Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Салық түрлері
Қазалы ауданы №91 Ғ. Мұратбаев атындағы мектеп
І-санатты тарих пәнінің мұғалімі: Жалимбетова Базар Қаршығақызы
§ 21. XV-XVIII ғасырлардағы Қазақ хандығының қоғамдық құрылысы
Сабақтың мақсаты:
* XV-XVIII ғасырлардағы Қазақ хандығының басқару жүйесін, ұлыстық құрылымын, әкімшілік-құқықтық нормаларының ерекшеліктерін көрсету. Сот жүйесі, салықтар мен міндеткерлік түрлері туралы білімдерін тереңдету.
Сабақтың жоспары:
1. Хандық өкіметтің басқару жүйесі
2. Ұлыстық құрылым
3. Әлеуметтік құрылым
4. Әкімшілік-құқық нормалары мен қылмыстық іс.
5. Сот жүйесі
6. Меншік мәселесі
7. Салықтар мен міндеткерліктің түрлері
Бірінші мәселеде хандық өкіметтің басқару жүйесінің ерекшелігіне, хан сайлауына тоқталу қажет.
Ханның бес түрлі құқығы мен міндетін түсіндіру кезінде төмендегі сызбаны пайдалануға болады.
Құқығы
* Мемлекеттің жеріне билік жүргізу
* Соғыс жариялау, билік жасау
* Шет мемлекеттермен келіссөз жүргізу
* Өзіне бағынышты адамдарды өлім жазасына кесі не тірі қалдыру
* Заң шығару, бұйрық беру
Міндеті
* Елді сыртқы жаудан қорғау
* Әскерді басқару
* Мемлекеттің сыртқы саяси бағытын белгілеп отыру
Сабақ жоспарындағы екінші мәселе-ұлыстық құрылым. Ұлыс-саяси-экономикалық басқару жүйесі. Мұғалім ұлысты шыңғыс хан тұқымдары басқарып отырғанын айта отырып, оқушыларға <<Шыңғыс хан империя құрғанда аймақты басқаруды қалай бөлген?>> деген сұрақ қоя отырып, өткен тақырыптарын еске түсіріп, ұлыстық құрылым туралы деректерге сүйеніп, толық түсіндіреді.
Мұғалім қазақ халқының әлеуметтік құрылымы 2 топқа бөлінгенін, оларға жеке-жеке тоқтала отырып түсіндіреді.
Тірек-сызбаны пайдалануға болады, бұл оқушылардың материалды терең ұғынып, есте сақтау қабілетін арттыра түседі.
Қазақ халқының әлеуметтік құрылымы
І. Феодалдар
1. Сұлтандар, қожалар
2. Билер, бай-шонжарлар, батырлар, ақсақалдар
ІІ. Қарапайым халық
* Қараша,
* қара кісі,
* шаруа,
* бұқара
* құл құтан
ІІІ. Құлдар, күңдер-бас бостандығы жоқ адамдар.
Төртінші мәселе бойынша мұғалім Тәуке ханның кезінде шығарылған <<Жеті Жарғы>> заңдарының әкімшілік-құқықтық нормалары мен қылмыстық істі қарау, реттеуде алатын орны, маңызы жайында айтады. Бұл заңдар жинағына <<Қасым ханның қасқа жолы>>, <<Есім ханның ескі жолы>> әдет-ғұрып, қағидалары енгізілгенін түсіндіре отырып, сабақтың әрі қарай <<Жеті-Жарғы>> кітапшасына, оның қағаз бетіне түсірілген немесе техникалық құрал арқылы көрсетілген баптарына тоқталады.
Сабақ жоспарының бесінші мәселесі-сот жүйесі.
Қазақ хандығында сот үкімін шығару ханда, биде, сондай-ақ ру-тайпа басшыларының қолында болған. Егер айыпкер билердің өзіне тағып отырған айыбын әділетсіз немесе күмәнді деп тапса, онда билердің ауыстырылуын талап етуге құқылы болған. Сот үкімін орындататын орган болмағандытан, оны жүзеге асыру жеңіп шыққан жаққа берілетінін түсіндіре отырып, мұғалім оны қазіргі өмірмен байланыстырса, сабақтың тиімділігі арта түседі.
Мұғалім оқушыларға қазақ қоғамында жерге, малға деген меншіктің болғанын деректемелер келтере отырып түсіндіреді.
Салық, міндеткерлік түрлерін түсіндіруде мұғалімнің сызбаны пайдалануына болады.
Салық түрлері
* Зекет- мал басынан ханға төленетін салық
* Хараж-жер салығы
* Тағар-әскер үшін алынатын салық
Халықтың атқаратын міндеткерлагы
* Хан мен сұлтанға сыбаға, соғым беру.
* Ақсүйектерді қонақ етіп күту
* Салық жинаушыларды, т.б. көлікпен қамтамасыз ету.
Мұғалім бекіту сұрақтарын қойып, қорытындылар, сабақты аяқтайды. Үйге тапсырма беріледі.
І-санатты тарих пәнінің мұғалімі: Жалимбетова Базар Қаршығақызы
§ 21. XV-XVIII ғасырлардағы Қазақ хандығының қоғамдық құрылысы
Сабақтың мақсаты:
* XV-XVIII ғасырлардағы Қазақ хандығының басқару жүйесін, ұлыстық құрылымын, әкімшілік-құқықтық нормаларының ерекшеліктерін көрсету. Сот жүйесі, салықтар мен міндеткерлік түрлері туралы білімдерін тереңдету.
Сабақтың жоспары:
1. Хандық өкіметтің басқару жүйесі
2. Ұлыстық құрылым
3. Әлеуметтік құрылым
4. Әкімшілік-құқық нормалары мен қылмыстық іс.
5. Сот жүйесі
6. Меншік мәселесі
7. Салықтар мен міндеткерліктің түрлері
Бірінші мәселеде хандық өкіметтің басқару жүйесінің ерекшелігіне, хан сайлауына тоқталу қажет.
Ханның бес түрлі құқығы мен міндетін түсіндіру кезінде төмендегі сызбаны пайдалануға болады.
Құқығы
* Мемлекеттің жеріне билік жүргізу
* Соғыс жариялау, билік жасау
* Шет мемлекеттермен келіссөз жүргізу
* Өзіне бағынышты адамдарды өлім жазасына кесі не тірі қалдыру
* Заң шығару, бұйрық беру
Міндеті
* Елді сыртқы жаудан қорғау
* Әскерді басқару
* Мемлекеттің сыртқы саяси бағытын белгілеп отыру
Сабақ жоспарындағы екінші мәселе-ұлыстық құрылым. Ұлыс-саяси-экономикалық басқару жүйесі. Мұғалім ұлысты шыңғыс хан тұқымдары басқарып отырғанын айта отырып, оқушыларға <<Шыңғыс хан империя құрғанда аймақты басқаруды қалай бөлген?>> деген сұрақ қоя отырып, өткен тақырыптарын еске түсіріп, ұлыстық құрылым туралы деректерге сүйеніп, толық түсіндіреді.
Мұғалім қазақ халқының әлеуметтік құрылымы 2 топқа бөлінгенін, оларға жеке-жеке тоқтала отырып түсіндіреді.
Тірек-сызбаны пайдалануға болады, бұл оқушылардың материалды терең ұғынып, есте сақтау қабілетін арттыра түседі.
Қазақ халқының әлеуметтік құрылымы
І. Феодалдар
1. Сұлтандар, қожалар
2. Билер, бай-шонжарлар, батырлар, ақсақалдар
ІІ. Қарапайым халық
* Қараша,
* қара кісі,
* шаруа,
* бұқара
* құл құтан
ІІІ. Құлдар, күңдер-бас бостандығы жоқ адамдар.
Төртінші мәселе бойынша мұғалім Тәуке ханның кезінде шығарылған <<Жеті Жарғы>> заңдарының әкімшілік-құқықтық нормалары мен қылмыстық істі қарау, реттеуде алатын орны, маңызы жайында айтады. Бұл заңдар жинағына <<Қасым ханның қасқа жолы>>, <<Есім ханның ескі жолы>> әдет-ғұрып, қағидалары енгізілгенін түсіндіре отырып, сабақтың әрі қарай <<Жеті-Жарғы>> кітапшасына, оның қағаз бетіне түсірілген немесе техникалық құрал арқылы көрсетілген баптарына тоқталады.
Сабақ жоспарының бесінші мәселесі-сот жүйесі.
Қазақ хандығында сот үкімін шығару ханда, биде, сондай-ақ ру-тайпа басшыларының қолында болған. Егер айыпкер билердің өзіне тағып отырған айыбын әділетсіз немесе күмәнді деп тапса, онда билердің ауыстырылуын талап етуге құқылы болған. Сот үкімін орындататын орган болмағандытан, оны жүзеге асыру жеңіп шыққан жаққа берілетінін түсіндіре отырып, мұғалім оны қазіргі өмірмен байланыстырса, сабақтың тиімділігі арта түседі.
Мұғалім оқушыларға қазақ қоғамында жерге, малға деген меншіктің болғанын деректемелер келтере отырып түсіндіреді.
Салық, міндеткерлік түрлерін түсіндіруде мұғалімнің сызбаны пайдалануына болады.
Салық түрлері
* Зекет- мал басынан ханға төленетін салық
* Хараж-жер салығы
* Тағар-әскер үшін алынатын салық
Халықтың атқаратын міндеткерлагы
* Хан мен сұлтанға сыбаға, соғым беру.
* Ақсүйектерді қонақ етіп күту
* Салық жинаушыларды, т.б. көлікпен қамтамасыз ету.
Мұғалім бекіту сұрақтарын қойып, қорытындылар, сабақты аяқтайды. Үйге тапсырма беріледі.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz