Шешендік өнер бағдарламасы

«Шешендік өнер» бағдарламасы

Түсінік хат

Оқушыларды «Шешендік өнерге» баулудың маңызы зор.Қазақ халқы

шешендік өнерді аса құрметпен бағалағандықтан,бастауыш сынып

оқушыларын ата-баба ізімен шебер сөйлеу,тілдерін дамыта түсу ,олардың үлгі-

өнегесін бойларына дарыту – басты мақсат.

Бұл бағдарлама бастауыш сынып оқушыларының жас ерекшеліктеріне сай

құрылған.

1-4 сынып оқушылары ана тілі пәніне негіздей отырып,көрген – білгенді

көкейге тоқып, көп үйреніп ізденудің арқасында шебер сөйлеуге жаттығады.

Би – шешендердің сөздерін жаттап өсіп,жаңа ұғымдармен танысады.Мақалдың

немесе өлең ұйқастарын таба отырып,берілген қысқаша мәтінді өз ойымен

жалғастара білуді үйренеді.

Бұл жинақ ана – тілі пәніне де көмекші құрал ретінде пайдаланылады.

Бағдарламаның көздеген мақсатының бірі – тілдің рухы.Тілдің рухы деген өте

бір құдіретті ұғым.Ол біздің салт-санамыз,дәстүріміз,ұлттық

психологиямыз,дүниетанымымыз.

1-4 қазақ сыныптарына арналған,барлығы 34 сағаттан,аптасына 1 сағат.

Бағдарламаның мақсаты:

Бастауыш сыныптардағы шешендік өнер сабақтарының түбегейлі мақсаты,
оқушылардың жеке басын қалыптастыра отырып,әдеби мұраларға деген
талғамын тәрбиелеу,рухани дүниесін кеңейту,ақыл-ойыы мен ұлттық сана-
сезімін дамытуға ықпал ету,кітап оқуға деген қызығушылықтарын қалыптастыру.

Осы мақсатты орындауға келгенде оқу бағдарламасының алдына мынандай
міндеттер жүктеледі.

Міндеттері:
- оқушылардың оқу дағдысын қалыптастыру және жетілдіру;

- көркем шығармаларды оқуға деген қызығушылығын дамыту;

- шығарманың түпкі мазмұн – мәнін түсінуін ,эмоциялық қабылдауын (кейіп-

керлердің көңіл күйіне ортақтасу,күйіну,сүйсіну т.б.)қамтамасыз ету;

- шығармадағы көркем бейнелердің ерекшеліктерін аша білуге бағыттау.

- ауызекі және жазба тілде байланыстырып сөйлеуін (ойын еркін
жеткізу,сауатты да мәнді жаза білу) дамыту;

- өзіндік ой-пікірін айта білуге баулу;

- оқушылардың бойына ізгілік пен имандылық,адалдық пен мейірімділік
сияқты адамгершілік қасиеттерді дарыту;

-көркем мәтіндерді мәнерлеп,сазына келтіріп оқуға баулу;

- жақсы қасиеттерді бойларына сіңіруге тәрбиелеу;

Бағдаламанының мақсаты осы міндеттерді орындауға бағытталады.

Күтілетін нәтиже

- сөздік қорын толықтырады

- оқу материалдары бойынша курста ( диалог,рөльмен инсцинировка
жасау,әңгіме,пікіралмасу т.б.) дағдыларын меңгереді.

- сөздерді мақсатқа негізгі ойға,мазмұнға сәйкес өз бетінше талдап қолдана
алады.

-шығармашылығын шыңдайды,танымдық қабілеттері дамиды,өзіндік ой қорытуға
,ойын әдеби тілмен өрнектей білуге дағдыланады.

-халықтың қанатты сөздерінің мәнін ,мағынасын түсініп,одан тәрбие алады.

«Шешендік өнер» бағдарламасы 1- сынып 34 сағат.

| | | |
|№ |Тақырыбы |сағат саны |
|1 |Түсінік хат.Сөйлеуді дамыту. | 1 |
| | |(1) |
|2 |Суретті әліппе: «Суреттер сыр шертеді» | 2 |
| | |(2-3) |
|3 |Қима суреттер құрастыру. | 2 |
| | |(4-5) |
|4 |Әріптерден буындар құрау | 1 |
| | |(6) |
|5 |Сөз тіркестері арқылы сөздер құрастыру | 1 |
| | |(7) |
|6 |«Кітап-білім бұлағы», «Кел,балалар ,оқылық!» | 2 |
| |Ы.Алтынсарин шығармалары. |(8-9) |
|7 |«Ертегі – тәрбие құралы» | 1 |
| | |(10) |
|8 |«Адам болам десеңіз» А.Құнанбаев | 1 |
| | |(11) |
|9 |Би,шешендер туралы ұғым | 1 |
| | |(12) |
|10 |Төле би. | 1 |
| | |(13) |
|11 |Қызыбек би | 1 |
| | |(14) |
|12 |Әйтеке би | 1 |
| | |(15) |
|13 |Шешендік сөздер | 1 |
| | |(16) |
|14 |Мақал - сөздің мәйегі | 2 |
| | |(17-18) |
|15 |Жұмбақтар | 2 |
| | |(19-20) |
|16 |Санамақтар | 2 |
| | |(21-22) |
|17 |Жаңылтпаштар | 2 |
| | |(23-24) |
|18 |Өтірік өлеңдер | 1 |
| | |(25) |
|19 |Өзара әдепті болу.Сөз тыңдау және сөзде тұру. | 1 |
| | |(26) |
|20 |Төрт түлік төлдерінің атаулары | 1 |
| | |(27) |
|21 | Төрт түліктің пайдасы | 1 |
| | |(28) |
|22 |Жан-жануарлар,аң-құстар қалай дыбыстайды? | 2 |
| | |(29-30) |
|23 |Шығармашылық жұмыс .Сурет бойынша мәтін құрау. | 1 |
| | |(31) |
|24 |Қазақша ай аттары | 1 |
| | |(32) |
|25 |Аталы сөз – бата,өсиет,өнеге | 1 |
| | |(33) |
|26 | Тест жұмыстары. | 1 |
| | |(34) |

«Шешендік өнер» бағдарламасы 2 – сынып 34 - сағат.

| | | |
|№ |Тақырыбы |Сағат саны |
|1 |Жалпы түсінік | 1|
|2 |Жеті ата туралы түсінік. | 1|
|3 |Имандылық,мейірімділік,қайырымдылық дәстүрлері. | 2|
|4 | Туыстық атаулары. | 2|
|5 |Апта аттары | 1|
|6 |Сөзжұмбақтар | 1|
|7 |Ребустар | 1|
|8 |Мақал-сөздің мәйегі. | 2|
|9 |Шешендікті қастерлеу дәстүрі. | 1|
|10 |Ертегіні аяқта ... | 2|
|11 |Ы.Алтынсарин шығармалары. | 2|
|12 |А.Құнанбаев «Жақсыдан үйрен-жаманнан жирен» | 2|
|13 |Нақыл сөздер | 1|
|14 |Сурет бойынша әңгіме құрастыру. | 1|
|15 |Жұмбақтар . | 1|
|16 |Жаңылтпаштар. | 1|
|17 |Қазақша өлшем атаулары. | 1|
|18 |Аңыз әңгімелер. | 1|
|19 |Өлең-жырлар. | 1|
|20 |Қазақ халқының айтыс өнері және әдеп. | 2|
|21 |Халқын сүйген салтын сүйеді. | 2|
|22 |Кітап – білім бұлағы. | 1|
|23 |Қазақ батырлары. | 2|
|24 |Тест жұмыстары | 1|
|25 |Қорытындылау. | 1|

«Шешендік өнер» бағдарламасы 3 - сынып 34- сынып.

| | |Сағат |
|№ |Тақырыбы |саны |
|1 | Кіріспе | 1 |
|2 | Қазақ тілі-мемлекеттік тіл | 1 |
|3 | Үш жүз туралы түсінік | 1 |
|4 |Бірлік- елдің салты. | 1 |
|5 |Сиқырлы сөздер сыры. | 1 |
|6 |Жирен жаман әдеттен,үйрен жақсы әдеттен. | 2 |
|7 | Қазақтың ырым- тыйым сөздері. | 1 |
|8 | Шешендік сөздер. | 2 |
|9 |Туған жер- алтын бесік (өлең,әңгіме құрастыру) | 2 |
|10 |Мақалдардың ерекшелілігі. | 1 |
|11 |Тіл-туралы мақал – мәтелдер. | 1 |
|12 |Туған жер,Отан туралы мақал – мәтелдер. | 1 |
|13 |Жұмбақтар құрастыру. | 1 |
|14 |Өтірік өлеңдер. | 1 |
|15 |Атақты шешендер. | 2 |
|16 |Қазақтың үш бәйтерегі. | 1 |
|17 |Қазақтың бес арысы. | 1 |
|18 |Әңгімені аяқта ... | 1 |
|19 |Ертегілер | 1 |
|20 |Қиял-ғажайып ертегілер | 2 |
|21 |Ұлттық саз аспаптары. | 2 |
|22 |Обал,сауап,ысырап,үнем туралы түсінік. | 2 |
|23 |Ел белгілері,ел ұраны, көк байрақ – Туымыз. | 2 |
|24 |Тірек сөздер арқылы өлең құрастыру. | 1 |
|25 |Тест жұмыстары | 1 |
|26 |Қорытынды | 1 |

«Шешендік өнер» бағдарламасы 4- сынып 34- сағат.

| | |Сағат |
|№ |Тақырыбы |саны |
|1 |Қазақ мемлекеті (хандығы) | 1 |
|2 |Егеменді қазақ елі. | 1 |
|3 |Қазақ халқының ақын-жыраулары мен күйшілері | 2 |
|4 |Шешендік арнау. | 1 |
|5 |Шешендік толғау. | 1 |
|6 |Шешендік дау. | 1 |
|7 |Шешендік сөздер | 2 |
|8 |Жиренше шешен,Асан қайғы (ХІҮ-ХҮ ғғ.) | 2 |
|9 |Сырым Датұлы. | 1 |
|10 |Махамбет,Исатай шешендіктері. | 1 |
|11 |Шалкиіз,Бұқар (ХҮ-ХҮІІІғғ.) | 1 |
|12 |Майқы би,Аяз би. | 1 |
|13 |Шортанбай,Дулат шешендер | 1 |
|14 |Мақалдар ұйқасы. | 1 |
|15 |Тірек сөздер арқылы өлең құрастыру. | 2 |
|16 |Жұмбақ,жаңылтпаштар айтайық. | 1 |
|17 |Қазақша той - думандар | 2 |
|18 | Ертегілер елінде | 2 |
|19 |Абайдың қара сөздері. | 2 |
|20 |Наурыз тойы. | 1 |
|21 |Инабаттылық дәстүрлері. | 1 |
|22 |Аңшылық туралы әңгіме | 1 |
|23 |Әңгімелер өз мүмкіндігіңше жалғастыр | 1 |
|24 |Ұлттық ойындар. | 2 |
|25 | Тест жұмыстар | 1 |
|26 |Қорытынды. | 1 |

Пайдаланған әдебиеттер:

1. «Алаштың ардағы»Е.Тілешов.Г.Әріпбекова. «Зерде»2008ж.Астана.

2. «Жыл он екі» журналы №4 2010ж,№1 2009ж.

3. «777 жұмбақ»Әли Ысқабай. «Ана тілі»2004ж. Алматы.

4. «Ұлттық дүниетаным» Аюбай Құралұлы «Өнер»2002ж. Алматы.

5. «Қазақтың мақал-мәтелдері» Аян Нысаналин. «Қазақпарат»2004ж.Алматы.

6. «Жаттамақ» Ермек Өтетілеуов. «Балауса»1994ж. Алматы.

7. «Балдырған» журналы №7 2008,№82008,№12 2008ж.

Ұқсас жұмыстар
Шешендік сөз өнері. авторлық бағдарлама
Факультатив сабақтар 2 сынып
«шешендік өнер» арнайы курстың күнтізбелік жоспары
Шешендік сөздің тағылымы
Тіл білімі
Олимпиада есептері
Шешендік толғау
Шешендік сөз
Қазақ шешендік өнерінің ерекшеліктері
Озық іс–тәжірибені тарату
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz