Квадрат теңсіздік

Капарова Зульфия Буребаевна,
Атырау облысы Исатай ауданы Хамидолла Наубетов атындағы орта мектептің І санатты математика пәні мұғалімі
Сабақтың тақырыбы: Квадрат теңсіздік. Квадрат теңсіздікті квадраттық функцияның графигі арқылы шешу.
Сыныбы: 8 сынып
Сабақтың мақсаттары:
Білімділік: Квадрат теңсіздік ұғымымен таныстыру, квадрат теңсіздіктерді графиктік тәсілмен шешуді үйрету.
Дамытушылық: Ой - өрісін дамыту, ойлау қабілетін арттыру, теориялық білімін практикада қолдана білу, өз бетімен жұмыс жасай білу дағдысын қалыптастыру.
Тәрбиелілік:
Шапшаңдыққа, іздемпаздыққа, тиянақтылыққа, ұқыптылыққа, ұжымдық ауызбіршілікке тәрбиелеу.
Сабақтың міндеттері:
- квадраттық функцияның графигін салуды, графиктердің орналасуын, квадраттық функцияның қасиеттерін қайталау;
- квадраттық функцияның графигін схемалық түрде салу білуін дамытуды жалғастыру;
- квадраттық теңсіздіктерді шеше білу алгоритмін қалыптастыру;
- квадраттық теңсіздіктерді графиктік тәсілмен шешуге дағдыландыру;
- материалды игеру деңгейін алғашқы тексеру;
- оқушылардың шығармашылық ойлау қабілетін дамытуға, талдауға, жүйелеуге, өз ойын сауатты жеткізуге ықпал ету;
Оқыту әдістері : проблемалық.
Сабақ типі : аралас сабақ
Сабақ түрі: топтық және ұжымдық
Қажетті құрал -жабдықтар : компьютер, интерактивті тақта.
Сабақтың жүру барысы:
Сабақтың конспектісі:
I. Ұйымдастыру. Оқушыларды түгендеу, сабаққа қатысын тексеру, сабақтың мақсат -міндетін түсіндіру. (1 Слайд )
II. Негізгі бөлім.
Ι кезең. Үй тапсырмасын тексеру.
Бір оқушы тақтада жұмыс жасайды. Тапсырма: у = х²+х-6 функциясының графигін салу . Осы уақытта сыныппен фронтальды жұмыс жүреді. (2 Слайд )
Функция графиктерінің кестесі көрсетіледі.
Тапсырма: Берілген функцияны анықтайтын формуланы графикке сәйкестендіру.






1) у = -х²-3х-3 2) у = х²+4х-5 3) у = х² -2х+1
4) у = х²+5х+ 7 5) у = - х² +2х-1 6) у = - х²+4х+5
- Неден бастау керек?Ең алдымен неге мән береміз? ( Бірінші бағандағы функциялардың графиктерінің тармағы жоғары бағытталғандықтан, оларға а коэффициенті оң болатын № 2, 3, 4 формулалар сәйкес. Ал екінші қатардағы графиктерге № 1, 5, 6 формулалар сәйкес) .
- Әрбір бағанмен жеке жұмыс жасаймыз. 1 бағандағы әрбір графикке сәйкес келетін формула қайсы? ( Бұл графиктердің Ох осімен қиылысу нүктелерінің саны әртүрлі екенін байқаймыз: а- 2 нүкте, ә- 1 нүкте, б- 0 нүкте. Ал Ох осімен қиылысу нүктелерінің саны дискриминантқа байланысты. Дискриминант табамыз. №2: D>0, яғни график- а, №3: D =0, график -ә, қалған №4-б) .
- Талдау жүргізудің басқа жолын кім айтады? ( №3- толық квадрат екенін байқауға болады, D=0, яғни №3-ә. Ал а және б графиктерінің Оу осімен қиылысу нүктелерінің ординаталарының таңбалары әртүрлі, оны с коэффициентінен көруге болады. . Олай болса, №2-а, №4-б) .
- Екінші, бағанмен жұмыс жасаймыз. Қай график қай формулаға сәйкес? ( г- №5, сол жағы толық квадрат болғандықтан, в-№6; у>0, д-№1) .
Осы аралықта тақтадағы оқушы у = х²+х-6 функциясының графигін салып болады.
- Тақтадағы тапсырманы тексерейік . Ескерту бар ма? ( ескерту жоқ) .
- Бұл графикті қолданып, жауап беруге болатын қандай сұрақтар қоюға болады? (осьтермен қиылысу нүктелерінің координаталарын атау, параболаның төбесінің координаталары, функцияның өсу және кему аралықтары, функцияның ең кіші мәні ) .
ІІ кезең . Жаңа білімді игеру.
-Функцияның графигі бізге көп нәрсе айта алатынын көріп отырмыз. Және бұл графиктің көмегімен кейбір теңсіздіктерді шешуге болады. Қалай ойлайсыңдар қандай? (х²+х-6>0; х²+х-6≥0; х²+х-6≤0; х²+х-6<0 ) .
-Оны қалай шешуге болады? Мысалы осы графиктің көмегімен х²+х-6>0 теңсіздігін қалай шешуге болады? ( График бойынша функцияның оң мәндерін анықтаймыз, яғни график Ох осінен х<-3 және х>2 болғанда жоғары орналасқан ) Жауап графиктен көрсетіледі.
- Ал -3 және 2 теңсіздіктің шешімі бола ала ма? ( Теңсіздік қатаң болғандықтан, шешімі бола алмайды. )
- Функция графигінің көмегімен х²+х-6≤0 теңсіздігін шешіңіздер. ( Ох осінен төмен орналасқан графиктің бөлігін қарастырамыз. Жауап:-3≤х≤2 . )
- 3 және 2 санын неге енгіздік? ( Теңсіздік қатаң емес болғандықтан . )
- Қазір біз шешкен теңсіздіктер квадрат теңсіздіктер деп аталады. Анықтама: а х²+bх+с>0, а х²+bх+с<0, а х²+bх+с≥0, а х²+bх+с≥0 түріндегі теңсіздіктер квадрат теңсіздіктер деп аталады. Мұндағы а ≠0. Қалай ойлайсыздар неге олай аталады. ?( х-тің еңүлкен дәрежесі 2 болғандықтан. )
- Біз сіздермен квадрат теңсіздікті шешудің тәсілін таптық. Ол қандай?. ( Графиктік . )
-Квадрат теңсіздікті шешу үшін, бізге квадрат функцияның графигін салу қажет. Ал бұл оңай емес. Мүмкін есеп шығару жолын оңтайландыруға болатын шығар?Теңсіздікті шешу үшін графикті дәл салу қажет пе? ( Жоқ, бізге тек графиктің Ох осін қиятын нүктелері ғана маңызды )
-Тағы не маңызды? ( Параболаның тармақтарының бағыты . )
- Олай болса а х²+bх+с >0 квадрат теңсіздігін шешудің алгоритмін құралық.
Оқушылар өз ұсыныстарын айтады және олардың дұрыс, бұрысын айырған соң дәптерге жазады. (3 Слайд )
- у=ах²+bх+с функциясын жазамыз .
- Функцияның нөлдерін табамыз.
- асанының таңбасына қарап функцияның схемалық графигін саламыз.
- График бойынша у>0 болатын аралықты анықтаймыз.
III кезең. Теңсіздіктерді шешу дағдысын бекіту.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz