуға болады?
6. Кестенің соңына жаңа жолды қалай қосуға болады?
7. Кесте құру бұйрығы қайда орналасқан?
8. Экспресс кесте бұйрығының қызметі
9. Кестенің ұяшықтары бойынша қалай жылжуға болады?
10. Кестенің соңына жаңа жол қосу үшін қандай пернені басу керек?
11. Кестенің бір ұяшығына кері жылжу үшін қандай пернелерді басу керек?
7. Оқушыларды бағалау.
8. Үйге тапсырма: Тақырыпты оқу, 106- беттегі бақылау сұрақтарымен
тапсырмаларын орындау.
Күні: 21.01.2015ж
Сыныбы: 6ә;б
Сабақтың тақырыбы:Абзацтар,шегіністер және интервалдар.
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Мәтінмен жұмыс барысында абзацтар, шегіністер, интервал
ұғымымен, батырмаларымен таныса отырып жұмыс жасап үйрену.
Дамытушылық: Оқушылардың білімін арттыру, заман талабына сай жаңа
технологияларды меңгерте отырып құзыреттілігі терең оқушыларды дайындау.
Тәрбиелік: Еңбекқорлыққа, жауапкершілікке тәрбиелеу.
Пән аралық байланыс: Қазақ тілі, орыс тілі, ағылшын тілі.
Сабақтың көрнекілігі: Интерактивті тақта, оқулық, презентация, үлестірме
қағаздар.
Сабақтың барысы:
1. Үйымдастыру.
2. Үй тапсырмасын тексеру.
3. Үй тапсырмасын пысықтау.
4. Тақырыпты ашу.
5. Жаңа сабақ.
6. Жаңа сабақты бекіту.
7. Оқушыларды бағалау.
7. Үйге тапсырма беру.
1.Ұйымдастыру: Оқушыларды түгендеп, сабақ құралдарын тексеру.
2. Үй тапсырмасын тексеру: Тест жұмысы арқылы тексеру.
1. Кегль- ол
А)қаріптің сырт пішімі
В)қаріптің мөлшері
С)абзацтың элементі
Д)пішімдеу сызғышындағы маркер
2. Символдар тізімдемесін, оның ішінде пернетақтада жоқтарында, экранда
көрсетуді келесі бұйрықтар немесе сұхбаттық терезелер көмегімен жүзеге
асыруға болады.
А)Кірістіру-Символ бұйрығы
В) Тіркеме парақ жолағының
С) Абзац сұхбаттық терезесі
Д) Қаріп сұхбаттық терезесі
3. Сендер мәтінді экранаға қарамай тердің делік. Біраз уақыттан кейін
CapsLock пернесінің басулы тұрғанын көріп қалдыңдар. Ары қарай қандай
әрекет жасайсыңдар?
А) Мәтінді қайта тереміз
В) Емле қателерін тексеруді қолданамыз
С)Регистр батырмасының көмегімен бас және жай әріптердің кезектесіп
орналасуын ретін «Сөйлемдегідей» тәртібіне өзгертеміз
Д) Басты- Қаріп сұхбаттық терезесінде Регистр ажыратып қосқышын жалғаймыз.
4. Сиректетіп теру үшін не істеу керек?
А)Абзац сұхбаттық терезесін шақырып, Қосымша тіркеме парағына ауысамыз және
«Интервал» тізімінен «сиректетілген» параметірн таңдамыз
В) жолақтың Басты-Қаріп тіркеме парағында тиісті батырманы қосамыз
С) Символдарды арасына бос орын қосып тереміз
Д) Қаріп сұхбаттық терезесін шақырып, Қосымша тіркеме парағына ауысамыз
және «Интервал» тізімінен «сиректетілген» параметрін таңдаймыз
5. «Х2» мәтінін теру үшін қандай батырманы басу керек?
А) жоласты белгісін
В)жолүсті белгісін
С) форматты тазалау
Д) Кірістіру-Символ-Басқа символдар бұйрығын.
6. Артығын таңдаңдар:
А)WordPad
В)MicrosoftWord
С)Paint
Д)Блокнот
7. Ашық құжаттағы беттердің санын қалай анықтауға болады?
А)жолақтың бетті белгілеу тіркеме парағында
В)жолақтың басты тіркеме парағында
С)терезенің тақырып жолында
Д)қалып күй жолында
8. Құжаттардың қарап шығу масштабын өзгертуге болады:
А)жолақтың бетті белгілеу бөлімінде
В) жолақтың басты бөлімінде
С) терезенің тақырып жолында
Д) қалып күй жолында
9. Жанама мәзірді қалай шақырады?
А) құжаттардың қажетті элементін тінтуірдің оң батырмасын шерту арқылы
В) құжаттардың қажетті элементін тінтуірдің сол батырмасын шерту арқылы
С) құжаттардың қажетті элементін тінтуірдің оң батырмасын екі рет шерту
арқылы
Д) құжаттардың қажетті элементін тінтуірдің сол батырмасын екі рет шерту
арқылы
10. Құжаттың сақтау бұйрығы қайда орналасқан?
А) жолақтың басты тіркеме парағында
В)файл мәзірінде
С)Office батырмасының мәзірінде
Д)тек пернетақтадан қол жетімді
3Үй тапсырмасын пысықтау: Қосымша сұрақтар қою арқылы пысықтап сұрау:
1. Пернетақтада жоқ символды кірістіруге көмектесетін бұрық қандай?
2. Қаріптің қандай баптауларын өзгертуге болады?
3. Ерекшеленген фрагменттегі кіші әріптерді бас әріптерге қалай өзгертуге
болады?
4. Кегль деген не?
5. Қаріптің тізімде жоқ мөлшерін қалай орналастырамыз?
6.Символаралық интервал деген не?
7. Мәтінді қалай түрлі түсті етуге болады?
8. Қаріптің жоғарғы және төменгі регистрлері не үшін керек?
9. Меңзерді жылжытуға арналған пернелер комбинацияларын атаңдар?
10. Мәтінді сауатты теру үшін қандай ережелерді алған жөн?
11. Мәтіннің фрагменттерін ерекшелеудің қандай тәсілдерін білесіңдер?
4. Тақырыпты ашу:
5.Жаңа сабақ: Абзацтар, шегіністер және интервалдар.
Пішімдеу ағымындағы абзацқа немесе мәтіннің ерекшелеген фрагментіне
қолданылады. Мәтінді пішімдеу сызғышымен, жолақтың басты-абзац немесе Абзац
бұрығы сұхбат терезесінің мәзірі бұрықтарының көмегімен пішімдеуге болады.
-Тізімдер құру туралы басқа сабақтарда айтылады.
-ағымдағы абзацта мәтінді түзету: солжақ шеті бойынша, ортасы
бойынша, оң жақ шеті бойынша, екі жақ шеті бойынша.
-абзацтағы шегіністі азайту(ұлғайту).
Жолақтың басты-абзац тіркеме парағындағы бұйрықтардың көмегімен кез келген
мәтіндеегі түзеу мен шегіністерді өзгертіңдер. Шегіністерді өзгерткенде
пішімдеу сызғышына назар аударыңдар.
Абзацтың ішіндегі жоларалық интервалды баптау. Тура сол баптаулар Абзац
бұрығының сұхбат теерезесінде бар. Екі интервал орнатқанда жолдардың
арасындағы тағыда бір жол тұтастай сыйып кетеді. Интервалды абзацтың
алдында да және абзацтан кейінде орнатуға болады. Бұл функция үшін
Алдындағы интервал және соңындағы интервал өрістері жауап береді.
Пішімдеу сызғышын экраннан алыптастауға және қайта қоюға болады. Пішімдеу
сызғышын экранда көрсетуге Түр-Көрсету немесе жасыру-сызғыш бұйрығы
жауапты.
Қорытынды.
Түйін:
• мәтінді пішімдеу сызғышымен, жолақтың Басты- Абзац тіркеме парағы
немесе Абзац бұйрығы сұхбат терезесінің мәзірі бұйрықтарының көмегімен
пішімдеуге болады.
• Жолдардың аралығы интервалдармен реттеледі.
• Пішімдеу сызғышын экранда бейнелеу үшін Түр-Көрсету немесе жасыру-
Сызғыш бұйрығы жауап береді.
6. Жаңа сабақты бекіту:
1)Сұрақтар:
1. Пішімдеу сызғышы не үшін керек?
2. Мәтіндік процессордың терзесіндегі пішімдеу сызғышын қалай қосып өшіруге
болады?
3. Пішімдеу деген не?
4. Абзацты пішімдееудің сұхбаттық терезесін қалай шақырамыз?
5. Абзацтағы мәтінді түзетудің қандай түрлерін білесіңдер?
6. Абзацтың ішіндегі толтыру түсін қалай өзгертеді?
7.Ерекшеленген мәтінді қоршау сызғыштарын қалай атаймыз?
8. Жолдар арасындағы қашықтықты қалай өзгертеміз?
9. Жол аралық интервалды өзгертуге болатын бұйрық?
10. Экранда пішімдеу сызғышы жоқ болса оны қалай қосамыз?
11. Пішімдеу сызғышының қызыметі?
12. Мәтіннің атауын жолдың ортасына қалай орналастырамыз?
13.Егер бетті оң жағынанда, сол жағынанда түзету үшін нені таңдаймыз?
14.Жол аралық интервалды өзгерту үшін жауапты батырма?
15. Абзацтағы шегіністі ұлғайту үшін жауапты батырма?
16. Тізім құратын батырма?
17.Абзацтың түсін өзгертетін батырма?
18. Пішімдеу сызғышында бірінші жол шегінісі үшін жауапты?
Компьютермен тәжірибелік жұмыс ретінде үлестірме қағазбен жұмыс жасау:
Мәтінді теріңдер:
Бурабай-Көкшетау облысы аймағында теңіз деңгейінен 320,9 м жоғары
биіктікте орналасқан көл. Көлдің суы мөлдір, ең терең жерінде ( 7м) түбі
көрініп жатады. судың бетінде жиырма метрлік биіктіке көтерілген құз
жартасты "Жұмбақтас" аралы асқақтатып тұр.
Көл жағалауы көктеп жарып шыққан қарағайлы және қайыңды орманымен
көмкерілген. Таулардың қылқан жапырақты орман мен көлдердің бірге,
үйлесімді қатар орналасуы шатқалды ерекше климматтық жағдай тудырады.
1.Мәтінді абзацтарға бөліңдер
2. Мәтінге атау беріңдер
3.Әр абзацты түрлі түске бояңдар
4. Құжатты менің құжаттарым бумасында өздерің берген атаумен сақтаңдар
5. Азат жол шегінісін баптаңдар:
1абзац-1см; 2абзац-2см
6. 1абзац-Arial; 2абзацты- Times New Roman; 3-абзацты; Arial Вlack
қарпімен ерекшелеңдер.
7.Мәтінді қоршау сызықтарға алыңдар.
8.Мәтінің бар бөлігіне 1,5 см азат жолды тағайындаңдар
9. Абзацтардың арасындағы қашықтықтарды ұлғайтыңдар
7. Оқушыларды бағалау.
8. Үйге тапсырма: Тақырыпты оқу, 106- беттегі бақылау сұрақтарымен
тапсырмаларын орындау.
Бекітемін:
Күні: 18.02.2015ж
Сыныбы: 6б;
Сабақтың тақырыбы: Кестелер, кестелер құру
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Мәтінмен жұмыс барысында кесте ұғымымен, батырмаларымен таныса
отырып жұмыс жасап үйрену. Оқушыларды кесте жасауға, ұяшықтарды қосуға,
алып тастауға және біріктіруге үйрету, кестелерді қоршауды, жиектеуді
үйрету.
Дамытушылық: Оқушылардың білімін арттыру, заман талабына сай жаңа
технологияларды меңгерте отырып құзыреттілігі терең оқушыларды дайындау,
есте сақтау және зейіндік қабілеттерін дамыту, пәнге деген қызығушылығын
арттыру
Тәрбиелік: Еңбекқорлыққа, жауапкершілікке тәрбиелеу. Оқушылардың техника
қауіпсіздік ережелерін сақтауға, уақытты тиімді пайдалануға, жүйелі
ойлауға, ұқыптылыққа, компьютерлік сауаттылыққа тәрбиелеу.
Пән аралық байланыс: Орыс тілі, ағылшын тілі, сурет, сызу.
Сабақтың көрнекілігі: Интерактивті тақта, оқулық, презентация, үлестірме
қағаздар, электронды оқулық.
Сабақтың барысы:
1. Үйымдастыру.
2. Үй тапсырмасын тексеру.
3. Үй тапсырмасын пысықтау.
4. Тақырыпты ашу.
5. Жаңа сабақ.
6. Жаңа сабақты бекіту.
7. Оқушыларды бағалау.
7. Үйге тапсырма беру.
1.Ұйымдастыру: Оқушыларды түгендеп, сабақ құралдарын тексеру.
2. Үй тапсырмасын тексеру: Тест жұмысы арқылы тексеру.
1. Беттің өлшемдерін қандай бұйрықтармен баптайды?
А) жолақтың Бетті белгілеу→Беттің өлшемдері бұйрығымен
В) Веб құжаттың терезесінде
С)Жолақтың Түр→ Беттің өлшемдері бұйрығымен
Д) Жолақтың Басты→ Беттің өлшемдері бұйрығымен
2. Жиекжолақтарды баптайды:
А)Құжатты басып шығарған кезде
В) Жолақтың Түр → Масштаб тіркеме парағында
С) Жолақтың Бетті белгілеу → Беттің өлшемдері тіркеме парағында
Д) Жолақтың Беттің өлшемдері тіркеме парағында
3. Беттің альбомдық теру бағытында
А) Биіктігі енінен үлкен
В) Мөлшері бойынша жиек жолақтары тең
С) ені биіктігінен үлкен
Д) енімен биіктігі тең.
4. Беттің альбомдық теру бағытында
А) Биіктігі енінен үлкен
В) Мөлшері бойынша жиек жолақтары тең
С) ені биіктігінен үлкен
Д) енімен биіктігі тең.
5. Айналық жиек жолақтарды пайдалану керек болатын жағдайлар
А) парақтың екі жақ бетіне басып шығару
В) парақтың бір жақ бетіне басып шығару
С) құжатты тарауларға бөлу
Д) құжатты тең екі бөлікке бөлу
6. F7 пернетақтасының қызметі
А) қаріптің кеглін өзгертеді
В) емле қателерін тексереді
С) жоларалық интервалды баптайды
Д) бетті жаңартады
7. Құжатты Алдын ала қарау және басып шығару бұйрықтары қайда орналасқан
А) Office батырмасының мәзірінде
В) жолақтың Басты тіркеме парағында
С) Office →Басып шығару батырмасының мәзірінде
Д) жолақтың Түр тіркеме парағында
8. Тез басып шығару және басып шығару бұйрықтарының айырмашылығын
көрсетіңдер
А) Тез басып шығару үнсіз келісім бойынша қолданылатын принтерге бірден
жібереді, ал Басып шығару, басып шығару параметрлерін баптаудың сұхбаттық
терезесін шығарады
В) Басып шығару үнсіз келісім бойынша қолданылатын принтерге бірден
жібереді ал тез басып шығару, басып шығару параметрлерін баптаудың
сұхбаттық терезесін шығарады
С) екі бұйрықта басып шығару сұхбаттық терезесін шығарады тек тез басып
шығарғанда алдын ала қарауды пайдалануға болмайды
Д) екі бұйрықта басып шығару сұхбаттық терезесін шығарады тек басып
шығарғанда алдын ала қарауды пайдалануға болмайды
9. Алдын ала қарау терезесінде не істеуге болады?
А) жиек жолдарды теру бағытын мөлшерлерді қарау масштабын баптауға
В) жиек жолдарды теру бағытын мөлшерлерді қарау масштабын баптауға құжатты
басып шығару үшін жөнелтуге
С) жиек жолдарды теру бағытын мөлшерлерді қарау масштабын баптауға құжатты
түзетіп шығаруға
Д) құжатты тек қарап шығуға
10. Басып шығару беттерінің диапазонын тағайындау үшін қолданылатын
белгілер
А) нүкте, үтір және дефис
В) үтір
С) дефис
Д) үтір және дефис
3. Үй тапсырмасын пысықтау: Қосымша сұрақтар қою арқылы пысықтап сұрау:
1. Жолақтың Бетті белгілеу → Беттің өлшемдері тіркеме парағының бұйрықтарын
атаңдар?
2. Өздерің білетін жиекжолақтардың түрлерін атаңдар.
3. Айналық жиекжолақтар өлшемдерін не үшін қолданады?
4. Беттің теру бағыты деген не?
5. Беттің теру бағытын қалай өзгертеміз?
6. Басып шығару үшін әдетте қағаздың қандай мөлшерін қолданамыз?
7. Құжаттың емле қателерін қалай тексереміз?
8. Мәтінде қателер орын алғанын мәтіндік процессор бізге қалай көрсетеді?
9. Құжатты қағазға басып шығару кезеңдерін атаңдар.
10. Алдын ала қарау бұйрығы не үшін керек? Ол қайда орналасқан?
4. Тақырыпты ашу: Сөз жұмбақ арқылы.
5.Жаңа сабақ: Кестелер, кестелер құру
Кестелер мәтіндер мен бейнелер орналасатын жолдардан, бағандардан,
ұяшықтардан тұрады. Әдетте кестелер деректерді реттеу және бейнелеп көрсету
үшін пайдаланылады.
МS Word әртүрлі құрылымдағы - саны әртүрлі жолдар мен бағандардан,
біріктірілген ұяшықтардан тұратын - кестелер тұрғызуға мүмкіндік береді.
Кестелер ұяшықтарының шекаралары түрі ( пунктирлі, біртұтас, қосақталған
және т.б), жуандығы және түсі әртүрлі қоршау сызықтарымен сызылуы мүмкін.
Кесте құру батырмасы жолақтың Кірістіру тіркеме парағында орналасқан. Осы
батырманы басқанда төмен қарай жайылатын терезе ашылып, онда тінтуірмен
жаңадан құрылатын кесте ұяшықтарының қажетті санын бояйды.
Кестелерді кірістіру және салу
Жаңа кесте құру үшін Кірістіру→Кесте →Кестені кірістіру бұйрығын
пайдалануға болады. Бұл жағдайда пайда болған терезеде жаңа кестенің
жолдары мен бағандарының қажет сандарын көрсету керек. Кестелермен әрі
қарай жұмыс істеу үдерісі барысында жолдар мен бағандар оңай жойылады және
қосылады, сондықтан құру кезінде жолдар мен бағандардың дәл санын көрсету
міндетті емес. жолдар мен бағандардың бастапқы бірнешеуін көрсету
жеткілікті.
Егер сендер сурет салуды жақсы көрсеңдер, онда кестені жай
қарындашпен салып, керек емес сызықтарды өшіргішпен (ластик) өшіруге де
болады. Кестенің суретін сызу үщін жолақтың Кесте тіркеме парағында
Қарындаш батырмасын қосады. Одан кейін тінтуірдің сілтемесі сендер
графикалық процессорда тікбұрыштар салған сияқты кестелер салуға болатын
қарындаштың түрін қабылдайды. Өшіргіш жолақтың Конструктор→Шекаралар сызу
тіркеме парағында орналасқан.
Кесте құру үшін бірінші немесе екінші тәсілді қолданған ыңғайлы. Ал
артық сызықтарды жоюды немесе олардың жаңаларын қосуды қарындашпен және
өшіргішпен орындаған дұрыс. Әрине сендер тек бұйрықтарды немесе сурет салу
режимін пайдалана аласыңдар. Кез келген программадағы сияқты, сендерге
өздерің жақсы көретін тәсілді таңдауға болады.
Экспресс-кестелер бұйрығы кестелердің дайын шаблондарын қосады. Бұл
кестелер әрленіп қойған, тек мазмұнын өзгерту ғана жетіспейді.
Деректерді енгізу және кестелердің бойымен жылжу
Кестелерді толтырғанда ұяшықтар бойымен тінтуірдің немесе меңзерді
басқару пернелері - сілтемелер көмегімен жылжиды. Сонымен қатар ұяшықтан
ұяшыққа ауысу үшін Таb пернесі қолданылады. Бұл перне меңзерді келесі
ұяшығына ауыстырады. Одан басқа егер осы пернені меңзер кестенің соңғы
ұяшығына орналасқан кезде басатын болсақ, онда кестеге жаңа жол қосылатын
болады. Бұл функцияны көбіне кестені ұяшықтан-ұяшыққа Таb пернесі көмегімен
жылжып отырып толтырғанда қолданады. Меңзерді алдындағы ұяшыққа ауыстыру
үшін Shift+Tab пернесін басады.
Қорытынды.
Түйін:
Жаңа кестені жолақтың Кірістіру → кесте тіркеме парағының бұйрықтары
көмегімен құрады. Кестенің ұяшықтарын дайын шаблон бойынша әдемілеп әрлеу
үшін Кірістіру → Кестелер → Экспресс кестелер бұйрығын пайдаланады. Кесте
ұяшықтары бойымен тінтуірдің немесе меңзердің басқару пернелері көмегімен
жылжиды. Таb пернесі ұяшықтар бойымен жылжу және жаңа жол қалыптастыру үшін
қолданылады. Меңзерді алдындағы ұяшыққа ауыстыру үшін Shift+Tab пернесін
басады.
6. Жаңа сабақты бекіту:
Компьютермен тәжірибелік жұмыс.
А деңгейі
1. Өздеріңнің апталық сабақ кестелеріңді кесте түрінде басып шығыңдар.
Жолдарға сабақтардың нөмірін, ал бағандарға дүйсенбіден сенбіге дейінгі
апта күндерін орналастырыңдар.
2. Кестені "Сабақ кестесі" деген атаумен сақтаңдар.
В деңгейі
1. Өздеріңнің достарың туралы анықталған мәліметтерден тұратын мынадай
түрдегі кесте құрыңдар:
|№ |Аты-жөні |Телефон |Е-mail |Мекен жайы |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
2. Кестені толтырыңдар
3. Кестені "Оқушылар" деген атпен сақтаңдар
С деңгейі
1.
|a |b |c |ab |ac |bc |(ab) ^ |(ab) (ac) (bc) |
| | | | | | |(ac) | |
|+ |+ |+ |+ |+ |+ |+ |+ |
|+ |- |+ |+ |+ |- |+ |+ |
|- |+ |+ |+ |+ |+ |+ |+ |
|+ |+ |- |+ |+ |- |+ |+ |
|- |- |- |- |- |- |- |- |
|- |+ |+ |+ |- |- |- |- |
|+ |- |+ |+ |+ |- |+ |+ |
|- |- |- |- |+ |- |- |+ |
Бақылау сұрақтары мен тапсырмалар:
1. Кестелермен жұмыс істегенде Microsoft Word терезесінің қандай
элементтерін пайдаланады?
2. Кестені құжатқа қандай тәсілдермен кірістіруге болады?
3. Кестені қалай салуға болады?
4. Алдымен кестені кірістіріп алып, элементтерді одан кейін салып
толықтыруға бола ма?
5. Кестенің бойымен қалай жылжуға болады?
6. Кестенің соңына жаңа жолды қалай қосуға болады?
7. Кесте құру бұйрығы қайда орналасқан?
8. Экспресс кесте бұйрығының қызметі
9. Кестенің ұяшықтары бойынша қалай жылжуға болады?
10. Кестенің соңына жаңа жол қосу үшін қандай пернені басу керек?
11. Кестенің бір ұяшығына кері жылжу үшін қандай пернелерді басу керек?
7. Оқушыларды бағалау.
8. Үйге тапсырма: Тақырыпты оқу, 106- беттегі бақылау сұрақтарымен
тапсырмаларын орындау.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz