Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Смайликтермен формативті бағалау
Күні:
Пәні: Биология
Сыныбы: 9А,Ә
Тақырыбы: Генетикалық ақпарат. Н.К. Кольцов. ДНҚ -- нәруыз синтезделу үшін матрица (қалып) болып табылады. ДНҚ-ның екі еселенуі (редупликациясы). ДНҚ матрицасына сәйкес ақпараттың РНҚ-ның түзілуі.
Мақсаты
Генетикалық ақпарат. Н.К. Кольцов. ДНҚ -- нәруыз синтезделу үшін матрица (қалып) болып табылады. ДНҚ-ның екі еселенуі (редупликациясы). ДНҚ матрицасына сәйкес ақпараттың РНҚ-ның түзілуі.болу туралы таныстыру.
Күтілетін нәтиже:
Генетикалық ақпарат. Н.К. Кольцов. ДНҚ -- нәруыз синтезделу үшін матрица (қалып) болып табылады. ДНҚ-ның екі еселенуі (дупликациясы). ДНҚ матрицасына сәйкес ақпараттың РНҚ-ның түзілуі.туралы танысады.
Сабақта қолданылатын әдіс-тәсілдер
<<Джиксо>> әдісі, Блум түймедағы, Хронологиялық кесте, <<Миға шабуыл>> әдісі.
Модульдердің кіріктірілуі
Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер. Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету. Оқыту үшін бағалау және оқу үшін бағалау. Ақпараттық-коммуниациялық технологияларды қолдану. Дарынды және талантты балаларды оқыту. Оқушыларды жас ерекшеліктеріне сәйкес оқыту және оқу. Оқытудағы басқару және көшбасшылық
Кезең
Уақыт
Мұғалімнің іс-әрекеті
Оқушының іс-әрекеті
Бағалау
Ресурстар
Кіріспе бөлім
2 минут
Топқа бөлінуге нұсқау жасаймын. Джиксо әдісі арқылы 1,2,3,4 санау арқылы топқа бөлінеді.
1,2,3,4 санау арқылы топқа бөлінеді.
5 минут
Үй тапсырмасын бекіту. Үйде құрастырып келген тест сұрақтарын <<Джиксо>> әдісі арқылы орындатып, топтық бағалау жүргіземін.
Құрастырып келген тесттерін топтар бір-бірімен алмасып, белгілейді, тексереді, бағалау критерийлеріне сүйене отырып бағалайды.
Смайликтермен формативті бағалау.
Топтық бағалау
Тест парақшалары, бағалау парақшасы, смайликтер
Жаңа сабақ
таныстырылымы
18 минут
Жаңа сабақтың тақырыбын Блум түймедағын жасатамын. Түймедақ күлтешесінде жазылған сұрақтарға жауап жазғызып, өз пікірлерін дәлелдеуге нұсқау жасаймын.
Берілген сұрақтарға ой қозғау арқылы жауап жазып, пікірлерін дәлелдейді.
Смайликтермен формативті бағалау.
Топтық бағалау
Бағалау парақшасы, смайликтер
Жаңа сабақты қолдану
5 минут
Хронологиялық кестені толтыртамын.
Алған білімдерін қолданып, хронологиялық кестені толтырады.
Смайликтермен формативті бағалау.
Топтық бағалау
Бағалау парақшасы, смайликтер
Қорытынды
5 минут
<<Миға шабуыл>> әдісі бойынша жаңа сабақты қорытындылау.
Бір-бірлеріне сұрақтар қойып, өткен тақырыптар бойынша білімдерін қорытындылайды.
Смайликтермен формативті бағалау.
Топтық бағалау
Бағалау парақшасы, смайликтер
5 минут
Бағалау. Смайликтермен формативті бағалау.
Топ басшыларына топ мүшелерін бағалатамын.
Сабақтан алған көңіл-күйлерін смайликтермен көрсетеді.
Топ басшысы бағалау критерийлеріне сүйене отырып, топ мүшелерін бағалайды.
. Смайликтермен формативті бағалау.
Топтық бағалау
Бағалау парақшасы, смайликтер
4 минут
Рефлексия. Не білдім? Не білемін? Не білгім келеді? Деген сұрақтарға стикерге жазғызамын.
Берілген сұрақтардың жауаптарын стикерге түсіріп, рефлексия парағына іледі.
Рефлексия плакаты, стикерлер
1 минут
Үйге тапсырма беремін. Жаңа тақырыпты оқып келу.
Күнделікке жазып алады.
Күнделік
Күні:
Пәні: Биология
Сыныбы: 9 А,Ә
Сабақтың тақырыбы:
Сабақтың мақсаты:
Күтілетін нәтиже:
Органикалық заттардың тотығуы есебінен жасушаның энергиясымен қамтамасыз етілуі. Биологиялық тотығу және жану. Анаэробтық және аэробтық гликолиз. Митохондриялар - жасушаның энергиялық стансасы.
Энергетикалық алмасу үдерісі туралы білім қалыптастыру. Топпен жұмыстарды ұйымдастыру. Оқушылардың сөйлеу және қосымша әдебиеттермен жұмыс жасау дағдыларын дамытуға ықпал жасау.
1. Берілген тақырыптың өзектілігін таба алады;
2. Мәтін бойынша жұмыс жасауға дағдалынады;
3.Тапсырманы өз беттерінше орындауға үйренеді;
І. Кіріспе. (5 минут)
Сабақ негіздері
Мұғалімнің іс-әрекеті
Оқушының іс-әрекеті
Әдіс-тәсілдер
Ресурс-тар
Ұйымдас-тыру
1.Оқушылармен сәлемдесу.
2. Оқушыларды түгелдеу.
3. Ынтымақтастық атмосферасын құру.
4. Топқа бөлу.
1.Оқушылар сәлемдеседі.
2. Кезекші есеп береді.
3. Ынтымақтастық атмосферасын құрады.
4. Топқа бөлінеді.
Топтас-тыру
Қима қағаз-дары
ІІ. Негізгі бөлім. (30 минут)
Үй тапсыр-масын пысықтау
Жаңа сабақ
Білу:
Үй тапсырмасын пысықтау үшін 2-кестені талдау.
Сұрақт 1. Тірі жүйелердің энергия алу үдерісінде барлық белгілі топтардың қайсысы таптырмайтын топтар деп есептеледі?
2. Гетеротрофта дегеніміз не?
3. Фотосинтез процесін түсіндіріңдер?
4. Хемосинтездің ерекшелігі?
5. Өздігінен реттелу қалай жүзеге асады?
6. Ғаламшарымызда қай ағзалардың арқасында тіршілік пайда болды?арға жауап беру:
Түсіну:
Пластикалық алмасу немесе анаболизм дегеніміз -- биологиялық синтез реакцияларының жалпы жиынтығы. Пластикалық алмасуда жасушаға сырттан келіп түсетін заттардан жасушаішілік заттар түзіледі. Пластикалық алмасу реакцияларына мыналар жатады:
қанттар мен полисахаридтердің синтезі;
:: крахмал және целлюлозаның түзілуі;
:: глицерин мен май қышқылдарынан майдың, органикалық қышқылдардан аминқышқылының, аминқышқылы мен қанттардан нуклеин қышқылдары азоттық негіздерінің синтезделуі.
Пластикалық алмасудың маңызды формаларының бірі -- нәруыз биосинтезін қарастырамыз. Жасушада нәруыздар бүкіл тіршілігінде синтезделеді. Нәруыз биосинтезінде басты релді РНҚ және ДНҚ атқарады, оларға ядро мен рибосома қатысады. Жасуша ядросында және хромосомада нәруыз молекуласындағы аминқышылы қосылыстарының орналасу реттілігі туралы ақпарат сақталады. Олар ДНҚ молекуласындағы төрт нуклеотид көмегімен жазылған, олар белгілі бір тәртіп бойынша кезектесіп отырады. Қатар орналасқан үш нуклеотид (триплет) бір аминқышқылын кодтайды, яғни оның нәруыз молекуласындағы орнын анықтайды. Сондықтан әрбір аминқышқылына өздерінің кодтық триплеті немесе кодоны сәйкес келеді.
Нәруыз молекуласындағы аминқышқылдарының орналасу реттілігін анықтайтын ДНҚ молекуласындағы нуклеотидтер қатарын генетикалық код Генетикалық код деп атайды. қасиеттерімен сипатталады, ол -- оның триплеттілігі мен белгілі бір әмбебаптылығы. Яғни, әрбір аминқышқылына үш нуклеотид реттілігі сөйкес келеді және барлық организмде бірдей аминқышқылдарын соларға сәйкес бірдей триплеттер кодтайды.
Энергетикалық алмасу. Энергетикалық алмасу немесе диссимиляция немесе катаболизм дегеніміз -- органикалық қосылыстардың (нәруыздар, майлар, көмірсулар) ферментативтік ыдырау реакциялары мен энергияға бай қосылыстардың түзілу реакцияларының жиынтығы. Биосинтез реакциясын энергиямен қамтамасыз ететін әмбебапты қосылыстардың бірі -- аденозинтрифосфат қышқылы (АТФ).
Қолдану:
Постер қорғау арқылы мәтінмен жұмыс жасау:
1-топ: Пластикалық алмасу
2-топ: Энергетикалық алмасу
3-топ: Анаэробтық және аэробтық гликолиз
Үй тапсырмасын пысықтау үшін 2-кестені талдайды.
Кезең атауы
орны
Химиялық өзгеріс
Энергитикалық нәтиже
Даярлық
Асқорыту жүйесінде ( лизосом, вакуоль)
Қоректік заттар ыдырайды
АТФ-0
Оттексіз
Жасушалар
Сүтқышқылына ыдырайды
АТФ-2
Оттекті
Митохондриялар
СО2+ Н2О дейін ыдырайды
АТФ-36
Термин сөздерге анықтама береді: Метаболизм, анаболизм, катаболизм, автотрофты, хемотрофты, гетеротрофты, гликолиз, анаэробты, аэробты.
Оқушылар түсінгендерін дәптерге жазып алады.
Оқулықта берілген мәтінді оқып, плакатты ішкі және сыртқы болып екіге бөліп, плакатқа өз ойларын ортаға салып, түсіреді.
1-топ: Платикалық алмасу
2-топ: Энергетикалық алмасу
3-топ: Анаэробтық және аэробтық гликолиз
<<Өрмек-ші торы>>
<<Деле-гат>>.
<<түртіп алу>>
АКТ
Мар-кер, флип-чард, стикер, оқулық, жұмыс дәптері
ІІІ. Қорытынды. (10 минут)
Бағалау
Үйге тапсыр-ма
Рефлек-сия
Оқушылардың білімін бағалау.
Органикалық заттардың тотығуы есебінен жасушаның энергиясымен қамтамасыз етілуі. Биологиялық тотығу және жану. Анаэробтық және аэробтық гликолиз. Митохондриялар - жасушаның энергиялық стансасы.
Бүгінгі сабақ бойынша сұрақтарын, пікірлерін стикерге жаздырады.
Топ басшысы бағалау парақшасындағы балдарды қорытындылап, хабарлайды.
Оқушылар күнделікке жазып алады
Бүгінгі сабақ бойынша сұрақтарын, пікірлерін, ұсыныстарын стикерге жазады.
<<Екі жұлдыз, бір тілек>>
стикер
Пәні: Биология
Сыныбы: 9А,Ә
Тақырыбы: Генетикалық ақпарат. Н.К. Кольцов. ДНҚ -- нәруыз синтезделу үшін матрица (қалып) болып табылады. ДНҚ-ның екі еселенуі (редупликациясы). ДНҚ матрицасына сәйкес ақпараттың РНҚ-ның түзілуі.
Мақсаты
Генетикалық ақпарат. Н.К. Кольцов. ДНҚ -- нәруыз синтезделу үшін матрица (қалып) болып табылады. ДНҚ-ның екі еселенуі (редупликациясы). ДНҚ матрицасына сәйкес ақпараттың РНҚ-ның түзілуі.болу туралы таныстыру.
Күтілетін нәтиже:
Генетикалық ақпарат. Н.К. Кольцов. ДНҚ -- нәруыз синтезделу үшін матрица (қалып) болып табылады. ДНҚ-ның екі еселенуі (дупликациясы). ДНҚ матрицасына сәйкес ақпараттың РНҚ-ның түзілуі.туралы танысады.
Сабақта қолданылатын әдіс-тәсілдер
<<Джиксо>> әдісі, Блум түймедағы, Хронологиялық кесте, <<Миға шабуыл>> әдісі.
Модульдердің кіріктірілуі
Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер. Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету. Оқыту үшін бағалау және оқу үшін бағалау. Ақпараттық-коммуниациялық технологияларды қолдану. Дарынды және талантты балаларды оқыту. Оқушыларды жас ерекшеліктеріне сәйкес оқыту және оқу. Оқытудағы басқару және көшбасшылық
Кезең
Уақыт
Мұғалімнің іс-әрекеті
Оқушының іс-әрекеті
Бағалау
Ресурстар
Кіріспе бөлім
2 минут
Топқа бөлінуге нұсқау жасаймын. Джиксо әдісі арқылы 1,2,3,4 санау арқылы топқа бөлінеді.
1,2,3,4 санау арқылы топқа бөлінеді.
5 минут
Үй тапсырмасын бекіту. Үйде құрастырып келген тест сұрақтарын <<Джиксо>> әдісі арқылы орындатып, топтық бағалау жүргіземін.
Құрастырып келген тесттерін топтар бір-бірімен алмасып, белгілейді, тексереді, бағалау критерийлеріне сүйене отырып бағалайды.
Смайликтермен формативті бағалау.
Топтық бағалау
Тест парақшалары, бағалау парақшасы, смайликтер
Жаңа сабақ
таныстырылымы
18 минут
Жаңа сабақтың тақырыбын Блум түймедағын жасатамын. Түймедақ күлтешесінде жазылған сұрақтарға жауап жазғызып, өз пікірлерін дәлелдеуге нұсқау жасаймын.
Берілген сұрақтарға ой қозғау арқылы жауап жазып, пікірлерін дәлелдейді.
Смайликтермен формативті бағалау.
Топтық бағалау
Бағалау парақшасы, смайликтер
Жаңа сабақты қолдану
5 минут
Хронологиялық кестені толтыртамын.
Алған білімдерін қолданып, хронологиялық кестені толтырады.
Смайликтермен формативті бағалау.
Топтық бағалау
Бағалау парақшасы, смайликтер
Қорытынды
5 минут
<<Миға шабуыл>> әдісі бойынша жаңа сабақты қорытындылау.
Бір-бірлеріне сұрақтар қойып, өткен тақырыптар бойынша білімдерін қорытындылайды.
Смайликтермен формативті бағалау.
Топтық бағалау
Бағалау парақшасы, смайликтер
5 минут
Бағалау. Смайликтермен формативті бағалау.
Топ басшыларына топ мүшелерін бағалатамын.
Сабақтан алған көңіл-күйлерін смайликтермен көрсетеді.
Топ басшысы бағалау критерийлеріне сүйене отырып, топ мүшелерін бағалайды.
. Смайликтермен формативті бағалау.
Топтық бағалау
Бағалау парақшасы, смайликтер
4 минут
Рефлексия. Не білдім? Не білемін? Не білгім келеді? Деген сұрақтарға стикерге жазғызамын.
Берілген сұрақтардың жауаптарын стикерге түсіріп, рефлексия парағына іледі.
Рефлексия плакаты, стикерлер
1 минут
Үйге тапсырма беремін. Жаңа тақырыпты оқып келу.
Күнделікке жазып алады.
Күнделік
Күні:
Пәні: Биология
Сыныбы: 9 А,Ә
Сабақтың тақырыбы:
Сабақтың мақсаты:
Күтілетін нәтиже:
Органикалық заттардың тотығуы есебінен жасушаның энергиясымен қамтамасыз етілуі. Биологиялық тотығу және жану. Анаэробтық және аэробтық гликолиз. Митохондриялар - жасушаның энергиялық стансасы.
Энергетикалық алмасу үдерісі туралы білім қалыптастыру. Топпен жұмыстарды ұйымдастыру. Оқушылардың сөйлеу және қосымша әдебиеттермен жұмыс жасау дағдыларын дамытуға ықпал жасау.
1. Берілген тақырыптың өзектілігін таба алады;
2. Мәтін бойынша жұмыс жасауға дағдалынады;
3.Тапсырманы өз беттерінше орындауға үйренеді;
І. Кіріспе. (5 минут)
Сабақ негіздері
Мұғалімнің іс-әрекеті
Оқушының іс-әрекеті
Әдіс-тәсілдер
Ресурс-тар
Ұйымдас-тыру
1.Оқушылармен сәлемдесу.
2. Оқушыларды түгелдеу.
3. Ынтымақтастық атмосферасын құру.
4. Топқа бөлу.
1.Оқушылар сәлемдеседі.
2. Кезекші есеп береді.
3. Ынтымақтастық атмосферасын құрады.
4. Топқа бөлінеді.
Топтас-тыру
Қима қағаз-дары
ІІ. Негізгі бөлім. (30 минут)
Үй тапсыр-масын пысықтау
Жаңа сабақ
Білу:
Үй тапсырмасын пысықтау үшін 2-кестені талдау.
Сұрақт 1. Тірі жүйелердің энергия алу үдерісінде барлық белгілі топтардың қайсысы таптырмайтын топтар деп есептеледі?
2. Гетеротрофта дегеніміз не?
3. Фотосинтез процесін түсіндіріңдер?
4. Хемосинтездің ерекшелігі?
5. Өздігінен реттелу қалай жүзеге асады?
6. Ғаламшарымызда қай ағзалардың арқасында тіршілік пайда болды?арға жауап беру:
Түсіну:
Пластикалық алмасу немесе анаболизм дегеніміз -- биологиялық синтез реакцияларының жалпы жиынтығы. Пластикалық алмасуда жасушаға сырттан келіп түсетін заттардан жасушаішілік заттар түзіледі. Пластикалық алмасу реакцияларына мыналар жатады:
қанттар мен полисахаридтердің синтезі;
:: крахмал және целлюлозаның түзілуі;
:: глицерин мен май қышқылдарынан майдың, органикалық қышқылдардан аминқышқылының, аминқышқылы мен қанттардан нуклеин қышқылдары азоттық негіздерінің синтезделуі.
Пластикалық алмасудың маңызды формаларының бірі -- нәруыз биосинтезін қарастырамыз. Жасушада нәруыздар бүкіл тіршілігінде синтезделеді. Нәруыз биосинтезінде басты релді РНҚ және ДНҚ атқарады, оларға ядро мен рибосома қатысады. Жасуша ядросында және хромосомада нәруыз молекуласындағы аминқышылы қосылыстарының орналасу реттілігі туралы ақпарат сақталады. Олар ДНҚ молекуласындағы төрт нуклеотид көмегімен жазылған, олар белгілі бір тәртіп бойынша кезектесіп отырады. Қатар орналасқан үш нуклеотид (триплет) бір аминқышқылын кодтайды, яғни оның нәруыз молекуласындағы орнын анықтайды. Сондықтан әрбір аминқышқылына өздерінің кодтық триплеті немесе кодоны сәйкес келеді.
Нәруыз молекуласындағы аминқышқылдарының орналасу реттілігін анықтайтын ДНҚ молекуласындағы нуклеотидтер қатарын генетикалық код Генетикалық код деп атайды. қасиеттерімен сипатталады, ол -- оның триплеттілігі мен белгілі бір әмбебаптылығы. Яғни, әрбір аминқышқылына үш нуклеотид реттілігі сөйкес келеді және барлық организмде бірдей аминқышқылдарын соларға сәйкес бірдей триплеттер кодтайды.
Энергетикалық алмасу. Энергетикалық алмасу немесе диссимиляция немесе катаболизм дегеніміз -- органикалық қосылыстардың (нәруыздар, майлар, көмірсулар) ферментативтік ыдырау реакциялары мен энергияға бай қосылыстардың түзілу реакцияларының жиынтығы. Биосинтез реакциясын энергиямен қамтамасыз ететін әмбебапты қосылыстардың бірі -- аденозинтрифосфат қышқылы (АТФ).
Қолдану:
Постер қорғау арқылы мәтінмен жұмыс жасау:
1-топ: Пластикалық алмасу
2-топ: Энергетикалық алмасу
3-топ: Анаэробтық және аэробтық гликолиз
Үй тапсырмасын пысықтау үшін 2-кестені талдайды.
Кезең атауы
орны
Химиялық өзгеріс
Энергитикалық нәтиже
Даярлық
Асқорыту жүйесінде ( лизосом, вакуоль)
Қоректік заттар ыдырайды
АТФ-0
Оттексіз
Жасушалар
Сүтқышқылына ыдырайды
АТФ-2
Оттекті
Митохондриялар
СО2+ Н2О дейін ыдырайды
АТФ-36
Термин сөздерге анықтама береді: Метаболизм, анаболизм, катаболизм, автотрофты, хемотрофты, гетеротрофты, гликолиз, анаэробты, аэробты.
Оқушылар түсінгендерін дәптерге жазып алады.
Оқулықта берілген мәтінді оқып, плакатты ішкі және сыртқы болып екіге бөліп, плакатқа өз ойларын ортаға салып, түсіреді.
1-топ: Платикалық алмасу
2-топ: Энергетикалық алмасу
3-топ: Анаэробтық және аэробтық гликолиз
<<Өрмек-ші торы>>
<<Деле-гат>>.
<<түртіп алу>>
АКТ
Мар-кер, флип-чард, стикер, оқулық, жұмыс дәптері
ІІІ. Қорытынды. (10 минут)
Бағалау
Үйге тапсыр-ма
Рефлек-сия
Оқушылардың білімін бағалау.
Органикалық заттардың тотығуы есебінен жасушаның энергиясымен қамтамасыз етілуі. Биологиялық тотығу және жану. Анаэробтық және аэробтық гликолиз. Митохондриялар - жасушаның энергиялық стансасы.
Бүгінгі сабақ бойынша сұрақтарын, пікірлерін стикерге жаздырады.
Топ басшысы бағалау парақшасындағы балдарды қорытындылап, хабарлайды.
Оқушылар күнделікке жазып алады
Бүгінгі сабақ бойынша сұрақтарын, пікірлерін, ұсыныстарын стикерге жазады.
<<Екі жұлдыз, бір тілек>>
стикер
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz