Батық ауылының тарихы

Т. Акмолдина

Қарағанды облысы

Шет ауданы

Батық орта мектебі

Қолданбалы курс тақырыбы: Өлкетану

Түсінік хат

Елбасымыз тарихтың маңызы туралы «Өркениетті алға бастырар ғылым десек, соның бірден-бір саласы жас ұрпақты дәл тарихтай отаншылдыққа, ұлтжандылыққа, әділдікке тәрбиелей алмайды»-дейді.

Отансүйгіш ұрпақ тәрбиелеу үшін Отан тарихын сапалы әрі тиімді оқыту қажет. Бүгінгі орта білім беру жүйесіндегі Отан тарихын оқытуды «өлкетану» пәні арқылы бекітетін болсақ, оқушының тарихи санасының қалыптасуы мен патриоттық сана-сезімі анағұрлым арта түсер еді. Себебі, «өзгені тану үшін, алдымен өзіңді тани біл!» деген жалпыадамзаттық қағиданы басшылыққа ала отырып, Қазақстанның мектептерінде «өлкетану» пәнін енгізіп оқыту - Отан тарихын өлке тарихы арқылы тануға негіз қалар еді. Мектепте өлкетану жұмыстарын жүргізу, жинаған материалдарды тарих сабақтарында пайдалану өте маңызды. Сабақ барысында өлкетану материалдарына көп уақыт бөле алмайсың, сондықтан өлкетану бойынша жеке курстарда оқыту керек.

Қазақстанның барлық өңірлерінің өлке тарихы жазылған дайын оқу әдебиетітерінің жоқ екенін ескере отырып, «Өлкетану» сабағы оқушылардың өзіндік ғылыми негізді ізденістері мен шығармашылығына негізделуі қажет.

Өлкетану пәні арқылы мектепте мұражайлар ұйымдастыруға да болады.

Білім беру жүйесіндегі бүгінгі күндегі өзгерістер Отандық тарихтан білім беруде оқытудың ғылыми және әдістемелік деңгейін көтеруді талап етеді. Туған жері мен елінің, халқының өткен өмірі мен бүгінгі тіршілігін оқытып үйрету оқушыларды азаматттық пен ұлтжандылыққа, Отанға деген сүйіспеншілікке тәрбиелейді, жеке тұлғаның дамуына септігін тигізеді.

Осы мақсатта «Өлкетану» курсы бойынша орта буын оқушыларына арналған факультативтік курс бағдарлама ауыл тарихына арналып жасалды. Бағдарлама оқу процесінде 6-сыныпқа, аптасына 1 сағаттан, жалпы оқу бағдарламасы 34 сағатқа арналған.

«Өлкетану» курсының негізгі тұжырымдамасы:

  1. Мектепте тарихи-өлкетану жұмысын жүргізу
  2. Өлке тарихын, Отан тарихын меңгерген тарихи сананы қалыптастыру
  3. Оқушыны өзіндік іс-әрекет жасауға үйрету, оның интеллектісін дамыту

«Өлкетану» курсының мақсаты:

Тарих сабақтарында инновация әдістерін пайдалану арқылы өлкетану материалдарын оқыту, елдің тарихын оқып меңгерген тарихи сананы қалыптастыру.

«Өлкетану» курсының міндеттері:

-оқушының тарихи біліктері мен дағдыларын жетілдіру

-оқушылардың дербес ерекшеліктерін ескере отырып, оқу үрдісінің сапасын арттыру

-өзіндік ізденіс, шығармашылыққа баулу және жетелеу

Атқарылатын жұмыс түрлері:

  1. Батық ауылын зерттеуді ұйымдастыру жұмыстарын жүргізу
  2. Тарихи-өлкетану қоғамын құру
  3. Ауылға саяхаттар ұйымдастыру
  4. Ауылдағы ескерткіштерді зерттеу
  5. Ауыл туралы материалдар жинақтау
  6. Ауыл туралы мұражайлар ұйымдастыру
  7. Ауыл туралы тарихи кештерін ұйымдастыру
  8. Өлкетану тақырыбында конференция, пікір-талас ұйымдастыру
  9. Қабырға газеттерін шығару, стендтер дайындау

«Өлкетану» факультативтік курс 6-сыныптар аралығында мынадай тақырып бойынша өтіледі:

6-сынып «Батықтану»

Күтілетін нәтиже:

  1. Өз Отанын сүйетін, оның тарихын, тілін, әдет-ғұрпын құрметтейтін тұлға тәрбиеленеді.
  2. Оқушылардың туған өлкеге деген қадір-құрметін оята отырып, сол арқылы туып-өскен өлкеге, Отанға деген сүйіспеншілік қалыптастырады.
  3. Оқушылар мүмкін болғанша зерттеу жұмыстарына қатысады.
  4. Оқушыларда қоршаған ортаны бақылай алу білігі қалыптасады, олардың күнделікті қажетті істерге қатысу қабілеті дамиды.
  5. Отанымыздың тарихына жаңа беттер қосылады.

6-сыныпқа арналған «Батықтану» курсының оқу жоспары.

Аптасына 1 сағаттан 34 сағат.

Тақырыптар
Оқыту түрі
Сағат саны
күні
№: 1
Тақырыптар: Курсқа кіріспе. «Батықтану» курсының мақсат-міндеттерімен танысу
Оқыту түрі:
Сағат саны: 1
күні:
№: І тарау. Батық - киелі мекені
№: 2
Тақырыптар: «Ауылымның тарихы - тұнған шежіре»
Оқыту түрі: Өзіндік жұмыс
Сағат саны: 1
күні:
№: 3
Тақырыптар: «Менің әулетімнің тарихы»
Оқыту түрі: Өзіндік жұмыс
Сағат саны:
күні:
№: 4
Тақырыптар: «Ата мұрасы - асыл қазынамыз»
Оқыту түрі: Өзіндік жұмыс
Сағат саны: 1
күні:
№: 5
Тақырыптар: «Тарихыңды таны -тұлғаңды құрметте»
Оқыту түрі: Дәріс, деректер жинау
Сағат саны: 1
күні:
№: 6
Тақырыптар: «Шежірелер сыр шерткенде»
Оқыту түрі: Өлке шежіресі туралы дерек жинау
Сағат саны: 1
күні:
№: 7
Тақырыптар: Салт -дәстүрді білеміз бе?
Оқыту түрі: Дәріс, деректер жинау
Сағат саны: 1
күні:
№: 8
Тақырыптар: «Жер-су аттарына шолу»
Оқыту түрі: Әңгіме, Іздестіру. Саяхат
Сағат саны: 1
күні:
№: 9
Тақырыптар: «Ауылдас тыңгерлер»
Оқыту түрі: Кездесу
Сағат саны: 1
күні:
№: 10
Тақырыптар: «Тастағы табиғи керемет»
Оқыту түрі: Кездесу, деректер жинау
Сағат саны: 1
күні:
№: 11
Тақырыптар: «Батырлар рухы өшпейді»
Оқыту түрі: әңгімелеу, этнографиялық материалдар жинақтау, ауылдың байырғы тұрғындарымен әңгімелесу
Сағат саны: 1
күні:
№: 12
Тақырыптар: «Шеберлер сырын ашайық»
Оқыту түрі: Кеш ұйымдастыру
Сағат саны: 1
күні:
№: 13
Тақырыптар: Ауылымыздың демографиялық жағдайы
Оқыту түрі: Зерттеу
Сағат саны: 1
күні:
№: 14
Тақырыптар: Жинақтау
Оқыту түрі: Қорытындылау, атқарылған жұмыстардың нәтижесін талқылау
Сағат саны:
күні:
№: ІІ. Батық ауылының тарихы
№: 15
Тақырыптар: Аулымыздың тарихы туралы не білеміз?
Оқыту түрі: Өзіндік жұмыс
Сағат саны: 1
күні:
№: 16
Тақырыптар: Батық жері тоталитарлық жүйе кезінде
Оқыту түрі: Дәріс
Сағат саны: 1
күні:
№: 17
Тақырыптар: Батық - КарЛаг еңбекпен түзету лагерінің бөлімшесі
Оқыту түрі: Дәріс, зерттеу, материал жинақтау
Сағат саны: 1
күні:
№: 18
Тақырыптар: 1950-1970 ж. ж. Батық ауылы
Оқыту түрі: Дәріс, зерттеу, материал жинақтау
Сағат саны: 1
күні:
№: 19
Тақырыптар: «Төменгі Нарбақ», «Үлкен Батық» тоғандары
Оқыту түрі: Дәріс, зерттеу, материал жинақтау
Сағат саны: 1
күні:
№: 20
Тақырыптар: Тоған суына арналып салынған қондырғы тарихы
Оқыту түрі: Дәріс, зерттеу
Сағат саны: 1
күні:
№: 21
Тақырыптар: Батық - асыл тұқымды зауытының тарихы
Оқыту түрі: Дәріс, зерттеу, материал жинақтау
Сағат саны: 1
күні:
№: 22
Тақырыптар: «Элита», «Элита-рекорд» асыл тұқымды бұқалар
Оқыту түрі: Дәріс, зерттеу, материал жинақтау
Сағат саны: 1
күні:
№: 23
Тақырыптар: Егін шаруашылығын даму тарихы
Оқыту түрі: Зерттеу.
Сағат саны: 1
күні:
№: 24
Тақырыптар: Ауыл егістігі. Суармалы жүйесі
Оқыту түрі: Зерттеу, саяхаттау
Сағат саны: 1
күні:
№: 25
Тақырыптар: Тарих беттерінен . . .
Оқыту түрі: Дәріс, басшылар туралы
Сағат саны: 1
күні:
№: 26
Тақырыптар: В. М. Жылкубаев -алғашқы зауыттың директоры
Оқыту түрі: Дәріс, зерттеу
Сағат саны: 1
күні:
№: 27
Тақырыптар: Б. С. Ғабдуллин - ел басқарған азамат
Оқыту түрі: Дәріс, зерттеу, кездесу
Сағат саны: 1
күні:
№: 28
Тақырыптар: Ж. Т. Алимханов. 1989-1995 жж. ауыл басшысы.
Оқыту түрі: Дәріс, зерттеу, кездесу
Сағат саны: 1
күні:
№: 29
Тақырыптар:

Еліне оралған отандастар

«Өзге елде сұлтан болғанша, өз еліңде ұлтан бол»

Оқыту түрі:

әңгімелеу.

Кездесу ұйымдастыру

Сағат саны: 1
күні:
№: 30
Тақырыптар: Ауылымыздың қазіргі кезеңдегі дамуы.
Оқыту түрі: Әңгімелеу, мәліметтер жинақтау
Сағат саны: 1
күні:
№: 31
Тақырыптар: Ауылдағы әлеуметтік нысандар
Оқыту түрі: Дәріс
Сағат саны: 1
күні:
№: 32
Тақырыптар: «Мектеп тарихы»
Оқыту түрі: Кездесу, мәліметтер жинақтау
Сағат саны: 1
күні:
№: 33
Тақырыптар: Ауылымыздағы шаруа қожалықтары
Оқыту түрі: Тіркеу, зерттеу
Сағат саны: 1
күні:
№: 34
Тақырыптар: Шығармашылық жоба
Оқыту түрі: Атқарылған жұмыс нәтижелерінен жоба жазу
Сағат саны: 1
күні:

«Батықтану» курсының қысқаша мазмұны

6-сынып

Өлкетану «Батықтану» курсының мақсат-міндеттерімен танысу.

Тарих сабақтарында инновация әдістерін пайдалану арқылы өлкетану материалдарын оқыту, елдің тарихын оқып меңгерген тарихи сананы қалыптастыру. Оқушыларға курстың маңызын ашып түсіндіру.

І тарау. Батық - киелі мекені

«Ауылымның тарихы - тұнған шежіре». Оқушылар туып-өскен ауылдары туралы не білетіндері жайлы ой толғау және ауылын бейнелейтін суреттер салып, жеке жұмыстар атқарады.

«Менің әулетімнің тарихы». Өз отбасы, әулетінің тарихы туралы мәліметтер жинақтау. «Отан - отбасынан басталады» деген қағидаға сүйене отырып, отбасы тарихын жазу.

«Ата мұрасы асыл қазынамыз» . Ұлттық бұйымдардан көрмелер ұйымдастыру. Жарыстар ұйымдастыру.

«Тарихыңды таны -тұлғаңды құрметте» Ауылдан шыққан тұлғалар туралы мәліметтер жинастыру

« Шежірелер сыр шерткенде». Өз отбасы, әулетінің тарихы туралы мәліметтер жинақтау. «Отан - отбасынан басталады» деген қағидаға сүйене отырып, отбасы тарихын жазу. Оқушыларды ата-тегін білуге баулу. Өлке шежіресінің маңызын білу.

Дәстүрді білеміз бе?. Жергілікті жердің салт-дәстүрі, оның маңызы. Ұлттық ойындар жайында материалдар жинақтау.

« Жер-су аттарына шолу» . Жер-су атауларын анықтап, сұрастыру. Жергілікті ауыл тұрғындарымен кездесу. Өлкеміздегі жер-су аттарының ерекшелігі, әрбір тарихи кезеңдегі жер-су аттарының өзгеруі. Ауылдың картасын құрастырып, жер-су аттарын анықтап, картаға түсіру. Саяхаттау бағдарын құрастыру

«Ауылдас тыңгерлер мен еңбек ардагерлері» . Ауылымдағы тың және еңбек ардагерлерімен кездесулер ұйымдастыру.

Тастағы табиғи керемет. Ауылдың көрікті жерлеріне саяхат жасау. Жартастар табиғаттың тылсым күшінің әсерінен әр түрлі пішінге айналуы.

« Батырлар рухы өшпейді» . Батық батыр Қазыбайұлы туралы мәліметтер жинақтау.

«Шеберлер сырын ашайық». Ауыл шеберлері бұйымджарынан бұрыш ұйымдастыру.

Ауылымыздың демографиялық жағдайы. Ауыл халқының туу, өсуі, өлім туралы стаистикалық мәлімет жинақтау, зерттеу. Халық саны, әлеуметтік жағдайы.

ІІ. Батық ауылының тарихы

Ауылымыздың тарихы туралы не білеміз? Оқушылар алғашқы ойларын айту. Эссе, ой толғау жазу.

Батық жері тоталитарлық жүйе кезінде. 30-жылдары сталинизм заманында дала лагеріне айналуы.

Батық - КарЛаг еңбекпен түзету лагерінің бөлімшесі. 30-жылдары КарЛаг-тың бөлімшесі болғаны туралы. Әйелдер лагері. Бестөбе жері.

1950-70 ж. ж. Батық ауылы. КарЛаг-тан кейінгі тарихи дамуы. Қазақ ұлтының ауылды мекендемеуі туралы.

«Төменгі Нарбақ», «Үлкен Батық» тоғандары. Батық ауылындағы тоған туралы мәліметтермен танысу және тоған маңына экскурссияға шығып, тазалық жүргізу. Табиғатты қорғай білу - әр азаматтың борышы.

Тоған суына арналып салынған қондырғы тарихы.

Батық ауылындағы тоғанның суын тоқтатуға арналған қондырғы туралы мағлұматтар. КарЛаг тұтқындарының еңбегі. Қондырғының архитектуралық жүйесін зерттеу.


Ұқсас жұмыстар
Карлагтан кейінгі Батық ауылының жағдайы
Туған жерім - тұғырым, өскен жерім -өзегім
« Қош бол, алтын ұям - мектебім»
6- сынып киіз үй - көшпелілердің баспанасы
Сан аралықтары жайлы
К дыбысы мен әрпі жайлы ақпарат
Физика практика-сараман
Шоқанның өмір жолы - елдің тағдыры, халықтың тағдыры
ЕУРОПАЛЫҚ ЫҚПАЛДАСТЫҚ ЖӘНЕ ЕУРОПА ОДАҒЫ
8-сынып зергерлік
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz