Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
МӘТІНДІК ҚҰЖАТТЫ ПІШІМДЕУ
«Мақтаарал» жалпы орта
мектебі мемлекеттік мекемесі
2011 жыл
Бүгін қоғамдық формацияның ауысуы –білім беру жүйесіне айтулы
өзгерістер мен реформалар енгізген белгілі. Бұған жаңа білім стандартының
жасалынуы, төл оқулықтарымыздың жазылуы, мектепте жаппай компьютерлендіру
т.б. игі істер дәлел бола алады. Осының бәрі –XXІ ғасыр табалдырығынан
аттаған жас ұрпақ ұлттық құндылықтарды, қалыптасқан, әлімдік өркениетке қол
соза алатын, бәсекеге қабілетті дербес тұлға тәрбиелеу қажеттілігінен
туындайды. Қазіргі информатиканы проблемалық әдістерімен оқыту кең түрде
қолданылып отырғанда оқушылардың информатикалық білім дәрежесін арттыру
мұғалімдер қауымының алдындағы ең қиын да күрделі міндеті. Сондықтан да
оқушылардың сабағының қызықты да мазмұнды болуы қазіргі заман талабы. Сабақ
құрылымы қандай болса да шәкіртке білім мен дағды беруді көздейді. Мұғалім-
сабақтағы басты тұлға,өйткені ол оқушыларға жүйелі түрде білім алу
дағдысын,іскерлігін қалыптастырады. Ол үшін оқытудың түрлі әдістерін, жаңа
технологияларды сабақта қолдана отырып мұғалім көздеген мақсаттарына жетеді
деп ойлаймын. Жоғарыда айтылып кеткен жаңа технологиялардың бірі модульдік
оқыту технологиясы бойынша өткен «Microsoft Word мәтіндік процессоры»
тақырыбында сабағымды ұсынғалы отырмын.
Ең бірінші модульдің құрылымымен таныстырып өтейін.
1 сабақта оқушыларға MS WORD мәтіндік процессоры туралы жалпы мағлұмат
лекция түрінде беріледі.
Бұл сабақта оқушыларда процессорың құал саймандары туралы жалпы түсінік
қалыптасады.
2-сабақта алған білімдерін сәйкестендіру тесті арқылы еске түсіріп арқылы
мәтіндік проссорде жұмыс істеуге үйрету. Сабақ соңында білімдерін тиянақтау
үшін графикалық диктант өткізіледі.1-сабақта алған мәтіндік процессор
туралы білімдерін пайдалана отырып, мәтіндерді жылдам теруге дағдылау.
Іздемпаздығы,байқау қабілеттері жетілдіріледі. Ұқыптылыққа,бір-бірінің ойын
тыңдауға дағдыланады.
3сабақ практикалық сабақ. Тақырыптары бойынша жоба қорғалып, мәтіндік
процеесорда мәтін кісітіру, сызбаларды іріктеу, кесте құрастыру арқылы
білімдерін жинақтап, практикада қолдана білуге машықтанады.
Оқушының WORD редакторының жұмыс істеу дағдысын қалыптастыру және
қабілетін дамыту; жаңа ақпараттық технологиямен арқа тіресе жұмыс істеуін,
олардың білімге деген қызығушылығын арттыру өз ойларын еркін жеткізуге
бейімделіп, қорғау үстінде дәлелдеу.
4-сабақта. Оқушылар бейне жүзінде көре отрып мәтіндік процессор алған
білімдерін тиянақтйды. Оқушыны жауапкершілікке және ұқыптылыққа, қазіргі
заманға сай білімді, ақпаратты толық меңгеруге тәрбиелеу..
5-сабақ қорытынды сабақ. Сынақ сабақ түрінде өтеді. Осы сабақтар көлемінде
алған білімдері жинақталып,жүйеленіп,есепке алынады. Есте сақтау
қабілеттері дамиды. Теориялық білімдері практикамен ұштастырылады.Топтық
жұмысқа,өзін-өзі тексеруге, бірін-бірі тексеруге бейімделеді және өзінің
біліміндегі олқылықтарды жоюға жол іздейді. Басқа пәндерден алған
білімдерін оқып отырған тақырыпқа пайдалана білуге машықтанады.
Тапқырлыққа,шапшаңдыққа, логикалық ойлауға шығармашылыққа, танымдық
қабілетін ,қиялын ұштауға компьютерлік сауатыллықтарын жетілдіруге,пәнге
деген қызығушылықтарын дамыта түсуге тәрбиеленеді.
|Модуль |Сағат саны |Модуль мазмұны |Уақыты |Ескертпе |
|құрылымы | | | | |
|4 бөлім | | | | |
|Кіріспе |1 сабақ |1.Модульге кіру |15 мин |Мұғалім сабақты |
| | |2.Лекция | |түсіндіріп |
| | |3.Тірек сызбаны түсіндіру |20 мин |өтеді,оқушылар |
| | | |10 мин |сабақ жоспарын, |
| | | | |сызбаны дәптерге|
| | | | |жазады |
| | | | | |
|Сөйлеу бөлімі |2- сабақ |1.Ұйымдыстыру бөлімі |15 мин |Оқушылар |
| | |2. «Білім орталығы» |20 мин |өзбетімен |
| | |3.«Бейнелеу орталығы» |7 мин |жұмыстанады |
| | |4. «Жазу орталығы» |3 мин | |
| | |5. «Сөйлеу орталығы» | | |
| | |6.Қорытынды | | |
| |3 -сабақ |1.Жұмысты компьютерде |15 мин |Топпен жұмыс |
| | |орындау | | |
| | |2.Жобаны қорғау |Әр жұпқа 3| |
| | |(бағалау парағы арқылы) |мин | |
| | |3.Сұхбаттасу. |5 мин | |
| | |4.Бағалау |4 мин | |
| | | | | |
|Қорытынды |4-сабақ |1.Әуен тыңдау арқылы сурет|15 мин |Бақылау жұмыс |
| | |салу | |жүргізіледі |
| | |2.Тест |25 мин | |
| | |3.Қорытындылау,бағалау |5 мин | |
| |5 -сабақ |1.Сәйкестендіру тесті |3 мин |Топпен жұмыс |
| | |2.Мағынаны тану |7 мин | |
| | |3.Толғаныс |15 мин | |
| | |4.Құралдарды атау |7 мин | |
| | |5.Бағалау |10 мин | |
| | | |3 мин | |
| | | | | |
Сабақтың тақырыбы: «Microsoft Word мәтіндік процессоры» (модульдік
технология бойынша) 8 сынып, 1-сабақ
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Оқушыларға MS Word мәтіндік процессорымен
жұмыс істеуді үйрету; мәтінді пішімдеу, белгілеуді,
өшіруді, жылжытуды көшіруді үйрету; жол аралығын және
абзац аралығын тағайындауды үйрету..
Дамытушылық: Оқушының WORD редакторының
жұмыс істеу дағдысын қалыптастыру және қабілетін
дамыту; жаңа ақпараттық технологиямен арқа тіресе жұмыс
істеуін, олардың білімге деген қызығушылығын арттыру
Тәрбиелік: Оқушыны жауапкершілікке және ұқыптылыққа,
қазіргі заманға
сай білімді, ақпаратты толық меңгеруге
тәрбиелеу
Сабақтың түрі: Жаңа сабақ
Сабақтың әдісі: Модульдік технология
Пәнаралық байланыс: Бейнелеу,математика, тарих
Сабақтың көрнекілігі: тірек-сызбалар,компьютер, слайдтар, сыни тұрғысынан
ойлау технологиясының стратегиялары: венн
диаграммасы, интервью алу, көрнекілік стратегиялары
«Информатика» оқулығы 8 класс
Күтілетін нәтиже:
➢ Оқушыларда MS Word мәтіндік процессоры туралы
түсінік қалыптасады.
➢ MS Word мәтіндік процссорын қосу жолдырын үйрене
алады.
➢ Мәтіндік процессорда құжатты редакциялау
➢ Құжаттарыды рекциялауға, баспаға жіберуге
үйрету.
➢ Мәтінге сурет кірістіру, беттерді рәсімдеу,
кесте құрастыру.
Сабақтың жоспары:
➢ MS Word мәтіндік процессоры туралы түсінік
➢ MS Word терезесімен таныстыру
➢ Құжаттармен жасалатын жұмыстар
➢ МӘТІНДІК ҚҰЖАТТЫ ПІШІМДЕУ
➢ КЕСТЕ ҚҰРУ
➢ Құжаты басып шығару
Сабақтың барысы:
І. Қызығушылықты ояту
Жаңа сабаққа ену үшін оқушыларға бірінші суреттер көрсетіледі,сұрақтар
қойылады. (Интервью және көрнекілік стратегиясы бойынша)
➢ Папирус қандай заттан жасалған?
(қамыс текті өсімдік)
➢ Ежелгі адамдар тасқа не салу арқылы дүниеге деген көзқарасын
білдірген? (сурет салу арқылы)
➢ Қандай суреттер салған?
(таңбалар,)
➢ Уақыт өте келе адамдар тасқа емес тағы неге
салған?(қағазға,папирусқа)
➢ Қазіргі таңда техниканың дамуына байланысты суреттерді қайда салуымыз
мүмкін? (компьютерге)
Оқушылар өз ойларын айтады.
Мұғалімнің түсіндірмесі.
Ерте кезден-ақ адамдар өз ойларын тасқа бейнелеп,уақыт өте келе қағазға
түсірген, ал қазіргі таңда біздер өз ойымызды компьютер арқылы бейнелей
аламыз.
-Ендеше бүгінгі өтетін сабағымыз
MS Word мәтіндік процессоры
ІІ. Мағынаны тану
Лекция
1.MS WORD мәтіндік процессор туралы түсінік
Бұл қолданбалы бағдарлма кұжаттарды кұру, карап шығу, өзгерту және басып
шығару үшін арналган MS Word жүйесінің құрамына кіретін программа. Демек,
Word-та жұмыс жасау принципі Windows жүйесіндегідей: бірдей уақытта
бірнеше ашық терезелер және бумалармен жұмыс жасау, жүйелік меню, т.с.с.
MS WORD іс жүзінде казіргі мөтіндік процессорлардың барлык кажетті
сапаларына ие:
• Кұжаттарды құру және теру;
• каріптер жиынын пайдалану аркылы оларды форматтау;
• кестелер, графиктер, математикалык формулаларды пайдалану;
• емле ережесін тексеру жөне сөздерді автоматты тасымалдау;
• іскер хаттарды, келісім-шарттарды, есеп беру формаларын жәнө т.с.с.
дайындауға Шеберді (Мастерді) жәнв Шаблонды пайдалану.
Мәтіндік процессордың кемшіліктері:
• математикалық формулаларды енгізу күрделі;
• растрлык графикаларга арналмаған.
MS Word мәтіндік процессоры жұмыс істеу
MS WORD мәтіндік процессорын іске қосу үшін, келесі әрекеттерді орындау
керек.
Баптау Барлық бағдарламалар Microsoft Office
Microsoft Office Word 2007
Осы әректтер орындалғаннан кейін экранға MS Word терезесі шығады.
2.MS Word терезесімен таныстыру.
Мәтіндік процессорды бірнеше өдіспен іске косуға болады:
1) негізгі менюден Баптау —> Бағдарламалар —» MS WORD командаларын орындау
аркылы;
2) Жүмыс үстеліндегі таңбашамен
3) MS WORD тақтасындағы батырмалармен.
Мәтіндік процессор жұмысын дұрыс аяқтау үшін келесі әдістерді қолдануға
болады
1) Файл —» Шығу (Выход) командаларын таңдаңыз
2) Аlt + Ғ4 батырмалар комбинациясын басу
3) MS WORD программасының атаулар жолының оң жақтағы жоғарғы жабу
батырмасына шерту.
WORD терезесін жабу кезінде құжатқа енгізілген өзгерістер сақталмаса,
экранға диалогтік терезе шығады. Осы диалогтік терезе аркылы сіз файлдағы
өзгерістерді сақтай аласыз (жауап — Иә (Да)), өзгерістерді сақтамайсыз
(жауап — Жоқ (Нет)) немесе редакциялауды жалғастырасыз (Болдырмау
(Отмена)).
Мәтіндік процессорды іске косқаннан кейін экранда косымша терезе
бейнеленеді. Ашылған құжат қосымша терезенің жұмыс аймағында бейнеленеді.
WORD терезесінің негізгі элементтері барлық Office қосымшаларына үшін орта
болып табылады. Әдеттегі Windows –дағыдай редактор терезесінің жоғары
бөлігінде меню бар: Главная, Всатавка, Разметка страницы, Ссылки, Рассылки,
Рецензирование, Вид
Сызғыштар үшбұрыш орналасқан ол сызғыштың қызметі беті гоизонталь жылжыту
қызметін атқарады, ал +, - белгісі бет үлкейту кішірейту.
Парақтың шеткі өлшемдерін өзгеру «Разметка страницы ----Поля-Настройка
страницы командасын орнындау арқылы өзгертуге болады.
Парақтардың орналасуын өзгеру батырмасы парақты әдеттегі күйде, веб-құжат
түрінде, беттерді белгілеу, құрылымы бойынша орнастыру батырмасы.
MS Word –пен жұмыс істеу отырып, негізінде екі құрал –саймандар тақтақтасын
пайдаланасыз: суреттері бар батырмалардан және қалыптағы тақта мен баптау
тақтасы. Әрбір батырмаға сәйкес қызметтері бар, ал батырмалар суретіне
тиісті өзгертулерді орындайды. Бұл батырмалардың қызметін негізгі мәзірдің
көмегіменде орындауға болады. Ол қызметтерді шақыру үшін тінтуірдің
қызметтін пайдалануымызға болады.
Құжаттармен жасалатын жұмыстар
Жаңа құжатты құру. Жаңа құжатты құру үшін MS белгісін баса отырып жарату
батырмасын шертеміз сонда мына түрдегі тезе ашылады бұлтерезеде жеке –жеке
қатарлар орналасқан олардың өзіне тән тақырыптары бар. Кез-келген
тақырыпты таңдап құжаттар жаратуға болады.
Ағымдағы сақталыған құжаттарды ашу үшін негізгі мәзірді басып
«Отқырыть» батырмасын шертеміз.
Құжатты сақтау үшін негізгі мәзір белгісін шертіп «Сақтау..» батырмасын
басамыз.
Ашылған терезеден керек бумаға сақтауымызға болады. Құжаттың атын қалауымыз
бойынша береміз. Файылдың кеңіу турі түрліше болады.
МӘТІНДІК ҚҰЖАТТЫ ПІШІМДЕУ.
Формат/шрифт
( Гарнитура (қаріп түрі)
( Кегль (қаріп мөлшері)
( Жартылай қарайтылған шрифт
( Курсив (қаріпті қисайту)
( Астын сызу
( Маркер (түспен белгілеу)
Формат - Шрифт командасы арқылы:
^ Қаріп түрін;
^ Қаріп мөлшерін;
^ Қаріптердің астын сызу
^ Қаріп символдарының түсін;
^ Астын сызу;
^ Арнайы эсерлер;
^ Жоғарғы және төменгі индекс;
^ Белгіленген үзіндіні кіші эріптерге немесе үлкен әріптерге айналдыру;
^ Белгіленген үзінділерді жасырын түрінде т.б рәсімдеу түрлерін
өзгертуге болады.
Формат - Интервал командасы арқылы:
^ Интервал (символдар ара қашықтығы) - обычный,
разреженный,
уплотненный
^ Смещение (выше, ниже строки) - нет, вниз, вверх
^ Кернинг шрифта - символдар ара қашықтығын автоматты
түрде
тағайындау. Кернинг қосқышы символдарды бір біріне
жақын
орналастырады.
^ Символдар анимациясын тағайындауға болады.
|Жартылай қарайтылған |Ctrl + B |
|Курсив |Ctrl + I |
|Астын сызу |Ctrl + U |
|Жоғарғы индекс |Ctrl + = |
|Теменгі индекс |Ctrl + + |
|Символдар регистрін |Shift + ҒЗ |
|өзгерту | |
Абзацты пішімдеу
Пішімдеу панеліндегі
батырмалар
Контекстік меню
Масштаб сызғышы
Меню
ФОРМАТ -Абзац
Абзацты пішімдеу.
|Сол жақ шеті |Сtrl + L |
|бойынша туралау | |
|Оң жақ шеті бойынша|Ctrl + R |
|туралау | |
|Ортасы бойынша |Сtrl + Е |
|туралау | |
|Оң және сол жақ |Ctrl + J |
|шеті бойынша | |
|туралау | |
Формат - Абзац диалогтық терезесіндегі Отступы и интервалы қосымшасы арқылы
мына әрекеттерді орындауға болады:
^ Абзацты тегістеу;
^ Басылатын қағаз абзац шегіністерін тағайындау;
^ Жеке абзацтар арасындағы интервал;
^ Абзацтың бірінші қатарының түрі - красная, висячая, без отступа;
^ Абзац ішіндегі қатараралық интервал (одинарный, полуторный, двойной
и др.)
Формат - Границы и заливка қосымшасы арқылы мына эрекеттерді орнатуға
болады:
^ Шекара түрін;
^ Қолданатьш сызықтың түсі мен қалыңдығын;
^ Заливка түрі мен түсін;
^ Заливка фоны мен түсін;
^ Бетгі пішімдеу үшін суреттің түрін;.
Формат - Буквица командасы арқылы мәтіннің бірінші әрпін үлкейтуге болады.
Формат - Колонки командасы арқылы мәтінді бағандарға бөлуге болады.
Формат – Список командасы арқылы мәтінді нөмірлеуге және маркерлеуге
болады.
Тасымал жасау үшін Сервис – Язык – Расстановка переноса командасын
таңдаймыз
Мәтіндік блокты көшіру үшін, ең алдымен оны белгілеңдер, содан кейія
<СТRL> пернесін басып тұрып, белгіленген блокты шертіңдер де, оның орнын
ауыстырыңдар. Көшіру кезінде ішінде «плюс» белгісі бар кішкене тікбұрыш
пайда болуы тиіс. Ақпаратты көшіру жэне орнын ауыстыру кезінде алмасу
буферін пайдалануға болады.
Правка-Копировать командасы арқылы буферге көшіргеннен кейін Правка-
Вставить командасы арқылы буферден қою керек..
Үлкен көлемді құжатпен нсрлыс жасау барысында қүжат беттерін нөмірлеген
ыңғайлы. Ол үшін Вставка-Номера страниц командасын таңдау қажет.
1. Положение - бөліміндегі тізімнен нөмірді орналастыратын орынды таңдау
қажет.
2. Выравнивание - тізімнен тегістеуді таңдау қажет.
3. Егер Номер на первой странице пункітінде қосқыш қажет болса қосқышты
орнатуға болады.
4. Ок немесе Отмена батырмасын таңдау қажет.
Формат... диалогтық терезесі арқылы Формат номера страницы бөлімі
ашылады.
1. Формат номера бөілімінде нөмірлеу форматын
таңдауға болады.
2. Включитъ номер главы бөліміндегі қосқышты қосуға
немесе ажыратуға болады.
3. Нумерация страниц бөлімінде продолжить немесе начать с басталатын немесе
жалғастыратын өрісті тағайындау қажет. Кдаалдар панелі арқылы да беттерді
нөмірлеуге болады.
1. Вид - Колонтитулы командасын таңдау қажет.
2. Колонтитулы құралдар панелінен - верхний/ нижний колонтитул
белгісін
таңдаймыз.
Құжатты баспаға жіберместен бұрын Файл-Предеарительный просмотр
командасын таңдаймыз. Файл-Печать командасын таңдаймыз.
Принтер бөлімінен қажетті принтерді тавдау қажет.
Копии бөлімінде Число нопии өрісінде кұжаттың қанша
данасы қажет екенін тағайьшдау қежет.
- Страницы бөлімінде құжаттың қай бөлігі баспаға
берілетіндігі тағайындалады. Бүкіл құжат үшін - всі белгіленген бөлік
үшін Выделенный фрагмент, ағымдағы бет үшін -Текущая, нөмірлері
бойынша - Номера бөлімдерін таңдау қажет.
КЕСТЕ ҚҰРУ
|ФИЛИАЛДАР |САТЫЛЫМ |
|Алматы |4654 млн.т |
|Шымкент |3454 млн.т |
|Жамбыл |3654 млн.т |
|Қарағанды |4789 млн.т |
|Барлығы: | |
Кесте - бұл жолдар мен бағандарда реттеліп берілген ақпарат. Жолдар мен
бағандар қиылысы ұяшықты құрайды. Кестені екі түрлі әдіспен: меню жэне
құралдар панелі арқылы құруға болады.
1. Таблица -Добавить - Таблицу командасын таңдау керек. Вставка таблицы
диалогтық терезесіндагі Число столбцов бөлімінде кестедегі бағандар санын,
ал Число строк бөлімінде қатарлар санын тағайындау қажет.
2. Құралдар панеліндегі батырмасын шерту қажет. Кестедегі келесі
ұяшыққа Tab немесе бағыттауыш арқылы өтуге болады.
Ұяшықшарды қосу және біріктіру, өшіру:
Ұяшықтарды біріктіру үшін қажетті ұяшытарды белгілеп, Таблица -
Объединить ячейки командасын
Таңдау қажет.
Ұяшықтарды бөлу үшін қажетті ұяшықты белгілеп, Таблица - Разбить
ячейки командасын таңдау қажет.
Ұяшықтарды қосу үшін Таблица - Вставить - ячейки командасын таңдау
қажет. Қатар және баған қосу үшін Таблица - Вставить командасын таңдау
қажет.
Ұяшықтар мен қатарлар мөлшерік тағайындау және сызықтар қосу үшін
кестенің
ұяшықтары мен бағандарының қиялысқан жеріне мауысты
белгілеп жылжыту қажет. Содан кейін Таблица –
Свойства командасын таңдау қажет
ДОБАВЛЕНИЕ ГРАНИЦ И ЗАЛИВКИ
Әр түрлі шекаралар типін таңдау және үяшыцтардың ішін бояу үшін Формат
-Границы и заливка командасын таңдаймыз немесе құралдар қатарынан Таблицы и
границы құралдарынан белгісін таңдау керек.
Таблица – Автоформат командасы арқылы кестені пішімдеудің дайын
үлгілерін таңдауға болады.
Ұяшыктағы мәліметтерді горизонталь және вертикаль түрде орналастыру үшін
Формат -Направление текста командасын таңдаймыз.
ІІІ. Толғаныс
Компьютерде салынған сурет пен қағазға салынған суреттің айырмашылығы
Венн диаграммасы арқылы салыстыру
Компьютерде жазылған Қағазға
жазылған
мәтін
мәтін
айырмашылығы
ІV. Бағалау
V.Үйге тапсырма
2-ші сабақта әр жұп төменде берілген шығармашылық жұмыстың жобасын MS Word
мәтіндік процессор орыдау,қорғау үшін мына тақырыптардың бірін таңдау.
Ертегілерді дәптерлеріне жазылуы
1 «Жалмауыз кемпір»
2 «Өгей шеше»
3 «Екі дос»
4 «Менің Қазақстаным»
5. «Ақ Азияда 2011 Алматы-Астана»
6. «ОБСЕ »
7. «Туған жер»
5-сабақ
Сабақтың тақырыбы: «Қортынды сабақ» (модульдік технология бойынша) 8 сынып
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Оқушылардың MS Word мәтіндік процессор
тарауында алған білімдерін пайдалана отырып, алған
білімдерін тиянақтау.
Дамытушылық: Алған білімдерін практикада қолдана білуге
дағдыландыру. Пәнге қызығушылығын,
іздемпаздығын,байқау қабілеттерін жетілдіру.
Тәрбиелік:Ұқыптылыққа,бір-бірінің ойын тыңдауға
тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: сынақ сабақ
Сабақтың әдісі: Модульдік технология
Пәнаралық байланыс:қазақ тілі,
Сабақтың көрнекілігі: компьютер, «Информатика» оқулығы 8 класс,
Күтілетін нәтиже:
➢ Оқушыларар MS Word мәтіндік ректорын кеңінен
қолдану
➢ MS Word мәтіндік рекдакторының батырмаларымен,
құралдарымен жұмыс істей біледі
Сабақтың барысы:
І. Қызығушылықты ояту
«Сәйкестендіру тесті»
|Сұрақтары |Жауаптары |
| | |
|1.MS WORD мәтіндік рекдакторын іске|Басптау-Бағдарламалар- Microsoft Office- |
|қосылу тәсілдері? |Microsoft Office Word |
| | |
|2.Главная, вставка, разметка | |
|страницы, ссылки-жазылған қатар |Негізгі мәзір |
|қалай аталады? | |
| | |
|3.Баптау қатары нелер жатады? |Әріптер, ж,к,ч, т.б |
| | |
|4.Кестені құру. |Вставка таблица |
| | |
|5. Сурет кірісту. |Вставка рисунок |
| | |
|6.Фигураларды кірістіру. |Вставка фигуры |
| | |
|7.Әріптін реңін өзгерту. |Главная «А» цвет |
| | |
|8.Құжатты баспаға жіберу? |Ctrl+p |
| | |
|9.Математикалық формуланы жазу |Түбір асты |
|белгісі. | |
| | |
|10.Құжатты сақтау. |MS белгісі |
| | |
|11. MS word кеңейтілімі | |
| |*.doc |
|12. Құралдарды немен ауыстыра отырып| |
|пайдалануға болады? | |
| |Негізгі мәзір көмегімен |
| | |
| | |
| | |
| | |
(Мұғалім жауабын айтады, оқушылар бір-бірін тексереді)
ІІ.Мағынаны тану
«Құрастырайық» оқушыларға практикалық тапсырмалар беріледі.
- тыңдаушының дербес жұмысы
№1Тапсырма .
Беттің параметрлерін қалай рәсімдеуге болады?
2007 бойынша
- тыңдаушының дербес жұмысы
№2 Тапсырма .
Беттің түсін (фон) қалай қоямыз?
2007 бойынша
- тыңдаушының дербес жұмысы
№3 Тапсырма.
Бетті қалай жиектейміз?
2007 бойынша
- тыңдаушының дербес жұмысы
№4.Тапсырма
Құжатта алдын ала көруде қай батырманы қолданамыз?
2007 бойынша
Боялған түрлі жазуда қай батырманы қолданамыз?
2007 бойынша
ІІІ.Толғаныс
«Мәтіндік диктант»
Бұл ............. бағдарлма кұжаттарды кұру, карап шығу, ............
және басып шығару үшін арналган ............. жүйесінің құрамына кіретін
программа. Демек, Word-та жұмыс жасау принципі .............
жүйесіндегідей: бірдей уақытта бірнеше ашық терезелер және ......... жұмыс
жасау, жүйелік меню, т.с.с.
IV. Құралдарды атау
V«Сиқырлы сандық»
Слайдта 1-4 ке дейингі сан беріледі сол сандардық таңдау арқылы әр оқушы өз
еркім санды таңдап жауап келтірілген төмендегі сұрақтар бойынша жауап
беріледі.
|1. Құжаттарды қалай |1.Файл- қалай сақтау керек - файл |
|сақтаймыз? |атын енгіземіз -жарайды |
| |батырмасын шертеміз |
| |2.Файл-сақтау |
|2.Кесте құру командасын |1.Қою- кесте- кесте салу |
|ата? |2.Қою- кесте- кесте қою -баған мен |
| |қатар санын |
| |енгізіп жарайды батырмасын шерту |
| |батырмасын шертеміз |
|3. Құжат беттерін қалай |Қою – бетті номерлеу – |
|номерлейміз? |бетке номер қоятын жерді белгілеу |
|4. Мәтінді көшіру командасын атаңыз?|1. Басты – көшіру, басты - қою |
VI.«Қандай құралдар пайдаланды» ой сергіту
VII. «Демалысты» сәт бұл сәтте оқушыларға жай дыбыста өлең қойып
орындалады. (жаттығуларды орындау)
Қол саусақтарына арналған жаттығулар
• Алақанды уқалау.
• Қолды қысу
• Білезіктен айналдыру
Көзге арналған жаттығулар.
• Көзді бірнеше рет жыпылықтату.
• Көзіңмен ақырын оң жаққа, жоғары, солға, төмен қарай 3-4 рет айналым
жаса.
VIII. Тест (компьютерде орындалады)
Тест тапсырмасы:
1. Компьютерлік алфавит симвлодарының қандай да болсын тізбегі не деп
аталады?
A. Мәтін
B. Жазу
C. Жол
2. Мәтіндік редактор пайдаланылып жасалған, ішінде алфавиттік, сандық,
симвлодардан басқа, графиктік объектілермен мәтінді пішімдеу туралы
басқарушы ақпараты бар файлды не деп атаймыз?
A. Мәтін
B. Мәтіндік процессор
C. Мәтіндік құжат
3. Магниттік дискіде мәтіндік құжат құруға, оны өңдеуге, құжат пішімін
өзгертуге, басып шығаруға және т.б. қолдданылатынқолданбалы программа.
A. Мәтіндік редактор
B. Мәтіндік құжат
C. Мәтіндік процессор
4. Мәтіндік құжаттардың қандай түрлерін білесің?
A. Кәдімгі
B. Кестелік
C. Программалық
D. Барлығы
5. Басқа мәтіндермен графикалық, бейнелік, дыбыстық ақпаратпен мағыналық
байланысын қамтитын мәтінді не деп атайды?
A. Кәдімгі мәтін
B. Кестелік мәтін
C. Гипермәтін
6. симвлодардан не құралады?
A. Сөз
B. Сөйлем
C. Жазу
7. Қандай перненні басу арқылы абзацқа түсе аламыз?
A. Shift
B. < Enter>
C. Ctrl
8. Жол мен бағанның қиылысуы нәтижесінде пайда болған объект не деп
аталады?
A. Баған
B. кесте
C. Ұяшық
9. Кәдімгі мәтін қандай объектілерден тұрады?
A. Символ
B. Сөз
C. Жол, абзац, бет
D. Аталғандардың барлығы
Үйтапсырмасы: 7-бөлімді қайталап оқып келу.
“Аспаптар” және “Пішімдеу” панельдерінің айырмашылығы мен ортақ
жұмыстарын ВЕНН диаграммасына толтыр.
-----------------------
Панель батырмалары:
Форматирование,
Форматная кисть
Контекстік меню:
Шрифт
Менюден:
ФОРМАТ – Шрифт
ФОРМАТ – Стиль
Қ
А
Т
А
Р
Л
А
Р
мектебі мемлекеттік мекемесі
2011 жыл
Бүгін қоғамдық формацияның ауысуы –білім беру жүйесіне айтулы
өзгерістер мен реформалар енгізген белгілі. Бұған жаңа білім стандартының
жасалынуы, төл оқулықтарымыздың жазылуы, мектепте жаппай компьютерлендіру
т.б. игі істер дәлел бола алады. Осының бәрі –XXІ ғасыр табалдырығынан
аттаған жас ұрпақ ұлттық құндылықтарды, қалыптасқан, әлімдік өркениетке қол
соза алатын, бәсекеге қабілетті дербес тұлға тәрбиелеу қажеттілігінен
туындайды. Қазіргі информатиканы проблемалық әдістерімен оқыту кең түрде
қолданылып отырғанда оқушылардың информатикалық білім дәрежесін арттыру
мұғалімдер қауымының алдындағы ең қиын да күрделі міндеті. Сондықтан да
оқушылардың сабағының қызықты да мазмұнды болуы қазіргі заман талабы. Сабақ
құрылымы қандай болса да шәкіртке білім мен дағды беруді көздейді. Мұғалім-
сабақтағы басты тұлға,өйткені ол оқушыларға жүйелі түрде білім алу
дағдысын,іскерлігін қалыптастырады. Ол үшін оқытудың түрлі әдістерін, жаңа
технологияларды сабақта қолдана отырып мұғалім көздеген мақсаттарына жетеді
деп ойлаймын. Жоғарыда айтылып кеткен жаңа технологиялардың бірі модульдік
оқыту технологиясы бойынша өткен «Microsoft Word мәтіндік процессоры»
тақырыбында сабағымды ұсынғалы отырмын.
Ең бірінші модульдің құрылымымен таныстырып өтейін.
1 сабақта оқушыларға MS WORD мәтіндік процессоры туралы жалпы мағлұмат
лекция түрінде беріледі.
Бұл сабақта оқушыларда процессорың құал саймандары туралы жалпы түсінік
қалыптасады.
2-сабақта алған білімдерін сәйкестендіру тесті арқылы еске түсіріп арқылы
мәтіндік проссорде жұмыс істеуге үйрету. Сабақ соңында білімдерін тиянақтау
үшін графикалық диктант өткізіледі.1-сабақта алған мәтіндік процессор
туралы білімдерін пайдалана отырып, мәтіндерді жылдам теруге дағдылау.
Іздемпаздығы,байқау қабілеттері жетілдіріледі. Ұқыптылыққа,бір-бірінің ойын
тыңдауға дағдыланады.
3сабақ практикалық сабақ. Тақырыптары бойынша жоба қорғалып, мәтіндік
процеесорда мәтін кісітіру, сызбаларды іріктеу, кесте құрастыру арқылы
білімдерін жинақтап, практикада қолдана білуге машықтанады.
Оқушының WORD редакторының жұмыс істеу дағдысын қалыптастыру және
қабілетін дамыту; жаңа ақпараттық технологиямен арқа тіресе жұмыс істеуін,
олардың білімге деген қызығушылығын арттыру өз ойларын еркін жеткізуге
бейімделіп, қорғау үстінде дәлелдеу.
4-сабақта. Оқушылар бейне жүзінде көре отрып мәтіндік процессор алған
білімдерін тиянақтйды. Оқушыны жауапкершілікке және ұқыптылыққа, қазіргі
заманға сай білімді, ақпаратты толық меңгеруге тәрбиелеу..
5-сабақ қорытынды сабақ. Сынақ сабақ түрінде өтеді. Осы сабақтар көлемінде
алған білімдері жинақталып,жүйеленіп,есепке алынады. Есте сақтау
қабілеттері дамиды. Теориялық білімдері практикамен ұштастырылады.Топтық
жұмысқа,өзін-өзі тексеруге, бірін-бірі тексеруге бейімделеді және өзінің
біліміндегі олқылықтарды жоюға жол іздейді. Басқа пәндерден алған
білімдерін оқып отырған тақырыпқа пайдалана білуге машықтанады.
Тапқырлыққа,шапшаңдыққа, логикалық ойлауға шығармашылыққа, танымдық
қабілетін ,қиялын ұштауға компьютерлік сауатыллықтарын жетілдіруге,пәнге
деген қызығушылықтарын дамыта түсуге тәрбиеленеді.
|Модуль |Сағат саны |Модуль мазмұны |Уақыты |Ескертпе |
|құрылымы | | | | |
|4 бөлім | | | | |
|Кіріспе |1 сабақ |1.Модульге кіру |15 мин |Мұғалім сабақты |
| | |2.Лекция | |түсіндіріп |
| | |3.Тірек сызбаны түсіндіру |20 мин |өтеді,оқушылар |
| | | |10 мин |сабақ жоспарын, |
| | | | |сызбаны дәптерге|
| | | | |жазады |
| | | | | |
|Сөйлеу бөлімі |2- сабақ |1.Ұйымдыстыру бөлімі |15 мин |Оқушылар |
| | |2. «Білім орталығы» |20 мин |өзбетімен |
| | |3.«Бейнелеу орталығы» |7 мин |жұмыстанады |
| | |4. «Жазу орталығы» |3 мин | |
| | |5. «Сөйлеу орталығы» | | |
| | |6.Қорытынды | | |
| |3 -сабақ |1.Жұмысты компьютерде |15 мин |Топпен жұмыс |
| | |орындау | | |
| | |2.Жобаны қорғау |Әр жұпқа 3| |
| | |(бағалау парағы арқылы) |мин | |
| | |3.Сұхбаттасу. |5 мин | |
| | |4.Бағалау |4 мин | |
| | | | | |
|Қорытынды |4-сабақ |1.Әуен тыңдау арқылы сурет|15 мин |Бақылау жұмыс |
| | |салу | |жүргізіледі |
| | |2.Тест |25 мин | |
| | |3.Қорытындылау,бағалау |5 мин | |
| |5 -сабақ |1.Сәйкестендіру тесті |3 мин |Топпен жұмыс |
| | |2.Мағынаны тану |7 мин | |
| | |3.Толғаныс |15 мин | |
| | |4.Құралдарды атау |7 мин | |
| | |5.Бағалау |10 мин | |
| | | |3 мин | |
| | | | | |
Сабақтың тақырыбы: «Microsoft Word мәтіндік процессоры» (модульдік
технология бойынша) 8 сынып, 1-сабақ
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Оқушыларға MS Word мәтіндік процессорымен
жұмыс істеуді үйрету; мәтінді пішімдеу, белгілеуді,
өшіруді, жылжытуды көшіруді үйрету; жол аралығын және
абзац аралығын тағайындауды үйрету..
Дамытушылық: Оқушының WORD редакторының
жұмыс істеу дағдысын қалыптастыру және қабілетін
дамыту; жаңа ақпараттық технологиямен арқа тіресе жұмыс
істеуін, олардың білімге деген қызығушылығын арттыру
Тәрбиелік: Оқушыны жауапкершілікке және ұқыптылыққа,
қазіргі заманға
сай білімді, ақпаратты толық меңгеруге
тәрбиелеу
Сабақтың түрі: Жаңа сабақ
Сабақтың әдісі: Модульдік технология
Пәнаралық байланыс: Бейнелеу,математика, тарих
Сабақтың көрнекілігі: тірек-сызбалар,компьютер, слайдтар, сыни тұрғысынан
ойлау технологиясының стратегиялары: венн
диаграммасы, интервью алу, көрнекілік стратегиялары
«Информатика» оқулығы 8 класс
Күтілетін нәтиже:
➢ Оқушыларда MS Word мәтіндік процессоры туралы
түсінік қалыптасады.
➢ MS Word мәтіндік процссорын қосу жолдырын үйрене
алады.
➢ Мәтіндік процессорда құжатты редакциялау
➢ Құжаттарыды рекциялауға, баспаға жіберуге
үйрету.
➢ Мәтінге сурет кірістіру, беттерді рәсімдеу,
кесте құрастыру.
Сабақтың жоспары:
➢ MS Word мәтіндік процессоры туралы түсінік
➢ MS Word терезесімен таныстыру
➢ Құжаттармен жасалатын жұмыстар
➢ МӘТІНДІК ҚҰЖАТТЫ ПІШІМДЕУ
➢ КЕСТЕ ҚҰРУ
➢ Құжаты басып шығару
Сабақтың барысы:
І. Қызығушылықты ояту
Жаңа сабаққа ену үшін оқушыларға бірінші суреттер көрсетіледі,сұрақтар
қойылады. (Интервью және көрнекілік стратегиясы бойынша)
➢ Папирус қандай заттан жасалған?
(қамыс текті өсімдік)
➢ Ежелгі адамдар тасқа не салу арқылы дүниеге деген көзқарасын
білдірген? (сурет салу арқылы)
➢ Қандай суреттер салған?
(таңбалар,)
➢ Уақыт өте келе адамдар тасқа емес тағы неге
салған?(қағазға,папирусқа)
➢ Қазіргі таңда техниканың дамуына байланысты суреттерді қайда салуымыз
мүмкін? (компьютерге)
Оқушылар өз ойларын айтады.
Мұғалімнің түсіндірмесі.
Ерте кезден-ақ адамдар өз ойларын тасқа бейнелеп,уақыт өте келе қағазға
түсірген, ал қазіргі таңда біздер өз ойымызды компьютер арқылы бейнелей
аламыз.
-Ендеше бүгінгі өтетін сабағымыз
MS Word мәтіндік процессоры
ІІ. Мағынаны тану
Лекция
1.MS WORD мәтіндік процессор туралы түсінік
Бұл қолданбалы бағдарлма кұжаттарды кұру, карап шығу, өзгерту және басып
шығару үшін арналган MS Word жүйесінің құрамына кіретін программа. Демек,
Word-та жұмыс жасау принципі Windows жүйесіндегідей: бірдей уақытта
бірнеше ашық терезелер және бумалармен жұмыс жасау, жүйелік меню, т.с.с.
MS WORD іс жүзінде казіргі мөтіндік процессорлардың барлык кажетті
сапаларына ие:
• Кұжаттарды құру және теру;
• каріптер жиынын пайдалану аркылы оларды форматтау;
• кестелер, графиктер, математикалык формулаларды пайдалану;
• емле ережесін тексеру жөне сөздерді автоматты тасымалдау;
• іскер хаттарды, келісім-шарттарды, есеп беру формаларын жәнө т.с.с.
дайындауға Шеберді (Мастерді) жәнв Шаблонды пайдалану.
Мәтіндік процессордың кемшіліктері:
• математикалық формулаларды енгізу күрделі;
• растрлык графикаларга арналмаған.
MS Word мәтіндік процессоры жұмыс істеу
MS WORD мәтіндік процессорын іске қосу үшін, келесі әрекеттерді орындау
керек.
Баптау Барлық бағдарламалар Microsoft Office
Microsoft Office Word 2007
Осы әректтер орындалғаннан кейін экранға MS Word терезесі шығады.
2.MS Word терезесімен таныстыру.
Мәтіндік процессорды бірнеше өдіспен іске косуға болады:
1) негізгі менюден Баптау —> Бағдарламалар —» MS WORD командаларын орындау
аркылы;
2) Жүмыс үстеліндегі таңбашамен
3) MS WORD тақтасындағы батырмалармен.
Мәтіндік процессор жұмысын дұрыс аяқтау үшін келесі әдістерді қолдануға
болады
1) Файл —» Шығу (Выход) командаларын таңдаңыз
2) Аlt + Ғ4 батырмалар комбинациясын басу
3) MS WORD программасының атаулар жолының оң жақтағы жоғарғы жабу
батырмасына шерту.
WORD терезесін жабу кезінде құжатқа енгізілген өзгерістер сақталмаса,
экранға диалогтік терезе шығады. Осы диалогтік терезе аркылы сіз файлдағы
өзгерістерді сақтай аласыз (жауап — Иә (Да)), өзгерістерді сақтамайсыз
(жауап — Жоқ (Нет)) немесе редакциялауды жалғастырасыз (Болдырмау
(Отмена)).
Мәтіндік процессорды іске косқаннан кейін экранда косымша терезе
бейнеленеді. Ашылған құжат қосымша терезенің жұмыс аймағында бейнеленеді.
WORD терезесінің негізгі элементтері барлық Office қосымшаларына үшін орта
болып табылады. Әдеттегі Windows –дағыдай редактор терезесінің жоғары
бөлігінде меню бар: Главная, Всатавка, Разметка страницы, Ссылки, Рассылки,
Рецензирование, Вид
Сызғыштар үшбұрыш орналасқан ол сызғыштың қызметі беті гоизонталь жылжыту
қызметін атқарады, ал +, - белгісі бет үлкейту кішірейту.
Парақтың шеткі өлшемдерін өзгеру «Разметка страницы ----Поля-Настройка
страницы командасын орнындау арқылы өзгертуге болады.
Парақтардың орналасуын өзгеру батырмасы парақты әдеттегі күйде, веб-құжат
түрінде, беттерді белгілеу, құрылымы бойынша орнастыру батырмасы.
MS Word –пен жұмыс істеу отырып, негізінде екі құрал –саймандар тақтақтасын
пайдаланасыз: суреттері бар батырмалардан және қалыптағы тақта мен баптау
тақтасы. Әрбір батырмаға сәйкес қызметтері бар, ал батырмалар суретіне
тиісті өзгертулерді орындайды. Бұл батырмалардың қызметін негізгі мәзірдің
көмегіменде орындауға болады. Ол қызметтерді шақыру үшін тінтуірдің
қызметтін пайдалануымызға болады.
Құжаттармен жасалатын жұмыстар
Жаңа құжатты құру. Жаңа құжатты құру үшін MS белгісін баса отырып жарату
батырмасын шертеміз сонда мына түрдегі тезе ашылады бұлтерезеде жеке –жеке
қатарлар орналасқан олардың өзіне тән тақырыптары бар. Кез-келген
тақырыпты таңдап құжаттар жаратуға болады.
Ағымдағы сақталыған құжаттарды ашу үшін негізгі мәзірді басып
«Отқырыть» батырмасын шертеміз.
Құжатты сақтау үшін негізгі мәзір белгісін шертіп «Сақтау..» батырмасын
басамыз.
Ашылған терезеден керек бумаға сақтауымызға болады. Құжаттың атын қалауымыз
бойынша береміз. Файылдың кеңіу турі түрліше болады.
МӘТІНДІК ҚҰЖАТТЫ ПІШІМДЕУ.
Формат/шрифт
( Гарнитура (қаріп түрі)
( Кегль (қаріп мөлшері)
( Жартылай қарайтылған шрифт
( Курсив (қаріпті қисайту)
( Астын сызу
( Маркер (түспен белгілеу)
Формат - Шрифт командасы арқылы:
^ Қаріп түрін;
^ Қаріп мөлшерін;
^ Қаріптердің астын сызу
^ Қаріп символдарының түсін;
^ Астын сызу;
^ Арнайы эсерлер;
^ Жоғарғы және төменгі индекс;
^ Белгіленген үзіндіні кіші эріптерге немесе үлкен әріптерге айналдыру;
^ Белгіленген үзінділерді жасырын түрінде т.б рәсімдеу түрлерін
өзгертуге болады.
Формат - Интервал командасы арқылы:
^ Интервал (символдар ара қашықтығы) - обычный,
разреженный,
уплотненный
^ Смещение (выше, ниже строки) - нет, вниз, вверх
^ Кернинг шрифта - символдар ара қашықтығын автоматты
түрде
тағайындау. Кернинг қосқышы символдарды бір біріне
жақын
орналастырады.
^ Символдар анимациясын тағайындауға болады.
|Жартылай қарайтылған |Ctrl + B |
|Курсив |Ctrl + I |
|Астын сызу |Ctrl + U |
|Жоғарғы индекс |Ctrl + = |
|Теменгі индекс |Ctrl + + |
|Символдар регистрін |Shift + ҒЗ |
|өзгерту | |
Абзацты пішімдеу
Пішімдеу панеліндегі
батырмалар
Контекстік меню
Масштаб сызғышы
Меню
ФОРМАТ -Абзац
Абзацты пішімдеу.
|Сол жақ шеті |Сtrl + L |
|бойынша туралау | |
|Оң жақ шеті бойынша|Ctrl + R |
|туралау | |
|Ортасы бойынша |Сtrl + Е |
|туралау | |
|Оң және сол жақ |Ctrl + J |
|шеті бойынша | |
|туралау | |
Формат - Абзац диалогтық терезесіндегі Отступы и интервалы қосымшасы арқылы
мына әрекеттерді орындауға болады:
^ Абзацты тегістеу;
^ Басылатын қағаз абзац шегіністерін тағайындау;
^ Жеке абзацтар арасындағы интервал;
^ Абзацтың бірінші қатарының түрі - красная, висячая, без отступа;
^ Абзац ішіндегі қатараралық интервал (одинарный, полуторный, двойной
и др.)
Формат - Границы и заливка қосымшасы арқылы мына эрекеттерді орнатуға
болады:
^ Шекара түрін;
^ Қолданатьш сызықтың түсі мен қалыңдығын;
^ Заливка түрі мен түсін;
^ Заливка фоны мен түсін;
^ Бетгі пішімдеу үшін суреттің түрін;.
Формат - Буквица командасы арқылы мәтіннің бірінші әрпін үлкейтуге болады.
Формат - Колонки командасы арқылы мәтінді бағандарға бөлуге болады.
Формат – Список командасы арқылы мәтінді нөмірлеуге және маркерлеуге
болады.
Тасымал жасау үшін Сервис – Язык – Расстановка переноса командасын
таңдаймыз
Мәтіндік блокты көшіру үшін, ең алдымен оны белгілеңдер, содан кейія
<СТRL> пернесін басып тұрып, белгіленген блокты шертіңдер де, оның орнын
ауыстырыңдар. Көшіру кезінде ішінде «плюс» белгісі бар кішкене тікбұрыш
пайда болуы тиіс. Ақпаратты көшіру жэне орнын ауыстыру кезінде алмасу
буферін пайдалануға болады.
Правка-Копировать командасы арқылы буферге көшіргеннен кейін Правка-
Вставить командасы арқылы буферден қою керек..
Үлкен көлемді құжатпен нсрлыс жасау барысында қүжат беттерін нөмірлеген
ыңғайлы. Ол үшін Вставка-Номера страниц командасын таңдау қажет.
1. Положение - бөліміндегі тізімнен нөмірді орналастыратын орынды таңдау
қажет.
2. Выравнивание - тізімнен тегістеуді таңдау қажет.
3. Егер Номер на первой странице пункітінде қосқыш қажет болса қосқышты
орнатуға болады.
4. Ок немесе Отмена батырмасын таңдау қажет.
Формат... диалогтық терезесі арқылы Формат номера страницы бөлімі
ашылады.
1. Формат номера бөілімінде нөмірлеу форматын
таңдауға болады.
2. Включитъ номер главы бөліміндегі қосқышты қосуға
немесе ажыратуға болады.
3. Нумерация страниц бөлімінде продолжить немесе начать с басталатын немесе
жалғастыратын өрісті тағайындау қажет. Кдаалдар панелі арқылы да беттерді
нөмірлеуге болады.
1. Вид - Колонтитулы командасын таңдау қажет.
2. Колонтитулы құралдар панелінен - верхний/ нижний колонтитул
белгісін
таңдаймыз.
Құжатты баспаға жіберместен бұрын Файл-Предеарительный просмотр
командасын таңдаймыз. Файл-Печать командасын таңдаймыз.
Принтер бөлімінен қажетті принтерді тавдау қажет.
Копии бөлімінде Число нопии өрісінде кұжаттың қанша
данасы қажет екенін тағайьшдау қежет.
- Страницы бөлімінде құжаттың қай бөлігі баспаға
берілетіндігі тағайындалады. Бүкіл құжат үшін - всі белгіленген бөлік
үшін Выделенный фрагмент, ағымдағы бет үшін -Текущая, нөмірлері
бойынша - Номера бөлімдерін таңдау қажет.
КЕСТЕ ҚҰРУ
|ФИЛИАЛДАР |САТЫЛЫМ |
|Алматы |4654 млн.т |
|Шымкент |3454 млн.т |
|Жамбыл |3654 млн.т |
|Қарағанды |4789 млн.т |
|Барлығы: | |
Кесте - бұл жолдар мен бағандарда реттеліп берілген ақпарат. Жолдар мен
бағандар қиылысы ұяшықты құрайды. Кестені екі түрлі әдіспен: меню жэне
құралдар панелі арқылы құруға болады.
1. Таблица -Добавить - Таблицу командасын таңдау керек. Вставка таблицы
диалогтық терезесіндагі Число столбцов бөлімінде кестедегі бағандар санын,
ал Число строк бөлімінде қатарлар санын тағайындау қажет.
2. Құралдар панеліндегі батырмасын шерту қажет. Кестедегі келесі
ұяшыққа Tab немесе бағыттауыш арқылы өтуге болады.
Ұяшықшарды қосу және біріктіру, өшіру:
Ұяшықтарды біріктіру үшін қажетті ұяшытарды белгілеп, Таблица -
Объединить ячейки командасын
Таңдау қажет.
Ұяшықтарды бөлу үшін қажетті ұяшықты белгілеп, Таблица - Разбить
ячейки командасын таңдау қажет.
Ұяшықтарды қосу үшін Таблица - Вставить - ячейки командасын таңдау
қажет. Қатар және баған қосу үшін Таблица - Вставить командасын таңдау
қажет.
Ұяшықтар мен қатарлар мөлшерік тағайындау және сызықтар қосу үшін
кестенің
ұяшықтары мен бағандарының қиялысқан жеріне мауысты
белгілеп жылжыту қажет. Содан кейін Таблица –
Свойства командасын таңдау қажет
ДОБАВЛЕНИЕ ГРАНИЦ И ЗАЛИВКИ
Әр түрлі шекаралар типін таңдау және үяшыцтардың ішін бояу үшін Формат
-Границы и заливка командасын таңдаймыз немесе құралдар қатарынан Таблицы и
границы құралдарынан белгісін таңдау керек.
Таблица – Автоформат командасы арқылы кестені пішімдеудің дайын
үлгілерін таңдауға болады.
Ұяшыктағы мәліметтерді горизонталь және вертикаль түрде орналастыру үшін
Формат -Направление текста командасын таңдаймыз.
ІІІ. Толғаныс
Компьютерде салынған сурет пен қағазға салынған суреттің айырмашылығы
Венн диаграммасы арқылы салыстыру
Компьютерде жазылған Қағазға
жазылған
мәтін
мәтін
айырмашылығы
ІV. Бағалау
V.Үйге тапсырма
2-ші сабақта әр жұп төменде берілген шығармашылық жұмыстың жобасын MS Word
мәтіндік процессор орыдау,қорғау үшін мына тақырыптардың бірін таңдау.
Ертегілерді дәптерлеріне жазылуы
1 «Жалмауыз кемпір»
2 «Өгей шеше»
3 «Екі дос»
4 «Менің Қазақстаным»
5. «Ақ Азияда 2011 Алматы-Астана»
6. «ОБСЕ »
7. «Туған жер»
5-сабақ
Сабақтың тақырыбы: «Қортынды сабақ» (модульдік технология бойынша) 8 сынып
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Оқушылардың MS Word мәтіндік процессор
тарауында алған білімдерін пайдалана отырып, алған
білімдерін тиянақтау.
Дамытушылық: Алған білімдерін практикада қолдана білуге
дағдыландыру. Пәнге қызығушылығын,
іздемпаздығын,байқау қабілеттерін жетілдіру.
Тәрбиелік:Ұқыптылыққа,бір-бірінің ойын тыңдауға
тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: сынақ сабақ
Сабақтың әдісі: Модульдік технология
Пәнаралық байланыс:қазақ тілі,
Сабақтың көрнекілігі: компьютер, «Информатика» оқулығы 8 класс,
Күтілетін нәтиже:
➢ Оқушыларар MS Word мәтіндік ректорын кеңінен
қолдану
➢ MS Word мәтіндік рекдакторының батырмаларымен,
құралдарымен жұмыс істей біледі
Сабақтың барысы:
І. Қызығушылықты ояту
«Сәйкестендіру тесті»
|Сұрақтары |Жауаптары |
| | |
|1.MS WORD мәтіндік рекдакторын іске|Басптау-Бағдарламалар- Microsoft Office- |
|қосылу тәсілдері? |Microsoft Office Word |
| | |
|2.Главная, вставка, разметка | |
|страницы, ссылки-жазылған қатар |Негізгі мәзір |
|қалай аталады? | |
| | |
|3.Баптау қатары нелер жатады? |Әріптер, ж,к,ч, т.б |
| | |
|4.Кестені құру. |Вставка таблица |
| | |
|5. Сурет кірісту. |Вставка рисунок |
| | |
|6.Фигураларды кірістіру. |Вставка фигуры |
| | |
|7.Әріптін реңін өзгерту. |Главная «А» цвет |
| | |
|8.Құжатты баспаға жіберу? |Ctrl+p |
| | |
|9.Математикалық формуланы жазу |Түбір асты |
|белгісі. | |
| | |
|10.Құжатты сақтау. |MS белгісі |
| | |
|11. MS word кеңейтілімі | |
| |*.doc |
|12. Құралдарды немен ауыстыра отырып| |
|пайдалануға болады? | |
| |Негізгі мәзір көмегімен |
| | |
| | |
| | |
| | |
(Мұғалім жауабын айтады, оқушылар бір-бірін тексереді)
ІІ.Мағынаны тану
«Құрастырайық» оқушыларға практикалық тапсырмалар беріледі.
- тыңдаушының дербес жұмысы
№1Тапсырма .
Беттің параметрлерін қалай рәсімдеуге болады?
2007 бойынша
- тыңдаушының дербес жұмысы
№2 Тапсырма .
Беттің түсін (фон) қалай қоямыз?
2007 бойынша
- тыңдаушының дербес жұмысы
№3 Тапсырма.
Бетті қалай жиектейміз?
2007 бойынша
- тыңдаушының дербес жұмысы
№4.Тапсырма
Құжатта алдын ала көруде қай батырманы қолданамыз?
2007 бойынша
Боялған түрлі жазуда қай батырманы қолданамыз?
2007 бойынша
ІІІ.Толғаныс
«Мәтіндік диктант»
Бұл ............. бағдарлма кұжаттарды кұру, карап шығу, ............
және басып шығару үшін арналган ............. жүйесінің құрамына кіретін
программа. Демек, Word-та жұмыс жасау принципі .............
жүйесіндегідей: бірдей уақытта бірнеше ашық терезелер және ......... жұмыс
жасау, жүйелік меню, т.с.с.
IV. Құралдарды атау
V«Сиқырлы сандық»
Слайдта 1-4 ке дейингі сан беріледі сол сандардық таңдау арқылы әр оқушы өз
еркім санды таңдап жауап келтірілген төмендегі сұрақтар бойынша жауап
беріледі.
|1. Құжаттарды қалай |1.Файл- қалай сақтау керек - файл |
|сақтаймыз? |атын енгіземіз -жарайды |
| |батырмасын шертеміз |
| |2.Файл-сақтау |
|2.Кесте құру командасын |1.Қою- кесте- кесте салу |
|ата? |2.Қою- кесте- кесте қою -баған мен |
| |қатар санын |
| |енгізіп жарайды батырмасын шерту |
| |батырмасын шертеміз |
|3. Құжат беттерін қалай |Қою – бетті номерлеу – |
|номерлейміз? |бетке номер қоятын жерді белгілеу |
|4. Мәтінді көшіру командасын атаңыз?|1. Басты – көшіру, басты - қою |
VI.«Қандай құралдар пайдаланды» ой сергіту
VII. «Демалысты» сәт бұл сәтте оқушыларға жай дыбыста өлең қойып
орындалады. (жаттығуларды орындау)
Қол саусақтарына арналған жаттығулар
• Алақанды уқалау.
• Қолды қысу
• Білезіктен айналдыру
Көзге арналған жаттығулар.
• Көзді бірнеше рет жыпылықтату.
• Көзіңмен ақырын оң жаққа, жоғары, солға, төмен қарай 3-4 рет айналым
жаса.
VIII. Тест (компьютерде орындалады)
Тест тапсырмасы:
1. Компьютерлік алфавит симвлодарының қандай да болсын тізбегі не деп
аталады?
A. Мәтін
B. Жазу
C. Жол
2. Мәтіндік редактор пайдаланылып жасалған, ішінде алфавиттік, сандық,
симвлодардан басқа, графиктік объектілермен мәтінді пішімдеу туралы
басқарушы ақпараты бар файлды не деп атаймыз?
A. Мәтін
B. Мәтіндік процессор
C. Мәтіндік құжат
3. Магниттік дискіде мәтіндік құжат құруға, оны өңдеуге, құжат пішімін
өзгертуге, басып шығаруға және т.б. қолдданылатынқолданбалы программа.
A. Мәтіндік редактор
B. Мәтіндік құжат
C. Мәтіндік процессор
4. Мәтіндік құжаттардың қандай түрлерін білесің?
A. Кәдімгі
B. Кестелік
C. Программалық
D. Барлығы
5. Басқа мәтіндермен графикалық, бейнелік, дыбыстық ақпаратпен мағыналық
байланысын қамтитын мәтінді не деп атайды?
A. Кәдімгі мәтін
B. Кестелік мәтін
C. Гипермәтін
6. симвлодардан не құралады?
A. Сөз
B. Сөйлем
C. Жазу
7. Қандай перненні басу арқылы абзацқа түсе аламыз?
A. Shift
B. < Enter>
C. Ctrl
8. Жол мен бағанның қиылысуы нәтижесінде пайда болған объект не деп
аталады?
A. Баған
B. кесте
C. Ұяшық
9. Кәдімгі мәтін қандай объектілерден тұрады?
A. Символ
B. Сөз
C. Жол, абзац, бет
D. Аталғандардың барлығы
Үйтапсырмасы: 7-бөлімді қайталап оқып келу.
“Аспаптар” және “Пішімдеу” панельдерінің айырмашылығы мен ортақ
жұмыстарын ВЕНН диаграммасына толтыр.
-----------------------
Панель батырмалары:
Форматирование,
Форматная кисть
Контекстік меню:
Шрифт
Менюден:
ФОРМАТ – Шрифт
ФОРМАТ – Стиль
Қ
А
Т
А
Р
Л
А
Р
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz