Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Өткен сабақты қайталау
« Ою-орнек шежіресі»
Оразбибі Исақызы Жарылғасова
Мұнайшы кенті №7 орта мектебінің
Технология пәнінің мұғалімі.
Маңғыстау облысы .Қарақия ауданы.
Бір өрнекке салып қиып алған үлгіні ою дейді, Ал өрнек деп әр түрлі
Ою-өрнек ата бабамыздан келе жатқан асыл мұра. Қазақ халқының ою-
өрнектерінің түрлері де, атаулары да көп.
Ертеде ата-бабаларымыз ою-өрнектерінің өзіндік қыр-сырын жете меңгере
білген ою-өрнек дүние жүзі халықтарының барлығына тән өнер. Ою-өрнек
халқымыздың мәдени шежіресі. Халқымыз қай заманда болмасын сулулыққа
ұмтылған әсем дүниелер жасауда айнала қошаған табиғаттан үлгі алған,
Қазақ халқының мәдени асыл қазынасының бір саласын ж/е ұлттық келбетін осы
ою-өрнек арқылы бейнелеген.
Ою-өрнек ерте кезден-ақ жазу,сызу болмаған кезде дамыған. Адамдар алғаш рет
ағашқа,тасқа сүйекке ала бастаған. Заман ағымына қарай ою-өрнектер де дами
түсті. Қазақтың ұлтық ою-өрнегінің бірнеше ондаған ғасырлық тарихы бар,
атадан балаға, ұрпақтан ұрпакқа мұра болып, дамып келе жатқан өнер түрі.
І Сабақтың мақсаты: а) білімділік:
Ою-өрнек туралы терең білім беріп сәндік қолөнерге ынтасын арттыру ж/е
аялы көзкарасын қалыптастыру.
ә) дамытушылық: Оқушыларды сәндік қолданбалы өнерге, шеберлігін,
ісмерлігін, икемділігін дамыту.
б ) Тәрбиелік: Оқушылады ұқыптылыққа, еңбексүйгіштікке,ұлттық қолөнерді
біліп тануға тәрбиелеу.
ІІ Сабақтың түрі: Сұрақ-жауаб, түсіндірмелік
ІІІ Сабақтың көрнекілігі: ұлттық, ою-өрнектер,тест сұрақтары:
ІV Сабақтың барысы: І ұйымдастыру:
а) оқушыларды түгендеу:
ә) Сынып тазалығына назар аудару:
б) Сабаққа қажетті құрал-жабдықтарын тексеру:
ІІ Өткен сабақты қайталау:
Тестке жауап беру.
ІІІ Жаңа сабақ:
Ата-бабаларымыз өзін қоршаған ортаға қарап, жан-жануарлар мүсінін, мүйізін
керекті бұйымдаға, заттарға дәл бастырып көрсете білген. Ою-өрнекті әйел,
ер адамдардың киімдеріне- бешпет, тон, камзол, шапан, тақия, сәукеле,
кажекей, көйлекке өз үйлесімімен сала білген. Қазақ шеберлерінің қолданатын
ою-өрнегі өте көп.
Ою-өрне өте ежелгі өнер, оның ұзақ та қызық тарихы бар.
Сұрақтар:
1 «Оюы көптің өрнегі көп,
өрнегі көптің ермегі көп» - деп кім айтқан? (ф.о)
2 «Онер сыры-өрнекте» Кімнің сөзі? ( Ә. М)
3 « Ою ойғанның ойы ұшқыр» -деп кім айтқан (Ф.О)
4 Ою дегеніміз не?
5 Өрнек дегеніміз не?
6 оюшы деден кім ?
7 Ою-өрнектердің түрлкрін ата?
Өнер өлмейді, өнер көнермейді, өнер жеміс ағашының бұтағындай гүлдеп ,
жемістене
береді.
Өю-өрнек жаңа түр жаңа мазмұн береді.
Мүйіз тектес ою-өрнектер:
«Қошқар мүйіз» -әл ауқаттың, жақсылықтың, молшылықтың белгісі.
Қазырғы қолөнер туындыларының барлық түрінде қолданылады.
«Қолтық оюы» -бұл ою хош келдіңіз деген қошамет қонақжайлылықтың белгісі.
Қөбіне текеметке слады.
« Түйе табан» - жібек жол сауда заманында қолданған. Саудагердің шапанына
салған ою.
«Ирек» - адамның өмірінің ирек-ирек жолын, меңзеді, Көбіне бұйымдардың
шеттеріне салынады.
«Бірқисық жол дүние бұраңдаған,
Басқа дәулет бақ тайса
құралмаған» деген өлең жолдары да бар.
«Жыланбас»- көбіне балалардың тақиясына салынады.
Атабабаларымыздың ұрпаққа деген өсиет үлгісі өнер, білім арқылы жеткен.
Тест сұрақтары:
1 Қазақ ою-өрнектерінің тарихы қай көне мадениеттен басталады?
а ) сақ ә) Андронов б) ғұн.
2 Жаңа тұған нәрестеге арналған бұйымдарға кай ою салынған?
а ) зооморфтық, ә ) геометриялық б ) өсімдік тектес
3 Гүл оюы нені бейнелейді?
а ) бейбітшілікті ә ) қуанышты: б ) дарқандықты.
4 Текеметтің бетіне қандай оюлар салынады?
а ) ұсақ, ә ) өсімдік тектес, б ) сыңарөкше.
5 Ою- өрнектің неше түрі бар?
а ) 300, ә) 400, б ) 500
V Қортындылау:
Бүгінгі сабақта жұмысын жақсы жасаған оқушының жұмысын көрсету.
VI Үйге тапсырма:
Ою-өрнек туралы ізденіп, дәптерлеріне мазмұнын жазып келу.
Оразбибі Исақызы Жарылғасова
Мұнайшы кенті №7 орта мектебінің
Технология пәнінің мұғалімі.
Маңғыстау облысы .Қарақия ауданы.
Бір өрнекке салып қиып алған үлгіні ою дейді, Ал өрнек деп әр түрлі
Ою-өрнек ата бабамыздан келе жатқан асыл мұра. Қазақ халқының ою-
өрнектерінің түрлері де, атаулары да көп.
Ертеде ата-бабаларымыз ою-өрнектерінің өзіндік қыр-сырын жете меңгере
білген ою-өрнек дүние жүзі халықтарының барлығына тән өнер. Ою-өрнек
халқымыздың мәдени шежіресі. Халқымыз қай заманда болмасын сулулыққа
ұмтылған әсем дүниелер жасауда айнала қошаған табиғаттан үлгі алған,
Қазақ халқының мәдени асыл қазынасының бір саласын ж/е ұлттық келбетін осы
ою-өрнек арқылы бейнелеген.
Ою-өрнек ерте кезден-ақ жазу,сызу болмаған кезде дамыған. Адамдар алғаш рет
ағашқа,тасқа сүйекке ала бастаған. Заман ағымына қарай ою-өрнектер де дами
түсті. Қазақтың ұлтық ою-өрнегінің бірнеше ондаған ғасырлық тарихы бар,
атадан балаға, ұрпақтан ұрпакқа мұра болып, дамып келе жатқан өнер түрі.
І Сабақтың мақсаты: а) білімділік:
Ою-өрнек туралы терең білім беріп сәндік қолөнерге ынтасын арттыру ж/е
аялы көзкарасын қалыптастыру.
ә) дамытушылық: Оқушыларды сәндік қолданбалы өнерге, шеберлігін,
ісмерлігін, икемділігін дамыту.
б ) Тәрбиелік: Оқушылады ұқыптылыққа, еңбексүйгіштікке,ұлттық қолөнерді
біліп тануға тәрбиелеу.
ІІ Сабақтың түрі: Сұрақ-жауаб, түсіндірмелік
ІІІ Сабақтың көрнекілігі: ұлттық, ою-өрнектер,тест сұрақтары:
ІV Сабақтың барысы: І ұйымдастыру:
а) оқушыларды түгендеу:
ә) Сынып тазалығына назар аудару:
б) Сабаққа қажетті құрал-жабдықтарын тексеру:
ІІ Өткен сабақты қайталау:
Тестке жауап беру.
ІІІ Жаңа сабақ:
Ата-бабаларымыз өзін қоршаған ортаға қарап, жан-жануарлар мүсінін, мүйізін
керекті бұйымдаға, заттарға дәл бастырып көрсете білген. Ою-өрнекті әйел,
ер адамдардың киімдеріне- бешпет, тон, камзол, шапан, тақия, сәукеле,
кажекей, көйлекке өз үйлесімімен сала білген. Қазақ шеберлерінің қолданатын
ою-өрнегі өте көп.
Ою-өрне өте ежелгі өнер, оның ұзақ та қызық тарихы бар.
Сұрақтар:
1 «Оюы көптің өрнегі көп,
өрнегі көптің ермегі көп» - деп кім айтқан? (ф.о)
2 «Онер сыры-өрнекте» Кімнің сөзі? ( Ә. М)
3 « Ою ойғанның ойы ұшқыр» -деп кім айтқан (Ф.О)
4 Ою дегеніміз не?
5 Өрнек дегеніміз не?
6 оюшы деден кім ?
7 Ою-өрнектердің түрлкрін ата?
Өнер өлмейді, өнер көнермейді, өнер жеміс ағашының бұтағындай гүлдеп ,
жемістене
береді.
Өю-өрнек жаңа түр жаңа мазмұн береді.
Мүйіз тектес ою-өрнектер:
«Қошқар мүйіз» -әл ауқаттың, жақсылықтың, молшылықтың белгісі.
Қазырғы қолөнер туындыларының барлық түрінде қолданылады.
«Қолтық оюы» -бұл ою хош келдіңіз деген қошамет қонақжайлылықтың белгісі.
Қөбіне текеметке слады.
« Түйе табан» - жібек жол сауда заманында қолданған. Саудагердің шапанына
салған ою.
«Ирек» - адамның өмірінің ирек-ирек жолын, меңзеді, Көбіне бұйымдардың
шеттеріне салынады.
«Бірқисық жол дүние бұраңдаған,
Басқа дәулет бақ тайса
құралмаған» деген өлең жолдары да бар.
«Жыланбас»- көбіне балалардың тақиясына салынады.
Атабабаларымыздың ұрпаққа деген өсиет үлгісі өнер, білім арқылы жеткен.
Тест сұрақтары:
1 Қазақ ою-өрнектерінің тарихы қай көне мадениеттен басталады?
а ) сақ ә) Андронов б) ғұн.
2 Жаңа тұған нәрестеге арналған бұйымдарға кай ою салынған?
а ) зооморфтық, ә ) геометриялық б ) өсімдік тектес
3 Гүл оюы нені бейнелейді?
а ) бейбітшілікті ә ) қуанышты: б ) дарқандықты.
4 Текеметтің бетіне қандай оюлар салынады?
а ) ұсақ, ә ) өсімдік тектес, б ) сыңарөкше.
5 Ою- өрнектің неше түрі бар?
а ) 300, ә) 400, б ) 500
V Қортындылау:
Бүгінгі сабақта жұмысын жақсы жасаған оқушының жұмысын көрсету.
VI Үйге тапсырма:
Ою-өрнек туралы ізденіп, дәптерлеріне мазмұнын жазып келу.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz