Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Триггердің схемасы
Сабақтың тақырыбы: Логикалық операциялар. логикалық схемалар мен логикалық
есептер.
Сабақтың мақсаты: 1. Басты логикалық операциялар, күрделі пікірлер, күрделі
пікірлердің шындық кестесін құру, логикалық схемалар мен логикалық
өрнектер, логикалық есептер шешу.
2. Оқушылардың танымдық және шығармашылық қабілеттерін жан-жақты дамыту.
Логикалық ойлау арқылы толық және нанымды жауап беруге дағдыландыру,
ойларын дұрыс тұжырымдап сұрақтарға қорытынды жасай білуге үйрету.
3. Компьютермен жұмыс істеуде ұқыптылыққа, техника қауіпсіздігін дұрыс
сақтай білугеүйрету. Жүрген орталарында кішіпейіл, сыйымды бола білуге, өз
уақытын дұрыс пайдалануға тәрбиелеу.
Сабақтың көрнекілігі: ЕТ кешені, оқулық, карточкалар, дәптер мен қалам.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ
Оқу процесін ұйымдастыру әдістері: Жеке өзіндік, топтық. Оқушы-компьютер,
оқушы –мұғалім.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі:
Оқушыларды жеке- өзіндік және топтақ әдістер арқылы өткен сабақтарды
қорытындылау үшін төрт топқа бөліп отырғызамын.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру
1. Ойлану баспалдағы. (Сұрақ-жауап әдісі)
Қойылатын сұрақтар:
1. Пікір дегеніміз не?
2. Логикалық көбейту деп нені айтады?
3. Дизъюнкция дегеніміз не?
4. Логикалық терістеу деп нені айтады?
5. Пікір сұраулы сөйлем түрінде өрнектелуі мүмкін бе?
2.Ақыл-ойды шынықтырамыз
|Пікір |Байланыстырушы сөз |Аталуы |
|Ертең ауа райы жақсы болса, онда біз |немесе |дизъюнкция |
|қаланың сыртына шығамыз немесе орманға | | |
|барамыз. | | |
|Майра Әлияның досы, ол көрікті қыз және|және |конъюкция |
|жақсы оқиды. | | |
|Жаз болғанда және ауа райы жақсы |және |конъюкция |
|болғанда, біз теңізге демалуға | | |
|барамыз. | | |
|Кез келген тіктөртбұрыштың тік |және |конъюкция |
|бұрыштары және бір-біріне параллель | | |
|қабырғалары болады. | | |
|Келесі сабақта біз бейнефильм көреміз |немесе |дизъюнкция |
|немесе шығарма жазамыз. | | |
|Қабырғалары тең үшбұрыштар теңбүйірлі |емес |терістеу |
|емес үшбұрыштар болып табылады | | |
|Қыста біз, әдетте шаңғы тебеміз немесе |немесе |дизъюнкция |
|мұз айдынында коньки тебеміз | | |
|Мен өскенде және мектепті бітіргенде |және |конъюкция |
|ұшқыш боламын | | |
|Құрамды емес пікірлер қарапайым пікір |емес |терістеу |
|болып табылады. | | |
|Мен сағыз жапсырмаларын немесе кәмпит |немесе |дизъюнкция |
|қағаздарын жинағым келеді. | | |
ІІІ. Үй тапсырмасын қорытындылау. (Оқулықтағы 2-тапсырманы орындайды.)
Пікірлердің қайсысы қарапайым, қайсысы күрделі екенін және олардың
мәндерін (А немесе Ж) анықтаңыз.
1. Информатика сабағы жүріп жатыр.
2. 3 саны 2 санынан үлкен.
3. Мен «Нағыз достар» спектеклін көрдім.
4. Астана, Париж, Мәскеу-бұл мемлекеттердің астанасы.
5. Ертең жаңбыр немесе қар аралас жаңбыр жауады.
ІV. Жаңа сабақты түсіндіру:
Компьютерлік логика элементі-элементар (қарапайым) логикалық
функцияны жүзеге асыратын электрондық логикалық схеманың бөлігі.
Компьютерлік логика элементтері дегеніміз- ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, ЕМЕС
электрондық схемалары және (вентиль деп аталатын) басқалары, сондай-ақ
триггер.
Бұл схемалардың көмегімен компьютер құрылғыларының жұмысын
сипаттайтын кез келген логикалық функцияны жүзеге асыруға болады. Әдетте,
вентильдердің екіден сегізге дейін кірісі және бір немесе екі шығысы
болады.
Вентильдердегі «1» және «0» болатын екі логикалық жағдайды көрсету
үшін оларға кірістік және шығыстық сигналдарында кернеудің белгіленген екі
деңгейінің бірі сәйкес болады. Әдетте, жоғары деңгей-«ақиқат» (1) мәніне,
ал төмен деңгей-«жалған» мәніне (0) сәйкес болады.
Әрбір логикалық элементтің өзінің логикалық функциясын көрсететін
шартты белгісі болады, бірақ ол ондағы нақты қандай электрондық схеманың
жүзеге асырылғанын көрсетпейді. Бұл күрделі логикалық схемаларды жазуды
және түсінуді жеңілдетеді.
Логикалық элементтердің жұмысын ақиқаттық кестелердің көмегімен
сипаттайды.
ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, ЕМЕС схемалары
ЖӘНЕ схемасы
ЖӘНЕ схемасы екі немесе одан да көп логикалық мәндердің конъюкциясын
жүзеге асырады.
х & х∙у
у
ЖӘНЕ схемасының ақиқаттық кестесі
|х |у |х∙у |
|1 |1 |1 |
|0 |1 |0 |
|1 |0 |0 |
|0 |0 |0 |
Құрылымдық схемалардағы конъюнкция операциясы «&» белгісімен
белгіленеді («амперсэнд» деп оқылады), бұл and деген ағылшын сөзінің
қысқартылып жазылуы.
НЕМЕСЕ схемасы
НЕМЕСЕ схемасы екі немесе одан да көп логикалық мәндердің дизъюнкция
жүзеге асырады.
х 1 х v у
у
НЕМЕСЕ схемасының ақиқаттық кестесі
|х |у |хvу |
|1 |1 |1 |
|0 |1 |1 |
|1 |0 |1 |
|0 |0 |0 |
ЕМЕС схемасы
ЕМЕС (инвертор) схемасы терістуді жүзеге асырады. Бұл схеманың х
кірісі мен z шығуының арасындағы байланысты z=х қатынасымен жазуға болады,
мұндағы «х емес» немесе «х инверсиясы» деп оқылады.
Егер схеманың кірісінде 0 болса, шығуында 1 болады.
|х |-х |
|0 |1 |
|1 |0 |
НЕМЕСЕ схемасының ақиқаттық кестесі
х х
Триггер-бұл компьютердің регистрлерінде екілік кодтың бір разрядын
жадыда сенімді сақтау үшін кеңінен қолданылатын электрондық
схема.Триггердің орнықты екі жағдайы бар, оның бірі-екілік санау жүйесінің
бірлігіне, екіншісі екілік санау жүйесінің нөліне сәйкес болады.
Триггер термині ағылшынның trigger-ілгешек, төмен түсетін ілгешек
деген сөзінен шыққан. Бұл схеманы белгілеу үшін ағылшын тілінде көбінесе
flip-flop термині қолданылады. («шапалақтау» дегенді білдіреді).
Триггердің схемасы
S 0 1 Q
R 1 0 Q
Қосындылауыш дегеніміз-екілік сандарды қосуды орындайтын электрондық
логикалық схема.
Қосындылауыш, ең алдымен компьютердің арифметикалық-логикалық
құрылғысының орталық торабықызметін атқарады, сонымен қатар ол машинаның
басқа құрылғыларында да қолданылады.
1-ші мысал Логикалық схема берілген. Осы схемаға сәйкес логикалық өрнекті
жазыңдар. Айнымалының келесі мәндерінде өрнекті есептеп шығарыңдар:
а) х1=0, х2=1
ә) х1=1, х2=0
б) х1=1, х2=1
с) х1=0, х2=0
х1
х2
Шешуі: Схемаға сәйкес өрнекті анықтағанда негізі артынан бастаған жөн.
БЕЛГІСІЗ немесе (емесХ2). Енді БЕЛГІСІЗ-ді табайық. БЕЛГІСІЗ=Х1 және
БЕЛГІСІЗ_1. Бұдан кейін БЕЛГІСІЗ_1=Х2 және (емес Х1). Егер өрнекті Р-деп
белгілесек, онда Р=Х1 және (Х2 және емес Х1) немесе емес Х2. Сонымен
шыққан өрнек: Х1 және(Х2 және емес Х1) немесе емес Х2.
Енді өрнекті логикалық операциялар түрінде жазсақ: F=X1 and (X2 and
not X1) or not X2
Функцияның мәнін әртүрлі жағдайларда есептеп шығарамыз:
а) х1=0, х2=1
F=0 and (1 and 1) or 0=0 and 1 or 0=0 or 0=0
ә) х1=1, х2=0
F=1 and (0 and 0) or 1=1 and 0 or 1=0 or 1=1
б) х1=1, х2=1
F=1 and (1 and 0) or 0=1 and 1 or 0=1 or 0=1
с) х1=0, х2=0
F=0 and (0 and 1) or 1=0 and 0 or 1=0 or 1=1
2-ші мысал Келесі формулалар үшін ақиқаттық кестесін құрыңдар.
1) А∙(-В)
2) А∙В∙ (-С)
3) (-А)∙(-В) ∙(-С)
4) А∙(В+(-А))
5) А+(-(А∙В))
6) А∙В+(-В)
1) 4)
|А |В |-В|А∙(| |
| | | |-В)| |
| | | | | |
2. Келесі өрнектің мәнін анықтаңдар: А or В nоt (С and D)
Егер де А=TRUE, В=FALSE, С=TRUE, D= FALSE болса, Логикалық операциялардың
орындау тәртібін сақтаңдар.
операциялардың орындау тәртібін сақтаңдар.
|А |В |С |D |A∙B-(C∙D) |
| | | | | |
Ү. Бағалау. Оқушылардың білімін бағалаймын.
ҮІ. Үйге тапсырма.
3.2 тақырып. Логикалық схемалар мен логикалық өрнектер. 1-ші мысал 3,4; 2-
ші мысал 2,4,6 орындап келу.
-----------------------
немесе
және
және
емес
емес
немесе
және
емес
және
есептер.
Сабақтың мақсаты: 1. Басты логикалық операциялар, күрделі пікірлер, күрделі
пікірлердің шындық кестесін құру, логикалық схемалар мен логикалық
өрнектер, логикалық есептер шешу.
2. Оқушылардың танымдық және шығармашылық қабілеттерін жан-жақты дамыту.
Логикалық ойлау арқылы толық және нанымды жауап беруге дағдыландыру,
ойларын дұрыс тұжырымдап сұрақтарға қорытынды жасай білуге үйрету.
3. Компьютермен жұмыс істеуде ұқыптылыққа, техника қауіпсіздігін дұрыс
сақтай білугеүйрету. Жүрген орталарында кішіпейіл, сыйымды бола білуге, өз
уақытын дұрыс пайдалануға тәрбиелеу.
Сабақтың көрнекілігі: ЕТ кешені, оқулық, карточкалар, дәптер мен қалам.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ
Оқу процесін ұйымдастыру әдістері: Жеке өзіндік, топтық. Оқушы-компьютер,
оқушы –мұғалім.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі:
Оқушыларды жеке- өзіндік және топтақ әдістер арқылы өткен сабақтарды
қорытындылау үшін төрт топқа бөліп отырғызамын.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру
1. Ойлану баспалдағы. (Сұрақ-жауап әдісі)
Қойылатын сұрақтар:
1. Пікір дегеніміз не?
2. Логикалық көбейту деп нені айтады?
3. Дизъюнкция дегеніміз не?
4. Логикалық терістеу деп нені айтады?
5. Пікір сұраулы сөйлем түрінде өрнектелуі мүмкін бе?
2.Ақыл-ойды шынықтырамыз
|Пікір |Байланыстырушы сөз |Аталуы |
|Ертең ауа райы жақсы болса, онда біз |немесе |дизъюнкция |
|қаланың сыртына шығамыз немесе орманға | | |
|барамыз. | | |
|Майра Әлияның досы, ол көрікті қыз және|және |конъюкция |
|жақсы оқиды. | | |
|Жаз болғанда және ауа райы жақсы |және |конъюкция |
|болғанда, біз теңізге демалуға | | |
|барамыз. | | |
|Кез келген тіктөртбұрыштың тік |және |конъюкция |
|бұрыштары және бір-біріне параллель | | |
|қабырғалары болады. | | |
|Келесі сабақта біз бейнефильм көреміз |немесе |дизъюнкция |
|немесе шығарма жазамыз. | | |
|Қабырғалары тең үшбұрыштар теңбүйірлі |емес |терістеу |
|емес үшбұрыштар болып табылады | | |
|Қыста біз, әдетте шаңғы тебеміз немесе |немесе |дизъюнкция |
|мұз айдынында коньки тебеміз | | |
|Мен өскенде және мектепті бітіргенде |және |конъюкция |
|ұшқыш боламын | | |
|Құрамды емес пікірлер қарапайым пікір |емес |терістеу |
|болып табылады. | | |
|Мен сағыз жапсырмаларын немесе кәмпит |немесе |дизъюнкция |
|қағаздарын жинағым келеді. | | |
ІІІ. Үй тапсырмасын қорытындылау. (Оқулықтағы 2-тапсырманы орындайды.)
Пікірлердің қайсысы қарапайым, қайсысы күрделі екенін және олардың
мәндерін (А немесе Ж) анықтаңыз.
1. Информатика сабағы жүріп жатыр.
2. 3 саны 2 санынан үлкен.
3. Мен «Нағыз достар» спектеклін көрдім.
4. Астана, Париж, Мәскеу-бұл мемлекеттердің астанасы.
5. Ертең жаңбыр немесе қар аралас жаңбыр жауады.
ІV. Жаңа сабақты түсіндіру:
Компьютерлік логика элементі-элементар (қарапайым) логикалық
функцияны жүзеге асыратын электрондық логикалық схеманың бөлігі.
Компьютерлік логика элементтері дегеніміз- ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, ЕМЕС
электрондық схемалары және (вентиль деп аталатын) басқалары, сондай-ақ
триггер.
Бұл схемалардың көмегімен компьютер құрылғыларының жұмысын
сипаттайтын кез келген логикалық функцияны жүзеге асыруға болады. Әдетте,
вентильдердің екіден сегізге дейін кірісі және бір немесе екі шығысы
болады.
Вентильдердегі «1» және «0» болатын екі логикалық жағдайды көрсету
үшін оларға кірістік және шығыстық сигналдарында кернеудің белгіленген екі
деңгейінің бірі сәйкес болады. Әдетте, жоғары деңгей-«ақиқат» (1) мәніне,
ал төмен деңгей-«жалған» мәніне (0) сәйкес болады.
Әрбір логикалық элементтің өзінің логикалық функциясын көрсететін
шартты белгісі болады, бірақ ол ондағы нақты қандай электрондық схеманың
жүзеге асырылғанын көрсетпейді. Бұл күрделі логикалық схемаларды жазуды
және түсінуді жеңілдетеді.
Логикалық элементтердің жұмысын ақиқаттық кестелердің көмегімен
сипаттайды.
ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, ЕМЕС схемалары
ЖӘНЕ схемасы
ЖӘНЕ схемасы екі немесе одан да көп логикалық мәндердің конъюкциясын
жүзеге асырады.
х & х∙у
у
ЖӘНЕ схемасының ақиқаттық кестесі
|х |у |х∙у |
|1 |1 |1 |
|0 |1 |0 |
|1 |0 |0 |
|0 |0 |0 |
Құрылымдық схемалардағы конъюнкция операциясы «&» белгісімен
белгіленеді («амперсэнд» деп оқылады), бұл and деген ағылшын сөзінің
қысқартылып жазылуы.
НЕМЕСЕ схемасы
НЕМЕСЕ схемасы екі немесе одан да көп логикалық мәндердің дизъюнкция
жүзеге асырады.
х 1 х v у
у
НЕМЕСЕ схемасының ақиқаттық кестесі
|х |у |хvу |
|1 |1 |1 |
|0 |1 |1 |
|1 |0 |1 |
|0 |0 |0 |
ЕМЕС схемасы
ЕМЕС (инвертор) схемасы терістуді жүзеге асырады. Бұл схеманың х
кірісі мен z шығуының арасындағы байланысты z=х қатынасымен жазуға болады,
мұндағы «х емес» немесе «х инверсиясы» деп оқылады.
Егер схеманың кірісінде 0 болса, шығуында 1 болады.
|х |-х |
|0 |1 |
|1 |0 |
НЕМЕСЕ схемасының ақиқаттық кестесі
х х
Триггер-бұл компьютердің регистрлерінде екілік кодтың бір разрядын
жадыда сенімді сақтау үшін кеңінен қолданылатын электрондық
схема.Триггердің орнықты екі жағдайы бар, оның бірі-екілік санау жүйесінің
бірлігіне, екіншісі екілік санау жүйесінің нөліне сәйкес болады.
Триггер термині ағылшынның trigger-ілгешек, төмен түсетін ілгешек
деген сөзінен шыққан. Бұл схеманы белгілеу үшін ағылшын тілінде көбінесе
flip-flop термині қолданылады. («шапалақтау» дегенді білдіреді).
Триггердің схемасы
S 0 1 Q
R 1 0 Q
Қосындылауыш дегеніміз-екілік сандарды қосуды орындайтын электрондық
логикалық схема.
Қосындылауыш, ең алдымен компьютердің арифметикалық-логикалық
құрылғысының орталық торабықызметін атқарады, сонымен қатар ол машинаның
басқа құрылғыларында да қолданылады.
1-ші мысал Логикалық схема берілген. Осы схемаға сәйкес логикалық өрнекті
жазыңдар. Айнымалының келесі мәндерінде өрнекті есептеп шығарыңдар:
а) х1=0, х2=1
ә) х1=1, х2=0
б) х1=1, х2=1
с) х1=0, х2=0
х1
х2
Шешуі: Схемаға сәйкес өрнекті анықтағанда негізі артынан бастаған жөн.
БЕЛГІСІЗ немесе (емесХ2). Енді БЕЛГІСІЗ-ді табайық. БЕЛГІСІЗ=Х1 және
БЕЛГІСІЗ_1. Бұдан кейін БЕЛГІСІЗ_1=Х2 және (емес Х1). Егер өрнекті Р-деп
белгілесек, онда Р=Х1 және (Х2 және емес Х1) немесе емес Х2. Сонымен
шыққан өрнек: Х1 және(Х2 және емес Х1) немесе емес Х2.
Енді өрнекті логикалық операциялар түрінде жазсақ: F=X1 and (X2 and
not X1) or not X2
Функцияның мәнін әртүрлі жағдайларда есептеп шығарамыз:
а) х1=0, х2=1
F=0 and (1 and 1) or 0=0 and 1 or 0=0 or 0=0
ә) х1=1, х2=0
F=1 and (0 and 0) or 1=1 and 0 or 1=0 or 1=1
б) х1=1, х2=1
F=1 and (1 and 0) or 0=1 and 1 or 0=1 or 0=1
с) х1=0, х2=0
F=0 and (0 and 1) or 1=0 and 0 or 1=0 or 1=1
2-ші мысал Келесі формулалар үшін ақиқаттық кестесін құрыңдар.
1) А∙(-В)
2) А∙В∙ (-С)
3) (-А)∙(-В) ∙(-С)
4) А∙(В+(-А))
5) А+(-(А∙В))
6) А∙В+(-В)
1) 4)
|А |В |-В|А∙(| |
| | | |-В)| |
| | | | | |
2. Келесі өрнектің мәнін анықтаңдар: А or В nоt (С and D)
Егер де А=TRUE, В=FALSE, С=TRUE, D= FALSE болса, Логикалық операциялардың
орындау тәртібін сақтаңдар.
операциялардың орындау тәртібін сақтаңдар.
|А |В |С |D |A∙B-(C∙D) |
| | | | | |
Ү. Бағалау. Оқушылардың білімін бағалаймын.
ҮІ. Үйге тапсырма.
3.2 тақырып. Логикалық схемалар мен логикалық өрнектер. 1-ші мысал 3,4; 2-
ші мысал 2,4,6 орындап келу.
-----------------------
немесе
және
және
емес
емес
немесе
және
емес
және
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz