Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Бүгінгі сабақтың айдары
Cабақтың тақырыбы: Ахмет Байтұрсынұлы «Аққу, шортан һәм шаян» мысалы.
Сабақтың мақсаты:
а) білімділік: қазақ халқының біртума ұлы А.Байтұрсынұлының қазақ
әдебиетіндегі орнын таныту, мысал жанры туралы түсінік беру.
ә) оқушылардың ауызша сөйлеу, мәнерлеп әрі түсініп оқу, өз
ойын жүйелі айта білу, шығарманы талдай білу қабілеттерін дамыту,
шығармашылық қабілеттерін арттыру.
б) тәрбиелік: Ахмет Байтұрсынов тұлғасын үлгі ете отырып, білімге,
ізденімпаздыққа баулу. Мысал арқылы ынтымақтастыққа, бірлікке тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: сайыс сабақ
Сабақтың көрнекіліктері: А.Байтұрсынұлы, И.А.Крылов портреттері, мысал
бойынша салынған сюжеттік сурет, сайыстың кезеңдері белгіленген
сурет,мақалдар жазылған парақшалар, үлестірме парақшалар.
Пәнаралық байланыс: қазақ тілі, орыс әдебиеті.
Сабақтың әдіс-тәсілдері: топтық жұмыс, түсіндіру әдісі, талдау әдісі
Сабақтың барысы:
1.Ұйымдастыру кезеңі
Оқушылармен амандасу, сабаққа даярлығын тексеру.
- Қазір қай сабақ?
- Бүгінгі ауа-райы қандай?
- Сендерге де бүгінгі күндей жақсы көңіл-күй тілеймін.
-
2.Үй тапсырмасын тексеру
1. «Ғылым таппай мақтанба» өлеңін жатқа айту.
2. Үлестірме парақшалармен жұмыс.
а) Толықтырып жаз.
Бес асыл іс
ә) Толықтырып жаз.
Бес дұшпан
б) Сандар сөйлейді.
1945 жылы ............................................
1904 жылы ...............................................
10 жасында .................................................
8 мыңға жуық ............................................
3.Сабақтың мақсатымен таныстыру.
Балалар, біз бүгінгі сабақта қазақтың біртума ұлы А.Байтұрсынұлы
шығармаларымен танысамыз. Әдебиеттің мысал жанры жөнінде сөз қозғап, мысал
өлеңнің ерекшелігін айқындаймыз. Сондай – ақ қазақ тілінде сөйлеу
біліктілігімізді жетілдіреміз.
4. Жаңа сабақ.
1. Мұғалімнің кіріспе сөзі.
- Бүгінгі сабақтың айдары: «Жұмыла көтерген жүк жеңіл» – «Легка груз
который поднят сообща»
- Бұл мақалды қалай түсінесіңдер?
- Сендер де жұмыла, бірге жұмыс жасау арқылы сабақтың мақсатына
жетесіңдер.
- Бүгінгі сабағымыз сайыс түрінде өтпек.
І топ және ІІ топ.Сайыс – «Бәйге» ойыны деп аталады.Қай топ мына
кедергілерден жаңылмай өтіп, мәреге жетсе, бәйгеге тігілген туды алады.
Ойынды бастамас бұрын жаңа сабақты түсіндіріп кетейін. Кедергілер сол
тақырыпқа байланысты. Ақын аудармашы әрі ғалым А.Байтұрсынов 1873 ж 28
қаңтарда Торғай облысы, Сарытүбек жерінде туған.
А.Байтұрсынов – қазақ әдебиетінің реформаторы. Қазақ тілінің «Тіл құралы»
деген оқулығын жазған ғалым. 1913 жылы «Қазақ» газетін шығарып, редактор
болып қызмет істейді. Ақынның өлеңдер жинағы «Маса» деген атпен кітап болып
шығады. Ал «Қырық мысал» («Сорок басен») кітабына ақынның аударма
мысалдары енген. Кітап 1909 жылы Санкт –Петербургте шығады. Мысал жанрын ең
алғаш қазақ әдебиетіне енгізген ақын – Абай. Ахмет те Абай Құнанбаев сияқты
орыс ақындарының мысалдарын қазақ тіліне аударған. Сол арқылы адалдыққа,
адамгершілікке, еңбекқорлыққа тәрбиелеуді көздеген.
2.Әдебиет теориясынан мысал туралы түсінік беру.
Авторы аллегория
Мысал
аллегориялық образдар
Түйінді ойы
(мораль) тәрбиелік
мәні
3. 1 – кедергі. «Бәйге» сұрақтары.
- Мысал орысша қалай аталады?
- Мысал жанрын қазақ әдебиетіне алғаш енгізген ақын?
- А. Байтұрсыновтың мысалдар жинағы қалай аталады?
- Кітап қай қалада басылып шықты?
- А. Байтұрсынов кім? (жеңген топ алға жылжиды)
4. Оқулықпен жұмыс.
Бүгін біз А.Байтұрсынұлының Крыловтан аударған «Аққу, шортан һәм шаян»
мысалымен танысамыз.
а) сөздік жұмысы.
- жаңа сөздерді мұғалімнің оқуы;
- оқушыларға оқыту.
ә) өлеңді мұғалімнің оқуы (сурет арқылы көрсете отырып оқу)
5. 2 – кедергі.
- Ал, балалар, іске сәт! 5 минут уақыт беремін, қай топ дұрыс аударар екен.
І топ – І, ІІ шумақ, ІІ топ – ІІІ, IV шумақты оқып, аударады.
- Сонымен, мысал жолдары бізге түсінікті болды. Ендеше И.А.Крылов
мысалының түпнұсқасын тыңдалық (үнтаспа)
- Екі ақынның айтар ойы бірдей ме? Ол қандай ой? (халықты бірлікке,
ынтымаққа шақырады,топтар алға жылжиды)
6. 3 – кедергі.
Өлеңнің тақырыптық – идеялық мазмұнын ашу үшін екі топ семантикалық картаны
толтырады.
|Тақырыбы |авторы |Жанры |Аллегориялық|Түйінді ой |Тәрбиелік |
| | | |образдар | |мәні, идеясы |
|«Аққу, |А.Байтұр-сын|Мысал |Аққу, шортан|Істеген |Татулыққа, |
|шортан, һәм |овтың | |һәм шаян |ынтымақсыз |бірлікке, |
|шаян» |Крыловтан | | |ісің оңбас |ынтымаққа |
| |аудармасы | | | |тәрбиелейді |
7. 4 – кедергі.
- Яғни, ақын бізді осы мысалы арқылы жақсылыққа тәрбиелейді. Сендер де
ғалым аталарыңа еліктеп, бірлесе көп жұмыстар атқардыңдар. Еліміздің ертеңі
– сендерсіңдер. Ендеше Қазақстанның азаматы қандай болу керек деп
ойлайсыңдар?/әр топ өз ойларын жазады/
Елімізге
қандай адамдар
қажет?
- Сендерден де осы қасиеттерді көремін деп ойлаймын. (жеңіске жеткен
топты анықтау, бәйге туын беру)
5. Қорытындылау.
Пікір ағашын толтыру /оқушылар сабақтан алған әсерлерін жазып, пікір
ағашына іледі/.
- Бүгінгі сабақтан не алдық, не білдік?
6. Үйге тапсырма:
А.Байтұрсынов (түсініп оқу).
. Мысалдағы түйінді ойды жаттау.
. Жаңа сөздерді дәптерге жазып, жаттау.
. Ынтымақ, бірлік, татулық туралы мақал – мәтел жазып келу.
7. Бағалау.
Сабақтың мақсаты:
а) білімділік: қазақ халқының біртума ұлы А.Байтұрсынұлының қазақ
әдебиетіндегі орнын таныту, мысал жанры туралы түсінік беру.
ә) оқушылардың ауызша сөйлеу, мәнерлеп әрі түсініп оқу, өз
ойын жүйелі айта білу, шығарманы талдай білу қабілеттерін дамыту,
шығармашылық қабілеттерін арттыру.
б) тәрбиелік: Ахмет Байтұрсынов тұлғасын үлгі ете отырып, білімге,
ізденімпаздыққа баулу. Мысал арқылы ынтымақтастыққа, бірлікке тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: сайыс сабақ
Сабақтың көрнекіліктері: А.Байтұрсынұлы, И.А.Крылов портреттері, мысал
бойынша салынған сюжеттік сурет, сайыстың кезеңдері белгіленген
сурет,мақалдар жазылған парақшалар, үлестірме парақшалар.
Пәнаралық байланыс: қазақ тілі, орыс әдебиеті.
Сабақтың әдіс-тәсілдері: топтық жұмыс, түсіндіру әдісі, талдау әдісі
Сабақтың барысы:
1.Ұйымдастыру кезеңі
Оқушылармен амандасу, сабаққа даярлығын тексеру.
- Қазір қай сабақ?
- Бүгінгі ауа-райы қандай?
- Сендерге де бүгінгі күндей жақсы көңіл-күй тілеймін.
-
2.Үй тапсырмасын тексеру
1. «Ғылым таппай мақтанба» өлеңін жатқа айту.
2. Үлестірме парақшалармен жұмыс.
а) Толықтырып жаз.
Бес асыл іс
ә) Толықтырып жаз.
Бес дұшпан
б) Сандар сөйлейді.
1945 жылы ............................................
1904 жылы ...............................................
10 жасында .................................................
8 мыңға жуық ............................................
3.Сабақтың мақсатымен таныстыру.
Балалар, біз бүгінгі сабақта қазақтың біртума ұлы А.Байтұрсынұлы
шығармаларымен танысамыз. Әдебиеттің мысал жанры жөнінде сөз қозғап, мысал
өлеңнің ерекшелігін айқындаймыз. Сондай – ақ қазақ тілінде сөйлеу
біліктілігімізді жетілдіреміз.
4. Жаңа сабақ.
1. Мұғалімнің кіріспе сөзі.
- Бүгінгі сабақтың айдары: «Жұмыла көтерген жүк жеңіл» – «Легка груз
который поднят сообща»
- Бұл мақалды қалай түсінесіңдер?
- Сендер де жұмыла, бірге жұмыс жасау арқылы сабақтың мақсатына
жетесіңдер.
- Бүгінгі сабағымыз сайыс түрінде өтпек.
І топ және ІІ топ.Сайыс – «Бәйге» ойыны деп аталады.Қай топ мына
кедергілерден жаңылмай өтіп, мәреге жетсе, бәйгеге тігілген туды алады.
Ойынды бастамас бұрын жаңа сабақты түсіндіріп кетейін. Кедергілер сол
тақырыпқа байланысты. Ақын аудармашы әрі ғалым А.Байтұрсынов 1873 ж 28
қаңтарда Торғай облысы, Сарытүбек жерінде туған.
А.Байтұрсынов – қазақ әдебиетінің реформаторы. Қазақ тілінің «Тіл құралы»
деген оқулығын жазған ғалым. 1913 жылы «Қазақ» газетін шығарып, редактор
болып қызмет істейді. Ақынның өлеңдер жинағы «Маса» деген атпен кітап болып
шығады. Ал «Қырық мысал» («Сорок басен») кітабына ақынның аударма
мысалдары енген. Кітап 1909 жылы Санкт –Петербургте шығады. Мысал жанрын ең
алғаш қазақ әдебиетіне енгізген ақын – Абай. Ахмет те Абай Құнанбаев сияқты
орыс ақындарының мысалдарын қазақ тіліне аударған. Сол арқылы адалдыққа,
адамгершілікке, еңбекқорлыққа тәрбиелеуді көздеген.
2.Әдебиет теориясынан мысал туралы түсінік беру.
Авторы аллегория
Мысал
аллегориялық образдар
Түйінді ойы
(мораль) тәрбиелік
мәні
3. 1 – кедергі. «Бәйге» сұрақтары.
- Мысал орысша қалай аталады?
- Мысал жанрын қазақ әдебиетіне алғаш енгізген ақын?
- А. Байтұрсыновтың мысалдар жинағы қалай аталады?
- Кітап қай қалада басылып шықты?
- А. Байтұрсынов кім? (жеңген топ алға жылжиды)
4. Оқулықпен жұмыс.
Бүгін біз А.Байтұрсынұлының Крыловтан аударған «Аққу, шортан һәм шаян»
мысалымен танысамыз.
а) сөздік жұмысы.
- жаңа сөздерді мұғалімнің оқуы;
- оқушыларға оқыту.
ә) өлеңді мұғалімнің оқуы (сурет арқылы көрсете отырып оқу)
5. 2 – кедергі.
- Ал, балалар, іске сәт! 5 минут уақыт беремін, қай топ дұрыс аударар екен.
І топ – І, ІІ шумақ, ІІ топ – ІІІ, IV шумақты оқып, аударады.
- Сонымен, мысал жолдары бізге түсінікті болды. Ендеше И.А.Крылов
мысалының түпнұсқасын тыңдалық (үнтаспа)
- Екі ақынның айтар ойы бірдей ме? Ол қандай ой? (халықты бірлікке,
ынтымаққа шақырады,топтар алға жылжиды)
6. 3 – кедергі.
Өлеңнің тақырыптық – идеялық мазмұнын ашу үшін екі топ семантикалық картаны
толтырады.
|Тақырыбы |авторы |Жанры |Аллегориялық|Түйінді ой |Тәрбиелік |
| | | |образдар | |мәні, идеясы |
|«Аққу, |А.Байтұр-сын|Мысал |Аққу, шортан|Істеген |Татулыққа, |
|шортан, һәм |овтың | |һәм шаян |ынтымақсыз |бірлікке, |
|шаян» |Крыловтан | | |ісің оңбас |ынтымаққа |
| |аудармасы | | | |тәрбиелейді |
7. 4 – кедергі.
- Яғни, ақын бізді осы мысалы арқылы жақсылыққа тәрбиелейді. Сендер де
ғалым аталарыңа еліктеп, бірлесе көп жұмыстар атқардыңдар. Еліміздің ертеңі
– сендерсіңдер. Ендеше Қазақстанның азаматы қандай болу керек деп
ойлайсыңдар?/әр топ өз ойларын жазады/
Елімізге
қандай адамдар
қажет?
- Сендерден де осы қасиеттерді көремін деп ойлаймын. (жеңіске жеткен
топты анықтау, бәйге туын беру)
5. Қорытындылау.
Пікір ағашын толтыру /оқушылар сабақтан алған әсерлерін жазып, пікір
ағашына іледі/.
- Бүгінгі сабақтан не алдық, не білдік?
6. Үйге тапсырма:
А.Байтұрсынов (түсініп оқу).
. Мысалдағы түйінді ойды жаттау.
. Жаңа сөздерді дәптерге жазып, жаттау.
. Ынтымақ, бірлік, татулық туралы мақал – мәтел жазып келу.
7. Бағалау.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz