Өлең мазмұнын суреттеу

№41 жалпы білім беретін орта мектебі

Сабақ жоспары

БАУБЕК БҰЛҚЫШЕВ

«ШЫҒЫС ҰЛЫНА ХАТ»

(7 класс)

Өткізген: Төреқұлова Л. Т

(қазақ тілі, әдебиеті пәні мұғалімі)

Ақтөбе-2013 жыл

Қысқа мерзімді жоспар Пән мұғалімі: Төреқұлова Л. Т

ПӘНІ
Қазақ әдебиеті
КЛАСЫ
ПӘНІ: ТАҚЫРЫП
Қазақ әдебиеті: Баубек Бұлқышев «Шығыс ұлына хат»
МАҚСАТЫ
Оқушыларға Баубек Бұлқышевтың өмірі мен шығармашылығы туралы мағлұмат бере отырып, көркем әдебиеттегі көсемсөз жанрын ұғындыру, «Шығыс ұлына хат» публиистикалық очергінің мазмұнын меңгерту.
МАҚСАТЫ: КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ
Оқушыларға Баубек Бұлқышевтың өмірі мен шығармашылығы туралы мағлұмат бере отырып, көркем әдебиеттегі көсемсөз жанрын ұғындыру, «Шығыс ұлына хат» публиистикалық очергінің мазмұнын меңгерту.: Оқушылар эпистолярлық жанрдың не екенін ұғынады, отан үшін от кешкен аға - апаларымыз туралы мағлұмат алады, өз ойларын еркін айтады, пікірлерін бағалайды.
КЕЗЕҢДЕРІ
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ
РЕСУРСТАР
КЕЗЕҢДЕРІ:

Ұйымдастыру кезеңі

(2 минут)

МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ:

1. Оқушылармен амандасамын

2. Топқа бөлемін, таңдаған суреттері бойынша топқа бөлінеді, психоло-гиялық көңіл-күй сыйлаймын

От. Қай кезде де, қандай жағдайда да от болып жанып, өз білімдерін насихаттай білетін жандар.

Су. Жандары жақсылықты сүйетін, көңілдері судай таза, жаңалықтарға жаны құмар оқушылар.

Күн. Жанындағыларға жылу сыйлап жарқырап жүретін сәуле шашып белсенділікпен жұмыс жасайтын топ.

Ай. Ойшыл да арманшыл, қиындық-тарға мойымайтын ержүрек, батыл жандар.

3. Үй тапсырмасын қайталау

4. Бағалау әдісін түсіндіру: берілген жұлдызшаларды түстеріне қарай таратамын

ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ:
  1. Амандасады
  2. От, су, күн, ай суреттерін таңдау арқылы 4 топқа бөлінеді
  3. Кейіпкерлерге мінездемеЛейтенант Ержанқатардағы жауынгер Кәкібайжауынгер Көжексанитар қыз Раушан
РЕСУРСТАР: Топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар
КЕЗЕҢДЕРІ:

Қызығушы

лықты ояту

(3 минут)

МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ:

1. Күннің жадын жазып, жаңа тақырыпты хабарлаймын.

2. Сабақтың мақсатын оқушыларға анықтату.

ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ:

1. Күннің жадын, жаңа тақырыпты дәптерлеріне жазады.

2. Берілген жайма қағазға әр топ бүгінгі сабақтың мақсатын түрлі-түсті маркермен жазып шығады

РЕСУРСТАР:
КЕЗЕҢДЕРІ:

Мағынаны тану

(15 минут)

МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ:
  1. Баубек Бұлқышевтің өмір жолы мен шығармашылығымен таныстыру
  2. «Шығыс ұлына хат» мазмұнын 4 топқа бөлу:

- жазушы хатын Махамбеттің ұранымен бастайды, байланыс бар ма?

- ана мен Отан-ана ұғымын автор қалай байланыстырады?

- автор хаттты кімге арнаған?

- хатта қазақтың қандай қасиетті ұлдарының есімі аталады?

  1. «Ұлы Отан соғысында от кешкендер» бейнебаянын тамашалау, «Елім-ай әнін» тыңдату, талдау
  2. Хат мәтініне талдау жасату

- Әңгімеде сөз, ой қалай жазылған?

- Жалынды лепті сөйлемдер бар ма?

- Жұртшылық санасына ықпал ету үшін қандай тәсіл пайдаланылған? (үндеу, үгіттеу)

- Әңгімеде мақал-мәтел бар ма?

- Әңгіме кімге арнап жазылған?

- Қандай сөз пайдаланылған?

(назар аудару, қаратпа сөз)

ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ:
  1. Оқушылар ғаламтор арқылы Баубек Бұлқышевтің кім екенін, қандай қызмет атқарғанын және қандай шығармалары бар екенін табады, топ болып ой бөліседі.
  2. Хат мазмұнын 4 топ бөліп оқиды, талдайды

1. Махамбет рухына бас ию.

2. Ана. Отан ана.

3. Болашақ ұрпақ үшін.

4. Ерлер есімі ұмытылмайды.

3. «Ұлы Отан соғысында от кешкендер» бейнебаян тамашалайды, халық әні «Елім-айды» тыңдап өзара сұрақ қояды, ой бөліседі

4. Мәтін талдайды

РЕСУРСТАР:

Баубек Бұлқышевтің өмірі мен шығармашылығына арналған слайд, Махамбеттің «Ереуіл атқа ер салмай» өлеңінің үнтаспасы, «Елім-ай» халық әні,

«Ұлы Отан соғысында от кешкендер» бейнебаян

КЕЗЕҢДЕРІ:

Ой толғаныс

(10 минут)

МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ: «Тәуелсіз Қазақстан ұланының атынан» ардагерлерге хат жаздыру
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ: «Тәуелсіз Қазақстан ұланының атынан» ардагерлерге хат жазады
РЕСУРСТАР: Хат
КЕЗЕҢДЕРІ: Қорытынды
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ: «Соңғы сөзді мен айтамын» бағалау-рефлексия
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ:

Әр топ мүшелері өткен сабаққа рефлексия жасайды:

Мен . . . таныстым.
. . . маған оңай болған жоқ.
Ерекше ұнағаны . . .
. . . рахмет айтамын.
Мен болашақта . . . жазып көремін.
Келер күнге тілегім . . .

РЕСУРСТАР: Слайд
КЕЗЕҢДЕРІ: Қосымша тапсырма
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ: Шығармадан үзінді-монолог жаттау
КЕЗЕҢДЕРІ: Сабақты талдау
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ: Не сәтті өтті?
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ: Бүгінгі сабақта оқушылар тақырыпты аша алды, ұлы Отан соғысы жылдары туралы көп мағлұмат алды, мәтінді толық талдады, өз ойларын еркін жеткізді, әсіресе орташа оқитын Тарас, Нұрсұлтан, Бибарыс өте белсенді болды. Эссе жазу барысында Азиза мен Арайдың пікірлері өте әдемі шықты. Ғаламтормен жұмыс жасауды Азаттың шапшаңдығы байқалды. Бағалау кезінде оқушылар өте әділ болды, рефлексия жасаудың оқушыларға керек екенін күн артқан сайын түсініп келе жатырмын. Оқушылар топтық жұмысты еркін алып жүр.
КЕЗЕҢДЕРІ: Нені дамыта аласыз? Нені өзгерткіңіз келеді?
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ: Дарынды және талантты оқушылармен жұмысты күшейту керек, сонымен қатар ғаламтордан мәліметті барлық оқушылардың да алу мүмкіндігін жасасам, оқушылардың әдемі әрі еркін сөйлеу дағдыларын одан әрі дамытсам деймін.
КЕЗЕҢДЕРІ: Не сәтсіз өтті?
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ: Сабақ барысында Аяжан, Ақниет, Зайырбектің үнсіз қалғаны маған ұнамады. Қанша оларды сұрағым келсе де олар қолдарын көтеріп «мен айтайын . . . » деген пікір білдірмеді. Зайырбек шет елден келген қандасымыз, мектебімізге келгеніне 2-күн, ал Ақниет пен Аяжан кластағы қиын балалардың бірі. Екеуі де жартылай отбасынан шыққан балалар, бірінің әкесі жоқ, енді бірінің анасы жоқ. Класс оқушыларымен қарым - қатынастары да айтарлықтай мәз емес, қазіргі таңда әлеуметтік педагог, мектеп психологімен біріккен жұмыс жасап жатырмын. Сөзсіз нәтижелі болады деп ойлаймын.

Қысқа мерзімді жоспар Пән мұғалімі: Төреқұлова Л. Т

ПӘНІ
Қазақ әдебиеті
КЛАСЫ
ПӘНІ: ТАҚЫРЫП
Қазақ әдебиеті: Жиырма тоғызыншы сөз
МАҚСАТЫ
Ақын шығармашылығындағы прозаның рөлін анықтау, қара сөздерінің тәрбиелік мазмұнын ұғыну
МАҚСАТЫ: КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ
Ақын шығармашылығындағы прозаның рөлін анықтау, қара сөздерінің тәрбиелік мазмұнын ұғыну: Абай қара сөздерінің тәрбиелік жақтарын терең түсінеді, өзіндік ой түюге үйренеді
КЕЗЕҢДЕРІ
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ
РЕСУРСТАР
КЕЗЕҢДЕРІ:

Ұйымдастыру кезеңі

(2 минут)

МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ:
  1. Оқушылармен амандасамын

2. Топқа бөлемін (Абай өлеңдерінің жалғасын табу арқылы)

ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ:
  1. Амандасады
  2. Өлеңдердің жалғасын табу арқылы топқа бөлініп отырады
РЕСУРСТАР:
КЕЗЕҢДЕРІ:

Қызығушылықты ояту

(3 минут)

МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ:
  1. Ассоциация құру

  1. Өз нұсқасын ұсынады
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ:
  1. Өз білетіндері бойынша топтастырып постер дайындайды
  2. Мұғалімнің нұсқасымен салыстырады, талдайды

.

РЕСУРСТАР: Слайд
КЕЗЕҢДЕРІ:

Мағынаны тану

(15 минут)

МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ:
  1. ЖИГСО әдісі бойынша 4 топқа қара сөздер, оның шығу тарихы, жазылуы туралы мәтін тарату
  2. Жиырма тоғызыншы сөзді азат жолдар бойынша мәтінді 4-ке бөліп оқу
  3. Жиырма тоғызыншы сөзді үнтаспадан тыңдату
  4. «Екі жақты күнделік» толтырту
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ:
  1. Әр топ өздеріне тиісті бөлігін оқиды, жұпта, топта талдайды, көрші топтарға түсіндіреді
  2. Қара созді тыңдайды, жуан, жіңішке сұрақтар қояды
  3. Абай мен өз сынын, пікірін кестеге жазады
РЕСУРСТАР:

Слайд

«Абайдың қара сөздері» үнтаспа

КЕЗЕҢДЕРІ:

Ой толғаныс

(10 минут)

МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ:
  1. Сергіту «Абай» фильмі
  2. «Еркін жазу»:
  • «Абай қара сөзін оқығаннан кейінгі түйгенім»
  • «Абай атаға хат»
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ: Бүгінгі алған білімдері туралы ой толғау жазады
РЕСУРСТАР: «Абай» фильмінен үзінді
КЕЗЕҢДЕРІ: Қорытынды
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ: «Екі жұлдыз, бір тілек»
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ: Бір-біріне және топтарға пікір айтып, ұсыныс береді
РЕСУРСТАР:
КЕЗЕҢДЕРІ: Қосымша тапсырма
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ: Абай ұрпағы туралы мәлімет жинау
КЕЗЕҢДЕРІ: Сабақты талдау
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ: Не сәтті өтті?
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ:
КЕЗЕҢДЕРІ: Нені дамыта аласыз? Нені өзгерткіңіз келеді?
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ:
КЕЗЕҢДЕРІ: Не сәтсіз өтті?
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ:

Қысқа мерзімді жоспар Пән мұғалімі: Төреқұлова Л. Т

ПӘНІ
Қазақ әдебиеті
КЛАСЫ
ПӘНІ: ТАҚЫРЫП
Қазақ әдебиеті: Шәкәрім Құдайбердіұлы «Жастарға»
МАҚСАТЫ
Ақын шығармашылығы туралы мағлұмат алу, философиялық ой-тұжырымдарын терең меңгеру
МАҚСАТЫ: КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ
Ақын шығармашылығы туралы мағлұмат алу, философиялық ой-тұжырымдарын терең меңгеру: Өлең тақырыбы мен идеясын аша отырып, тәрбиелік мәнін, мазмұнын ұғынады
КЕЗЕҢДЕРІ
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ
РЕСУРСТАР
КЕЗЕҢДЕРІ:

Ұйымдастыру кезеңі

(2 минут)

МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ:
  1. Оқушылармен амандасамын
  2. Топқа бөлемін (бойынша бөлінеді)
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ:
  1. Амандасады
  2. Үйге берілген тапсырма бойынша сөздермен 3 топқа бөлінеді
РЕСУРСТАР:
КЕЗЕҢДЕРІ:

Қызығушылықты ояту

(3 минут)

МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ: Ребус шешу
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ: Тақтадан ребус шешу арқылы жаңа тақырыпты табады.
РЕСУРСТАР:
КЕЗЕҢДЕРІ:

Мағынаны тану

(15 минут)

МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ:

«Шәкәрім шыңына шығу»

  1. Шәкәрім-Абай ұрпағы
  2. Шәкәрім-лирик (өлеңдерінің тақырыбы)
  3. Шәкәрім-аудармашы (кімнің қандай шығармаларын аударған?)
  4. Шәкәрім-эпик (поэмалары)
  5. Шәкәрім -сазгер (әндері)
  6. Шәкәрім -жазушы (әңгімелері, романы)
  7. Шәкәрім-тарихшы, ойшыл (зерттеулері, философиялық жазбалары) .
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ:
  1. Шығу тегі туралы айтады.
  2. «Жастарға өлеңін» оқиды, тақырып, идеясын ашады
  3. Мәтінмен жұмыс
  4. Сөздік жұмысын жүргізеді, таныс емес сөздерді талдайды
  5. Өлең құрылысына талдайды (1 шумақтан)
  6. Өлең мазмұнына қатысты өзара сұрақ қояды
  7. Шәкәрімге берілген осы пікірлерді дәлелдеу
РЕСУРСТАР:

Слайд

Т. Асар «Бұл ән, бұрынғы әннен өзгерек» бейнебаяны, «Аңыз адам» журналы

КЕЗЕҢДЕРІ:

Ой толғаныс

(10 минут)

МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ:

«Еркін жазу»:

  • «Ел болашағы-жастар»
  • «Шәкәрім шығармаларының түйіні»
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ: Өлең желісі бойынша өз түйгендерін бүгінгі күнмен салыстыра отырып жазады
РЕСУРСТАР:
КЕЗЕҢДЕРІ: Қорытынды
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ: Кластер
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ: Шәкәрімге қатысты сөздерді толықтырып жазады
РЕСУРСТАР:
КЕЗЕҢДЕРІ: Қосымша тапсырма
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ: «Жастарға» өлеңінен үзінді жаттау
КЕЗЕҢДЕРІ: Сабақты талдау
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ: Не сәтті өтті?
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ:
КЕЗЕҢДЕРІ: Нені дамыта аласыз? Нені өзгерткіңіз келеді?
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ:
КЕЗЕҢДЕРІ: Не сәтсіз өтті?
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ:

Қысқа мерзімді жоспар Пән мұғалімі: Төреқұлова Л. Т

ПӘНІ
Қазақ әдебиеті
КЛАСЫ
ПӘНІ: ТАҚЫРЫП
Қазақ әдебиеті: «Екі шыбын»
МАҚСАТЫ
Ақын шығармашылығындағы аудармалармен танысу, мысал өлеңдерді талдау арқылы мазмұнын ашу
МАҚСАТЫ: КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ
Ақын шығармашылығындағы аудармалармен танысу, мысал өлеңдерді талдау арқылы мазмұнын ашу: Мысал өлеңдердің астарын ұғына білу
КЕЗЕҢДЕРІ
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ
РЕСУРСТАР
КЕЗЕҢДЕРІ:

Ұйымдастыру кезеңі

(2минут)

МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ:
  1. Оқушылармен амандасамын
  2. Топқа бөлемін (түрлі-түсті қима қағаздар арқылы)
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ:
  1. Амандасады
  2. Түрлі қима қағаздардан бір фигура құрастыру арқылы 2 топқа бөлініп отырады
РЕСУРСТАР:
КЕЗЕҢДЕРІ:

Қызығушылықты ояту

  1. минут)
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ:
  1. Ахмет Байтұрсыновтың аудармашылық ісіне арналған мәтін таратады.
  2. «Түртіп алу» стратегиясы

V-маған таныс

+-мен үшін жаңа

-мен білетін түсінікке сәйкес келмейді

?-бұл туралы тереңірек білгім келеді

ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ:
  1. Берілген мәтінді мұқият оқиды
  2. Қарандашпен мәтінге түртіп алу әдісі бойынша белгі қояды
РЕСУРСТАР:
КЕЗЕҢДЕРІ:

Мағынаны тану

(15 минут)

МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ:
  1. Білу: Мысалды оқу
  2. Түсіну: Сөздік жұмысын жүргізу
  3. Қолдану: Рөлге бөліп оқу, қойылым дайындау
  4. Талдау: Көркемдік тілі мен өлең құрылысына талдау
  5. Жинақтау: Жарнамалау, жарнама бойынша оқушылардың атқаратын қызметін бөліп беру
  6. Бағалау: Жарнама бойынша дауыс беру
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ:
  1. «Екі шыбын» мысалын оқиды
  2. Өлеңдегі мағынасы қиын сөздермен жұмыс:

Сабан тарту-

Мұрнын көкке көтеру-

Маңғаздану-

Ғибрат-

  1. Екі топ мәтін бойынша қойылым дайындайды
  2. Өлең құрылысына, тіліне талдау жасайды
  3. Өлең мазмұнын суреттеу
  4. Салынған сурет бойынша оқушылар суретке бағалау критерийлерін жазып дауыс береді
РЕСУРСТАР: Слайд, Қазақ тілінің түсіндірме сөздігі
КЕЗЕҢДЕРІ:

Ой толғаныс

(10 минут)

МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ:
  1. Сергіту «Құмырсқа»
  2. Синкуейн әдісі бойынша мысалға анықтама еру
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ: Синкуейн әдісі бойынша мысал сөзге талдау
РЕСУРСТАР: «Құмырсқа» бейнефильм
КЕЗЕҢДЕРІ: Қорытынды
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ: «Соңғы сөзді мен айтамын» сабақты қорытындылау
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ: Оқушылар бүгінгі тақырып бойынша алған білімдерін қорытып, соңғы түйіндерін айтады.
РЕСУРСТАР:
КЕЗЕҢДЕРІ: Қосымша тапсырма
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ: Осы тақырыпқа байланысты мысал өлең жазу
КЕЗЕҢДЕРІ: Сабақты талдау
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ: Не сәтті өтті?
ОҚУШЫ ӘРЕКЕТІ:
КЕЗЕҢДЕРІ: Нені дамыта аласыз? Нені өзгерткіңіз келеді?
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ:
КЕЗЕҢДЕРІ: Не сәтсіз өтті?
МҰҒАЛІМ ӘРЕКЕТІ:

Ұқсас жұмыстар
Қыстың көңілді күніне әңгіме жазу
Төлеген Айбергенов Ана өлеңі
Т. ахтанов. окоп үстіндегі айқас. 7 сынып
Сәбит Дөнентаев Уақ - Түйек өлеңдер жинағы
Ахмет Байтұрсынұлы. Өгіз бен Бақа А.Байтұрсынұлының өмірі мен шығармашылығымен таныстыру
Гүлдер мен ағаштар суреттері
Шешендік сөз өнері. авторлық бағдарлама
Кейіпкерге хат
Ғ. мүсірепов. "ананың анасы" әңгімесі. презентация
Тілдің мәні мен қызметі
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz