Шоқан Уәлиханов кім

«Жыланды орта мектеп-лицейі мектепке дейінгі шағын орталығы бар» мемлекеттік мекемесі

С. Бегалин

«Бала Шоқан»

5- сынып оқушыларымен

«Алтын сақа»

ойыны негізінде өткізілген

ашық сабақ

Қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі:

Жанахметова Ғалия Жанатқызы

Сабақтың тақырыбы: Сапарғали Бегалин «Бала Шоқан»

Сабақтың мақсаты: Оқушыларды көркем әдебиет оқуға ынталандыру,

ой-өрістерін кеңейту, сөйлеу тілін байыту,

тіл мәдениетіне көңіл аударту;

Салт -дәстүрін, әдет-ғұрпын құрметтеуге,

өнерді бағалай білуге, қастерлеуге тәрбиелеу.

Көрнекілігі: қанатты сөздер, асық, конверт. .

Түрі: «Алтын сақа» ойыны

Сабақтың барысы.

Мұғалімнің кіріспе сөзі.

Құрметті әдебиет сүйер қауым. Бүгін біз, , Алтын сақа,, ойынын өткіземіз. Бұл ойын барысы сіздерге теледидардан таныс. Ойынға 5- сынып оқушылары қатысады. Жалпы сұрақ қою арқылы ойыншыларды таңдаймыз.

Бүгінгі ойынымызға С. Бегалиннің, , Бала Шоқан,, әңгімесі нысана болып алынды.

Ойынға 4 ойыншы қатысады.

Сұраққа жауап берген оқушы ойынға қатысу құқығына ие болады.

1-сұрақ. Шоқан Уәлиханов кім?

2-сұрақ. Шоқанның шын есімі кім?

3-сұрақ Ш. Уәлиханов қай жылы, қай жерде туған?

4-сұрақ. Ш. Уәлихановтың қандай еңбектерін білесің?

Жауап берген оқушылар орындыққа жайғасады. Әр ойыншыда 6 асықтан бар. Асық саны ойыншы ұпайын білдіреді. Ойыншылар асық иіру арқылы ойнау ретін белгілейді. Жауап бергендер ілгері жылжиды . Жауап бере алмаса, ойыннан шығады,

І. , , ТАБАЛДЫРЫҚ,,

1-сұрақ. Шыңғыс ауылы күзекке келгенде, сары бала сондай қуанды. Ала жаздай зарыға жалғыз ойнағандағы ойынан кетпейтін бір досы бар. Ол кім?

/Ол - төре баласы -Шоқан. /

2-сұрақ. Шыңғыс Құсмұрын еліне аға сұлтан болып тағайындалысымен, осы күзекке екі бөлмелі кеңсе үйін салғызған. Сары баланың оған қандай қатысы бар?

/Сол үйдің жазғы, қысқы күзетшісі - сары баланың әке-шешесі/

3-сұрақ Сары баланың сол сағына күткен досы жолбарыстай шұбар құнанын елеңдете, аяңдатып жетіп келді. Ә дегенде тосырқап қалған сары балабалшықтан жасаған ойыншықтарын жия қойып, орнынан ербиіп түрегелді. Досы не деді?

/-Ей, Мысық, аман ба? Мына ойыншықтарды кім істеді?/

4-сұрақ. -Сен мына ойыншықтарыңды маған бересің бе? - деген Шоқанға сары бала не деді?

/ Жоқ, бермеймін, кешегі балалардай сен алып қашасың, -деп ойыншықтарын көйлегінің етегіне сала бастады. /

ІІ. ӘУДЕМЖЕР.

Асықты иіреді. Кімнің асығы алшы түссе сол бірінші бастайды.

1-сұрақ. Бұрынғыдай емес, Шоқанға бойы үйренген Мысық тартынбай келеді. Бұлар

үйге таянғанда, алдарынан кім шығады ?

2-сұрақ. Иә, мен кетемін. Бағана айтқаным қайда, ұрсады, сабайды деп. Осыны айтып,

Мысық есікке қарай шегіншектей бергенде не болды ?

3-сұрақ Бауырсақты бір-бірлеп жеп, қымызды имене жұтып отырған Мысыққа Шоқан

не айтты ?

4-сұрақ. Үлкен ақ сары әйелдің қасында отырған Жақып қолына не ұстап , әлі де

Мысыққа өшіге қарады?

ІІІ. ҚОЗЫКӨШ.

Асықты иіреді. Кімнің асығы алшы түссе сол бірінші бастайды.

Мынау кімнің сөзі?

1-сұрақ. Сен немене мені жатырқап қалғансың ба?, -деп өзіне тарта сөйледі.

2-сұрақ. Ей, мынау кім, қайдан ерттің, түу өзі сап-сары, - деп Мысықты бір нұқып қалды. 3-сұрақ Иә, дәл өзі. Бірақ мына қойының құлағы тым үлкен екен, -деді.

4-сұрақ. Түк те қойға келмейді, пәлі, құйрығын қара, тап иттің құйрығы, - деп сықылықтады.

5-сұрақ. Иә, мен кетемін. Бағана айтқаным қайда, ұрсады, сабайды деп.

6-сұрақ. Ә, Шоқанжан, осы баланы өзіңе дос қылып алдың ғой. Жарайды, көңілің түскен екен, алсын.

7-сұрақ. Кейін-ақ бармайсың ба, немене, ол бір жаққа кетіп қалар деп пе едің?

8-сұрақ. Сен істей ғой ондай шебер болсаң, -деді қабағын шытып.

ІV. БЕЛАСАР

Асықты иіреді. Кімнің асығы алшы түссе сол бірінші бастайды.

1-сұрақ. Мысық Шоқанға ең алғаш ненің мүсінін берді? /түйенің/

2-сұрақ. Мысықты таң қалдырған құс? /көк қаршыға/

3-сұрақ Шоқанның әкесінің атқосшысының аты кім? /Сыдық/

4-сұрақ. Жұмыскер әйелдің аты кім? /Кәмила/

5-сұрақ. Күзек деген не? / малдың күзгі жайылымдағы қонысы/

6-сұрақ. Қарғы деген не? /иттің мойнына тағатын бау/

7-сұрақ. Пәуеске деген не? /мініп жүруге арналған арқалығы бар жеңіл арба/

8-сұрақ. Әбдіре деген не? /киім-кешек, әртүрлі бұйымдар салатын үлкен сандық/

V. , , ЖОЛАЙРЫҚ,,

1-сұрақ. Шоқанның Мысықты бұл күнгі ертіп келуінде қандай себеп бар еді?

/ 2 түрлі себеп бар еді. Бірі: күзекке келгелі үйір болып, өнеріне сүйсінген шебер бала бөлініп, өзінің үйінде қалады. Екіншісі: күздің салқын күнінде аяғында етігі жоқ, үстінде шапаны жыртық Мысық тоңып жүр екен. /

2-сұрақ. Мысықтың өне бойына қайтадан көзі түскен сары бәйбіше оның кіші көйлегінің жағасы дал-дұл болып жыртылып тұрғанын көрді де, әлгі жұмыскер әйелге не айтты?

/Кәмила, мына балаға ана әбдіредегі кездемеден көйлектік шыт жыртып берші, шешесі бар шығар, тіктіріп кисін, -деді/


Ұқсас жұмыстар
Қазақтың көрнекті ғалымы шоқан уалиханов. 5 сынып
Шоқан қазақ тұңғыш
Сабақтардың тақырыбы Тұңғыш ғалымдар
Тәуелді септеу
Құйрықты жұлдыздай жарқ етіп...(конференция сабақ) 7-8 сыныптар
Ш.уәлиханов өмірі мен шығармашылығы
Оқушыларды түгелдеу
Қазақ халқының ұлы ғалымы
Шоқан Уәлиханов туралы
Шоқан мұраларын зерттеушілер
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz