Тамыр жүйелері

Ақтөбе облысы, Шалқар қалалық №1 орта мектеп

12 жылдық білім беру экспериментінің

6 сыныбына арналған бағдарламадағы

12-ші сабағы

Биология

Экспериментатор-мұғалім:

Избаева Рабиға Төлемісқызы

Шалқар қаласы

2010 жыл

Сабақтың тақырыбы: Тамыр. Тамыр түрлері. Тамыр жүйелері

Сабақтың мақсаты :

Білімділігі : Оқушыларға тамырдың өсімдіктің вегетативті мүшесі екендігі, тамырдың дамуы,

тамыр жүйелерінің типтері, олардың құрылысының ерекшеліктері, тамыр қызметі

туралы түсінік беру;

Тәрбиелілігі :Тамырдың өсімдік тіршілігіндегі, табиғаттағы маңызын тамыр күтімін зерттеп,

талдау арқылы оқушыларды ізденімпаздыққа, еңбексүйгіштікке, өзара

ынтымақтастыққа тәрбиелеу

Дамытушылығы: Өсімдік шаруашылығы үшін тамыр жүйелерін дамыту туралы білімнің

маңызын ашу; зертханалық жұмысты сауатты орындау дағдыларын

қалыптастыруды жалғастыру.

Сабақтың түрі: дәстүрлі

Сабақтың типі: аралас

Оқыту әдістері: индуктивті, дедуктивті, иллюстративтік

Пәнаралық байланыс: сурет, органикалық химия

Сабақтың көрнекілігі: бағалау парағы, бейне слайдтар, кеппешөптер,

тәжірбиелік ыдыстар

Сабақтың жоспары:

1. Ұйымдастыру.

2. Үй тапсырмасын тексеру а) Нөмір ойыны

ә) Сызықтық диктант

3. Жаңа білім беру

4. Зертханалық жұмыс

5. Бекіту а) Сандар сыры

ә) Жеребе

б) Жағдаят

в) Құпияхат

7. Бағалау.

8. Үйге тапсырма беру.

9. Қорытындылау.

Сабақтың барысы :

1. Ұйымдастыру

Сәлемдесу, қатысым тексеру, дайындықтарын бақылау, төрт топқа бөлу;

2. Үй тапсырмасын тексеру: интерактивті тақта арқылы бағалау парағына ұпай жинау;

Бағалау парағы

Оқушының

аты - жөні

Үй тапсырмасын

тексеру

Жаңа сабақты бекіту

Оқушы ұпайы

Бағалары

Нөмір

Сызықты

диктант

Көрсет-кіш сан

Жеребе

Жағдаят

Құпияхат

№: І
Оқушыныңаты - жөні: Ерасыл
Үй тапсырмасынтексеру:
Жаңа сабақты бекіту:
Оқушы ұпайы:
Бағалары:
№: Аружан
Оқушыныңаты - жөні:
Үй тапсырмасынтексеру:
Жаңа сабақты бекіту:
Оқушы ұпайы:
Бағалары:
№: Салтанат
Оқушыныңаты - жөні:
Үй тапсырмасынтексеру:
Жаңа сабақты бекіту:
Оқушы ұпайы:
Бағалары:
№: Асланбек
Оқушыныңаты - жөні:
Үй тапсырмасынтексеру:
Жаңа сабақты бекіту:
Оқушы ұпайы:
Бағалары:
№: Нұрислам
Оқушыныңаты - жөні:
Үй тапсырмасынтексеру:
Жаңа сабақты бекіту:
Оқушы ұпайы:
Бағалары:
№: ІІ
Оқушыныңаты - жөні: Сымбат
Үй тапсырмасынтексеру:
Жаңа сабақты бекіту:
Оқушы ұпайы:
Бағалары:
№: Айбол
Оқушыныңаты - жөні:
Үй тапсырмасынтексеру:
Жаңа сабақты бекіту:
Оқушы ұпайы:
Бағалары:
№: Әсел
Оқушыныңаты - жөні:
Үй тапсырмасынтексеру:
Жаңа сабақты бекіту:
Оқушы ұпайы:
Бағалары:
№: Жүсіпбек
Оқушыныңаты - жөні:
Үй тапсырмасынтексеру:
Жаңа сабақты бекіту:
Оқушы ұпайы:
Бағалары:
№: III
Оқушыныңаты - жөні: Света
Үй тапсырмасынтексеру:
Жаңа сабақты бекіту:
Оқушы ұпайы:
Бағалары:
№: Жадыра
Оқушыныңаты - жөні:
Үй тапсырмасынтексеру:
Жаңа сабақты бекіту:
Оқушы ұпайы:
Бағалары:
№: Әнуар
Оқушыныңаты - жөні:
Үй тапсырмасынтексеру:
Жаңа сабақты бекіту:
Оқушы ұпайы:
Бағалары:
№: Ақжол
Оқушыныңаты - жөні:
Үй тапсырмасынтексеру:
Жаңа сабақты бекіту:
Оқушы ұпайы:
Бағалары:
№: Жансәуле
Оқушыныңаты - жөні:
Үй тапсырмасынтексеру:
Жаңа сабақты бекіту:
Оқушы ұпайы:
Бағалары:
№: IV
Оқушыныңаты - жөні: Алтай
Үй тапсырмасынтексеру:
Жаңа сабақты бекіту:
Оқушы ұпайы:
Бағалары:
№: Аяжан
Оқушыныңаты - жөні:
Үй тапсырмасынтексеру:
Жаңа сабақты бекіту:
Оқушы ұпайы:
Бағалары:
№: Сәулет
Оқушыныңаты - жөні:
Үй тапсырмасынтексеру:
Жаңа сабақты бекіту:
Оқушы ұпайы:
Бағалары:
№: Құндыз
Оқушыныңаты - жөні:
Үй тапсырмасынтексеру:
Жаңа сабақты бекіту:
Оқушы ұпайы:
Бағалары:

I тапсырма
«Нөмір» ойыны
Ойын шарты : Сынып төрт топқа бөлінеді, әр топта 4 -5 оқушыдан бейдж нөміріне сәйкес

тапсырмаларды таңдап, дайындалып жауап береді.

I топ

1. Тұқым неден тұрады?

2. Өсімдіктер неліктен дара және қос боп бөлінеді?

3. Ұрық неден тұрады?

4. Эндосперм деген не?

II топ.

1. Тұқымның өнуін бақылау үшін қандай тәжірибелер қойылды?

2. Бір аптадан соң төртінші дыста қандай өзгеріс болды?

3. 1, 2 және 3 ыдыста қандай өзгеріс болды?

III топ.

1. Тұқымның тыныс алуы үшін міндетті түрде не керек?

2. Тыныс алуды дәлелдеу үшін қандай тәжірибе жасалды ?

3. Бөрткен дәндері бар стакан- дағы шырпы неге сөніп қалды?

4. Бос стакандағы шырпы неге жана береді?

IV топ.

1. Тұқымның құрылысы

2. Тұқымның өнуі

3. Өскіннің өсуі құбылыстарын сурет арқылы әңгімелеу

Тұқымның өнуі және өсікінің өсуі

Сызықтық диктант.
Тақтадағы тапсырмалардың ішінен дұрыс жауаптарын тауып «иә»бағанына, қате жауапқа «жоқ» бағанына белгілеңіз.

1. Барлық өсімдіктердің тұқымдары, негізінен, органикалық заттардан

тұрады.

2. Бидай, жүгері, күріш дәндері майларға бай.

3. Асбұршақ, үрмебұршақ тұқымдарында көп мөлшелерде нәруыз болады.

4. Күнбағыс, зығыр, майкене ( келщевина) - майлы дақылдар.

5. Балуыз(клейковина) - өсімдік крахмалының ерекше түрі.

6. Балуыз - өсімдік нәруызы.

7. Ұрығы мен эндоспермі зақымданған тұқым тезірек өседі.

8. Қоректік заттар қоры тұқымның өнуінің маңызды шарты болып табылады.

9. Егу үшін едәуір ірі тұқымды іріктеп алады, себебі одан жақсы өскін өсіп шығады

Эталон арқылы тексеру

Иә

Жоқ

Гүлді өсімдіктердің мүшелері

Жаңа тақырыпты оқып - білу: Тамыр. Тамыр түрлері. Тамыр жүйелері

Сұхбаттасу кезеңі:

Сұхбаттасу кезеңі: Жаңа тақырыпты оқып - білуБүгін біз тамыр туралы айтамыз

1. Тамыр қандай мүше болып табылады?

2. Тамырдың негізгі қызметі қандай?

3. Тұқымда қандай мүше ең бірінші пайда болатынын еске түсіріңдер

4. Бақбақты тамырымен бірге жұлып көрдіңдер ме? Қиын ба? Неліктен?

Тамыр қызметі. Тірек, Қорек

Тамыр типтері

Қос және дара жарнақты өсімдіктердің

тамырларын салыстырыңыз

Бекіту кезеңі

Көрсеткіштер сан тапсырмасы

Жебе тапсырмасы

Зертханалық жұмыс № 5

  • Әртүрлі өсімдіктердің тамыр жүйелерінің құрылысын қарастырып көрейік.
  • 1. Кішкентай банкадағы әртүрлі арамшөптердің тамыр жүйелерін анықтайық.
  • 2. Кіндік тамыр жүйесі айқын білінетін кіндік және жанама тамыр түріндегі негізгі тамырдан тұрады.
  • 3. Шашақ тамыр жүйесі қосалқы тамырлардан тұрады. Қосалқы тамырлардың арасынан негізгі тамыр білінбейді.
  • 4. Жапырақтар мен сабақтардан әрқашан қосалқы тамыр өсіп шығады.

Жағдаят кезеңінің тапсырмалары

І топ.

“Қыстағы қар жерге ырыс, жердегі ылғал елге ырыс” мақалының мазмұнын түсіндіріңіз.

ІІ топ.

Халық даналығы Бұхар жырауға кедей «Тарыны қай жерге еккенде мол түсім аламын» деп ақыл сұрай барса, ол құрт-құмырсқа жәндіктер қаптап жүрген жазық жерді нұсқап жүріп кетіпті. Сол жерге тары егіп, «шаш етектен келетін» мол түсім алған кедей Бұхарға келіп, неліктен солай нұсқағанын сұрапты. Мұны сіз қалай түсіндіресіз?

ІІІ топ.
Орамжапырақ көшеттерін ашық жерге отырғызу кезінде кейбір өсімдіктердің негізгі тамырларының ұшын шырпиды, ал кейбіреулерін сол күйінде қалдырады. Қай өсімдіктер көбірек өнім береді? Сіздер неліктен олай деп есептейсіздер?
IV топ.
Құмды топырақта өсетін қарағайдың тамыр жүйесі қос жарнақты өсімдіктерге кіндік тамыр болады. Сонымен қатар оның тамыры ылғалға жету үшін топыраққа терең орналасады. Ал батпақта өсетін қарағайдың тамыр жүйесі шашақ тамырға ұқсайды. Оның тамырлары үлкен ауданды алып жатады, бірақ топыраққа терең орналаспайды. Себебі неде деп ойлайсыңдар?

Жағдаят тапсырмаларының жауабы

1. Мол топырақта тұқым тез өнеді, тамыр тез өседі.

2. Жәндіктер бар жерде құнарлы, қопсытылған топырақ болады.

3. Ұшы шырпылған өсімдік тамырында жақсы түптенеді де, мол өнім береді.

4. Құмда ылғал тереңде жатқандықтан, тамыр ұзын болады, батпақта жайылып өседі.

Құпияхат тапсырмалары

І топ. Үш сөзден құрылған тамыр қызметі туралы сөйлем шығады.

3: 3
6: 6
9: 9
5: 5
1: 1
3: 10
6: 15
9: 1
5: 13
1: 8
3: 3
6: 13
9: 4
5: 2
1:
3: 9
6: 14
9: 11
5:
3: 7
6: 12
9:

1-Р, 2-У, 3-Т, 4-Н, 5-Ы, 6-А, 7-С, 8-К, 9-М,

10-Қ, 11-Ш, 12-І, 13-Е, 14-Ү, 15-О

5 ұпай.

ІІ топ. Үш сөзден құрылған тамыр қызметі туралы сөйлем шығады.

3: 3
12: 12
9: 9
11: 11
5: 5
:
3: 1
12: 4
9: 2
11: 9
5: 6
: 2
7
3: 3
12: 2
9: 5
11: 8
5: 10
: 2

1-Ө, 2-І, 3-Т, 4-С, 5-Р, 6-Д, 7-К, 8-Е, 9-М,

10-Г, 11-А, 12-А . 5 ұпай.

ІІІ топ. Сөзөрім. «Шашақ» тамыр жүйесінің типі.


Ұқсас жұмыстар
Темекінің әсері
Оқушылардың топпен өзара бағалауы
Биология пәнінен тест жұмыстары
Биолгия пәні бойынша оқушыларды бірыңғай ұлттық тестіге дайындау
Кен комбайн
Cанау жүйелері (2,8,10,16)
Аралас бездер. Ұйқыбез. Жыныс бездері
Өсімдіктің вегетивтік мүшесі ретінде тамырдың сыртқы және ішкі құрылысы
Тамырдың өсуі
Гүлді өсімдіктердің мүшелері
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz