Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Пікірлер алгебрасы - идеал пікірлерге қатысты ақиқат немесе жалған пікір деп тұжырымдауға болатын пікірлерді зерттейтін логикалар алгебрасы

Пәні: | Информатика | |
|Сыныбы: |9 8 |
|Уақыты: |08.10.2010 |
|Сабақтың тақырыбы: |§3.1. Логиканың негізгі түсініктері. Бастауыш және оның жасалу жолдары |
|Құзыреттілікке жеткізетін | |
|сабақтың | |
|мақсат-міндеттері: |а)ЭЕМ қатысуымен шешілетін есептердің ішінде, әдетте логикалық деп аталатын есептерде аз |
| |емес екендігінен, логика және пікір ұғымдары туралы ақпарат беру. Қазақ тілі пәнімен |
|а) Ақпараттық |байланыстыру. |
|ә) Коммуникативтік |ә) Оқушыларды әдептілікке, ұқыптылыққа дағдыландыру. |
|б) Проблеманы шешу |б) Оқушылардың ой-өрісін дамыту. |
|Сабақтың түрі: |Кіріктірілген сабақ |
|Сабақтың әдісі: |Түсіндіру, сұрақ – жауап, тапсырма. |
|Көрнекілігі: |слайдтар көрсетілімдері |
|Оқыту құралдары: |Оқулық, интеактивті тақта, компьютер |
|Сабақтың барысы: |Оқытушының қызметі |Оқушының қызметі |Күтілетін нәтиже |
|I.Ұйымдастыру бөлімі |Оқушылармен амандасу, сыныптың |Оқытушымен амандасу, сыныпты |Оқушылардың түгел |
| |тазалығын, тәртібін қадағалау, жоқ |таза ұстау,сабаққа даярлану. |болуы, сабаққа |
| |оқушыларды тексеру. | |дайындығы, сыныптың |
| | | |тазалығы, тәртібі. |
|II.Үй тапсырмасын |Өткен тақырып бойынша сұрақтар: |Өткен тақырып бойынша |Қойылған сұрақтарға |
|тексеру. |1.Позициялық санау жүйесінде |сұрақтарға жауап беру: |дұрыс жауап берілу. |
| |арифметикалық амалдар қалай |Арифметикалық амалдар барлық | |
| |орындалады? |позициялық санау жүйелерінде | |
| |2. Екілік санау жүйесінде қосу |бізге таныс ережелермен | |
| |амалының дұрыс екенін қалай тексеруге|орындалады. | |
| |болады? |Екілік жүйеде сандарды қосу | |
| | |екілік жүйедегі сандарды қосу | |
| | |кестесіне негізделген. | |
|ІІІ. Жаңа материалды |Біздің барлық сөзіміз пікірлерден, яғни сөздік өрнектердің мәндерінен|Оқушылар машықкер |
|меңгеру |тұрады. Пікірлер табиғи және формалды тілдердің көмегімен өрнектелуі |түсіндірген жаңа |
| |мүмкін. Мысалы, пікір табиғи түрде «бес жердегі бес жиырма бес» |материалды зейін қойып|
| |сөзімен берілсе, ал формалды (математикалық өрнегі) тілде мына түрде |тыңдап түсініп алу. |
| |жазылады: «5·5=25» | |
| |Пікір деп ақиқат немесе жалған екенін тұжырымдауға болатын, мағынасы | |
| |бойынша аяқталған сөйлемді айтамыз. | |
| |Логика – пікірлер және олардың байланыстары туралы ғылым. | |
| |Ойлау, пайымдау әдістері туралы алғашқы ілімдер Ежелгі Шығыс | |
| |елдерінде пайда болды, бірақ оның негізіне грек ойшылы Аристотель | |
| |құрған ілім жатады. Неміс ғалымы Г.В.Лейбниц (1666жылы) алғаш рет | |
| |ойлау, пайымдау заңдарындағы анықталмағандықтың ауызша төрелік етуін | |
| |және пікірлер арасындағы байланысты математикалық қатынас түрінде | |
| |анықталатын математика тіліне аударуға тырысты. | |
| |Жүз жылдан соң ағылшын математигі Джордж Буль математикалық | |
| |заңдылықтарға бағынатын логикалық әмбебап тілді құру туралы Лейбниц | |
| |идеясын дамытты. Ол өз алдына ерекше алгебраны – барлық обьектілерге,| |
| |атап айтқанда, сандар, әріптерден бастап сөйлемдерге дейін қолдануға | |
| |болатын белгілеулер мен ережелердің жүйесін ойлап тапты. Джордж Буль | |
| |логикалық алгебраның атасы болып табылады. | |
| |ХХ ғасырдың басына дейін логика іс жүзінде дамыған жоқ, ол тек ЭЕМ | |
| |теориясының пайда болуынан бастап қана өзінің қарқынды дамуын | |
| |бастады. | |
| |Әрбір ғылым сияқты логика да бірнеше пәндерді қамтиды. Мысалы, | |
| |формалды логика, математикалық логика, ықтималдық логика, | |
| |диалектикалық логика және т.с.с. пәндерді атауға болады. | |
| |Формалды логика сөйлесу тілімен берілген пікірлерді талдаумен | |
| |байланысты. | |
| |Ықтималдық логика кездейсоқ параметрлермен жасалатын сынақтың бірнеше| |
| |серияларын қолдануға негізделген. Алынған нәтиженің дәлдігі | |
| |жасалынған тәжірибелер санына тәуелді. Мысалы, тиынды лақтырғанда | |
| |«елтаңба» немесе «жазу» жағының түсу ықтималдығы ½ -ге тең, яғни | |
| |тиынды лақтыру саны артқан сайын осы ықтималдық нақтылана түседі. | |
| |Математикалық логика дәлелдеулер техникасын зерттейді. Компьютерлер | |
| |математика пәні сияқты анықтамалар мен дәлелдеулерде нақтылықты және | |
| |қатаң реттілікті талап етеді. Пікірлер алгебрасы математикалық логика| |
| |аймағы болып табылады. | |
| |Пікірлер алгебрасы – идеал пікірлерге қатысты ақиқат немесе жалған | |
| |пікір деп тұжырымдауға болатын пікірлерді зерттейтін логикалар | |
| |алгебрасы. Логикалар алгебрасы пікірдің мағынасына назар аударып, | |
| |терең қарастырмайды. | |
| |Сондықтан логикалар алгебрасы тек екі мағынаға ие болады, яғни | |
| |пікірлердің кез келгені «ақиқат» немесе «жалған» пікірлердің біреуін | |
| |ғана сипаттайды. | |
| |Қарапайым пікірлер логикалар алгебрасында латынның бас әріптерімен | |
| |таңбаланады: | |
| |А={Абай – қазақ халқының ұлы ақыны}. | |
| |В={ А.С. Пушкин – ұлы математик}. | |
| |Ақиқат пікірге 1 саны, жалғанға 0 саны сәйкес қойылады. Сондықтан | |
| |А=1, B=0. | |
| |Құрмалас пікірлер табиғи тілде пікірлер алгебрасында логикалық | |
| |амалдармен алмастырылатын «және», «немесе», «теріске шығару» сөздері | |
| |арқылы құрылады. Логикалық амалдар ақиқаттық кестесімен беріледі және| |
| |графикалық түрде Эйлер – Венн диаграммасы көмегімен бейнеленеді. | |
| |Бастауыш және оның жасалу жолдары | |
| |Ай – Жердің серігі. | |
| |Шағырлой ауылы - Сырым ауданындағы елді мекен | |
| |Жаны сұлу ешкімге жамандақ жасамайды, | |
| | | |
| |Бастауыштың жасалу жолдары | |
| | | |
| |Адамдардың көзі көк болады. | |
| |Мен - жоғарғы оқу орнының студентімін. | |
| |Сыпайы сырын сақтар. | |
| | | |
| |Төрт жердегі төрт –он алты, | |
| |Асық ойнаған азар, доп ойнаған тозар, | |
| |Сөйлеу-мәдениеттіліктің белгісі, | |
| | | |
| |“О, алақай!”- қуанудың белгісі | |
| |Еріншектің ертеңі бітпес, | |
| | | |
| | | |
|IV. Жаңа материалды |Пікір дегеніміз не? |Ақиқат немесе жалған екенін |Барлық оқушылар |
|бекіту. |Логика дегеніміз не? |тұжырымдауға болатын, мағынасы|алған білімдерін |
| |Формалды және табиғи тілде берілетін |бойынша аяқталаған сөйлемді |пайдаланып |
| |пікірлерге мысал келтіріңіз. |айтамыз. |қайталау барысындағы |
| |Қандай пікірлер жалпы деп аталады? |Пікірлер және олардың |тапсырма дұрыс |
| |Жалпы және жеке пікірлерге мысал |байланыстары туралы ғылым. |орындап, мұқият жауап |
| |келтіріңдер. | |жазады. |
| |Және жалғаулығымен мысал келтір? | | |
| | | | |
| | | | |
|V. Үй тапсырмасын беру |Үйге тапсырма: |Оқушылар үй тапсырмасын |Үй тапсырмасын түсініп|
|бөлімі. |§ 3.1 3.1 тапсырма |күнделіктеріне мұқият жазып |орындауы. |
| |Бастауыш |алады. | |
| |37 жаттығу | | |
|VI. Қорытынды бөлімі. |Сабаққа белсене қатысқан оқушылар |Оқушылар бағаларын |Оқушылар |
| |бағаланады. |күнделіктеріне қойдырады. |бағаланады.Сабақ өз |
| |Компьютерлік сауатты боп, | |мәресіне жетті. |
| |Тілімізді сақтайық! | | |

Ұқсас жұмыстар
Құрама пікірді егер
Логикалық пікірлердің негізгі түсініктері. 8 сынып
Көпшілік оқушы
Деректер базасы
Ақиқат кестелері. Компьютердің логикалық негіздері
Абай мен шәкәрімнің ақиқат танымдық алгебрасы
ЛОГИКАЛЫҚ ОПЕРАЦИЯЛАР
Word бағдарламасында Пішім мәзірінің Қаріп қосымшасы
Мәтін абзацын форматтау
Ойға шабуылдың ұстанымдарын түсіндіру
Пәндер