Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Дулат Бабатайұлының Еспембет поэмасы
Ирбаева Назым Мақсатқызы
Шығыс Қазақстан облысы, Семей қаласындағы № 42 жанында интернаты бар жалпы орта білім беретін мектептің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі
Ирбаева Назым Мақсатқызы
Шығыс Қазақстан облысы, Семей қаласындағы
№42 жанында интернаты бар жалпы орта білім беретін
мектептің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі
Сабақтың тақырыбы: Дулат Бабатайұлының <<Еспембет>> поэмасы.
Сабақтың мақсаты: а) Д. Бабатайұлының эпикалық шығармасы - <<Еспембет>> поэмасының мазмұнын, тақырыбын, идеясын ұғындырыу, батырлар жырымен үндестігін таныту, әдеби-теориялық талдау жасау;
ә) шығарманы талдай отырып, өз ойларын еркін айтуға жағдай жасау, шығармашылыққа, ізденімпаздыққа баулу;
б) еліне, жеріне деген патриоттық сезімін ояту, ұлттық құндылықтарымызды бағалай білуге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: дамыта оқыту
Сабақтың әдісі: баяндау, түсіндіру, сұрақ-жауап т.б.
Пәнаралық байланыс: тарих, ауыз әдебиеті.
Сабақтың көрнекілігі: интерактивті тақтамен жұмыс, оқулық, Д.Бабатайұлының шығармалары.
Сабақтың барысы:
1.Психологиялық даярлықты қамтамасыз ету.
2. Үй тапсырмасын пысықтау:
1. Д.Бабатайұлының өміржолына қысқаша шолу.
2. М. Әуезовтің Дулат, Шортанбай сынды ақындарды <<Зар заман ақындары>> деп бағалағаны белгілі. Неге?
3.Дулат өлеңдерін қандай тақырыптарға топтастыруға болады?
4. Дулат ақынның <<Кеудеме қайғы толған соң, тұнық жырмен жуынам...>> деп жырлау себебі неде?
3. Жаңа сабақ.
1. Поэманың басталуы қандай оқиғаға құрылған?
2. Еспембеттің <<Ер туған жеріне, ит тойған жеріне>> деген қағиданы ұстану себебі неде?
3. Нағашы атасы жиенінің тілегіне қалай қарады?
4. Ел- жұрты қалай қарсы алды? Себебі неде деп ойлайсыңдар?
5. Еспембет кімнің асына барды?
6. Қазақ батырлары қайда, не үшін аттанды?
7. Ұрыста Еспембет қалай танылды?
Бөлімдік жоспар:
І бөлім <<Жігіттің жақсы болмағы - нағашыдан ...>>
ІІ бөлім <<Ер туған жеріне...>>
ІІІ бөлім <<Елге қорған ер туса...>> немесе <<Ер ел үшін туады>>
Композициялық жоспар:
Композициялық жоспар
Суреттеу тәсілдері
Поэманың тілі
Поэмадағы салт-дәстүрлер
1.Пролог
2. Еспембеттің нағашы жұртында тәрбиеленуі
3. Туған елге оралсам деген арманы.
4. Атасынан бата алып, Ақбөртемен еліне оралуы.
5. Қалмаққа қарсы соғысқа аттануы.
6. Қалмақ батырымен жекпе-жекке шығуы.
7. Елінің олжаға кенеліп, Еспембеттің елге танылуы.
Деталь
Баяндау
Монолог
Диалог
Баяндау
Баяндау
Суреттеу
Суреттеу
Баяндау
Баяндау
Жетімдіктің арқаны - метафора
Өрттен шыққан ұшқындай- теңеу
Толқынды топ - метафора
Қан құмар қылыш - эпитет
Бұйдалы тайлақ секілді - күрделі теңеу
Қаны толды ұртына-әсірелеу
Қанға сусап - әсірелеу
Нағашы мен жиен
(туыстық ұғым жайлы)
Ас беру
Сауын айту
Енші бөліп беру
Үйлендіру,
қалыңдық әпру
Бата беру
Кейіпкер бейнесін ашу:
Парасатты, алдына мақсат қоя білушілік, тектілік, ақылды, алып күш иесі, ержүрек, басқаларға үлгі, ұлтының патриоты, адал, ел қамқоры, ақжүрек, дүниеге қызықпайды, жомарт, кең пейіл, адал, сезімтал т.б.
Сабақты қорыту.
<<Еспембет>> поэмасы Өзара үндестік Батырлар жыры
1.Жазба әдебиет
2. Әке-шешесіз жетім өсуі.
3. Сүйген жары айтылмайды.
4. Туған елінен, жерінен жырақта өсіп ер жеткен
5. Жыраулар поэзиясы
Ұлттық психология
Батырлықты дәріптеу
Қазақ-қалмақ соғысы
Ат - ер қанаты
Елін, жерін жаудан қорғауды мақсат ету т.б.
1.Ауыз әдебиеті үлгісі
2.Әке-шешесінің ерке балалары
3. Батырдың қасынан табылатын сүйген жарының болуы
4. Туған елінің топырағында аунап-қунап өскен
5. Түркі тектес халықтарға ортақ туынды
Поэманың идеясын таныту:
Ақын Дулат Бабатайұлы:
Еспембеттей ер қайда?
Еспембеттей ер туса,
Ер күтетін ел қайда? - дей отырып, елін, жерін қорғайтын Еспембеттей ер туса деген өз идеясын жұртқа жеткізуді мақсат тұтқан.
Үйге тапсырма.
І. Ойтолғау жазу:
1- қатар <<Жігіттің жақсы болмағы - нағашыдан... >>
2- қатар <<Ер туған жеріне...>>
3- қатар <<Елге қорған ер туса...>> немесе <<Ер ел үшін туады>>
ІІ. Поэмадағы тұрақты сөз тіркестеріне картотека теру.
Оқушы білімін бағалау.
Шығыс Қазақстан облысы, Семей қаласындағы № 42 жанында интернаты бар жалпы орта білім беретін мектептің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі
Ирбаева Назым Мақсатқызы
Шығыс Қазақстан облысы, Семей қаласындағы
№42 жанында интернаты бар жалпы орта білім беретін
мектептің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі
Сабақтың тақырыбы: Дулат Бабатайұлының <<Еспембет>> поэмасы.
Сабақтың мақсаты: а) Д. Бабатайұлының эпикалық шығармасы - <<Еспембет>> поэмасының мазмұнын, тақырыбын, идеясын ұғындырыу, батырлар жырымен үндестігін таныту, әдеби-теориялық талдау жасау;
ә) шығарманы талдай отырып, өз ойларын еркін айтуға жағдай жасау, шығармашылыққа, ізденімпаздыққа баулу;
б) еліне, жеріне деген патриоттық сезімін ояту, ұлттық құндылықтарымызды бағалай білуге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: дамыта оқыту
Сабақтың әдісі: баяндау, түсіндіру, сұрақ-жауап т.б.
Пәнаралық байланыс: тарих, ауыз әдебиеті.
Сабақтың көрнекілігі: интерактивті тақтамен жұмыс, оқулық, Д.Бабатайұлының шығармалары.
Сабақтың барысы:
1.Психологиялық даярлықты қамтамасыз ету.
2. Үй тапсырмасын пысықтау:
1. Д.Бабатайұлының өміржолына қысқаша шолу.
2. М. Әуезовтің Дулат, Шортанбай сынды ақындарды <<Зар заман ақындары>> деп бағалағаны белгілі. Неге?
3.Дулат өлеңдерін қандай тақырыптарға топтастыруға болады?
4. Дулат ақынның <<Кеудеме қайғы толған соң, тұнық жырмен жуынам...>> деп жырлау себебі неде?
3. Жаңа сабақ.
1. Поэманың басталуы қандай оқиғаға құрылған?
2. Еспембеттің <<Ер туған жеріне, ит тойған жеріне>> деген қағиданы ұстану себебі неде?
3. Нағашы атасы жиенінің тілегіне қалай қарады?
4. Ел- жұрты қалай қарсы алды? Себебі неде деп ойлайсыңдар?
5. Еспембет кімнің асына барды?
6. Қазақ батырлары қайда, не үшін аттанды?
7. Ұрыста Еспембет қалай танылды?
Бөлімдік жоспар:
І бөлім <<Жігіттің жақсы болмағы - нағашыдан ...>>
ІІ бөлім <<Ер туған жеріне...>>
ІІІ бөлім <<Елге қорған ер туса...>> немесе <<Ер ел үшін туады>>
Композициялық жоспар:
Композициялық жоспар
Суреттеу тәсілдері
Поэманың тілі
Поэмадағы салт-дәстүрлер
1.Пролог
2. Еспембеттің нағашы жұртында тәрбиеленуі
3. Туған елге оралсам деген арманы.
4. Атасынан бата алып, Ақбөртемен еліне оралуы.
5. Қалмаққа қарсы соғысқа аттануы.
6. Қалмақ батырымен жекпе-жекке шығуы.
7. Елінің олжаға кенеліп, Еспембеттің елге танылуы.
Деталь
Баяндау
Монолог
Диалог
Баяндау
Баяндау
Суреттеу
Суреттеу
Баяндау
Баяндау
Жетімдіктің арқаны - метафора
Өрттен шыққан ұшқындай- теңеу
Толқынды топ - метафора
Қан құмар қылыш - эпитет
Бұйдалы тайлақ секілді - күрделі теңеу
Қаны толды ұртына-әсірелеу
Қанға сусап - әсірелеу
Нағашы мен жиен
(туыстық ұғым жайлы)
Ас беру
Сауын айту
Енші бөліп беру
Үйлендіру,
қалыңдық әпру
Бата беру
Кейіпкер бейнесін ашу:
Парасатты, алдына мақсат қоя білушілік, тектілік, ақылды, алып күш иесі, ержүрек, басқаларға үлгі, ұлтының патриоты, адал, ел қамқоры, ақжүрек, дүниеге қызықпайды, жомарт, кең пейіл, адал, сезімтал т.б.
Сабақты қорыту.
<<Еспембет>> поэмасы Өзара үндестік Батырлар жыры
1.Жазба әдебиет
2. Әке-шешесіз жетім өсуі.
3. Сүйген жары айтылмайды.
4. Туған елінен, жерінен жырақта өсіп ер жеткен
5. Жыраулар поэзиясы
Ұлттық психология
Батырлықты дәріптеу
Қазақ-қалмақ соғысы
Ат - ер қанаты
Елін, жерін жаудан қорғауды мақсат ету т.б.
1.Ауыз әдебиеті үлгісі
2.Әке-шешесінің ерке балалары
3. Батырдың қасынан табылатын сүйген жарының болуы
4. Туған елінің топырағында аунап-қунап өскен
5. Түркі тектес халықтарға ортақ туынды
Поэманың идеясын таныту:
Ақын Дулат Бабатайұлы:
Еспембеттей ер қайда?
Еспембеттей ер туса,
Ер күтетін ел қайда? - дей отырып, елін, жерін қорғайтын Еспембеттей ер туса деген өз идеясын жұртқа жеткізуді мақсат тұтқан.
Үйге тапсырма.
І. Ойтолғау жазу:
1- қатар <<Жігіттің жақсы болмағы - нағашыдан... >>
2- қатар <<Ер туған жеріне...>>
3- қатар <<Елге қорған ер туса...>> немесе <<Ер ел үшін туады>>
ІІ. Поэмадағы тұрақты сөз тіркестеріне картотека теру.
Оқушы білімін бағалау.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz