Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Математика пәні мұғалімі
Катонқарағай ауданы Аршаты орта орта мектебі
Баяндама
Тақырыбы:
"Математикадан білім сапасын
арттыру жолдары"
Математика пәні мұғалімі:
Абильмажинова Мақташ
Алғы сөз
Қазақстан экономикасының орнықты дамуы үшін сапалы білімнің қолжетімділігін қамтамасыз ету арқылы адами капиталды дамыту, білімнің бәсекеге қаблеттілігін арттыру мақсатында Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы бекітілді.
Бағдарламаларда көрсетілген міндеттердің бірі - 12 жылдық оқыту моделіне көшуді білім беру мазмұнын жаңыртумен қоса жүзеге асыру.
Бүгінгі білім беру саласындағы проблемалар орта білім жүйесін қазақстандық қоғам дамуының қазіргі заманғы талаптарына және әлемдік білім беру кеңістігіне кірігу шарттарына сәйкес жаңғыртуды талап етеді.
Ендеше 12 жылдық білім - бәсекеге қабілетті жеке тұлғаны жоғары сатыда бейімді оқытуды көздейтін бірден-бір тиімді жол.
Н. Ә. Назырбаев <<Білім мен ғылымды өз дәрежесінде меңгерген елдер ғана әлемдік дамудың алдында болады. Ендеше біз халыққа білім беру және ғылымды дамыту, оларды реформалау ісін қарқынды жола қоюымыз керек>> деп міндеттейді. Біз осы пікірдің өзінен-ақ білім беру жүйесін әдәс-тәсілдеріне жаңаша құрылыммен келу керектігінкөреміз.
Математика туралы ойлар
Маңызды мәселелерді шешуде жас ұрпақты сапалы да саналы ой еңбегіне тәрбиелеуде математиканың алатын орны ерекше. Қазіргі заман - математика ғылымының өте кең, жан- жақты тараған кезеңі. Ал талапқа сай математикалық білім берудің басты шарты- математикалық мәдениетіліктің деңгейін көтеру болып табылады.
oo Математика сөзінің өзі грек тілінде білім, ғылым деген мағына береді. Олай болса ежелгі замандардан- ақ математикалық білімді ғылымдықтың жоғары дәрежесі ретінде қабылдаған.
oo Математика - ғылым болмысынан балма ұғымдар. Сондықтан да математика барлық ғылымдардың логикалық негізі - күре тамыры ретінде қарастырылады;
oo Математика ең алдымен оқушылардың дұрыс ойлау мәдениетін қалыптастырады, дамытады және шыңдай түседі.
oo Математикалық тілде тілдесу қабілетін қалыптастыру арқылы оқушының сөз коммуникациясы, яғни сөйлеу мәдениетін дамытады;
oo Математика әлемде болып жатқан түрлі құбылыстарды, жаңалықтарды дұрыс қабылдап түсінуге көмектеседі;
oo Математиканың болашақ тұлғаның моральдық, эстетикалық және этикалық тұрғыдан да тәрбиелік мәні бар.
Қазақстан Республикасының
математика пәні мұғалімдерінің Бірінші Съезінің қарары
Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі бастамашылық еткен Қазақстан Республикасы математика пәні муғалімдерінің Бірінші Съезін шақыру мына қажеттіліктерден туындады:
:: математикалық білім беру сапасын қамтамасыз етуде жиналып қалған проблемаларды ашу және оларды жою жолдарын анықтау;
:: Қазақстан Республикасының жиырма жылдық тәуелсіз даму кезеңі ішінде математикалық білім беруді дамыту бойынша жүргізілген жұмыстардың талдауын жүргізу;
:: математика пәні мұғалімдерінің кәсіби қузыреттілік деңгейін арттыру;
:: Қазақстанда математикалық білім және ғылымды одан әрі дамыту перспективаларын айқындау және жастарды тарту;
:: үздік мұғалімдер мен оқытушылардың озық тәжірибесін тарату;
:: ұзақ мерзімді перспективада математикалық білім беруді жаңғырту
Съезде Қазақстандағы математикалық білім беруді жаңғыртудың мына бағыттары бойынша өзекті мәселелер талқыланды:
oo математикалық білім беру сапасын қамтамасыз ету;
:: 12 жылдық білім беруге көшу кезеңіндегі математикалық білім беру мазмұны;
педагогикалық кадрларды даярлау проблемалары;
:: дарынды балалармен жұмыс істеу проблемалары;
:: математика саласына ғылыми және педагогикалық қызмет саласындағы талантты жастарды тарту;
:: үздіксіз математикалық білім беру;
математикалық ресурстық және білім беру орталықтарын құру;
:: математика сабақтарын оқулық және әдістемелік қамтамасыз ету;
:: математика пәні мұғалімінің жаңа жағдайлардағы мәртебесі.
Осы мәселелрді қарай келіп, әрбір мұғалім өз жұмысына тұжырымдама жасағаны жөн.
Өзіме төмендегідей тұжырымдама жасадым.
1-тұжырымдама
Ұстаздың педагогикалық әрекетінің мақсаты мен міндеті
oo тақырыпты қызықтырады;
oo ой қозғайды;
oo ең құнды мәселелер анықталады;
oo қорытынды жасауға бағыттайды;
oo шығармашылық дамуға бағыттайды;
oo оқушы мен қарым-қатынас жақсарады;
oo ізденуге, жаңа ақпаратқа ұмтылдырады;
oo жеке, жұппен, топпен жұмыс жүргізеді;
oo мәтінмен өздері танысады;
oo жан-жақты талдауға, зерттеуге, салыстыруға үйренеді;
oo ойларын еркін айтуға жол ашады;
oo шығармашылық дамиды;
oo интеллектуалдық даму деңгейін көтереді;
3-тұжырымдама
Мақсат пен міндетті жүзеге асыру жағдайы
Мақсат пен міндетті жүзеге асыру үшін
Мұғалімге Оқушыға
oo
oo мақсат пен міндетті белгілеп, түпкі нәтижені анықтау (нені және неліктен үйретеміз?);
oo сабақ беру сапасын жетілдіру (жаңа технологияларды, озық тәжрибелерді т.б. тиімді қолдану);
oo шығармашылық жұмыстар жүргізу;
oo қиындық тудыратын бөлімдерді, тақырыптарды анықтау;
oo Қосымша жұмыстарды жоспарлау
oo Кәсіби өсу, өз білімін жетілдіру
oo оқушының жалпы мүмкіндектерін зерттеу, төменгі сыныпта қажетті білімді меңгерді ме анықтау ( нашар үлгерушілер, жақсы оқитындар)
oo оқушының даму деңгейін интеллектуалдық сатыға көтерілуіне;
oo оқушының оқутанымдық қызығушылығын арттыру;
oo Өз бетінше есеп шығарудың сан қилы жолын іздестіру
oo Пәнге қызығып, оған көңіл қойып тереңдете оқып үйрену.
oo Сабақ барысында қолданылатын ойындарға, математикалық сайыстарға, жарыстарға, олимпиадаларға қатысу
oo әр сыныптағы материалды жетік меңгеруге ден қою;
oo өз бетімен шығармашылық бағытта жұмыс істеуге
Мақсат пен міндетті жүзеге асыру, белгіленген талаптарды жүзеге асыру үшін қандай қиындықтар мен талаптарды ескеруіміз керек.
Шағын комплкетілі ауыл мектептерде математиканы оқытудағы қиындықтар
oo Кадрлармен қамтамасыз етілуі, кәсіби білімін жетілдіру, үздіксіз ізденуі;
oo материалдық-техникалық базаның жетімсіздігі, көрнекіліктер, ТСО, ақпараттық технологияның жетімсіздігі;
oo бөлінген сағаттардың аздығы (сағат азайғанмен өтілетін материал көлемі сол күйінде, теориялық материалға бөлінген сағатты қысқарта алмайды, есесіне есеп шығару, практикалық сағаттар қысқарады), осыдан оқушылардың пәнге қызығушылығы төмендеу;
oo оқушылардың өзіндік ізденісіне қажет қосымша материалдар және интернетті пайдалану мүмкіндігі жоқтың қасы;
oo Математиканың рөлін күшейту жұмысы аз (информатиканы оқытып жатырмыз дейді, бірақ ол ойлап есеп шығару, күрделі есептердің шешімін табу емес) ;
oo бағыттар таңдау (қоғамдық-гуманитарлық, жаратылыстану-математика, тесте тапсырма бірдей), оқушылардың аздығы (талас, сайыс жоқтың қасы т б);
oo Ауылдағы жұмысбастылық (мектепте де үйде де), ол бала үшін де мұғалім үшін де, мұғалімдердің шығармашылықпен жұмыс істеуіне жағдайдың аздығы.
Осыған байланысты Қазақстан Республикасының
математика пәні мұғалімдерінің Бірінші Съезініен
Съезд соңғы 20 жылда математикалық даярлық деңгейінің бірқатар объективті және субъективті себептерге байланысты айтарлықтай төмендеуін ескереді, олар:
:: талантты жастардың академиялық және педагогикалық салалардан экономикалық, заң және гуманитарлық салаларға көптеп баруы; білім беру реформасының ұзақ кезеңі;
:: педагогикалық және ғылыми әлеуеттің шашырауына әкеп соқтырған жоғары оқу орындарының көбейіп кетуі;
:: математика пәнін оқытуға мемлекеттік білім беру стандарттарында сағат санының елеулі азаюы;
:: математика бойынша мектеп оқулықтары сапасының төмендігі; математикалық құзыреттерді бағалаудың түрлі нысандарының болмауы;
:: нарықтың экономика құндылықтарының жаңа жүйесінде муғалімдер мәртебесінің төмендеуі.
Отандық математика мұғалімдерінің бірінші 1 съезін өткізудегі мақсат Қазақстан Республикасының экономикасының сұраныстарына сәйкес математикалық білімді жаңғырту болып табылады.
Математика пәнін оқытудың кейбір мәселелерін атап өте кетсек дейміз.
oo Бірінші, математиканы оқытудың мазмұны туралы. Бізде математиканы оқыту ісі оның теориялық негіздерін, классикалық бөлімдерін терең меңгертуге бағытталған. Бұл бағыттағы жаңа көзқарасқа келетін болсақ, математиканы оқытуда практикалық мәселелерге көп көңіл бөлу қажет - тігінде болып отыр. Соңғы кезде ғылымның негізгі жетістіктері мен мәселелері қолданбалы салаға бағытталғандықтан, олар мектеп бағдарламасына енуі қажет. Ықтималдық теориясы, статистикалық әдістер, математикалық моделдеу және басқа бөлімдер математика пәніне кеңінен енуі қажет. Бұл әлемдегі кең тараған үрдіске сай екендігінің мысалы ретінде PISA халықаралық зерттеуін атап кетуге болады. Ол зерттеудегі көптеген тапсырмалар сол саладағы практикаға бағытталған. Біздің оқушылар оның тапсырмаларын жетік талдай алмайды, кейде мұғалімдердің өздеріне де бұл мәселе үлкен қиындық туғызады. Сонымен қатар, негізгі тақырыптарда да құзыреттілікке құрылған. Болашақта оған практикалық маңызы бар тапсырмаларды енгізу қажет.
oo Екінші мәселе, 12 жылдық орта білімге көшу. 12 жылдық орта білімге көшу тек қана орта білім беруді бір жылға ұзартып қана қоймай, білім берудің жаңа мазмұнына өтуге бағыттайды. Оқытудың жаңа тәсілі құзыреттілікке арналған бұл білімде, талапкерлердің пәндер бойынша алған білімін жаңа мәселелерді шешуге бағыттайды. Математика пәнін оқытуда әр кезде де оқушылардың теория - ны тиімді пайдалана білуіне көп көңіл бөлінгені. Бүгін бұл негізгі талапқа айналуы қажет болып тұр. Математика пәнін бейіндік мектепте оқыту кезінде жоғары оқу орнындағы оқумен сабақтас жүргізу қажеттігі туындап отыр.
oo Үшіншіден, математика пәні бойынша білім сапасын арттыру. Соңғы жылдары математика пәнін оқушылардың меңгеру деңгейі тө - мендеп кеткені байқалады. Республикамыздағы Ұлттық бірыңғай тестілеу мен халықаралық зерттеулер нәтижесі соның айғағы бола - тындай. ҰБТ нәтижесі бойынша математика пәні оқушылардың ең төменгі деңгейде меңгерген сабақ - тарының қатарында тұр. Ал математика - оқушылардың жан-жақты ойлау қабілетін дамытатын ғылым. Демек, бұл жерде пәнді оқытуда, тәжірибе алмасуда артта қалуға болмайды. Сол себепті, математика пәнін оқытуға ерекше көңіл бөлу қажет.
Осы мәселелерді ескере отырып, математика бағдарламасынның талаптарын жетік талдап, оны орындауға күш салу керектігі айқын.
Білім сапасын арттыруға негізгі әсері бар сабақ екені белгілі. Сабақтар барлық талаптар ескеріле отырып өткізіледі
Сабақ өткізбес бұрын сыныптағы әрбір оқушының білім жағдайын анықтап аламыз. Олармен істелетін жұмыстар да алдын-ала белгіленгені жөн.
Әр түрлі дәрежедегі оқушылармен жұмыстар
№
Деңгейі
6-сынып
-сынып
Аты жөні
Істелетін жұмыстар
Аты жөні
Істелетін жұмыстар
1
өте жоғарғы деңгейдегі оқушы (медалист, үздіктер)
2
Жақсы деңгейдегі оқушылар(озаттар, кейде үші бар)
3
Қалыпты деңгейдегі оқушы(үнемі үшке оқитын)
4
Денсаулығы нашар
5
Қиын балалар (жағдайсыз отбасы балалары)
6
Сабақты себепсіз жиі босататын оқушылар
7
Нашар үлгеретін оқушылар(еріншек жалқаулығы барлар)
8
Нашар үлгеретін шамалары жетпейтіндер
Сабақты түрлендіріп, жаңа технология элементтерін қолдана отырып өткізу оқушының сапалы білім алуына әсері мол. Ол үшін жаңа технологияларды сабақтарда пайдаланудың жоспары жасалды.
Жаңа технологияларды математиканы оқыту барысында пайдалану
№
Технологияның аталуы
Қайда, қалай қолданылады?
Жеке элементтері қолданылады
Жүйелі түрде қолданылады
1.
Дамыта оқыту технологиясы
Дарынды оқушылармен жүйелі түрде жүреді. Оқушылардың шығармашылық жұмыстары, олимпиада, сайыстарға қатысуы кезінде қолданылады.
2.
Модульдік оқыту технологиясы (М.Жампеисова)
Жеке сабақтарда
Жеке сыныптарға бағдарламалар дайындау
4.
Деңгейлеп - саралап оқыту техналогиясы (Ж.А. Қараев)
Жеке сабақтарда
5.
Тестік технология
Жоғарға сыныптарға пән бойынша тестер дайындау
6.
Ақпараттық технология
Электрондық оқулықтар қолданылады
7.
Проблемалық оқыту технологиясы
Жеке сабақтарда
8.
Шаталовтың оқыту технологиясы
Жеке сабақтарда
Тірек схемалары әрбір сабақта қолдану
9.
Хазанкиннің есеп шығару технологиясы
Жеке сабақтарда
10
В. Монаховтың технологиясы
Жеке сабақтарда
11
Сын тұрғысынан ойлау
Жеке сабақтарда
Оқып үйрену
Білімді тұлға тәрбиелеу схемесы
Мектепте сапалы білім беру, баланы оқытуда, тәрбиелеуде басты міндет - балалардың қабілеттерін жан-жақты ашу. Осы себептерге сәйкес математикада, алгебра сабақтарында және геометрия сабақтарында өздік жұмыстарды (зерттеу, дәлелдеу) ұйымдастыруды дұрыс деп ойлаймын. Оқушылардың өздік жұмыстарын тиімді ұйымдастыру сабақ сапасының артуына септігін тигізеді. Теориялық білімнің терең бекіп, жүйелі қалыптасуына өздік жұмысқа берілетін есептер мен жаттығулардың дұрыс таңдап алынып, қарастырылуына байланысты болады. Өздік жұмыс кезінде оқушылар оқулықпен және дидактикалық материалдармен, газет журналдармен жұмыс істеуге үйрене бастайды, өздігінен білім алуға талпынады. Жұмыс нәтижелі болса, оқушының пәнге деген қызығушылығы артады. Математика пәнін оқытуда өздік жұмысқа көп көңіл бөлу қажет. Әр түрлі жаттығулар орындау барысында математикалық түсініктер бекітіледі, есептеу дағдылары қалыптасады, геометриялық фигураларды сыза білуге, оқушылардың кеңістік жөніндегі көзқарасы дамиды, өз бетімен өмірде пайдалана алуға үйретеді.
Өздік жұмыстарды ұйымдастыруда мынадай талаптар орындалу қажет
1. Өздік жұмыстың мазмұны бағдарламаға қойылатын талаптарға сәйкес келуі керек
2. Оқушылардың ойлау қабілетін дамытуға тиісті.
3. Өздік жұмыстар түрлі және мазмұны жағынан әр түрлі болуы керек.
4. Әрбір өздік жұмыс тексеріледі және бағаланады.
5. Өздік жұмысты тек қайталау кезінде ғана жүргізбей, сабақтық барлық кезеңдерінде, орынды жерінде өткізу керек.
6. Өздік жұмыс ұйымдастыру формасы мынадай: жеке оқушымен, топпен жұмыс, барлық оқушымен болады.
Өздік жұмыстардың негізгі түрлері: оқулықпен жұмыс, жаттығулар, практикалық жұмыстар, тексеру, бақылау жұмыстары, сын жұмыстары, шығармашылық жұмыстар, рефераттар мен баяндамалар жасау, тәжірибе жасау, тест жұмысын орындау болып табылады.
Жақсы үлгеретін, қабілетті оқушылармен шығармашылықпен жұмыс істеу де қазіргі өмір талабы. Осы бойынша шығармашылықпен жұмыс істеу схемасы жасалды.
4-тұжырымдама
Нәтиже
Жақсы нәтижеге жету үшін әрбір жұмыстың мониторингісі, талдауы жасалып отырғаны жөн. Осы талдаулар беріліп отыр.
Математикадан тексеру бақылау қорытындысы
Тоқсан сайын жасалып отырады.
№
Оқушының аты-жөні
"0"
1-т
2-т
3-т
жыл
1
Айқынұлы Ә
2
Амангелдинова Ғ
3
Ермекова Н
4
Зейнелханов А
5
Қанқожа Р
6
Қизатов А
7
Сеилханова Ж
8
Тоқтағанов Ә
9
Туркистанов Б
"5"
"4"
"3"
"2"
білім сапасы
үлгерімі
6-сыныптың математикадан бақылауына талдау
Әрбір бақылау жұмысына талдау жасалып отырылады.
МАҚСАТЫ: 6 - сынып оқушыларының І тоқсан бойынша алған білімдерін тексеру. Тоқсан сайын жасап отырылады
№
Оқушылардың аты - жөні, тегі
Мат диктант
өзіндік жұм тест (үйде)
Шығарма тппсырма
Мат диктант
Бақылау жұмысы
Сынақ
30.10.08
Ережелерді есеп барысында қолдана алу
Орташа баға
1
Айқынұлы Ә
4
4 - 14тап
+ 4
4
4
4
4
4
2
Амангелдинова Ғ
3
4 - 13 тап
+ 3
3
3
4
3
3,2
3
Ермекова Н
3
2 - 3 тап
+ 2
3
2
3
-3
2,5
4
Зейнелханов А
3
2 - 5 тап
+ 3
3
3
-4
3
3
5
Қанқожа Р
3
3 - 8 тап
2
Ж
3
Ж/3
3
2,4
6
Қизатов А
3
3 - 7тап
+ 2
4
3
4
3
3,1
7
Сеилханова Ж
3
3 - 7 тап
+- 3
4
3
3
3
3,1
8
Тоқтағанов Ә
4
4 - 12тап
+ 3
5
3
4
4
3,8
9
Туркистанов Б
5
5 - 20тап
+ 4
5
5
- 5
5
4,8
Математикадан білім сапасының мониторингі
5-сынып
6-сынып
7-сынып
8-сынып
9-сынып
10-сынып
11-сынып
Барлығы
математ
математ
алгебра
геометрия
алгебра
геометрия
алгебра
геометрия
алгебра
геометрия
алгебра
геометрия
алгебра
геометрия
2007-2008
50
50
50
48
44
44
45
45
66
77
60
60
52
50
2008-2009
66
44
53
53
45
50
43
43
40
50
73
73
47
49
2009-2010
40
54
44
38
57
57
50
50
50
50
63
45
50
48
2010-2011
63
44
54
54
50
50
53
53
52
52
53
60
53
55
2011-2012
46
64
33
44
54
54
47
52
50
50
52
62
50
54
Сыныптар бойынша монитортнгі жасалады
Салыстыру мақсаты:
oo оқушылардың білім деңгейлерінің қаншалықты өзгергенін байқау;
oo математика курсының міндеттерін орындауға жоспар құру;
Өткен оқу жылының жылдық үлгерімі мен білім сапаларын салыстыра отырып әрбір сыныптағы өзгерістерге талдаулар жасалды.
oo 5 - сынып оқушыларының төменгі сыныптан орта сыныпқа бейімделудің әсері, яғни жаңа материалдарды меңгерудегі жазу, сызудың бәсеңдігі т.б.
oo 7 - сыныптың білім деңгейлері орташа болғандықтан, есте сақтау қабілеттерінің төмендігі;
oo 9 - сынып орташа деңгеймен -8% - ке төмендеуі, сыныптың 50% -і төмен дейгейдегі оқушылар ( Қыстаубаева А, Зайнелханов Ж, Қалиева А, );
oo 9 - сыныпта орташа деңгеймен -12%- ке, 10 - сыныпта - 6 % -ке төмендеуі оқушылардың сабаққа тиянақты дайындалмай, ізденбей, өткен тақырыптарды ойланып керек жерде қолдана алмауы және уақытты үнемдей білмеуінің әсерінен білім деңгейлерінің төмен пайыздық көрсеткіштерін көрсетті.
oo 10-11 сыныптар бойынша үнемі тестік жұмыстар алынып талданып отырылады
Мониторингтер жасалып оны оқушыларға, ата-аналарға таныстырып нені ескеріп, нені үйрену керектігі айқындалып отырылады. Осы бойынша мұғалімнің мектеп әкімшілігіне есеп беріп отыруы талап етіледі. Ол әрбір оқушының оқу мүмкіндігін анықтап, ары қарай жетілуіне бағыт-бағдар беріледі.
ҰБТ қорытындысы да тұрақты жасалып отырылады. Жыл бойы ұлттық бірыңғай тестілеуге дайындық жүргізіледі. Соған қарамастан оқушылардың математикадан білімдері төмен екені байқалады. Оның үстіне жыл сайынғы тест кезіндегі заңсыздық, ілініп салынып <<өлімсіреген>> үшке оқитындардың ҰБТда <<бестік>> баға алып айды аспанға шығарулары, мұғалім беделіне нұқсан келтірумен қатар оның да немқұрайлығын туғызып, ұрпақ тәрбиесіне білім сапасына деген жауапкершілігінің төмендеуіне септігін тигізуде. Сонымен қатар математикаға бөлінетін сағаттың аздығы әрбір тақырыпқа берілген есептерді толық талдап шығаруға мүмкіндік бермейді.
ҰБТ көрсеткіштері
2005-2006
2006-2007
2007-2008
2008-2009
2009-2010
2010-2011
2011-2012
Бітіруші саны
11
7
6
11
11
15
21
ҰБТ-ға қатысқаны
10
6
6
11
10
15
21
Ортақ балы
72
95
88,6
95,1
103,7
102,4
72
Оқуға түскендері (Жоғарғы және арнаулы оқу орындарына)
7
6
6
10
11
15
Оның гранты
5
6
6
10
8
15
Математикадан ҰБТ-дағы балдық көрсеткіш
2004-2005
2005-2006
2006-2007
2007-2008
2008-2009
2009-2010
2010-2011
2011-2012
Матем
11,2
11,8
21
15,1
16,7
17,6
18,1
8,6
Математикадан ұлттық бірыңғай тестілеудің қорытындысы
№
Оқу жылы
Оқушының саны
Жоғары ұпай
Төмен-гі ұпай
Орта-ша балл
2
3
4
5
Сапасы %
Үлгерімі %
1.
2008-2009
11
24
7
16,7
0
3
2
6
72
100
2.
2009-2010
11/ 10
23
15
17,6
0
1
7
3
90
100
3
2010-2011
15
24
9
18,1
0
3
2
10
80
100
4
2011-2012
21
24
2
8,6
1
16
3
1
19
95
Интелектуалдық ойындар арқылы оқушылардың логикалық ойлау қаблеттерін дамыту
Адамның даңқы - оның ойлау қабілетінде
Б. Паскаль
Математика арнайы білім беру пәні ғана емес, сонымен қатар оқушылардың логикалық, интеллектуалдық ойлау қаблеттерін шыңдай түсетін, дүниетанымын кеңейтетін бірден-бір мықты құрал. Оқушыларға білімді тиянақты меңгерту, интелектуалды жастарды тәрбиелеу әрбір пән мұғалімінің міндеті десек қателеспейміз. Ендеше сол ойлау қабілетін шағын комплектілі және оқушысы аз сыныптарда қалай жүргізсек деген ой әрбір пәнін сүйетін мұғалімді толғандырады деп ойлаймын.
Әр мұғалім өз іс-тәжірибесіне орай, әдіс- тәсілдеріне қарай түрлі бағытта шаралар, интелектуалдық ойындар, олимпиада, жарыс түрлерін ұйымдастыра алады. Сонымен бірге, қазіргі техниканың дамыған заманында мұндай шаралар ұйымдастыру тиімді болады және оқушылардың пәнге, жалпы білім алуға деген қызығушылықтарын оятатына кәміл сенеміз .
Ал, осындай шаралар кезінде оқушыларға берілген тапсырмалар оқушылардың шығармашылық қабілеттерін шыңдап, олардың үнемі ізденісте болуына көп әсерін тигізеді. Тапсырмалар пән бойынша, пәнаралық және танымдық деңгейлерін кеңейту бағыттарында берілуі тиіс екені түсінікті.
Осындай мақсатта мектепте жыл сайын тұрақты түрде математикадан және басқа пәндерден де сыныптан тыс шаралар тұрақты өткізіліп отырылады.
Нәтижелер
oo Әдістемелік жұмыс
Мектепішілік семинарлар өткізу, педагогикалық кеңесте баяндамалар оқу, ашық
сабақтар мен интелектуалдық сайыстар өткізу. 1- санатты мұғалім
oo Аудан көлемінде
2007-2008 оқу жылында мектепте өткен директорлардың аудандық семинарында <<Мектептің білім сапасын басқару жайы>> іс-тәжірибемнен баяндама жасадым
2008-2009 оқу жылында тамыз кеңесінде баяндама жасалды
2010-2011 оқу жылында облыстық тамыз кеңесіне баяндама жасалды
oo Оқушы нәтижелері
"Дарын" орталығының кокурстарына оқушыларды қатыстырып отырыамыз.
2006-2007 оқу жылында <<Малахит>> кокурсынан 14 оқушы
2007-2008 оқу жылында <<Асыл тас>> конкурсынан 12 оқушы
2008-2009 оқу жылында <<Малахит>> кокурсынан 25 оқушы,
2009-2010 оқу жылында <<Малахит>> кокурсынан 10 оқушы жүлделі орындарға ие болған еді.
2011-2012 оқу жылында аудандық олимпиадаға бір оқушы қатысты.
<<Малахит>> кокурсынан 13 оқушы жүлделі орындарға ие болды.
Баяндама
Тақырыбы:
"Математикадан білім сапасын
арттыру жолдары"
Математика пәні мұғалімі:
Абильмажинова Мақташ
Алғы сөз
Қазақстан экономикасының орнықты дамуы үшін сапалы білімнің қолжетімділігін қамтамасыз ету арқылы адами капиталды дамыту, білімнің бәсекеге қаблеттілігін арттыру мақсатында Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы бекітілді.
Бағдарламаларда көрсетілген міндеттердің бірі - 12 жылдық оқыту моделіне көшуді білім беру мазмұнын жаңыртумен қоса жүзеге асыру.
Бүгінгі білім беру саласындағы проблемалар орта білім жүйесін қазақстандық қоғам дамуының қазіргі заманғы талаптарына және әлемдік білім беру кеңістігіне кірігу шарттарына сәйкес жаңғыртуды талап етеді.
Ендеше 12 жылдық білім - бәсекеге қабілетті жеке тұлғаны жоғары сатыда бейімді оқытуды көздейтін бірден-бір тиімді жол.
Н. Ә. Назырбаев <<Білім мен ғылымды өз дәрежесінде меңгерген елдер ғана әлемдік дамудың алдында болады. Ендеше біз халыққа білім беру және ғылымды дамыту, оларды реформалау ісін қарқынды жола қоюымыз керек>> деп міндеттейді. Біз осы пікірдің өзінен-ақ білім беру жүйесін әдәс-тәсілдеріне жаңаша құрылыммен келу керектігінкөреміз.
Математика туралы ойлар
Маңызды мәселелерді шешуде жас ұрпақты сапалы да саналы ой еңбегіне тәрбиелеуде математиканың алатын орны ерекше. Қазіргі заман - математика ғылымының өте кең, жан- жақты тараған кезеңі. Ал талапқа сай математикалық білім берудің басты шарты- математикалық мәдениетіліктің деңгейін көтеру болып табылады.
oo Математика сөзінің өзі грек тілінде білім, ғылым деген мағына береді. Олай болса ежелгі замандардан- ақ математикалық білімді ғылымдықтың жоғары дәрежесі ретінде қабылдаған.
oo Математика - ғылым болмысынан балма ұғымдар. Сондықтан да математика барлық ғылымдардың логикалық негізі - күре тамыры ретінде қарастырылады;
oo Математика ең алдымен оқушылардың дұрыс ойлау мәдениетін қалыптастырады, дамытады және шыңдай түседі.
oo Математикалық тілде тілдесу қабілетін қалыптастыру арқылы оқушының сөз коммуникациясы, яғни сөйлеу мәдениетін дамытады;
oo Математика әлемде болып жатқан түрлі құбылыстарды, жаңалықтарды дұрыс қабылдап түсінуге көмектеседі;
oo Математиканың болашақ тұлғаның моральдық, эстетикалық және этикалық тұрғыдан да тәрбиелік мәні бар.
Қазақстан Республикасының
математика пәні мұғалімдерінің Бірінші Съезінің қарары
Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі бастамашылық еткен Қазақстан Республикасы математика пәні муғалімдерінің Бірінші Съезін шақыру мына қажеттіліктерден туындады:
:: математикалық білім беру сапасын қамтамасыз етуде жиналып қалған проблемаларды ашу және оларды жою жолдарын анықтау;
:: Қазақстан Республикасының жиырма жылдық тәуелсіз даму кезеңі ішінде математикалық білім беруді дамыту бойынша жүргізілген жұмыстардың талдауын жүргізу;
:: математика пәні мұғалімдерінің кәсіби қузыреттілік деңгейін арттыру;
:: Қазақстанда математикалық білім және ғылымды одан әрі дамыту перспективаларын айқындау және жастарды тарту;
:: үздік мұғалімдер мен оқытушылардың озық тәжірибесін тарату;
:: ұзақ мерзімді перспективада математикалық білім беруді жаңғырту
Съезде Қазақстандағы математикалық білім беруді жаңғыртудың мына бағыттары бойынша өзекті мәселелер талқыланды:
oo математикалық білім беру сапасын қамтамасыз ету;
:: 12 жылдық білім беруге көшу кезеңіндегі математикалық білім беру мазмұны;
педагогикалық кадрларды даярлау проблемалары;
:: дарынды балалармен жұмыс істеу проблемалары;
:: математика саласына ғылыми және педагогикалық қызмет саласындағы талантты жастарды тарту;
:: үздіксіз математикалық білім беру;
математикалық ресурстық және білім беру орталықтарын құру;
:: математика сабақтарын оқулық және әдістемелік қамтамасыз ету;
:: математика пәні мұғалімінің жаңа жағдайлардағы мәртебесі.
Осы мәселелрді қарай келіп, әрбір мұғалім өз жұмысына тұжырымдама жасағаны жөн.
Өзіме төмендегідей тұжырымдама жасадым.
1-тұжырымдама
Ұстаздың педагогикалық әрекетінің мақсаты мен міндеті
oo тақырыпты қызықтырады;
oo ой қозғайды;
oo ең құнды мәселелер анықталады;
oo қорытынды жасауға бағыттайды;
oo шығармашылық дамуға бағыттайды;
oo оқушы мен қарым-қатынас жақсарады;
oo ізденуге, жаңа ақпаратқа ұмтылдырады;
oo жеке, жұппен, топпен жұмыс жүргізеді;
oo мәтінмен өздері танысады;
oo жан-жақты талдауға, зерттеуге, салыстыруға үйренеді;
oo ойларын еркін айтуға жол ашады;
oo шығармашылық дамиды;
oo интеллектуалдық даму деңгейін көтереді;
3-тұжырымдама
Мақсат пен міндетті жүзеге асыру жағдайы
Мақсат пен міндетті жүзеге асыру үшін
Мұғалімге Оқушыға
oo
oo мақсат пен міндетті белгілеп, түпкі нәтижені анықтау (нені және неліктен үйретеміз?);
oo сабақ беру сапасын жетілдіру (жаңа технологияларды, озық тәжрибелерді т.б. тиімді қолдану);
oo шығармашылық жұмыстар жүргізу;
oo қиындық тудыратын бөлімдерді, тақырыптарды анықтау;
oo Қосымша жұмыстарды жоспарлау
oo Кәсіби өсу, өз білімін жетілдіру
oo оқушының жалпы мүмкіндектерін зерттеу, төменгі сыныпта қажетті білімді меңгерді ме анықтау ( нашар үлгерушілер, жақсы оқитындар)
oo оқушының даму деңгейін интеллектуалдық сатыға көтерілуіне;
oo оқушының оқутанымдық қызығушылығын арттыру;
oo Өз бетінше есеп шығарудың сан қилы жолын іздестіру
oo Пәнге қызығып, оған көңіл қойып тереңдете оқып үйрену.
oo Сабақ барысында қолданылатын ойындарға, математикалық сайыстарға, жарыстарға, олимпиадаларға қатысу
oo әр сыныптағы материалды жетік меңгеруге ден қою;
oo өз бетімен шығармашылық бағытта жұмыс істеуге
Мақсат пен міндетті жүзеге асыру, белгіленген талаптарды жүзеге асыру үшін қандай қиындықтар мен талаптарды ескеруіміз керек.
Шағын комплкетілі ауыл мектептерде математиканы оқытудағы қиындықтар
oo Кадрлармен қамтамасыз етілуі, кәсіби білімін жетілдіру, үздіксіз ізденуі;
oo материалдық-техникалық базаның жетімсіздігі, көрнекіліктер, ТСО, ақпараттық технологияның жетімсіздігі;
oo бөлінген сағаттардың аздығы (сағат азайғанмен өтілетін материал көлемі сол күйінде, теориялық материалға бөлінген сағатты қысқарта алмайды, есесіне есеп шығару, практикалық сағаттар қысқарады), осыдан оқушылардың пәнге қызығушылығы төмендеу;
oo оқушылардың өзіндік ізденісіне қажет қосымша материалдар және интернетті пайдалану мүмкіндігі жоқтың қасы;
oo Математиканың рөлін күшейту жұмысы аз (информатиканы оқытып жатырмыз дейді, бірақ ол ойлап есеп шығару, күрделі есептердің шешімін табу емес) ;
oo бағыттар таңдау (қоғамдық-гуманитарлық, жаратылыстану-математика, тесте тапсырма бірдей), оқушылардың аздығы (талас, сайыс жоқтың қасы т б);
oo Ауылдағы жұмысбастылық (мектепте де үйде де), ол бала үшін де мұғалім үшін де, мұғалімдердің шығармашылықпен жұмыс істеуіне жағдайдың аздығы.
Осыған байланысты Қазақстан Республикасының
математика пәні мұғалімдерінің Бірінші Съезініен
Съезд соңғы 20 жылда математикалық даярлық деңгейінің бірқатар объективті және субъективті себептерге байланысты айтарлықтай төмендеуін ескереді, олар:
:: талантты жастардың академиялық және педагогикалық салалардан экономикалық, заң және гуманитарлық салаларға көптеп баруы; білім беру реформасының ұзақ кезеңі;
:: педагогикалық және ғылыми әлеуеттің шашырауына әкеп соқтырған жоғары оқу орындарының көбейіп кетуі;
:: математика пәнін оқытуға мемлекеттік білім беру стандарттарында сағат санының елеулі азаюы;
:: математика бойынша мектеп оқулықтары сапасының төмендігі; математикалық құзыреттерді бағалаудың түрлі нысандарының болмауы;
:: нарықтың экономика құндылықтарының жаңа жүйесінде муғалімдер мәртебесінің төмендеуі.
Отандық математика мұғалімдерінің бірінші 1 съезін өткізудегі мақсат Қазақстан Республикасының экономикасының сұраныстарына сәйкес математикалық білімді жаңғырту болып табылады.
Математика пәнін оқытудың кейбір мәселелерін атап өте кетсек дейміз.
oo Бірінші, математиканы оқытудың мазмұны туралы. Бізде математиканы оқыту ісі оның теориялық негіздерін, классикалық бөлімдерін терең меңгертуге бағытталған. Бұл бағыттағы жаңа көзқарасқа келетін болсақ, математиканы оқытуда практикалық мәселелерге көп көңіл бөлу қажет - тігінде болып отыр. Соңғы кезде ғылымның негізгі жетістіктері мен мәселелері қолданбалы салаға бағытталғандықтан, олар мектеп бағдарламасына енуі қажет. Ықтималдық теориясы, статистикалық әдістер, математикалық моделдеу және басқа бөлімдер математика пәніне кеңінен енуі қажет. Бұл әлемдегі кең тараған үрдіске сай екендігінің мысалы ретінде PISA халықаралық зерттеуін атап кетуге болады. Ол зерттеудегі көптеген тапсырмалар сол саладағы практикаға бағытталған. Біздің оқушылар оның тапсырмаларын жетік талдай алмайды, кейде мұғалімдердің өздеріне де бұл мәселе үлкен қиындық туғызады. Сонымен қатар, негізгі тақырыптарда да құзыреттілікке құрылған. Болашақта оған практикалық маңызы бар тапсырмаларды енгізу қажет.
oo Екінші мәселе, 12 жылдық орта білімге көшу. 12 жылдық орта білімге көшу тек қана орта білім беруді бір жылға ұзартып қана қоймай, білім берудің жаңа мазмұнына өтуге бағыттайды. Оқытудың жаңа тәсілі құзыреттілікке арналған бұл білімде, талапкерлердің пәндер бойынша алған білімін жаңа мәселелерді шешуге бағыттайды. Математика пәнін оқытуда әр кезде де оқушылардың теория - ны тиімді пайдалана білуіне көп көңіл бөлінгені. Бүгін бұл негізгі талапқа айналуы қажет болып тұр. Математика пәнін бейіндік мектепте оқыту кезінде жоғары оқу орнындағы оқумен сабақтас жүргізу қажеттігі туындап отыр.
oo Үшіншіден, математика пәні бойынша білім сапасын арттыру. Соңғы жылдары математика пәнін оқушылардың меңгеру деңгейі тө - мендеп кеткені байқалады. Республикамыздағы Ұлттық бірыңғай тестілеу мен халықаралық зерттеулер нәтижесі соның айғағы бола - тындай. ҰБТ нәтижесі бойынша математика пәні оқушылардың ең төменгі деңгейде меңгерген сабақ - тарының қатарында тұр. Ал математика - оқушылардың жан-жақты ойлау қабілетін дамытатын ғылым. Демек, бұл жерде пәнді оқытуда, тәжірибе алмасуда артта қалуға болмайды. Сол себепті, математика пәнін оқытуға ерекше көңіл бөлу қажет.
Осы мәселелерді ескере отырып, математика бағдарламасынның талаптарын жетік талдап, оны орындауға күш салу керектігі айқын.
Білім сапасын арттыруға негізгі әсері бар сабақ екені белгілі. Сабақтар барлық талаптар ескеріле отырып өткізіледі
Сабақ өткізбес бұрын сыныптағы әрбір оқушының білім жағдайын анықтап аламыз. Олармен істелетін жұмыстар да алдын-ала белгіленгені жөн.
Әр түрлі дәрежедегі оқушылармен жұмыстар
№
Деңгейі
6-сынып
-сынып
Аты жөні
Істелетін жұмыстар
Аты жөні
Істелетін жұмыстар
1
өте жоғарғы деңгейдегі оқушы (медалист, үздіктер)
2
Жақсы деңгейдегі оқушылар(озаттар, кейде үші бар)
3
Қалыпты деңгейдегі оқушы(үнемі үшке оқитын)
4
Денсаулығы нашар
5
Қиын балалар (жағдайсыз отбасы балалары)
6
Сабақты себепсіз жиі босататын оқушылар
7
Нашар үлгеретін оқушылар(еріншек жалқаулығы барлар)
8
Нашар үлгеретін шамалары жетпейтіндер
Сабақты түрлендіріп, жаңа технология элементтерін қолдана отырып өткізу оқушының сапалы білім алуына әсері мол. Ол үшін жаңа технологияларды сабақтарда пайдаланудың жоспары жасалды.
Жаңа технологияларды математиканы оқыту барысында пайдалану
№
Технологияның аталуы
Қайда, қалай қолданылады?
Жеке элементтері қолданылады
Жүйелі түрде қолданылады
1.
Дамыта оқыту технологиясы
Дарынды оқушылармен жүйелі түрде жүреді. Оқушылардың шығармашылық жұмыстары, олимпиада, сайыстарға қатысуы кезінде қолданылады.
2.
Модульдік оқыту технологиясы (М.Жампеисова)
Жеке сабақтарда
Жеке сыныптарға бағдарламалар дайындау
4.
Деңгейлеп - саралап оқыту техналогиясы (Ж.А. Қараев)
Жеке сабақтарда
5.
Тестік технология
Жоғарға сыныптарға пән бойынша тестер дайындау
6.
Ақпараттық технология
Электрондық оқулықтар қолданылады
7.
Проблемалық оқыту технологиясы
Жеке сабақтарда
8.
Шаталовтың оқыту технологиясы
Жеке сабақтарда
Тірек схемалары әрбір сабақта қолдану
9.
Хазанкиннің есеп шығару технологиясы
Жеке сабақтарда
10
В. Монаховтың технологиясы
Жеке сабақтарда
11
Сын тұрғысынан ойлау
Жеке сабақтарда
Оқып үйрену
Білімді тұлға тәрбиелеу схемесы
Мектепте сапалы білім беру, баланы оқытуда, тәрбиелеуде басты міндет - балалардың қабілеттерін жан-жақты ашу. Осы себептерге сәйкес математикада, алгебра сабақтарында және геометрия сабақтарында өздік жұмыстарды (зерттеу, дәлелдеу) ұйымдастыруды дұрыс деп ойлаймын. Оқушылардың өздік жұмыстарын тиімді ұйымдастыру сабақ сапасының артуына септігін тигізеді. Теориялық білімнің терең бекіп, жүйелі қалыптасуына өздік жұмысқа берілетін есептер мен жаттығулардың дұрыс таңдап алынып, қарастырылуына байланысты болады. Өздік жұмыс кезінде оқушылар оқулықпен және дидактикалық материалдармен, газет журналдармен жұмыс істеуге үйрене бастайды, өздігінен білім алуға талпынады. Жұмыс нәтижелі болса, оқушының пәнге деген қызығушылығы артады. Математика пәнін оқытуда өздік жұмысқа көп көңіл бөлу қажет. Әр түрлі жаттығулар орындау барысында математикалық түсініктер бекітіледі, есептеу дағдылары қалыптасады, геометриялық фигураларды сыза білуге, оқушылардың кеңістік жөніндегі көзқарасы дамиды, өз бетімен өмірде пайдалана алуға үйретеді.
Өздік жұмыстарды ұйымдастыруда мынадай талаптар орындалу қажет
1. Өздік жұмыстың мазмұны бағдарламаға қойылатын талаптарға сәйкес келуі керек
2. Оқушылардың ойлау қабілетін дамытуға тиісті.
3. Өздік жұмыстар түрлі және мазмұны жағынан әр түрлі болуы керек.
4. Әрбір өздік жұмыс тексеріледі және бағаланады.
5. Өздік жұмысты тек қайталау кезінде ғана жүргізбей, сабақтық барлық кезеңдерінде, орынды жерінде өткізу керек.
6. Өздік жұмыс ұйымдастыру формасы мынадай: жеке оқушымен, топпен жұмыс, барлық оқушымен болады.
Өздік жұмыстардың негізгі түрлері: оқулықпен жұмыс, жаттығулар, практикалық жұмыстар, тексеру, бақылау жұмыстары, сын жұмыстары, шығармашылық жұмыстар, рефераттар мен баяндамалар жасау, тәжірибе жасау, тест жұмысын орындау болып табылады.
Жақсы үлгеретін, қабілетті оқушылармен шығармашылықпен жұмыс істеу де қазіргі өмір талабы. Осы бойынша шығармашылықпен жұмыс істеу схемасы жасалды.
4-тұжырымдама
Нәтиже
Жақсы нәтижеге жету үшін әрбір жұмыстың мониторингісі, талдауы жасалып отырғаны жөн. Осы талдаулар беріліп отыр.
Математикадан тексеру бақылау қорытындысы
Тоқсан сайын жасалып отырады.
№
Оқушының аты-жөні
"0"
1-т
2-т
3-т
жыл
1
Айқынұлы Ә
2
Амангелдинова Ғ
3
Ермекова Н
4
Зейнелханов А
5
Қанқожа Р
6
Қизатов А
7
Сеилханова Ж
8
Тоқтағанов Ә
9
Туркистанов Б
"5"
"4"
"3"
"2"
білім сапасы
үлгерімі
6-сыныптың математикадан бақылауына талдау
Әрбір бақылау жұмысына талдау жасалып отырылады.
МАҚСАТЫ: 6 - сынып оқушыларының І тоқсан бойынша алған білімдерін тексеру. Тоқсан сайын жасап отырылады
№
Оқушылардың аты - жөні, тегі
Мат диктант
өзіндік жұм тест (үйде)
Шығарма тппсырма
Мат диктант
Бақылау жұмысы
Сынақ
30.10.08
Ережелерді есеп барысында қолдана алу
Орташа баға
1
Айқынұлы Ә
4
4 - 14тап
+ 4
4
4
4
4
4
2
Амангелдинова Ғ
3
4 - 13 тап
+ 3
3
3
4
3
3,2
3
Ермекова Н
3
2 - 3 тап
+ 2
3
2
3
-3
2,5
4
Зейнелханов А
3
2 - 5 тап
+ 3
3
3
-4
3
3
5
Қанқожа Р
3
3 - 8 тап
2
Ж
3
Ж/3
3
2,4
6
Қизатов А
3
3 - 7тап
+ 2
4
3
4
3
3,1
7
Сеилханова Ж
3
3 - 7 тап
+- 3
4
3
3
3
3,1
8
Тоқтағанов Ә
4
4 - 12тап
+ 3
5
3
4
4
3,8
9
Туркистанов Б
5
5 - 20тап
+ 4
5
5
- 5
5
4,8
Математикадан білім сапасының мониторингі
5-сынып
6-сынып
7-сынып
8-сынып
9-сынып
10-сынып
11-сынып
Барлығы
математ
математ
алгебра
геометрия
алгебра
геометрия
алгебра
геометрия
алгебра
геометрия
алгебра
геометрия
алгебра
геометрия
2007-2008
50
50
50
48
44
44
45
45
66
77
60
60
52
50
2008-2009
66
44
53
53
45
50
43
43
40
50
73
73
47
49
2009-2010
40
54
44
38
57
57
50
50
50
50
63
45
50
48
2010-2011
63
44
54
54
50
50
53
53
52
52
53
60
53
55
2011-2012
46
64
33
44
54
54
47
52
50
50
52
62
50
54
Сыныптар бойынша монитортнгі жасалады
Салыстыру мақсаты:
oo оқушылардың білім деңгейлерінің қаншалықты өзгергенін байқау;
oo математика курсының міндеттерін орындауға жоспар құру;
Өткен оқу жылының жылдық үлгерімі мен білім сапаларын салыстыра отырып әрбір сыныптағы өзгерістерге талдаулар жасалды.
oo 5 - сынып оқушыларының төменгі сыныптан орта сыныпқа бейімделудің әсері, яғни жаңа материалдарды меңгерудегі жазу, сызудың бәсеңдігі т.б.
oo 7 - сыныптың білім деңгейлері орташа болғандықтан, есте сақтау қабілеттерінің төмендігі;
oo 9 - сынып орташа деңгеймен -8% - ке төмендеуі, сыныптың 50% -і төмен дейгейдегі оқушылар ( Қыстаубаева А, Зайнелханов Ж, Қалиева А, );
oo 9 - сыныпта орташа деңгеймен -12%- ке, 10 - сыныпта - 6 % -ке төмендеуі оқушылардың сабаққа тиянақты дайындалмай, ізденбей, өткен тақырыптарды ойланып керек жерде қолдана алмауы және уақытты үнемдей білмеуінің әсерінен білім деңгейлерінің төмен пайыздық көрсеткіштерін көрсетті.
oo 10-11 сыныптар бойынша үнемі тестік жұмыстар алынып талданып отырылады
Мониторингтер жасалып оны оқушыларға, ата-аналарға таныстырып нені ескеріп, нені үйрену керектігі айқындалып отырылады. Осы бойынша мұғалімнің мектеп әкімшілігіне есеп беріп отыруы талап етіледі. Ол әрбір оқушының оқу мүмкіндігін анықтап, ары қарай жетілуіне бағыт-бағдар беріледі.
ҰБТ қорытындысы да тұрақты жасалып отырылады. Жыл бойы ұлттық бірыңғай тестілеуге дайындық жүргізіледі. Соған қарамастан оқушылардың математикадан білімдері төмен екені байқалады. Оның үстіне жыл сайынғы тест кезіндегі заңсыздық, ілініп салынып <<өлімсіреген>> үшке оқитындардың ҰБТда <<бестік>> баға алып айды аспанға шығарулары, мұғалім беделіне нұқсан келтірумен қатар оның да немқұрайлығын туғызып, ұрпақ тәрбиесіне білім сапасына деген жауапкершілігінің төмендеуіне септігін тигізуде. Сонымен қатар математикаға бөлінетін сағаттың аздығы әрбір тақырыпқа берілген есептерді толық талдап шығаруға мүмкіндік бермейді.
ҰБТ көрсеткіштері
2005-2006
2006-2007
2007-2008
2008-2009
2009-2010
2010-2011
2011-2012
Бітіруші саны
11
7
6
11
11
15
21
ҰБТ-ға қатысқаны
10
6
6
11
10
15
21
Ортақ балы
72
95
88,6
95,1
103,7
102,4
72
Оқуға түскендері (Жоғарғы және арнаулы оқу орындарына)
7
6
6
10
11
15
Оның гранты
5
6
6
10
8
15
Математикадан ҰБТ-дағы балдық көрсеткіш
2004-2005
2005-2006
2006-2007
2007-2008
2008-2009
2009-2010
2010-2011
2011-2012
Матем
11,2
11,8
21
15,1
16,7
17,6
18,1
8,6
Математикадан ұлттық бірыңғай тестілеудің қорытындысы
№
Оқу жылы
Оқушының саны
Жоғары ұпай
Төмен-гі ұпай
Орта-ша балл
2
3
4
5
Сапасы %
Үлгерімі %
1.
2008-2009
11
24
7
16,7
0
3
2
6
72
100
2.
2009-2010
11/ 10
23
15
17,6
0
1
7
3
90
100
3
2010-2011
15
24
9
18,1
0
3
2
10
80
100
4
2011-2012
21
24
2
8,6
1
16
3
1
19
95
Интелектуалдық ойындар арқылы оқушылардың логикалық ойлау қаблеттерін дамыту
Адамның даңқы - оның ойлау қабілетінде
Б. Паскаль
Математика арнайы білім беру пәні ғана емес, сонымен қатар оқушылардың логикалық, интеллектуалдық ойлау қаблеттерін шыңдай түсетін, дүниетанымын кеңейтетін бірден-бір мықты құрал. Оқушыларға білімді тиянақты меңгерту, интелектуалды жастарды тәрбиелеу әрбір пән мұғалімінің міндеті десек қателеспейміз. Ендеше сол ойлау қабілетін шағын комплектілі және оқушысы аз сыныптарда қалай жүргізсек деген ой әрбір пәнін сүйетін мұғалімді толғандырады деп ойлаймын.
Әр мұғалім өз іс-тәжірибесіне орай, әдіс- тәсілдеріне қарай түрлі бағытта шаралар, интелектуалдық ойындар, олимпиада, жарыс түрлерін ұйымдастыра алады. Сонымен бірге, қазіргі техниканың дамыған заманында мұндай шаралар ұйымдастыру тиімді болады және оқушылардың пәнге, жалпы білім алуға деген қызығушылықтарын оятатына кәміл сенеміз .
Ал, осындай шаралар кезінде оқушыларға берілген тапсырмалар оқушылардың шығармашылық қабілеттерін шыңдап, олардың үнемі ізденісте болуына көп әсерін тигізеді. Тапсырмалар пән бойынша, пәнаралық және танымдық деңгейлерін кеңейту бағыттарында берілуі тиіс екені түсінікті.
Осындай мақсатта мектепте жыл сайын тұрақты түрде математикадан және басқа пәндерден де сыныптан тыс шаралар тұрақты өткізіліп отырылады.
Нәтижелер
oo Әдістемелік жұмыс
Мектепішілік семинарлар өткізу, педагогикалық кеңесте баяндамалар оқу, ашық
сабақтар мен интелектуалдық сайыстар өткізу. 1- санатты мұғалім
oo Аудан көлемінде
2007-2008 оқу жылында мектепте өткен директорлардың аудандық семинарында <<Мектептің білім сапасын басқару жайы>> іс-тәжірибемнен баяндама жасадым
2008-2009 оқу жылында тамыз кеңесінде баяндама жасалды
2010-2011 оқу жылында облыстық тамыз кеңесіне баяндама жасалды
oo Оқушы нәтижелері
"Дарын" орталығының кокурстарына оқушыларды қатыстырып отырыамыз.
2006-2007 оқу жылында <<Малахит>> кокурсынан 14 оқушы
2007-2008 оқу жылында <<Асыл тас>> конкурсынан 12 оқушы
2008-2009 оқу жылында <<Малахит>> кокурсынан 25 оқушы,
2009-2010 оқу жылында <<Малахит>> кокурсынан 10 оқушы жүлделі орындарға ие болған еді.
2011-2012 оқу жылында аудандық олимпиадаға бір оқушы қатысты.
<<Малахит>> кокурсынан 13 оқушы жүлделі орындарға ие болды.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz