Өзеннің құяр жері

Астана қаласы
№54 мектеп-лицей
Тақырыбы: Өзендер
Пән мұғалімі: Аяған Медет Ерланұлы
2016 жыл
Пәні: Физикалық география
Сыныбы: 6 «в»
Мерзімі: 21. 01. 2016 жыл
Сабақтың тақырыбы: Өзендер
Мақсаты:
Өзендер алабы, жүйесі, қоректенуі мен шаруашылықтағы маңызын гидросфера туралы білімін кеңейту.
Өзендердің табиғаттағы және шаруашылықтағы маңызына баға бере білуін, шығармашылығын және картамен жұмыс істеу дағдыларын дамыту.
Оқушының өз бетімен жұмыстануға, ойын еркін жеткізе білуге, жаңа ұғымдарды меңгерте отырып, ой-тұжырым жасауға жетелеу, оларды түсіне білуге, өмірде пайдалана білуге үйрету
Күтілетін нәтиже:
1. Өзен бөліктерін, жазық және тау өзендерін ажырата алу
2. Картадан ірі өзендерді көрсете алуы
3. Қосымша ақпараттармен, оқулықпен жұмыс істей білуі
Сабақтың әдісі : баяндау, сұрақ-жауап, ой қозғау, түсіндіру
Сабақтың түрі : аралас сабақ
Пәнаралық байланыс: тарих, қазақ әдебиеті
Көрнекілігі: интерактивті тақта, слайдтар, карта, глобус, плакат
Сабақ жоспары:
Ұйымдастыру кезеңі
Үй тапсырмасы
Бұл не? Ол кім?
Бейнесіне қарап тап
Әуен
Жаңа сабақ
Сабақты қорытындылау
Кім жылдам?
Географиялық диктант
Уйге тапсырма
Бағалау
І. Ұйымдастыру кезеңі
а) оқушылармен сәлемдесу, түгелдеу;
ә) сынып тазалығына мән беру;
б) оқушыларды түрлі түсті қағаздар қиындылары арқылы 5 топқа бөлу. Топ басшыларын сайлап алу
в) назарларын сабаққа аудару.
г) Оқушылар қаламдарын ортаға қояды, мұғалім қай оқушының қаламын таңдаса сол сұраққа жауап береді.
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау
Балалар үйге қандай тапсырма берілді?
1-кезең. «Бұл не? Ол ким?» (5 топқа ортақ 15 сөз. )
Жауаптары:
Гидросфера -жердің су қабығы.
361 млн км² - Дүниежүзілік мұхит үлесі
Атмосфера -жердің ауа қабығы.
Саргассум -мұхит бетіндегі балдырлар
Индонезия -1821 жылы биіктігі 20 м болатын Цунами елді жайпап кетті.
Сейсмолог - жер сілкінісін зерттейтін ғалым.
Толқынбиіктігі - оның табанынан қырына дейінгі қашықтық
Цунами - жер сілкінуден және жанартаулардың атқылауынан туатын толқындар. (жапонша цунами - қойнаудағы үлкен су)
Толқын қыры - тынық су бетінен деңгейінен жоғары көтерілген ең биік бөлігі.
Жак Ив Кусто - мұхитта ғылыми - зерттеулер жүргізген ғалым.
Промилле - судың тұздылығының өлшем бірлігі.
Көк кит -жер шарындағы ең ірі жануар. Денесінің ұзындығы - 33м, салмағы-160т, тілінің салмағы 3 т.
97% - гидросферадағы мұхиттар мен теңіздер үлесі.
450 мыңкм ³ - мұхиттар мен теңіздердің жыл сайынғы булану мөлшері.
Толысужәнеқайту - Айдың және күннің тарту күшінің әсерінен мұхит бетінің көтерілуі және төмен түсуі.
2-кезең. « Бейнесінеқарап тап» . Мұнда цунами, толқын, сейсмограф, саргассум, көк кит, ағыстар, мұхит, Жак Ив Кусто, Калипсо кемесі суреттері беріледі, соған қарап оқушылар табу керек.
Жаңа сабаққа дайындық
Жаңа тақырыпты ашу алу мақсатында оқушыларға жұмбақ жасырылады.
Туған жердің белбеуі,
Шұбатылып қалыпты.
Керемет-ау кернеуі,
Тасты тесіп жарыпты. ( Өзен)
ІҮ. Жаңа сабақ
а) Ауызша баяндау;
ә) Картаменжұмыс
б) Оқулықпенжұмыс
в) Дәптерменжұмыс (конспект)
Ой қозғау стратегиясы.
Қазақстанда қандай өзендер кездеседі? Өз жерлеріңде қандай өзен бар?
Өзен дегеніміз - табиғи жолмен жасалған арна арқылы ағатын су. Біздің ғаламшарымызда миллионнан астам өзендер бар болса, ал Қазақстанда 85 мың өзен бар.
Бастау - өзеннің басталар жерін айтады. Әдетте өзендер басын таулардан алып көл, теңіз, мұхиттарға құяды. Өзеннің басталар жерінен құяр жеріне дейінгі аралықты өзен алабы деп атайды.
Өзенаңғары - өзен алқабындағы, ұдайы ағып жатқан судың әсерінен төмен түскен жері.
Өзенніңжайылмасы - өзеннің толысып, тасу кезеңінде жағалауларын екі жағынада уақытша жиналатын сулы алап.
Саға - өзеннің теңізге немесе көлге, мұхитқа барып құятын жерін айтады. Өзеннің екі саласы бар: Оң, сол.
Өзендер: Тау өзені, жазық өзені
Мысалы, Шу өзенін ІлиясЖансүгіров былай деп сипаттайды:
Шу әне, тауды тарпып, шыққан тулап,
Ойнақтап, ырғи, жосып таудан тулап.
Асқардың ақтарылған ағы емеспе,
Қарқ болған қырғыз-қазақ суын сулап.
Өзен жүйесінің бөліктері: 1- арна; 2-бастау; 3- атырау; 4- сала ; 5- саға; 6-суайырық .
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz