Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Девиантты мінез - құлықты оқушыларды анықтау мен зерделеу проблемаларын шешу жолдары
Девиантты мінез-құлықты оқушыларды анықтау мен зерделеу проблемаларын шешу жолдары
Күллі адамзат қауымында небір ақыл-парасат алыптарының ой-кермегін толғасақ, өз кемеңгеріліктерін ұрпақ тәрбиесіне арнамағандар аз немесе жоқтың қасы десек те болады. Төрткүл дүниенің сырын ұққан Сократ, Платон, Аристотель, ұлы бабаларымыз Әл-Фараби, Ж. Баласағұндар болса, бертін келе Абай, Шәкәрімдер мінез-құлыққа байланысты тұжырымдарын жасап кетті. Әл-Фараби <<жақсы мінез-құлық пен ақыл күші біріккенде ғана адам бақытқа жетіп, адамшылық қасиеттерге ие болмақ>> десе, ұлы Абай: <<тегінде адам баласы адам баласынан ақыл, ғылым, ар, мінез деген нәрселермен озады...>> деген. Ал осы адам баласын бақытқа бағыттайтын мінез-құлықтың кей сәттерде ауытқушылығы да кезедеседі. Әсіресе, жас жеткіншектерде жиі ұшырайды. Бұндай жағдайлар ұстаздар мен психологтар қауымына <<Бұл қалай?>>, <<Бұған себеп не?>>, <<Қалай ықпал жасаймын?>> деген сауалдар тудырары сөзсіз. Осы орайда, мектеп психологі ретінде оқушылар арасында зерттеу жұмыстарын жүргізе бастадым. Алғашында ауытқушы (дивиантты) мінез-құлықты баланы анықтап, онымен жұмыс жүргізу оңайға соқпады. Аталмыш мінез-құлықтағы оқушыны зерделеу барысында өз көзқарасым мен таным-түсінігім қалыптасып, проблеманы шешу жолдарын да қарастырдым. Адам өмірге келген сәттен бастап үлкен әлеуметтік ортаға тап болады. Осы ортада өзін нық, еркін сезінуі мен үйлесімді дамуы үшін көптеген факторлар қажет . Ал, қазіргі көпмәдениетті қоғамда балаға сырттан әсер етуші түрлі теріс факторлар да кездеседі. Сол себепті жаңа қалыптасып келе жатқан тұлғаның мінез-құлқында ауытқушылықтар пайда болады. Оны қазіргі қоғамдық ғылым тілінде дивиантты мінез-құлық деп атайды. Мектептегі тәжірибемде кездескен жасөспірімдер мінезіндегі ауытқушылықтардың бірнеше себептері мен әсер етуші факторларына тоқталып өтсем:
Тәрбиенің дұрыс берілмеуі себебінің салдарынан қажетті білім, білік, дағдыларының жоқтығы. Жеткіншектің өзін дұрыс ұсамағандығынан туындайтын әлеуметтік-педагогикалық олқылықтар;
Жайсыз отбасындағы ахуал, сынып ұжымындағы құрбыларымен қарым-қатынастың төмендігі, ұстаздар мен ата-аналар тарапынан болған жайсыздықтар (қаталдық, әділетсіздік, дөрекелік, немқұрайлылық т.б.)
Психикалық және физиологиялық дамуындағы кемшіліктер;
Мақсатқа негізделген жоспарларының жоқтығы, өзін-өзі көрсетуіне жол берілмеу;
Қараусыз қалу мен қоршаған ортаның кері ықпалы, т. б.
Жоғарыда аталған жайттардың алдын алу үшін мына жұмыстарды жүргізу өз тиімділігін береді деп ойлаймын:
Оқу іс-әркеті жемісті болғанда;
Оқушыны қанағаттандыратын эмоционалды орта;
Жағымды орта (ұстаздармен, ата-анамен, құрбы-құрдастармен)
Түрлі әлеуметтік, психологиялық қорғаулар;
Оқушының өз міндеті мен құқықтарын білуі;
Оқушыныңқандай да бір белгісіне қарамай дискриминацияға ұшырауына жол бермеу;
Аталған жұмыстарды жүйелі жүргізсе әрбір педагог, әрбір психолог қоғамға қажетті тұлға бойында тұрақты мінез-құлықты қалыптастыра алады деп ойлаймын. Тәуелсіз Қазақстанның өсіп келе жатқан жеткіншектерін тәрбиелеу мен білім берудегі маңызды бағыт - балалар мен жасөспірімдермен жүргізілетін психологиялық және педагогикалық жұмыс.
Ойымды қорыта келе, күтімі жақсы ағаштың тәтті де ірі жемістер силайтыны секілді, әрбір баланың мінез-құлқын қалыптастыруда ерекше <<күтім>> жасап, қоғамға қажетті тұлғаны қалыптастыра білейік!
Күллі адамзат қауымында небір ақыл-парасат алыптарының ой-кермегін толғасақ, өз кемеңгеріліктерін ұрпақ тәрбиесіне арнамағандар аз немесе жоқтың қасы десек те болады. Төрткүл дүниенің сырын ұққан Сократ, Платон, Аристотель, ұлы бабаларымыз Әл-Фараби, Ж. Баласағұндар болса, бертін келе Абай, Шәкәрімдер мінез-құлыққа байланысты тұжырымдарын жасап кетті. Әл-Фараби <<жақсы мінез-құлық пен ақыл күші біріккенде ғана адам бақытқа жетіп, адамшылық қасиеттерге ие болмақ>> десе, ұлы Абай: <<тегінде адам баласы адам баласынан ақыл, ғылым, ар, мінез деген нәрселермен озады...>> деген. Ал осы адам баласын бақытқа бағыттайтын мінез-құлықтың кей сәттерде ауытқушылығы да кезедеседі. Әсіресе, жас жеткіншектерде жиі ұшырайды. Бұндай жағдайлар ұстаздар мен психологтар қауымына <<Бұл қалай?>>, <<Бұған себеп не?>>, <<Қалай ықпал жасаймын?>> деген сауалдар тудырары сөзсіз. Осы орайда, мектеп психологі ретінде оқушылар арасында зерттеу жұмыстарын жүргізе бастадым. Алғашында ауытқушы (дивиантты) мінез-құлықты баланы анықтап, онымен жұмыс жүргізу оңайға соқпады. Аталмыш мінез-құлықтағы оқушыны зерделеу барысында өз көзқарасым мен таным-түсінігім қалыптасып, проблеманы шешу жолдарын да қарастырдым. Адам өмірге келген сәттен бастап үлкен әлеуметтік ортаға тап болады. Осы ортада өзін нық, еркін сезінуі мен үйлесімді дамуы үшін көптеген факторлар қажет . Ал, қазіргі көпмәдениетті қоғамда балаға сырттан әсер етуші түрлі теріс факторлар да кездеседі. Сол себепті жаңа қалыптасып келе жатқан тұлғаның мінез-құлқында ауытқушылықтар пайда болады. Оны қазіргі қоғамдық ғылым тілінде дивиантты мінез-құлық деп атайды. Мектептегі тәжірибемде кездескен жасөспірімдер мінезіндегі ауытқушылықтардың бірнеше себептері мен әсер етуші факторларына тоқталып өтсем:
Тәрбиенің дұрыс берілмеуі себебінің салдарынан қажетті білім, білік, дағдыларының жоқтығы. Жеткіншектің өзін дұрыс ұсамағандығынан туындайтын әлеуметтік-педагогикалық олқылықтар;
Жайсыз отбасындағы ахуал, сынып ұжымындағы құрбыларымен қарым-қатынастың төмендігі, ұстаздар мен ата-аналар тарапынан болған жайсыздықтар (қаталдық, әділетсіздік, дөрекелік, немқұрайлылық т.б.)
Психикалық және физиологиялық дамуындағы кемшіліктер;
Мақсатқа негізделген жоспарларының жоқтығы, өзін-өзі көрсетуіне жол берілмеу;
Қараусыз қалу мен қоршаған ортаның кері ықпалы, т. б.
Жоғарыда аталған жайттардың алдын алу үшін мына жұмыстарды жүргізу өз тиімділігін береді деп ойлаймын:
Оқу іс-әркеті жемісті болғанда;
Оқушыны қанағаттандыратын эмоционалды орта;
Жағымды орта (ұстаздармен, ата-анамен, құрбы-құрдастармен)
Түрлі әлеуметтік, психологиялық қорғаулар;
Оқушының өз міндеті мен құқықтарын білуі;
Оқушыныңқандай да бір белгісіне қарамай дискриминацияға ұшырауына жол бермеу;
Аталған жұмыстарды жүйелі жүргізсе әрбір педагог, әрбір психолог қоғамға қажетті тұлға бойында тұрақты мінез-құлықты қалыптастыра алады деп ойлаймын. Тәуелсіз Қазақстанның өсіп келе жатқан жеткіншектерін тәрбиелеу мен білім берудегі маңызды бағыт - балалар мен жасөспірімдермен жүргізілетін психологиялық және педагогикалық жұмыс.
Ойымды қорыта келе, күтімі жақсы ағаштың тәтті де ірі жемістер силайтыны секілді, әрбір баланың мінез-құлқын қалыптастыруда ерекше <<күтім>> жасап, қоғамға қажетті тұлғаны қалыптастыра білейік!
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz