Дәреже ұғымы: негізі, көрсеткіші және мәнін табу әдістері

Суймухамедов Тойгали

«Сам орта мектебі» КММ математика пәні мұғалімі.

Дәреже. Дәреженің негізі. Дәреженің көрсеткіші.

Сабақтың мақсаты:
Білімділік:
оқушыларға дәреже туралы түсінік беру, санның дәрежесін көбейту амалы аркылы есептей білуге үйрету.
Дамытушылық: оқушылардың математикалық ойлау қабілетін дамыту және пәнге қызығушылығын арттыру.
Тәрбиелік : алған білімдеріне жауапкершілікпен қарауға, өз мүмкіндігіне сенуге, үлкен жетістікке ұмтылуға тәрбиелеу.
Сабақтың түрі : жаңа тақырыпты қалптастыру
Сабақтың әдісі : түсіндіру, сұрақ - жауап, қызығу-шылығын ояту
Сабақтың көрнекілігі :кеспе қағаздар, интерактив тақта
Сабақтың барысы:
Ұйымдастыру кезеңі
сәлемдесу, сыныпты түгендеу, сабаққа ынталандыру, топқа бөлу

І топ: ОНДЫҚТАР, ІІ топ: ЖҮЗДІКТЕР, ІІІ топ: МЫҢДЫҚТАР

Үй жұмысын тексеру - қайталау сұрақтары

1. Қандай сандарды жұп сандар деп атайды?
2. Қандай сандарды тақ сандар деп атайды?
3. Қандай сандар 2-ге бөлінеді?
4. Қандай сандар 5-ке бөлінеді?
5. Қандай сандар 10-ға бөлінеді?
6. Қандай натурал сандар 3-ке бөлінеді?
7. Қандай натурал сандар 9-ға бөлінеді?
8. Жай сандар деп қандай сандарды айтады?
9. Құрама сандар деп қандай сандарды айтады?
10. 5•5 көбейтіндісінің мәні қандай сандарға бөлінеді?
11. 3•3•3 көбейтіндісінің мәні кандай сандарға бөлінеді?
Жаңа сабақ
Бірнеше бірдей көбейткіштердің көбейтіндісін «дәреже» деп аталатын өрнек түрінде жазуға болады.
Мысалы, 5 • 5 • 5 • 5 көбейтінді

Жазылуы: 5 4 {\ \ 5}^{4}

Оқылуы: 5-тің төртінші дәрежесі.

Дәреженің мәнін табу көбейту амалы арқылы орындалады.
5 4 {\ \ \ 5}^{4} =5 • 5 • 5 • 5 = 625
5 4 {\ \ 5}^{4} = 625

Мұндағы 5 - дәреже негізі,
4 - дәреже көрсеткіші,
625 - дәреженің мәні.

Санның 2-ші дәрежесін сол санның квадраты деп атайды.

Мысалы, 7 2 = 49 7^{2} = 49

Оқылуы: 7-нің квадраты 49-ға тең.
Санның 3-ші дәрежесін сол санның кубы деп атайды.

Мысалы, 6 3 = 216 6^{3} = 216

Оқылуы: 6-ның кубы 216-ға тең
10, 100, 100, 1, . . .

Мысалы, 10= 10 1 10^{1}
100= 10 10 = 10 2 {10 \bullet 10 = 10}^{2}
1000= 10 10 10 = 10 3 10 \bullet 10\ \bullet 10{= 10}^{3}
1= 10 10 10 10 = 10 4 10 \bullet 10\ \bullet \ 10 \bullet 10 = \ 10^{4}

Мысалдар:

252: 6 2 = 252 : ( 6 6 ) = 252 : 36 = 7 6^{2} = 252:(6 \bullet 6) = 252:36 = 7

(23-12 ) 2 ) ^{2} = 11 2 = 11 11 = 121 11^{2} = 11 \bullet 11 = 121

7 • a • 8 • a = 7 • 8 a 2 a^{2} = 56 a 2 a^{2}

289 - есеп (ауызша)
Өрнектерді оқып, дәреженің негізін және дәреже көрсеткішін атаңдар:

7 2 {\ \ \ \ \ \ 7}^{2} ; 11 3 {\ 11}^{3} ; 10 4 10^{4} ; 25 6 25^{6} ; 100 2 100^{2} ;

290, 291 - ЕСЕПТЕР тақтада орындалатын есептер

Сергіту сәті.

Топтық тапсырмалар:

ОНДЫҚТАР 292-нші есеп
ЖҮЗДІКТЕР 293-нші есеп
МЫҢДЫҚТАР 294-нші есеп

"Математикалық лото" ойыны

БЕКІТУ СҰРАҚТАРЫ
1. Бірдей көбейткіштердің көбейтіндісін қандай өрнек түрінде жазуға болады?

2. Дәреже неғізі деғен не?

3. Дәреже көрсеткіші деген не?

4. 10 2 ; 10 3 өрнектері қалай оқылады?

Қорытындылау

Үйге тапсырма: №293, №301

Бағалау

Маңғыстау облысы,

Бейнеу ауданы

C:\Users\Админ\Desktop\20170502_110308.jpg


Ұқсас жұмыстар
Математика 1-сынып: Әріпті өрнектерді құрастыру, жазу және мәнін табу
2-сыныпқа арналған сабақ жоспары: Әріпті өрнектің мәнін табу
Дәреже мен нақты көрсеткіштік дәреже: анықтамалар, қасиеттері және есептерге қолданылуы
2-сынып математикасы: Санды және әріпті өрнектерді жазу, мәнін табу және есептер құрастыру
5-сынып математикасы: Дәреже түсінігі және дәреже түріне келтіру (сабақ жоспары)
Квадраттық функция: функция мәні бойынша аргументтің мәнін табу - 8-сынып сабақ жоспары
2-сынып математикасы: Қосынды мен айырманың мәнін табу және қосу мен азайтудың компоненттері
1-сынып математикасы: Өрнек - әріпті өрнекті санды өрнекке айналдыру және 10-а өрнегінің мәнін табу
Саясаттану ғылымы: ұғымы, қызметтері және зерттеу әдістері
Натурал көрсеткішті дәреже: анықтамасы, қасиеттері және қолданылуы
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz