Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
ОКСИДТЕРДІҢ АТАЛУЫ
Сабақ тақырыбы: Оксидтердің жіктелуі, аталуы мен алыну жолдары.
Сабақ мақсаты:1)Өз бетімен жұмыс істеп, өз білімін бағалай білуге үйрету.Жауапкершілікті сезіне алатын саналы ұрпақ тәрбиелеу.
2) Оксидтердің жіктелуі, аталуы мен алыну жолдары мен қасиеттерімен таныстыру, реакция теңдеулерін дұрыс теңестіре білуге үйрету.
3)Оқушылардың іскерлігін,деңгейлік тапсырмалар арқылы білім шығына жетуін, шығармашылық қабілеттерін дамыту.
Сабақ көрнекілігі: Кестелер мен үлестірме қағаздары,сызбанұсқалар.
Сабақ әдісі:сұрақ - жауап,жеке, топтық, ұжымдық жұмыстар.
Сабақ барысы:1.Ұйымдастыру кезеңі.Сыныптағы оқушыларды 2 топқа бөліп отырғызып бағалау парағын тапсыру.Оқушылардың назарын сабаққа аудару үшін жұмбақтар шешеміз.
2.Үй тапсырмасын тексеру.Үйге берілген тақырыпты тексеру үшін оқушылармен <<Кім білімпаз!>> ойыны ойнатылады.
3.<<Мағынаны ашу>> сөзжұмбағы.Сөз жұмбақты шеше отырып, жаңа сабақ тақырыбын ашу.
4.Жаңа сабақ түсіндіру.
5.<<Кім жылдам?>> ойыны.
6.Ой толғау кезеңі.
1 Жұптық жұмыс.
2)Пирамида ойыны..
7.Сабақты бекіту.
8.Қорытындылау, бағалау.
Сабақ барысы:1.Сергіту сәті.1- слайд.
1.Аспен келеді,
Тамаққа дәм береді.
2. Су бетінде безектеп,
Металл натрий жүзеді.
Ең соңында жоқ болып,
Қандай қосылыс түзеді?.)
3.Ол судан қорқады,
Одан кір қорқады.
4.Апам жарды ақтады,
Тыным тауып жатпады,
Айта қойшы кәнекей,
Жарды немен ақтады?
2. Үй тапсырмасын тексеру. <<Кім білімпаз!>> ойыны. Тақтада жасырылған суреттердің астындағы сурақтарға жауап беріледі. 2- слайд.
3. .<<Мағынаны ашу>> сөзжұмбағы.3- слайд.Сөз жұмбақты шеше отырып, жаңа сабақ тақырыбын ашу.
СӨЗЖҰМБАҚ.
1.Табиғатта ең көп таралған элемент.
2. Белсенді металл.
3.Мыстың латынша атауы.
4.Алғашқы көмек көрсетілгенде қолданылатын элемент.
5.Оттекгінің латынша атауы.
(Сөзжұмбақты шешу арқылы жаңа сабақ тақырыбын ашу).
Жаңа сабақ: 4-слайд
ОКСИДТЕРДІҢ ЖІКТЕЛУІ.
ЗАТТАР
Жай Күрделік
Металл Бейметалл
Оксид Негіз Қышқыл Тұздар
Негіздік Екідайлы Қышқылдық
(CaO,CuO) (AIO2O3,ZnO) ( SO3,CO2.)
Металдардан түзілген негіздік оксидтер негіздерге тән, ал бейметалдардан қышқылдық оксидтер түзіледі ол қышқылдарға сәйкес келеді.
Оксидтерді алудың бірнеше жолына тоқталайық.Мыс:Жай және күрделі заттар жанғанда оттектің алыну жолы. 5- слайд.
Алыну жолдары
Заттар жануы Күрделі заттардың
айырылуы
Жай зат жанғанда
4P+5O2=2P2O5
Күрделі зат жанғанда 2C2H2+5O2= =4CO2+2H2O
22
Тұздар
CaCO3=CaO+CO222
CaCO3=
CaO+CO2
Қышқыл
H2SO4=SO3+H2O
Ерімейтін Негіз
Cu(OH)2=CuO+H2O
6-слайд. ОКСИДТЕРДІҢ АТАЛУЫ.
Жазылуы
Аталуы
CO2
Көміртек (IY)оксиді
N2O5
Азот (Y)оксиді
SO2
Күкірт (IY)оксиді
SO3
Күкірт(YI)оксиді
CuO
Мыс(II)оксиді
AI2O3
Алюминий (III)оксиді
P2O5
Фосфор(Y)оксиді
K2O
Калий(I)оксиді
Cr2O3
Хром(II)оксиді
Жаңа тақырыпты толығырақ түсінуге арналған <<Ой толғау >>кезеңіне шолу жасап жаттығу жұмыстарын орындаймыз.
Екі топқа ортақ Кубизм әдісі бойынша <<Кім жылдам?>>ойынын ойнату.Әр топтан оқушылар шығып кубты лақтыру арқылы жасырылған сұрақтарды шапшаң ойлау арқылы жауап беріп , өз ұпай сандарын толықтыруы қажет. 7-слайд.
1.Көмірқышқыл газының салыст.молеку.массасы?
2.Оттегінің латынша атауы?
3.Заттардың оттекпен реакцияласу теңдеуі?
1.Оттегінің атомдық массасы?
2.Ме түзілетін оксид түрі қалай аталады?
3.Көмірқышқыл газының химиялық формуласы?
Топтың татулығын шыңдау барысында <<Жұптық жұмыс>> орындау.8- слайд.
Тапсырма
Жауабы
1) P 2O5 + ...... H 3PO4
3 H 2O
2) Na 2O + ...... NaOH
H 2O
3) K 2O + ...... KCI+H 2O
2Н СI
4) PH3 +...... P 2O 5+H 2O
4 O2
5) SO3 + ......Na 2SO 4+H 2O
2 NaOH
6) CaO + ...... CaSiO3
SiO2
Келесі тапсырмада әр топқа ортақ <<Топтық жұмыс>> тапсырмасын беру.9 - слайд.
Топтық жұмыста <<Пирамида>>ішіндегі элементтердің таңбаларын пайдаланып, оксидтердің формуласын құрастыру қажет.10- слайд.
Жаңа сабақты бекіту:
Оқушылар тақырыпқа арналған тапсырмаларды орындап болғаннан кейін жаңа сабақты қорытындылауға арналған тапсырмалар беріледі.
1.Қай оксид қайда жатады соған <<+>> таңбасын қоямыз.11-слайд.
Оксидтер
Na 2O
ZnO
CuO
FeO
CrO3
N 2O5
MnO
CO2
Li 2O
Қышқылдық
Негіздік
Екідайлы
2.Оқушылар оксидтерді алу әдістерін біле отырып, берілген оксидтерді алу реакциясының теңдеулерін жазыңдар.
Үйге тапсырма :§44 118 бет №3 есеп шығару.
2)Берілген реакция теңдеуін жүзеге асырыңдар
1.Li2O __LiOH__Li 2CO3
2.Na__Na 2O__NaOH
3.SO3__H2SO4__MgSO4
4.Al__Al 2O 3__Al 2( SO 4)3
Сабақ мақсаты:1)Өз бетімен жұмыс істеп, өз білімін бағалай білуге үйрету.Жауапкершілікті сезіне алатын саналы ұрпақ тәрбиелеу.
2) Оксидтердің жіктелуі, аталуы мен алыну жолдары мен қасиеттерімен таныстыру, реакция теңдеулерін дұрыс теңестіре білуге үйрету.
3)Оқушылардың іскерлігін,деңгейлік тапсырмалар арқылы білім шығына жетуін, шығармашылық қабілеттерін дамыту.
Сабақ көрнекілігі: Кестелер мен үлестірме қағаздары,сызбанұсқалар.
Сабақ әдісі:сұрақ - жауап,жеке, топтық, ұжымдық жұмыстар.
Сабақ барысы:1.Ұйымдастыру кезеңі.Сыныптағы оқушыларды 2 топқа бөліп отырғызып бағалау парағын тапсыру.Оқушылардың назарын сабаққа аудару үшін жұмбақтар шешеміз.
2.Үй тапсырмасын тексеру.Үйге берілген тақырыпты тексеру үшін оқушылармен <<Кім білімпаз!>> ойыны ойнатылады.
3.<<Мағынаны ашу>> сөзжұмбағы.Сөз жұмбақты шеше отырып, жаңа сабақ тақырыбын ашу.
4.Жаңа сабақ түсіндіру.
5.<<Кім жылдам?>> ойыны.
6.Ой толғау кезеңі.
1 Жұптық жұмыс.
2)Пирамида ойыны..
7.Сабақты бекіту.
8.Қорытындылау, бағалау.
Сабақ барысы:1.Сергіту сәті.1- слайд.
1.Аспен келеді,
Тамаққа дәм береді.
2. Су бетінде безектеп,
Металл натрий жүзеді.
Ең соңында жоқ болып,
Қандай қосылыс түзеді?.)
3.Ол судан қорқады,
Одан кір қорқады.
4.Апам жарды ақтады,
Тыным тауып жатпады,
Айта қойшы кәнекей,
Жарды немен ақтады?
2. Үй тапсырмасын тексеру. <<Кім білімпаз!>> ойыны. Тақтада жасырылған суреттердің астындағы сурақтарға жауап беріледі. 2- слайд.
3. .<<Мағынаны ашу>> сөзжұмбағы.3- слайд.Сөз жұмбақты шеше отырып, жаңа сабақ тақырыбын ашу.
СӨЗЖҰМБАҚ.
1.Табиғатта ең көп таралған элемент.
2. Белсенді металл.
3.Мыстың латынша атауы.
4.Алғашқы көмек көрсетілгенде қолданылатын элемент.
5.Оттекгінің латынша атауы.
(Сөзжұмбақты шешу арқылы жаңа сабақ тақырыбын ашу).
Жаңа сабақ: 4-слайд
ОКСИДТЕРДІҢ ЖІКТЕЛУІ.
ЗАТТАР
Жай Күрделік
Металл Бейметалл
Оксид Негіз Қышқыл Тұздар
Негіздік Екідайлы Қышқылдық
(CaO,CuO) (AIO2O3,ZnO) ( SO3,CO2.)
Металдардан түзілген негіздік оксидтер негіздерге тән, ал бейметалдардан қышқылдық оксидтер түзіледі ол қышқылдарға сәйкес келеді.
Оксидтерді алудың бірнеше жолына тоқталайық.Мыс:Жай және күрделі заттар жанғанда оттектің алыну жолы. 5- слайд.
Алыну жолдары
Заттар жануы Күрделі заттардың
айырылуы
Жай зат жанғанда
4P+5O2=2P2O5
Күрделі зат жанғанда 2C2H2+5O2= =4CO2+2H2O
22
Тұздар
CaCO3=CaO+CO222
CaCO3=
CaO+CO2
Қышқыл
H2SO4=SO3+H2O
Ерімейтін Негіз
Cu(OH)2=CuO+H2O
6-слайд. ОКСИДТЕРДІҢ АТАЛУЫ.
Жазылуы
Аталуы
CO2
Көміртек (IY)оксиді
N2O5
Азот (Y)оксиді
SO2
Күкірт (IY)оксиді
SO3
Күкірт(YI)оксиді
CuO
Мыс(II)оксиді
AI2O3
Алюминий (III)оксиді
P2O5
Фосфор(Y)оксиді
K2O
Калий(I)оксиді
Cr2O3
Хром(II)оксиді
Жаңа тақырыпты толығырақ түсінуге арналған <<Ой толғау >>кезеңіне шолу жасап жаттығу жұмыстарын орындаймыз.
Екі топқа ортақ Кубизм әдісі бойынша <<Кім жылдам?>>ойынын ойнату.Әр топтан оқушылар шығып кубты лақтыру арқылы жасырылған сұрақтарды шапшаң ойлау арқылы жауап беріп , өз ұпай сандарын толықтыруы қажет. 7-слайд.
1.Көмірқышқыл газының салыст.молеку.массасы?
2.Оттегінің латынша атауы?
3.Заттардың оттекпен реакцияласу теңдеуі?
1.Оттегінің атомдық массасы?
2.Ме түзілетін оксид түрі қалай аталады?
3.Көмірқышқыл газының химиялық формуласы?
Топтың татулығын шыңдау барысында <<Жұптық жұмыс>> орындау.8- слайд.
Тапсырма
Жауабы
1) P 2O5 + ...... H 3PO4
3 H 2O
2) Na 2O + ...... NaOH
H 2O
3) K 2O + ...... KCI+H 2O
2Н СI
4) PH3 +...... P 2O 5+H 2O
4 O2
5) SO3 + ......Na 2SO 4+H 2O
2 NaOH
6) CaO + ...... CaSiO3
SiO2
Келесі тапсырмада әр топқа ортақ <<Топтық жұмыс>> тапсырмасын беру.9 - слайд.
Топтық жұмыста <<Пирамида>>ішіндегі элементтердің таңбаларын пайдаланып, оксидтердің формуласын құрастыру қажет.10- слайд.
Жаңа сабақты бекіту:
Оқушылар тақырыпқа арналған тапсырмаларды орындап болғаннан кейін жаңа сабақты қорытындылауға арналған тапсырмалар беріледі.
1.Қай оксид қайда жатады соған <<+>> таңбасын қоямыз.11-слайд.
Оксидтер
Na 2O
ZnO
CuO
FeO
CrO3
N 2O5
MnO
CO2
Li 2O
Қышқылдық
Негіздік
Екідайлы
2.Оқушылар оксидтерді алу әдістерін біле отырып, берілген оксидтерді алу реакциясының теңдеулерін жазыңдар.
Үйге тапсырма :§44 118 бет №3 есеп шығару.
2)Берілген реакция теңдеуін жүзеге асырыңдар
1.Li2O __LiOH__Li 2CO3
2.Na__Na 2O__NaOH
3.SO3__H2SO4__MgSO4
4.Al__Al 2O 3__Al 2( SO 4)3
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz